• 5.

    סדנא מדהימה. חויתי וצמחתי

    יינג ויאנג, 06/08/09 09:48

    אחת הסדנאות הטובות מבית אושו. גיטמה עושה זאת במקצועיות. זוהי סדנא חוויתית מדהימה. ממליצה לכל אחד ואחת לחוות אותה.

  • 4.

    לשים אותנו במשבצת זה קצת דיקטטורי

    תום גירל, 06/08/09 06:26

    ראיתם פעם רוכבי אופניים רציניים מאחור? הרבה פעמים קשה לי להחליט אם זה גבר או אישה שרוכבים. הגוף הוא אותו גוף וההתמודדות עם האתגר היא דומה, כך שהגופות יכולות נשיות או גבריות. הגופות בהחלט אופייניות לרוכבי אופניים בלי שום קשר למגדרים הנורמטיביים.
    מכאן אני למדה שכל ההפרדות הן מלאכותיות.

    נמאס לי כבר מהשמועה הזאת שגברים הם גברים ונשים הן נשים. רובנו ממש לאורך כל האמצע.

  • 3.

    לענת בן-קיקי

    אחד, 06/08/09 00:49

    להיות גבר או אישה זאת זהות מגדרית, זה בכלל לא קשור ל''פעם האחרונה שבדקת במראה''.
    לרוב יש תאימות, אך לא תמיד. במשפט אחד קטן ביטלת חוויה של אלפי טרנסג'נדרים.

  • 2.

    אנדרוג'ינוס

    mahadeva, 05/08/09 17:16

    בתרבות היוגה הדבר מיוצג בשיבא, תחת האספקט שלו כ ArdhaNadiShvara, כשהוא חצי שיבה והחצי השני זה פרבאטי.
    בודות זה מתואר בצורה שונה.

    גם בספר בראשית בפרקים הראשונים מדובר על כך - גבר ואשה ברא אותם...

  • 1.

    החלוקה לתכונות גבריות ונשיות הנ''ל מלאה קלישאות

    גליה, 05/08/09 13:47

    ודעות קדומות.

    כל התכונות הנ''ל הן תכונות מגדריות מלאכותיות שפותחו על ידי התרבות השלטת ומגוחך לשמוע אותן מפי אישה.

    לכל אשה ולכל גבר יש מיגוון של תכונות אישיות כשלכמה מהן נטיה מסוימת למין מסוים ואפשר לעודד אותן או לדכא אותן כפי שעשו בכל ההסטוריה וגם אז המיגוון בתוך אותו מין הוא עצום.

    בעיניי תכונות גבריות ונשיות הן רק אלו שנבדקו על ידי המדע, לפחות שם הם מנסים להיות נקיים מהטיות.

    • תגובתה נאמנה למוארים שבתוכנו

      רחלה, 05/08/09 20:53

      תודה לך גליה על שבטאת את מחשבותי גם.

      הביטוי ''לזיין'' הושרש כל כל עמוק בידי שומרי הסטטוס קוו ולכן לא מפתיע שגם אישה תדבר בשפה כל כך מגמתית (אלא לא שהיא מודעת לכך - אלה היו רק הקסטות שרצו לה בראש).

      כל ההגדרות האלה מאוד מגבילות לדעתי, כאילו שתכונות נשיות הן רק כאלה וגבריות הן אחרות.
      להערכתי, לכולנו יש את הפוטנציאל להתנהג בכל צורה שהיא, והמציאות באופן די קבוע מראה לנו שלרוב זה עניין של חשיפה, תרגול, והזדמנויות (או חוסר הזדמנויות) לבדוק את השיטה.
      כותבת המאמר לא בודקת את אמונותיה, ולא מבררת אם יש בהן ממש. זה חשוך וחבל.