• 35.

    עוד מורה....

    נעמה, 01/05/09 22:30

    עוד אחד מאלפי מטפלים או מורים אלק רוחניים-
    או כמו שכתבת פעם...
    ''מורים שלא מלמדים כלום ותלמידים שמתעקשים להבין הכל '' חבל על הזמן והכסף תהנו מהחיים!!!
    הכול בתוך המיינד האורגני שלנו!!!

  • 34.

    אזרחי - גורו במסווה

    בעד קהילות, נגד גורואיזם, 21/04/09 17:50

    מה זה בדיוק לדברי אזרחי ''עמדות מנהיגות כשצריך''? איפה שאר ''המנהיגים''? מי הם בכלל?

    איש אבוד שחיפש לעצמו שבט אבוד, בכדי שיוכלו לומר לו כמה הוא נפלא וילכו אחריו בעיניים עצומות.זה גורואיזם.

    גם ב''מקום'' התנהלה הקהילה על פי אמות מידותיו.מעניין שגם פה שוב, המיניות משרתת אותו .

    וגפני- עוד איש מסכן. נפל במלכודת המיניות גם הוא...

    מיניות היא נפלאה וכל נסיון לעשות בה משחקי ''בואו נתחכמה'' לאלוהים, לדיברותיו, ללא תנאף, לא תחמוד...הכל בא מתוך חולשה.

    מתי כבר תבינו אנשים שסקס עם כולם לא מביא את אלוהים אל תוככם ולא את הגאולה?

    מסכנים- עוד משפחות בדרך לפירוק...

    • אתם הדתיים.... ירחם עליכם השם

      אחד קטן, 30/04/09 02:56

      מה אתה יודע? מה אתה שופט? מי אתה בכלל? כמה אתה מכיר אותו?
      אלא מה - ברגע שהוא לא מיישר קו לפי הדתיים - הוא כבר לא בסדר ואת כל הפחדים שלך אתה משליך עליו
      זוועה זוועה אתם הדתיים
      איך אתם רוצים שמישהו מאיתנו בכלל ירצה להסתכל בכיוון של יהדות כשאתם מפגינים פה שוב ושוב בורות, טפשות ודוגמטיות אטומה?

      • אני בכלל לא דתי.איך זה לגבי שפיטה מראש? (ל''ת)

        אחד שעונה, 30/04/09 14:46

  • 33.

    תומר פרסיקו - אני לא מבינה

    צליל ומיטל, 21/04/09 16:11

    למה כשאוהד מזרחי אומר שאלוהים מדבר איתו, יוצר קהילה שקשורה במקום מסוים, רוצה להקים בית ספר אמנותי רוחני ועושה ניסויים מיניים בבני הקהילה שלו זה לגיטימי אבל כששי טובלי עושה את אותם הדברים הוא גורו מסוכן ופסיכי?

    ולמען הסרת כל הספקות - אנחנו חושבות ששי טובלי הוא אכן גורו מסוכן ופסיכי (למרות שהכתיבה העילגת שלו היא אחד הדברים המצחיקים שאנחנו מכירות).

    אנחנו באמת נשמח לשמוע מה ההבדל.

    • פשוט מאוד

      במקום פרסיקו, 21/04/09 18:21

      אזרחי אמר שגם איתו מדבר אלוהים. טובלי אמר שרק איתו מדבר אלוהים.

      • מכבסת מילים

        בן, 21/04/09 22:32

        אזרחי בטוח שהוא המשיח

        • הוא פשוט מנסה להתקיים, וכמו טובלי הכל לגטימי

          ירמי201 , 23/04/09 03:46

          שני אנשים ללא מעצורים.

      • בכנות אני לא מכירה את התורה של מזרחי מי יודע מה טוב

        צליל ומיטל, 23/04/09 14:07

        אבל ברגע שהוא התחיל להתבודד ולהתעסק במיניות, הוא נשרף אצלי. עיסוק במיניות הוא תחביב נאה לכל הדיעות, וכמו אכילה - גם למיניות אני מניחה שיתכן ויש תפקיד בהתפתחות הרוחנית של אדם. אבל התעסקות במיניות ככלי רוחני אצל גורואים תמיד נראתה לי ככלי לנצל את המאמינים וזה מעורר בי דחייה מיידית.

