• 77.

    בואו נהיה ראליים, אף אחד לא יודע מה זה אלוהים ואין שום אפשרות להגדירו.

    ירמי201 , 19/04/09 12:19

    בואו נהיה ראליים, אף אחד לא יודע מה זה אלוהים ואין שום אפשרות להגדירו.
    ברור לחלוטין שאם נחליט שהפיתרון לבריאה היא אותו כוח או ישות שאנו קוראים לה אלוהים אזי ניכנס ללופ של ומי ברא אותו. כך שהגישה העממית הנפוצה והשכיחה של אותו אלהים ששרי שואלת עליו והידוענים אוהבי הפירסום משיבים אינו קיים. אבל באותה נשימה ברור לחלוטין שהכל רוחני והנשמה ניצחית ומתגלגלת ביצורים שונים ומשונים ובעולמות רבים על פי מהות הכרתה.

  • 76.

    תעצרו את הכדור אני רוצה לרדת מהארץ (ל''ת)

    כה אמר רמי, 19/04/09 10:33

  • 75.

    כל מי שחי עם ורדה אומר שאין אלהים ? (ל''ת)

    שאלה מעניינת, 19/04/09 10:09

  • 74.

    אי האמונה באלהים היא אכזבת האדם שעליו למות פיזית (ל''ת)

    לאמנון ז'קונט מה.מ., 19/04/09 09:47

  • 73.

    למי ששואל עצמו עם יש אלהים-הרצאת חוקרת מוח שעברה אירוע מוחי בעצמה

    חשוב וכדאי, 19/04/09 09:30

    ההרצאה ניתנה במכון TED ע''י המדענית בולט טיילור, בשפה האנגלית - בקישור הזה:

    http://www.ted.com/index.php/talks/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html

    זהו מכון המייצר אפשרות של הרצאות למדענים, אמנים, ממציאים ומחדשים - אשר חידשו משהו שמשפיע או ישפיע על האנושות.

    ניתן לראות באתר גם הרצאות של ביל גייטס ממייקרוסופט, סטיב ג'ונס מחברת אפל, מדענים מרחבי תבל, וגם מישראל.

    אולי הרצאתה תטיל אור והסבר מסויים באשר לשאלת קיומו של האל.

  • 72.

    לכל אדם יש את האלוהים. (ל''ת)

    שלו., 19/04/09 09:18

  • 71.

    לא מאמין לך

    מאמין, 19/04/09 04:32

    חבל שהעיתון נותן לו במה להביע את דעותיו ,אני מכבד את הדעה של כל אדם ,אבל הדעה שלו לדעתי פוגעת המגזר רחב של מהאוכלוסיה

    • מדהים!

      פגעדול, 19/04/09 14:55

      אתה מצליח להאמין ביישות בלתי נראית שמחליטה עליך, עושה ניסים,חוצה את ים סוף ושיש לה דעה נחרצת על כל תחום בחייך , (רק שלא כולם תמימי דעים על פירוש הדעה הזו...) אבל לא מסוגל להאמין שיש אנשים עם דעות שונות משלך? יש לך ממש פיצול אמונה, חבר

  • 70.

    ...וכסיל לא יבין את זאת. (ל''ת)

    תהלים צ''ב., 18/04/09 23:47

  • 69.

    הבורא שהכל נהיה בדברו אינו שמועה אלה פחות מכך

    reuvenholzer , 18/04/09 17:26

    שמועה היא כשמישהוא מספר משהוא על מישהוא שהוא מכיר או לפחות יודע מיהו.
    הבורא שהכל נהיה בדברו אינו קיים מן הטעם הפשוט שאף אחד לא יכול להוכיח שיש דבר כזה. כמו (דרך אגב) כל דבר אחר שלא קיים.
    אם הוא לא קיים ואף אחד לא יודע מי זה ומה זה, לא יכולה להיות שמועה עליו. מה שיכול להיות עליו זה סיפורי אגדה כמו "שר הטבעות" או "הארי פוטר", או להבדיל "המיתולוגיה היוונית" ובגדול, זה מהות התורה. סיפורי אגדה.

  • 68.

    מי אתה ומה אתה בכלל?איך נותנים לך לכתוב בכלל? נגמרו הפרופסורים? (ל''ת)

    קיקו, 18/04/09 12:18

  • 67.

    ברגע שבאירופה השתחררו מעולם של סרסורי הדת הם יצאו מאפלת ימי הביניים

    רנסנס=שחרור מהדת, 18/04/09 10:50

    לאורה של חופש המחשבה,הנאורות,המדע התחילה האנושות לפרוץ ולהתקדם קדימה.המסקנה היא שאמונה דתית מסרסת,מזיקה ומעקרת את יכולתה של החברה להתפתח ולהתקדם מבחינה טכנולוגית,מדעית וכלכלית.

    • ונכנסו לאפלת מושחתי ההון והממון ומערכת המשפט של עוכרי הדין (ל''ת)

      שכבשה את העולם, 19/04/09 09:07

  • 66.

    ז'קונט, אני אגיד אותך לרב עובדיה (ל''ת)

    אלוהים, 18/04/09 09:00

  • 65.

    זהו, נשבר לי!

    יוד הא' דאבל וו הא', 18/04/09 06:37

    או קי, חברה.
    בחמשת אלפי השנה הראשונים הויכוחים אלו אודות קיומי עוד היו משעשעים, אבל זה כבר מתחיל להעלות את חרון אפי, אז החלטתי לשחרר הצהרה.
    פייר? אני לא קיים.
    וסליחה עם כל אלו שעד היום התלבטו אם אני אוהב את הגרביים שלהם מעל, או מתחת למכנס.
    היו שלום, ותודה על הגפילט-פיש

    אלוהים

    • אתה ההוכחה שיש אלהים - הומור טוב שבורכת בו להצחיק אותנו (ל''ת)

      צחקתי ישר על הבוקר, 19/04/09 09:10

  • 64.

    איך אמנון ז'קונט קשור לרוחניות?

    מדור חסר השראה, 18/04/09 06:02

    תביאו לכאן דברי מורים חיים, שיעוררו בנו משהו, לא דברי פסיכולוגים מרירים!

  • 63.

    דת היא אופים להמונים ואכן שמועה

    אני, 18/04/09 03:53

    ראיתם את ה'? נגעתם בו? שמעתם אותו(לא עליו, את קולו)? הרחתם אותו? דיברתם איתו?

