• 35.

    מכאן ניתן לכתוב מאמר חדש- האוביקטיביות הלכה לעולמה

    יהודיה פשוטה, 31/12/11 18:02

    לפי מקורות הידע שלי יש,אוכל לומר שלאדון תומר אין מושג במשהו הוא רשם והתוכן נובע מקנאה ולא מטעמים אוביקטיבים.

  • 34.

    מרוב ציניות הכתבה הפכה ללא מעניינת בעליל (ל''ת)

    אושו, 09/05/10 14:01

  • 33.

    אבל למה מכניסית את היהדות תחת מטריית הניו אייג'?? (ל''ת)

    לילי, 09/05/10 12:34

  • 32.

    לא ברור לי למה לקטול את הספר הסוד, כן פשטני משהוא,אך כלל לא (ל''ת)

    דיבילי., 15/01/10 00:02

  • 31.

    לא ברור מהיכן נובעת הציניות של תומר: אכזבה מכל הנ''ל? (ל''ת)

    אם אין לך משהוא טוב ובונה לומר עדיף שלא לומר כלל., 15/01/10 00:00

  • 30.

    תכלב לא הסברת כלום!!!

    עדיאל, 13/01/10 19:21

    תפרט אחי תפרט!!!
    נחמד אבל שטחי בטירוף!!

  • 29.

    יופי תומר

    מיה אוסלנדר, 11/01/10 01:00

    משובב נפש ומרענן ,נסיון אמיץ לסנן במסננת בעלת חורים בגודל הגיוני את שפע המוץ מקומץ התבן ,נחמד שיש ביקורת שפויה שלא מאמצת גישה אקדמית מתנשאת וחד משמעית ומשאירה מקום לתופעת המיצגת רצון וצורך אמיתי בחיפוש משמעות

  • 28.

    ממש מיותר הקטע על שי (ל''ת)

    נועם, 03/01/10 09:10

  • 27.

    מתוך חמלה: יש לי דימוי טוב מאוד לכותב המאמר

    אחד שלא מתרגש, 02/01/10 06:06

    תומר פריסקו בעל יכולת כתיבה שנונה וגבוהה, דומה בכתבותיו האחרונות לכלב מסוג צ'יוואווה. ומדוע? משום שאני מדמיין אותו קטן אשר חשוב לו להשמיע קול נביחה על גדולים ממנו רק בכדי להראות כי הוא קיים. בשם הפילוסופיה הביקורתית כמובן.
    אין לי דבר אחד נגדו אך אני מוצא לאחרונה מגמות מסויימות בכתבותיו המבטאות מציאות שאני חייב לשים עליה את האצבע.
    תומר הוא מחפש רוחני, פחות או יותר כמו כולנו הקוראים את המדור המעשיר הזה. אך יותר מכל אני חושב כי תומר הוא מחפש סדרתי אשר מפקפק בכל דבר אשר נגלה לעיניו ובכך לעתים הוא מחטיא את המטרה של פשוט לקבל את הדברים ולהנות מהם כמו שהם בלי לבחון ולדוש בהם יותר מדי. אקח לדוגמא את הסאגה שלו עם שי טובלי. איני מכיר את שי אך אני יכול להבין תהליך בו אדם מתחבר לצד הרוחני העמוק ביותר שלו ומתחיל לפזר הצהרות שונות אודותיו ואודות העולם. במקרה של שי אני נוטה לקבל את דבריו מכמה סיבות ועצם התעסקותו של תומר בשי מראה כי לתומר יש עניין רב בטרנספורמציה שעבר ועובר שי, אחרת לא היה מקדיש מספר כתבות אליו. אך לסיכומו של העשור בוחר תומר להצהיר כי שי הינו המתחרפן של העשור לאחר שהקדיש לו זמן רב.

    • מתוך אהבה: יש לי דימוי טוב מאוד לכותב התגובה

      אחד שלא חושב, 02/01/10 13:37

      הרוחניק ההוא מהאח הגדול. כן, זה שאוהב את כולם אבל מלכלך עליהם מאחורי הגב. זה שדורש לא לשפוט, אבל שופט אחרים.

