• 9.

    מורים מוארים

    זאב לבן, 09/12/09 20:21

    תגיד תומר

    איך במפגשים שלך עם מורים אתה יודע לקבוע אם מישהו מואר או לא ?

  • 8.

    מיכאלסון מנייאק גס רוח

    מכיר באופן אישי, 01/12/09 01:04

    רוחני עאלק

  • 7.

    היכן ניתן לרכוש את הספר בארץ? (ל''ת)

    אברי , 19/11/09 13:38

  • 6.

    אולי זה השילוב? ואולי זה מה שנכון לי כרגע

    הולכת בדרך, 19/11/09 09:52

    מאוד מעניין, תודה. אני מוצאת שמאוד לא קל לי לוותר על עניין ההשגחה, על כך שיש תכלית ליסורים, שהם באים לתקן משהו. במקביל אני מנסה לשחחר, להרפות ולהיות עם הדברים כפי שהם. אולי אין תשובה אחת, אולי זה השילוב...

    בהמשך לזה, שאלה לתומר: הרי דתות המזרח מאמינות בגלגולים ובכך שאנחנו מתקנים עצמנו בכל גלגול, יוצא מכך שיש סיבה לדברים שקורים, האין זו סתירה עם דבריו של מיכאלסון?

    • אני חושב שזה עניין של רמות

      ת.פ., 19/11/09 22:35

      רמות שונות של תפיסה דתית, שקיימות כולן במסגרת דתות המזרח. נכון שברמה מסויימת כל אירוע מגיע בגלל הבשלה של קארמה והוא הזדמנות שלנו לשרוף קארמה רעה או לצבור טובה. הרמה הנון-דואליסטית היא לכאורה מעבר לזה, מפני שהיא בכלל לא תופסת את האדם כאינדבידואל באופן מהותי. ברמה הנון-דואליסטית שום דבר לא קורה ל''מישהו'', אלא פשוט קורה. אין ''מישהו'' כי אין בעצם נשמה, וממילא אין גלגולים. זאת רמה אחרת של התבוננות על הדברים.

  • 5.

    לא ניתן ליישב את הסתירה

    נדב, 18/11/09 18:23

    מדוע לנסות לישב סתירה אשר אינה ניתנת ליישוב?
    הדברים הם בדיוק כפי שהם: משמע, אין אפשרות לזווג את היהדות והנון דואליזם, כי אין אפשרות למשל להסביר את אינספור המצוות.

    כנראה ששתי הגישות נכונות (או לא נכונות) ברובד מסויים של ה''אמת''.

  • 4.

    אני לא קיים

    אלוהים, 18/11/09 16:16

    הבנתם?

  • 3.

    מרתק

    מיכל נ., 18/11/09 14:35

    שאלה קטנה לתומר,
    התחושה שלי היא שגם בקבלה אפשר למצוא ניצוצות של הנון דואליזם. או שמא אני טועה?

    • הי מיכל,

      ת.פ., 18/11/09 21:25

      ניצוצות כן, מדי פעם. מיכאלסון גם כותב על זה. וכמובן שתורת חב''ד מבוססת על הקבלה בסופו של דבר.

    • לפי הזוהר תלוי מתי

      יענקל, 23/11/09 14:48

      בימי החול העולם מתפרט לאלפי פרטיו ודיקדוקיו, אך בשבת הוא מתאחד ונעשה אחד, כמו שאומרים בין קבלת שבת וערבית בערב שבת:

      כגוונא דאינון מתייחדין לעילא באחד, אוף הכי איהי אתיחדת לתתא ברזא דאחד, למהוי עמהון לעילא חד לקבל חד, קודשא בריך הוא אחד לעילא, לא יתיב על כורסייא דיקריה, עד דאיהי אתעבידת ברזא דאחד כגוונא דיליה, למהוי אחד באחד, והא אוקימנא רזא דיהו''ה אחד ושמו אחד. רזא דשבת איהי שבת, דאתאחדא ברזא דאח''ד, למשרי עלה רזא דאחד, צלותא דמעלי שבתא, דהא אתאחדת כורסייא יקירא קדישא ברזא דאח''ד, ואתתקנת למשרי עלה מלכא קדישא עלאה. כד עייל שבתא איהי אתיחדת ואתפרשת מסטרא אחרא, וכל דינין מתעברין מינה, ואיהי אשתארת ביחודא דנהירו קדישא, ואתעטרת בכמה עטרין לגבי מלכא קדישא, וכל שולטני רוגזין ומארי דדינא כלהו ערקין (נ''א ואתעברו מינה), ולית שולטנו אחרא בכלהו עלמין. ואנפהא נהירין בנהירו עלאה, ואתעטרת לתתא בעמא קדישא, וכלהו מתעטרן בנשמתין חדתין, כדין שירותא דצלותא לברכא לה בחדוה בנהירו דאנפין, ולומר ברכו את ה' המבורך

  • 2.

    אמת היא אחת

    ניסים, 18/11/09 14:04

    לא משנה איזו דת ואיזה זרם. אהבה, נדיבות, צניעות, סובלנות ורחמים הם אמת אחת שמאפיינית את כל הדתות באשר הן.

    • כל הדתות חוץ מהאיסלאם (ל''ת)

      בן גאן, 19/11/09 23:52

      • אמת היא אחת

        אמונה, 22/11/09 11:44

        האיסלאם כמו שאר הדתות מחפש אחר האמת, זה שקיצונים מוסלמים מפרשים זאת אחרת, זה לא סיבה להאמין להם

    • כל הדתות חוץ מהיהדות (ל''ת)

      בן גאן, 22/11/09 14:32

  • 1.

    מרתק

    מיכל נ., 18/11/09 14:00

    שאלה קטנה לתומר,
    התחושה שלי היא שגם בקבלה אפשר למצוא ניצוצות של הנון דואליזם. או שמא אני טועה?