• 6.

    תודה, אהבתי (ל''ת)

    ניר, 21/10/09 10:16

  • 5.

    לא ברור מהם הרטטים העדינים שכתוב עליהם ומה ההקשר של ''הרעב''

    אייל, 20/10/09 15:18

    אבל חוצמז אחלה מאמר

  • 4.

    אהבתי, תודה. (ל''ת)

    עוד מחפש שעדיין לא מצא, 20/10/09 00:44

  • 3.

    אחים ואחיות שלי הכל חיקוי זול של..

    רפאל, 18/10/09 22:00

    היהדות
    בתורתו של רבי נחמן מברסלב יש הכל!!
    חבל למלא את הראש בשטויות שבאות ממקום של טומאה.

    • מה שאתה אומר למעשה זה שרבי נחמן מברסלב אומר את אותן השטויות? (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 19/10/09 04:39

      • פזמון לפרדי בן זאב

        ידיד סמוי, 19/10/09 08:16

        פרדי שלנו גדול וחכם
        כל פעם סותם את הפה לכולם

        בבוקר מגיב הוא
        בערב הוא נם }2X
        נושא לחמלה כאן אצל כולם

        פרדי שלנו יהיר ונמהר
        לפרדי שלנו אף פעם לא נגמר

        פה הערה קטנה
        שם רק סתירה }2X
        פרדי שלנו אינו כה נורא

        פרדי חושב שהגיע רחוק
        אמנם הוא באמוק אך אינו כל כך עמוק

        בטוח שכולם
        ממנו מתרשמים }2X
        לא שם לב שעליו מרחמים

  • 2.

    שכח את העקרון השביעי

    בועז, 18/10/09 17:39

    שאין הארה ושאין מה להשיג.
    חוץ מזה הכל טוב ויפה.

    • יש הארה כדי להבין שאין מה להשיג:-) (ל''ת)

      יוסף.ש., 18/10/09 21:21

      • לא צריך הארה כדי להבין שאין מה להשיג.

        בועז, 18/10/09 22:39

        אם זונחים את התפיסה שצריך להשיג משהו (כולל הארה) אז כל מה שסביבנו שבכל מקרה קיים מקבל את תשומת הלב המלאה שלנו ומתגלה בהתאם.

        • סדר פעולות להתעוררות.

          יוסף.ש., 19/10/09 06:09

          להבין שאין מה להשיג בא אחרי שמבינים שאין מי שישיג. אין מי שישיג הוא הבסיס לכל השאר. אחרי זה מתחיל תהליך של עידון ההבנה הזו שיכול לקחת שנים עד להתעוררות מלאה (עם בכלל)

  • 1.

    תרגול לא עוזר -רק חסד

    יוסף.ש, 18/10/09 13:24

    אין תרגול שעוזר להגיע להארה, זה פשוט קורה או לא. הארה קורת כאשר נופל האסימון ואנו מבינים שאנחנו לא מי שעושה את הדברים. הדברים פשוט נעשים דרכנו. האגו והמיינד נכנעים ומבינים שהתפקיד שלהם כמנחים אותנו בחיים נגמר. זאת הסיבה שרב התלמידים בכל השיטות הרוחניות לא מתעוררים.
    תפקיד המורה להראות לתלמיד שהוא לא זה שעושה, אם הוא מצליח,זה זה.

    • תגובה

      אורן, 18/10/09 13:58

      כשהאדם מבין שעליו להפסיק ללכת לאן שהאגו מוביל אותו, כבר אז הוא מתעורר,
      לכן אני חושב שעצם התרגול של ששת היסודות (או למעשה כל תרגול רוחני אחר), כהצהרה של חוסר אמון באגו ובאשליה של העולם, יכול לאפשר לאור להיכנס ולהאיר.

      או במילים אחרות: נכון שהאמת קיימת תמיד, אבל האדם צריך ללמוד להפסיק לשקר לעצמו.