        • אולי מיטל במקום להניח הנחות - תקראי אותו

          יפעת, 30/04/09 03:01

          ותבדקי. נכון - המון גורואים ניצלו את התלמידים שלהם. אבל האם כווווולם ככה? בהכרח? תקראי קצת את אוהד, יש מאמרים מרתקים באתר שלו ושל אשתו. תפגשי אותו, ותראי.
          למה לך להשליך רפש רק מתוך הנחות כאלו מראש?
          פרסיקו למשל מכיר את אוהד כנראה. והוא לא בדיוק הבנאדם שנמרח אחרי כל גורו בשטח. וגם אני מכירה את אוהד קצת, לא ממש אבל קצת. והוא כה שונה ממה שמדביקים עליו.. שזה פשוט קצת כואב לי ככה.

  • 32.

    כרגישים מאוד (ל''ת)

    ההינדים וההונגרים ידועים, 21/04/09 09:27

  • 31.

    התרשמויות

    reuvenholzer , 21/04/09 09:01

    1. האזרח הרבני. האזרח הקטן רוצה להיות גורו.
    2. הגרושה סיטה עצבנית.
    3. איש תחת גפנו.

  • 30.

    אוהד, אתה מתנסח מקסים ואיש של כבוד

    לירז, 21/04/09 08:07

    הצלחה רבה עם השבט החדש.

  • 29.

    למיטב זכרוני ואם אני לא טועה אוהד רץ עם התנועה הירוקה

    ירמי201 , 21/04/09 03:26

    לכנסת. כנראה שהם לא בפנים וחבל. ההטבות המפליגות של חבר כנסת גורמות לי להוריק מקנאה כשאני מקבל את תלוש המשכורת וחושב על הביטוח הרפואי שלי ושלהם, על תשלומי ההוצאות שלי ושלהם, על החופשות שלי ושלהם, על הצמדת השכר שלי ושלהם, על בתי המלון שלי ושלהם, על הנסיעות לחול שלי ושלהם, על תשלומי ביגוד שלי ושלהם, על הוצאות משרדיות שלי ושלהם...האמת שהרשימה היא אין סופית. אז מה אומר לך אוהד, תנסה בבחירות הבאות זה ממש כדאי, ובנתיים צריך להתקיים, אז בהצלחה...

  • 28.

    סליחה איך קראתה לו מורה רוחני? מורה לטפשים

    DOVE, 21/04/09 02:43

    הזן היחידי שאתה מגלה בפסגת ההר הוא הזן שאתה מביא לשם

    רוברט פירסינג

    • פירסיג, לא פירסינג (ל''ת)

      דג מדבר, 21/04/09 13:43

  • 27.

    לקן ווילבר יש חוש ריח מפותח

    סומך עליו, 21/04/09 01:08

    בזיהוי שרלטנים כריזמטיים מספיק כדי לקבל את חסותו. ותמיד אפשר להדביק כל דבר לכל דבר אחר בדבק מילולי אינטגרלי.

    • וילבר הסתייג מגפני, ואסר עליו ללמד (ל''ת)

      אברי , 21/04/09 10:57

  • 26.

    אוהד אזרחי הוא הוכחה לעיוות הגדול שהקבלה עשתה ליהדות (ל''ת)

    יצחק, 21/04/09 00:04

  • 25.

    גפני הוא אחלה בן אדם ורב גדול. אהד הוא שמן שרלטן (ל''ת)

    דפנה, 20/04/09 23:42

  • 24.

    אלוהים ישמור - אם זה השיער שיש לו על הפנים - מה יש לו בין הרגליים? (ל''ת)

    אבי צנעני, 20/04/09 23:15

  • 23.

    מסכן אוהד אזרחי הזה. תמיד מדביקים לו את גפני בתחת

    איש היער, 20/04/09 22:15

    ואין ביניהם כל קשר חוץ מזה שפעם הם עבדו יחד.

  • 22.

    בהצלחה רבה לקהילה החדשה ביבניאל

    אילנה, 20/04/09 21:07

    אוהד הוא איש ,חכם ,מעמיק, חדשן ,יוצר בעל לב רחב ופנים מאירות.יש לו אשה מקסימה שהוא אוהב וכפי שאני חווה את זה ,הרצון לחקור את המיניות בא אצלו ממקום אמיתי וגבוה ומהטעמים שהוא הסביר.

  • 21.

    איזה בדיחה - שבט של אינדיבידואליסטים...

    פרדי, 20/04/09 20:10

    אני לא חושב שהוא מבין בכלל את המושג, אם הוא מדבר על ''חידוש חיי השבט'' וכל השאר.

