• 14.

    רק אני חושב שיחסית ל"מומחית לאלברט איינשטיין" המאמר כתוב בצורה לא טובה

    עוז, 24/05/13 03:38

    ולא ברורה ?

    IP: 84.111.9.220 דווח על תגובה זו

  • 13.

    ואולי הוא בכלל האמין

    דניאל, 30/07/12 21:06

    במשהו שונה. נכתב כאן שאיינשטיין הסתכל על העולם וזה היה מספיק בשבילו כדי להגיע לתובנה שקיים יוצר לדבר הזה. בדיוק כמו שלציור יש צייר. אבל ציור כמו שאנחנו מגדירים אותו הוא יצירה אנושית, והעולם קצת פחות. לכן את היוצר שלו אנו מגדירים כדמות אלוהית. אבל דמות אלוהית היא בסך הכל כוח. ואיינשטיין, כפי שאתם בטח יודעים, לא היה אוהד גדול של כוחות. אפשר להבחין בכך דרך תורת היחסות הפרטית, שבה התייחס לתגלית הגאונית של ניוטון - כוח המשיכה. עצם השאלה שהציב ניוטון בפני עצמו - למה התפוח נופל מהעץ? או ליתר דיוק - למה כדור הארץ מסתובב סביב השמש, היא גאונית. אבל התשובה שסיפק די מגוחכת. הרעיון שלגופים בעלי מסה גדולה יש כוח שמושך אליהם גופים אחרים שווה ערך לרעיון שמיליארדי דרקונים בלי נראים תופסים לנו את הרגליים כדי שלא נרחף. איינשטיין, לעומת זאת, חשב על אותה השאלה וסיפק לה מענה הרבה יותר הגיוני - תיאורית עיקום המרחב. אני חושבת שבאותה הדרך שבה הסתכל על השאלה הזו הסתכל איינשטיין גם על אלוהים. תנסו לדמיין את ניוטון בתור כלל המאמינים היהודיים ואת איינשטיין בתור.. טוב, איינשטיין.

    IP: 93.172.139.188 דווח על תגובה זו

  • 12.

    איינשטן היה חכם בכך שלא התפתה להאמין

    אביעד, 23/04/09 20:50

    בבורא זכרי מטופש ועצבני

    IP: 192.116.200.60 דווח על תגובה זו

  • 11.

    השאלות המעניינות הן הבאות:

    גלי, 22/04/09 14:17

    האם מושג הדת של אינשטיין או הרגשות הדתיים שלו השפיעו על עבודתו המדעית?

    האם דתיותו הייתה כוח מניע רוחני או פסיכולוגי שעורר אותו בעבודתו?

    האם מושגי הדת שלו השפיעו על המהות עצמה של עבודתו?

    האם התיאוריות הפיזיקאליות שלו הושפעו ממה שקרוי הדת הקוסמית שלו?

    אינשטיין אף פעם לא ציין שרגשותיו הדתיים חזקו את יכולת עבודתו.
    יחד עם זאת המוזיקה עבורו – הנגינה בכינור –הייתה ביטוי לתחושות דתיות ופעמים רבות בעודו מנגן בכינור הוא לפתע מצא פתרון לבעיה מדעית שהטרידה אותו מזה זמן. למשל תורת היחסות הכללית.

    IP: 93.172.27.192 דווח על תגובה זו

  • 10.

    האמריקאים חייבים את קיומם ליהודים,שאם לא איינשטיין מפתח להם את פצצת (ל''ת)

    האטום,היפנים היו גומרים עליהם,ושמישהו ידאג לתזכר, 22/04/09 07:21


    IP: 194.90.37.235 דווח על תגובה זו

    • הפוך לגמרי

      מתקן שגיאות, 22/04/09 12:16

      לפי יחסי הכוחות האמריקאים היו מנצחים את יפן בכל מקרה. היהודים האירופיים חבים את חייהם לרוסים, לאמריקאים ולבריטים שנלחמו בנאצים.

      IP: 77.125.85.4 דווח על תגובה זו

      • At what price. You can win the battle, but lose the war (ל''ת)

        Metaken tikunim, 27/04/09 02:22


        IP: 172.130.221.153 דווח על תגובה זו

  • 9.

    בשורה תחתונה האמריקאים חייבים את חייהם וקיומם לעם היהודי.אם איינשטיין (ל''ת)

    לא היה מפתח להם את פצצת האטום היפנים היו גומרים על, 22/04/09 07:16


    IP: 194.90.37.235 דווח על תגובה זו

  • 8.

