• 17.

    אני ואני ואני

    רדיו בלה בלה, 22/09/09 15:23

    מרוב שאתה לא רוצה להתעסק בעצמך כל הכתבה היא ''אני ואני ואני'' לפני שאתה מטיף לכולם אולי קודם תסתכל על עצמך, אח''כ תיסע להודו ואולי משם תחזור עם תשובות אמיתיות.

  • 16.

    דת חדשה, שוק מחפשים, מתי עולים לכיתה א'

    שחר, 01/08/09 21:26

    דעתי בנושא:
    1. רוב הניו אייג' מבוסס על מכירת ''חוויה''/מציאות חלופית. שאיננה קיימת באמת כדבר בזכות עצמו. לא פלא שאחרים רואים את הרוחניקים כמעופפים...המבט הזגוגי וההתנהגות האצילית המעושה הזאת.

    2. הניו אייג' מבוסס על מערכת תשובות לשאלות הבנויה היטב. כמו מעין חוקי משחק, הנלמדים תוך כדי נסיון. הכדור הכחול במטריקס...או האדום..אני לא זוכר איזה אישית אני לקחתי בעבר.

    3. העידן המודרני עבורי, מאד מנטלי, מאד מינד. מאד קונספט. וכל רעיון הניו אייג' הינו תוצר חדש שלו. תחשבו: מוכרים לכם ''חוויה'', כאילו החיים עצמם כקונספט.

    4. הארה- מושג שלקוח מדרכים רוחניות רציניות שאין להם שום קשר לניו אייג'.
    נלקח והופך להיות ''הגביע הקדוש'' במשחק.
    בכלל הופך להיות חלק מהסלוגן שמוכר סדנאות ורעיונות.

    5. לפני כיתה א'. בגן ילדים. מדמיינים.
    והיום אני אדמיין את עצמי כבשה, ואזמן לעצמי שפע. השפע יגיע עם שליח של פיצה דומינו. צריך רק לבקש...ולשלם קש..כי רוחניות קשורה לחומר.

  • 15.

    מעניין

    המממ..., 29/07/09 19:15

    אם הבעיה היא אצלנו בראש, זה אומר שבכל זאת צריך להשיג משהו, יש יעד. לא?

    אני מסכים עם כל מילה שכתבת לגבי הניו-אייג' שהפך למשהו ממוסחר ושטחי. אני לא מסכים עם ההנחה שאין משהו שצריך להגיע אליו, אחרת כבר היינו מגיעים אליו.

    אם זה נכון, אני מצידי הייתי טוען שלמרות שאין לי תואר אוניברסיטאי וההכנסה שלי נמוכה כי אין לי השכלה מי יודע מה, אי אפשר ובכלל גם אין טעם ללמוד באוניברסיטה ולרכוש מקצוע כי אם היה צריך לעשות את זה, כבר הייתי עושה את זה. לא?

    באותה המידה אין טעם לפעול להקטנת הנזק שאנחנו עושים לכדור הארץ כי כבר היינו עושים את זה. אבל אנחנו לא עושים את זה מספיק. אז לשכוח מזה? כי זה לא קרה עד עכשיו?

    אני חושב שמה שכתבת נכון וחכם, אבל, רק חצי מהמשוואה נמצאת כאן. החצי השני הוא שלמרות שאין לאן לרוץ, יש יעד והוא לא לרוץ לדברים חסרי טעם. לדברים בעלי טעם, דווקא כדאי לרוץ. השאלה היא איזו מין ריצה. אם זו ריצה היסטרית שגורמת לכאב בצד. או ריצה רגועה וממוקדת במטרה. וכו' וכו'. אבל היעד, לדעתי, קיים. אחרת אין טעם לכתוב מאמרים. מאותו הטעם כמו מקודם.

    • מסכים איתך שיש יעד - אבל אחר לגמרי. אני אנסה להבהיר

      בני פייביש, 29/07/09 23:52

      אני לא אומר שאין טעם להקטין את הנזק הנגרם לכדוה''א, ואני גם לא אומר שאין טעם באוניברסיטה.
      מה שאני מכוון אליו הוא המקום שממנו פועלים, וזה מה שעושה את ההבדל.
      הפוקוס שיש לנו היום כחברה הוא פוקוס חיצוני - לשנות את העולם, לשנות אחרים, לעשות למען יעד עתידי.
      מה שאני מצביע עליו הוא משהו אחר - הפוקוס הוא לא שינוי הסביבה שלי, החברה, התרבות, המדינה, החינוך או כל דבר אחר - הפוקוס צריך להתחיל בי, להכיר את עצמי כפי שאני עכשיו.
      הצורה שבה אני תופס את עצמי ואת העולם היא זו שגורמת לכל הבעיות, דפוסי המחשבה העכשוויים שלי הם אלו שיוצרים קונפליקטים נוספים. הניו אייג' כיום (ברובו) מנסה לשנות את מי שאני וחותר לאיזושהיא נקודה עתידית - וזו האשליה. זו לא כוונתי - אני מדבר על להכיר את מי שאני ומשם לפעול. היעד הוא לראות את מי שאני עכשיו, ולא מי שהייתי רוצה להיות בעתיד - משם מתחיל השינוי המשמעותי העמוק.