  • 20.

    אני מסכימה עם אוהד אזרחי ודיי לשרבב את גפני הסוטה

    מירית, 20/04/09 18:36

    הגיע הזמן להכיר בכך שהאידאל היהודי החז''לי - הגבר לומד תורה והאישה בבית דואגת למשפחה - הוא זילות כבוד הנשים. וסליחה, למה שלא תהיה מיניות ביהדות? למה העמדת פנים? למה (סלחו לי על השפה) מאיפה כולנו יצאנו אם לא מהxוס של אמא שלנו? אני לא קבליסטית, ולא טנטריסטית, בחורה רוחנית מתל אביב שיש כמוני מאות ואלפים- שחושבת שיש מקום ביהדות גם לאנשים כמוני. לא הכל רבמם, יוסף קראו, ורמבן, וריהל - ועם כל הכבוד (ויש כבוד) הם לא מייצגים אותי ולא מדברים אלי. להזכיר לכם שרבי סעדיה גאון רמבם וכל גדולי ההלכה והפילוסופיה היהודית - המשיכו את הדרת הנשים מלימוד תורה (יחד עם לוקים בשכלם, וילדים.. תודה רבה באמת.......). אז שיהיה להם לבריאות. אני מסכימה להקשיב למי שבא עם אג'נדה אקולוגית, יהודית, קשובה ונאורה. לשמוע מה יש לו לומר.
    אני בעד מונוגמיה, אבל אם מישהו רוצה להתנסות במיניות שלו - שיהיה לו לבריאות. לפחות הוא עושה את זה עם מורה מוכח ומוכר ולא בוגד באישתו המצד כמו 50 אחוז מהאוכלוסיה.. אולי אם ראש חיל הים שלנו היה הולך לכמה שיעורים הוא היה עושה דברים טיפה יותר מועילים לעצמו ולמשפחה שלו מאשר לשבת במועדוני חשפניות...........
    קראתי את דרך גבר של דויד דיידה שאוהד אזרחי כתב לו את ההקדמה ואני חושבת שהוא ספר מצויין לתקופתינו לגברים ולנשים.

    • תגובה מצויינת....!!

      קובי, 20/04/09 20:54

      אני בעד שילוב נשים.

    • דברים כדרבנות (ל''ת)

      גבר גבר, 20/04/09 22:08

  • 19.

    ניסית להפריד בין הקטעים ובכ''ז הקרבה גדולה

    מישהי, 20/04/09 17:48

    כן, אני מתכוונת לידיעה המכפירה על גפני ולראיון עם אזרחי. הקשר ביניהם בעבר היה קרוב מאוד - גם ברמה האישית ובודאי ברמה האידיאולוגית. איני מחבבת את אזרחי ואין לי שמץ של הערכה כלפיו, אולם ייאמר לזכותו שכשנחשפו ברבים (הדגש הוא על ה''רבים'' שכן הדברים היו ידועים מזה זמן בחוגים הקרובים) מעשיו הרעים של גפני, הוא גינה אותו.
    מעניין מה יגיד עכשיו.

  • 18.

    לא יודעת, לא סומכת על האזרחי הזה.

    דווקא ליברלית, 20/04/09 16:12

    אין לי ספק שכוונותיו טובות והוא אכן מרתק בדרכו הייחודית, אבל משהו שם לא מריח לי כל כך טוב. אולי זה ריח הזיעה של אנשים שמגששים באפילה אחר המיניות שלהם ויוצאים לעיתים עם טראומה אמיתית. מישהו אמר אחריות ולא נענה?

  • 17.

    האם אוהד אזרחי כתב את לוחות הברית מחדש והשמיט את "לא תחמוד"?... (ל''ת)

    י, 20/04/09 15:39

  • 16.

    לגבי האירוע שגפני משתתף בו

    יודע דבר, 20/04/09 14:44

    האירוע שגפני ישתתף בו שייך ל"חיים אנטגרלים", אירגון שלא קשור לקן וילבר בשום צורה רישמית. למרות שמפיקי האירוע כן משתמשים בתמונה של וילבר לפרסום, הוא כנראה לא יגיע. גם בגלל שמצבו הרפואי לא טוב וגם בגלל שהוא לא רוצה שום קשר עם גפני.

