• 37.

    אפשר לומר על הכתבה הזו רק דבר אחד:

    Gillian , 17/02/09 20:58

    לא שווה יריקה.

  • 36.

    הטעות הגדולה ביותר - הכתבה כולה טעות אחת גדולה

    Hannan68 , 17/02/09 17:11

    הם מתעלמים מהעובדה שחלק גדול מסרטי המד"ב מבוססים מדעית ומבוססים על אירועי עב"מים אמיתיים שהתרחשו (מפגשים מהסוג השלישי, תיקי-X, אש בשמים, וכ"ו). להלן מספר דוגמיות:

    1. חלק מהחוצנים כן נראים כמונו ואין בזה שום סתירה ביולוגית או אבולוציונית.

    2. לפי מחקרים עכשויים, ככל הנראה כן ניתן לעבור את מהירות האור. מה גם, שאין צורך לנוע במהירות האור כדי לעבור מרחקים בחלל, יש שיטות נוספות מאשר תנועה רגילה בטיסה.

    הכתבה רק מוכיחה כמה הטיעונים מגוחכים וטפשיים. רצוי ומוטב היה שעורכי המגאזין היו נשארים בשירותים. מן הסתם, כתבה כל כך מגוחכת, טובה לשימוש רק בחדר השירותים.

    חנן סבט
    העמותה הישראלית לחקר עב"מים
    WWW.EURA.ORG.IL

  • 35.

    לכל מי ש''חושב'' שהוא מבין את נבכי החלל

    ששון, 16/02/09 22:12

    גיליתם את הגלגל לפני כמה אלפי שנים
    מהאש הפקתם תועלת לפני כמה עשרות אלפי שנים
    את החללית הראשונה בניתם לפני 100 שנים
    אז מה לכם ולחלל ?
    רב הנסתר על הנגלה
    אני דורש מכל כוכבי סדרות המד''ב להמשיך בדרכם ושרוחכם לא תיםול בעקבות כתבה זו

  • 34.

    ועוד דבר:

    דותן, 16/02/09 20:49

    ''...היא דורשת השקעה עצומה של אנרגיה, המוכפלת ככל שהמהירות מתקרבת יותר לזו של האור...''אם זו הייתה אנרגיה כפולה בגבול של ''כמעט'' מהירות האור, אז היינויכולים כבר לנוע בה. הכותב לא כותב גרוע, הוא פשוט בור ועם הארץ. צא ולמד.

  • 33.

    הקטע עם הלייזר בריק - זה זוועה אמיתית (ל''ת)

    דותן, 16/02/09 20:47

  • 32.

    גם בכתבה על טעויות במד''ב נפלה טעות מביכה

    לזר לייזר, א גרויסע פיסיקאי, 16/02/09 19:04

    קרני לייזר אינן נעות בחלל ?!

    קרן לייזר היא פעימה של אור קוהרנטי.
    אור נעל בחלל ועוד איך. הוא לא זקוק לאתר או לתווך אחר.
    חשבתי שנטשנו את תורת האתר מזמן.

  • 31.

