• 27.

    לכל אלה שמדברים על ברזל

    אחד שהבין, 02/06/09 10:29

    לא הבנתם עוד שחוסר ברזל בכתבה הזאת הוא בס''הכ מטפורה למשהו אחר? איך שאני הבנתי את זה היא מתכוונת בגדול לזה שאם נהיים צמחוניים או מוארים בלי מודעות לזה והדרגתיות אפשר לאכול אותה מכל מיני כיוונים, חוסר ברזל זה רק אחד מהם. היא צודקת לדעתי ואני אומר את זה למרות שאני צמחוני. אתם פשוט פיספסתם לדעתי וחבל, תעזבו אותה כבר בשקט ותנו לה ללכת בדרך שלה, זה כל מה שהיא מבקשת.

  • 26.

    על נטילת כדורים כמו ברזל שמעת?גם הדלטי למה לא צמחוני (ל''ת)

    יעל, 02/06/09 09:39

    • יעל תקראי את התגובה השניה שלי (ל''ת)

      אחד שהבין, 02/06/09 10:30

  • 25.

    כן זה אפשרי אריאלה! אבל דורש מאמץ ויגיעה יומיומיים לאורך תקופת חיים

    אופיר, 02/06/09 01:36

    ובתרבות האינסטאנט של המערב בימינו ישנם יחידים המסוגלים לקחת על עצמם תרגול אמיתי הקיים בשפע וליישמו לאורך כל חייהם עד להגעה למימוש והגשמה. פרות העבודה מגיעים לאורך הדרך לא רק בסופה.

    הכמיהה האמיתית מוחלפת ברדידות רוחנית החולפת על פני שפע התורות הרוחניות בקפיצות מהירות בין שיטה אחת לשנייה כמו תייר רוחני שלא יודע איזה מוצר יצרוך בסופרמרקט.

    וכמובן כל הבליל הנ''ל שזור בסיסמאות ריקות מתוכן שהעידן החדש הרעיף עלינו בתוך אשליית המציאות.

    אין תחליף אמיתי להתנסות אישית בחווית האני על ידי התמסרות בדבקות, נחישות, התמדה ואמונה בכל שיטה העובדת ומרגישה נכון עבור המחפש האמיתי.

    וכן את צודקת בלי עבודה פנימית אמיתית במקביל על האמונות , התפיסות, הרגשות והמידות לא יכולה להתרחש הטרנספורמציה וההתפתחות המבוקשת.

    אריאלה נסי באמת ותגיעי.

    אופיר

  • 24.

    כתבה כזו סקסית מזמן לא קראתי...אופס... סליחה התכוונתי אנושית.....

    irmi1 , 31/05/09 11:57

    ותוציאו מהוריד את החלומות של העורב הדון חואני הבודהיסטי הזה ותתחילו להפנים שמי שיעזור זה פרויד, לא ווילבר ועורב וולך....

  • 23.

    אנושי, אנושי מדי

    אדם, 30/05/09 23:03

    שלום אריאלה,
    כצמחוני וכמישהו שבהחלט מנסה להיות רוחני, אני בהחלט מקבל את העובדה שיש אנשים שאינם רוצים/יכולים/מצליחים להיות צמחונים ושאולי לא יהיו כאלה לעולם, כפי שאני מקבל את העובדה שקיימים גם כאלה שאינם רוצים/יכולים/מצליחים עדיין (''עדיין'', כי בעניין זה דווקא ברור לי שכולם יצליחו פעם) להיות רוחניים. בניגוד לדיעה הרווחת, גם אינני הופך את הצמחונות לתנאי בל-יעבור ל''רוחניות'' כלשהיא, כי איננה כזו; גם בתרבויות בהן אכלו בשר היו תמיד אנשים מתקדמים מבחינה רוחנית ואפילו נאורים והצמחונות מהווה לכל היותר - רק לעתים רחוקות, כמו במקרה של אנשים שהפכו צמחונים בחברה קרניבוריות שלא מתוך לחץ ו/או שטיפת מוח אלא מתוך שיקול דעת חריף או רגשות כנים, אינדיווידואלים אצלם היא אכן סימן לרמת מודעות גבוהה - עזר טכני לעניין הרוחני וודאי שאינה בחזקת אינדיקציה ל''התקדמות'' כלשהי. לעתים דווקא ההפך הוא הנכון: בסוג מסוים של צמחונות (בעיקר זו של אנשים המטיפים לה באלימות, בקול צורם מדי ופחות מדי אוהב אדם, הטפה בלי סוף ובלי טעם שמעייפת את נמעניהם מהעניין כולו) יש אפילו מידה של יוהרה, שמסכנת כל התקדמות רוחנית. ולמרות הסכמות אלה שלי, הנובעות מקבלה של מצב הדברים בעולם כהכרחי לרגע הנתון (גם אם בר שינוי בעתיד) ישנן מספר נקודות לגביהן רציתי לנסות ולהאיר את עינייך.