      • מתוך חוכמה:קשה שלא לנחש מי כתב את התגובה המפורטת (ל''ת)

        אחד שיודע, 11/01/10 19:43

    • מסכימה מאד

      בעלת צ'יוואווה אמיתי, 02/01/10 14:39

      אכן באתי לכתוב תגובה משלי באותה רוח הדברים, אך מצאתי את עצמי מסכימה עם כל מילה.
      ולחידוד:
      תומר אכן מחפש כמו כולנו.
      תומר אכן עיתונאי - (ולכן הרייטיניג בטוקבקים חשוב לו)
      נדמה כי הוא נקרע בין כתבות ''נשכניות'' לכתבות סטנד-אפ רוחני ופה מתפספס משהו.
      תומר - מה אתה באמת רוצה לומר לנו?
      מבעלת צ'יוואווה שאין לו מעיל ותיק של גוצ'י.

  • 26.

    כתבה חכמה מדוייקת מפוכחת .ולא ''מתיפיפת-רוחניקית'' (ל''ת)

    dmd464 , 01/01/10 09:12

  • 25.

    שולי רנד ממש דומה לאושו

    שלרגע התבלבלתי..., 01/01/10 06:13

    [אל תגלו לו]

  • 24.

    סחתיין

    ג. בר, 01/01/10 04:18

    נחמד, שנון ודי מדוייק (לדעתי). שאפו

  • 23.

    הניו-אייג' נכשל כנראה

    daniel, 01/01/10 00:32

    על ניו-אייג לא אמורים לדבר כל-כך הרבה.

  • 22.

    והדבר היחיד שנשכח ברשימה המפוארת - ''האיש הקטן מן השורה''

    רוחניות זה לאו דווקא (אלא גם)לפזפז עם חרציות בשיער, 01/01/10 00:25

    שבתוכו ישנן כל התשובות ועוצמה פנימית אינסופית. שלאו דווקא נמשך לטרנד כזה או אחר, אלא לוקח מבחוץ רק את מה שמהדהד לו נכון מבפנים.

    כל אחד מאיתנו הוא חלק חשוב ובלעדי מן השלם.

    מדינתו והעולם מלאים באנשים כאלה אך לצערנו טורי הניו-אייג' מחשיבים רק את ה''טרנדי'' ולכאורה עלולים לגרום לאנשים שאינם בקיאים בתחומים אלו, לפתח סטריאוטיפים כאלו ואחרים על מושג הניו-אייג' והרוחניות בכלל.

  • 21.

    תודה שאתה לא שוכח להישתמש בי

    לשון הרע, 31/12/09 20:58

    פרסיקו אתה שנון לייט, עוקצנות ממוחזרת זה הקטע שלך, והלוואי שתפסיק כבר לנסות להרגיש טוב יותר על ידי גימודם של אחרים, פשוט די לא נראה לי שזה עובד לך, הרי אחרת היית מתקדם ומתפתח, מה שלא ניכר שקרה לך ע''פ הציניות שלא שיחררת עדיין.

    באהבה

    • צניעות?צביעות?

      מיה אוסלנדר, 11/01/10 01:07

      ממש באהבה כתבת את מה שכתבת,
      דוגמה לרוח מתקדמת ונאורה שקובעת מהמדרגה הגבוהה שהגיעה אליה איפה נמצא האחר

  • 20.

    כתבה מגניבה ביותר

    זיו, 31/12/09 20:55

    תומר משלב בין טון ציני, קליל ומשעשע למדי לבין תיאור מעניין לקריאה של עולם הניו אייג', אותו הוא מכיר.

    היציאה המצחיקה של הכתבה היא כמובן התיאור המדוייק של אקהרט טולה: ''נון דואליסטי גרמני, ורדרד וחרישי''. אכן, תיאור קולע לגמרי, שיכול להתאים גם לגור של כלב תחש, אני מניח. :) DANKE.

  • 19.

    המגיבים כאן הוא בדיוק הטיפוס הניו-אייג'י

    סילווסטר, 31/12/09 20:37

    רפי שכל חסרי יכולת הבחנה בין חוכמה לטיפשות

  • 18.

    נשארה עוד שנה לעשור

    אחד תמים, 31/12/09 20:36

    מה קורה פה בדיוק? למה סוגרים את העשור. העשור נגמר בעוד 12 חודשים. אין כבר על מה לכתוב?

  • 17.

    ועוד נושאים שהטוטבלי התיימר ללמד ולהראות דרך כמוביל

    ועדין לא הזכרת את אהבת הגברים, 31/12/09 19:52

    כמו יש כת, אין כת, יש רפואה אין רפואה, יש חינוך ילדים אין חינוך, יש ישויות ופתאום אינן, או אולי בעצםם מראש לא היו?...

