• 24.

    אומרם מיכאל איבנהוב (בו-הנביא)

    מחשבה מ 25.1.2010 בתרגום יפעת, 25/01/10 13:16

    מחשבה יומית 25/01/2010

    '' לילד קטן מאוד אין כל עיסוק מעבר לקבלת אוכל, ומשחק עם חפצים סביבו, וברגע שהוא מרגיש התנגדות מעטה הוא מתחיל לצעוק ולבכות. ילד הוא מפלצת קטנה של אנוכית. כן, אך בגילו זה טבעי, וההורים יודעים שלא ניתן לבקש ממנו יותר מידי. אך ילד שגדל, ואם הוא ממשיך להתנהג כך נוזפים בו ואפילו נותנים לו חבטות קלות, מכיוון שהוא חייב להפסיק לייחס כל דבר לעצמו. מאוחר יותר הוא יהפוך למבוגר ויחווה את הצורך לבנות זוגיות, להביא ילדים משלו, וכך יבין את הצורך לעשות הקרבות.
    מדוע התבונה הקוסמית בראה דברים בדרך זו? כי אדם שעסוק בטיפול באחרים ולא רק בעצמו (המניח בראש מעיניו את הבעל או האישה והילדים), מתחזק ויוצא אל מעבר לגבולותיו. אך כמה אנשים מבינים את המסר שהתבונה הקוסמית רוצה להעביר להם? כמה מהם מסוגלים באמת לשכוח את עצמם כדי לעסוק בכנות, ללא אינטרסים באישה שלהם, בבעל שלהן ובילדיהם?''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 23.

    מחשבה מ 6.1.2010 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 06/01/10 08:01

    מחשבה יומית 6/01/2010

    ''החיים אפשריים רק הודות לקיומם של ניגודים. זהו חוק שניתן לבחון את אמיתותו בכל התחומים. לדוגמא: השפע, המגוון והעושר המופיע על שטח פני כדור הארץ שלנו, נובע מן העובדה ששטח זה אינו מישורי אלא שיש רמות שונות, מהפסגות הגבוהות ועד למעמקי היבשה והים. הגיוון של האקלים, הצמחייה, בעלי החיים וכו'..., מכאן נובע בין-היתר גם מגוון התרבויות, משום שפני השטח אינם זהים בכל העולם, וזה נפלא.
    לכן גם בני האדם אינם צריכים להיות באותן רמות ומישורים. מדוע? על-מנת לקיים קישרי-חילופין פוריים, וזרם חופשי בניהם. הנקודה היחידה שחייבת להיות משותפת להם הוא האידיאל הגבוה, התשוקה להתקדם תמיד באהבה ובאור. בכל התחומים האחרים, הניחו להם להיות שונים ככל שניתן! בזכות השוני הרב חייהם עשירים ויפים.''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 22.

    מחשבה יומית 1.1.2010 בתרגום יפת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 01/01/10 09:28

    מחשבה יומית 1/01/2010

    ''קחו את הרגע שבו אתם מתעוררים בבוקר כרגע החשוב ביותר של היום. מדוע? מאחר ושאר היום שלכם תלוי ברגע הזה, ושאר החיים שלכם תלויים ביום הזה.
    ישוע ידע זאת ואמר: 'אל תדאגו למחר, המחר יביא עמו פתרונות משל עצמו. בעיות היום מספיקות להיום'. אכן, אל תדאגו למחר, בתנאי שאתם חושבים על היום, אך באמת חיים היטב את היום אחרת, תעבדו מחר, על מנת לתקן את תוצאות הטעויות שעשיתם אתמול. כל אלו העסוקים בעתידם, ומתעלמים מ 24 שעות ההווה, משאירים חסרונותיהם בכל מקום בחייהם, ושבים לעולם בגלגול הבא, כדי לתקן, להחזיר דברים למקומם, לפצות ולסבול. אם רק הייתם יכולים לחיות 24 שעות כראוי, תוכלו כך להכין את 24 השעות הבאות. לא יהיה לכם מה לסדר, לוח הזמנים הצפוי לכם, יהיה קל לביצוע: הקרקע נקייה, אין כל צפיפות, וכך החיים הופכים קלים יותר. אך חשוב להתחיל לחיות טוב החל מהרגעים הראשונים של היום, כדי להכין היטב את השעות הבאות אחרי-כן''.

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 21.

    מחשבה מ 31.12.09 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 31/12/09 09:18

    מחשבה יומית 31/12/09

    ''ללא כל התראה מוקדמת, ייתכן שאתם מרגישים לפתע מוצפים באור. פתאום ההכרה שלכם מוקרנת למעלה לדרגה של הכרת-על ואתם מסונוורים ממרחב עצום ויפה היכן שמתגורר העצמי הגבוה שלכם... לדאבוננו מצב זה אינו נמשך לאורך זמן, ואתם חוזרים לשגרת חייכם עם אותן דאגות ואותן חולשות. אתם חשים כאילו אתם חיים בחושך, במקום צר, מנותקים מהעצמי הגבוה שלכם, העצמי האלוהי, כמו רסיס הנפרד מהשלם... ואז, שוב, אתם חווים יותר אור, הארה, אך גם זו לא נמשכת לאורך זמן.
    אך אל לכם להתאכזב, המשיכו לעבוד, המשיכו במאמצים, יום אחד, לבסוף, אחרי כל העליות והמורדות, אחרי כל הסטיות בין האור והחושך, האור לעולם לא יעזוב אתכם, אתם תעברו לגדה שמעבר, שם תהיו מוגנים תמיד''.

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 20.