    קודם כל, בניגוד לדברייך, המוארים אינם ''יחידי סגולה שהצליחו להטמיע בגופם את תדרי הקיום המעודנים והנאצלים ביותר מבלי שתישרף עליהם דעתם'', אלא (לדבריהם שלהם!) דווקא הפרטים האנושיים ביותר בינינו, אלה הנמצאים במה שניתן לכנות ה''מצב הטבעי'', או ה''פרימורדיאלי'' של האדם, כל אדם באשר הוא, אותה ''אנושיות'' שבהומור קצת ציני וקצת עצוב ובעל טון מעט מיואש, נראה שאת מנסה להטיף לה, שלא בהצלחה.

    שנית, לגבי הטענה המצוטטת שלך ש''אם לא נתיידד עם פרויד, יהיה לנו קשה יותר להגיע לבודהא'', אינני יודע למה התכוון קן ווילבר כשהביע את הדברים (אגב, כאחד שבעצמו נראה שלא הגיע לרמתו של הבודהא, כיצד הוא יודע מה יביא אותנו אליו ומה יקשה על הדרך וירחיק אותנו מסופה? לא נראה לי שהבודהא עצמו היה מסכים עם דבריו, אבל קטונתי מלשפוט וייתכן שהיה מקבל גם אותם בחיוך שקט, כפי שקיבלו הוא ודומיו את עובדת קיומם של אוכלי בשר בסביבתם, בהסתפקם במתן דוגמא להם או לכל היותר, כשנשאלו לגבי הנושא, בתשובה קצרה, עניינית ובלתי-רגשנית לגבי חשיבות הצמחונות ועל ההומאניות החד-משמעית המצויה בה). מה שבטוח הוא שפרויד, בתזות שלו לגבי מרכזיותם של המניעים המיניים, הכוחניים, הלא מודעים של האדם בקיומו, בהתמקדותו במימדים הנחותים ביותר אצל בן האנוש ובהתעלמותו הכמעט-מוחלטת מחשיבות ועיקריות מה שכונה לאורך אלפי שנים, בכל המסורות הרוחניות על פני כדור-הארץ, בשמות כמו ''הטבע העליון'' או ה''אלוהי'' של האדם, אותו פרויד עלול דווקא לסכן את התקדמותו הרוחנית של מי ששואף ללמוד ולהכיר את עצמו כפי שהוא באמת, לא כפי שהתרגל לתפוס את עצמו בבית אבא, היכן שינק לגבי עצמו דימוי ''עדרי'' מסוים כבר עם חלב אמו, או עם קדירת הבשר המשפחתית.

    ודבר אחרון: ''אנושי זה סקסי''? נכון! וכאן בדיק מצויה הבעיה.

    שבוע טוב.

  • 22.

    צמחונות הוא הדבר הנכון לעשות נקודה (ל''ת)

    אביעד איש שלום, 30/05/09 16:28

    • רק אם אתה ארנב או פרה.

      פרדי בן-זאב , 31/05/09 21:01

      האדם מטבעו הוא לא חיה צמחונית, ובעוד שניתן עם הידע והמאמץ המתאימים לחיות כצמחוני אין שום סיבה לומר "זה הדבר הנכון". הגדרת הדבר הנכון לעשות (והגדרת ה"טוב" בכלל) לא יכולה להיות מנותקת מדרישות טבע האדם.

      • הדבר הנכון וטבע האדם

        לב, 01/06/09 22:39

        פרדי, הרי גם אתה מודה שניתן לחיות כצמחוני.
        לפיכך, הציטוט הבא מאת לב טולסטוי יענה לך על הטיעון שלך:
        ''אכילת בשר כרוכה בגרימת סבל בל יתואר ומוות לבעלי חיים רבים מאוד.
        מצד שני האדם יכול להתקיים מצוין ואף טוב יותר ללא אכילת בשר.
        לפיכך אכילת בשר נועדה אך ורק כדי לספק את התאווה האנושית, ומכיוון שהיא גורמת סבל רב ומוות לבעלי החיים, זה הופך אותה לפעולה לא מוסרית.''

      • סתירה בתגובה שלך

        לב, 02/06/09 16:48

        אם האדם הוא לא חיה צמחונית מטבעו אז איך הוא יכול לחיות כצמחוני לדבריך?
        אם ניתן להתקיים מצויין ואף טוב יותר ללא אכילת בשר, זה אומר שבני אדם אוכלים בשר רק כדי לספק את התאווה שלהם.
        ומצד שני, אכילת בשר כרוכה בגרימת סבל רב ומוות ביסורים לחיות רבות מאוד (רק בישראל נשחטים כמיליון עופות ביום, מיליון).
        כלומר אכילת בשר היא פעולה הנועדה לסיפוק התאווה בלבד וגורמת מוות ביסורים לחיה, מה שהופך אותה לפעולה לא מוסרית.
        מה שהופך צמחונות לפעולה מוסרית.

  • 21.

    אני אוהב את המאמרים של הפרגית הזאת

    איש תרבות, 30/05/09 15:03

    למרות שאני סולד מאכילת פרגיות.
    סופסוף יש כאן קול שמדבר גם תרבות ומשחיל אותה בצורה מאוד אינטיליגנטית לתוך הערוץ הזה.
    עד לא מזמן התביישתי להיקרא ''רוחני'', סתם כי ישר היו מלבישים עלי את תדמית האהבל, אני רציני... ופה באה מישהי ומראה לעולם שאפשר גם אחרת, ושאינטיליגנציה היא לא מילה גסה.