  • 16.

    אתה כותב בצורה מדוייקת, בראיה חדה ובדיוק

    פרסיקו, אל תטה אוזן לקנאים, 31/12/09 19:47

    קשה לאנשים לקלוט את הלכי הרוח בניו אייג' בישראל ואתה עושה זאת ממעוף הציפור, בחן ובחוכמה. אל תשמע למלעיזים.

  • 15.

    נקמנות מכוערת בשי טובלי

    א, 31/12/09 18:03

    מה הוא עשה לך?
    אני לא תלמיד שלו, אבל זה ברור כשמש שאתה לא מתקרב להתפתחות הרוחנית שלו.

    • רק בישראל אחד כמו שי טובלי יכול לתחמן ....אנשים (ל''ת)

      dmd464 , 01/01/10 09:07

    • ברור כשמש בלילה

      מיה אוסלנדר, 11/01/10 01:10

      איך אתה יכול לכתוב על משהו שהוא ברור כשמש דקה אחרי שכתבת שאתה לא מכיר ולמה נקמנות מכוערת ולא ביקורת רציונאלית מחוייכת?

  • 14.

    עצוב

    משה בתיבה, 31/12/09 17:48

    עצוב לראות איך אדם חסר כל הבנה רוחנית התנסותית אמיתית, מסוגל לדבר בציניות ובהתנשאות כה גדולות על אנשים שהוא עצמו אינו מגיע לקצה הציפורן שלהם.
    דעתנות, ציניות, ספקנות וסרקאזם הם לא רק תוצר של העידן הנוכחי, הם גם המכשול הרוחני הגדול ביותר שלנו כאנושות.
    מעניין מה היה קורה אילו לפחות במדורי הניו אייג' היו מתפרסמים מאמרים מלאי חיוביות כגון אמון, תמיכה, פירגון, העצמה ואהדה.
    האם נזכה לראות ימים כאלה?
    פרסיקו, אילו ידעת לזהות או לחוש אילו כוחות שליליים אתה משרת, לא היית מעז לדבר סרה באיש מהאנשים הטהורים האלה.
    חבל.  

  • 13.

    תודה על האיזכורים

    קשקשת שטוחה, 31/12/09 17:23

    כמה חרטוט בלי חוט. אכן עשור מדהים שחולל שינוי בחשיבה של האדם על עצמו ועל הסביבה. אולי ניתן לכנות עשור זה התעורר הרוח ועל כן היא נפתה מולינו בשלל גוונים ארועים קבוצות כתות ומה שלא תגידו זה מה שהיה. בואו לא נזלזל בטום קרוז ולא במדונה ולא ביוצרי הסוד. ואתה עיתונאי קטן ועלוב שחצן גאוותן רהבתן ונקניקן.

  • 12.

    מי שלא בודק בעצמו מהי סיינטולוגיה, טועה! אסור לסמוך על דעת אינטרסנטית

    של מישהו אחר, 31/12/09 17:19

    בעשור זה השגתי הישגים גדולים בזכות הטכנולוגיה הזו

    • סליחה, אבל האינטרסנט הוא את/ה (נא לפרסם)

      אלרון אהבל, טיג'יאק, 31/12/09 21:32

      את/ה נמצא/ת בתוך הכת, מייצגת אותה, מטיפ/ה בעבורה ומנסה לגייס מאמינים חדשים

      אנחנו יוצאים נגד כל הכתות שעושקות את כיס ולב מאמיניהן

  • 11.

    מחוסר ידע

    ass, 31/12/09 16:39

    לימדו אותי בבית הספר..שהמורה צריך לדעת את החומר לפני שהא מלמד....אין לך מושג בנושאים האלה

  • 10.

    נפלא ומדוייק. תודה רבה (ל''ת)

    קורא קבוע, 31/12/09 15:53

  • 9.

    זה היה אדיר!

    אהוד_של_בריט , 31/12/09 15:51

    אני לא יודע אם אני מסכים עם כל מה שכתבת (לדעתי ההתעסקות בניו-אייג' היא מאפיין של דקדנטיות מערבית ותו-לא) אבל אני יודע שכתבת את זה בצורה שנונה, משעשעת ולעיתים חריפה עד כדי צחוק מתגלגל...

    אהבתי במיוחד את הקטע על הסיינטולוגיה (שד''א הומצאה על ידי סופר מדע-בידיוני כושל)

    סחטיש על הכתיבה

  • 8.