    לא לא ולא!
    רק שמעתם עליו- ה' הוא שמועה. וזה בסדר. אין מה לחנך מישהו שמהרגע שהוא יצא לעולם חונך שיש אל דימיוני ששולט בהכל וצריך לסגוד לו. איש באמונתו יחיה כל עוד אין כפייה.

  • 62.

    הדת והאלוהים הן המצאות ציניות של שרלטנים הרוצים לשלוט בהמונים.

    EXTRA-שמאל , 18/04/09 01:34

    ובשל האינטיליגנציה הכללית הנמוכה של רוב בני האדם, הם גם מצליחים. העגלים רוצים לינוק, אך הפרה פשוט מבצעת בהם מעשה מגונה.

  • 61.

    ענייני וקולע וגם האמונה היא עוד חולשה אנושית

    עופר, 18/04/09 01:07

    אני מסכים לכל מילה למעט שתי המילים אמונה כלשעצמה.גם השימוש במושג אמונה הוא שטיפת מוח (כמו הדת).אם אמונה עוזרת לאדם, יש לה מקום. אבל, כעיקרון ,גם אמונה היא לא רק חולשה אלא הסחת דעת מהאמת.ראוי ורצוי לא לבזבז זמן גם על אמונה ולהקדישו למציאת האמת הפנימית של כל אדם והעיקר לישומה של האמת הפנימית.(פעולה לא פשוטה אבל היחידה שהיא נכונה ,לטעמי).
    בהצלחה לכולנו.

  • 60.

    רק אנשים ממורמרים שלא מרוצים באמת מחייהם הם ספקנים באמונה (ל''ת)

    מאי, 18/04/09 00:32

    • כן כן תמשיכו לשקר לעצמכם... (ל''ת)

      חח, 18/04/09 12:59

  • 59.

    אתה יודע אתה צודק אנחנו חיים בתוך מטרקיס

    שמעון הצדיק, 18/04/09 00:20

    אדם המתיימר להיות הסטוריון
    שימו לב כמה שטויות הוא אומר
    ציטוט ''חיבור פוליטי מלא בדיסאינפורמציה היסטורית. איני רואה כל קדושה בו, רק ניסיון להציג את ההיסטוריה באופן שהיה רצוי למנהיגי הדור''.אם היה מדובר בחיבור פולטי שאול או דוד המלכים היו מוצגים במערומהם.
    משה רבנו היה מוצג כאיש שגם חטא .
    ואתם חשבתם שאנשי שמאל אנשים חכמים למעשה הם דומים לחמור שבכוח רוצה להיות סוס.
    הם מנסים להבריק ולמעשה הם רק מאפילים על עצמם

    • קודם בקש סליחה מה''חמורים'' שאתה משווה את השמאל להם. (ל''ת)

      קיקו, 18/04/09 12:09

  • 58.

    אכן היה פעם אלהים אך הוא מת בנסיבות לא ברורות וכיום הוא מצוי במוחם

    ונכרתה הנפש ההיא (אלהים), 17/04/09 22:44

    של המאמינים בלבד.

  • 57.

    המצאת האלהים והדתות גרמו לנזקים הכי חמורים וכבדים לאנושות (ל''ת)

    המצאות שגרמו נזקים לאנושות, 17/04/09 22:39

    • למשל הנאציזם והקומוניזם.אדיוט. (ל''ת)

      מני, 18/04/09 23:26

      • והקפיטליזם החזירי. (ל''ת)

        שכחת משהו, 19/04/09 09:37

  • 56.

    עד לפני זמן לא קצר לא הייתי טורח לסיים לקרוא

    איציק, 17/04/09 22:11

    לפני כמה זמן פשוט הפסקתי להאמין והייתי די מאמין עד אז,
    מזדהה במיוחד עם הקטע של הריקנות אבל האמונה נראית לי פשוט כזאת טיפשית עכשיו...

  • 55.

    גם ורדה וגם אתה בגדר

    שמועה, 17/04/09 22:01

    בעוד כמה שנים יהיו מי שיגדירו אותכם בתור שמועה והיו מי שידלגו מעל שמותכם.זה על בטוח. בקשר לאלוהים הוא ימשיך להיות עוד הרבה זמן בגדר שמועה.הרבה זמן לאחר שהציבור כולו פשוט ידלג מעלכם.אבל כולם ידלגו מעלכם ומעל אלוהים לא ידלגו לעולם.גם אם הוא ישאר בגדר שמועה! יחי ההבדל הקטן!!!
    לא רק לאלוהים שמורה הזכות הזו .גם להרבה אישים מתקופת המקרא שמורה הזכות להיות בגדר שמועה , בן אם כתובה ובן אם שמועה.להבדיל מכמה פסיכיטורים כמוך שה'זמן' (יצירה אלוהית) פשוט ימחה

  • 54.

    זאקקונט (ל''ת)

    סטפן צוויג , 17/04/09 21:54

    • ז'אקונט הוא שמועה רחוקה .

      סטפן צוויג , 17/04/09 22:02

      אני דווקא מאחל לו אריכות ימים כדי שיהיה סיפק בידו לחשוב ואולי יגיע בסופו של דבר למסקנה הנכונה.

      את שפינוזה הוא לא הבין בכלל. נראה שהרבה ממלכלכי הניירות הקוראים לעצמם סופרים והסטוריונים הם אידיוטים גמורים.

      • מר צוויג

        טחטח, 17/04/09 22:26

        אלוהים הגדול והאדיר לא צריך שאתה תגן עליו.לצערי יש הרבה מדברים בשם האלוהים אבל הוא שותק מעניין מדוע.אתה יכול להאמין בדבר שלא קיים אבל אתה לא צריך לכעוס על מי שבוחר לא לעשות זאת.ודרך אגב טחטח ולא צךצך או צחצח.

      • נראה לך שהוא בכלל קרא את שפינוזה? (ל''ת)

        תמה, 18/04/09 00:05

  • 53.

    היקום מתוכנת מתמטית

    איתמר, 17/04/09 21:51

    היקום כולו מתוכנת בקוד מחשב ועצם העובדה שניתן לחשב בדיוק מתימטי הרבה תופעות בטבע מובילה למחשבה שאכן כח עליון כלשהוא מעורב אבל אין זה אומר שאותו כוח הוא דתי או בעל השקפות מוסר זהות לאדם.מכיוון שמהות הכוח והבנתו הינן מעבר להבנה האנושית רצוי שהאדם יעסוק בסוגיית האדם ויניח לסוגיית האל.הדתות למינהן צריכות להתמקד בקרוב לבבות ובשמירה על קדושת החיים ולא לנתב את האדם לאפיקים של סגידה דתית עיוורת.אישית אני מאמין שיש כוח עליון אשר אין לי היכולת להבינו ואת מניעיו ולכן שמירת קדושת החיים היא הביטוי הנכון לאמונה באל שכן האל ברא חיים מכיוון שרצה בקיומם אבל השאיר לאדם את התפקיד לשמרם.האל מבחינתי הוא כוח ללא תואר או צורה שברא את העולם מסיבותיו שאותן לא אבין לעולם.

