• 6.

    אכול ושתו וחטןף. כי מחר תסתיים הסאגה העלובה של חיינו המבוזבזים (ל''ת)

    כמה נכון, 20/08/09 04:49

  • 5.

    בסדר אבל לא קריא (ל''ת)

    המורה, 19/08/09 18:37

  • 4.

    אולי כי זו לא צפרדע. אין לצפרדע מה לחפש בתוך שמנת

    לבסס מאמר שלם על כלום, 19/08/09 15:08

    המשל עוסק ב-2 עכברים.
    לא בצפרדעים.

  • 3.

    אותו סיפור בורסיה שונה

    יוש, 19/08/09 15:03

    שני הצפרדעים התנהגו אחרת.
    אחת נאבקה וטבעה מרב עייפות והשניה פשוט נשכבה על הגב וצפה על השמנת.
    המאבק במה שהחיים מביאים לנו הוא שיוצר את הסבל. המאבק אינו נחוץ כלל כי אין פה באמת אוייב ואף אחד לא באמת מאיים עליך. האיום נוצר כאשר אנו זזים לקראתו אבל כאשר אנו נחים בשקט בתוך עצמנו, בנוכחות הערה שלנו, ולא זזים, הקשיים לא מתקרבים.
    מה שהמחבר מטיף פה זה בדיוק האגו שרוצה לשנות אבל תמיד הוא יווכח במקרה הטוב ש''עוד ניצחון כזה ואבדנו''.

  • 2.

    יפה מאמר יפה גם אני הייתי פעם צפרדע שנחל עזבה (ל''ת)

    אבי צנעני, 19/08/09 14:45

  • 1.

    פשטני ודידקטי (ל''ת)

    קרפד, 19/08/09 12:20

    • לטובע בשמנת הביקורת הפשטנית והאסקפיסטית

      פשוט ולעניין, 20/08/09 05:28

      גם ישוע דיבר אל תלמידיו במשלים ואתה כנראה לא רוצה להבין מדוע. דרך המשל גם היא משולה לשמנת, בעבור המתחמקים. במקום להכות בהם את האמת המרה בנבוט, יש להמתיק אותה במעט סוכר. תוך כדי השקיעה הנעימה אל מעמקי השמנת, קיים סיכוי קלוש שיפול להם אולי האסימון ויתחילו לחבוץ חמאה.אדם המחפש משמעות אמיתית לחייו, חייב לשחות כנגד הזרם. גם אם אינו יודע עדיין לשחות.
      טביעה נעימה.

      • ישו כולה עוד סימבוליסט קטן שהטיף לאהבה

        קרפד, 22/08/09 18:40

        ישו לא מרשים בכלל מול דבריהם של נביאי הדתות האחרים כמו משה, מוחמד בודהא, לאו טסה, קונפוציוס, זרתוסטרא ועוד הרבה. מבין כל מייסדי הדתות הוא הכי פחות מעמיק, גם אם פסיכולוגית מעורר תמיהה איך יכול להיות מצב שאידיוט כמוהו רוכש יכולת לאמירות זן בודהיסטיות מוחצות, כלומר איך יתכן שטמבל כמוהו היה גם מואר. הרושם שמתקבל מדבריו הוא שהוא לא משדר מתוך חוכמה, אלא מתוך איזו ריקנות, נבערות מדעת שכזו.
        וזה מוכיח שהארה יכולה לנחות על טיפשים, ממש כמו שמקרה בודהא מוכיח שהארה יכולה לנחות על רשעים.
        ובכלל- הארה היא לא תופעה בתחום הסיבתיות, והיא לא נוחתת דווקא על אנשים חכמים בגלל חוכמתם או על אנשים טובים בגלל טוב ליבם. היא אקראית לחלוטין.
        בקיצור- הארה היא תופעה שלאו דווקא הופכת את האומלל שחוטף אותה למישהו שראוי להיות מורה. אלא מה- הכריזמה של המואר היא חזקה מדי, ואנשים הופכים אותו למורה בין אם ירצה ובין אם לא ירצה בכך.

        • אכן אין חכם ויודע כל ממך, אתה איש טוב. טביעה נעימה (ל''ת)

          זרוטוסטרא?, 23/08/09 05:20