    הישארי איתנו...

    • נסה להבא להסיר את המילה ''פרגית''

      דבר האמה, 30/05/09 20:59

      ותראה איך הטוקבק שלך יתקבל כקומפלימנט :)

    • אני אוהב את התגובות של התרנגול הזה

      irmi1 , 31/05/09 10:36

      למרות שאני סולד מאכילת תרנגולים.
      סופסוף יש כאן קול שמדבר גם תרבות ומשחיל אותה בצורה מאוד אינטיליגנטית לתוך הערוץ הזה.
      עד לא מזמן התביישתי להיקרא "רוחני", סתם כי ישר היו מלבישים עלי את תדמית האהבל, אני רציני... ופה באה מישהו ומראה לעולם שאפשר גם אחרת, ושאינטיליגנציה היא לא מילה גסה.

      הישאר איתנו...

  • 20.

    ברכות על פתיחת הצ'אקרה:)

    אייל, 30/05/09 13:26

    אריאלה,
    הטקסט שלך מרגש בכנות שלו
    מצחיק בהומור שלו
    ובכל מה שנוגע לקונטקסט בו הוא מוצג הוא אמיץ
    הגלים שהוא יצר הביאו לדיאלוג חשוב שגם את וגם הקוראים שלך מתחילים ללמוד
    זה חשוב ומעניין לא פחות

    חולה לך על הטוסיק

  • 19.

    בספר ברשית כתוב מה מותר לאכול ומה אסור,ניק קייב היה צמחוני קוקאני

    אנטוני הופקינס, 30/05/09 10:10

    עשייה וחשיבה מנוגדים זה לזה.

    • מה זה קוקאני?

      איש תרבות, 30/05/09 15:08

      אתה בטח מתכוון לקוקני, ואז אתה בעצם אומר שניק קייב הוא סוג של בריטי שהוא וויט טראש... תקן אותי אם אני טועה...
      אח שלי, אל תיגע לי בניק קייב, לא נוגע לך באלוהים שלך...

      • ניק קייב הוא בכלל אוסטרלי

        דבר האמה, 30/05/09 21:05

        וגם אני לא הבנתי מה משמעות המילה קוקאני.
        ''קוקני'' מתייחס לניב המקובל במזרח לונדון, אזור המחייה של ה''וורקיגג קלאס''. לא בטוחה שמדובר בהכרח ב''ווייט טראש''.

  • 18.

    יקרי הגמישים....

    טאשייה , 30/05/09 03:08

    כל מה שאנו עושים אומרים כותבים מאמינים זה תוצר ישיר של איפה אנחנו נמצאים. לדוגמא שני אנשים יקשיבו למוזיקה של בטהובן, לשנהם אוזניים פה עניים וכדומה, אחד ירגיש את היקום את האין סוף את האלוהות בדרגה מסויימת בהתהם לעומק הבנתנו ויכולתו..., ולשני זה רעש. הסיבה כמובן המקום השונה ששניהם נמצאים נפשית. מישהוא יקרא משפט מסויים בספר מסויים ויחוש התעלות התרוממות רוח כוח ידיעה שהוא בדרך הנכונה..., וחודשים לאחר מכן עדיין יחיה תחת השפעת אותו משפט, ולאחר אותו משפט בדיוק יהא מקור לביקורת ללעג או לשיעמום מוחלט. כמובן ששנהם נמצאים במקומות שונים לחלוטין מבחינה נפשית. לאחד ספרי קרלוס קאסטאנדה זה מקור לשמחה, להזדהות, להבנה, תמיכה בתוך כל התוהו ובוא והסחי מסביב, ולאחר זה מקור לזילזול וללעג. לאחד חשיבה על בודהא או על מורהו הרוחני זה תמצית החיים זה מקור לשמחה לתקוה לכוח להבנה, זה מה שמוביל את נשמתו בוקר וערב.. למרות שכלפי חוץ הוא ממלא את כל המחוייבות "הרגילות" של אנשי היום היום המיתבוססים בלקום לעבוד לאכול, לישון לבקר את ההורים, לדבר עם החברים. לאחד משפט של להיות אנושי זה סקסי זה שיא החיות והחוכמה...ולאחר זה שבועה שלעולם אבל לעולם הוא לא יפול לשם שוב......

    • טאשייה את טועה!

      איש תרבות, 30/05/09 15:18

      יונה וולך היא אחת המחכימות בנושאים של רוח ופתיחת תודעה, ממליץ לך לבדוק את זה. יש לה למשל ספר שנקרא ''תת הכרה ניפתחת כמו מניפה'' ורק מהשם את יכולה לתאר לעצמך מה הולך שם...
      היא לא פחות גדולה מדון חואן רק קצת אחרת, ואת בעצמך אומרת שיש מקום לכולם... (אבל בואי נודה בזה, זה לא באמת מה שאת אומרת).
      מעניין אותי גם לדעת למה החלטת לרמוז שהעלמת חמודות שלנו כאן לא אוהבת את דון חואן, מאיפה לך? איך שאני רואה את הדברים מישהו שמדבר על דון חואן והעורבים שלו כנראה קרא אותו ואולי אפילו אוהב.

