• 10.

    אין אני אגואיסטי-יש אור

    מודעות, 11/05/09 20:56

    הבודהיזם מלמד שלא ניתן לדעת האם יש או אין אני כלשהו, אלא מה שכן צריך להתנתק מכל מה שלא אמיתי, האני השגוי גורם לסבל, והמטרה ב''הארה'' הינה לצאת מהסבל מהאני השגוי שמלא תאוות ובורות כאילו הוא מוגבל.
    אפשר להגדיר את זה אור או חושך, לא משנה, העיקר מה זה אומר לגבי הפחתת הסבל ולהגברת האושר בחיי

  • 9.

    האור הגנוז

    נוף איילון, 10/05/09 04:04

    זה בסדר שסוף סוף גולה לנו-אם על ידי חכמי העבר או חכמי התאוסופיה - היכן מוצפן האור הגנוז,אבל אם הוא כל כך חשוב ומשמעי מדוע רבונו של עולם מצא לנכון לגונזו,ורק המשכיל יידע למוצאו,ולחיות על פיו,מדוע ?

  • 8.

    ל- 6. תודה על הארתך. (ל''ת)

    איש, 03/05/09 13:37

  • 7.

    אוי כמה מילים מילים מילים. תהיו בריאים שמחים וטובי לב. זה האור. (ל''ת)

    מצטער, 03/05/09 02:23

  • 6.

    מאמר שמדגים למופת את שטחיות וחוסר הבנת הכותב מול המושג אור והשגתו.

    זאת אמירתי, 02/05/09 08:33

    כאשר הכותב הסתפק בלצטט מגדולי חשיבה את המושג אור ואיך הם מבינים ובעיקר חווים את היות כל אחד אור של עצמו (במובן העמוק שאינו בהכרח אושר ושימחה אלא אחריות וחירות,)
    יכולנו לקרוא ולעקוב.
    ברגע שמן התובנה הבסיסית שאין מלמדים את דרך האור הוא התחיל לומר לנו מה הוא האור ואיך משיגים אותו נפלנו שוב לרדידות ליומרנות ולטיפוח אגו המלמד.

    כי זאת חייבים לחזור ולומר אין דרך להגיע לאור כי האור היא מהות מהות שאין דרך ללמדה או להעבירה.
    כל אלה שמנסים או מתיימרים מרחיקים את ה''מחפשים'' מן היכולת לעבור מתודעה יוצרת משמעויות מזדמנות מותנות נרכשות על מנת להיות למשמעות היחידה שהיא בהישיג כל אדם משמעות החיים.
    כי החיים הם הם המשמעות ואותם חיים הם הם החיבור לעצמנו.
    כל אלה המציעים משמעויות אחרות המביאות אותנו כביכול לאור שבתוכנו עושים בדיוק את מה שמרחיק אותנו מן המהות היחידה שלנו מנסים לתת משמעויות מנחות אור ואושר.
    גם התנהגויות כביכול מקרבות לאור הן באותה סתירה מובנת לחיבור למהות ומשמעות האין תנאי של אור האחריות החופש והבחירה החופשית..
    איך אפשר להדריך תודעות לחיבור לאור פנימי.האין סתירה גדולה מזאת?

    כשאלוהים טמן את האור עמוק בתוך נפש האדם הוא התכוון שהאדם הוא הוא שאחראי לחיבורו לאותה מהות אלוהית לאותה מהות קיומית שמעבר לה אין אחרת.
    האור אינו שימחה טהורה האור אינו בא משירה וריקודים,כמו שחושבים הנחנחים רחמנות עליהם , האור הוא תובנת האדם שלא דת לא דעה לא לאום לא השקפה לא דרך יקרבוהו למקורו אלא זיכוך ההוויה לחיים עצמם.

    • אל הכותב שטחיות בהבנה של האור

      נוף אילון, 10/05/09 04:15

      אני מסכים עם הדרך בה הנך מתאמת בהסבריך לגבי שיטחיות הגישה במאמר האמור, אבל מה זה בסיום תגובתך משמעות המשפט שלך, ''זיכוך ההויה לחיים עצמם'' התוכל לפרש.

  • 5.

    ואהבת לרעך כמוך

    אילן, 01/05/09 17:52

    אברהם שלום, לפני שנים רבות התנגנה האגדה הזאת בשפה העברית וכך היא נשמעה
    ''מעשה באור יקרות''
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=422449

  • 4.