    האמונה היהודית איננה מתבססת על אמונה עיוורת חלילה-להפך התורה מצווה:

    וידעת היום והשבות אל לבבך! כלומר אמונה של שכל, 22/04/09 02:36

    וידיעה בראש ורק לאחר מכן השבה אל הלב=לחיות ממש על פי האמונה ולא שתשאר תאורטית בלבד.שורש המילה אמונה הוא אמן=אימון-ביסוס והפנמת הידע בחייך האישיים ע''י שינון של הפעולות בהתאם לאותו ידע.
    כמובן שאינטלגנציה אנושית-רבה ככל שתהיה איננה יכולה להשיג את הבורא שנתן לה מקום בעולם הגשמי שברא.וברור גם כי איננה מדד למוסריות האדם.לכן עם כל הכבוד לאיינשטיין,אדם חכם ככל שיהיה,אינו יכול להשיג את חוכמת התורה שנתן הבורא,וודאי שלא אם לא למד אותה באופן המסורתי אורתודוכסי.מה שברור הו כי איינשטיין הודה בכך כי העולם לא נוצר מפיצוץ מקרי אלא שישנו כוח עליון המכתיב חוקיות וסדר נפלא,יחד עם כוונה ותכלית שלא היו ברורים לו.ואני הקטן שואל-האם לא יותר פשוט להניח כי אותו כוח עליון הוא שנתן את התורה המביאה לתכלית העולם,מאשר לנסות לחקור ולגלות את אותה התכלית?-אותו נסיון ''לחפש'' ולהשאר בספק הוא רק התירוץ להתחמק מן המחויבות שלנו כלפי אותה תכלית-מן המצוות!
    כך שגם אדם אינטליגנט כמו איינשטיין טעה ביושרו האינטלקטואלי (בעצם זה שלא למד את התורה באופן האמיתי).כפי שאומרת התורה:הכל בידי שמים,חוץ מיראת שמים.לאדם נקבעות תכונות שונות לפני לידתו,בנייהן-חוכמה,אך עדיין זה רק כלי ללא קשר למידת מוסריותו של האדם,ויראת השמים נקבעת לפי שאיפותיו ומעשיו בלבד.

    IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

    • האמונה היהודית מתבססת על שטויות (ל''ת)

      כמו שאר הדתות, 22/04/09 03:52


      IP: 93.173.109.145 דווח על תגובה זו

    • מסכים עם עיקרי הדברים אבל לדעתי אמונה היא משורש נאמן כלומר

      JOE, 22/04/09 04:38

      נאמן לידע שרכש ונוהג על פיו
      ותוספת לדברים שכתבת בטעם- אנו מוצאים בשני האישים היחידים בהסטוריה שגילו את אלוהים מעצמם- מאחר ולא גדלו בבית שהדת עברה מדורי דורות הלא הם אברהם אבינו שעל אף התאוריה שקיבל מאביו ''טרח'' עדיין עמל וטרח לגלות את סוד היקום ולילג על תאורית האלילים שרווח מאוד בזמנים האלו ולא נתן מנוח לנפשו ושאלה פשוטה ולוגית אחת הטרידה אותו-מי ברא את העולם המופלא הזה- כשאלוהים ראה את כאבו וצמאונו לדעת את התשובה התגלה לפניו ובחר בו ובזרעו להיות לו לעם-שהשורש שלה היא אנטי מיסטית - השני היה משה רבינו שגדל אצל פרעה כבן גם אליו התגלה אלוהים רק לאחר שעמד נדהם ולא הבין ''מדוע לא יבער הסנה''לוגית'' ולא מיסטית -גם אז אלוהים התלה אליו

      IP: 99.235.28.184 דווח על תגובה זו

      • אתה צודק-אך זה נובע מאותו השורש:מי שמתאן הוא הופך גם לנאמן לפי פועלו. (ל''ת)

        משה גדל בבית פרעה אך התחנך בביתו בסתר-ינק רק מאימו, 22/04/09 22:45


        IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

        • Hashem revealed himslef to Moshe Rabenu with otot umoftim, he in turn

          relayed it to the children of Israel, in addition, 27/04/09 02:30

          to the nissei yetziat mitzrayim etc. That was the basis, then it was passed from father to son throught all the generations. G-d does not need to reveal to kol tzor vechor. A president does not relate to each and every individual. But that doiesn't yet say, there is none. If paroh tried to deny in real time, what should the apikorsim removed time and over. Al ken, ten lerasha vehalitehu, veyavo al scharo

          IP: 172.130.221.153 דווח על תגובה זו

  • 7.