    מחשבה יומית 30.12.2009 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 30/12/09 09:00

    מחשבה יומית 30/12/09

    '' אלו המתאמצים, יום אחר יום, לחיות בהרמוניה עם חוקי האלוהות, מכינים לעצמם תנאים טובים ביותר לחייהם האחרים בעולם הזה או בעולם הבא, משום שהם יוצרים קשרים עם הישויות המפותחות והנבונות ביותר, אשר יבואו לאחר מכן כדי לשכון בתוכם. הם מושכים את הישויות, יוצרים שותפות עימן, ועובדים איתן. כך שלאחר מכן, כאשר אותם אנשים יעזבו את העולם הזה, בזמן שגופם הפיזי יתפורר וכל חלקיקיו ישובו לארבעת המרכיבים הבסיסיים, הם יימצאו עצמם בעולם הבא, בחברתן של אותן ישויות שהם משכו לעצמם.
    מבלי לדעת זאת, ומבלי לדעת עדיין מיהם כל החברים שיהיו לכם, כל אחד מכם עובד על-מנת לבנות לעצמו את החברה אשר עימה יחיה בעולם הבא. שם תקבלו הסבר למה שהדתות מכנות גיהינום, השאול המטהר וגן עדן.''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 19.

    מחשבה מ 28.12.09 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 28/12/09 07:46

    מחשבה יומית 28/12/09

    ''אם אתם רוצים שהשמחה לעולם לא תעזוב אתכם, בקשו לחיות בנשמה וברוח, הם לבדם בעלי הכוח להקרין אתכם אל תוך החלל האינסופי ואל הנצח. בזמן שכזה, גם אם הסבל מכה בכם, ואתם כואבים, עדיין תרגישו שמחה.
    סבל ושמחה... אתם אומרים שזה בלתי-אפשרי לחוות שני מצבים כל-כך סותרים בו זמנית. אך זה אפשרי. הכיצד? מאחר והישות האנושית מורכבת משני סוגי טבע, הטבע הנמוך, אשר כל הזמן חווה כאביו מהאובדן חסר המשמעות, מהניגוד הכי קטן ומהמכשול הכי פעוט, ואילו הטבע הגבוה החי באור ניצחי ובאושר עילאי וניצחי. אילו התבוננתם במה שקורה לכם מנקודת מבט של הטבע הגבוה, הייתם מגיעים להבנה שהעצבות והיגון כמו סוג של בוץ, הם רפש פורה, אשר העצים והפרחים בגנכם הפנימי זקוקים להם כדי לצמוח.''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 18.

    מחשבה מ 26.12.09 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 26/12/09 06:47

    מחשבה יומית 26/12/09

    ''ההרים הם אנטנות ענקיות המאפשרות לאדמה תקשורת עם השמיים: ההרים מחברים את השמים לארץ, זאת הסיבה שהמים הזורמים ממורדות ההרים הגבוהים, טעונים באנרגיה של השמיים.
    באמצעות הפסגות, ההרים קולטים כוחות ואנרגיות שמימיים המופיעים כסופות עזות, גלים עוצמתיים וזוהרים. בגלל הימצאותם של זרמי אנרגיות על ההרים, רוחות הטבע, רוחות מפותחות מאוד, מבקרות לעיתים קרובות על פסגות ההרים: הן רוחצות בגלים אלו בכדי להתחזק ולחדש את עצמן, ולאחר מכן חוזרות לדרכן על-מנת לשקוד על מלאכתן בעולם כולו''.

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 17.

    מחשבה מ 25.12.2009

    אומרם מיכאל איבנהוב, 25/12/09 08:46

    מחשבה יומית 25/12/09

    ''לפני עזיבת תלמידיו, אמר ישוע: 'עכשיו אלך אל מי ששלח אותי, יש לי, עדיין, דברים רבים לומר לכם, אך אינכם יכולים לשאתם כעת. כאשר המנחמת תגיע, רוח האמת תגיע, היא תדריך אתכם אל כל האמת'. משמעות מילותיו היא כי הרוח לבדה יכולה לתת לנו הבנה אמיתית של תורתו. ולפיכך עלינו לשקול את המסרים של ספרי הבשורה והתורה, כדי לחזק תמצית זו בתוכנו, לטבול עצמנו בתכניהן, בזמן ההתחברות עם הישויות השמימיות.
    ביום בו נהיה מסוגלים לחוות את האמיתות הנפלאות המוכלות בספרי הבשורה, כמציאות ממשית חיה ומשפיעה, כל הישות הפנימית בתוכנו תהפוך מטוהרת, נאורה ומחודשת באמצעותן. כי הרטיטות הבאות מעולם הנשמה והרוח תהיינה מוחשיות בישותנו, ואז משהו שהיה רדום בתוכנו, יתעורר ויתחיל לנוע. אפילו אם אנשים מלומדים, לעיתים, מבקרים את סגנון כתבי ספרי הבשורה, כתבים אלו יכולים להיות זרמים של כוחות המסוגלים לעורר את הנשמה שלנו לחיים חדשים. זוהי, מה שאנו מכנים לידה שנייה, זוהי לידתו של המשיח.''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 16.

