• 26.

    קרישנמורטי אמר האדם מפחד להביט לאמת בעיניים

    רון, 01/09/15 03:09

    איך שלא נסתכל על זה, האמת כל כך פשוטה שקשה להאמין שהחיים של רוב בני האדם בנויים ומתקיימים על אשלייה. לכן קשה להם לקבל אותה..

    IP: 79.179.61.91דווח על תגובה זו

  • 25.

    הצבעה אל פתח הדלת

    דפנה קורן רונן, 03/07/09 00:36

    האם הבחנתם שבכל פרק,בכל שיחה שקרישנמורטי ניהל,יש הצבעה על המציאות, או אהבה, או נצח, או אלוהים.(הכל אחד) רק הצבעה לעבר הפתח. ק' אינו יכול לומר מילה על מה שמעבר כי אחרת יסתור עצמו.כל המילים בכל הספרים זה עד הסף,המפתן ולא יותר.(קרישנמורטי גם אומר מפורשות שזה מה שהוא עושה) כיצד אתה רוצה אורי, שק' ידבר על התנסויותיו? באותה שניה זה הופך לאידיאל, לרעיון, לזיכרון, וכו'.ברור שהיו לו התנסויות מסטיות וברור שכמורה טוב ועקבי הוא אינו יכול לשתף בהם תלמידים כפי שאורי מציע.
    לי באופן אישי ברור גם שהחינוך התיאוסופי קידם אותו למקום שאליו הגיע.
    תאוסופיה זה לא ''קישקושים''.. כפי שנאמר באחת התגובות. זו חכמה אלוהית נצחית ודבריו של ק' לא סותרים דבר ממנה. בספר ''אור על השביל'' של מייבל קולינס, אחד הספרים היפיפיים והבסיסיים שבתאוסופיה נאמר:''אתה הנך השביל''ובמקום אחר, על אנשים אחרים נאמר:''הם הנם אתה'' בדיוק כשם שק' אומר ''אתה הנך העולם''. בספר ,קול הדממה'' שכתבה ה.פ.ב.מייסדת האגודה מדובר על המיינד כרוצח הממשות, כמעוות המציאות.וכל מה שק' עושה
    ובכל השיחות שקיים, הוא רוצה להראות איך לעבור מעבר לו ע''י הבנה של העניין כולו בכל נושא ונושא, ע''י הסכמה להקשיב ולהתבונן ללא בחירה על כל מה שיש.ואז משתרר שקט במיינד, ואז זה קורה.... אם עושים זאת בהקשר לקרישנמורטי מחד והתאוסופיה מאידך (בתנאי שמכירים ומתעניינים באמת מה היא מציעה...וזה אוצר בלתי נדלה) מגלים שאין סתירה ולא יכולה להיות. מגלים את היופי והאמת שהם מביאים. תודה.

    IP: 79.180.101.64דווח על תגובה זו

    • דפנה את כזו פלצנית

      באלוואטצקי, 05/07/09 11:26

      אוי איזה הבנה עמוקה ''מגלים שאין סתירה ולא יכולה להיות''
      את כזו קשקשנית
      תמשיכי לבזבז את הזמן על קריאה ולחשוב שאת ''רוחנית''
      את מלאה בבולשיט
      תודה

      IP: 85.250.236.222 דווח על תגובה זו

  • 24.

    קרישנמורטי לא נכשל

    רק אני, 01/07/09 09:14

    קרישנמורטי היה וליווה לא מעט אנשים שהתעוררו (אל חווית העצמיות), באם התעוררו לידו או בעקבות המפגשים עימו זה ממש לא משנה.
    לדוגמא: אנדרו כהן, יו ג'י קרישנמורטי ונוספים אחרים שגם ספריו והרצאותיו המוקלטות ליוו את דרכם לעצמם.

    שפתו לא דיברה לכל אחד, אך מי שספג - בורך.