    • כל הכבוד לך על תגובה נבונה ולא מתלהמת (ל''ת)

      נגה, 18/04/09 05:21

    • דווקא הבנת הרבה - ותודה על חוכמת תגובתך וצניעותך. (ל''ת)

      יפה כתבת וניסחת, 19/04/09 09:59

  • 52.

    סוף סוף אדם עם דעה רציונלית

    איב, 17/04/09 21:44

    מתי האנושות תשתחרר מכל האמונות הפרימיטיביות שעזרו לאדם הקדמון להתמודד עם הלא מובן? כל עוד שיאמינו בפייות, מלאכים, סופרמן, אלוהים ועוד דמויות פיקטיביות, לא נוכל לקחת אחריות מלאה על מעשינו ולהתקדם לשלב הבא באבולוציה.

    • נכון, סוף סוף כי אין הרבה וטוב שאין. (ל''ת)

      קיקו, 18/04/09 12:13

  • 51.

    הלוואי והיה

    bb, 17/04/09 21:32

    אלוהים זה היה עוזר מאד בחיים אבל לצערי אנו צריכים להתמודד עם החיים לבד.דרך אגב אפילו שאני לא מאמין מי שכתבו את התנך היו גאונים.

  • 50.

    אני מרחם עליך...

    אבי ירושלים, 17/04/09 20:43

    אני מתפלא עליך איך אדם חכם ונבון כמוך יכול להגיע למצב בו אתה נמצא... שיניתה את החיים שלך בגלל נמלים? איזו תגלית ...ללמוד את התנ''ך בתור נמלה...מה קרה לך הייתה מסטול? בגלל זה אתה משנה את החיים? נצח כנגד אויר? אתה מבסס את הדרך שלך על ספקולציות מוטעות ללא שום בסיס או הוכחה ...דבר אחד ברור עם תורת הנמלים שלך עם ישראל לא היה שורד עד היום... בפרשת השבוע התורה מדברת על החיות מותרות והאסורות... למותרות יש שני סימני טהרה ,מעלה גרה ומפריס פרסה ,מציינת התורה 4 חיות שלהן רק סימן טהרה אחד,הגמל ,השפן והארנבת מעלות גרה והחזיר מפריס פרסה כל שאר החיות בעולם או שיש להם את שני הסימנים או שאין להם אף סימן.אם התורה הוא חיבור פוליטי כמו שאתה מציין איך היא יכלה לקחת סיכון כזה להגיד שישנן רק 4 חיות בעלות סימן אחד והרי אם ימצאו את החיה החמישית נוכל לגנוז את התורה ולהגיד טעינו... מעניין עם כל הטכנולוגיה של היום לא מצאו את החיה החמישית ...ה' אמת ותורתו אמת ...ולא תורת הנמלים המטופשת שלך...שבת שלום

  • 49.

    אנחנו מתפללים למען הכופרים

    יעל, 17/04/09 20:06

    אם היית חווה מצב שבו אתה מחוץ לאישיות שלך, לא חושב על עצמך ולא זוכר את עצמך, מצב של התבוננות בעולם בלי הרגשת העצמי, היית מבין שחווית איחוד עם הכוח האלוהי הקיים. אבל אנשים שמאוד מועסקים באמביציות שלהם לא מתקרבים לחוויות כאלה. אין מה לעשות. יש אנשים רוחניים יותר ויש פחות. יש אמונה ויש הבנה ויש חוויה.

  • 48.

    כל הדתות

    לא ייאומן, 17/04/09 19:59

    זה המצאה של שרלטנים כדי לשלוט באנשים אחרים.כמו אצלנו תופסים את המדוכאים המיואשים המסוממים והשבורים ואחר כך לוקחים את כספם הדל כאילו לנזקקים ולחולים.

  • 47.

    היום הדת השלטת ב''אליטה'' בישראל, היא עבודת-אלילים: קדושת ''האדם באשר הוא

    הכלב שלי חשוב יותר, 17/04/09 19:56

    ''האדם באשר הוא אדם''...אז באמת: הכלב שלי חשוב בעיני יותר
    ממרבית האנשים. בטח יותר מאנשים שאינני מכיר.

  • 46.

    לדידי האמת של האלהים,התורה וההלכה אמיתיים בדיוק כמו החתול במגפיים

    אגדות האחים גרים, 17/04/09 19:54

    הוביט,דארת,הברון מינהכוזן,כיפה אדומה וכו'......

  • 45.

    בסופו של דבר הוא

    מאמין שיש אבא בשמיים, 17/04/09 19:50

    הוא אומר את זה בהתחלה
    וסותר את עצמו בהמשך.
    איש קטן מאוד, אבל כולנו בשר ודם מי אנחנו שנשפוט אותו.

  • 44.

    היום הדת השלטת ב''אליטה'' בישראל, היא עבודת-אלילים: קדושת

    הכלב שלי חשוב יותר, 17/04/09 19:49

    ''האדם באשר הוא אדם''...אז באמת: הכלב שלי חשוב בעיני יותר
    ממרבית האנשים. בטח יותר מאנשים שאינני מכיר.

  • 43.

    לכל המאמינים צאו מהסרט

    טחטח, 17/04/09 19:48

    מספיק עם האמונות הטפלות אתם לא שונים מעובדי אלילים עוד חמישים שנה אני מאמין שיהיו התפתחויות שיגרמו לכל האנשים לראות שכל הדתות זה סיפורים ומעשיות אפילו אם הן יפות וחכמות.

    • אתה באמת צ'ךצ'ך

      סטפן צוויג , 17/04/09 22:04

      מתי תחכים?

  • 42.

    טיפוס קצת טיפש

    דור, 17/04/09 19:41

    זה דגם די מוכר: אנשים משכילים אבל די טיפשים בהבנת העולם שחושבים שהם בהחלט חכמים ואפילו טיפה מקוריים, כשהם מדקלמים בנפיחות אינטלקטואלית קלה את הטענה הנדושה על האדם שהמציא את אלוהים

  • 41.