    מחשבה מ 24.12.2009 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 24/12/09 11:38

    מחשבה יומית 24/12/09

    ''דימויים של קדושים יכולים להועיל לכם, בתנאי שאתם יודעים כיצד להתייחס אליהם. אתם אולי מתפללים בפני נציגיו של ישוע, בפני הבתולה והקדושים, אך לא אליהם אתם צריכים להפנות תפילותיכם, כי הם לא יענו לכם ולא יענו לתפילותיכם. הדימויים הם אך ורק מתווכים... או אם תרצו, סולמות המאפשרים לכם להגיע אל ישויות גבוהות יותר. באותה הדרך, מקדש, בית-כנסת או כנסייה הם סולם, מכיוון שמרחב קדוש כזה או אחר מספק לכם את התנאים המתאימים להתבוננות במחשבותיכם ולמצוא בתוככם את משמעויות ההתאחדות מחדש עם השמיים. והשמים הם המקומות בהם אתם זוכים להשראה ולישועה. זהו מדע אמיתי. שלא הורס דבר, הוא מלמד אתכם איך להתייחס לדימויים קדושים ולמקומות התפילה.

    ואם אדם שיש בו רוחנית גבוהה נותן לכם חפץ שהוא ברך, קבלו אותו בהודיה, כקמע. אך אל תדמיינו את הקמע כרב-כוח בעצמו. לא, השתמשו בו רק כדי לנסות ולעלות גבוה ורחוק יותר על-מנת להתחבר עם הכוח הקוסמי הממלא אותו. רק אז החפץ יעבוד וישפיע עליכם באמת''.

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 15.

    אתה זה הוא ולא הוא

    גד, 24/12/09 07:22

    לפי תורת היוגה אתה אלוהים, כי אין דבר מלבדו. אך אתה לא אלוהים, כי אתה רק אנרגיה של אלוהים. הבעיה הגדולה של היוגה זה אגו מנופח. אגו מנופח רוצה להיות אלוהים, אם לא אלוהים קטן בעולם החומרי, אז אפשר דרך מדיטציה (וסמים) לדמיין זאת. אם היית אלוהים לא היית זקוק למדיטציה כדי להיווכח שאתה אלוהים, גם לא היית נתון לסבל החיים, אם כולנו אלוהים אחד, אז למה כאשר אתה חווה את האלוהות שלך, אני (שזה אתה), לא חווה זאת?

  • 14.

    חברים למה לכם הפולמוס ?

    מתבוננת., 22/12/09 13:16

    הכל הכל בעיני המתבונן
    לדברים אין קיום משל עצמם.

    • לא בדיוק

      פרדי בן-זאב , 22/12/09 23:35

      נסי לעמוד באמצע כביש סואן, לסגור את העיניים, ולומר לעצמך ''אין לתנועה קיום משל עצמה. הכל בעיני המתבונן''.

      המציאות איננה ניתנת למחיקה במשאלות לב, היא תמחוק את מי שינסה.

      • אני דווקא נוכחתי מספר פעמים במקבצי נדבות שעוברים כלאחר יד כביש סואן

        וראה פלא הם לא נפגעו! איך אתה מסביר זאת?, 23/12/09 00:15

        ולא מוטרדים מהתנועה. (אני מהצד התכווצתי מהסכנה האורבת להם).

        • אני מבטיח לך שהם לא סגרו עיניים ואמרו לעצמם ''אין תנועה''. (ל''ת)

          פרדי בן-זאב , 23/12/09 07:22

          • ניסיתי

            מתבוננת, 23/12/09 09:20

            זאת,
            התנועה נעצרה
            אנשים השליכו עלי מעצמם
            וראו אותי מופיעה בתודעתם.
            זה היה מדהים
            זה עבד.

            • עיניין של ערות

              לולה, 23/12/09 14:37

              נכון זה עיניין של בחירה.
              אבל קודם כל זה עיניין של ערות והבנה.
              היש והאין הכל בתודעה.

              • תגידי לולה - הבנת מה שכתבתי?

                פרדי בן-זאב , 24/12/09 03:33

                האם את באמת חושבת שאת יכולה לעמוד מול רכב שדוהר לקראתך, לומר ''הרכב איננו'', ושהרכב באמת לא יהיה שם כי ''הכל בתודעה'' והתודעה שלך החליטה אחרת?

            • מאחל לך שלא תמצאי את עצמך במצב כזה

              פרדי בן-זאב , 24/12/09 03:39

              אחרת המציאות תלמד אותך שעור קשה.

              • לוגיקה פשוטה

                איינשטיין, 24/12/09 07:33

                את מי ''תלמד המציאות שיעור קשה''?

                מי צריך ''לעמוד באמצע כביש סואן, לסגור את העיניים, ולומר לעצמך שהכל בעיני המתבונן''?

                מי חושב את הדברים האלה?

                מי כותב את התגובות האלה?

                ...נכון: ''אני''! אני, אני ושוב אני!

                אין מנוס: הכל, אבל הכל זה ''אני''. הכל, העמידה במרכז הכביש, המכונית שתדרוס אותך (או לא), הכתיבה של התגובה שלהלן וגם קריאתה, ברגע זה ממש (והרגע עצמו הוא): ''אני''!

                לכן, אם מעט לוגיקה קיימת בראשך, לא תוכל שלא להודות (בפני עצמך כמובן, אל דאגה, כי אין דבר בלתך וזו הסיבה שאין בכך כל בושה) שעליך לחקור לעומק את אותו ''אני'', בטרם תקבע לגביו ש: ''הוא (זאת אומרת ''אני'') לא לבד''.

                בתודה,
                אתה מנחש מי (אני).

                • איינשטיין - אין לי ויכוח על קיום האני - תקרא שוב מה שכתבתי.