    IP: 192.118.0.231דווח על תגובה זו

  • 23.

    לכל חסידי קרישנמורטי

    סבתא זפטה, 27/06/09 11:26

    קרישנמורטי היה שקרן והוא לא נגע בשום מציאות מוחלטת הוא קיים יחסי מין למרות שהסתיר זאת ניהל מאבקים משפטיים על זכויות יוצרים והיה משוגע על מכוניות ספורט. היה משעמם בטרוף וכל מה שאמר נאמר כבר לפני כן מעבר לזה שהיה שבוי בדימוי שהוא המורה של האנושות ודיבר על מות האגו...
    חחח... מוות והאגו ואפשר לעשות את כל זה איך בדיוק?
    ואל תגיבו אין על מה אלו עובדות פרשו אותן איך שתרצו עבדים של מורים שכמותכם
    איבתדם את עצמכם...

    IP: 93.172.106.15דווח על תגובה זו

  • 22.

    שקט-זו כל התורה על רגל אחת וגם על שתים

    עופר, 26/06/09 00:49

    לדעתי המושג המרכזי אצל קרישנמורטי הוא השקט.
    המילה הזאת מופיעה פעמים רבות בכתביו.
    שקט- זה השקט הפנימי -נטול פחד, נטול תשוקה ונטול השתעבדות לתבניות.(מושג מרכזי נוסף אצל ק.)
    שקט, אין משמעו שלא עובדים,לא יוצרים או לא נהנים. שקט משמעו שאין רעש פנימי בתוכנו שמציק ומסיח את התחושות.
    מדינה,דת ,אמונה,רדיפה אחרי כסף ומעמד וכו' מסיטים את האדם מהלגיע לאותו שקט נפלא שבו פשוט מחבקים את החיים.

    IP: 84.108.2.52דווח על תגובה זו

    • שלח לי שקט

      , 29/02/16 15:31

      תולדת השקט-זו הקשבה עמוקה המביאה עמה התבוננות. בבחינת 'וכל העם רואים את הקולות'. דבריו של ק. הם מעיין צלול של חוכמה.

      IP: 192.116.207.204 דווח על תגובה זו

  • 21.

    וידוי

    אורי יריב, 25/06/09 17:55

    קרישנמורטי היה לי ראשון המורים, במשך שנתיים שלמות קראתי את כתביו יום יום. ניסיתי להעמיק ולגעת במקום שממנו הוא כתב, הוא פתח לי הרבה דלתות בתוכי. אהבתי אותו ואני עדיין אוהב אותו. עם זאת, לדעתי ישנם דרכים רוחניות טובות יותר הדרגתייות יותר, שהוא התעלם מהם במקום לשלב אותם במשהו שהיה עשוי באמת להביא לשינוי בממדים גדולים, שינוי שבאמת נחוץ בעולמו כרגע.

    IP: 82.76.59.113דווח על תגובה זו

  • 20.

    כדי להבין את המציאות אין צורך באמונה (ל''ת)

    תמר, 25/06/09 10:57


    IP: 80.179.11.181דווח על תגובה זו

  • 19.

    לתום

    משהו, 24/06/09 00:19

    מה זה חשוב מה הוא היה אומר?

    IP: 84.108.12.223דווח על תגובה זו

    • לא חשוב (ל''ת)

      תום, 24/06/09 12:14


      IP: 217.132.0.98 דווח על תגובה זו

  • 18.

    פירגון

    תום, 23/06/09 18:10

    אני תוהה מה ק' היה אומר על חלק מהתגובות ה''מפרגנות'' פה...

    IP: 217.132.0.98דווח על תגובה זו

    • מי אתה שתכניס מילים לפיו של איש אחר?

      1, 24/06/09 23:33

      אתה הוא? אתה מישהו אחר?
      אתה יודע איך א' ב' או ד' היו מגיבים?
      מי אתה בכלל שתדון אנשים?

