• 52.

    זיו- ערבבת אמת ושקר

    ניר, ירושלים, 03/09/09 12:31

    יש במאמר שלך דברים נכונים וכואבים. אבל עולה ממנו גם מעין לגיטמציה לרצח, אונס וכד', כי יאמר העבריין: זה לא אני שאלים אלא התרבות שגידלתם אותי בה.
    נמצאת למד שהנסיון לייצר מציאות סטירילית ללא גבולות,מסורת, היררכיות ועוד נותנת פתחון פה לאלימים ובכך מגבירה אלימות ולא מפחיתה.

  • 51.

    איזה קישקושים! (ל''ת)

    אורית, 28/08/09 14:48

  • 50.

    להכניס את ברית המילה למשוואה זו דמגוגיה

    צ'ופצ'יק, 28/08/09 11:17

    החברה היהודית היתה תמיד פחות אלימה מזו שמסביבה.
    הבעיה היא שהחברה הישראלית עזבה את היהדות. וכמו כל דבר - מעתיקים מהגויים, אבל באמפליפיקציה - הגברה. מה שהם עושים - אנחנו נעשה יותר טוב ויותר הרבה.
    אז לכו תחפשו אצלכם. ואל תכניסו תעמולה אנטישמית לכל כתבה מזורגגת.

  • 49.

    מאמר מכאיב, האמת מכאיבה

    שירלי ראשל''צ, 25/08/09 10:57

    ומכאיבות עוד יותר התגובות המתכחשות.

    אני זוכרת היטב את יומי הראשון בגן. שאבא השאיר אותי שם. אני זוכרת את הבכי היטב וכאב הנטישה עוד חי ופועם בי כאילו זה היה אתמול.

    אני זוכרת היטב גם את ימי הראשונים בכיתה א'. את כסא הפלסטיק..טובעת בים הכללים הנוקשים.

    מאחר ולמדתי בבית ספר דתי זוכרת גם זוכרת היטב את סיפורי האימה מהתנך בהם מילאו את ראשי וליבי ההמום.

    אני זוכרת כמעט כל ריב של הוריי. הקללות, הצעקות ..הטינה השנאה.

    אני זוכרת לפרטים כל הטרדה מינית שחוויתי.

    ואתה צודק, אין בזה עניין גדול..זה נורמלי רובינו גדלנו כך כי ככה זה. זו המציאות וזה העולם. עם זה אני חיה וכמוני עוד רבים.

    לפתוח את העיתון בבוקר ולקרוא על כל מעשי האלימות בעולם ולחשוב שזה לא קשור אלינו כלל, זה הכי מכאיב. זו חשכת הבורות.

  • 48.

    זו פריזמה צרה שלך ולא של כולם

    אלונה, 23/08/09 10:30

    אתה כותב ככה כי זה נראה לך שככה הדברים, אך לא לכולם. לא כולם רואים גן וחווים כנטישה נוראית ולא כל הילדים יצרחו מנטישה בגן.
    אולי זה מה שאתה חויות? כדאי להתבונן, יש מצב שזה השלכה ענקית שלך על כל העולם...

  • 47.

    איזה אוסף של שטויות - מההנחה הבסיסית שלתינוק אין מיינד והלאה !!

    avre10 , 23/08/09 06:57

    קצרה היריעה מלדון באוסף השטויות בכתבה.
    כבר בתחילה - ''האדם נולד ללא מיינד'' - אין שטות גדולה ממשפט זה.
    מרגע לידתו מכוון המיינד של התינוק לסיפוק צרכיו ולשליטה על סביבתו. (אינסטינקט ??? גם הוא נמצא במיינד...)
    האלימות נובעת בעיקר מהדיסונאנס בין הצורך לסיפוק מיידי של צרכים לבין ההתאפקות.
    היום הורים מגיבים במיידית ומספקים כל גחמה של תינוקם וכך מגדלים את הדור של אני רוצה מייד ועכשיו אחרת אני אצרח ואשתולל...

  • 46.

    תגיד זיו, יש לך אישור להסתובב לבד ללא השגחה?

    אבי, 22/08/09 21:33

    מי זה החולה הזה? ה' ישמור

  • 45.