    אני מוחה, הכל הגיוני לחלוטין

    רועי, 16/02/09 18:44

    1 באיזה סרט מדע בדיוני היו קולות בחלל?
    2 מהירות האור ניתנת לחציה תוך יצירת פרדוקס בהמשכיות החללזמן, כך כנראה עושה זאת האנטרפרייז. אם נכלול את הפרדוקס בחללזמן כאפשרות מטריאלית הרי שלא יפגם ההיגיון שמסביר את המאורעות.
    3 אלו לא קרני ליזר בדיוק, הן רק מכונות קרני ליזר בקיצור אבל הן זרמים של פלזמה שטעונים באופן כלשהו בליזר. ניסיון של מאות שנים לימד את הטכנולוגיה של טעינת פלסמה בליזר קטלני.
    4 מדוע בכל הכוכבים החיזרים נראים כבני אדם? פה נגעת בשאלת השאלות, שהרי הדבר מרמז או על סיבה פועלת, שמוצאם הוא מגזע חייזרים משותף, או על סיבה תכליתית, שהאינטליגנציה של כל כוכבי הלכת ביקום שואפת לייצר מין דומה שישרת את מטרותיה וכל כוכב תורם את חלקו לעניין. אינטליגנציה של כוכבי לכת כבר נידונה רבות בסרטי מדע בדיוני.
    5 בתשובה 4 הסברתי למעשה מדוע לפעמים הומנואידים מכוכבים שונים מסוגלים להתרבות- אם מוצאם מגזע משותף הרי זה ברור שיוכלו להתרבות, ואם תכליתם הטרנספלנטארית גזע משותף אז נוצרו סימולטנית התנאים שבהם יתרבו.
    6 היכולת של חיזרים מסוגים מסויימים לשלוט במערכת העצבים יכולה להיווצר או על ידי מחקר פשוט על תודעות בני האדם בערוצי התקשורת של בני האדם כגון טלויזיה, רדיו ועיתונים (ואז כל שעליהם לעשות הוא להפנט אותם תוך סימום אינטנסיבי של מוחם לצורך קבלת סוגסטיה), או על ידי ידע חייזרי על מבנה התודעה האוניברסלי שממנו אפשר בקלות לגזור ידיעות מדוייקות על המבנה הפרטי של מערכת העצבים של כל גזע וגזע ביקום.
    7 עודף המסה שלו מוקרן לשדה חלקיקים שמסביבו ולכן אפשר לפעמים לחוש בסמיכות האויר היכן שהוא נמצא, או בתופעות חשודות דומות. אפשרות שניה היא שגם בתור עכבר הוא נשאר כבד.
    8 בשביל לשלוח ספינת חלל בחור תולעת נדרשת היתה להתפתח טכנולוגיית כיווץ לגודל אטומי, נושא הכיווץ כבר נידון בסרטים פורצי דרך כמו ''מותק הילדים התכווצו'' ו''החלל הפנימי''.
    9 במקרה לגמרי הכוכבים שעליהם ביקרו היו בעלי מסה זהה לזו של כדור הארץ או לחילופין הם פשוט לבשו משקולות מתחת לבגדים.
    10 אי האחידות האקלימית היא עדיין בטווח של טמפרטורות מסויים, ולכל כוכב יש את הטווח טמפרטורות שאינו יכול לחרוג ממנו. בתוך הטווח הזה יש שינויים אולם לא מעבר לטווח הזה.

  • 30.

    אסימוב אבי המדע בדיוני? חחחח

    אורן האתאיסט , 16/02/09 18:12

    ה.ג'. וולס כתב מדע בדיוני עוד לפני שאסימוב (ששמו הנכון הוא אזימוב כדרך אגב) נולד. באופן דומה טולקין הוא לא אבי הפנטזיה... סיפורי קונן הברברי למשל נכתבו בשנות ה-20 של המאה הקודמת כבר, וספרי פנטזיה אחרים, כמו THE WORM OUROBOROS, עוד לפני כן.

    • קונן הברברי?

      רובן, 17/02/09 10:04

      המיתולוגיות האיריות והנורדיות, שכוללות פיות, קוסמים וכו', נכתבו עוד לפני ישו.
      והמיתולוגיה היוונית...
      וההודית...
      והסינית...

  • 29.

    אדם חייזר

    רון, 16/02/09 17:34

    הבמאי של מסע בן כוכבים ביסס את הסרט על התקשורים שעשתה המתקשרת פיליס ו' שלמר עם קבוצת התשעה, לפיהם ולפי מקורות רבים אחרים (שמצאתי בהם אחידות גמורה בקשר לרעיון הזה) כמעט כל היצורים ביקום המונאודים, כלומר דומים לאדם

  • 28.

    לייזר לא עובר בחלל?!

    פיזיקאי, 16/02/09 17:28

    ידידי, אתה חי בסרט.

  • 27.

    עוד טעות שעדיין לא תוקנה

    חביתוש, 16/02/09 16:31

    במסגרת תוכניתנו 'שפד את כותב המאמר', הייתי רוצה להפנות את תשומת לב המערכת לטקסט שכתוב בדף NRG הראשי שמפנה לכתבה:
    ''...עוברים את מהירות הקול...''

    אהה. בטוח שלא התכוונתם לאור, נכון?

  • 26.

    סעיף 7 הוא אפשרי ביותר הודות לעקרון אי רציפות החומר

    י, 16/02/09 16:08

    בין האטומים של כל חומר וחומר קיים חלל ריק ואפילו בין חלקיקי האטום עצמו. ניתן לנצל עובדה זו כדי לשנות את מימדיהם של אובייקטים מסויימים בלי לשנות את המסה שלהם או להמיר חומר לאנרגיה ובחזרה.

  • 25.

    שמתי לב שהרבה אנשים שלא מאמינים באלוהים אוהבים סרטי מדע בדיוני

    מוטיטוש , 16/02/09 15:37

    תקנו אותי אם אני טועה ומעניין למה ככה זה עובד ומה הקשר ביניהם

    • הסיבה מאוד פשוטה:

      אין נביא בעירו, 16/02/09 16:15

      מי שמאמין באלוהים (או ליתר דיוק בדת מסוימת) בצורה עיוורת, לא מוכן לשמוע על כל מיני תיאוריות אשר עלולות להפריך את מה שהוא מכיר ולכן לא ירצה ולא יאהב את המד''ב ויחשיב את אוהדיו לכופרים בדת ובאמונה.