      • בהחלט מעניין

        המממ..., 30/07/09 09:57

        אני מסכים בהחלט עם זה שחשוב לראות את מי שאני עכשיו. אם זה היעד אני מסכים. אבל, מי שאנחנו עכשיו לעתים קרובות מביך, ולא מושלם. למה שאנשים יסתכלו על מי שהם עכשיו כשהם יכולים במקום זה לדמיין את עצמם מוקפים אור ואהבה ואושר, וכל מיני מילים יפות, לא מציאותיות, שמתחילות באל''ף?

        אנחנו מחפשים את הפתרון הקל והנעים. יותר נעים לחשוב מי אהיה בעתיד כשאהיה ''מואר'' ואז להתחיל לחשוב שאני ''מואר'' ולהתנהג בהתאם ולדחוף את המציאות הצידה.

        • ממממ..... בהחלט מענין :)

          בני פייביש, 30/07/09 12:27

          ''למה שאנשים יסתכלו על עצמם?'' - כי זה מי שהם. זו רק תפיסה מוטעית שמה שאנחנו נראה הוא מביך או לא מושלם - זו הפרשנות שלנו לענין. האמת ששם היופי הכי גדול ''מסתתר'' - בדברים ה''מביכים'' וה''לא מושלמים''.
          ברור שיותר נעים לחשוב מי אני אהיה בעתיד כשאני אהיה ''מואר'' - אבל שם זה ישאר - בעתיד ובמחשבה. אפשר לבזבז חיים שלמים במחשבה על העתיד - אצלי זה לא עבד, ואני לא מכיר אצל מי כן.
          המציאות היא ''ההארה'' (למרות שזו מילה מאד בעייתית בעיני

  • 14.

    טרנד

    ערן, 29/07/09 19:11

    כל כמה שנים מגיע למחוזותינו טרנד חדש
    והראשונים או הזריזים או המתוחכמים
    מצליחים להתעשר
    ראה ניסים אמון וטיוהר

  • 13.

    ניו אייג' הוא שלב בדרך למקום החדש אותו אתה מתאר

    גיא בן דוד, 29/07/09 17:58

    בני יקר, נהניתי לקרוא את הדברים המדויקים שלך. קראתי אותם דרך המשקפיים החדים והמדויקים של הדינאמיקה הספירלית - מודל המתאר את ההתפתחות האישית והקולקטיבית של הרוח האנושית. ניו אייג' הוא שלב בהתפתחות הזו (מיוצג במודל ע''י הצבע הירוק). למרות המגבלות שלו, חשוב לעבור דרך השלב הזה ולהפנים את כל אותם דברים שכנראה גם אתה אספת בדרך הרוחנית שעברת - חמלה, רגישות, פלורליזם ועוד. אלא שהשלב הזה הוא מוגבל. בשלב הזה התרגום של התובנות לשפת המעשה הוא מוגבל והאנושות לצורך העניין עדיין לא מפיקה ערך מההארה והתובנות שמתקבלות בו. לשם הדוגמא, מדיטציה משותפת או מעגל שירה למן שחרורו של גלעד שליט היא פעולה שנותנת תחושה טובה אולי למשתתפים אבל לא תורמת מאומה לעניין עצמו. המודל נותן גם שם לשלב הבא אותו אתה מזכיר– זהו השלב האינטגרלי (''צהוב'').

    • הלוואי שזה היה שלב - אבל האם זה באמת כך?