                  פרדי בן-זאב , 24/12/09 09:04

                  דיברתי על אלה שאומרים שרק ''אני'' קיים. או שהמציאות היא רק אצל ה''אני'' בראשץ

              • האוייב והאוהב של עצמי

                לי -לה- לו, 24/12/09 08:02

                במצב של התנועה בכביש.
                מכיוון שאנחנו בהתהוות של יחסי גומליו כל הזמן אז בדוגמה שנתת על מצב התנועה
                גם אני וגם הנהגים היינו בתודעה אחד של השני אך כשהמצב הסתיים התמונה בתודעה נעלמה.
                הדבר המסוכן הוא שאותה סיטואציה של התנועה תוטבע ותמשיך להישאר בתודעה ואז היא תנהל אותיואת הנהגים בחיי היום יום.
                כשאתה מסתכל במראה מה קורה?
                אם אתה עומד מולה אתה שם אם לא אתה נעלם.
                כך ביחס למחשבות שלנו ולמציאות שאני בוחרת לברוא לעצמי.
                המקום שבו יש בית חרושת לייצור מחשבות לא תמיד
                נמצא בשליטתינו,מחשבות יוצרות רגשות ורגשות יוצרים מצבים שלא בהכרח קיימים.אנו יכולים להביא את עצמינו למצבים ולמקומות שלא קיימים בכלל להיות בהם
                באחיזה נצחית וינהלו אותנו, אני חושבת שאין אדם שלא התנסה בכך.
                אל תשכח :
                כשאתה בורא מציאות אתה זורע זרע של מחשבה תחילה.
                ותזכור שלעצמים מצד עצמם אין קיום משלהם,
                כי את המשמעות אנו משליכים מעצמינו.

                ''סוף סוף תפסתי היטב
                מיהו כאן האוייב,
                השודד שרובץ במארב
                מוכן להוליכני שולל
                ואז מרמה גם אותי,
                אהה ! בכך אין ספק -
                זו הנטייה לאחוז
                בעצמי ובמחשבותיי.''

                דהרמה רקשיטה
                גלגל הלהבים

                • פנטאסיה נחמדה - עד שמנסים להעמיד אותה במבחן. (ל''ת)

                  פרדי בן-זאב , 24/12/09 09:05

                  • אם תרצה

                    לי לה לו, 24/12/09 11:52

                    אין זו אגדה

                    • אם תסתפק רק ברצון - זו תשאר אגדה. (ל''ת)

                      פרדי בן-זאב , 24/12/09 19:43

  • 13.

    אמת צרופה!

    Sophie, 22/12/09 12:23

    אמן, כן יהי רצון! חוכמה אינסופית ההופכת אותנו ליצורים קולקטיביים...

  • 12.

    אני לא מבין למה מנסים ''לחנך'' את פרדי או אחרים שלא מבינים כרגע

    איש רוח, 22/12/09 07:17

    כשאדם בא פרקו להבין את מהות חייו האמיתית אין כוח בעולם שיכול למנוע זאת ממנו.
    כנ''ל אם אדם ממשיך לתרץ תירוצים ילדותיים לעצם קיומו בלי כל התנסות תומכת, גם אז אין שום כוח שיכול למנוע מבעדו להשתכנע כי זו האמת.
    אבל כמו שרובנו שכבר התחלנו להבין את עצם קיומנו האמיתי ולכן אנו גולשים במדור זה ונמצאים בתהליך הגילוי בשלב זה או אחר - אנו יודעים את האמת.
    מי שלא רוצה לגלות את האמת - יגלה אותה מאוחר יותר בחייו.
    וגם אם לא - אזי ברגע המוות כאשר הנשמה תעזוב את הגוף והוא יחווה את האור הגדול וההתחברות עם מקור האנרגיה של היקום ויראה איזו הרגשה נעימה וטבעית זו - אז ורק אז יבין את האמת. וגם אז זה לא יהיה מאוחר מדי כי ברגע שמגיעים למצב הזה הכל נראה מושלם כמו שהוא בלי חרטות על העבר.
    תנו לתלמידים הסוררים ללכת בדרכם הם עד לגילוי העצמי ואל תחשבו כי הם עושים פרובוקציות סתם כך. יבוא היום והם יבינו את העולם, אבל זה ייקח זמן ואנו רק יכולים לעודד אותם להמשיך בדרך, אפילו אם היא לא נראית לנו.
    בהצלחה פרדי!

    • אהבתי מאוד את דבריך !

      תודה לאיש הרוח האמיתי, 22/12/09 15:25

      כל מילה בסלע ! תודה

      • מחשבה יומית 23.12.2009 בתרגום יפעת

        אומרם מיכאל איבנהוב, 23/12/09 08:27

        מחשבה יומית 23/12/09

        '' חגי הנצרות הינם לרוב רק שריד של חגים פאגאנים עתיקי-יומין, בלבוש אחר ועם משמעות שונה. כאשר מועד החג מגיע, מארגנים חגיגות: מתאספים לאכול יחד, מכינים קישוטים, מצטיידים בבגדים חדשים ואפילו תחפושת.
        אך איש הרוח, אינו רואה את החג, כהזדמנות לאכול, לשתות, ללבוש בגדים שונים ולהתענג, אלא כמשהו שונה לגמרי. הוא מתאמץ למצוא אנרגיות מאזורים נעלים המחדשות או מחיות את ליבו ונשמתו. והוא יודע, בנוסף לכך, כי ישויות האור באות למשוך מאווירת השמחה המשותפת לכולם, מרכיבים בהם תוכלנה להשתמש על-מנת לקדם את עבודתן בכל רחבי העולם. אם אתם רוצים לעזור להן בעבודתן זו, חלקו עימן את שמחתכם, את כל שפע הרוחניות שספגתם מהחג, כך שאחרים אולי ירוויחו גם הם. השמחה הזו, השפע הזה, ישובו אליכם בגדול.''

