• 11.

    פחד או אמת

    עובדיה, 03/07/09 16:20

    נראה לי שהכותב ניסה בדיוק להבהיר איך אנחנו לא אמורים לעבוד מתוך פחד, אלא דווקא מתוך בחירה ואחריות. מתוך ריבונות של האדם על גופו ומחשבותיו, במקום שהם ישלטו בו (ולשם ההלצה, ולמי שראה אקס-מן הלפני אחרון, שיחשוב על ג'ין לעומת הפניקס).
    מי שחושב שחופש ואומץ משמעותם ללכת אחרי כל גחמה וכל תאווה שמתעוררת, צריך ללמוד קצת פילוסופיה על מושג החופש. מהות החופש היא השלטת הרצון הפנימי על היצרים החיצוניים, ולכן זה ההיפך הגמור מהפחד. נכון שבעולם החרדי יש הרבה פחד, אבל לא נראה לי שהכותב כאן מגיע משם

  • 10.

    ועוד:

    jjstar, 03/07/09 11:34

    כדי לחדד את חוש הראיה יש לשים מחשום בפה ולא לפלוט כל מחשה שיש החוצה.

  • 9.

    במקום לתת ליצרים המודחקים ביטוי מפוקח, החרדים מעדיפים

    omadawn , 03/07/09 00:20

    להמשיך ולהדחיק ולהפוך את העולם סביבם למקום דמוני מלא חרדות ומלכודות מיניות.
    הפתרון אינו בעצימת עיניים ולדמיין שהעולם לא קיים מחוץ למאה שערים. אולי מוטב לתת לחרדים טיפה יותר חופש, שיתחילו לעבוד על הפנימיות שלהם, במקום על החיצוניות החרדתית?
    הרי כבר מזמן ההדחקה החרדית הפחה לסיר לחץ מלא יצרים חבויים שנסתרים מעין - אבל קיימים ובגדול. תתחילו לחיות, תעזבו את השטויות הדמיוניות של עולם "כאילו".

    • לא קראת, נכון? הוא בדיוק מדבר כאן על בטוי מפוקח ומאוזן. (ל''ת)

      קורא בעין, 03/07/09 12:46

  • 8.

    ולכן הנשים באוטובוס צריכות לעלות מאחורה.

    משלם מיסים ומפרנס מתוקצבים, 02/07/09 22:45

    שהרי ידוע שכאשר קשישה בת 85 עולה לאוטובוס בדלת הקדמית, אזי נזכרים כל האברכים בשרה אימנו שנכנסה להריון מאברהם בגיל 90, והרי הם חושבים מייד על הדברים הלא צנועים בגופה העסיסי והפורה של הסבתא.
    אולי כבר תפסיקו עם כל הממבו ג'מבו ותלכו לעבוד?!

  • 7.

    שאלה לרב:

    אלדד, 02/07/09 18:51

    איך באה לידי ביטוי שמירת העיניים בראיה הרוחנית?

  • 6.

    מה עם ראיה פנימית?

    נהיר, 02/07/09 18:50

    האם בתורת החסידות יש התייחסות לראיה פנימית - בתוך האדם?

  • 5.

    רק דבר אחד לא הבנתי: מה הקשר לתמונה???

    נילי, 02/07/09 18:40

    מאמר מענין, מחכים ומסעיר-מוח, אבל מה הקשר בין הציור המעפן לתוכן המענין? לפעמים עדיף אפילו לוור על התמונה ולא לתקוע סתם משהו כל כך חסר חן.

  • 4.

    סוף סוף שמאל דתי! כל הכבוד לניו-אייג' שגורם לכם להתפכח!

    נאור, 02/07/09 14:16

    נהניתי מכתבה שמסבירה של האימפריליזם זה סך הכל בגלל העינים הגדולות שלכם. טוב שאתם מכירים בזה. רק חבל שעדיין אתם חושבים שבמקום לקחת את הילדים שלכם ולהסתלק אתם חושבים שהתיקון זה להוריש להם את המקום ולרוץ להלכם על הגבעה הבאה. אתם לא רואים את הסתירה הפנימית שבזה?!

    • בואנה אתה רקוב לגמרי הא?

      גבי יואלי, 03/07/09 00:17

      לא מצליח להתנתק מהאג'נדה העוינת אפילו בקשר לכתבה יפה שבכלל לא קשורה למה שאתה כותב

  • 3.

    אם אפשר עוד טפה הבהרה לגבי הטכניקה

    אדיר גרנביץ', 02/07/09 13:33

    לא לגמרי הבנתי. אני כבר כמה שנים מנסה לראות ראיה רוחנית. להסתכל על אנשים ולראות את העבירות שלהם. נראה לי אפשר לעשות מזה המון כסף. קצת מזה שאנשים ירצו שיסתכלו עליהם, והרבה מזה שלא ירצו שאפרסם מה שאני רואה. אתה כתבת שראיה חיצונית גורמת לבזבז כסף, ואני רוצה ללכת צעד קדימה - להרויח כסף מראיה רוחנית. לא הבנתי כל כך למה לשמור את הכסף ליורשים, כשאפשר לעשות המון דברים מגניבים עם הכסף ולהנות ממנו, לטייל, לראות עולם, להשיג את ההכי יפות, ועוד כמה דברים. בכל מקרה, זה לא כל כך הולך לי. אני מצליח לראות פנימה רק את מערכת הדם, וכשאני מתאמץ את העצמות, אבל לא שום דבר רוחני. יש לך 'טיפים' מעשיים, במקום כל הדיבורים הרוחניים? אולי תעלו טור עם עצות מאורי גלר ואורן זריף, או מאיזה אדמו''ר רוחני?

    • הטכניקה פשוטה מאד:

      עין הכסף, 02/07/09 18:38

      צריך להסתכל המון על כסף, על מליוני שטרות ירוקים, כחולים, סגולים, אדומים - ולהסתכל בהתבוננות רבה, אחר כך תיצור קשר נדבר על השלב השני.
      לאן לשלוח את החשבונית על היעוץ?

    • אתה קשור לאהרן גרנות??? (ל''ת)

      אחד שיודע, 02/07/09 18:51

  • 2.

    ממש יפה! אני מקוה שגם מי שכתב פעם שעברה ימשיך לכתוב.

    יעל, 02/07/09 13:08

    אתה כותב מדהים אבל גם פעם שעברה היה יפה, תמשיכו ביחד!

  • 1.

    ''להעביר את העיניים מראות שווא'' מה רע בלראות את המציאות?

    sw v, 02/07/09 10:28

    שטות גמורה שנובעת מפחד, כניראה הפחד מהיצרים שעלולים להיווצר. לא יותר פשוט לעבוד על היצר וכן להנות מהחופש ???

    • צודק, אבל מעבר לזה

      פרדי בן-זאב , 03/07/09 02:14

      עצם התפישה של "יצר" כאיזה גורם שאין עליו שליטה ושדוחף אותנו למעשים רעים (או טובים) מחליש את כוחו של חופש הבחירה. מי שמאמין ב"יצר הטוב" או ב"יצר הרע" פשוט לא מבין את מה שמניע אותו (ומרגיש חסר אונים), ועד שהוא לא יפטר מתפישה זאת הוא גם לא יבין. בסופו של דבר אדם בוחר במעשיו לטוב או לרע.