    מה זה קול פנימי? (ל''ת)

    ???, 21/04/09 22:23


    IP: 93.173.27.217 דווח על תגובה זו

    • זה המשלים של שתיקה חיצונית (ל''ת)

      ..., 22/04/09 03:53


      IP: 93.173.109.145 דווח על תגובה זו

  • 6.

    מה הקשקוש הזה שלך על אלוהים והקוביות?

    אחד, 21/04/09 20:38

    זה בכלל לא היה מכוון כלפי אלוהים, אלא כלפי הייזנברג.

    IP: 89.138.191.200 דווח על תגובה זו

  • 5.

    אם אלוהים היחה פוגש את טיסונה בלאס וגאס , הוא כן היה משחק איתו בקוביות (ל''ת)

    נילס בוהר ,קופנהגן, 21/04/09 18:22


    IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 4.

    די נמאס מהסמכות הרוחנית איינשטיין

    רועי, 21/04/09 18:09

    אינשטיין שמנשטיין. בסך הכל פיסיקאי, מדען, לא יותר.
    מה זה בכלל משנה מה הוא חשב על נושאים אחרים מלבד פיסיקה?
    הוא התמחה בפיסיקה, השקיע בה את כל מרצו ואונו והגיע לתוצאות.
    אבל בקשר לכל נושא אחר- מי הוא בכלל? הוא לא כתב שום דבר חשוב בתחום הפילוסופיה, הספרות, השירה, וכ''ו
    קראתי ספר שלו, מתחרט שנגעתי- שיטחי, משעמם.
    די להערצת האישים המטומטמת.
    פיסיקאי, זה הכל.

    IP: 84.110.139.36 דווח על תגובה זו

    • די מרועי הוא סה''כ טוקבקיסט! איזה פרסומי פילופסיה יש לרועי? (ל''ת)

      איינשטיין מאיר, מן המגרש, 21/04/09 19:10


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

    • נמאס לך מחיפוש האמת , לא מהערצת האישים.

      reuvenholzer , 21/04/09 20:00

      איינשטיין גילה בכוח שיכלו אמיתות גדולות על מבנה היקום שאף פילוסוף סופר ומשורר לא הבין לפניו.
      איינשטיין גילה לנו דבר חשוב שכולם יודעים אך לא מעיזים להגיד אותו : אפשר להשתמש בשכל שלנו בתבונה ולגלות מה שאף איש דת לא קרא בשום ספר עתיק ובלה מזוקן.
      אם רק יהיה לנו אומץ (אינטלקטואלי) נוכל לגלות את האמת.

      IP: 82.81.16.68 דווח על תגובה זו

  • 3.

    זה די פשוט ואף לגיטימי,

    יוד, 21/04/09 12:41

    שאדם כמו איישטיין, עם גילוייו, והשלכותיהם הצפויות..., ייצטרך בסופו של יום להיתמך ב''סדר כלשהו''.- וזאת על מנת לפרוק במעט את המתח והחרדה שגילויים מכניסטיים והרי גורל מסוג זה מזמנים.

    ה ח ש ש הוא הרגש הדומיננטי ביותר בדרך אל האמונה.- זה יכול להיות חשש של האדם הפשוט שבורותו מאלצת אותו להאמין(...)
    וזה יכול להיות חשש של אישיות דגולה אשר חוששת מטיב פעילותה והשלכות גילוייה...- מעין הסרת אחריות ופריקת מתח.

    בכל פעם שאיינשטיין נבהל מעט מההשלכות הפוטנציאליות של גילוייו, הוא הזכיר (לעצמו) את המילה המרגיעה ''אלוהים'' בקונוטציה כזו או אחרת...

    משהו כמו: אני רק גיליתי את הדברים! מישהו אחר יצר אותם!

    IP: 85.250.118.109 דווח על תגובה זו

  • 2.

    till 1933 Einstein

    fonzy, 21/04/09 10:36

    already discovered most of his major discoveries and theories, including special and general relativity, photo-electric effect etc.
    SO it sure would be a great loss if he was captured in those years, but saying thta it would remove him from history is far from the truth.
    The good doctor writing this article should know those facts.

    IP: 192.16.204.74 דווח על תגובה זו

  • 1.