        אומרם מיכאל איבנהוב

    • השימוש במילה חינוך (אילוף) מטעה ויוצר התנגדות. מעבר לזאת חובה ליידע (ל''ת)

      ולקרב אנשים לטוב, חולקת עליך בגדול., 22/12/09 22:45

    • אין לי שום בעיה עם נסיונות לחנך אותי (או ליתר דיוק ללמד אותי)

      פרדי בן-זאב , 23/12/09 07:31

      הבעיה היא כשמנסים לעשות זאת בטענות בלתי מבוססות, תוך נסיון לעקוף את השכל והמציאות. כשמישהו מתחיל לדבר על ''ידיעה'' שהיא מעבר לשכל (כלומר מעבר לאמצעי הידיעה) אני יודע בבירור (מתוך נסיון מצטבר של עשרות שנים) שאין לי מה ללמוד ממנו - או שהוא מנסה לרמות אחרים, או שהוא הצליח לרמות את עצמו.

      המטרה העיקרית שלי פה היא לא אלה שסגרו את העיניים, אלא אלה שעדיין מחפשים תשובות הגיוניות - ולהם אני אומר שזה לא המקום או הדרך למצוא את התשובות.

  • 11.

    עוד הסברים לשכלתן החביב

    Re-educating Freddie, 22/12/09 04:55

    ניסיון נוסף, פרדי יקר, להסביר לך - באמצעים שכליים! - את נחיתות השכל לעומת אותה מהות לה קראו המסורות הרוחניות של האנושות בשמות: ''אינטלקט'' (Intellectus), ''בודהי'' (Budhi), ''פראג'נה'' (Prajna), ''בינה'' (בניגוד ל''חכמה'' שכלית מוגבלת) ואחרים. המאמץ להבהיר את הדברים נעשה מתוך ידיעה שאת נחיתותו האינהרנטית, מסוגל השכל לקלוט, קליטה בה טמונה,אגב, גדולתו האפשרית היחידה.

    יחסו של השכל למהות המטאפיסית הכל-יודעת האינהרנטית לבן האנוש באשר הוא, לאינטיליגנציה הטהורה המהווה את החלק (או ה''צלם'') העליון (האלוהי) בו, מקביל ליחס הירח אל השמש: כפי שמעיד הירח על הימצאות השמש מעצם קיומו שלו כישות המחזירה את אורה, מוכיח השכל את קיום אותה תבונה עילאית באדם. אלא שאם כדי להיווכח בקיום השמש יש צורך להסיט לעברה מבט שמכוח הרגל רב שנים הפך ''מוכה ירח'', פעולה הכרוכה במאמץ מסוים ולעתים גם בכאב (מחמת הסינוור הפתאומי), בדיוק כך, חייב החוקר חסר משוא-הפנים להעז ולהתבונן ישירות במקור האור המספק לשכל את ההילה (מוצדקת או לא) שלו. וכאן טמונה הבעיה שהביאה אותנו לדיון זה מלכתחילה...

    המשך הדברים ברצף התגובות שלעיל.

    • עוד סדרת טענות שרירותיות מנותקות מהמציאות או מההגיון.

      פרדי בן-זאב , 23/12/09 07:38

      לידיעתך מטאפורה איננה נימוק. זה שאנשים מסוגלים להמציא המצאות דימיןניות של אמצעי ידיעה ללא כלי הידיעה (השכל והחושים), ולתאר אותם מטאפורית (הרי עובדתית אין דרך לתאר אותם) לא עושה אותם ליותר מפרי דמיון.

      הבעיה איננה בחוסר רצון שלי להתאמץ להסתכל ''באור''. אלא בנסיון שלך ושל דומיך להתחמק מהמאמץ של שימוש עקבי בשכל ובחושים (כולל האפשרות לטעות והנסיון לתקן) ולמצוא איזושהי דרך שתתן לכם ידע ודאי ללא אפשרות של טעות וללא צורך במאמץ - ''הארה''.

  • 10.

    מאמר

    מבושמת, 21/12/09 12:06

    יפה, נהיר,בהיר, מאיר,

    תודה

  • 9.

    ''האני הוא האתה של אתה'' -מ.בובר

    אין אני, 21/12/09 11:24

    האני הוא
    רטט אינסופי
    של הידהודים
    השתקפויות
    כל הזמן
    בהתהוות גומלין
    בין אדם לאדם
    בין אדם לסביבתו.
    האני הוא
    טיפה בים
    גל באוקינוס
    ציץ,פרח, עץ
    רוח, גשם, אויר
    רגב, אדמה, דרך
    חול גרגר
    עפר.

    • השתלטות מצב התודעה האני -הלז על האדם וזיקותיו

      על פי בובר, 21/12/09 12:35

      '' מצב התודעה ''אני-לז'' הוא המצב הרגיל שבו נמצאים רוב האנשים רוב הזמן ואילו מצב התודעה של ''אני-אתה'' הוא מצב תודעה מיוחד. ''אני-אתה'' היא חוויית מפגש אותנטית נדירה שבה שתי תודעות מצליחות לפגוש זו את זו כשהן משוחררות מכבלי הקונספציות העצמיות, מיסוכי המחשבה, ההגדרות המילוליות וההתניות הפסיכולוגיות והחברתיות.
      ספרו של בובר מהווה ביקורת נגד העולם המערבי המודרני שבו, לדבריו, משתלטת תודעת ה''אני-לז'' על כל מערכות היחסים ועל כל הזיקות בין בני האדם ובין והסביבה ואפילו בין האדם ובין התרבות, הפילוסופיה והאומנות. בובר ראה את צמיחתו של עידן שבה כולנו הופכים להיות ''ברגים קטנים במכונות גדולות'' ומאבדים את היכולת לקשר אותנטי ובלתי אמצעי עם המרחבים השונים שמקיפים את התודעה שלנו.''