      IP: 89.139.20.166 דווח על תגובה זו

      • זה לא מה שאתה עשית כשקראת לכותב המאמר ''טיפש'' ? (ל''ת)

        תום, 25/06/09 10:26


        IP: 217.132.0.98 דווח על תגובה זו

        • מה שנכתב ע''י האדם שכתב את המאמר, אכן מטופש מעל ומעבר לכל בקורת,

          1, 25/06/09 20:11

          שוב חוזרת אותה שאלה,
          יש לך מושג, מה האיש הזה עשה??
          הוא שינה את העולם!!
          להגיד ''נכשל'' זו בורות ארורה!

          IP: 85.250.207.238 דווח על תגובה זו

        • לא. (ל''ת)

          1, 25/06/09 22:13


          IP: 93.173.193.29 דווח על תגובה זו

  • 17.

    יכול להיות שמה שמתואר בכתבה כנסיון להגיע לאנשים הרציונלים הוא צניעות? (ל''ת)

    מציאות, 23/06/09 17:05


    IP: 93.173.139.123דווח על תגובה זו

  • 16.

    פירגון

    תום, 23/06/09 10:26

    אני תוהה מה ק' היה אומר על חלק מהתגובות ה''מפרגנות'' פה...

    IP: 217.132.0.98דווח על תגובה זו

  • 15.

    קרישנמורטי לא נכשל אלא הצליח

    שרון, 23/06/09 09:39

    כיצד ניתן לומר שקרישנמורטי נכשל??? אם תורתו השפיעה על מורים אחרים גדולים ועל רבים כל כך שקראו ועדיין קוראים את ספריו איך ניתן לומר שנכשל?

    קרישנמורטי הביא כל כך הרבה לעולם הזה ועם זאת יש שלא היו מוכנים ואינם מוכנים עדיין לשמוע את המסר שהועבר על ידיו ומועבר היום על ידי מורים עוצמתיים אחרים כמו אקהרט טולה.

    IP: 62.0.2.186דווח על תגובה זו

  • 14.

    תותח על

    אוריג, 22/06/09 09:15

    ספריו של קרישנמורטי מעולים - וגדולתם בבהירותם וחדות הבנתם
    אהבתי את תגובתה של א' שהתייחסה לכך שהיה חתיך הורס

    IP: 89.139.127.108דווח על תגובה זו

  • 13.

    שאלה

    משהו, 21/06/09 23:00

    אם אדם לא מציג דרך אלא רק חוזר ואומר שאין כזאת, חווה חוויות ציוריות שלא מעידות על אוטנטיות גדולה..., לא מצליח על פי עדותו לההעביר את הידע או החוויה הזאת למרות שהיא כבר פה, מזדקן בתיסכול... אולי כדאי היה לעזור לו כשהיה חיוללמוד מהמצוקות שחווה היום במקום להזיק לו ולאחרים בהערצה העיוורת הזו?  

    IP: 84.108.12.223דווח על תגובה זו

  • 12.

    היה שווה לאללה בצעירותו

    א', 21/06/09 22:22

    ממש חתיך הורס.
    חוצמזה, מסכימה עם כל שאר התגובות שנאמרו כאן.
    המאמר הזה הוא פשוט תפיסה שגויה לגמרי של האיש הגדול והשפוי הזה.

    IP: 80.230.54.145דווח על תגובה זו

  • 11.

    כן,קרשינמורטי הצליח כל כך

    מנדלה, 21/06/09 21:27

    שאפשר להבין את זה ככשלון.
    הפשטות והאמת אינן ניתנות למדידה.
    אין להן שם גוף אן צורה
    מפחיד אה?
    אין לי מושג מה עבר על קרשנמורטי אבל ללא ספק אם יש מורה - זה הוא.

    IP: 87.70.7.242דווח על תגובה זו

  • 10.