    זיו היקר

    גידי, 22/08/09 21:01

    בהחלט נראה כאילו השקעת מחשבה במאמרך הנוכחי רק שכחת לציין כי בארצות הברית האלימות היא במימדים גדולים הרבה יותר מאשר בארצנו הקדושה ושם לא הולכים לצבא לא חותכים אברי מין בתינוקות ולא כל כך נוטשים ילדים בגנים

    • ברית מילה דווקא מאוד נפוצה בארצות הברית.

      סטודנט, 23/08/09 05:56

      גם בקרב נוצרים.

  • 44.

    what are you on? cause I want a bit of what you're having (ל''ת)

    thanks, 22/08/09 19:00

  • 43.

    אולי תתאסלם ותעזוב אותנו לנפשינו?

    קורנליוס, 22/08/09 17:39

    אני מבין שרע לך להיות יהודי, היהדות דת אלימה, אז גש לאיסלם, איזו פתיחות, איזה כבוד לנשים, לשכנים, לסביבה, לאמת. שם תרגיש בבית.
    דרך אגב, אתה מהקהילה הגאה?

  • 42.

    ועכשיו יושב המחבר של הדבר התמוה הזה ומצקצק בלשונו ומשוכנע

    שהוכיח את התזה שלו - כולם אלימים..., 22/08/09 16:00

    מזמן לא קראתי אוסף הגיגים כה הזוי.

    אם זה ניו אייג' - אשמח לחזור לאולד אייג' ויפה שעה אחת קודם.

  • 41.

    שטחי, ילדותי וחסר בסיס, ושאלה על מחשבות התינוק

    שם, 22/08/09 15:10

    מאיפה אתה יודע שלא עוברות בראשו של תינוק מחשבות? גדולי הפסיכולוגים מורידים ראשם בענווה כי אף אחד לא יודע האם תינוקות חושבים ומה הם חושבים, אבל תודה על המידע החדש.

  • 40.

    שכחת את אלימות החמאס-פיגועי טטרור והפגזת ילדים

    די לאלימות החמאס, 22/08/09 09:04

    שכחת את אלימות החמאס-פיגועי טטרור והפגזת ילדים

  • 39.

    ילדותי

    דורון, 22/08/09 09:00

    לאריות לא עושים ברית מילה, לא נוטשים בגן לא מחנכים, לא מטרידים, ובכל זאת אריה יהרוג גורי אריה אחר רק כדי שהלביאה תתיחם יותר מהר (וזה בדיוק מה שהיא תעשה).

    התרבות בה אנו חיים, תהייה לא מושלמת ככל שתהייה, מורידה אלימות לא מפתחת אותה. זוהי תוצאה של דרווינזם חברתי פשוט - חברות שלא השכילו לרסן את האלימות, לא יכלו לקיים ישובים גדולים הדרושים להתפתחות טכנולוגית ועליונות צבאית.

  • 38.

    תגיד לי זיו: מה זה הקישקוש הזה ששרבטת באותיות?

    ned, 22/08/09 08:55

    אין לך מה לעשות עם עצמך, אלא להציג את אווילותך ברבים? מי אמר לך שאין לו לתינוק בן-יומו מיינד? היה עדיף שתכתוב על נושאים הסובלים את הבנתך הקלושה בם, ולא על נושאים שאין לך שמץ של מושג בהם. קאפיש?
    מאיפוא החירטוט הזה שכתבת, הטוען כי: ''אם נמצא את מקור האלימות שבמיינד, ודאי נוכל גם לחסלו ביעילות''? תגיד לי פילוסוף דגול שכמוך: מה אתה חושב לעצמך, שפשוט אפשר להדביר מחשבות אוון עם חומר הדברה?
    אין לך מושג קלוש כיצד פועל המוח האנושי, לא-כל-שכן כיצד להשפיע עליו ולשלוט בו.
    אז סתם, התחלת לכתוב, לשרבט אותיות, וזה מה שיצא לך. יפה. נהדר. טמבל עם מקלדת, וזו התוצאה.

  • 37.

    פשוט גדול! תודה על הפרספקטיבה האחרת... (ל''ת)

    ק', 22/08/09 08:45

  • 36.