      בני פייביש, 30/07/09 08:00

      גיא שלום - ותודה רבה על התגובה שלך.
      אני הייתי מאד שמח אם הניו אייג' היה שלב מסוים בהתפתחות - אבל אני לא בטוח שזה המצב, וזה גם מה שאני מעלה במאמר - שכאילו יש התפתחות - אבל הדפוסים הם אותם דפוסים, ההתנהגות היא אותה התנהגות. לכשעצמי, רק כשהתחלתי להאיט ולעצור את ההליכה ''בדרך הרוחנית'' (כי אין לאן ללכת), התכונות שציינת של חמלה, רגישות, פלורליזם וכו' -התחילו להופיע ולהתעצם. לפני זה התכונות הללו היו רק בכאילו - ולא רק אצלי אלא גם אצל אחרים במקומות שונים לאורך הדרך, ופגשתי הרבה מאד אנשים מכדי לחשוב שזה משהו מצומצם. לרוב, מה שקרה הוא שהעמדנו פנים, שיחקנו ב- WANNA BE. העמדנו פנים שאנחנו מתפתחים, שאנחנו הופכים לאנשים טובים יותר, כשבעצם המשכנו להציג את אותם ערכים והתנהגויות ש''יצאנו'' נגדם - תחרותיות, השוואה לאחרים, קנאה ואלימות, מרדף להשיג ולהשתפר וכו'- אמנם זה היה במעטפת רוחנית וכביכול טובה יותר - אבל זו הייתה אותה גברת בשינוי אדרת...

  • 12.

    האם התשובה ל'ניו אייג המפוברק', נחמיה, היא הקבלה ????

    מהצד, 29/07/09 16:28

    כי מהצד זה נראה שהשארת אין ספור טוקבקים שבכולם יש חידות שאיש אינו מבין אותם והם כנראה התשובה לקיום הזה.
    אושר לא מסתתר מאחורי קודים, הוא פשוט קיים.
    וכל אלו שמחזיקים קודים כאלו שהם מחזיקים ביצת זהב, אני מטיל ספק ביכולת שלהם האמיתית להיות אנשים שמחים או להביא תשובות ברורות. כי הם רק יכולים להסתתר מאחורי ידע כביכול שהם יודעים והם מצטטים בהתמדה קודים לא ברורים.
    תפסיק רגע לצטט, מה אתה אומר בעצם ??????

  • 11.

    יש רוחניות, רק שלאיש אין עליה מונופול

    בת אדם, 29/07/09 16:00

    :)
    אבל אם יש בך השאלה לשם מה אתה חי, אתה מוזמן לנסות למצוא את התשובה בקבלה. המדע שמדבר על כך.

  • 10.

    תדליקו ערוץ 66 בטלויזיה

    רוחניות אחרת, 29/07/09 15:02

    למי שאין, חפשו על כך באינטרנט

  • 9.

    בוקר טוב אליהו - בדור האינסטנט יש עדיין מספיק פריירים חסרי מוח !!! (ל''ת)

    avre10 , 29/07/09 13:58

    • אצלינו אומרים כתר -צ'קרה\\ספירה אידיוט מיתנשא (ל''ת)

      נחמיה , 29/07/09 15:04

  • 8.

    מלכתחילה לא אהבתי את הדידקטיקה שבניו אייג'

    שחר לאודון, 29/07/09 13:05

    שמוכרת לנו את הדרך אל האושר. משמעות? משמעות לחיים, כמו יופי, לא נמצאת אי שם, היא תלויה רק על דל שפתיו של המתבונן. אנו בוחרים אם להעניק משמעות למערבולת הצורות שאנו צופים בהם, או להחליט כי הכל אבסורדי. במאה הקודמת העמיקו יותר, כי הם טענו שהעולם אבסורדי וחסר משמעות, ואף על פי כן נוע תנוע (ראו קאמי לדוגמא).
    מכירת סוף העונה של המשמעות הניו-אייג'ית (הישנה, כדבריך) גורעת גם מהבנת העולם שבחוץ, ממנו אנו שואבים רק את מה שנחוץ כדי להעניק לנו משמעות ותו לא. זאת, במקום לחקור את העולם, להעז לרדת אל שפלת חוסר המשמעות ולנסות להבין את העולם שמסביבנו. או אז יתגלה לנו כי אולי אין לעולם משמעות (כמה נורא), אך כמה יפה ועצוב וטרגי ומצחיק הוא הולם וכל שנותר הוא להנות ממנו.
    אני מקווה , כמוך, כי שחר חדש יפציע, שהמפעל הישן יקרוס וכי גם מי שלא מגדיר את עצמו כרוחני (ומה הקשר בכלל בין רוחניות לבין מציאת אושר ומשמעות לחיים?) ייפקח את עיניו. ולבסוף, מאחל גם לך המון אושר והנאה מהחיים באשר הם.

  • 7.