    כמה מורים מרכזיים ששייכים ל"חיים אינטגרלים", לדוגמאת גנפו רושי ותומאס קיטון החליטו לא להשתתף השנה באירוע וזאת עקב הגעתו של גפני.

    • תגובה חשובה מאוד - מומלץ להיכנס (ל''ת)

      אני, 20/04/09 16:04

    • מעניין

      תחת גפנו, 20/04/09 16:29

      כי ווילבר דווקא כותב על האירוע בבלוג שלו ומזכיר את גפני:
      http://www.kenwilber.com/blog/show/512

  • 15.

    כשמקןבל מתחיל לקשקש יותר מידי דברים על מיניות , סימן שהוא התחרפן. (ל''ת)

    מרדכי גפני., 20/04/09 13:32

    • מעניין שהאיסור הראשון שהם מבקשים להתיר קשור במין ובמיניות

      אישה, 20/04/09 17:51

      מעניין גם שזה לא הכרחי - התנועה הרפורמית שבאה לשנות מהיסוד וגם להתיר איסורים, לא בחרה בדגל המיני דוקא (מאז ועד היום, עד כמה שידוע לי), ואין לה שום עניין ספציפי בנושא הזה. ויש עוד דוגמאות.
      משום מה דוקא ה''מקובלים'' (אולי מלשון popular?) החדשים רצים תמיד לשם. משום מה הם כולם גברים...

  • 14.

    לטמטום האנושי אין גבול (אלברט אינשטיין) (ל''ת)

    Even Mekir , 20/04/09 12:10

  • 13.

    "תפסת מרובה לא תפסת"

    אברי , 20/04/09 12:09

    כבר מזמן למדנו ש"כוונתיך רצויה, אבל..."; "קיום קודם למהות" וכו' וכו'. כשם שהמחשבה איננה תחליף להוויה, לממשות כך רעיונות טובים הם רק תנאי מוכרח אך לא תנאי מספיק.
    החולאים הדתיים אמיתיים ולרוב גם ידועים. אפשר לכתוב מגילות שלמות בגנות הקיום היהודי האורתודוקסי (החרדי, החרדל"י). השאלה היא, מה הפתרון שאוהד מציע.
    מילים וכוונות טובות - אין ספק. אבל משום מה אוהד מתעלם שאין דילוגים בעולם הרוח, ודרושה הבשלה.
    גם רבולוציה לא תחוללל מפנה אם בעקבותיה לא תופיע אבולוציה.
    אני חש לעיתים שאוהד עושה נסיונות על תלמידיו, ולמעשה מעמיד אותם לפני התמודדות חסרת סיכוי.
    אעיר שלזכותו של אוהד, תמיד טרח לבשר את משנתו ברבים (אני סקפטי לגבי תיאורו את עצמו כמתבודד - תמיד שיתף את הסביבה גם בחוויותיו האינטימיים ביותר), אבל משום מה לא הבין שלא די בהזדהות עם דבריו.
    בדרך אגב, אציע לו שלא לנסות להתפלל עם חסידי הרב שיק, שום דבר טוב לא יצא מזה, אלא נהפוך הוא (שלא נקרא על כך במדור הפלילים).
    חבל שתומר שילב כאן את גפני - לא מגיע לאוהד שתמיד יקשרו אותו בצורה כזו או אחרת לגפני: אוהד איש רוח אמיתי; גפני סתם שרלטן ומניפולטור המתיימר להיות רדיקלי ומקורי.

    • איזה אברי? גלעד? בכל מקרה - אחלה תגובה (ל''ת)

      אהבתי, 20/04/09 16:02

  • 12.

    תומר ואוהד מנקודת המבט שלי לאתם חולים בתאווה הידועה(מין)לכן

    משה, 20/04/09 11:41

    תומר ואוהד מנקודת המבט שלי לאתם חולים בתאווה הידועה(מין)לכן אתם כל כך פגומים במוחין שלכם שאין פשוט אין סיכוי שתוכלו לקבל השפעה רוחנית כל שהיא כי הכלים שלכם פגומים בשורש (ראה מקרה בלעם שנחשב לחידוש גדול בזמנו ממש כמשה כביכול)לכן רק לאחר תיקון הברית תוכלו להתחיל את המסע עד אז כל נסיון ינחל ביזיון ומפלה כי אין מה שיכיל את הרצון הטוב
    הנכתב פה אינו לצורך הקנטה או פגיעה אלה לצורך ענייני בלבד

    • תגובה למביני עניין (ל''ת)

      ניר, 20/04/09 14:15

    • טעות גמורה (כמעט)

      דג מדבר, 20/04/09 18:52

      לכל אחד יש התאוה הידועה, אפילו למשה.
      אני מסכים שאוהד מגזים, אבל מה אתה רוצה מהחיים של תומר פריסקו? מה דבר רע יש לך לומר על התאוה שלו?

