• 14.

    מהיכן אתה שואב את השטויות האלה? (ל''ת)

    חרוזק, 16/05/09 16:57

    • יש לו חוש מיוחד לשטויות. (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 17/05/09 06:39

  • 13.

    אהבתי. (ל''ת)

    אורן, 15/05/09 18:07

  • 12.

    12 חושים?!?!?!?!?!?!? זה הכל?!?!?!?!?!?

    חשי הנחש, 15/05/09 17:57

    מה עם חוש אסתטי, חוש הומור, חוש מוזיקלי, חוש התמצאות, חוש ברוח הקדש - יש עוד מלאנתלאפים חושים!!!

  • 11.

    כתבות מהסוג של ניר מנוסי - כמו הכתבים עליהן הן מבוססות - מדגימות

    חיים, 15/05/09 10:21

    את הסכנה שבלמידת קבלה, או למידת קבלה בצורה לא נכונה. זה יכול לגרום נזק ממשי, להרוס את כושר השיפוט והביקורת, לפגוע בתבונה ובעוד כישורים אינטלקטואלים, ועוד סכנות, סכנות אמיתיות ומוחשיות.שתוצאתן פגיעה ממשית באיכות החיים ואפילו ביכולת לחיות. קבלה (אמיתית, לא של מר מנוסי) זה לא משחק ילדים ולא צעצוע ניו אייג'י. עדיף לא להתעסק בזה בכלל מאשר להתעסק בצורה לא נכונה. מצטער להישמע שלילי, אך זו האמת. הזהרו.

  • 10.

    בדיוק, זה מה שאני טוען בתגובה 2, ''הקבלה והחסידות '' מבלבלות

    חיים, 15/05/09 09:19

    במוח, ועוד מעיזות לחלק את ''החושים'' לפי חודשי השנה. חוצפה. ויש אנשים שמקבלים כל שטות רק בגלל שהיא מוכתרת בכותרת ''לפי הקבלה והחסידות'', כלומר, אין לנו מושג מה זה, אז נקבל כל מה שהם אומרים בלי חשיבה ביקורתית.

    • אולי במקום להפליץ דוגמות

      לותר, 15/05/09 17:54

      תאמר על מה אתה מדבר?
      אתה משתלח ומשתלח אבל לא מסביר מה הבעיה שיש לך עם הדברים, אני דווקא מרגיש שמה שהיהה כתוב כאן מאד האיר לי בחיים נקודות שעד היום לא מספיק נחשפתי אליהן. זו לא חכמה רק לצעוק ''שטויות שטויות'' בלי להסביר מה כאן שטויות.

      • @@@@מעיזות לחלק את ''החושים'' לפי חודשי השנה. #### (ל''ת)

        חוצפה, 15/05/09 19:36

        • לפי השכל שלך-חוצפה מצד היהודים לציין את יום השואה דווקא בתאריך מסויים. (ל''ת)

          ומה בכלל אתה מבין ברוחניות אמיתית ?, 18/05/09 23:06

  • 9.

    שטויות. חוש זה מערכת פיזיולוגית שמספקת מידע על המציאות לתודעה.

    פרדי בן-זאב , 15/05/09 08:36

    כל ה"חושים" הנוספים הם נסיונות לעקוף את הצורך במגע עם המציאות.

    • נעזוב את זה שאין לך חוש מוזיקלי או חוש הרפתקאנות, (ל''ת)

      אבל אפילו שום חוש הומור אין לך?!, 15/05/09 08:55

      • מצחיק, אבל לא בדיוק לעניין...

        פרדי בן-זאב , 17/05/09 06:38

        אם לא היה לי חוש הרפתקני מה הייתי מחפש פה?

        • כפי התרשמותי ממך בעבר-אתה טיפוס דוגמתי ויבש-בטח אף אחד לא מתייחס אליך (ל''ת)

          בחיים האמיתיים,וכאן לפחות-יש קצת צומי.., 17/05/09 23:07

    • אכן כך פרדי, חזק ואמץ ! (ל''ת)

      יהודי חושב, 15/05/09 09:20

    • בדיוק, זה מה שאני טוען בתגובה 2, ''הקבלה והחסידות '' מבלבלות

      חיים, 15/05/09 19:35

      במוח, ועוד מעיזות לחלק את ''החושים'' לפי חודשי השנה. חוצפה. ויש אנשים שמקבלים כל שטות רק בגלל שהיא מוכתרת בכותרת ''לפי הקבלה והחסידות'', כלומר, אין לנו מושג מה זה, אז נקבל כל מה שהם אומרים בלי חשיבה ביקורתית

  • 8.