      לעומתו, אנשים עם שכל ישר והגיון פתוח, מוכנים להכיר דברים חדשים וללמוד מה ייתכן ומה לא, וכל דבר נבדק לגופו-מוכח או מופרך.

      יחד עם זאת, אני שאינני דתי כלל ואף לא קמעה, סבור כי חוטא מי שמסלק במחי יד או עט את כל הידע והפילוסופיה המדהימה הטמונה בדתות ובאמונות השונות, כי רבים הם המקרים שמתברר כי משפט פשוט שנאמר בנוסח דתי הינו מדעי לחלוטין ואפילו נותן השראה לניתוחים ולבדיקות מרחיקות לכת. לדוגמא-ישנן אמונות רבות לגבי מה קורה לאחר המוות ו/או במקביל ורבות מהדתות מתייחסות לכך במודלים אשר אינם מביישים אף מדען ואף מתעלות על הידע הקיים ומכוונות לעבר פיתחת האופקים לדברים שאינם מוכרים ואינם מוכחים. כנ''ל נושא ההיפנוזה, הטלפתיה ועוד אשר נביאים ואחרים ניחנו בהם.

    • עוד תשובה

      אסף, 16/02/09 18:15

      יש קורלציה חזקה בין אהבת מדע בדיוני לבין אינטליגנציה גבוהה וכמו כן בין אינטליגנציה גבוהה להשכלה רחבה יותר והשכלה רחבה יותר לאתאיזם.

      ומטרנזיטיביות קיבלנו את התשובה.

  • 24.

    חיזוק והבהרות

    אורי רוזנשטיין, 16/02/09 15:34

    מגיב 17, תחת השם אהה, ענה בקצרה ובפשטות למה חלק ניכר ממה שכתוב במאמר הוא שטויות.
    לאמיר, מגיב 11, אין כאן שאלה במה אנו מאמינים. יש תיאוריות מדעיות שהמד''ב יונק מהן, ואומר מה היה קורה לן היינו יודעים שהתיאוריות הללו נכונותף ואיך ליישם אותן.
    בכלל, ראוי לציין שמדע-בדיוני הוא תרגום לא נכון של science fiction והתרגום המדויק יותר הוא ''בדיון מדעי'' כלומר סיפור בדוי בעל אופי ורקע מדעיים (להבדיל מהרומן הרומנטי וכד') ולהרבה סיפורי מד''ב (לפחות הטובים שבהם) יש בסיס תיאורטי (בוודאי שלא מעשי, עדיין) מוצק.
    אגב,ב''מסע בין כוכבים'' החללית נעה בתוך ''שדה עיוות'' (WARP) שהוא נושא שנחקר במכון וויצמן בעבר, ואולי גם כיום. הרעיון הוא שבתוך עיוות במרחב תתאפשר תנועה שמבחוץ תיראה כמהירה מהאור. בגלל זה החללית נמתחת כשהיא מבצעת את המסע.

  • 23.

    שכחת את החשוב ביותר:

    ארז אחר, 16/02/09 15:26

    E.T. phone home???
    מה, למשפחה של אי.טי. היה טלפון בבית?

    אגב, מי ששם לב לאף של אלף לא יכול שלא לתהות על מקורו האמיתי של העם הנבחר...

  • 22.

    מהירות האור בריק

    חנון חובב, 16/02/09 14:59

    16, 2 יא אהבלים
    הוא לא כתב שאור לא יכול לעבור בריק
    הוא כתב שאי אפשר לנוע מהר יותר ממהירות האור בריק
    דפקטים

  • 21.