    שילך לקרוא ''החטא ועונשו''

    רועי, 17/04/09 19:40

    אולי יפתחו לו סוף סוף כמה ערוצים בראש..
    עושה רושם של בנאדם מאוד לא בוגר נפשית.

  • 40.

    אני ממשפחה מסורתית

    אמתואי, 17/04/09 19:39

    וגם אני הבנתי לאחר שהתבגרתי שאלוהים זה המצאה של בני האדם מפני שהם זקוקים לו כמו שמאמינים בבבות למיניהם וכתות ואסטרולוגיה וכו'.

    • נו באמת שאלתה את עצמך אי פעם

      שמעון הצדיק, 18/04/09 00:22

      למה? הטבע יצר אותך כפי שיצר אותך או את כול האנושות

      • כן שאלתי את עצמי... אז מה הפואנטה שלך (ל''ת)

        אתאיסט, 18/04/09 13:01

  • 39.

    אמנון ז'קונט הוא כופר ! ודינו יהיה משמיים. (ל''ת)

    צחי, 17/04/09 19:30

    • אין אלהים בשמים.בארץ או בכל מקום אחר בכל היקום לפיכך אין

      אין אלהים ואין נעליים, 17/04/09 19:52

      מי שיכול להעניש.......

      • לכל הספקנים

        מאמין, 18/04/09 01:40

        במיוחד למר ז'קונט המלומד,תבינו דבר אחד...''אין עוד מלבדו''...אתם עוד תיווכחו יש מי שמשגיח עלינו,אין דבר כזה מקריות,הכל כתוב.ועדיף בשבילכם לא לשאת את שם השם לשווא, אין לדעת לאן יוביל המחר,שיהיה לכם ולבני משפחותיכם שבת שלום ומבורך ושכל משאלות לבכם יתגשמו ל ט ו ב ה (-;

    • חילוני

      ישראלי, 18/04/09 13:16

      שמאמין..אידיוט זה בודאי לא עיין בתנך מעודו.. מענין שבספרי הנביאים. כתוב על כל המתרחש בימים אילו. כתוב על שרינו. כתוב על ממשלתינו . כתוב על אויבינו שהתנך מכנה בשמם..כתוב על האינפלציה שקימת בימים אילו. האם נביאים אילו עישנו סמים וחזו הזיות? רק אידיוט מסוגל לבא ולאמר שאין בעל בית על עולמינו..מענין שהכתב האידיוט שעיניו וראשו סתומים לא רואה המתרחש בימינו אנו. שים לב אידיוט.כמה פעמים כתוב בתנך לך נתתי את הארץ לרשתה. האם אינך רואה שכל העולם רוצה לחלק את ישראל ?בספר יואל כתוב . שים לב אידיוט.כי הנה בימים ההם ובעת ההיא אשר אשיב את שבות יהודה וירושלים. ( ענה לי אידיוט מי העמין שאחרי 2000 שנה ישראל לא נכחדה ושבה להיות מדינה ) וקבצתי את כל הגוים והורדתים אל עמק יהושפט ( שים לב לשם העמק ) ונשפטתי אתם שם על עמי ישראל. ונחלתי..נחלתו .לא נחלתך.אשר פיזרו בגוים ואת ארצי חילקו.מה? ישראל מחולקת ?האם נבואות אילו באו מתוצאה של עישון סמים.פתח עינך יה טמבל סתום מח.רואים אתם שאני כותב בשבת זאת אומרת שאינני חרדי.אין אלוהים? נכון לך אין ולכמוך אין אלוהים..נוסף. לכופרים. כתוב ידע השור קונהו וחמור אבוס בעליו.. מדוג שור וחמור? הרי ידוע שהבהמות העקשניות ביותר הם החמור והשור. החמור והשור מכירים בעליהם והכופרים לא.. האם ראיתים פעם ציפור צמאה.. ציפור צמאה מרימה ראשה השמימה. הציפור מכיר בכח עליון אבל ראשו של האידיוט לא מכיר

  • 38.

    יש עוד אמנון אחד שיכול להבהיר לאמנון זה , את כל סימני השאלה

    יהודי, 17/04/09 19:27

    שמו הוא : הרב אמנון יצחק.
    אם אמנון הכותב רציני , נטול אגו , שיואיל בטובו ליצור קשר עם הרב אמנון יצחק--אפשרי דרך אתר ''שופר'' , יתאם פגישה וישב עימו בנחת וברוח טובה, ורק אז הדברים יובהרו לו כהוויתם . יש אמת אחת--אל תפספס אותה. הרב אמנון יצחק ענה על אלפי שאלות של ''אינטלקטואלים'' --חלקם נותרו בפה פעור ,חלקם הודו באמת וחלקם חזר בתשובה.

    • אני כבר נפגשתי איתו וסולקתי מהאולם כי לא אהבו את דעותיי

      הצדיק , 17/04/09 19:52

      לפני מספר שנים לקחו אותי חברים למפגש שהתקיים בתל אביב עם אמנון יצחק, אני שנחשב לכופר העלתי את טענותיי בכנס וסולקתי החוצה על ידי בריוניו של אמנון יצחק, הוא אוהב לשמוע רק את עצמו ואת מאמיניו, הסיפור אמיתי לגמרי..

      • אמנון יצחק איננו דוגמא לאיש מאמין.

        סטפן צוויג , 17/04/09 22:08

        הוא מסוגל להלהיב בורים ועמי ארצות .

    • על המיסיונר אמנון נאסראללה כבר נאמר ''מחרביך ומהרסיך ממך יצאו'' הוא פועל

      אמנון נאסראללה, 17/04/09 20:23

      בלי משים כנגד המדינה בדיוק כמו אוייבנו הגרועים ביותר.

    • אתה פתטי. מילא אם היית אומר: לך לדבר עם דוקטור לפיסיקה שהפך לכומר... (ל''ת)

      חה חה חה, 18/04/09 16:30

  • 37.

    חבוב, יש הרבה אנשים שמאמינים שהשואה היא שמועה בלבד...אז מה?

    דור שני, 17/04/09 19:18

    האמונה היהודית מתבססת על זיכרון קלקטיבי: כ-ל העם היה נוכח
    במעמד הר סיני. והזכרון הזה עבר מדור לדור. תמיד היו עובדי-אלילים
    בעמנו, והים האליל הוא ''האדם באשר הוא אדם''...שוין. מה עוד חדש?