    תגיד לי זיו: מה זה הקישקוש הזה ששרבטת באותיות?

    ned, 22/08/09 08:40

    אין לך מה לעשות עם עצמך, אלא להציג את אווילותך ברבים? מי אמר לך שאין לו לתינוק בן-יומו מיינד? היה עדיף שתכתוב על נושאים הסובלים את הבנתך הקלושה בם, ולא על נושאים שאין לך שמץ של מושג בהם. קאפיש?
    מאיפוא החירטוט הזה שכתבת, הטוען כי: ''אם נמצא את מקור האלימות שבמיינד, ודאי נוכל גם לחסלו ביעילות''? תגיד לי פילוסוף דגול שכמוך: מה אתה חושב לעצמך, שפשוט אפשר להדביר מחשבות אוון עם חומר הדברה?
    אין לך מושג קלוש כיצד פועל המוח האנושי, לא-כל-שכן כיצד להשפיע עליו ולשלוט בו.
    אז סתם, התחלת לכתוב, לשרבט אותיות, וזה מה שיצא לך. יפה. נהדר. טמבל עם מקלדת, וזו התוצאה.

    • תגובה קצת אלימה לא? (ל''ת)

      אוריה, 22/08/09 11:24

  • 35.

    חברת מהגרים היא חברה אלימה

    זה לא בגלל הברית..., 22/08/09 08:12

    בחברת מהגרים, כמו ישראל, תמיד תהיה אלימות בגלל הפערים החברתיים והכלכליים העצומים. אצל אנשים חלשים ומתוסכלים זה גורר פתרונות אלימים.נכון שלפעמים רואים אלימות בקרב השכבות החזקות, ע''ע טופז, אבל זה היוצא מן הכלל.
    להאשים את מסגרות חיינו באלימות זו איוולת. המסגרות האלו מגינות מפני אנרכיה. מה שנכון הוא שמצבה של מערכת החינוך גרוע. אז מה, נשאיר את הילדים בבית עם אמא כמו פעם? הכי טוב, אה?..

  • 34.

    מה זה ???

    ארז, 22/08/09 08:01

    נפלתם על הראש ? מי ה''גאון'' הזה שקוראים לו זיו ארדמן?

  • 33.

    מה הוא חידש לנו ..עורך יקר יש לך פתרון ? לכולם יש פתרון אבל בלב

    ירח כחול , 22/08/09 08:00

    ובמחשבות..עולם יפה יותר ציורי יותר ..
    מתוק יותר ..בכול הדברים הנ''ל אתה לא חוטא
    בהם..מעניין איך החיים על הירח..תעבור לשם..
    תאמין לי תוך יום יומיים תירצה לחזור ..לנתחי הבשר..לפורים..לאליהו הנביא..
    לאיש הגדול ..ולצבא ..ולהכול..אין מה לעשות זה העולם הטוב שאנחנו חיים בו..

  • 32.

    שפיספסו את הפואנטה! (ל''ת)

    מגיבים כל כך אלימים במחשבתם, 22/08/09 07:48

    • אני מס' 1 אני לא פספסתי את הפואנטה וביקשתי הסבר. תסביר לי. (ל''ת)

      מס' 1, 22/08/09 10:33

  • 31.

    אז למה המוסלמים מג'לג'וליה שלא חתכו להם את איבר המין ולא חגגו את פורים

    בכל זאת רצחו?, 22/08/09 07:27

    ממש מוזר.

    בניגוד מוחלט להסברים שלך, דווקא החבורה האלימה שרצחה בידיים שלה אדם חף מפשע שיצא לטייל עם משפחתו, בכלל לא עברה את המסלול שתארת.

  • 30.

    קשקוש. המציאות מוכיחה את ההיפך.

    רון הכחול, 22/08/09 06:15

    כשהחברה הישראלית היתה יותר שמרנית ונוקשה בכל הקשור למסורת, חינוך, צבא וכו', היתה פחות אלימות במשפחה ובחברה.
    דווקא התפרקותן של המסגרות והסמכויות היא שמעודדת את האלימות.

  • 29.

    ומוצץ טיפה מדמו. זה מנהג ברברי טפשי ושל עובדי אלילים

    mano , 22/08/09 04:53

    בושה וחרפה !!!

    מאפו המציאו את המנהג האיוולי הזה ??

    • בור ועם הארץ אתה באמת ..אתה יודע מהיכן זה מגיע ומימי..זה שאתה לא מאמין

      ירח כחול , 22/08/09 07:47

      סיפור אחר

  • 28.