  • 8.

    מחשבה יומית 20.12.09 בתרגום יפעת

    אומרם מיכאל איבנהוב, 21/12/09 08:22

    מחשבה יומית 20/12/09

    '' למה אתם מבזבזים את חייכם בריצה אחר רכישות שאינן חשובות באותה מידה כמו החיים עצמם? אילו חשבתם תחילה על החיים שבתוככם, כדי להגן ולשמור עליהם טהורים ככל שניתן, היו לכם היום יותר ויותר אפשרויות להגשים את משאלות ליבכם. זה בדיוק החיים המוארים, הנאורים, העוצמתיים, המסוגלים להעניק לנו הכול.
    רק משום שקיבלתם את החיים, אתם מאמינים שתוכלו לעשות בהם כל שתחפצו... ובכן, אתם לא יכולים! אם הקדשתם שנים של עבודה על-מנת לרצות את שאיפותיכם, יום אחד תמצאו עצמכם מותשים ומאוכזבים מאוד, כך שאם תשוו את הישגיכם מול הפסדיכם, תבינו שהפסדתם כמעט הכול בשביל להרוויח מעט מאוד. האם זה נבון? מעתה והלאה, עליכם לחתור ולעבוד, אך ורק, על-מנת לעשות את החיים שלכם יפים, טהורים וקדושים יותר. רק חיי טוהר, הרמוניה ועוצמה יכולים להגיע אל האזורים העדינים בחלל בהם שוכנים הזרמים והישויות, שיבואו לעזור ולעורר בנו השראה.''

    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 7.

    מחשבה יומית 21.12.2009 בתרגום יפעת זוהר

    אומרם מיכאל איבנהוב, 21/12/09 07:45

    מחשבה יומית 21/12/09

    '' ישוע אמר: 'יום אחד כל אדם יהיה מומלח בידי האש'. מה הקשר בין מלח לאש? האש היא סמל לרוח, כמו גם המלח. והמלח, כמו האש, שורף. אך אש קיימת בצורות שונות ובאופן זה מייצרת סוגים שונים של שריפה. האש היא שם-נרדף לחיים, אך גם שם-נרדף לסבל ומוות. האש תומכת בחיים אך יש בה באותה מידה הכוח להרוס אותם ולהרוס אותם כליל. כך גם עם המלח: המלח מקושר חזק למקורות החיים, אך יש בו הכוח להרוס חיים.
    לכן המלח, כמו האש, יכול לשאת בתוכו מוות כפי שהוא יכול לשאת בתוכו את החיים. לפיכך, כאשר ישוע אמר: 'יום אחד כל אדם יהיה מומלח בידי האש', המשמעות היא שאף אחד לא יכול להימלט מהמלח והאש. אך אלו שיקבלו בברכה את הרוח לתוכם ויעבדו עימה, יהיו ממולחים בידי אש החיים, בעוד שאלו המורדים נגד הרוח יהיו ממולחים על-ידי אש הסבל והמוות. זהו החוק ולא ניתן להימלט ממנו''.
    אומרם מיכאל איבנהוב

  • 6.

    הנוסחה המיסטית הקלאסית - ''האני האמיתי הוא לא האני''

    פרדי בן-זאב , 21/12/09 06:28

    והמציאות האמיתית היא לא המציאות וכו' וכו'.
    דרך לבלבל אנשים שמהתחלה קצת מבולבלים (בגלל זה הם מחפשים להם גורו).

    הוא מערבב לתוך זה קצת אמת: זה שאתה רוצה א', ב', או ג' זה לא כל האני שלך - יש בך עוד דברים. ואז הוא קופץ מ''זה לא כל האני שלך'' ל''זה בכלל לא האני שלך''.

    בקיצור - שטויות.

    למי שעוד יש קצת שכל ישר - המציאות האמיתית היא המציאות, האני האמיתי (יש אחר?) זה האני. ובמקום לחפש את ה''אני'' (ולמצוא גורו), פתח את עינייך ושכלך ותסתכל על העולם שסביבך - זה כל הסוד.

    • מחשבה יומית 18.12.09 בתרגום יפעת

      אומרם מיכאל איבנהוב, 21/12/09 09:05

      מחשבה יומית 18/12/09

      ''במשך אלפי שנים, בני-אדם מחפשים דגם אידיאלי-מושלם לחברה, והסיבה שאינם יכולים למצוא היא משום שאינם יודעים היכן ואיך לחפש אותו. כדי למצוא זאת, עליהם להפנות את תשומת ליבם למקום בו שולטת השלמות, דהיינו: השמש. לא לשמש הפיזית, כמובן, אלא לעולם של ההרמוניה, הטוהר והאור שהיא מסמלת. הארגון האמיתי איננו רק משהו חיצוני. הארגון החיצוני טוב והכרחי, כמובן, אך הוא מוגבל ביכולותיו. יותר מזה, הוא חסר תועלת, אם הרוח לא מחייה אותו.
      ניקח את האדם, כדוגמא, עם הגפים, האיברים וכל המערכות – הנשימה, העיכול, מחזור הדם, העצבים וכן הלאה... איזה ארגון יוצא דופן! איך קורה שלמרות שהמנגנון הזה עשוי כראוי, כל הארגון הזה כל-כך חלש ופגיע? מאחר וזה לא מספיק: יש צורך בארגון רוחני, גבוה יותר החייב להיכנס אל תוך הארגון הפיזי כדי להחיותו ולהעצימו''.