  • 36.

    בספר בראשית כתוב ''בראשית ברא האדם את האלהים (ואת הדתות) בצלמו וכדמותו

    מוטי שרעבי, 17/04/09 19:15

    ברא אותו''............ועל הדמות שברא יש מאין השליך את רגשותיו,פחדיו,יהבו,תקוותיו ו......

    • לא מושלם(האדם) לא יכול ליצור מושלם ולהפך......... (ל''ת)

      רנה דקרט, 17/04/09 20:24

  • 35.

    עצם קיומו של האדם היא טעות של הטבע...לדעת הפילוסופים.. (ל''ת)

    הצדיק , 17/04/09 19:13

    • יש סרט של וולט דיסני - סרט ישן מאוד שממחיש את היקום והחיים (ל''ת)

      בדוק , 17/04/09 19:22

      • את צודקת, בסרטים גם יצרו את סופרמן ספיידרמן וארי פוטר... (ל''ת)

        הצדיק , 17/04/09 19:26

        • לא אני רצינית סרט שרואים איך העצים והפרחים פורחים ונובלים

          בדוק , 17/04/09 19:37

          והזרעים מתפזרים וצומחים שוב פרחים.התפתחות של המשכיות של היקום. אני יודעת שהמדענים טוענים שכל היקום החל מהמפץ הגדול. אבל היו לי גם שיחות עם דתיים שטוענים שמישהו יסביר להם איך נותרו התאים בגוף ומדוע אף אחד לא הצליח לפענח את כל מוחו של האדם.

          • הכוונה איך נוצרו התאים בגוף (ל''ת)

            בדוק , 17/04/09 19:38

        • צודק הם גם יצרו אגדות של מחקרים אחדים שהורסים מחקרים קודמים

          שמעון הצדיק, 18/04/09 00:24

          רק הם לא מספרים שלמעשה כל הסיפור של דרווין הינו תאורה ליקום עדיין לא הוכח שום דבר

    • ניטשה, שאמר: ''אלוהים מת'', קבור מזמן. כמוהו כל הפילוסופים...אבל אנשים

      יהודי, 17/04/09 19:30

      מאמינים באלוהים: יהודים, נוצרים ומוסלמים...
      יש, נכון, גם עובדי-אלילים: למשל ההומניסטים שמקדשים את ''האדם''....

      • שכל אחד באמונתו יחיה - למה צריך לריב עם כל העולם

        בדוק , 17/04/09 20:10

        בסוף את כולם זורקים באדמה או שורפים.

      • לא הבנת את ניטשה ...

        א, 17/04/09 20:42

        כשניטשה סיפר על המשוגע שמתהלך ברחוב וצועק ''אלוהים מת'' הוא לא התכוון לכך שהוא מת, שאם כן הרי זאת אומרת שאלוהים חי מתישהו והרי הוא נצחי. מה שהוא כן בא להגיד זה שמה שאלוהים ייצג כבר לא קיים יותר, אין אמונה משותפת אחת באלוהים, והאדם הוא המדד למוסר וכולי...

      • טעות בידך . רוב הפילוסופים האמינו באל.

        סטפן צוויג , 17/04/09 22:12

        מי שטוען ששפינוזה היה כופר, איננו מבין אותו. גדולי הפילוסופים היו אנשים מאמינים.

      • ניטשה הוא דוגמה לאדיוט שעשו ממנו איש חכם

        שמעון הצדיק, 18/04/09 00:26

        שקבוצה מסויימת האלילה אותו ועבדה אותו כאל

    • ולדעת בני האדם קיומם של הפלוסופים הינם ציון טיפשותם של בני האדם (ל''ת)

      שמעון הצדיק, 18/04/09 00:23

  • 34.

    החולים,נכים ומוגבלים שפוחדים ללכת בדרך החיים על רגליהם נזקקים לקבי הדת (ל''ת)

    הדת קביים לנכים ולחלשים, 17/04/09 19:11

    • מחר גם אתה חכם חלם יכול להיות אחד מהם

      בדוק , 17/04/09 20:11

      אל תשפוט בן אדם עד שלא תהייה במקומו.

  • 33.

    אני מאחל לדתיים לצאת עד פסח הבא מעבדות וחושך הדת כדי להיות בני חורין (ל''ת)

    אני מאחל לדתיים, 17/04/09 19:06

  • 32.

    האמונה מחזקת רוחו של אדם

    בדוק , 17/04/09 19:03

    אין אדם שהוא לא חולה או מרגיש חסר אונים מול החיים ולא מדבר עם אלוהים ומבקש שיעזור לו. גם אלה שלא צמים ביום כיפור גם אלה שאוכלים מה שרוצים בפסח ולא הולכים לבית הכנסת. גם לנשמה טוב להיות מזוהה עם כוח עליון שמנחה אותו ברגעים קשים ומרגשים.

    • זהו, בדיוק האלוהים הוא יציר מוחו של האדם..כמו שהבנת בעצמך.. (ל''ת)

      הצדיק , 17/04/09 19:08

      • אני ניפגשתי עם אלוהים בכמה צמתים

        בדוק , 17/04/09 19:20

        אבל ביום שהורי נפטרו ובבית הקברות כתוב דע מאין באת ולאן אתה הולך. הבנתי שהם אומנם באדמה אבל מה הלאה ?

        • אין הלאה, יקירתי זה נגמר שם באדמה..ולמה צריך להיות הלאה?

          הצדיק , 17/04/09 19:25

          הפגישות שלך עם אלוהים הינן דמיוניות והן תוצר של רצון להתחבר לכוח אחר שנותן לך הרגשה שאת מתחברת למשהו חזק ממך..חלק מטבעו של האדם..

          • ז"א חלק מטבעו של אדם גם חלק ממך - ולמה שלא תהייה הלאה (ל''ת)

            בדוק , 17/04/09 19:40

  • 31.

    חותמת על כל מילה. (ל''ת)

    שרון, 17/04/09 18:50

  • 30.

    מה אתה מחרטט שתי אפשרויות - יש - או -אין ויש מצב שיש ...אז מה אתה חופר (ל''ת)

    צחי, 17/04/09 18:45

  • 29.

