מהזווית ממנה אני מתבונן, בני ויתר על החיפוש מוקדם מדי. כלומר, לפני שמצא.
מה שהוא כותב נשמע כמו מצב די טוב. לפחות טוב ממצב רוב בני האדם. אך אין כאן שחרור אמיתי, שכן עדיין יש כאן מאמץ.
יש כאן מאמץ להישאר ''נוכח'', ומאמץ להישאר ''ברגע הזה''. נכון, זהו כביכול ''הרגל'' שכבר התקבע והפך לדרך חיים, אך חופש מוחלט, שאכן קיים, הוא ללכת מעבר גם מעבר למאמץ זה ול''אני'' זה. ללכת מעבר לזווית ההסתכלות של גישת ה''גרייט פרידום''.
בעיני, המקום שאותו בני מתאר הוא בעייתי, כי הוא גורם להפסקת החיפוש. לאשלית מציאה. הוא קרוב לאמת, אך איננו האמת.
האם אפשר לזהות במצב זה את מה שאני אומר? אני חושב שתשובת הבודהא היא, שכל עוד אין שיחרור מסבל, יש סבל. רק האדם עצמו יוכל לענות האם הוא מסתפק בסבל מוקטן שאליו הגיע, או שנפשו כמהה על סוף הסבל המוחלט, המשתקף מעיני אלה שהתעוררו.