  • 17.

    ואני אומרת- כל מה שאנושי אינו זר לי

    לורה, 29/05/09 20:57

    ואת- אינך זרה לי. כתיבתך המצויינת מעלה שוב את היחס הכה אמביווולנטי, לפחות שלי, לאכילת בשר. בעולם ''רוחני'' שכולו טוב גם אני הייתי חוזרת להפסיק לאכול בשר. גם אני, כמוך, ממעטת באכילת בשר, ואם אני מתחילה לגלגל בראשי יותר משתי שניות על גלגולה של הפרה הטעימה היא חדלה להיות ערבה לחכי....
    אנושי הצורך לאכול בשר ואנושי להיחרד מגלגולה של פרה.
    כל מה שאנושי אינו זר לי.

  • 16.

    If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian

    Jaqueline, 29/05/09 16:42

    U must visit the carnivore restaurant in Nairobi.
    It is huge,with a big flame grill in the middle.
    A board mentions the grill lists: Impala,crocodile,ostrich etc...
    The meat chops are served to you on skews onto yr very hot metal plate.
    I am glad I went there only once

    A CARNIVOROUS IS AN ADDICT TO THE CRUELTY OF DEVOURING ANY BEING THAT CAN HAVE CHILDREN.
    A propos !! Christian cannibals eat only fishermen on good friday

  • 15.

    אנושי

    תמר האנושית, 29/05/09 14:40

    אהבתי את הכתוב כאן, מתוך התייחסות לדרש שבדברייך (כפי שאני רואה זאת) ולא לפשט. חבל בעיניי להתייחס לדברים באופן קונקרטי כל כך כפי שעשו כאן חלק מהמגיבים, איכשהו נראה לי שגם את לא חושבת שרק חסה אמורה להוות תחליף לבשר... זו לא הנקודה הרי. אז מה כן? לדעתי העניין הוא לא לשכוח את הקרניבוריות בשעת צמחונות, או את הבשר ודם שאנחנו בזמן היותנו מוארים וקרובים לאלוהות. כבר מהאופן בו ניסחתי את השורה האחרונה ניתן לראות שמבחינתי הבשר חד הוא, בין אם הוא של פרה או של אדם, כלומר מסמל את הגוף, את הדחפים, היצר, הארציות וכו'- ובהתאמה, כך גם הצמחונות וההארה - ביטויים של קרבה לאלוהות, לנעלה ולטהור. אני קוראת את אריאלה כמי שמזכירה לנו לא להיות יותר מדי בקצה של האלוהות (וכדאי לעקוב אחר ההפניה שבמאמר ולקרוא את כרמל ויסמן) ובטח שלא להפוך למגדפים ולדחפיים כל כך בשמה של האחרונה ובכך לצלול חזרה אל הפן הלא כל כך מואר של הנשמה... זה מזכיר לי שמאלנים המטיפים לקבלת האחר ולפתיחות ואהבת אדם אשר מוכנים להרוג במבט שנאה אחד כל ימני המעז להביע דעה שונה. כולנו בני אדם. דחפים, רגשות, יצרים חסרי שליטה יש לכולנו, ההכרה בהם והנסיון להתגבר עליהם ולשמור על איזון בין הבשר לאלוהי הוא העיקר, הלא כן? והוא תהליך של חיים שלמים, לא משהו שקורה תוך שעתיים של הופעה או לאחר לגימה מגביע קדוש כזה או אחר. התהליך הזה לוקח זמן וקורה בקצב שונה אצל כל אחד. אריאלה, את יכולה לגדול בשקט, וגם אם לא תצליחי להיות צמחונית בגלגול הזה, לא נורא, אני בטוחה שאת חשה בתוכך את המאבק בין הבשר לאלוהות באופן מתמיד, מה שעושה אותך בעיניי לאנושית באופן הכי מואר שיכול להיות.

    • כל זמן שצמחונות

      הערה קצרה, 29/05/09 21:18

      תיתפס כדרך להתקרב לאלוהות ולהארה, כלומר כקרדום לחפור בו לתועלת וקידום אישיים, היא תמשיך להיות מאבק פנימי רצוף כשלונות ונצחונות.

      כשמזיזים את אלוהים לרגע הצידה מהעניין והפן המזוויע של התעללות בחיות וטביחתן למטרות יופי בריאות ומאכל עומד לבדו לנגד העיניים כבר אין צורך במאבקים פנימיים והצמחונות נראית טבעית בדיוק כמו ההימנעות מטביחת קשישים וילדים לצורכי מאכל או ייצור סבון.

      אולי אז האדם באמת מתקרב צעד קטן נוסף אל אלוהים והארה, אבל כדי שזה יקרה הוא חייב לבטל לגמרי את הקשר בין צמחונות להתפתחות רוחנית.

      אם מישהו לא מקבל את הדברים הללו ולא רואה את האמת שבהם זה בסדר גמור.

      גם לצמחונות רצופת מאבקים כשלונות ונצחונות יש את ערכה שלה. בוודאי שהיא עדיפה עשרות מונים על בליסה אדישה של מטעמים שיוצרו תוך נטילת חיים ומוגשות על מצע של יסורים וזעקות כאב אילמות.