    עצוב לשמוע איש יהודי שמדבר כמוך

    אביהו, 17/04/09 18:43

    אין לי כל הגדרה אחרת חוץ מ ''עצוב''. אני מקווה שיום אחד באמת תעצור ותבדוק את האמונה שלך, אני בטוח שאיש משכיל כמוך יודע אתאיזם הוא גם סוג של אמונה.
    ואתה איש יהודי שחי בארץ ישראל ומדבר עברית יכול לחקור ולחפש קצת וללמוד על האלוהים שלנו שהוציא אותנו מעבדות ונתן לנו חרות וגיבש אותנו כעם. ''הוא'' רוצה שתלמד ותחקור אודותיו, אני מבטיח לך שאם תשקיע מאמץ בחיפוש אחרי אלוהים לפחות כמו המאמץ שהשקעת בקריאת המחקרים של שפינוזה, ''הוא'' יעזור לך עם האמונה. תזכור שאמונה היא בחירה.

    • אמונה היא באמת בחירה, השתייכות לעם זו לא בחירה או נולדת יהודי או לא.. (ל''ת)

      הצדיק , 17/04/09 19:58

      • לצדיק שצודק

        אביהו, 18/04/09 13:18

        אז אם נולדת יהודי למה שלא תחקור את המקורות שלך? למה לא לחקור על אותו אלוהים שכל כך מספרים לנו עליו אבל אף פעם לא עצרנו באמת ובדקנו מי הוא בכלל? ומה רצונו מאיתנו? . אני חושב שחובתו של כל אדם ובמיוחד יהודי לחפש את בורא עולם, לקרא בדברו (התנ'ך) על מעשיו, לחפש את הדרך האמיתית שמובילה אליו, הדרך היחידה שבא נמצא מנוח לנפשנו.
        המקום הכי טוב להתחיל בחיפוש הזה הוא... התנ'ך. ''בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ...'' נשמע קצת בדיוני? או קיי, מסכים איתכם אם אין לכם אמונה כל סיפור התנ'ך נראה מצוץ מהאצבע. אבל אם אתם באמת רוצים לחקור ולמצוא תשובות אזי תשאלו את בורא עולם ותבקשו ממנו שיעזור לכם להבין את דברו, והוא הקיים באמת יעזור לכם ויחזק בכם את האמונה.

  • 28.

    קמתי מ14 מיליארדשנות מדיטציה עם פארווטי בזרועותי עוד 9 ימים

    שיווה,הר קאיילש., 17/04/09 18:37

    ו 4 שעות..אם חש לכם בעיה תפנו לאללה מעלי.

  • 27.

    סתם טיפש

    daga313 , 17/04/09 18:36

    בלי שום קשר לדת או לחילוניות. אתה לא מסוגל ליכתוב אפילו 5 מישפטים ברציפות עם החוכמה והתיחכום שיש בתורה. וליפני שתבקר את התורה תנסה ליקרוא פופאי.
    אני מתפלא שהעיתון מגדיש מקום כל כך יקר להבלים מסוג זה.

  • 26.

    אז איך אתה מסביר המשך קיומו של ישראל במשך אלפי שנים?.. (ל''ת)

    מיקריות.??.. או מאת אלוקים..??, 17/04/09 18:25

    • הבודהיסטים קיימים כמעט אותו הזמן שהיהודים קיימים (ל''ת)

      מקריות? או מאת בודהה??, 18/04/09 13:06

  • 25.

    אמנון זקונט

    יעל, 17/04/09 18:18

    הייצור הזה, אמנון,קרח מבפנים ומבחוץ...נפלאות הבריאה..

  • 24.

    לאמנון אתה אומר ,,היה כנראה כח כל שהוא שיצר את היקום

    מירית, 17/04/09 18:11

    אבל אמנון ,,בחייך,,,,מי ברא את הכח כלשהוא???..

    אנא הסבר נמק.

  • 23.

    אלוהים שמועה..והתורה גנובה... ועם ישראל חי..חי..חי..

    הצדיק , 17/04/09 18:08

    את התורה כתבו 360 שנה לפנה"ס חלקים מהתורה ואת 10 הדברות (רק בגוף ראשון) מצאו החוקרים בכתבי החרטומים במצרים , כתבים אשר נכתבו לא פחות ולא יותר 10,000 שנה לפני הספירה..הדת היהודית או הנוצרית או האיסלמית או הבודהיסטית או כל דת אחרת היא תוצר מעשה ידיו ומוחו של האדם, שהוא כשלעצמו טעות של הטבע...

    • אתה צודק בגדול אבל הפרטים שלך לא נכונים כלל

      אדוני ישמור, 17/04/09 19:17

      התורה נכתבה כנראה סביב המאה ה-6-5, חלק ממנה מאוחר יותר, וחלקים ממנה נסמכו על כתבים עתיקים יותר, גם ממצרים נלקחו מוטיבים אך הרוב הגדול נלקח ממסופותמיה, כתבים מקבילים נמצאו כבר מהאלף השלישי לפנה''ס, סיפורים כמו בריאת העולם, סיפורי חכמה ונבואה (כמו קוהלת, תהילים), חוקים, המבול, חגים כמו יום כיפור וכן הלאה הרשימה לא נגמרת... הכל מועתק, לעיתים אפילו מילה במילה
      הדבר היחיד כמעט שלא מצאו לו מקבילה במסופותמיה הוא שבת! כנראה שאלו שהמציאו את היהדות היו ממש עצלנים, לא רק שהם לא יכלו להמציא שום דבר בעצמם - אלא העתיקו הכל - הם גם המציאו יום חופש!! כבר אמרנו עצלנים?

      • ואיך עצלנים מתפרנסים?

        מיה, 17/04/09 21:59

        הם גונבים.....

      • עוד קשקוש של אדיוט (ל''ת)

        שמעון הצדיק, 18/04/09 00:37

    • הבורות שלך נותנת לך קייס טוב לתבוע את מעכרת החינוך בארץ על מה שהרסה לך

      שאינו יודע לשאול, 17/04/09 19:23

      בחיים. תמצא לך עו''ד טוב, ובהצלחה.

    • מה פתאום התורה מעותקת מהספריה של הארי פוטר

      שמעון הצדיק, 18/04/09 00:36

      ואתה סתם אדיוט

  • 22.

    מאמין אדוק וכופר מושלם טיפשים באותה מידה

    שמאלני שפוי, 17/04/09 18:08

    אני מעדיף את אלה ששואלים שאלות,אני חושב שגם אלוהים מעדיף אותם.

  • 21.