    גדולה של מורה לאו דווקא ניכרת בכמות תלמידיו

    התלמיד, 21/06/09 19:12

    אלא אפילו להפך. החוסר דרך של קרישנמורטי רק מעיד על גדולתו ולא להפך

    IP: 85.250.83.193דווח על תגובה זו

  • 9.

    כאב גדול לראות את הטפשות הזאת כאב כמעט בלתי נסבל! (ל''ת)

    1, 21/06/09 18:31


    IP: 93.173.94.196דווח על תגובה זו

  • 8.

    טיפש!

    1, 21/06/09 18:28

    ''שבעים שנה השתמשה האנרגיה האדירה הזאת, האינטליגנציה הענקית הזאת, בגוף הזה... כולם מעמידים פנים או מדמיינים שהם נוגעים בזה... אבל אף לא אחד עשה את זה. אף אחד. וזהו זה''.

    זה לא אומר שהוא נכשל!
    יש לך מושג מה היה פה אם הוא לא היה?!

    טיפש!!~
    האם קרישנמורטי נכשל במשימת חייו משום שלא הצליח להביא אף אחד מתלמידיו לראות ולחיות את מה שהוא עצמו חי?

    התלמידים הם אלה שהיו צריכים להצליח!!
    טיפש!
    הוא אמר במפורש!!
    אל תעקוב אחרי אף אחד,
    אתה השער לעצמך!!~

    IP: 93.173.94.196דווח על תגובה זו

  • 7.

    אינני חושב, שישנם מספיק אנשים הראויים בכלל לכתוב משהו על אדם כמוהו. (ל''ת)

    1, 21/06/09 18:14


    IP: 93.173.94.196דווח על תגובה זו

    • טעות,

      ג'ויה עדי, 27/06/09 12:05

      כל אדם רשאי להביע דעתו,כולל קרישנמורטי,ודוקא הבעה ומחלוקת יוצרת מציאות יצירתית מקודמתה,
      אחרת מקבעים ומיתקבעים למקום צר וסתום,
      והארה נובעת מפתיחת הדיאלוג והמחשבה.

      IP: 77.124.191.122 דווח על תגובה זו

      • לא לא ראויים מהבחינה הזו,

        1, 27/06/09 22:14

        כל אדם יכול להגיד מה הוא חושב ומרגיש,
        זה ללא קשר,
        בין זה לבין להוציא מאמר פרשנות לגבי אדם כזה
        ועוד להגיד ''נכשל'',
        זו אי הבנה פושעת של מה שנאמר.
        זה כמו שאדם שקנה אתמול מחשב, סתם לשם השוואה,
        יכתוב מאמר מבקר על ארכיטקטורת נחלם של אינטל.
        ק' לא דיבר על דעות או רעיונות,
        אלה על עובדות!
        שים לב.
        דבר שני,
        המציאות הננה,
        לא תהיה או היתה, ה''מציאות'' - החיים, קורים בכל רגע ורגע,
        זה לא מדויק לומר שאתה יוצר את המציאות,
        במבט מהצד,
        המציאות במיטבה שאינך שם לצפות עליה.
        אלה טבוע בתוכה.
        ''הארה'' או איך שלא תקרא לזה,
        באה ללא הזמנה,
        מעצם עצמה.

        IP: 93.173.75.172 דווח על תגובה זו

  • 6.