      ובקשר להוראה: אני מסכים איתך, ומוסיף: המורה לא יכול ללמד את התלמיד דבר. אבל זה תרגול רוחני של התלמיד בלבד, וצריך לזכור את זה.

      • עוד משהו

        יוסף.ש., 18/10/09 21:20

        התעוררות קורת רק כאשר האדם מבין שהוא לא העושה. נכון שהאגו הוא זה שאומר לו שהוא העושה אך לחימה באגו הינה טעות. האגו לעולם לא יבין את העובדה שאנו לא עושים, ולכן לא ניתן ''להאשים'' אותו. הבנה כזו היא חסד כי אין אף שיטה רוחנית שיכולה להביא אדם להתעוררות. במקרה הטוב, תרגול יביא את האדם להרגיש יותר טוב ופחות סבל, אבל התעוררות היא לא קשורה להפסקת הסבל אלא באושר פנימי של מי שהבין שהחיים כמו שהם מושלמים ולא צריך לעשות כלום (כולל לתרגל) כדי לחיות את החיים כמו שהם כעת, רק פשוט לותר על השליטה.

        מי משקר למי :)

        המורה מעצם נוכחותו השקטה (ולא המילים שלו) מאפשר לתלמיד לחוות לרגע מה זה התעוררות. המורה יכול רק להצביע על המציאות שהיא שיקרית אבל לא ניתן להצביע על האמת ישירות. האומץ של התלמיד לא לוותר על האמת היא המתנה שמובילה להתעוררות.

    • חסד?

      shkool, 18/10/09 20:13

      שאלה לי אליך..

      אתה אומר שמה שמביא אדם להארה כאשר הוא מקבל מנה של חסד.

      ממי הוא מקבל את החסד הזה?
      ויותר חשוב, למה אדם א' מקבל חסד ומתעורר ואדם ב' אינו מקבל?
      אם תגיד שאדם א' מקבל חסד בזכות התרגול שלו אז זה כבר לא חסד, אפשר לאמר שהתרגול הביא לכך שהוא זכה לחסד.

      ואם תגיד שהחסד נופל על אנשים מסויימים באופן רנדומלי, אז יש פה איזשהי מידה של חוסר צדק. וכמו חן חוסר הגיון. למה אדם א' מקבל מנה של חסד ואדם ב' לא?

      • חסד וצדק

        יוסף.ש., 19/10/09 00:00

        אכן החסד מגיע לאדם מסויים באופן שנראה רנדומלי ולכן יתן תחושה של חוסר צדק לאדם שעדיין לא התעורר. אבל מי שכבר התעורר מבין בדיוק למה ''הוא'' קיבל את אותו ''חסד'' ולו אין בעיה של צדק.
        זה נראה טריקי אבל זה העניין, שהאגו והדעת שלנו לא יכולים לתפוס את חוקי הצדק בבריאה ורק הויתור אחרי החיפוש עצמו מביא להתעוררות.

      • החסד הוא בנתינה ....וכשנותנים מכל הלב כלה התרחבות בתחושת הקיום (ל''ת)

        מתנדבת, 19/10/09 01:32

        • חסד

          יוסף.ש., 19/10/09 06:14

          במובן של ''הסיבה'' להתעוררות, החסד הזה אינו מבוסס על ''פעולות'' מסוימות שהמתעורר עשה לפני שהתעורר. כלומר, גם רשע גמור יכול להתעורר ברגע. צריך לזכור שהבסיס הוא שאנחנו לא אלה שעושים ותהליך ההתפתחות לא בהכרח לינארי. אחרי ההתעוררות, אין ספק שהאדם עושה חסד לעולם בעצם נוכחותו הזוהרת.

          • מיהו יוסף ש.?

            טאט טוואם אסי, 19/10/09 08:06

            שלום לך יוסף,

            ממעקב אחרי תגובותיך במדור זה, ניכר בך שאתה חסיד נלהב של הגישה הנון-דואליסטית (מבית מדרשו של ההודי הגדול רמאנה מהרשי, אם אינני טועה, אולי מושפע גם מחכמתו הזוהרת של ניסרגדתה מהאראג'?! תקן אותי אם אני טועה).