      למספר 3 היקרה. במבט ראשון הסיפור שלך מחמם לב ומרגש. במבט שני קצת פחות. אני מבקש מראש את סליחתך על הדוגמא הקיצונית והקשה שאני הולך להשתמש בה על מנת להמחיש את מה שעלה אצלי בשעת הקריאה.

      נניח שאמא שלי הייתה חולת נפש שאוספת כלבים אבודים מכה אותם באלה בראש ושורפת אותם באמצע הסלון.

      נניח שהיא גם אהבה אותי מאוד ובכל פעם לאחר שייתה שורפת כלב שהרגה הייתה נרגעת מטירופה ויושבת איתי שעות ומספרת לי סיפורים ומחבקת אותי.

      נו, ברור שכל זכרונות הילדות הכי מתוקים שלי יקושרו אסוציאטיבית עם ריחם של כלבים שרופים.

      מבינה ?

      זו אינה נזיפה. הסיפור שלך באמת מתוק ומקסים אבל הוא בנוי על צירוף אוטומאטי של אסוציאת החום והאהבה עם ריח של תרנגולת מטוגנת שחייה ניטלו. הטיגון בביצה עם פירורי לחם לא ממש משנה את המהות העקרונית שבבסיס הסיפור.

      היום את אדם בוגר. ביכולתך להפריד בין החום והאהבה שקיבלת וזכרונות ילדות מתוקים אחרים לבין דברים איומים שבני אדם מעוללים לבעלי חיים ומתוך הרגל פיתחו כלפיהם אדישות מוחלטת ואטימות. את לא חייבת להסכים להיות מונעת על ידי אותן אסוציאציות אוטומאטיות שהובנו לתוכך ללא בחירה וללא מודעות מלאה למה שעומד מאחריהן.

      את לא חייבת, אבל מצד שני מותר לך. רק זכרי שאת יכולה לבחור.

      • כל מילה פנינה! כל כך נכון! (ל''ת)

        צמחונית, 30/05/09 11:32

  • 14.

    רותי יקרה

    אריאלה רוזנברג, 29/05/09 13:26

    תחילה, עלי להודות לך, כמו גם למגיבים מס' 10 ו – 11: חיכיתי לתגובות מן הסוג הזה על מנת להמחיש ולחדד את דבריי בדרך נוספת, וכפי שצפיתי – תגובות אלו לא אחרו להופיע.
    את אומרת לי: "אם היית בודקת לעומק את משמעות אכילת הבשר... מהי הארה או שחרור – לא היית מגבבת מילים אלו." ובכן, אם היית את בודקת לעומק את דבריי לא היית מכנה אותם גיבוב של מילים ולא היית ממהרת לפסוק שאני "שטחית כמו המאמר." אל נא תתני למקצבים הקלילים ולהשתעשעות המילולית להטעות אותך: אינני מקלה ראש בנושאים שהעליתי ואינני משועשעת לרגע – אני מאוד רצינית! אולם שוב, כמו שני המגיבים הנוספים שאליהם אני מתייחסת כעת, בחרת להתבונן בנאמר באופן שטחי למדי, להתעלם ממה שצעק שם (גם אם בהומור) מבין השורות, ומעל הכל – להיות דוגמא חיה ובועטת של התופעה שאותה אני מוקיעה מכל וכל, ושהיא, למעשה, אחד הנושאים המרכזיים של המאמר הזה: חוסר סובלנות משווע כלפי זה המבקש בכנות לגדול ומתהלך בדרכו הייחודית בקצב שנכון לו, ולו בלבד (והלא אני כבר ביקשתי: "תנו לגדול בשקט!").
    כל גילוי כזה של חוסר סובלנות המגובה בגידופים כגון: פרה שהיא חלק מהעדר, רוצחת ועלובת נפש וכו' וכו', הינו ביטוי ישיר ומזוקק של אלימות, ואם ב"רוחניות" עסקינן, הרי שהאלימות הזאת מנוגדת בתכלית למה שנתפס, לפחות בעיניי, כרוחניות אמיתית. (התופעה הזאת, אגב, דומה מבחינתי לכל אותם "שמאלנים" שתוקפים באגרסיביות, בשם צידו השמאלי והנאור של המטבע, כל יצור אנושי ששונה מהם בדעותיו).

    אם העניין לא הובהר דיה במאמר (ובאמת שלא ברור לי איך לא), אני מבקשת להדגיש עכשיו: אני בעד צמחונות, ואני לחלוטין סבורה שאכילת בשר היא בעייתית מהרבה סיבות, שלא אכנס אליהן עכשיו (ובניגוד למילים הפזיזות שלך – בדקתי גם בדקתי את הנושא על מנעד המשמעויות שלו). כמו כן, אני בעד הארה ושחרור (וכן, גם את זה אני בודקת לעומק על בסיס יומיומי). אלא שמה שניסיתי לומר לגבי שני הנושאים הטעונים הללו, שתי הפרות הקדושות שננעץ בשמן את להבי לשוננו בכל דכפין, הוא כדלקמן:
    אינני מאמינה בהתפתחות "אינסטנט". מאמינה בפרה פרה. שינויים שמתרחשים מהר מדי, סופם שישרפו עלינו את תודעתנו לבלי שוב (ופה אני שוב מפנה למאמר הנפלא של כרמל וייסמן), או שיעשו מאיתנו חלושים ומדוכאים בשם הדבר "שנכון לעשותו".