      • הרי מרמז כי הוא מסכים לדרכו וחוץ מזה מי שלא מצליח להכיל את המצוות אז . (ל''ת)

        משה, 21/04/09 08:46

        • בכדי להאשים צריך יותר מרמז

          דג מדבר, 21/04/09 13:46

          ותומר לא פחד להעלות את הבעיות אצל אוהד. איזו הסכמה ראית?

    • אם אתה חושב שמין זו מחלה (!) רחמנות על אשתך (ל''ת)

      ציפורה, 21/04/09 04:24

      • ציפורה יקרה

        אלון, 21/04/09 08:34

        את אישתו הוא קידש אם אכן האיש נסוי לא זכור לי שגפני או אוהד קידשו כל כך הרבה נשים חברים המין בקהילות זו מחלה כמו גפני וטיוהר ושי טובלי ולא רק פה בעולם כולו עדיין הכח עובד והניצול לרעה והזין מוביל את התודעה הגבוהה

      • אינה מחלה אלה תאווה גם במותר צריך לשמור את הגבול (ל''ת)

        משה, 21/04/09 08:45

  • 11.

    למרות

    עצמי, 20/04/09 11:41

    שאני כשלעצמי מזכיר לי בתפיסותי יותר את אוהד. ישנה טענה, ששמעתי מפי ד''ר גארב, באוניברסיטה העברית, שככל הנראה כל מרכז יהודי שלא שמר על המשולש שבתוכו גם שמירת מצוות/ הלכה - לא שרד.
    ומעניין שהניסיון החדש של אוהד בא עם (אסוציאטיבית ?) חזרתו של (הרב) גפני ללמד. מי שגםניסה להקים קהילה אחרת.
    והסוף ידוע.
    ולמרות שברור,שאוהד אינו חולה כמו גפני.
    ברור !
    וגם, קהילה ש''חוקרת'' במקום לחיות, מזכירה לי את המניפסט של ה''אימן''. ועוד קבוצות ש''חוקרות'' את הקיום האנושי.
    החקירה הזו מעניינת, אבל חקירה היא נבירה, היא גם כמו סוג של אש שבוערת בפנים. וקשה לחיות לאורך זמן עם חקירה.
    ומחויבות ''לחקור''.
    לא כל החיים זה סדנא.
    ובהצלחה.

    • רדיקליות מזיקה

      אחד ששמע אותו מרצה, 20/04/09 15:21

      לא בטוח שאוהד לא "חולה".
      יש לו אג'נדה מאוד רדיקלית. בין אם זה בתפיסת קהילה כמי שהיא לבין אם בתפיסת המיניות והזוגיות.
      מעניין שהוא לא מדבר על זה בפומבי. יצירת קהילה שתאפשר עוד מרחב של זוגות בעלי אופי יחסים פתוח וכל זה "למען הקרבה לאלוהים".גם גפני פגע בנשים דרך המיניות והמשחק של "תהיי איתי ותחוברי לקדושה"...

      אני דווקא כן נוטה ליהדות מתחדשת.אבל בהחלט לא ליהדות שנועדה להחביא בתוכה מיניות פרוצה והרוסה.

      קהילות הן דבר מבורך. מי יתן ונחיה יחד כולנו, באהבה ואמת ויותר מכל בטוהר ונקיון.

    • לא מעריכה את אזרחי בשקל, אבל גם דברי ד''ר גארב הם רומנטיקה של ''מתחזקים'' (ל''ת)

      אחת שמכירה, 20/04/09 17:45

      • רומנטיקה של מתחזקים ?

        עצמי, 20/04/09 21:08

        או עובדות בשטח ?
        הניסיון לבנות קהילה אלטרנטיבית שאינה מבוססת על ההלכה לא צלח לאורך זמן.
        לא משנה למה. האם זו העובדה שההלכה מייצרת ''מרחב ציות'' לגבוה, שאינו מתיר לטבע האנושי לעשות ככל שיחפץ בענייני אגו והנהגה ? למרות שגם היו לאמעט חסידויות שנפלו על הרקע הזה ממש גם הם היו מבוססים על ההלכה.
        בכל מקרה אני לא יודעת למה הכוונה ב''מתחזקים''. שמעתי את גארב אומר את זה לא פעם לפני שנים ספורות ולא ידוע לי שהוא מתחזק...