    איינשטיין על היהדות, ציטוט

    גדי, 21/04/09 10:22

    במכתב לאריק גוטקינד בינואר 1954 הוא כותב: ''המילה `אלוהים` עבורי אינה יותר מאשר תוצר של החולשה האנושית, והתנ''ך הוא אוסף מכובד, אך פרימיטיבי, של אגדות שהן ילדותיות למדי. שום פרשנות, מעודנת ככל שתהיה, לא תשנה זאת עבורי''....''

    ''בעיני הדת היהודית, כמו כל הדתות האחרות, היא התגשמות האמונות התפלות הילדותיות ביותר. העם היהודי, שאליו אני גאה להשתייך ושיש לי זיקה עמוקה למנטליות שלו, אינו שונה בתכונותיו, בעיני, משאר העמים. עד כמה שראיתי, היהודים אינם טובים מעמים אחרים, למרות שדלות כוחם מגינה עליהם מפני החולות הרעות ביותר. מלבד זאת אין בהם, בעיני, שום דבר `נבחר`''.

    בהמשך נכתב ''איינשטיין כתב שהדת היהודית עוזרת למאמיניה ''להגיע להונאה עצמית מסויימת'' אך לא לשפר את מוסריותם. ''

    IP: 87.68.155.74 דווח על תגובה זו

    • אמונה

      ישראלי חו''ל, 21/04/09 12:54

      לפני שנים עבדתי אצל נוצרי דתי.. דתי קיצוני. יום אחד הוא אומר שאני אעלה השמימה אינני רוצה לאמר לעצמי מדוע לא עשיתי זאת וזאת. אני רוצה לעלות נקי מכל שגיעות .. לכן השאלה היא. האם איינשטין הוא היהודי הטוב או שמעבידי היה המאמין הטוב

      IP: 76.101.75.93 דווח על תגובה זו

      • כן ברור... החשש והפחד מביאים אנשים לעשות הרבה שטויות בשם הדת

        נישוק מזוזות, נטילת ידיים, ללבוש שמלות ארוכות בקיץ, 21/04/09 15:22

        ואיפה בדיוק נגמרות ה''שגיאות'' שאתה לא רוצה לעשות כאן? ומי יקבע מהן אותן שגיאות. אני בטוחה שהנוצרי האדוק מחו''ל לא מילה את עשרים ואחד אלף המצוות וההלכות שבני אנוש שנקראים רבנים החליטו שהו קדושות ואי מילואן יהיה שגיאה. אני יכולה להבין אם בן אדם החושש מה שיהיה אחרי המוות מנסה להיות בן אדם טוב - לא לפגוע באחרים, לעזור לנזקקים וכ''ו. אבל ללכת עם שרוולים ארוכים בקיץ, ללכת עם חליפות כהות ומגבעות שהומצאו לפני מאתיים שנה, לשבת בסוף האוטובוס אם את אישה, לא לשיר בפני גברים אם את אישה, ליטול ידיים אחרי כל ארוחה, להדליק נרות בערב שבת, להגיד כך כך תפילות כל יום - אלה גם דברים שצריכים לעשות כדי שאחרי המוות לא יגידו לנו שעשינו שגיאות. מ ס ו פ ק ת נ י.
        הדת היהודית על שלל איסוריה ובטח ובטח החרדים במדינת ישראל בתקופה האחרונה עם טירוף ההקצנה שלהם, היא דת שבעיני פרימיטיבית, פחדנית וחסרת כל משמעות לעולם שלאחר המוות (אם יש כזה).