    בקרוב יבוא משיח והגאולה ותראה כמה טעיתה (ל''ת)

    gilberet , 17/04/09 18:06

    • לעזעזאל מתי הוא כבר יגיע אותו משיח? (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:06

      • הוא יגיע, יחד עם סופרמן ספיידרמן והחברה... (ל''ת)

        הצדיק , 17/04/09 19:21

        • משיח לא בא ואפילו לא מצלצל (ל''ת)

          בדוק , 17/04/09 19:44

    • עד מתי יהודאים 600 לפנה''ס... (ל''ת)

      חח תמשיך לחכות, 17/04/09 19:23

    • המשיח יגיע כשתלמד לכתוב בלי שגיאות (ל''ת)

      אבשלום, 18/04/09 05:36

  • 20.

    דת היא סוג של הפרעה נפשית כשהפצינטים מנוצלים לעשיה רווחית

    דש, 17/04/09 18:06

    הדת שימשה במדבר קבוצות של בני אדם ליצור לכידות כדי להתמודד עם עם אויבים מבחוץ
    היום הדת משמש בעיקר כמנוף פוליטי ומקור הכנסה
    מחקרים שנעשו באוניברסיטת קולומביה בארה''ב OCD
    ספרו האחרון של זיגמוד פרויד שנקרה ''משה'' עשה לאיש שמסופר בתנ''ך פסיכואנליזה והמסקנה האיש סבל ונוירוזה
    או בשפת רחוב משה היה חולה נפש
    אבל כאמור קשה להיתווכך עם אמונה ,עם יש משהוא שמאמין שעכבר זה פסנתר אין דרך לשכנע אותו בטעותו
    ניטשה אמר שהדת הומצא כדי לישמור על העשירים מפני הענים

  • 19.

    ז'קונט וורדה רזיאל זו שמועה

    יעקב, 17/04/09 18:02

    אם לא למעלה מזה - בדיחה.

  • 18.

    תיראו איזה פלצן .. בהתחלה הוא אומר היה כוח כלשהו.. נו מה אתם אומרים

    קובי, 17/04/09 18:01

    תבין יעגלה ..במהלך החיים כולם נאבקו כולם לחמו כולם מנסים לשרוד .. אבל אל תגיד כוחי
    ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה .. על תהיה גיבור .. אתה יודע מה קורה שפתאום אתה חולה או רק פעימת לב אחת חסרה אתה ישר עושה קקי במכנסיים ..ופתאום אלוהים עולה לך בראש ..
    גיבור היסטוריון .. מעניין אף פעם לא שמעתי אליך לאחר מותך אף אחד לא יזכור אבל את אלוהים ככווללםם יזכרו ..לך יבטטה

    • כובי יכר אםספה קמו שלח עני עני מעמין בעלוים!!!!!!! (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:08

  • 17.

    מי שחי עם ורדה רזיאל סביר להניח שלא יאמין באלוהים.

    רן, 17/04/09 18:01

    היא בטח הוציאה לו את החשק לחיות.

  • 16.

    הגיגיו של סופר כושל. (ל''ת)

    אמיר, 17/04/09 17:59

  • 15.

    באמת חשוב מאוד מה אמנון ז'קונט חושב על אלוהים.

    רמי, 17/04/09 17:59

    כמו שחשובים הספרים שלו.....
    אוי ואבוי לנו.

  • 14.

    בסדר. אמנון ז'קונט הוא שמועה בלבד, חסר כל משמעות. ממשיך לחיות כתוצאה

    שלמה, 17/04/09 17:55

    מבעיטת הפתיחה.

  • 13.

    כיצד אתה מוכיח שאין אלוקים?

    gilberet , 17/04/09 17:51

    איך אתה מוכיח את אי קיומו של משהו שאתה לא אמור לתפוש בעזרת החושים?
    נשגב מבינתי

    • קשה להוכיח דברים קיימים, ועוד יותר קשה להוכיח דברים שלא קיימים (ל''ת)

      גילברט, תוכיח שאתה חכם. עדיין לא הצלחת, 17/04/09 17:58

      • חחח אהבתי.. אבל עזוב אנשים דתיים זה מקרה אבוד.. (ל''ת)

        אחת, 17/04/09 19:18

      • ואתה יכול להוכיח שאתה כתבתה את הגיג המטופש הזה (ל''ת)

        שמעון הצדיק, 18/04/09 00:35

    • נישגב מינתי איך אתה מוכיח שיש אלוהים-יש לך שני עדים שראו אותו? (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:10

  • 12.

    העולם מוזר ובלתי נתפס וגם שרידות העם היהודי מוזרה מאד

    iritkev1 , 17/04/09 17:46

    גם אם אני חילונית מוחלטת קשה לפזר את העננים האלוהיים בגלל פרשנות עילגת של מאמינים מטופשים. כמו שאנו יכולים לשבט כנראה שכבר ידעו לעשות זאת פעם ואולי אנו משובטים בכלל. יש אבא או אמא ליצורים עלי אדמות ושמם אינו חשוב. הם גם כתבו איזו שהיא פרוגרמה עתידית ואנו מקיימים אותה ככתבה וכלשונה ואולי כאן ניתן להסביר את השרידות של העם שלנו.

  • 11.

    הקדוש ברוך הוא מעל כל שכל גם של ''אינטלקטואלים'' (ל''ת)

    אליהו הנביא, 17/04/09 17:44

    • ל"אליהו הנביא" שתית יותר מידי יין בליל הסדר? (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:12

  • 10.

    ויהי חושך......''אינטלקטואל'' חשוך מרפא.... (ל''ת)

    אליהו הנביא, 17/04/09 17:43

    • ויהי אור האינטלקטואל מנסה לפקוח את עייניך (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:13

  • 9.

    אוי ואבוי

    גוועלד, 17/04/09 17:09

    סופר והיסטוריון (להלן - איש רוח) שחושב שלא ניתן לקבל החלטות של יהרג ובל יעבור מראש?
    אוי לכזה איש רוח.

    אז איך מותר האדם מן הבהמה אם אין לו חוקי מוסר? צו מצפון? קו שינחה אותו בדיוק באותם רגעים קשים ובלתי צפויים לפעול בכוחה של המחשבה וההגיון ולא בכוחם של הדחפים?

    אם כל אחד ילך לפי ''הכרה פנימית שכפופה לתנאי המציאות'' כבסיס מוסרי, אז תמצא את עצמך מוקף בפונדמנטליסטים קיצוניים שכיפפו ועיוותו את המציאות לעיוות תפישת המציאות. ויש דוגמאות כאלו בכל תפישת עולם קיצונית (לאו דווקא רק דתית).