    • האם העיקר זה ''לשרוד'' או לחיות?????

      חיים, 21/04/09 04:27

      כמה חיים בזבזנו בגלל הדאגה היהודית המטומטמת שאם נעיז לחיות לא נשרוד...
      מה שורד בסוף?
      מי שהסכים לא לחיות באופן מלא.
      מה הטעם בזה?
      אין טעם. רק לחנך עוד דור שגם הוא לא יחיה באמת ורק ישרוד וחוזר חלילה.
      אוהד הוא איש חי. הלואי עלי...

  • 10.

    אני לא מוכן להתפשר על החיקוי והתחליף

    מקורות, 20/04/09 11:15

    אני נצמד למקור.

    תורת ישראל, רש''י, רמב''ם רבי יוסף קארו, אור החיים, הרמח''ל, הרב קוק, וממשיכי דרכם.

    על זה נאמר '' משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושוע, ויהושוע לזקנים, וזקנים לנביאי וכו'...''

    לא צריך להתייחס לכל אחד שממציא ''דת'' או ''כת'' או ''שבט חדש'', גם אם הוא מאוד מוכשר ומשכנע, זה עדיין לא אומר שהוא צועד בדרך האמת (אם כן זו רק דרך האמת הפרטית שלו שלא יכולה להיות יותר אמיתית מקטשופ ''עגבניות''.

    שובה ישראל

  • 9.

    געגועי לגפני. (ל''ת)

    .., 20/04/09 11:02

  • 8.

    מוקיון (ל''ת)

    גיא, 20/04/09 10:46

  • 7.

    אש זרה

    עדי ק., 20/04/09 10:31

    למה לא לקרוא לילד בשמו? זו עבודת אלילים ופגאניות לשמה. כל החירטוט הזה על שחרור מכבלים, אינו אלא השתעבדות חולנית לדבר אחר חמור פי כמה...של האדם לעצמו ולתאוותיו ויצריו. זהו לדעתי המקרה של אדון האזרחי ודומיו, סגידה עצמית ומתן פורקן ליצר, במסווה של רוחניות גבוהה.

    • מסכים ומצטרף לדבריך. (ל''ת)

      אשר י, 27/04/09 12:52

  • 6.

    מי צריך את

    הרב י., 20/04/09 10:18

    ההתחכמויות או ההערות בסוגריים? יוקרתי (ויקר)? (ואדם שאני מעריך)?

  • 5.

    בגפני יש קסם. (ל''ת)

    מה לעשות..., 20/04/09 10:03

  • 4.

    רב, הוא מי שקיבל סמיכה מחכמים אורתודוקסיים ותו לא!!!

    נו באמת..., 20/04/09 09:45

    הסמיכה עברה כבר דורי דורות בין החכמים, רק חכמים אורתודוקסים יכולים לתת סמיכה, הרפורמים וכל דומיהם הם המצאה של המאה-מאתיים שנים אחרונות.

    די לזלזל בשם הזה ''רב'', אל תקרא לאנשים כמו אהד או מרדכי גפני בכינוי הזה.

    אתה יכול לקרוא להם- סוטים בעלי רצון למיניות ומתירנות ועל כן הם פותחים כתות שדוגלות בזה, על מנת שיוכלו להגיע לפורקן המיני שהם מחפשים...

    • דווקא אזרחי כן הוסמך (ל''ת)

      הוא ''רב'' אמיתי, לא שאכפת לי, 20/04/09 13:38

      • חבל שהוא לא מספר שלקחו לו את ההסכמה (ל''ת)

        תלמיד לשעבר, 20/04/09 14:52

        • מה פתאום?

          תלמיד בהווה, 21/04/09 03:23

          לא לקחו לאוהד שום הסמכה.
          ההסמכה שלו מופיעה באתר שלו ןאתה מוזמן להציץ בה.
          היא מאת רבינו הגדול רבי זלמן שחטר
          שעומד בקשר עם אוהד ודרכו איתנו כל הזמן
          ואף מתיר לאוהד להסמיך חלק מתלמידיו שלו לרבנות בסגנון החדש והמחדש והבריא הזה.

          בקיצור - למה שלא תבדוק לפני שאתה מוציא שם רע?