    המשיח האחרון ;עד שיפסק שילטון 9 האגואים על אמת עליונית (ל''ת)

    נחמיה , 29/07/09 12:41

    • --------------------1----------------- (ל''ת)

      נחמיה , 29/07/09 12:42

      • תימשך העבדות הרוחנית ואי ידיעתך את עצמך כבורא מודע לקיומו (ל''ת)

        נחמיה , 29/07/09 12:44

        • --- מול כתר אחד ניצבים 9 אגואים (9 הספירות) שמבקשים לימשול (ל''ת)

          נחמיה , 29/07/09 12:47

          • לעצמם ולעצמם בילבד! (ל''ת)

            נחמיה , 29/07/09 12:48

            • בכל הכתר כולו (ל''ת)

              נחמיה , 29/07/09 12:50

              • "גלגל הטהירו "ושבירת הכלים מאת יצחק לוריא ז"ל (ל''ת)

                נחמיה , 29/07/09 12:53

  • 6.

    כאן ועכשיו

    אליהו כוס קקאו, 29/07/09 12:20

    מי שלא מראה לך איך לחזור להווה ומוכר לך לוקשים בעתיד - תעבור לצד השני של הכביש. ברור שלא צריך להוסיף שום דבר, כי שום דבר לא חסר, להיפך. יש לנן מטען עודף, ואפילו לא צריך להפטר ממנו, אלא רק לראות אותו.

    אם תתרגל מדיטציה בודהיסטית בלי שום תוספות, תראה אם תוך משהו משתנה, ותתעלם מכל היתר.

    בטח שזה לא קשור לניו אייג' (מדובר על תורה מאד מאד ''אולד אייג''', בלי קריסטלים, צ'אקרות ושאר בוקי סריקי. גם אין שום הבטחות - רק הזמנה להתנסות.

  • 5.

    יפה כתבת

    שובל, 29/07/09 12:10

    ''לתחושתי, ניו אייג' חדש מתחיל להפציע, והוא מתחיל להתרחש בכל העולם. אבל זה עידן חדש ''קצת'' אחר: הוא לא שייך לאנשים ''רוחניים'' אלא לכל אדם שזה מעניין אותו. הוא לא קשור לשום גישה, מורה או טכניקה מסוימים, הוא אפילו לא קורא לעצמו ניו אייג'. זוהי רשת עולמית של אנשים שמתחילה להיווצר, אנשים בעלי ראייה רחבה שלא רק מדברים אלא גם עושים, שלא רק מבטיחים אלא גם מקיימים, שלא דואגים רק לעצמם אלא גם לאחרים, שרואים מעבר להפרדות ולרעיונות.

    ואלו הן חדשות מצוינות, מפני שרשת כזו יכולה ליצור את השינוי הגדול ביותר, זה שבעידן החדש הישן היה יכול ללכת על כל הקופה בתחרות קלישאות הניו אייג' של כל הזמנים: השינוי שמתחיל בעצמי ומחלחל לכל העולם. בקרוב אצלכם.''

    אהבתי

  • 4.

    ל- 3 משיח מדבר על העתיד, הוא מדבר על ההוה

    ענתי, 29/07/09 12:06

    ומה לעשות שהוא צודק?
    כדאי לכל החאפרים ומוכרי האשליות בתחום להתחיל לחפש עבודה אחרת - אפשר לעבוד על אנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד עליהם כל הזמן- אנחנו לא טיפשים

  • 3.

    המשיח האחרון;אין סוף לחסך הרוחני בעולם (ל''ת)

    נחמיה , 29/07/09 11:13

    • אפילו בודהה לא היצליח ליגאול את הסמסרה (ל''ת)

      נחמיה , 29/07/09 11:16

      • ומה לנו כי נלין על עצמנו ? (ל''ת)

        נחמיה , 29/07/09 11:18

  • 2.

    כל מילה סלע (ל''ת)

    מאיר, 29/07/09 10:51

  • 1.

    ניו אייג' (?)

    sami, 29/07/09 10:35

    אין צורך
    ללמוד קבלה
    או כל תורה מיסטית
    או מסתורית
    אחרת

    למדו עצמכם
    בהדרגה ובאחריות
    לקבל את הכול
    אבל הכול
    באהבה

    לימדו לפענח
    את הטוב המוחלט
    הקיים בכל תופעה

    לימדו לתת לאחרים
    ללא תנאי

    לימדו לקבל את השפע
    שיחל להופיע
    בשל החלל
    שישאיר אחריו
    מעשה הנתינה

    הניחו על ראשיכם
    את
    כתר המלכות

    ולימדו לחיות
    כמלכים

    בשלב מסוים
    תגלו
    מהי המשמעות
    האמיתית
    של גופכם
    הפיסי

    ותורת הנסתר
    תחדל להסתתר

    • כל הכבוד!

      תנך בכמה מילים, 29/07/09 22:22

      תנך בכמה מילים