        IP: 84.108.110.207 דווח על תגובה זו

        • כחילונית-התפישה שלך את היהדות מעוותת.אינך מבינה ברוחניות דבר וכך גם

          תישארי אם לא תלמדי.רק בכדי לסבר לך את האוזן-ישנו, 22/04/09 01:30

          פתגם (מן הצבא אם אינני טועה) האומר כי:אי ידעת החוק איננה פוטרת מן העונש! -כך הוא בעולם הרוחני.להיות אדם שלא עושה רע זה טוב אך בהחלט איננו מספיק.גם הפרה או השולחן ''טובים'' לשיטתך הילדותית,אך לא זה הטוב הרוחני.האדם הינו היצור הבחירי היחיד בעולם,ורק אצלו שייך טוב או רע.אותו טוב רוחני מתייחס לתוצאות החיים ולא רק לחיים עצמם.מצער לשמוע בעידן התקשורת על אנשים כמוך שלא למדו על יהדות ומהות החיים באופן הבסיסי ביותר.את מזלזלת ביסודות התורה והיהדות,ובטיפשוטך מהמרת על כל הקופה..
          רק חישבי מה יהיה מר גורלך הניצחי (גם אם הסיכוי הוא אחד לאלף לשיטתך) אם יתברר כי טעית.שכן לא מספק אותך ''רק'' לחיות בניגוד לתורה אלא את טורחת להשמיץ את אלה שחיים על פיה-חשוב שתדעי כי גם ברשעות יש מדרגות,וככל שתרדי כך בהתאם ירבה סיבלך בעולם הנצחי,רק שכאשר תגלי זאת-כבר יהיה מאוחר..

          IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

          • לך תנשק מזוזה...

            O_o, 22/04/09 03:57

            תבצע טקסים כפייתיים שקבעו אחרים בשבילך, תזמזם מילים שמישהו אחר כתב לפני אלפי שנים, תטיף לכולם ותעליב כל מי שחושב אחרת.

            מאוד רוחני. מאוד.

            IP: 93.173.109.145 דווח על תגובה זו

        • מה כן?!?

          גדי, 28/04/09 08:50

          אנני אדם דתי ,ואנני תומך נלהב בחרדיות , אבל אני לא חושב שהחיים שאדם חילוני ''חופשי'' חי הן חיי הבחירה והמימוש. כשהמירדף אחרי כסף אוכל זיונים וכמובן כבוד זה המניע , בחברה של ימינו שבית המיקדש הוא הקניון ורבנים הם הסלברטיים המצפון הן הפרסומות ובמקום טקסים דתיים יש לנו מכשירים מכושפים.
          והאבסורד הכי גדול הוא שאנחנו בתודעה שאנחנו ''חופשיים'', אנחנו יכולים לעשות מה שבא לנו, לפי דעתי שם קבור הכלב, כולנו כלואים בכלא יותר קטן מזה של החרדים , אנחנו שדוגלים בחופש ,חיים בתוך עדר שאפילו לא יודע שהוא עדר שמי שהולך בראש זה שני מונחים שפלים כסף, וכבוד .
          בסופו של דבר אדם צריך מסגרת כדי להבין שיש מחוץ לה , אדם צריך חוקים טובים כי מטבעו הוא לא שלם , אדם יהודי צריך לדעת שאין מה לעשות הוא לא ארופאי וזה לא עם שיכול לשבת תחת גפנו ותחת תאנתו, יש לנו מורשת ,מסורת של 5,000 שנה לנשוא על כתפיינו, יש לנו אמירה בתוך המורשת הזו, אמירה שצריכה לאמר לעולם אבל אפילו בייננו היא לא נאמרת, בגלל הפחד הזה של השונה של מי הצודק של המוות .

          כן היהדות היא לא רק דת, וזו טעות של הדתיים שהם לוקחים אותה עליהם וטוענים שהיא רק שלהם ובאותה נשימה זו טעות גם של החילונים שכבר לא מעניין אותם שהם הסכימו עם ה''בעלות '' הזו שהדתיים לקחו, אבל מה שיהרוג אותנו בסופו של דבר זה לא אויבים (כי יש לנו כבר 5,000 שנה) וזה לא מחסור בכסף ( אפשר לחיות גם על לחם ומים) זה הבורות והמאבק אצל מי הצדק.

          IP: 89.139.137.137 דווח על תגובה זו

      • Eintein Could not be relgious by definition

        Rabbai Fienstein, 21/04/09 20:25

        You are right
        And there is one more Dr trying to convince us that Einstein was actually relegious. But if he would have been relegious he could not have produced what he did, as his brain would be full of shit.

        IP: 93.173.133.253 דווח על תגובה זו

    • ש-ק-ר

      יהודי, 21/04/09 18:52

      אני לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתון השקרי הזה...
      כששאלו את אינשטיין אם הוא יודע את כל סודות היקום הוא ענה שהוא לא יודע, רק אלוקים יודע. אז שאלו אותו: ''מה?! אתה מאמין באלוקים?'' והוא ענה:''איזו מין שאלה טפשית אם אני מאמין, אני יודע שקיים אלוקים, מספיק להסתכל על העולם ולהבין שקיים בורא''.
      ובאשר לתגובות מתחתיי, אין סיכוי שהעולם הזה מקרי... בתור סטודנט להנדסה שלמד פיזיקה, החוקיות הכ''כ מדוייקת של הטבע לא משאירה ולו צל של ספק באשר למציאות הבורא.
      ולגבי דת מסויימת, רק תסתכלו על העם היהודי לדורותיו, תבינו שיש כאן משהו בלתי רגיל...
      שיהיה לכם כל טוב ושתזכו לתשובה שלמה, אמן ואמן.