    אל תאיצו בי (או בכל יצור אנושי אחר), ואל תכפו עלי את הדרך הבלעדית שלכם שאני, בעוונותיי, לא השכלתי עדיין להתהלך בה, גם אם אני באמת ובכנות מאוד רוצה.
    ושוב, תחסכו ממני, ובעיקר מעצמכם, כל ביטוי של אלימות שרק מוכיח שוב כמה המלך "הרוחני" הוא ערום.
    לא לזאת התכוון הבודהה, ולא לזאת כיוונה ממלכת החי, שבגדולתה הגיעה אלי אדמה גם במטרה ללמד אותנו, בני האדם, דבר או שניים על עצמנו.


    חג שמח ושבת של שלום,
    אריאלה

    • התכוונתי לומר ''דיו'', ולא ''דיה'' :) (ל''ת)

      א.ר, 29/05/09 14:55

    • להיות בן-אדם

      Regev_Porat , 29/05/09 16:22

      העובדה שידעת, כדברייך, שתגובות כאלה יופיעו, רק ממחישה עד כמה את מודעת לרוע שאת מבצעת. וזה, אגב, גם מה שכל כך מקומם במאמר. מילא אנשים שמעולם לא חשבו על הנושא ברצינות, ולא ירדו לעומקו של הרשע שבאכילת בשר. אבל את מודעת לכך ומצפצפת. קשה לך. את מבית ארגנטינאי. את עדיין "בתהליך". חסר לך ברזל... נו באמת – אז לפחות בנושא הזה מוטב שתצניעי את תובנותיך.
      הדברים אמנם בוטים אבל זה לא הופך אותם לפחות מוצדקים. איחלת לנו שבת שלום? ובכן, מה עם שלומו של העגל שנשחט השבוע כדי שתאכלי אותו בשלום בערב?

      ולסיום עוד הערת אגב ברוח הניו-אייג': אם את באמת רואה עצמך כאדם רוחני, המצוי בתהליך של חיפוש והשתפרות והתפתחות אישית, תוכלי להשתמש במאמר הזה ובתגובות הקשות אליו, כסולם להבנה שאולי בכל זאת יש כאן משהו לפשפש בו, ולהשתדל בו יותר, ולהשתפר בו, וזאת במקום להגיב בשליפה מהמותן מוכנה מראש להערות הגולשים שלדבריך כבר מראש ידעת שיגיעו. אז קחי את זה כאות, כנורת אזהרה, כשעון מעורר, או כנבוט על הראש שמחזיר אותך לתלם, לכיוון הנכון והמוסרי – כן, המוסרי –אז בחייאת אריאלה - מספיק עם הבשר. מספיק עם ההרג. לא מדובר פה בעניין של מה בכך, אלא בנטילת חיים, בשחיטה, ברצח – ומה יכול להיות נורא מכך? מה הפלא שהגבנו כפי שהגבנו? אה, בעצם אין פלא, הרי ידעת זאת מראש...
      בברכה,
      רגב פורת - מגיב 10 הצפוי והגס.
      ודרך אגב, אנשים לא חושבים על זה, אבל להיות בן-אדם זה לגמרי לא קל.
      רק טוב שיהיה.
      רק טוב.

    • את באמת מ ד ה י מ ה

      יוספוס, 29/05/09 17:29

      תודה על התגובה,
      אני,שחי נושם וחושב כאדם רוחני,וכמובן חוטא בכל החטאים האנושיים...נהנה מכל מילה היוצאת מפיך,
      חיזקי ואימצי,
      את פשוט נהדרת,וכל כך אמיתית!!!
      וזה באמת מצרך נדיר בימינו..
      לחיי המוארים ,הצמחונים,החיים באור,החיים באפילה..
      ורק האהבה מנצחת!!!!!!!!!!!!!

    • מילה לאריאלה

      צמחונית וסובלנית, 29/05/09 19:34

      אריאלה יקרה
      דווקא בתגובתך זו הסערת אותי יותר מאשר במאמר המקסים-אך-מנומס שלך.
      אני עוקבת אחר כתבותייך, מצאתי קול חדש, מסקרן, אינטליגנטי ואלגנטי, אך ברור היה לי שרב הנסתר על הגלוי בדעותייך ושעוד יצוצו הרבדים העמוקים יותר של אישיותך המרתקת, והנה הגיעה ההזדמנות ונתת לנו להציץ אל נפשך ההומיה דווקא בתגובתך הספונטנית.
      ככה נראה לי, מקווה שאינני טועה ושתשכילי להמשיך ולכתוב לנו באומץ ובהומור.
      שולחת לך גם חיבוק של ידידות...

    • עזבי את הרוחני ופשוט עשי את הדבר הנכון!! די לשואת הבע''ח!!