    שחר שילוח, תקרא, תחכים, ואלי בפעם הבאה לא תכתוב שטויות

    אהה, 16/02/09 14:46

    1. בחלל אף אחד לא ישמע אותך צועק - זה נכון
    קרני לייזר כן עוברות בחלל ריק, למעשה זה התווך המועדף
    2. שום ספר מד''ב רציני לא טוען שניתן לנוע במהירת הגבוהה ממהירות האור. מה שהם כן טוענים שניתן לעבור מנקודה A לנקודה B בזמן קצר יותר מהזמן שהיה לוקח לאור לעבור את אותו מרחק (ומציעים פתרונות שונים איך זה נעשה)
    3. זה שהחרבות מוארות לא אומר שמדובר בקרן לייזר זה רק אומר שהן מוארות
    4. בסביבות מחייה דומות סביר שיתפתחו חיים דומים. מה עוד שכניראה ישנם עקרונות למשל אין בע''ח עם מספר גפיים איזוגי, אמצעי החישה העקריים תמיד נמצאים מקדימה ולמעלה וכו'
    5. אם הנחת העבודה שלך שהחולייה החסרה באבולוציה האנושית נובעת מהתערבות חיצונית (אודיסאה בחלל) אז זה אפשרי
    6. טפילים? בחלל?? אז איך תסביר את זה שאסטרונאוטים שחוזרים מועברים לבידוד לתקופה קצרה?
    7. שינוי צורה לא מחייב שינוי מסה. חוץ מזה תמיד אפשר לסמוך על E=MC2
    8.מסע קדימה בזמן כבר הוכח ובוצע - שעונים אטומיים על חלליות היו באופסט משעונים שנשארו על כדוה''א (עקב המהירות של החללית) נכון שמדובר בחלקיקי שניות! אבל זה לא משנה את העקרון. לגבי מסע אחורה על זה עדין יש ויכוח
    9. זה יכול להגיד רק מי שכל המדע הבדיוני שהוא מכיר מגיע מסופרמן, בבילון, ומטריקס
    10. הסצינה מתרחשת במקום בו שורר אקלים מסויים, זה לא אומר כלום על שאר הפלנטה + ראה סעיף קודם

    • מסכים כמעט עם רוב מה שכתבת למעט...

      החייזר, 16/02/09 15:18

      חידוד כמה נקודות:

      6. טפילים. אני מסכים שייתכנו טפילים, אך עצם זה שאסטרונאוטים מבודדים אין פירושו שישנם כאלה אלא שנוקטים באמצעי זהריות בלבד. ראה את הסרט ''מין מסוכן 2''.

      7. מסכים ששינוי הצורה והמדיות אפשרי ולראיה קילו זהב שוקל בדיוק כמו קילו נוצות אך יחס הנפח ביניהם עצום! יחד עם זא-אין לכך כל קשר לנוסחת הפלא שרשמת E=MC2 אשר בעצם מוכיחה שהאנרגיה הפנימית (הכוללת את כל האנרגיות של גוף במונחה בטמפ' אפס קלוין) זהה עבור עצמים שונים במשקל זהה (כמקילו הזהב וקילו הנוצות). בעצם, הנוסחה אומרת שניתן להמיר מסה לאנרגיה (והפוך) והאנרגיה הזו מדודה ומדויקת ותלויה אך ורק במשקל. לאנרגיה זו ניתן להוסיף אנרגיות נוספות, כגון חום, אנרגיה קינטית, אנרגיה פוטנציאלית וכו'-אך אלה זניחות לעומת E.

      9. דווקא הכותב צודק בסעיף זה ולא אתה. המשקל משתנה במידות עצומות בין כוכבי לכת שהמידות והמשקלים שלהם שונים ולא מתחשבים בזה בד''כ במד''ב או שנועלים נעלי פלא שמדביקים אותם לרצפה (ארמגדון) או מייצבים את משקלם וכו'-אלה בינתיים שטויות שלא הוכחו ואין להם בסיס מדעי שנטען במד''ב (זה לא אומר שלא ייהי ניתן להמציא משהו, אבל אפילו לעקרון לא התייחסו ולכן זה קוריוז בלבד).

      10. אני גם כן מסכים איתך פה ואף יותר מכך. בעיקרון, אם ישנו כוכב אחד מסביב לכוכב הלכת, חזקה עליו שיהיו תנאי מז''א שונים בקטבים לעומת קו המשווה ומה שביניהם. בנוסף, הסצנות בד''כ מתרכזות באיזור כלוא גיאוגרפית ולכן תנאי האקלים שם לא משתנים. יחד עם זאת, ישנם סרטים שהראו מז''א שונה באיזורים שונים א שהוא משתנה ומתהפך (רדיק).
      לגבי מאדים, כולו קפוא והטמפ' הממוצעת הינה בערך 62 מתחת לאפס, אך גם שם הקטבים קרים בהרבה מקו המשווה.

    • נדמה לי שהוא התכוון לענין אחר

      נעם, 16/02/09 15:24

      לדעתי הוא אינו מתכון לחרבות האור במלחמת הכוכבים ולדומותיהן, אלא לסצנות של מרדפי חלליות המתחמקות מתותחי לייזר, מכוניות המתחמקות מאקדחי לייזר, וכו'.