    בושה וחרפה

    המומה, 22/08/09 04:25

    עורכים יקרם אנא קראו את המדורים לפני פרסומם.
    כואב לי שבבית כו אלים גדל מחבר המאמר.
    כואב לי שהוריו לא הבחינו כי יומו בגן רווי שנאה ורוע כל כך
    במדינות אחרות בעולם זה נקרא פשע.
    ילדים מוצאים מבית הוריהם וגנים נסגרים על אלימות.
    אולי זהו זמן טוב לבדק בית. האם גדלת נורמלי או שמא טיפןל ןייעוץ נדרשים

  • 27.

    האלימות היא מפלטם של חסרי היכולת. מה המאמר המטופש הזה?

    דון קורטיזון , 22/08/09 04:12

    אוי, תנוח.
    אין משהו לא אלים לפי האנלוגיה הזאת.
    חיידקים אלימים.
    חיות אלימות.
    אפילו חייזרים וצמחים המשתלטים בכוחניות על קרקע של צמח אחר. בחייאת, כמה קשקשת יכולה להיות במאמר אחד?
    במקום להתפזר. אולי תתמקד? הכל הכל בחינוך. זה לא עניין של גנים. ברגע שהחינוך יהיה מבוסס על עקרון קדוש של כבוד הדדי. שההורים ישימו ויישמו את ''אהבת לרעך כמוך'' בחינוך ילדיהם קודם לכל. אתה תראה את השינוי.

    • הנה עוד עילוי קורטיזוני. מאיפוא המצאת שהכל זה חינוך?

      ned, 22/08/09 08:54

      על גנטיקה שמעת? על כרומוזומים שמעת? ומה חשבת לך, שתוכן הזרע הנשפך בתוך הביצית, הינו חוברות הדרכה של משרד החינוך? הרי החיה נבנית מחומר, אוסף יכולויות וכישורים (פיזיים ומנטליים) לאורך תקופת התפתחותו, עד מותו. בוודאי שיש משקל רב לחינוך, אלא שלא הכל זה חינוך. כשם שאדם נולד מפגר, שום חינוך לא יהפוך אותו לרגיש ואינטיליגנטי. כיוון שהוא מפגר, שזהו מצב פיזיולוגי, בראש ובראשונה. אם לא הבנת את מה שכתבתי, רוב הסיכויים שלחינוך שרכשת אין יד ורגל בדבר, אלא למנת המשכל שלך, שהיא ככל הנראה, לא גבוהה ממידת הנעליים שלך...

  • 26.

    הרבה זמן לא ראיתי מאמר מטומטם כל כך

    מזועזע, 22/08/09 03:45

    אני מתרה במעריב לא לתת לכותב הכושל לפרסם מאמרים נוספים

  • 25.

    אני חיה בניו זילנד

    מיכל, 22/08/09 03:43

    פה אין ברית מילה, אין צבא, אמנם יש גן ובית ספר אבל הכל פה על מי מנוחות, לא מלחיצים את הילדים - נותנים להם ללמוד בנחת ובאוירה נעימה. אין חגים יהודים שמדברים על הרג וחיסול המונים, הטבע מדהים ובע''ח הולכים בשלווה באחו לפני שצולים אותם על הברביקיו.

    בכל זאת האלימות פה גואה, כמו בכל מקום אחר בעולם. רציחות, אלכוהול, סמים, זונות, ניצול מיני ועוד.

    איך אתה מסביר את זה?

    נראה לי שנסחפת עם ההסבר שלך. סורי.

    • בניו זילנד יש אלימות אבל היא בדיוק עשירית מהאלימות בישראל (ל''ת)

      mano , 22/08/09 04:55

      • טעות. בניו זילנד יש פחות אנשים

        מיכל, 22/08/09 08:54

        פר אדם, האלימות זהה למה שקורה בארץ.

    • שורש האלימות טמון ברעיון ''אני''. (ל''ת)

      ע., 22/08/09 20:53

  • 24.

    זוהי כתבה אלימה ונחותה ביותר!! (ל''ת)

    מאמר, 22/08/09 02:40

  • 23.