      IP: 80.230.54.172 דווח על תגובה זו

      • הו אלוהים תעשה לי נס (ל''ת)

        אם כבר בהזדמנות, 22/04/09 04:19


        IP: 58.171.183.109 דווח על תגובה זו

      • אתה מסתמך על מקורות שגויים.

        יהודי , 22/04/09 05:10

        ישנן כל מיני אגדות אורבניות אצל החרדים על איינשטיין שעונה כביכול תשובות נוקבות לכל מיני כופרים. אבל יש לך כאן כתבה שלמה שמסבירה לך שהוא האמין באל במובן היהודי-דתי.

        מעבר לזה, העובדה שאנחנו מסוגלים לנסח סדירויות בטבע מראה רק שאנחנו מסוגלים לנסח סדירויות בטבע. אין בכל שום חיזוק בקיום של בורא.

        IP: 87.68.155.74 דווח על תגובה זו

        • תיקון: ~לא~ האמין באל במובן היהודי-דתי. (ל''ת)

          יהודי , 22/04/09 05:11


          IP: 87.68.155.74 דווח על תגובה זו

      • פיזיקה ובורא

        ניוטון, 22/04/09 14:09

        השאלה האם המדע והדת קשורים זה לזה היא סבוכה מאוד.
        האם ניתן לגשר בין המדע לדת?
        זה לא כל כך ברור שהמדע מראה שיש בורא.
        הדת היא ענין של אמונה ואילו המדע הוא עניין של תבונה והבנה.
        בכל אופן, אינשטיין נהג לומר שהמדע ללא הדת הוא צולע, בעוד שהדת ללא המדע היא עיוורת.

        IP: 93.172.27.192 דווח על תגובה זו

        • המיתוס כי המדע סותר את הדת נכון רק לגבי הנצרות-ומשם בא הבלבול

          ביהדות יש הוכחות רבות לידעת עובדות לפני גילויין, 22/04/09 23:04

          ע''י המדע (ומה שלא גילו או הבינו עד היום עדיין לא סותר ויתגלה בשלבים של התקדמות המדע).בזמן שהזוהר גילה את מבנה כדור הארץ,מספר היבשות בעולם,כח הכבידה,הקטבים ועונות השנה החריגים שם,ועוד ועוד.. הכנסיה טענה כי כדור הארץ שטוח ועוד דברים שגויים.כל הסתירות היו שם והודבקו בתעות גם לדת ישראל.לגבי הוכחת הבורא עפ''י המדע-אין דרך ישירה לגלות זאת,כיוון שלבורא אין גדרים כלל (העולם נקרא עולם כיוון שהשם כביכול נעלם בו).מה שכן אפשר הוא להסיק מסקנות כפי שהסיקו גדולי המדענים בעלי היושר האינטלקטואלי-כי עצם הבריאה מעידה על קיום הבורא.כפי שציור מעיד על צייר למרות שלא ראינו אותו בשעת הציור.שכל ישר
          ו י ו ש ר - זה מה שצריך !

          IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

    • לא טרחתי לבדוק את שכתבת אך בכל אופן-אי אפשר להתעלם מכך שהוא (ל''ת)

      האמין במפורש בכוח תבוני עליון המנהיג את העולם.., 22/04/09 01:41


      IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

      • אמונה בכוח תבונה עליון המנהיג את העולם אינה דווקא יהדות (ל''ת)

        לא קולטים??, 22/04/09 03:58


        IP: 93.173.109.145 דווח על תגובה זו

        • ברור שלא-הרי היהדות הפיצה אמונה זו בכל העולם (אחד ממטרות הגלות).. (ל''ת)

          מה שנותר הוא להבין את תכלית הבריאה ורצון הבורא., 22/04/09 22:53


          IP: 77.124.77.87 דווח על תגובה זו

    • מעיד היטב על חכמתו הרבה (ל''ת)

      ציטוט יפה, 22/04/09 03:54


      IP: 93.173.109.145 דווח על תגובה זו

    • גדי

      מיכה, 03/05/09 16:04

      גדי????????????????????

      IP: 93.172.83.164 דווח על תגובה זו