• 6.

    מברך את אביגיל ומקלל את בלעם

    ניר, 18/07/09 10:02

    כל הכבוד אביגיל, מעניין ומחדש. חולק עלייך: בלעם מייצג את הפשע הכי גדול: חסר עמדה ערכית ביחס למציאות. ''לא יודע אם לבוא אתכם או לא, מה שאלוהים יגיד. ''לא יודע מה יצא לי מהפה, מה שאלוהים יגיד'' וכו... מה עם: אני לא בא אתכם כי זה לא מוסרי להרוג עם, או ''כן בא אתכם כי צריך להרוג את הכובשים''. הגיבורים הגדולים של היהדות הם הנלחמים מול אלוהים על הצדק: אברהם וסדום, משה והעם המתלונן במדבר, רבי יהושע שלא מקבל בת קול נגד הרוב וכו...

  • 5.

    אביגיל כרגיל מחדשה ומרעננת

    דנה, 08/07/09 11:11

    ומביאה קול של שלווה וטוב

  • 4.

    בהחלט גישה ישירה ומעניינת... השאלה היא מה החסרת ??? (ל''ת)

    avre10 , 05/07/09 10:19

  • 3.

    מעניין

    ערן, 04/07/09 21:20

    מעניין רציני ולא שגרתי

  • 2.

    נכון חומד, אבל למה לבלבל גם אותנו ?

    קול האמת, 04/07/09 03:22

    את מבינה אתמול ניקלעתי לשיחה על פרשת בלעם בירושליים ונאמרו שם דברים מרתקים שאת אינך יודעת אותם שאין את בקיאה בגמרא. ואם היית לא רק שהיית חושבת פעם ופעמיים אלה שהיית רואה בעצמך כמה הרחקת בדיברי הפשט שלך מעצם מהות העיניין כולו. יפה שישראל עושים חידושים לתורה אך היזהרי נא שלא יהה כמו טרם תקופת הרמב''ם שחכמי ישראל מסויימים האמינו בכל ליבם שלשם יתברך צורת אדם וידיים ורגליים כלכל אחד מאיתנו. לכן היי מעט צנועה וגם ענווה לא תזיק שעה שאת עוסקת בדברים כה ניכבדים ועמוקים בתולדות עמיינו.

  • 1.

    נו באמת? ככה לומדים?

    אברי, 03/07/09 16:24

    לא רק שבלעם שמתיימר לדעת את דעת האל כפי שהוא אומר בברכה הרביעית ''נאום שומע אמרי אל ויודע דעת עליון'' איננו יודע את נפש אתונו, הוא אף מכה אותה במקל לפחות שלוש פעמים, ואף מאיים עליה שאם הייתה לו חרב ביד הוא היה הורג אותה, לא בדיוק התנהגות שאגודת צער בעלי חיים הייתה חותמת עליה, ולא בדיוק התנהגות של נביא. התיאור המשונה של המאבק עם האתון, שרואה את המלאך שהא החוזה הגדול לא רואה, נועד בדיוק למטרה הזו לגחך ולגמד את דמותו.

    מעבר לכך כתוב בברכה השלישית שלא הלך בפעם הזאת לקראת נחשים (כלומר קסמים), מכאן ניתן לראות שבפעמים הקודמות עשה כן, כלומר הוא היה קוסם כפי שכתוב בפירוש ביהושע י''ג כ''ב. מעבר לכך הוא הרי בפירוש הלך במטרה מוצהרת לקלל את עם ישראל, ואלוהים שמצטייר כליברלי נותן לו ללכת ולעשות את הדבר, עם זאת שהוא מביע מורת רוח, מספר פעמים, ומזהיר אותו לומר בדיוק את אשר ישים בפיו ולא להיות נביא שקר.