      • הסמכה של אוהד

        אברי , 20/04/09 17:40

        אוהד לא הוסמך לרב על ידי הרבנות האורתודוקסית.
        יש לו סמיכה אישית מרבו, הרב זלמן שכטר שלומי.
        מגפני נשללה ההסמכה, הגם שהוא מספר לכולם שהבוא "החזיר" אותה לרב ריסקין. אז הוא מספר... עוד פנטזיה שלו....

    • כל הרבנים הם המצאה.

      האמת, 20/04/09 13:58

      רבנים אורתודוקסים הם המצאה מלפני אלפי שנים, ורבנים רפורמים הם המצאה של לפני 200שנה. זה כל ההבדל.

      • רבנים אורתודוכסיים הם המצאה מלפני ימי הביניים, תקופת התלמוד

        אבי צנעני, 20/04/09 23:20

        החשוכה. בתורה אין דבר כזה, רב. בתימן היה ''מורי'' - שפירושו, מורה שלי.

      • הרבנים האורתודוקסים הם המצאה חדשה יותר מהרפורמים

        איש אחד קטן, 21/04/09 04:06

        כי קודם היתה הרפורמה
        וכתגובת נגד קמה האורתודוקסיה
        שמנסה למכור לנו - בגלל בורותינו ובורותה שלה (שאצלה זו גם אידיאולוגיה ) כאילו היא התקיימה מאז ומעולם. אבל היא לא. הכל המצאה, ולא ממש מוצלחת, יש לומר.

        • כמה שטויות אתה פולט זה לא יאמן

          אחותו, 23/04/09 00:13

          קודם הייתה הרפורמה?
          חחחחחחחחחחחחח

          חחחחחחחח
          תנועת ההשכלה הרפורמה הראשונה שנישארה בחיים עד ימינו באה הרבה אחרי שנות ''אורתודוקסיה''


          לך תלמד היסטוריה

        • מה לקחת ?

          יהודי, 27/04/09 12:55

          ר' עקיבא ר' שמעון בר יוחאי רב יוסף ר' אמי ור' אסי רש''י הרמב''ם ועוד מאות תנאים אמוראים ראשונים ואחרונים, הומצאו אחרי הרפורמה ?

          • הם באמת לא היו אורתודוקסיים.

            אחד קטן, 30/04/09 02:47

            האורתודוקסיה קמה כתגובה לרפורמה על ידי החת''ם סופר. אני מניח שאפילו בויקיפדיה תוכלו למצוא על זה חומר טוב.
            זו קונספירציה אורתודוקסית שגורמת לכם לחשוב שרבי עקיבא והרמבם היו אורתודוקסים. הם היו יהודים. לא רפורמים ולא אורתודוקסים. שתי המגמות לא היו קיימות אז. פשוט.

  • 3.

    אוהד אחי היקר, זה נכון העולם חולה וה' הולך ונסתר יותר ויותר, וזה מזכיר

    the Kab. Driver, 20/04/09 09:37

    לי שיר, של איפה הילד...''נפלת חזק'' שמו. הכל מותר אוהד חוץ מאשר לעזוב אותו ית', אותו ותורתו. בין לבחור בין הגר''א, הרמב''ם, החפץ חיים , האר''י ז''ל, הבעל שם טוב, בעל הסולם...וכו', שכולם הקפידו על קלה כחמורה, וראו ברוח קודשם את השורש הרוחני של המצוות, לבין לעזוב את השבט היהודי כדי לשייך את עצמי לשבט ''עברי'' כל שהוא. לא תודה. נכון שאנחנו לא ''in'' אבל אנו שורדים אוהד, אנחנו לא יפים ורח' גאולה ביום שישי זה סיוט, ונכון שאנחנו בגלות. אבל מי שאינו בגלות לא ייצא גם לגאולה.
    אוהב אותך אחי היקר, למרות שאיני מסכים עם הדרך שלקחת.
    אתה זוכר שישבנו פעם בנחלאות על כוס קפה, לדון באיזה משחק שרצינו לעשות, וכאשר ראית שאני דואג אם הטבילו את הספל של הקפה, הרגעת אותי ואמרת לי שלא מקפידים על הכלים של האחרים, ולא במקום ציבורי, בענין טומאה וטהרה. וכך באמת ההלכה. אז אל תקפיד על הכלים שלנו, הם מלוכלכים מאוד מכובד הגלות והשפעות הסביבה שפרשה מדרכו של הקב''ה, אבל אלו כלינו ואיתם ניגאל ועל מומינו נחזור לתחיה גם כן.בע''ה בבי''א
    באהבה
    י

