• 18.

    תודה תודה תודה

    מור, 26/05/09 21:22

    פירוש יפיפה. מלבד היותו מבריק ומדהים אני מודה לך מאוד שדרך סיפור ומדרשי בריאת האדם יצרת מבנה המסביר את ההבדלים בין גברים לנשים באופן מדוייק ותמציתי.פותח דעת ולב. תודה

  • 17.

    ועוד רציתי להוסיף שבספר בראשית פסוק

    תמר, 24/05/09 06:54

    ועוד רציתי להוסיף שבספר בראשית ב פסוק ד אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ, בְּהִבָּרְאָם:  בְּיוֹם, עֲשׂוֹת יְהוָה אֱלֹהִים--אֶרֶץ וְשָׁמָיִם.

    ה קטנה של בהבראם המציינת את אות הברית הראשונה ה' המאחדת בין עולם העשיה הפרוד ועולם הבריאה המאוחד, אות ה' שנוספה לאברם ושרי לציין את הברית הראשונה של האלהים עם האדם זכר ונקבה
    אברהם ושרה, הקבלה אומרת אלה תולדות השמים והארץ באברהם, בעשיה פרודים ארץ נקבה
    ושמים זכר, תולדות השמים והארץ המאוחדים בהבראם היא בינה ובאברהם ביצירה ביום הוא בחסד ,
    הפרדות הזכר מן הנקבה בכל הספירות מתוארת גם כאן בפסוק הזה.

  • 16.

    מדהים!

    יהודי, 24/05/09 01:43

    כל הכבוד,
    אני צמא כל שבוע לטור הזה!!!

  • 15.

    בראשית פרק א כז

    תמר, 23/05/09 22:02

    כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם.

    לפי הכתוב נברא האדם כזכר ונקבה, כצלם האלהים, דומה לאלוהות שאינה נפרדת ואינה דואלית.

    המיניות האנושית אינה חד משמעית ידוע היום שבכל גבר או אישה כלולים זכריות ונשיות ברמות ההורמונליות וברמות הנפשיות נשמתיות, ואין המדובר בנטיות מיניות, אלא במה שיוצר את המגוון האנושי העצום, אם מיניות הגברית או הנשית הייתה חד משמעית וחד מימדית לא היו גוונים אנושיים בעולם.

    ישנן שלוש קטגוריות פזיולוגיות המגדירות מין-מגדר,
    הכרומוזומים, xx xy, אברי המין החיצוניים ואברי הרביה (הבלוטות אשכים שחלות וכו' ).
    הזרע נושא את מין הילוד והורמוני המין אחראים על ויסות ההתפתחות המינית ואברי הרביה,
    גורמיים רבים משפעים על ההתפתחות המינית המגדרית. כשיש חוסר איזון הורמונלי או גנטי ושיבוש כרומוזומי כגון xxy x xyy  יולדו תינוקות המוגדרים כאנטרסקס ולהם מאפינים זכריים ונקביים כאחד,  

    הקבלה מתארת את הזכר ונקבה כמהויות הנמצאות באיחוד ברמת הנשמה ונפרדות ברמת הנפש בגלגולן אל הגוף. הזוגיות היא אחוד שני הצדדים של אותה הנשמה

    יש משקל עצום לעובדה שזכר ונקבה היו מאוחדים כישות אחת.
    קבלת האחדות הזו היא תהליך של הכלת האחר, ההבנה שכולנו באים מיסוד אחד, מאותו משורש שלם. חווית הנפרדות מאפשרת לנו כבני אדם לשלוח את התודעה שלנו למקומות שאינן בגדר החויה המידית המצומצמת של האני, היא דורשת מאתנו לפתח כלי תודעתי חדש, מרחב של חמלה ואמפטיה, התודעה שלנו משלימה את החסר והנפרד ברמת הנפש ובכך היא בעצם יוצרת שלמות בכל העולמות, והיא עצמה חוזרת להיות קרובה הרבה יותר לטבעה האמיתי למהותה הנון דואלית המורחבת המאוחדת.

    • הסברת יפה את ההשלכות ותהליכים שונים

      לאונידס, 04/06/09 22:38

      אולם עדיין לא ברור לי מדוע קיימות שתי גירסאות לבריאת האדם והאשה ומדוע היה צורך להפריד ביניהם..

  • 14.

    ישנו רק קוד אחד שמכתיב את ההבדלים.קוד הפרו ורבו .והצלחתה.