    מאמר אנטישמי לחלוטין, אין ספק שהכותב פוסט יהודי

    טל, 22/08/09 02:24

    פורים חוגג רצח?!
    ברית מילה כמעודדת אלימות?
    אדם מזוקן?!
    הגננת כאדם גדול וכוחני?!!?
    ללמוד בבית''ס זה אקט שמעודד אלימות?!?
    ההיסטוריה כעובדה מעודדת אלימות?!!?
    לאכול ולבשל בשר מתיר דם אדם?''!?
    לשרת בצה''ל גורר אלימות לא מוסברת לסביבתך?!?!
    מלל לא בהכרח גורר מסקנה
    הכותב הוא לא עיתונאי כי אם דמגוג

  • 22.

    יפה על הכתבה אתה צודק במספר דברים (ל''ת)

    אביעד, 22/08/09 02:23

  • 21.

    יש מצב שאתה חד מיני שמאלני? (ל''ת)

    ישי, 22/08/09 02:21

  • 20.

    תלמד את תורת האבולוציה ותבין!

    דיפני, 22/08/09 02:06

    האדם נולד עם מטען גנים תורשתיים. בין הגנים האלה ישנם גם גנים ''חייתים'' אלימים שאיפשרו לו פעם לצוד ולשרוד. היום גנים אלה עברו הסבה מקצועית ובמקום לשרוד הם פוגעים במישהו אחר. כדי להתגבר על כך יש להטיל על האדם חובות מוסריות כך שיהיה ביכולתו לשלוט על אותם דחפים. תקרא את ספרה של עדה למפרט ''נפש ערומה'' ותבין את שורש האלימות שבתוכנו!

  • 19.

    יפה, אז המסקנה היא שכל אדם צריך להישאר אצל אמא עד גיל 50 ולא לעבור שום (ל''ת)

    חוויה משמעותית בחיים אחרת יהפך לאלים? אוי הטיפשות!, 22/08/09 02:01

  • 18.

    מאמר מבריק וחודר. כל הכבוד (ל''ת)

    יוני, 22/08/09 01:35

  • 17.

    ברית מילה עושה אותנו רגועים

    ברבש, 22/08/09 01:02

    ברית מילה זה היתרון הגדול שלנו אחרי הברית התינוק נעשה רגוע וידידותי וזה גם מאוד בריא לחתוך את הערלה כי ערלה גורמת למחלות קשות

    • אני מציע לך לחתוך את הראש, זה ירגיע אותך לגמרי וגם ימנע ממך מחלות קשות (ל''ת)

      חראבש, 22/08/09 05:03

    • אתה מתבלבל עם סירוס לחיות, אחי. (ל''ת)

      סטודנט, 22/08/09 22:37

  • 16.

    Good staff

    Isaac cohen, 22/08/09 00:51

    I really liked it .it gives you onther prespektive on the life

  • 15.

    מוחה ! כתבה מגמתית

    שמעון, 22/08/09 00:48

    נגד גברים ''שורקים מציצים ונוגעים ללא רשות''
    הפכת את כולנו לעברייני מין

    חוצפה!!!!

  • 14.

    חשוב ליצור מודעות לתופעת האלימות המינית ולסטטיסטיקה המזעזעת

    מגיבה ללא הפסקה, 22/08/09 00:40

    אחת מכל שלוש נשים ואחד מכל שבעה גברים עברו או יעברו תקיפה מינית במהלך חייהם.

    http://www.youtube.com/watch?v=li0z0uyI6OY

    יחד נוכל ליצור מודעות לתופעה, להילחם בה ולסייע לנפגעות ולנפגעים להחלים!

  • 13.

    ובארה''ב שאין ברית וצבא חובה (ל''ת)

    אין שם אלימות?, 22/08/09 00:38

  • 12.

    כנראה שעברת ילדות עשוקה.

    דודה, 22/08/09 00:31

    המבט העקום שיש לך על העולם מזעזע. אני מרחם עליך. לאדם כמוך אסור להביא ילדים לעולם, אתה רק תהרוס להם את החיים.

  • 11.

    מעניין לקרוא. אגב, האדם הוא יצור אלים מברייתו. כך למשל, התינוק היונק (ל''ת)

    מצמח שיניים ונושך את הפיטמה, 22/08/09 00:13

  • 10.

    מי הם המדינות הנאורות שאין בהם ברית מילה.