    • תגובתך עמוקה ומומלצת

      תלמיד לשעבר, 20/04/09 10:56

      גם אני מתגעגע לאוהד הישן. אחד שידע להביא לנו ''אורות דתוהו'' בתוך ''כלים דתיקון''. כל כך חבל לי שהוא החליט לוותר על הכלים לגמרי ולנפץ איתם גם כלים אחרים ולא רק את כלי ההלכה: כלים של זוגיות ומיניות וכו'.
      זה מתסכל - יש כל כך הרבה מה להאיר מבפנים חבל על דאבדין. אוהד מעדיף להצטרף לחברתם של ישו ושבתאי צבי שבנו להם שבטים משלהם.

      • לתלמיד לשעבר

        לא חבר ולא תלמיד של אוהד, 20/04/09 19:17

        אתה אומר שישוע ושבתאי צבי '' בנו להם שבטים משלהם ''.
        אם אתה כל כך נבון, אולי תסביר לנו : האם אברהם-אבינו ומשה לא ייסדו להם גם-כן '' שבטים משלהם '' ??.. האם רק מי שאורתודוקס-מוכשר שומע בקולו של הבורא ?
        האלוקות לא '' דיברה '' רק דרך היהדות. היא השתמשה גם בחכמים מאומות, אמונות ושבטים שונים.

        • שכחת רק לציין דבר אחד קטן:

          yoyo, 21/04/09 23:40

          החבריה האלו , שני הקוסמונאוטים , י' ו-ש', פשוט פרשו לגמרי משמירת תורה ומצוות, ובזה חז''ל קבעו שאפשר לזהות משיחי שקר בהתנהרות מההלכה.
          עוד מאפיין מעניין, העסקות יתירה בענייני מין. מה לעשות, זהו סוד כל הבנין : להיות כמו יוסף הצדיק או כמו ישק'ה

    • אמת.

      יהודי, 27/04/09 13:02

      תודה על הדברים.
      חזק ואמץ.

  • 2.

    מכול הסיפור למדתי .. מי חולה ?האנשים שהולכים שבי אחרי הבטחות

    קובי, 20/04/09 09:33

    וסיפורי מיקי מאוס .. אמרו לי משמים דברתי
    אים מלאכים הכול סיפורים ומייסס ..
    רוצים להיות דתיים ..אני הגיד לכם מה השם אוהב.. שחרית ..מנחה.. ערבית.. תלך לעבוד 8
    שעות ..שעור תורה בערב תחזור הביתה וברוך השם ..זהו .. לא קיצוני לא חרדי ..והשם ישפוט אותך לפי מעשיך..

    • גדול!!

      יעל, 20/04/09 10:24

      כל כך פשוט, כל כך נכון

    • יפה ומומלץ ! (ל''ת)

      יוסף, 20/04/09 13:34

    • יפה (ל''ת)

      אמא, 05/05/10 23:54

  • 1.

    i wonder if aurobindo meant this gropus?!! (ל''ת)

    amir tantra center, 20/04/09 08:40

    • זה חילול הקודש - כמו שבתאי צבי ויעקב פרנק

      לא אמיר - לשבת ולאונן ביחד עם המיקונוס שלהם, 20/04/09 10:38

      אותו דבר בדיוק!!

      • זה מקסים ומעודד ומלהיב ומרתק כמו שבתאי צבי, באמת

        אמיר''ה, 21/04/09 04:04

        וזה שהיהדות הרבנית לא ידעה לאכול במאה הי''ז את ש''צ - זה בגלל קטנותה ולא בגלל גדלותה.
        מזל שהיום אנחנו לא תלויים כבר ברבנים קטני הקומה והמוחין ויש לנו מורה כזה שעושה נפלאות גדולות לבדו, ויש לו אומץ ויש לו ביצים, והוא מדבר אמת ומלמד מה שאף אחד אחר גם לא מעיז וגם.... לא יודע....

        • מהכרות אישית הוא מוכשר אך קצת מבולבל

          בנר, 24/04/09 15:12

          אוהד אזרחי עם פרוזאק(במידה ומתאים לו)היה נותן מורה חכם וטוב המשוחרר מהבלבול הנפשי
          הכובל שלו