    בכבוד, 23/05/09 08:26

    לגבר ולאישה ישנו רק תפקיד אחד מוצק ומוכתב:

    להתרבות.

    כל אחד מן המינים מצוייד בגנים שיבטיחו את קיומה והצלחתה של אותה התרבות.

    ללא שם קשר לעולמות רוחניים.
    הגבר צוייד בתוקפנות ושתלטנות שהוא יכול לעדן כמה שהוא רוצה תרבותית והאישה ביצר שימור הסתגלות ויציבות.

    כל זה על מנת להבטיח את המשך קיומו של המין האנושי כל היתר פרשנויות משחקי אגו וכוחנות תרבותית.
    לא עולמות עליוניים ולא עולמות צדדיים ולא תחתונים..המגמה להסביר הכל בנימוקי אמונה וכתובים משרתת אינטרסנטים גבריים שבאים לכסות על פחד.

  • 13.

    מישהו רואה היכן מסתתרת האישה בציור? (ל''ת)

    מישהו?, 22/05/09 09:07

  • 12.

    הגבר הוא המנוע,והאישה הדלק-אם הנהג יודע לאן כדאי להגיע-האישה כבר (ל''ת)

    תוביל לשם.. אין כאן התחרות,אלא שיתוף פעולה., 22/05/09 01:28

  • 11.

    ישר כוח לניר-מאמר מאוד מעשיר (למי שיש רקע בנושא) מעט הכמות ורב האיכות. (ל''ת)

    שופך אור על הרבה דברים סתומים לכאורה., 22/05/09 01:24

  • 10.

    שוביניזם טהור (ל''ת)

    די להפרדות מגדריות, 22/05/09 01:17

    • אתה צודק-קשה להבדיל בינך לבין בהמה.. (ל''ת)

      אם כבר אז כבר., 23/05/09 23:00

    • אתה צודק-קשה להבדיל בינך לבין בהמה.. (ל''ת)

      אם כבר אז כבר., 23/05/09 23:02

  • 9.

    מה זאת אומרת האישה גבוהה מהגבר?

    דוד, 21/05/09 16:47

    תמיד לימדו אותי שהדתיים אומרים שהאישה נחותה. אתה בטוח שזה מה שהתורה אומרת?

    • הכוונה בעולם היצירה

      ברוך שעשני גבר, 21/05/09 21:25

      בעולם העשייה היא פסולה לעדות ואומרת כל בוקר ברוך שעשני כרצונו.

  • 8.

    אם מחפשים טוב אפשר למצוא

    צ'יפופו, 21/05/09 14:34

    משלים מחכימים באותה מידה גם ב'קופיקו האורח'. למי ששואל את עצמו מה הוא עושה בעולם הזה, אני מציע להתעמק קצת בפנימיות הקופיקו ובסודות הבריאה המתגלים בחסמבה.

  • 7.

    A- propos !! Who knows ?? better to laugh

    Jaqueline, 21/05/09 14:34

    אלוהים לקח צלע וברא את האשה .אדם התגורר עם חוה במערה בלילה חזר תמיד מאוחר וחוה חושדת וקנאית.אז היא מציעה עיסוי בגב ותוך כדי ,היא סופרת את כל הצלעות שמא חסרה איזו שהיא צלע.

    In english woman means : a MAN with a womb ;WOMB-MAN
    איש עם רחם.
    אדם, כי נלקח מאדמה ועל אותה לשון :HUMAN from HUMUS =adama in latin

    I remember reading Socratis: ''Since woman made equal to man, she became his superior
    Μόλις γίνει ίση με άνδρα, γυναίκα γίνεται τον προϊστάμενό

    • Metumtemet ! Hazara lamitbah (ל''ת)

      Tibi, 21/05/09 15:38

      • טיפש !! (ל''ת)

        Miriam, 22/05/09 14:46

  • 6.

    פרשנות נוספת ל''אחור וקדם צרתני'':

    א', 21/05/09 13:08

    אולי הכוונה כאן היא לקדם מלשון ''קידמה'' - התפתחות, גדילה. ואם כך, הרי שהקדם מתייחס דווקא אל האישה בעוד שהאחור מתייחס לגבר.
    ידוע שעידן הדלי הוא נשי ביסודו, נשלט בידי אנרגיית האלה. ועוד ידוע, שאנרגייה זו תביא אותנו, אינשאללה, אל ימים של גאולה. לא עוד מלחמות שמקורן באגו הגברי, כי אם ימים של שלום וחמלה.