    עופר, 22/08/09 00:08

    אילו מדינות ''נאורת''שלהם אין מינהג ברית המילה, והם היו בעבר ואף בהוה אלימים במיוחד
    1 גרמניה נציזים.
    2 רוסיה קומוניזים.
    3אנגליה אימפריליזים.חיסולם של עמים שלמים
    4 בלגיה חיסולם של כימעט שליש מאוכלוסית קונגו בערך 10 מיליון
    5 נורבגיה שבדיה''ויקינגים''
    6 ארצות הברית עבדות
    7 אוסטרליה ניוזילנד חיסולם של ילידי היבשת
    8 הולנד דרום אפריקה
    9 פולין שיתוף פעולה 100% לחיסולם של 3 מיליון יהודי פולין.
    10.צרפת כיבוש צפון אפריקה בניהן אלגיר.

    • ??

      גופר, 22/08/09 14:45

      מה קשור...?
      טיבטים והודים לא עושים ברית מילה והם רגועים וסובלניים ביותר
      חוץ מזה כל המדינות שמינת פה מוצריות (ורובן גם פרוטסטניות) שידועות בחוסר הסובלנות שלהם ונסניובות האין סופיים לדיכוי.
      לגבי ברית מילה - אין מה לעשות. זהו אקט אלים ופולשני שמתרחש בגיל ככ רך וצעיר...
      אין לי תשובה חד משמעית בעניין אבל אם יהיו לי בנים, לא בטוח שאני אעשה להם את זה.

  • 9.

    שאלה למחבר: מהלך החיים שלך היו שונים מהתאור?.... תסביר

    אליהו שמש, 21/08/09 23:56

    שאלה למחבר: מהלך החיים שלך היו שונים מהתאור?.... תסביר מדוע אתה לא אלים?... או שכן?...

    • לא שונה

      זיו, 22/08/09 17:04

      הי.
      מהלך החיים שלי היה דווקא דומה לתיאור, שכן זהו מהלך החיים הנורמטיבי.

      לא טענתי שאינני אלים כלל, אבל מכיוון שהיה לי מאד חשוב להעמיק ולראות את האלימות, נדמה לי שאני רואה אותה כיום ביתר בהירות (או בעצם בפחות הכחשה) מבעבר.

  • 8.

    מוסרת אותו לשעה קלה לידי איש גדול עם זקן חובש כיפה ?

    כיכר מלכי ישראל, 21/08/09 23:50

    אך מתיוניים עלינו ישראל....מי היה מאמין ?

  • 7.

    האלימות שלך זועקת לשמיים ...ברית מילה זו אלימות ?נכון הדתיים אשמים

    כיכר מלכי ישראל, 21/08/09 23:48

    בכל ..כמה תביעו יש לכם עיתונאים מושחטים ?

    • כן, לחתוך תינוק קטן זו אלימות

      סטודנט, 22/08/09 22:39

      כמה שתיתמם ותעטוף את זה במתק שפתיים ומסורת, זו פשוט אלימות לא נחוצה.

  • 6.

    מאמר שטחי

    ציוני שפוי, 21/08/09 23:44

    תגובה ברמה של המאמר.

  • 5.

    תחזור לפולנייה ותתנצר - שם אין אלימות...חוץ מ...

    אפוף עשן, 21/08/09 23:38

    תחזור לפולנייה ותתנצר - שם אין אלימות...חוץ מהשמדת יהודים, צוענים, והומואים.

    די לשמאל הקיצוני המסומם.

  • 4.

    מאיפה לקחת את השטויות האלה??? אלוהים ישמור.

    שדגכ, 21/08/09 18:21

    כך נראה יומו של ילד בגן?
    כך נראה יומה של נערה מתבגרת? שמישהו מציץ או מלטף בלי רשות?
    ממש נשמע כמו מחלת נפש, המאמר הזה.

    • כן וכן

      לצערי הוא צודק, 22/08/09 04:16

      ככה נראה יום בגן ילדים בישראל שנת 2009 וזה בתנאי שהגננת גם לא מכה את הילד על הדרך.
      וכן, כך נראה מעמד האישה בישראל 2009, עתיר הטרדות מיניות ללא שום ביטחון עצמי, התנהגות מופקרת וזנותית שלא באשמתה.
      פתחו עיניים וראו באיזה עולם אכזר אנו חיים! זוהי ישראל 2009!