    • לא ממש הגיוניים הדברים שכתבת

      ע, 16/02/09 18:05

      3. תעזוב רגע חרבות. בסרטים ניתן לראות קרני לייזר מהצד. בחלל.
      6. יש הבדל בין כמה בקטריות לבין הנוסע השמיני.
      7. הנוסחה שכתבת אחראית לכך שכמה גרמים בפצצת אטום יכולים למחוק עיר. לפי ההגיון הזה, אדם שמשתנה לעכבר ימחוק יבשות.
      8. אין וויכוח בנוגע למסע אחורה בזמן, במיוחד לא בנוגע לטענה של סרטי מד''ב לפיה כשעוברים את מהירות האור נעים אחורה. לפי תורת היחסות אם תעשה את הבלתי אפשרי ותעבור את מהירות האור תגלה איך נראה שורש של מינוס אחד - מבפנים.

    • לגבי טפילים בחלל

      רועי, 16/02/09 18:48

      זה דווקא הכי ריאלי מכל הרעיונות, כי צורת החיים הכי קלה לשינוע בחלל ושמסוגלת לשרוד מליוני שנים במסע בחלל, חשופה, היא נבג של פטריה.
      פטריה טפילית יכולה, תיאורטית, להגיע מהחלל.

  • 20.

    בתוך כל האמיתות שמת לב כמה שטויות רשמת?

    מישהו, 16/02/09 14:34

    1. קרני לייזר? אינן עוברות בריק? בדוק שוב את כדור הבדולח שלך.....

    3. את מיתמם או פשוט לא עמוק בכדי להבין את הסיטואציות, לדעתי סתם חיפשת סעיף.

    8. אתה מודע למשמעות המושג סאב אטומי? תקרא עליו קצת

  • 19.

    מה אתם רוצים מהמסכן הוא בסה''כ תרגם מאמר מאנגלית (ל''ת)

    גגגגגג, 16/02/09 14:28

    • ברור שהוא לא מבין בתחום, רדו ממנו. זה לא הוגן

      beam me up, 16/02/09 15:11

      גם כתב צריך להתפרנס ואם הוא עשה טעויות- והוא כמובן עשה- זה רק מעיד שאין זה התחום שלו.
      זה לא הוגן להכות במישהו על שתרגם מאמר שמישהו אחר כתב.

  • 18.

    אני דווקא מכיר קבוצת חוצנים מוזרה, שנראים כמונו: מפלגת מר''צ (ל''ת)

    עודד, 16/02/09 14:28

    • הפלת אותי (ל''ת)

      ח ז ק !!, 16/02/09 15:24

  • 17.

    ובתגובה לכולם כאן, אני לא מבין, אתם ממש מאמינים במד''ב ?

    שי, 16/02/09 14:20

    ואל תענו לי שהרבה מהסרטים התבררו בעתיד=היום כאפשריים כי לא על זה אני מדבר

  • 16.

    לא נראה לי שהכותב התעמק בנושא

    משה, 16/02/09 14:12

    רבות מהנקודות שהוא מביא נדונו בספרים סרטים וסדרות לרוב.
    בעצם המדע הבדיוני האמיתי הוא הוא זה שמאתגר את המח ואת הדמיון בנסיון להסביר מה אפשרי ומה לא (לפחות בגדר הידע של היום)
    במסע בן כוכבים לא עוברים את מהירות האור אלא עוברים לקפיצות חלל ( warp עיקום בתרגום חופשי) מה שמתבסס דווקא על תאוריה פיזיקלית הגורסת שניתן ל''עקם'' את המרחב כמו דף ואז לעבור דרכו לרוחב כלומר ל''קצר'' את הדרך.
    כמו כן גם דובר על הסיבה מדוע כל ,או רוב,היצורים במסע בן כוכבים הם דמויי אדם (הפיתרון שניתן שם הוא שכולם התפתחו מאותה ישות שפזרה את זרעה בחלל)
    לגבי המסע בזמן , הכותב אומר שלפורר את טוני לטריליארדי חלקיקים שנדבקים זה לזה בחזרה בעבר, לא נראים כרגע רציניים. אני לא מבין מה זה מפריע , אם לפני 100 שנה מישהו היה מדבר על לפרק תמונה לטריליארדי חלקיקים שנדבקים אצל מאות אלפי אנשים על המסך או לפרק קול לטריליארדי חלקיקים שנדבקים אצל מאות אלפי אנשים ברדיו האם זה היה נשמע רציני? זאת הגדולה של המדע בדיוני, הוא חוזה את מה שלא נשמע רציני.

  • 15.

    חלליות - פשוט מצחיק שחושבים על זה

    אמיר, 16/02/09 14:08

    לא עצם קיומם אלא שבכל סדרות/סרטי המדע הבדיוני כאשר 2 חלליות נפגשות בחלל הן תמיד מקבילות אחת לשניה. הרי בחלל אין למעלה ולמטה אז איך הן תמיד מקבילות ושתיהן ניצבות לאותו כיוון?