    מאמר נפלא

    עדי, 15/05/09 03:38

    קראתי אחריו גם את זה של חודש ניסן ונהניתי מאוד. להתראות בבאים.

  • 7.

    מאמר מעניין מאוד

    קוראת, 15/05/09 01:20

    למדתי הרבה והתחברתי.(לרעיון ולחודש :)
    מי הכותב?

  • 6.

    הרהור משורש הר או הריון-זה המוליד מסקנה והתחדשות. (ל''ת)

    הריון=בגימטריא-271 כמספר ימי ההריון.., 14/05/09 23:52

  • 5.

    שאלה על יששכר-ישכר

    גמול מעישון, 14/05/09 16:53

    אם אומרים ישכר למה כותבים יששכר? האם זה קשור לכך שיששכר זה פעמיים הרב יצחק בגימטריה, אבל ישכר זה לאקי סטרייק?

    • לא שמת לב:

      מעשן גמ(ו)לים, 14/05/09 22:12

      שאם מחשבים גם יששכר וגם ישכר מקבלים את המספר החשוב נורא 1360, מה שאומר שהערך הממוצע של ישכר-יששכר הוא ''קאמל חלק בלי פילטר''!

  • 4.

    מה ההבדל בין עיון והרהור? (ל''ת)

    מהרהר עניני, 14/05/09 16:42

  • 3.

    אחלה כתבה, אבל מה זה התמונה המעפנה הזותי. (ל''ת)

    דודי מאור, 14/05/09 16:40

    • כן, באמת יש להם איזה סריטה עמוקה עם התמונות. (ל''ת)

      הרב בלאומילך, 14/05/09 22:13

      • אכן, דוגמא לחושים

        חושחש הבלש, 15/05/09 17:56

        יש לבחור חוש נהדר בכתיבה, אבל חוש לא משהו בלבחור תמונה... (אם באמת הוא בוחר ולא מישהו אחר נטול חוש אסתטי).

  • 2.

    כשאתה אומר ''לפי הקבלה והחסידות'' - לאיזה קבלה וחסידות אתה מתכוון?

    חיים, 14/05/09 12:06

    קראתי הרבה ספרים, ואף פעם לא שמעתי על 12 חושים. חוש ''העיון'' זה לא חוש - זה כישור אינטלקטואלי ! מספיק לבלבל מוחות בשם ''הקבלה והחסידות''.

    • זה לקוח מספר יצירה

      ניר מנוסי , 14/05/09 16:37

      שהוא הספר הראשון של הקבלה המשמש בסיס לכל ההתפתחות המאוחרת. תסתכל בגרסא עליה כתב הגר"א את פירושו ושם תמצא שהחוש של אייר מכונה חוש ההרהור, ועיין בדף שנקרא "כליל תוכנית", חיבור של האר"י המופיע בסוף המהדורה המקובלת של ספר יצירה, ושם הוא מכנה אותו חוש העיון.

      • מה, לקחת את זה באופן אישי ? מה שהתכוונתי זה שה''קבלה והחסידות''

        חיים, 14/05/09 20:21

        מבלבלים במוח. בטוח שכתוב פירוש כזה וכזה לכל דבר, אבל מאיפה הם לוקחים את זה? פשוט המצאות ממוחם הקודח.

        • תרופה נגד קדחת

          אליעזר, 14/05/09 22:06

          נראה לי שהתבלבלת קצת: מי ש''הגה ממוחו הקודח'' מלים משונות וחושים משונים זה לא הקבלה והחסידות.

          ונראה לי קצת יותר מאשר ''הזוי'' ו''קודח'' להשתלח בדברים שאתה לא מבין בהם (למרות שקראת ''הרבה ספרים'', עאלק)

      • ''תסתכל בגרסא עליה כתב הגר''א את פירושו ושם תמצא שהחוש של אייר

        אחד העם, 15/05/09 09:24

        מכונה חוש ההרהור'' - נו באמת, ניר מנוסי, בגלל שכך אמר איזה רב לפני הרבה מאות שנים , אז ''אייר זה החודש של חוש העיון''? נו באמת, באמת?!?!?!?????

  • 1.

    מה עם החוש שילינג ???? (ל''ת)

    חי בחלום, 14/05/09 11:51

    • הוא מדבר על חושים של בן אדם נשמה.... (ל''ת)

      החוש שקשוקה, 14/05/09 16:41

    • והחוש שקשוקה? (ל''ת)

      י, 14/05/09 18:45