      • אולי כדאי שתעביר את הילדים שלך גן... (ל''ת)

        גננת, 22/08/09 10:29

  • 3.

    לבנות אין מיניות. רק לבנים הסוטים האלה. (ל''ת)

    דראמה קווין. מה השאלה?, 21/08/09 17:20

  • 2.

    מחאה נגד קלות הדעת והתרת הדם

    מרק, 21/08/09 14:55

    את כל הזכרים הכללת כמבצעי הטרדה מינית ואילו הנשים באשר הן קורבנות.
    המציאות ב - 2009 רחוקה מכך - רבבות גברים עת גירושים נחשפים לתלונות שווא על אלימות כביכול - בשל כך הם מובלים לכיכר העיר, ללא ילדיהם, כבודם ורכושם. למרות שדקה לפני כן נחשבו ואכן היו הנורמטיבי שבנורמטיבי.
    והנה אלימות - הכפשה של ציבור שלם בעט כותב, התרת דמו, חיקוק קורבנות האישה על הכתלים למרות שהמציאות רחוקה אלף אלפי מונים מהמתואר.
    ובחסות העט הנוטפת דיו, נוטף הדם - 300 גברים מתאבדים מדי שנה על רקע אלימות ממסדית מתוכננת ומתועשת. וכל כך למה - כי כל הגברים בריונים אליבא הכותב.

  • 1.

    לא הבנתי אותך בכלל

    ענבל, 21/08/09 14:41

    האם מדובר פה בטור רווי אירוניה שבו אתה מנסה להגיד שאנחנו חיים חיים אלימים ולכן לא פלא שאנחנו אלימים? אז תשובתי לך, רובנו חיים חיים כאלה בדיוק (התכנים קצת משתנים - אני לא יודעת מה קרה בגן שלך אבל אצלי בגן אנחנו לא מתייחסים כך לילדים ודוגמאות נוספות...) ורובנו לא יוצאים אנשים אלימים כי בצד ''החיים'' גם קיבלנו מסרים חיוביים ועידוד לחשוב בעצמנו ולנתח את האינפורמציה שניתנת לנו.
    או שאולי התכוננת להגיד משהו אחר?
    אולי אתה צריך לבדוק פנימה ולעשת הגהה פנימית לפני שאתה מפרסם רשימה כל כך לא ברורה.
    אולי (אחרון) הבעיה היא בי. כ''כ מעט התבוננות פנימה מונעת ממני להבין למה התכוונת בביקרות הדקה שהרעפת עלינו מטובך.

    • תשובה

      זיו, 22/08/09 16:56

      הטור כתוב כמובן באירוניה, והוא מצביע על כך שחיינו רוויים באלימות, ואנו עיוורים לכך במידה רבה. כלומר - אנו חיים במוסר כפול: אנו מצדדים בחיים היוצרים אלימות בתוכנו, בתוך אחרים, ואצל ילדינו, אך מתרעמים או מזעזעים כשהאלימות הזו באה לידי ביטוי מסויים שמחוץ לנורמות שלנו.

      הריגה במלחמה זה סבבה. הריגה בחוף הים זו אלימות. לחתוך זין לילד זה סבבה, לחתוך יד למבוגר זו אלימות. הטריק שאנו עושים הוא הצדקה הגיונית של אלימות אחת, ושלילה של אחרת. אבל אלימות היא דפוס מחשבה ופעולה, ובסופו של דבר היא באה לידי ביטוי בכל המקומות.

      גם מרבית התגובות כאן (שמופיעות לאחר סינון אלה שעוברות סף אלימות שאינו חוקי), מעידות על רמת האלימות הקיימת, והנחשבת נורמטיבית.

      ולגבי גן הילדים, רוב הגנים שראיתי (וראיתי רבים) כוללים אלימות סמויה יותר או פחות. לגננת שאומרת שבגן שלה לא מופעלת אלימות כלל כלפי הילדים, הייתי ממליץ לבדוק טוב יותר האם היא בטוחה בכך או חיה באשליות. ויש, כמובן תמיד, גם חריגים לטובה.

      • מאמר רדוד שטחי ושקרי. והתשובה לא משפרת... (ל''ת)

        מיכאל - פסיכולוג חברתי, 28/08/09 11:36