    • כמו שתחנת החלל מיר והחלליות שעפות עליה מקבילות. (ל''ת)

      dd, 16/02/09 14:50

    • cause the driver's door is on the left

      ZX, 16/02/09 21:06

      :)

  • 14.

    בזיון של עברית - אין לכם הגהה שם במעריב ?

    זה שאיכפת לו, 16/02/09 14:07

    בשורה הראשונה :
    '' ב-1952 התפרסם ... תחת שם העת פול פרנץ'''

    מה זה ''שם עת'' ?

    התכוונתם ל-''שם עט''

    מה קרה NRG, לא שילמתם למגיהה החודש?
    שחר, אם אתה לא בטוח איך כותבים מושג שבו אתה משתמש - אל תתביש לשאול ! יצאת חובבן.

    לא בטוחים? - הנה הקישור להסבר המונח בויקיפדיה :
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9D_%D7%A2%D7%98

    מקווה שעד שהתגובה תתפרס, כבר תתקנו את הטעות המביכה הזו.

  • 13.

    4 ו-5 בהחלט יכולים להתרחש וכבר הוכחתי אותם לפני 150 שנה

    צ'ארלס דרווין, 16/02/09 14:04

    לתאוריה קוראים:
    Convergent Evolution

    אם יש 'עיצוב' מסוים שעובד בצורה מוצלחת יש סבירות מסוימת, גבוהה, שמינים שונים יתפתחו בצורה דומה ואף יהיו להם מנגנונים דומים. הדוגמאות הן כמובן דברים כמו כנפיים או סוגים מסוימים של עיניים שהתפתחו אצל מינים שונים ביבשות שונות בלי שום היסטוריה משותפת.

    בנוגע לחמש, בהחלט יכול להיות ששני מינים שהצליחו להתפתח בצורה דומה יוכלו לפחות לייצר צאצא משותף, למרות שרק בתנאים מאוד סוימים הצאצא החדש יוכל לפתח מין חדש משלו.
    שני המינים האלה (בני אדם וולקן לדוגמא) צריכים כמובן שיהיה להם די.אן.אי דומה ותיפקודים גנטיים סביבתיים דומים גם כן.

    • פרד ( MULE ) למשל?( הכלאה בין שני מינים דומים אך לא זהים ) .

      mraric , 16/02/09 14:47

      קדימה?

  • 12.

    תגובה ל- 7. חייזרים שמשנים צורה

    רוח האביב, 16/02/09 13:55

    E=MC2 מכיר?
    המאסה יכולה להשתנות.
    מה שצריך להשתוות הוא מנת האנרגיה.
    ואולי...זה עכבר כבד במיוחד
    :-)

  • 11.

    מי שכותב על ערוות כדאי שיזהר בערוותו!

    פיזיקאי, 16/02/09 13:52

    אין לי כח להגיב על הכל. הנה מדגם:

    1. החלל הא לא (לא!) ריק.
    2. גלי קול לא צריכים אויר. הם צריכים חומר.
    3. גלי קול (בתדר נמוך מאוד) כן עוברים בחלל. אכן קול אנושי לא יעבור ובפרט, צעקות אכן לא תעבורנה.
    3. לייזר מורכב מפוטונים, יא דגנרט. בטח שלייזר עובר בחלל.

    וכך הלאה וכך הלאה, אלוהים ישמור.

  • 10.

    לא להגזים! לגבי 3 ו-8 (מהירות האור ומע בזמן)

    יוני מחיפה, 16/02/09 13:49

    בדר''כ החנונים שרואים מדע בדיוני הם אותן חנונים שרואים ערוץ המדע ועורץ 8 (והם גם החנונים שקוראים כתבות כאלו באינטרנט או באתר גלילאו).
    בתור אחד שראה (יותר מדי) ערוץ המדע, אני יכול לספר לך על תוכנית שסיפרה על מסעו המיוחד של ילד שבגיל 8 אביו נפטר מהתקף לב ומאז הוא ברבאק ליצור מכונת זמן להחזיר את אביו. מאז הוא כבר גדל וכפרופסור לפיזיקה (סיפור אמיתי. באמת) הוא מבין שלא יוכל להחזיר את אביו אבל הוא טוען שניתן לעבור את מהירות שהאור, גם עם חלקיקים גדולים מחלקיקים תת-אטומים. מדובר בפרופסור מכובד שמפרסם מאמרים כך שחבל שבכזו קלות אתה מחליט באופן מוחלט שהעניין מוסכם שלא יתכן מסע בזמן.
    בקיצור- יש מצב שאפשר לעשות מסע בזמן. גם אם לנו, כצרי אופקים מהמאה ה-21, לא נוח לחשוב על כך (בדיוק כמו שלפני 500 שנה לא האמינו שהאדם ינח על הירח).
    בנוסף, ראיתי שעוד כתבי עת שבדיון התאורטי קיימות עוד דועת מלבד אותו פרופסור יחיד.