      אומרם מיכאל איבנהוב

      • כמו שאר הדברים שלו - קצת אמת שעוזרת להעביר הרבה שטויות. (ל''ת)

        פרדי בן-זאב , 21/12/09 23:29

    • Educating Freddie

      המחנך, 21/12/09 10:13

      אה, פרדי פרדי, שוב אותה סגידה שלך ל''שכל הישר''...

      לא שיש לי משהו נגד האנסטנציה - המשנית בסה''כ ואם כבר משתמשים בה, עדיף שתמלא את תפקידה ב''יושר'' – הזו, אבל עליך להבין: אובייקט ההערצה שלך אינו מהווה את המילה האחרונה אצל בן האדם! אנסה להסביר לך זאת שוב (למתעניינים, כאן תמצאו הסברים קודמים שהוענקו לפרדי), כדי שתפסיק להטריד את הקוראים במתקפות המתלהמות שלך על כל מי (א.מ. אייבנהוב במקרה זה) שהעז ללכת רחוק ממך מבחינה אנושית ואף הגיע אל מעבר לשכל, שבפנטיות שלא הייתה מביישת שום כוהן דת פונדמנטליסט, אינך מוכן להכיר בקיום דבר בעל ערך פרט לו.

      המשך בתגובה הבאה.

      • הפנייה לתגובה קודמת לפרדי

        המחנך, 21/12/09 11:28

        כאן התחיל תהליך החינוך-מחדש של פרדי:

        https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/55/ART1/978/434.html

        • חינוך מחדש עושים בגולאג -

          פרדי בן-זאב , 21/12/09 23:32

          ובעוד שאין לי אף פעם התנגדות ללמוד, אין לי מה ללמוד ממישהו שאצלו השכל והעובדות הם לא אמצעי הידע היחידים.

      • תודה רבה על דבריך כאן !

        שלום מחנך יקר!, 21/12/09 12:32

        כל מילה וכל משפט מדבריך מקובל עלי. אני מאוד מודה לך על כל המסמכים שצרפת כאן. והלוואי, הלוואי שהוא יבין ויפנים, ועוד קוראים רבים. תודה!

      • אגב - לשכל לא סוגדים. משתמשים בו.

        פרדי בן-זאב , 22/12/09 00:05

        ועוד אגב - אני מקווה שאני מטריד את הקוראים, האמת יכולה להיות מאד מטרידה למי שבורח ממנה. אולי פה ושם יצא מזה משהו חיובי.

    • Educating Freddie #2

      המחנך, 21/12/09 10:26

      מהו הגוף? כמות חומרים שנצרכה (באמצעות צריכת מזון), נצברה (ע''י התאים) ונותבה (בסיוע מערכות המאפשרות תהליכים אורגניים מורכבים) לבניית משהו הנתפס כגדול מסכום מרכיביו. מהו השכל? כמות רשמים שנצרכה (באמצעות החושים), נצברה (בסיוע הזיכרון) ונותבה (באמצעות ה''בחירה החופשית'', אך בעיקר עקב לחצים שמפעילים עלינו החיים) לכדי משהו הנתפס (בתהליך – הבלתי אפשרי מבחינה לוגית – של ''תפיסה עצמית'') כאנסטנציה עצמאית.

      השכל אינו אלא איבר נוסף – חומרי, גם אם סובטילי – בגוף בר הכליה. הוא גדל, מתעצב ומשתנה ובמהלך הזמן, סוגד לתורות שונות (עליהן הוא נסמך מתוך אמונת שווא שבאמצעותן יצליח להעניק לחייו קוהרנטיות ולמצוא ביטחון), פעם לזו ופעם לאחרת (בקצב תחלופה שאצל אחדים, לא היה מבייש אף יצאנית, אך עם זאת, תמיד תוך אותו ביטחון: ''הפעם אני צודק!'', גישה הנוטה לשכוח ולהשכיח את הפעמים הרבות בהן כבר שינינו את דעתנו אף באשר ל''קווי היסוד של חייו'') ובסופו של דבר מזדקן ונכחד, כשהוא מותיר אחריו את חלקו ברשמים (''סמסקרות'', מכנים אותם ההינדים) שיוותרו בסובסטנציה שתעזוב הגוף עם מותו, רישומים שימשיכו עם האדם אל הגוף הבא שלו.

      • וההוכחות שלך לכך הן ??? (ל''ת)

        פרדי בן-זאב , 22/12/09 00:15

    • Educating Freddie #3

      המחנך, 21/12/09 10:29

      אותו שכל - בלתי יציב, הנתון לשינויים תמידיים, החשוף להשפעתם של אלף ואחד גורמים (מצבי רוח, הפרשת הורמונים, לחצים פיסיולוגיים שונים ומשונים) – שניבנה ע''י הטבע על מנת לשרת את האדם בכמה מטלות פשוטות של חיי היומיום שלו (לצרכים אנאליטיים בעיקר, בהם הוא מתמחה), אותו שכל שנתפס בכל התרבויות הקדומות, בלי יוצאת מן הכלל, כנחות ומשני לעומת יכולותיו הגבוהות של האדם (אלה הסינטתיות, ז''א הרוחניות), הפך עם הזמן – בחסות התרבות המערבית הדורסנית והיהירה, המשתלטת בימים אלה על כל הגלובוס – בעיני כל לעיקר ויסוד, הנתפס כיום כפרט המהותי ביותר השייך לו.