      צמחונית, 30/05/09 11:43

      כמה עוד אפשר להיתלות בתירוצים רוחניים- ''אני לא בשלה'' וכאלה, כאשר ברור לך לחלוטין, ואת עוד אומרת זאת, שאת יודעת מה הדבר הנכון!! ברור שזה לא פשוט להפוך לצמחוני, אבל את אדם מבוגר והגיע הזמן לקחת אחריות, גם על המעשים שלך וגם על המילים שלך.... את פותרת את עצמך בטוענה שאת השתמשת בהומור, אך לא היית משתעשת כך עם שואת היהודים, נכון?! מילת המפתח היא- אחריות!!! זה כל מה שאני מבקשת, מעצמי ומאנשים כמוך, שנראה שהם מבינים.

      • או... באה מנוחה למייגע... צמחוניתוש:

        דבר האמה, 30/05/09 21:18

        כאן כבר מסתמנות להן מילים שיש בכוחן לגעת, ובעזרת השם, גם לייצר איזה דוק של שינוי בלא צמחונים שביננו..
        אהבתי את מה שאמרת לגבי לקיחת האחריות. וואלה, דייקת פה..
        רק בלי קללות להבא, כן?
        וחלאס עם ההשוואה לשואת היהודים. קצת פרופורציות.

        שילוח את עמי

  • 13.

    סקסי....

    ההיא משם, 29/05/09 12:15

    יונה וולך הגדולה צדקה,אנושי זה הכי
    סקסי שיש.
    הכתיבה שלך סקסית זורמת קולחת לא מתייפיפת
    בעיניין הבשר נסכים לא להסכים
    כל השאר...סקסי כבר אמרתי?

  • 12.

    כמו אויר צלול

    לא מוארת, 29/05/09 10:09

    כמה נעים לשמוע. כמה קל לקרוא. תבורכי אריאלה על השטף והחיוך התמידי, והנעימות הזורמת מתוך דבריך.

  • 11.

    כמו פרה, את חלק מהעדר

    צמחונית, 29/05/09 09:55

    לא טרחת אפילו ללמוד קצת אודות צמחונות ואיך להשיג את התחליפים הראויים. הכי קל זה פשוט לאכול חיות. תת יבשת שלמה שנקראת הודו מצליחה לשמור על תזונה צמחונית במשך אלפי שנים בלי קושי, אבל לך יש תירוצים. נראה לי שללא אומץ וחשיבה עצמאית ולא תלוית תרבות, הדרך להארה באמת ארוכה מאוד,אולי אפילו בלתי אפשרית.

  • 10.

    חסר לי ברזל: אני חוזרת לרצוח. "רוחנית" עאלק - עלובת נפש, זה מה שאת (ל''ת)

    Regev_Porat , 29/05/09 09:05

    • מי שקורא לאכילת בשר "רצח" סובל מבעיות קשות של שיפוט מוסרי מעוות. (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 30/05/09 06:49

      • ואני סבור שדווקא מחשבתך היא המעוותת, וההיסטוריה תשפוט לטובתי. (ל''ת)

        Regev_Porat , 30/05/09 18:29

        • אתה הטוב ופרדי הרע. (ל''ת)

          עכשיו תרגע ותאכל כרוב., 01/06/09 09:39

        • זה בול מה שאמר קצב כאשר הוחלט להגיש נגדו כתב אישום... (ל''ת)

          י, 02/06/09 12:41

      • ההגדרה לרצח, במרכאות או לא:

        לב, 02/06/09 23:40

        נטילת חיים תוך כוונה תחילה.
        אז פרדי היקר, די ברור שכשאתה מזמין סטייק במסעדה החביבה עליך, זו תוצאה של מעשה רצח הפרה שקדם לזה.
        זה שלא ראית או השתתפת בצורה פעילה בזה לא אומר שזה לא קרה.
        ודרך אגב, קצת סובלנות לא תזיק לך, אפרופו שיפוט מוסרי מעוות.

  • 9.

    אנושי זה סקסי

    פנדורה, 29/05/09 02:02

    אנושי זה סקסי וגם מקסים ואפילו רומנטי,אך לפעמים זה כל כך קשה להיות אנושי..המרדף אחר האושר,החורים הגדולים בלב שאנחנו כל כך רוצים לסגור ולא יודעים איך ובמה...ואת צודקת,במקום לבדוק קודם את המקור כאן ועכשיו(אפרופו פרויד או כל מטפל אחר כמובן)
    רצים ומחפשים אחר ה''הארה''אחר קיצורי הדרך,רק כדי לתת מנוח לנפשינו הפצועה,
    הנפש הפצןעה של כל מואר תישאר פצועה כנראה..ולא משנה כמה תלמידים,מעריצים ושאר פצועים ילכו בדרכם,(ולא ממעיטה בערכם לרגע)
    יפה אמרת אריאלה(אם כי נדמה לי שהיית רחמנית ועדינה)בואו נחיה את החיים ושכל אחד בדרכו ימצא את ההארות הקטנות בחייו...

    לילה טוב ,ויום טוב נפלא ומאיר לכולם.

  • 8.