    בלבול מח אחד גדול (ל''ת)

    גודמן, 31/12/09 15:06

  • 7.

    לתומר.

    ע., 31/12/09 14:54

    אני עוקב אחרי כתבותיך מזה זמן רב. נעים ומשמח השינוי בו אני חש לאחרונה בכתיבתך. נראה לי שאתה הופך להיות חד, ממוקד יותר וחסר סבלנות לטמטום בכסות פלורליזם וחופש הדעה. ברכות. מי יתן ותדע שלוות נפש. harih aum

  • 6.

    שכחת עוד נושא אחד

    גיא, 31/12/09 13:23

    את המתיימר בהבנת הרוחניקיות של העשור:
    תומר פרסיקו.

    אינך אדם חיובי, אתה מתיימר להיות מה שאתה לא ואתה מתעלם ממה שאתה כן, אדם ציני, דעתן (במובן השלילי) ואופורטינסטי.

    נ.ב.
    למרות שאני מודה שעם חלק מבחירותיך אני מסכים, אני מתקשה להבין את אופן הכתיבה הבוטה.
    מאחורי כל שם, גם אם הוא חו''לניקי ולא קורא מעריב יש אדם חי ונושם.
    אל תשכח שלמילים יש כוח.

    • לפעמים הדבר החיובי לעשות זה לבקר בציניות את הרדוד והאידיוטי (ל''ת)

      גם אנשים חיים ונושמים כותבים שטויות מסוכנות, 31/12/09 16:06

      • מה הקשר?

        גיא, 01/01/10 08:02

        אפשר לכתוב מה שרוצים, באופן רהוט ונטול לשון משולחת חסרת מעצורים ובוטה.

        נראה לי שעדיף לייצר משהו ולהתעסק בלהאיר את הנכון מאשר לבקר ברשעות (מאד אישית יש לציין) ולא לתרום.
        אם אתה חושב שאנשים אלו כותבים שטויות, כתוב אתה את הנכון. התעסקות ברע, הן בתמיכה והן בביקורת או גיחוך, מותירה אותו, את הרע, במרכז העניין.

    • גם למילים של השרלטנים למיניהם יש כוח

      רוחניק עם חוש ביקורת, 01/01/10 08:24

      הם משתמשים במילים שלהם כדי לצבור כוח והשפעה על ציבור נוח להשפעה, ולכן הם לא צריכים להיות חסינים בפני ביקורת.

      • יש ביקורת ויש השתלחות. זה לא אותו הדבר. (ל''ת)

        גיא, 01/01/10 11:36

  • 5.

    סיכום עשור של רוחניות עם שני חטאים:

    בלי שם, 31/12/09 12:12

    ציניות וחשיבות עצמית.

    • לשון הרע (ל''ת)

      כמובן, 31/12/09 16:24

  • 4.

    רשימה אלטרנטיבית (סיום)

    אלטרנטיבי, 31/12/09 11:48

    התופעה הרוחנית של העשור: הניו-אייג' עצמו, שעד עכשיו היה גרורה צבעונית אך רדודה בד''כ של רוחניות אותנטית, שחלקים גדולים ממנו הופכים – במה שנראה כ''תהליך התבגרות'' קולקטיבי – עמוקים, מה שמביא אנשים שהשתייכו אליו לצאת ממנו, או לא להסתפק בו ולחבור לאחת משתי האלטרנטיביות: א. לדתות האורתודוכסיות, שעושות בשנים האחרונות מאמצים ניכרים לקלוט את פליטי הניו-אייג' הנפלטים אליהן כאל חוף מבטחים. ב. לנציגים רציניים של תנועות רוחניות עצמאיות (כמו אלה שהוזכרו לעיל).

    לגבי ה''התחרפנות'', ה''כת'' ו''אנשי העסקים'' הרוחניים של העשור, אשאיר לך, תומר, את הכבוד לשפוט. אציין רק – מתוך חמלה מסוימת על הסיינטולוגים, על טובלי ועל שרי (שאפשר בהחלט להוסיף לה את ה''הכפלה'' המסורתית ולקרוא לה: ''שרי שרי'') אריסון – את העובדה שתופעות מקבילות קיימות בכל מקום בעולם. מתוך חיפוש עצמי המתאים לרמת המודעות העכשווית שלהם, אנשים בודקים דברים, טועים ומטעים אחרים, טעויות שעולות לעתים ביוקר, אך אנשים גם מתקנים את עצמם ומשתפים את אחיהם בידע שמצאו ונדמה לי שבתהליך רב הפנים הזה, כולנו יוצאים בסופו של דבר נשכרים.