    נ.ב. לגבי קרני הלייזר שלא עוברות בריק: בן אפלק (צ'ק פתוח, נדמה לי) בנה מכונה ששולחת קרני לייזר ורואה מה קרה בעבר. גם אומה ת'ורמן היתה שם ועוד כמה חבר'ה. חבל שאתה לא בודק עובדות וסתם מחליט מה אפשר לעשות ומה לא.

    • קשקשן (ל''ת)

      פיזיקאי, 16/02/09 14:50

    • או שאתה עושה צחוק מהקוראים?

      תגיד אתה רציני?, 16/02/09 14:57

      ממתי בן אפלק נהיה מדען? האבהל הזה לא יודע לקרוא את השם של עצמו, אז ממנו נלמד מה ניתן ומה לא ניתן לעשות בתחומי המדע?

      אני לא מכיר את השטויות שאתה מדבר עליהן אבל להתחמק מקרני לייזר זו שטות ללא ספק! ניתן אולי יהיה לאתרן בטרם נשלחו, אך ברגע שנשלחו לא ניתן בשום מהירות לחמוק מהן (והכוונה לגוף ממשי של ספינה או אדם, ולא לחלקיק או משהו בסגנון זה).

      לגבי האדם על הירח-גם לפני 50 שנים רוב האנשים לא ממש האמינו שינחתו על הירח ולא צריך לחזור אחורה 500 שנים. האמת עד היום יש כאלה שלא מאמינים, אבל נעזוב את האידיוטים בשלהם.

      ואחרון חביב-לגבי מהירות האור. בפיזיקה המודרנית ''הסטנדרטית'' לא ניתן לעבור את מהירות הקול וניתן רק לשאוף אליה בהשקעה אדירה של אנרגיה. יחד עם זאת, כבר פורסמו כמה מאמרים אשר חולקים על התיאוריה וטוענים בהחלט שאיינשטיין טעה בחלק מדבריו ואכן ניתן יהיה לעבור את מהירות האור.

      בכל מקרה, זה לא משהו ישים בזמן הקרוב עבור מסעות בחלל לבני האדם, אלא רק מדובר על ניסויים במעבדה עבור חלקיקים אטומיים וקטן מכך או אפילו חישובים תיאורטיים בלבד.

  • 9.

    שירות הפוך..

    חובב מד''ב, 16/02/09 13:48

    כל מה שהכתבה הזו מראה זה שאם שומרים על צרות המחשבה וללא כל אופק אינטלקטואלי אז אפשר לכתוב רק על מה שודאי ב 100% נכון לידיעותנו כיום.. בדיוק מה שמדע בדיוני בא לפרק:לחשוב מה אנו נוכל לעשות עוד 100 200 שנה שנגלה דברים חדשים במדע ויפתחו אפשרויות חדשות..(חוץ מזה שתאורטית כן ייתכנו חורי תולעת נסיעה במהירות האור וכדומה,,ה''אבל'' שמתלווה אליהם הוא בדיוק הפתח לספקולציות הוא בשום מקרה אינו ''אי אפשר''..)

  • 8.

    חלק מהדברים שצויינו צויינו רק בשביל להשלים עשיריה

    חיים, 16/02/09 13:46

    בקשר ל1) ליזר כן עודר בחלל- לאור יש אפקטים גליים ואפקטים חלקיקיים
    2) ברוב המקרים הדרך לעבור את מהירות האור היא לצאת דרך מימד אחר לפי תאוריית הבועה (עולם תלת מימדי בעולם רב מימדי) זה נשמע הגיוני במקום ללכת לאורך הכדור חופרים מנהרה דרכו ומקצצים במקום ללכת חצי היקף למשל (2*פי *רדיוס) הלוכים דרך הקוטר(2*רדיוס)
    3)נכון
    4)הם יכולים שלא ויכולים שכן בכל מקרה אם הם כן דומים זה נוח להרבה סופרי מד''ב דתיים שאז הם פשוט אומרים אלוהים ברא בדמותו
    5)אולי הם כן חכמים?
    6)סתם שאלה של אבולוציה מתאימה...אבל כן נראה לא אמין
    7)סופרים איכותיים לא כותבים על שינויי צורה מאסיביים ואלה שכן מספרים לך שיש יותר משלוש מימדים וזמן
    8)יש תאוריות די טובות לגבי זה ואפשר לעשות מסע בזמן כמובן בתנאי שהזמן הוא באמת מימד ולא סתם המצאה אבל אם הוא מימד אפשר לעקם אותו וגודל החור לא ממש משנה כי הוא מתנהג כמו חור שחור (ככה אגב יוצרים אותו לפי כמה דעות)
    9)משתמשים בצנטריפוגות(כוח צנטריפוגלי)ומשקולות וגם לפעמים אומרים שיהיה קשה לעבור מכוכב ''קל'' לכוכב ''כבד''
    10)נכון

  • 7.

