• 1.

    כמה יפה

    תמר, 28/03/09 05:17

    תודה על הכתיבה והפרשנות מאירת העיניים.
    חשבתי על המילה טוהר ובסודה מתקשרת לשניות (דואליות)
    ולשני בני אהרון
    מאתים ועשרים: רך, רכות, זכות שאין בה קליפה.
    כ' מאמרות לפי הקבלה: עשר מאמרות, ספר בראשית מול עשרת הדברות. ר' הם עשרים במילואן מאתים. מאה למשה ומאה לאהרון. דברות ומאמרות.
    ''וַיִּקְרָא אֶל משֶׁה ''וַיְדַבֵּר'' יְהֹוָה אֵלָיו מֵאֹהֶל מוֹעֵד ''לֵאמֹר:'' ''דַּבֵּר'' אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל ''וְאָמַרְתָּ'' אֲלֵהֶם אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַיהֹוָה מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם''
    ויקרא-ויקרב אב'' של בראשית ובריאה, קריאה לקירבה.
    קרב מלשון פנים. היא קריאה אל הפנים, אל המימד הנסתר מהעין הוא הרך המוגן ומכוסה בעור ואינו יכול להתקיים בחמצן האויר הפרוץ והמעבה כל זך לקליפה.
    הקליפה היא המגן. ההקבלה בין עוצמתה של אש הקדושה ואש החמצן החיצון אשר באויר.
    האלהות היא מקום שאין בו שניות הכל באחדות ולכן נדב ואביהוא מתאחדים לאחד ומתגלים, באחד הוא נכד אהרן, פינחס בן אליעזר
    '' לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם: וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם'' (במדבר כ''ה יב-יג)