    בברכת עשור של ''כל טוב רוחני''!

  • 3.

    רשימה אלטרנטיבית (המשך)

    אלטרנטיבי, 31/12/09 11:41

    התנועה הרוחנית של העשור: ה''ניאו-הינדואיזם'' (הרציני). לא מעט גורואים הינדיים – ממוצא הודי אותנטי, או כאלה שעברו הכשרה תחת מורים הודיים, כאלה המשוייכים לאחד הזרמים הגדולים של ההינדואיזם: ניאנה-, בהקתי-, ראג'ה-יוגה וספיחיהם (קרייה-יוגה וכו') ואחרים, שסטו ממנו (לרוב על מנת להתאים את המצע שלהם לאוזניים מודרניות ו/או מערביות) תוך כדי שהם משמרים את עיקריו - צצו וממשיכים לצוץ ברחבי העולם, כשנראה שאחוז גדל והולך מאוכלוסיית האנשים המחשיבים עצמם כ''רוחניים'' נוהה אחריהם, בשמחה ומתוך הוכרת תודה שאינה רגעית, אלא מתמשכת.
    פרטים (רק כמה דוגמאות לתופעה):
    http://www.youtube.com/profile?user=LifeBlissFoundation#p/a

    http://www.youtube.com/profile?user=gurumaaashram#g/a

    http://www.youtube.com/user/HamsaYogi#p/a

  • 2.

    רשימה אלטרנטיבית

    אלטרנטיבי, 31/12/09 11:40

    קבל חיזוק, תומר, על הרשימה המקיפה, החכמה והמשעשעת. מכיוון שאני בהחלט מסכים איתה, אין לי כוונה לבטלה ואפילו לא לבקר אותה. אולם מתוך ידיעה שלמרות נכונותם, הדברים נראים כפי שהם תמיד רק מנק' מבט ספציפית - ובמקרה דנן: זו שלך – רציתי להעמיד להם אלטרנטיבה, לעניות דעתי נכונה לא פחות.

    הגורו של העשור: במונחים של עוצמה (אינטלקטואלית ואחרת), כריזמה, הומור, קלילות ורצינות גם יחד, הזוכה הוא ללא ספק ההודי כובש הלבבות Jaggy Vasudev. האדם היפה (מכל בחינה) ומלא הקסם הזה, שאינו שייך לשום דת או כת, הולך והופך לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בעולם בו אנו חיים (יועץ מיוחד של האו''ם, המוזמן לשאת דברים בוועידות עסקים טרנס-יבשתיות, בכנסים העוסקים בבעיות הומניות, באקולוגיה... ואפילו נואם מועדף בבתי כנסת), נראה כמבטיח לאנשים רבים יותר ויותר עתיד טוב יותר.
    פרטים:
    http://www.ishafoundation.org/

    http://www.youtube.com/user/mndheenathayalan#p/c/451219633FBB4B33

    • נאה דיברת

      מיה אוסלנדר, 11/01/10 01:15

      אהבתי את שלושת תגובותיך ותודה על הלינקים

  • 1.

    התחרפנות ההסטוריון דתות אל מול חוקרי הקיום וקיום עתידי

    אהוד, 31/12/09 11:39

    תומר היקר לנוכח המאמר אתה יכול להתגאות בתואר הסטוריון דתות (אולי) אך חוקר בוודאי שלא,
    אתה נותן תגובה חיובית לתופעות המנציחות תנועות עבר באמצעות אוסף מלים עכשוי -טולה וילבר אנטרופוספים, הודו... אך את אותם אלו המבצעים מחקר אמפירי המנסה להבין את התנועה אל תוך העתיד אתה פוסל ואו מזלזל הסוד, בליפ, הקבלה ע''פ ליטמן.....

    טולה מחדש כלי בסיסי וחשוב אך חסר!! ולכן אינו מסוגל לתרום להמשך האבולוציה מעבר למה שתרמו עשרות גורואים וחכמים לפניו במשך 2500 שנה

    וילבר לדוגמה הוא ההסטורין שהגדיר דבר חשוב ''הולן'' אך לא הבין את המשמעות שלו להמשך האבולוציה ולכן נותר תקוע ואתה כנראה יחד איתו מתוך פחד להתנסות במחקר אמפירי הכולל גם טעויות ומסקנות חלקיות.