    בקשר לאמונה - כל חילוני כופר במסגרות כפויות וצרות של דת זו או אחרת. זה עדיין לא שולל את הימצאות האמונה. אמונה בכך שאנחנו קצת מעבר לצו הגנטי או למוטציות אקראיות בלבד. זה לא שהאבולוציה הפיזית לא התקדמה לה בזכות ובגלל אותן מוטציות אקראיות (וגם לא אקראיות). אלא שיש גם ברוחו של האדם מעבר לאקראיות גנטית.

  • 8.

    אמנון כמו כל סופר אחר (בתנ''ך) בנה הסבר מניפולטיבי לחיו (ל''ת)

    הכל הבל הבלים הכל הבל, 17/04/09 16:43

    • הסבר מניפולטיבי לספר מניפולטיבי עוד יותר. (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:16

  • 7.

    למגיב מס' 4,,

    קסקסון , 17/04/09 16:26

    אולי תסביר איך אפשר לגבש משהו, ממשהו שלא קיים, למשהו קיים?

    אם להקיש מזה למימד החומרי, זה למעשה אלכימיה.

  • 6.

    דקה אחת לאחר שתמות תבין שכל בחיים טעית,,לא חבל על חיים שלמים מבוזבזים? (ל''ת)

    קיקי, 17/04/09 16:13

  • 5.

    העצוב לקרוא התקפות כה גסות על אלוהים. לא יהי

    אבי צנעני, 17/04/09 16:02

    מוגזם לומר שכל הקידמה והחברה המערבית, כולל רעיון המעמד הבינוני, מגיעים מרעיון האלוהים. אומרים שכדי להעריך דבר צריך לאבד אותו. כנראה החילוניות האגרסיבית היא תגובה לדתיות אגרסיבית.

    • צר לי אך הקידמה והעולם המערבי קשורים בפילוסופים היווניים שדי ירדו על

      חחח, 17/04/09 19:22

      שדי ירדו על עניין האלוהים...
      הקפיטליזם הוא אכן תוצר של אנשים דתיים!!

  • 4.

    הטקסט שובש. ניתן לקבל את הטקסט המקורי

    אמנון ז'קונט, 17/04/09 13:02

    למרבה הצער, הטקסט המקורי שלי סורס ושובש. התשובה לשאלה ''מה מחליף את האמונה שלך?'' צריך להיות ''גיבשתי את אי האמונה לכלל אמונה לכשעצמה'', ולא כפי שהכתבת שינתה ביוזמתה.נפלו עוד שיבושים בטקסט, אך הם פחות קריטיים.

    • ומי אמר שאי האמונה שלך היא אמונה נכונה?

      gilberet , 17/04/09 17:48

      לא חשבת מספיק לעומק

    • הטקסט מצוין בפני עצמו. אין שום סיבה להתחרט על אף מילה. (ל''ת)

      שרון, 17/04/09 18:52

    • אגב, אמנון, אם הטקסט שובש, בקש שיתקנו אותו. ברשת אפשר לתקן. (ל''ת)

      שרון, 17/04/09 18:53

  • 3.

    יש אלוהים ואפילו יש לו זקן לבן והוא עטוי טלית ותמיד מחייך בטוב לב שחוש

    גברי, 17/04/09 11:54

    שיניים לבנות ובריאות, והוא מאד מבקש שלא נדליק אור בשבת ולא ניסע לאגם החולה בשבת ושנשתמש בכלים שונים לבשר וחלב. וכשאנו שוחטים פר או תרנגולת הוא מאד מבקש שנקבל הכשר של הרבנות הראשית אחרת הבשר לא יצא טוב...

    • מאיפה לך שיש לו זקן? ואם אלוהים זה בכלל היא? (ל''ת)

      עדי, 17/04/09 19:09

      • כי כתוב ויאמר אלוהים.אם זו היא היו אומרים ואמרה אלוהים (ל''ת)

        חוץ מזה בפסלים של מיכאל אנגלו הוא זכר, 18/04/09 08:36

    • אמת, ובין השנים 1939 ל 1945 הטלית כיסת את עיניו והוא לא ראה את הנעשה (ל''ת)

      avyb , 17/04/09 19:20

      • הוא גם רוצה

        uu, 17/04/09 19:42

        שנחתוך את נייר הטואלט לפני שבת שהוא לא יכעס.

  • 2.

    צפרדעים וחיות אחרות

    גלי בת חורין, 17/04/09 11:09

    אני הראשונה!!111
    סדר קוסמי -גם הוא רק אשלייה . זה רק אנחנו אירגנו לעצמנו את חוקי הסדר הזה, על פי התבוננות בכאוס הראנדומלי מסביבנו. זה כמו שצפרדע תתבונן לה בשלולית שבה היא שורה, ותאמר לעצמה: איזה יופי! יש כאן רפש כמו שאני אוהבת, כל סוגי המזון שאני נוהגת לאכול, ועוד צפרדעים כמוני, שאוכל להתרבות איתם! אין ספק, שיש אלוהים, אחרת, מי דאג לי לכל הטוב הזה?

    כולנו צפרדעים, מהבחינה הזו, רק שחבל שאלוהי הצפרדעים העניק רק להן לשון כל כך ארוכה, ואנחנו- צריכים עדיין לעבוד קשה בשביל להביא אוכל אל פינו .

    • ומהיכן יש לצפרדע את היכולת להבחין בסדר כלשהו?

      gilberet , 17/04/09 17:47

      לא חשבת מספיק לעומק

      • המוח הוא המחשב שעדיין לא פיצחו את כל יכולתו (ל''ת)

        בדוק , 17/04/09 20:57

      • ברור!

        גלי בת חורין, 18/04/09 06:47

        הצפרדע חושבת לעומק מתוקף היותה בעלת ראשן... ולכן היא גם ניצבת, בשרשת המזון, בדרגה מעל יבחושי אותה ביצה, שמבלבלים בין טיעון - לאנלוגיה.

  • 1.

    פתח את העיניים והסתכל סביב

    מאמין חילוני, 17/04/09 10:54

    כל הניפלא הזה, החרא הזה ומה שביניהם הוא מאלוהים.
    ולנו נותרה הבחירה החופשית לבחור בין לבין.

    • החרא הזה במקרה הוא תוצר של גנים (ל''ת)

      בדוק , 17/04/09 19:08

      • והנפלא הזה זה למראית עין - כי הטבע כמו שהוא יפה כך יכול להיות הרסני (ל''ת)

        בדוק , 17/04/09 19:09