            רציתי לשאול אותך באשר ל''הוכחות'' (אקזיסטנציאליות, לא לוגיות) אשר קיבלת, אם בכלל, לכך שה''שיטה'' הנון-דואליסטית אכן ''עובדת'' בפועל: כל אותם ''טיפים'' שאתה מחלק לאנשים באשר ל''נטישת החקירה'' והנסיון להבין ש''אין מי שיחקור'' וכו', האם הדבר באמת כדאי? האם יש להפסיק לתרגל (כל תרגול שלא יהיה) ע''מ להתעורר?

            היכן אתה עצמך עומד עם הדברים? מה עשית - או, טוב יותר: מה חדלת לעשות - עד כה ואילו תוצאות נתן הדבר?

            בתודה מראש על תשובתך הכנה,
            עוד הוויה שאינה תופסת את עצמה עדיין בטוהרה

            • נון דואליות

              יוסף.ש., 20/10/09 22:58

              אכן הנון דואליות האירה את עיני לאמת.
              אין פה שיטה בכלל אלא ויתור.
              הויתור הוא על השליטה של המיינד - וזה נעשה.
              הבנה שאין אני שעושה - הובנה.
              האם זה כדאי - כן.
              האם אפשר ללמוד את זה - לא, אבל מורה מואר בסביבה מאד עוזר.
              איך מרגישים? סבבה.
              מה מתרגלים? כלום, פשוט חיים. נמצאים 100% בהווה וזה נקרא באמת לחיות.

              • זה

                אני הוא, 21/10/09 08:50

                שא ברכה, קודם כל, על הפתיחות בתשובה.

                עם זאת, צצה אצלי מאליה התהיה אם כל ''זה'' (ה''חיים הנון-דואליסטיים'') הביא אותך למקום טוב מזה אליו יכולות להביא שיטות רוחניות אחרות ואם כן, מהו (בהנחה שלהגשמה עצמית מלאה עדיין לא הגעת)? ''להרגיש סבבה'' לא אומר לי הרבה; שביעות רצון (הנובעת מ-''ייעשה רצונו ולא רצוני''), שקט יחסי (ירידה ניכרת בתדירות המחשבות) ותפיסה של סדר בקיום (ההבנה שהדברים קורים כפי שהם אמורים לקרות)... אלה מתקבלים כאפקט תרגול כל דיסציפלינה רוחנית כמעט (בבהקטי, או בקרמה-יוגה למשל, אלה תוצרי לוואי כמעט מיידיים). מה מייחד אם כך את הניאנה הנון-דואליסטית?

                מובן שמעניינות אותי גם שאלות אישיות לגביך (חוויות שחווית בעקבות אימוץ הוודאנטה, מי היה המורה המואר - אם בכלל? - בסביבתו קרה לך מה שקרה וכד'), אבל איני בטוח שזה הפורום המתאים לכך?! אם אתה סבור שכן, אשמח לקבל תשובות - ואני בטוח שהן יתרמו רבות גם למחפשים אחרים! - ואם לא, אשמח אם תשלח כתובת מייל להמשך דיון.

                תודות.

                • זה זה

                  יוסף.ש., 22/10/09 08:06

                  למען הסדר, התעוררות מלאה לא חיוויתי ברצף. ולא בטוח שזה בא מהגישה הנון דואלית כי אין לי מושג איך חוקי הפעולה והתגובה עובדים. הסבבה הוא שפשוט שרוב מה שצץ מתקבל בברכה והמינד שופט רק כשמבקשים ממנו לצורך הבהרות. ישנם כלים מעשיים להתכונן להתעוררות אבל הם לא מביאים התעוררות.
                  כמובן שפה זה לא פורום ולכן בשימחה.
                  yosefshi@bezeqint.net