      היה זה הצרפתי דקארט, שהטביע על האדם את החותם המפורסם שהפך אותו ל''אני חושב'' במהותו, אך היו אלה רבים לפניו ובעיקר אחריו, שדרדרו את האנושות למצב בו היא נמצאת כיום, בו התרבות, שהפכה שכלתנית למיהדרין (אך האם ניתן עדיין לומר שהיא תרבות של ה''שכל הישר''?), מאיימת על עצמה באמצעות היכולות אליה הגיע בחסות שכלה, בהשמדה עצמית! לעומת אותה מסורת סוררת של ''מאדירי השכל'', עמדה ועומדת עד ימינו מסורת אחרת, רוחנית, המעמידה את השכל במקום הראוי לו.

      • ''אותו שכל - בלתי יציב'' - דבר בשם עצמך!

        פרדי בן-זאב , 22/12/09 00:13

        השכל יציב מאד כשמתשמשים בו בצורה נכונה - בצמוד לעובדות המציאות.
        המסורת של ''מאדירי השכל'' הביאה לשיפור באורך ובאיכות החיים שבכל זמן אחר היו נחשבים לפנטזיה. המסורות האחרות יצרו חברות נחשלות, בורות, עניות וחולות. במלים פשוטות זה ההבדל בין פילוסופית חיים ופילוסופית מוות.

    • Educating Freddie #4

      המחנך, 21/12/09 10:36

      מסורת זו, מתפרסת במערב מן ההוגים היוונים הפרה-סוקרטיים, דרך סוקרטס ותלמידיו (ובניהם אפלטון ואריסטו, שניכר מתגובתך לכתבה של ת.פרסיקו שאינך מבין את הגותו לעומק) ועליה נמנים גם אחיהם, נביאי התנ''ך, כשאל עמודי התווך הבסיסיים שלה מתווספות דמויות ענק מן היהדות, הנצרות והאסלאם. במזרח, שותפות לאותה מסורת פאן-אנושית (ה-'סאנאטאנה-דהארמה' של ההינדואיזם, ה''דרך'' המשותפת, שקדמה לכל דת ו/או הגות רוחנית או אחרת) כל ה''דתות'' שקמו בחלק זה של הכדור (אם אפשר לכנות אותן כך) וביניהן ההינדואיזם (או התרבות ה''ווודית''), הבודהיזם, השינטו... ודרכים רוחניות אחרות. כל הנ''ל – עליהם נמנות דמויות גדולות ביותר מהתרבות האנושית, אנשים שאת האומץ, ההעזה, החכמה העמוקה ובעיקר את דרך החיים הראויה לחיקוי אותה הפגינו, קשה למצוא אצל ''מגיני הראציונאליזם'' למיניהם! – שותפים לאותה הכרה בעליונות יכולותיו הרוחניות של האדם על אלה השכליות.

      שקול את הדברים ברצינות, פרדי, ואל תפסול אותם על הסף. חדל להיות בטוח בדיעות המתבססות על ניסיון אישי צר מזה של גדולים ממך. ולבסוף, הסק מסקנות וצא לבדוק דברים חדשים ושונים, המצויים מעבר לכל שדמיינת!

      • מחנך דגול

        מחנך הדור, 21/12/09 11:56

        הדור בידיעותיו
        הדור בתפארתו.

      • אני תמיד שוקל דברים ברצינות, אבל שטויות אני פוסל על הסף.

        פרדי בן-זאב , 21/12/09 23:27

        לפי דבריך אתה כבר מנותק מדי מהמציאות שיהיה טעם לנסות לשכנע אותך, אבל בכל זאת הנה כמה נקודות:

        את אריסטו אתה הוא זה שלא הבנת, אם אתה שם אותו יחד עם היפוכו המוחלט - אפלטון (ועוד אפלטוניסטים קטנים יותר).

        יכולתיו הרוחניות של האדם הם יכולתיו השכליות, וכל נסיון להעמיד משהו מעל השכל הוא למעשה נסיון להעמיד את משאלות הלב מעל למציאות - זה לא עובד.

        והתבססות על נסיון של ''גדולים'' ממני יכולה לבוא רק לאחר שהם שכנעו אותי בצידקתם בדרך של הגיון ועובדות, אחרת זוהי אמונה עיוורת - אם כל חטאת.

  • 5.

    TAT TVAM ASI (ל''ת)

    HARIH AUM, 20/12/09 18:14

  • 4.

    הדרך הרביעית של אוספנסקי עוסק בהרחבה בנושא זה

    אסף פנסקי, 20/12/09 14:31

    הדרך הרביעית של אוספנסקי עוסק בהרחבה בנושא זה

  • 3.

    חזק ביותר-תודה! (ל''ת)

    דוד, 20/12/09 11:56

  • 2.

    אדוויטה במיטבה, אם כי בפשטות עממית

    חי בחלום, 20/12/09 10:41

    קוהם ? מי אני
    סוהם ! אני הוא
    נא אהאם !!! אנני הגוף
    :)

  • 1.

    טפו! עבודה זרה! (ל''ת)

    שמואל, 20/12/09 10:35

    • תתעורר יא טמבל

      שמואלה, 20/12/09 15:46

      זאת עבודת קודש אמיתית שלא קשורה או נוגדת שום דת!

    • לחקור את האמת ישירות במקום לנשק מזוזות , זאת רוחניות . (ל''ת)

      ד., 20/12/09 17:39

    • אז למה ביכלל אתה ניכנס לקרוא?

      קוראת נאמנה, 20/12/09 23:56

      אם זה עבודה זרה אז למה אתה ניכנס לקרוא ?
      ואולי כי אתה יודע שזאת האמת הצרופה ואתה לא יודע מה לעשות עם זה?