    מספר הערות והארות

    מבין ענין, 01/05/09 15:25

    אורון כותה על אור ?
    ''אלהים'' - מה האסוציאציה , המשמעות ? כי אם מדובר על שליט שמנהיג הכל אז - לא ''איפה היה אלהים באושוויץ'' אלא ''מדוע לא קמה מדינת היהודים ב1937 ?'' - שהרי לא היה בא ''הספר הלבן'' והיה לנאצים לאן לגרש יהודים . כנראה שהאלהים הוא מאניאק שרצה שירצחו 6 מליון ( או שהיהודים עובדים את השטן למעשה)
    לחיות מודע לאור הוויתך .. ו מה ? לא סתם אמר החייל הרומי לישו על הצלב - כואב לך ? הורד עצמך , ואם אינך יכול אז מה התועלת בך ? בצורה אחרת : נניח והנאור המואר המודע סובל כאבים עזים - האם יפטור עצמו מהם או יבקש זריקת מורפיום ? ואם אין זריקה כי האל שמו בג'בלאה נידחת באפריקה , מה אז ?
    למי יש צורך באור אם הוא צמא ואין מים

    • מאיפה אתה לוקח את ההנחה שה''אור'' שם קץ לסבל בהוויה האנושית.

      בכבוד, 02/05/09 08:44

      להיות ''מואר'' או לחבר את תודעתך לזכותך הבלתי מותנת לחיים לראו ולהבין את החיבור הזה,אינו פותר אותך מסבל אינו הופך אותך ליצור פחות כואב פחות צמא או פחות רעב וגם לא יותר שמח מן הסתם.
      זה פשוט אמור לפייס אותך דווקא עם מגבלותיך ולקבל את ההיות שלך עם כל משעיות ההיות של חיי האדם.ולהסתפק בכך.

  • 3.

    כל כך נכון, כל כך רחוק ...............

    suzy, 01/05/09 14:27

    אין ספור פעמים, ימים ודורי דורות מחפשים אנו את מהות החיים, כל המעסיק אותנו כבני אדם ( כמובן גם כסף=שטן)מי אני ומה מהותי בחיים אלה........רבות הפעמים שבהן אנו חשים שאולי רחוק, רחוק מכאן אני אמצא את עצמי, ולא זו לא הנחת שאותה חיפשנו וככה במשך דורות ואין מענה ואין שקט ובכל רגע נתון אנו ממשיכים לשאול את אותה השאלה ואין מענה, כי את ליבי איני מכבד......

    • אין תשובה יותר פשוטה לשאלה הזאת.היא מלווה אותך יוםיום.

      בכבוד, 02/05/09 08:48

      את מי שהנך..
      התבונני בעצמך במעשייך ביחסייך לסובב אותך התבונני בהתנהלותייך במשך כל היממה.זאת את אין אחרת.ואם תרצי שתהיה אחרת צרי אותה והתבונני בה שוב...
      ההשליה שבאיזה שהוא מקום יש אני אחר שלך מנותק מן הוויה היוםיומית שלך היא בריחה מאחריות.

  • 2.

    באשר לפסוק מתהילים יש עיוות ''קטנטן''

    יוסי, 01/05/09 13:16

    כך זה הובא בכתבה :

    ''אכן אלוהים אתם ובני עליון כולכם (תהילים) ''

    ואילו הפסוק האמיתי :
    ''אני אמרתי אלוהים אתם , ובני עליון כולכם. אכן כאדם תמותון וכאחד השרים תיפולו''.

    המסקנה : לא חייבים לעוות כל דבר כדי שיסכים למטרה הרצויה.

    עם זאת , עצם הרעיון שאלוהים נמצא גם בתוכינו נמצא גם ביהדות.

    • אבל היהדות הממסדית העדיפה לחסל את היהודי

      אדם עברי, 01/05/09 15:00

      שהדגיש זאת ( ישוע ), ועד היום היא טובלת במימייה העכורים כששרץ בידה.
      והשרץ הוא אותו ממסד יהודי דתי, שרבים מן היהודים רואים בו את נציג דתם.

  • 1.

    אתה האור

    איציק, 01/05/09 12:29

    מאמר לסוף הסדנה