    Wrong!

    Keren, 16/02/09 13:40

    As for point 4: Star Trek Do explain why all of the aliens in the series are very much human like. If you had seen this series you would have known that. Besides, it is what the since world actually suspects. There are theories that says that if we ever met aliens, they would probably look very much like us.

    As for point 5: Well a donkey and a horse can mate and get a ''pered''. So this phenomenon does exist. Why won't a human be able to get a child with a creature that is very human like than?

    • you speak english so well ,so why do you call a mule -''pered''?

      shay, 16/02/09 14:17

      when in rome....

      או בקיצור תפסיקי לחרטט אותנו ותכתבי בעברית

      • שגיאות הכתיב הן בעברית והן באנגלית פשוט מזעזעות.

        מבקר המערכת, 16/02/09 14:48

        אנא מכל אחד ואחת להקפיד על לשון נקיה ושפה עשירה ויפה, בכל שפה. בשביל זה בדיוק למדתם בבית הספר.

        ולא, זה אינו מקובל ואינו נסלח לדבר עקום ובלשון קלוקלה!

        את/ה זה מה שאת/ה כותב/ת.

      • טוב - לא פרד . קדימה .

        mraric , 16/02/09 14:51

        למרות שגם פרד/ה הם MULE .
        וגם ROME.

  • 6.

    אתה בכלל קורא מדע בדיוני?

    איתן, 16/02/09 13:39

    לפי סגנון הכתבה נראה שאין לך היכרות עם התחום.
    כל הנקודות שכתבת פה נידונו בספרים עצמם וניתנו להן תשובות מתשובות שונות.

  • 5.

    רואים שהכתב אידיוט שמבין במד|ב רק מבבילון 5 (ל''ת)

    סתם אחד, 16/02/09 13:38

    • דווקא גבבילון 5 היא סידרה מעולה

      משה, 16/02/09 14:03

      אבל אני מסכים איתך , מי שכתב את הכתבה לא מבין דבר וחצי במד''ב וכנראה קרא רק את הספרים הפשוטים (אם בכלל)

  • 4.

    החייזרים מדברים אנגלית שוטפת (ל''ת)

    הטעות ה 11, 16/02/09 13:38

  • 3.

    גם קרני לייזר, אגב, אינן עוברות דרכו - באמת ???

    הרשלה, 16/02/09 13:36

    אז איך מדדו את המרחק המדוייק מכדור הארץ לירח באמצעות קרני לייזר ?
    עוברות ועעוד איך !

    • צודק

      אמיר, 16/02/09 14:07

      ליזר זה קרני אור מוגברות ואור כן עובר בחלל אחרת לא הינו רואים את הירח הכוכבים והשמש

    • אינן עוברות דרך מה ? מה נסגר איתך בן אדם ? (ל''ת)

      שי, 16/02/09 14:19

  • 2.

    באמת איזה שטויות.

    קוסמוס, 16/02/09 13:32

    הרעיון במדע בדיוני הוא לפתוח את מחשבתינו לרעיונות שונים כגון- רעיונות התנהגותיים, אקולוגים, ויזואלים, הוא להביא אנלוגיות... ממש מוזר שמישהו ניסה לחקור ולהביא תשובות מדעיות לנושא. ואם כבר מהירות האור- מהירות המחשבה מהירה יותר, תחשבו שיום אחד תוכלו לחשוב את עצמכם במקום אחר ופשוט להיות שם. האם זה לא נושא של מדע בדיוני? רמת הרעיונות המוגשת בספרי מדע בדיוני, היא רמת התודעה הנמצאת באותו אחד שכתב את הסיפור. זה אחד הז'אנרים המעניינים ביותר. ועוד נקודה למחשבה: אז מה אם אקדחי לייזר פועלים ככה בסדרות ישנות, תחשבו שלפני שפעלו אקדחי לייזר בסדרות, האם מישהו חשב לעשות אקדח כזה?

  • 1.

    טוב, זה לא מחדש בעצם כלום

    ארז, 16/02/09 13:30

    יש עוד רשימה די ענקית של קלישאות מד''ביות, שהפכו לקונבנטציות בסדרות ובסרטים, אבל במציאות אינן סבירות. הכתבה הזאת לא מחדשת מי יודע מה לגבי זה...