    לא הבנת

    רוני פ., 21/06/09 18:08

    כל הצ'אקרות והקונדליני והמאסטרים זה חלק מהאינדוקטרינציה התיאוסופית שעבר כשנחטף (כן) על ידי האגודה התיאוסופית בגיל 14. אחרי מות אחיו ניטיה, למרות שמוריו התיאוסופים אמרו לו שאחיו של משיח לא ימות, הוא הפנה עורף לכל הקשקושים התיאוסופיים, עזב אותם, הבין שהם לא העיקר אלא משהו אחר, שעליו ניסה לדבר בכל שיחותיו מכאן ועד מותו ב-1986. לגבי הספר 'לרגלי המאסטר' לא ברור אם חיבר אותו, לא ברור אם ידע אנגלית באותם ימים צעירים. מרי לשנס הביוגראפית שלו רומזת שהספר כנראה הוכתב לו על ידי מורו התיאוסופי שלימים התגלה כפדופיל (כן) לידביטר. בקיצור כתבת כתבה בלי להכיר את העובדות וחבל כי לא קשה לבדוק אותן

    IP: 80.230.26.129דווח על תגובה זו

  • 5.

    קרישנה מורטי לא ניכשל, זה רק אנחנו שכן.

    יעל, 21/06/09 17:30

    קרישנה מורטי דיבר כל חייו על כך ש''ההארה'' זה בעצם לראות את המציאות האמיתית. אם אנשים יגיעו לשם בעזרת כלים כמו מדיטציה או הליכה אחרי ''גורו''זה בסדר. הבעיה שלרוב דווקא דברים אלו מרחיקים אותך מגילוי האמת. האמת נוכחת תמיד ובכול מקום ורגע. ההבנה של זה והראיה את זה יכולה לקרות בין רגע.אין צורך בדבר מלבד עצמך לגלות את האמת, וזו האמת.את האמת הזאת קרישנה מורטי לא יכול היה לסלף או לעטוף בצ'אקרות שמקרות.

    IP: 212.117.142.227דווח על תגובה זו

  • 4.

    וואו, איזה אבסורד

    שחר, 21/06/09 15:41

    אותו מקרר בגישה כל-כך שונה...
    חבר, לא הבנת.
    התיאורים שלך על הארה, התעוררות וחופש הם בדיוק מה שקרישנמורטי זנח בתקופה שבה החל ללמד באופן עצמאי. פחות ופחות החוויות המסטיות תפסו מקום ויותר ויותר התובנה של טבע התודעה, של החופש מהידוע, של האינטלגנציה שמצויה בכולנו. התיאור שלך הוא פשטני וכפי שקרישנמורטי היה אומר- ילדותי.
    מה זאת הארה? מה זה נכשל? מי מחלק תעודות? למי זה איכפת?
    אם אתה רציני בעניין, קח כמה שעות של האזנה וקריאה (כמה עשרות שעות) ותראה אם אתה עדיין מסכים עם מה שכתבת. וזה, אגב, אם אתה רציני לחקור את מה ''שאתה יודע''.

    IP: 24.89.204.97דווח על תגובה זו

  • 3.

    לא הבנת

    עין לציון צופיה, 21/06/09 13:56

    לצערי נראה שלא זכית להבין את קרישנמורטי ולראות את המהפכנות הפשוטה עד מאוד של הוראתו.מסורת -זה מה שאתה מבין. אבל אי אפשר לבקר אותך כי פשוט לא הבנת. חבל שNRG נותנים לך לכתוב בתחום שאינך מבין בו. קרא קצת את פ0רסיקו.

    IP: 199.203.172.73דווח על תגובה זו

  • 2.

    האגודה התיאוסופית שאותה הוא נטש

    יוסי, 21/06/09 13:22

    עכשיו מבטלת אותו?
    הספרים שלו נמכרים עד היום במליונים בכל העולם.
    אנשים רבים התפתחו וצמחו כתוצאה מספרים אלו.

    דרך אגב,
    אני לא מכיר מואר אחד שיצא מהאגודה התיאוסופית.

    IP: 84.228.212.7דווח על תגובה זו

  • 1.

    כל מי שאי פעם הרים ספר שלו זכה לרגע של חסד

    בועז, 21/06/09 10:33

    לכן יש לא רק ארבעים אלא מליוני תלמידים מוארים של קרישנמורטי ברחבי העולם.

    IP: 77.125.108.100דווח על תגובה זו