    את שטחית כמו המאמר

    רותי, 28/05/09 22:58

    אינני מאשימה אותך, את עוד מוצר של הדור החדש, מוצר צריכה או מוצר צריחה שמגבב מילים וחושב שהוא מאוד חכם.
    אם היית באמת בודקת לעומק את משמעות אכילת הבשר, אם היית בודקת לעומק מהי הארה או שיחרור - לא היית מגבבת מילים אלו.
    חבל.

  • 7.

    כמה כיף , במקום החפירה הסטנדרטה , לא להתבייש

    ארחטון, 28/05/09 22:01

    ולהעדיף כתבה שפויה :)
    תענוג גדול ,
    והשיק הסמי צנוע אך מודע לעצמו
    מחמיא ומפכח בעת ובעונה אחת
    שפו

  • 6.

    אריאלה

    יוחאי, 28/05/09 21:15

    פעם הייתי מטופל שלך ומהר מאוד מצאתי את עצמי ''מאוהב'' בך כמו לפחות עוד מישהו שאני מכיר(וגם מישהי). שלושתנו היינו מטופלים אצלך והגענו אחד דרך השני... היום אני יודע להגיד שמה שגרם לי ''להתאהב'' בך היה האנושיות שלך, אף פעם לא ''שיחקת אותה'' איזה מטפלת מוארת שיודעת הכל למרות שכל מי שהיה אצלך או הבריא מאוד מהר או פשוט החכים ולמד ממך המון.כולם יודעים שאת מטפלת אחת הטובות ויחד עם זה גם מאוד צנועה ולא עושה סיפור ממי שאת. אני סולח לך אפילו על הסטייק(וזה לא קל לי). חג שמח

  • 5.

    מבולבלת

    פנינה, 28/05/09 19:17

    גם אני כמו הכותבת חצויה בעניין ברוב חיי הבוגרים.נהנית מבליסת בשר,מודעת ליתרונות אבל גם לחסרונות.מדי פעם קופצת לתקופת צמחונות עד שנשברת וחוזר חלילה.
    מעבר לזה,תענוג היה לקרוא את המאמר השנון.כמו שנאמר-כתוב(עשוי)כהלכה..

  • 4.

    לחיי הצמחים והביצים.

    יערה, 28/05/09 18:08

    לידיעתך אריאלה יקרה,
    יש אנשים שלא מסוגלים לאכול בשר,דגים,שרצים
    או כל דבר שזז פעם ויש לו עיניים,פשוט כך!
    מגעיל,מגעיל,מגעיל...
    הגוף פשוט לא מסוגל לקבל את זה והדבר יוצר התנגדות לא מודעת לחלוטין(בדיוק כמו אלה שלא אוכלים בצל או עגבניה)
    אז לכל הקאניבלים באשר הם,
    תמשיכו לבלוס את היקום בשיניים ותהיו בריאים,

    חג גבינות שמח לכולם (שאגב,גם זה לא בריא בעליל)

    • thats me

      Naomi, 29/05/09 22:21

      I was born like that, I cannot eat anything that was alive, I can't even explain it!!!!
      It feels so wrong and unnatural to me!

  • 3.

    פתחת לי את התאבון

    פידל, 28/05/09 16:53

    העיוורים המנטלים הכי גדולים רואים מוארים גדולים, העיריניים רואים את החיים, רואים חסה ירוקה וטבעית שוכבת לה בשלום ובנינוחות מתחת לקציצה נוטפת חיים ואהבה.
    הריר שלי מתעבה בפה בזמן כתבית שורות אלו וקצת צר לי שבערב אוכל לחגוג רק עם הגבינות שעושות אח''כ לחה והכי לא ''בריאות'' בעולם.

    אני שלא רוצה להיות כמו אף אחד אחר שכתב משהו חכם, רק להיות בריאה, עם חסה או עם קציצה, מתחברת נפלא לכל הטקסט ששפכת עלי וגרמת לי לקרוא בשקיקה.

    אני, שנראית קצת יותר דומה בגודלי לפרה, מאשר לנמלה, הייתי צמחונית 8 שנים, לא נגעתי בשום דבר שצייץ, עשה מו... או יצא אפילו מהים, הארה??????? אם כן תסגדו לי, אם לא.... כנראה משהו פיסי שדחה אותי ולא יכולתי לגעת בו יותר.
    אחרי 8 שנים בשישי אצל אמא הרחתי את השניצל וכל הילדות הטובה נעמדה מולי בכניסה למטבח, הרחתי, מילמלתי, וקיבלתי הארה של החיים שלי, אין כמו שניצלים של אמא בכדי להיות מוארת.

    את גדולה, אני מתה על הכתיבה שלך, משמח אותי יותר מזה כמה את שפוייה וכמה את מאלו שרואים יותר את החיים, בעיני את כנראה מוארת.

    חג גבינות שמח

  • 2.

    מעולה,פשוט מעולה.

    אוליביה ניוטון ג'ון, 28/05/09 16:18

    כמה כייף לקרוא את הכתבות שלך אריאלה,
    כמה חכם ומלא בהומור,צחקתי כל הדרך,
    את בעצמך ''מוארת'' יקירתי,
    ודרך אגב גם אני (-:
    זה לא הספיק,רוצים עוד.

  • 1.

    את סקסית בעצמך

    קרן, 28/05/09 15:19

    והכתיבה, והמעוף, והריגוש והחידוש...