    הקיצר, פרצוף או זנב, הומוסאפיאנס או כלבלב - אין על נשים.

    אחלה של מאמר.

    • מצוין, ולא סותר

      ניר מנוסי , 24/05/09 00:35

      אכן הזכר קשור בזכרון העבר והאשה בבניית העתיד, והאלף השביעי והמשיחי הוא נשי וכו', אך לא צריך להפוך הפירוש: אחור זה מלשון "אחר-כך" ומבטא את העתיד שבא אחרי ההווה, וקדם זה מלשון "קודם" ומבטא את העבר שקרה לפנים, בימי קדם. כלומר אנחנו מתקדמים אבל הפוך - עם הפנים הגבריות ויודעות הכל כלפי העבר ועם האחור הנשי, הפתוח והשואל כלפי העתיד.

  • 5.

    מידע נוסף ויקר ערך על בריאת האדם ומבנהו ניתן למצוא בספרים של שטיינר

    בעיקר ''מדע הנסתר בקוויו העיקריים'' וגם בתקשורים של, 21/05/09 12:44

    קבוצת התשעה בספרים
    ''כוכב הבחירה היחיד 1''
    ו''כוכב הבחירה היחיד 2''

    מומלץ גם ''גוף-נפש-רוח'' של שטיינר - ורצוי לפני ''מדע הנסתר''

  • 4.

    בשתי מילים...

    נו באמת, 21/05/09 12:42

    קשקוש בלבוש

  • 3.

    לפחות מהכתבה הזו

    ניר, 21/05/09 12:22

    לפחות מהכתבה הזו הגעתי לכתבה אחרת יותר הגיונית

  • 2.

    ואולי

    עדי, 21/05/09 12:03

    העובדה שיש מחלוקת הנוגעת לצד הנשי נובעת גם מכך שכל הכותבים והמבארים עליהם מסתמך הכותב (הנפלא יש לציין) היו כולם גברים?
    שמחתי לקרוא שלפחות ברמת הטקסט אין בעיה אמיתית בהימצאותו של הגברי בין שני רבדים נשיים, כיוון שלא כך לצערי היום לגבי לא מעט גברים דתיים.

    • תגובה

      ניר מנוסי , 24/05/09 00:56

      נכון שרשמית רק גברים חתומים על כתבי חז"ל, אך אין זה אומר שרק גברים עומדים מאחוריהם. כידוע, חכמינו בכל הדורות לא היו נזירים - לכולם היו נשים שעמדו מאחוריהם ולצדם וללא ספק השפיעו עליהם ועל רעיונותיהם מאחורי הקלעים. הוגה נזיר (כמו אלו שעיצבו את עיקר ההגות הדתית של המערב והמזרח) אינו מתוודע לחוויה נשית של המציאות, אך הוגה נשוי - וכל שכן אם הוא מאמין שבינה יתירה נתנה באשה יותר מבאיש, ששרה היתה גדולה מאברהם בנבואה, ועוד - כן מתוודע אליה.
      מעבר לכך, באותם ימים כלל לא היה שייך כידוע שנשים יתרמו חידושי תורה באופן ישיר (למעט יחידות סגולה כבנות צלפחד וכדומה). מה שאין כן בדורנו, שגדולי תורה כמו הרבי מליובאוויטש אמרו שנשים צריכות להיות למדניות, משכילות ומשפיעות, שהגיעה סוף סוף העת לחדושי תורה של נשים (ובלבד שיבואו מתוך למדנות אמיתית, כבמקרה של בנות צלפחד שניצחו את משה בפלפול).

  • 1.

    אני מקווה שאתם מבינים שזה פשוט מנוגד לכל הגיון...

    נו באמת..., 21/05/09 10:42

    בחמישים השנים האחרונות המדע מספק לנו הוכחות שלא ניתן להפריך לגבי התפתחות האדם, אין שום סיכוי שמה שכתוב פה אמיתי....

    • אכן

      ליאור, 25/05/09 16:40

      מדהים שאנשים אוכלים את סיפורי העלילה האלו, ועוד מנסים לפרש אותם.

      • long time ago the fact that earth is a ball was not logic 2

        or lagoim, 10/06/09 01:58

        you dont know what logic or not as you just an ant
        you are nothing