• 33.

    מה קרה ליכולת המופלאה לזרום?

    רב פקד ג'ורש , 10/02/09 11:39

    מותר לבן-אדם לחשוב גם על טובתו האישית; זה לא פשע!
    תמיד יהיו אי-אילו השלכות. אז מה? גם כשיש ילד אחד זו אחריות אין קץ, ואם מישהו מפחית מעצמו את העול אני שמח בשבילו.
    למה לשפוט?

  • 32.

    איזה הגזמות קשות...

    וואו, 08/02/09 11:35

    איך לוקחים ללב פה את אלה שלא רוצים ילדים או רוצים רק אחד... למה?
    ''אגואיסטים'', ''צריכים טיפול'', וכו'. מה קורה איתכם? א. מה זה עניינכם ולמה מטרידות אתכם ההחלטות שעושים אחרים לגבי כמה ילדים יהיו להם? ב. מה רע בזה שאדם מכיר את עצמו מספיק טוב לדעת שהוא לא מתאים לגדל משפחה גדולה? זה עדיף מאשר להקים אחת כזו ולא להיות מסוגל להתמודד איתה - לא?
    אישית אני לא רוצה ילדים ומעולם לא רציתי. אגואיזם או לא - לא יודעת. פשוט לא רוצה. גדלתי עם שני אחים שרוב הזמן עשו לי ת'מוות, ואני ממש לא יכולה להגיד שהייתה לי (או אפילו שיש לי היום) חדוות אחים כלשהי. איש איש - הטוב בעיניו יעשה.

  • 31.

    לכל הגיבורים מרובי הצאצאים והדעות

    אמא מבחנה, 08/02/09 11:30

    תעברו את הטיפולים שאני עברתי כדי להצליח ולהביא ילד אחד לעולם ואחר כך נראה אתכם רצים ועוברים את הכל שוב כדי להביא עוד ילדים. צאו לנו בבקשה מהרחם, מהשחלות, מהחצוצרות ומחשבון הבנק ועשו בדק בית אצלכם ורק אצלכם.

  • 30.

    כתבה מגמתיתי, חד צדדית, וחבל...

    לא שופטת, 08/02/09 10:54

    בתור בחורה בת 30+, אחות בכורה (לאחותי היחידה) שמגיל 7 בערך לא רצתה ילדים, אני חושבת שהנושא הזה מאד מאד מורכב...
    דבר ראשון- לאף אחד באמת אין זכות לדחוף את האף שלו לחיים פרטיים של אנשים... אבל מהיכרותי אנשים ללא ילדים, אנשים שהם ילדים יחידים, ואמהות לילד אחד, אני באמת חושבת שהנושא הוצג בצורה חד-צדדית...
    גם אני לא יודעת כרגע אם אני רוצה ילדים, אבל מהיכרותי אנשים בני 40-50 ללא ילדים אני פשוט יודעת, שאני לא רוצה להגיע לגיל 50 ללא ילדים-מדובר באנשים שהם בסה''כ אחלה אנשים, אך בנוסף לכך אנוכיים בטירוף, חסרי רגישות וסבלנות, בעיקר ללא חמלה... (ואני מדברת על אנשים שאני מכירה היטב...) מהסתכלותי אותם, אני יודעת שאיני רוצה לסיים כך את חיי...
    יש לי מס' חברים שהם ילדים יחידים... לו הייתם מודעים לקשיים הנפשיים שיש להם, לאחריות ולעול שהם נושאים בדאגה להוריהם... הייתם מבינים איזה באסה זה... לדוג: יש לי חברה בת כ-40 שגרה כ-10 שנים בחו''ל, היא בשנתיים-שלוש האחרונות חיה בייסורים מתמשכים לגבי שהותה בחו''ל. כל ביקור בארץ היה מתחיל בהילולה ונגמר בכך שהוריה היו נכנסים למרה שחורה... פשוט כך... ולפני כחודש חברתי חזרה לארץ ועזבה את כל חייה מאחור... קריירה מאד מאד מצליחה ובן זוג שהיתה עימו מס' שנים שממש לא רצה לבוא לפה... יש לי חבר שהוא בן יחיד ואמו חולת סרטן כבר מס' שנים והוא צריך לסעוד אותה לבד... איזה מן חיים אלו??? ואני כבר לא מדברת על זה שהם תמיד יהיו זאבים בודדים בעמקי נשמתם...
    ומה עם האמהות? הנשים שאכן בחרו להוליד רק ילד אחד (מטעמים אנוכיים , יש לציין), כמו דודתי, שעכשיו, בגיל 50 היא מבכה את ההחלטה הזו, וחושבת שהכל הבל הבלים... קריירה, כסף ובילויים... (מדובר באישה חילונית ומשכילה), או אולי אשה רוסיה שאני מכירה שביתה יחידתה נרצחה בפיגוע הדולפינריום ועכשיו לא נותר לה שאר בשר בעולם??? אני פשוט יודעת איך היא מצטערת על כך שאין לה עוד ילדים...
    לסיכום אני רק אומר שבאמת, לא לכל אחד יש ראש לילדים וחיי משפחה, אבל חבל שמביאים כתבות כאלו שתוקפות את הנושא המורכב הזה בצורה כ''כ שטחית... פשוט תחשבו על זה...

    • ממש לא שופטת.......

      ש, 08/02/09 12:51

      אם זו לא ביקורת נוקבת אני לא יודעת מהי ביקורת.
      אם זה לא שיפוט אני לא יודעת מה כן.
      מה אכפת לך מהאחרים.תעשי לעצמך ומה שטוב עבורך.אל תרחמי על מי שלא רוצה את אותם הדברים שאת רוצה ותצאי כבר מהסרט של הרחמים
      על כל הילדים היחידים.
      אני עצמי בת יחידה ולא רוצה ילדים משלי.
      זה הרבה יותר אנוכי לדעתי להביא ילד רק כי
      החברה לוחצת עליך ו או הגיל מתקתק או כי יש
      לך טראומת ילדות.
      נכון,לא קל להיות בו ו או בת יחדיה.אז מה?
      ולהיות ילד 4 במשפחה של 6 זה קל? להיות ילדה 5 שיודעת שלא ממש רצו אותה זה יותר קל?
      ילדים ומשפחה לא מתאימים לכל אחד וזה לא
      פגם באישיות.
      כבר שנו חכמים : כל הפוסל במומו הוא פוסל.
      אם את רואה אותם כאגואיסטים ואנוכיים זה כי את כזו.הם רק הראי שלך.
      שפרי את עצמך והניחי לאחרים ולבחירות שלהם.

      • כתבה חד צדדית - מה לא מובן כאן??? (ל''ת)

        תלמדי לקרוא: גם אני לא רוצה ילדים, 08/02/09 16:55

  • 29.

    רק בישראל (מדינת עולם שלישי).

    ניבה, 08/02/09 10:42

    הבעיה העיקרית במדינת ישראל היא שכולם חושבים שיש ''תקן'' שצריך לעמוד בו - לימודים, חתונה, שלושה ילדים. מקסימום ''מותר'' איזה טיול אחרי צבא שאחריו ''מתיישרים''. וכשיש מישהו שמעיז לחשוב על עצמו, על מה הוא רוצה לעשות בחיים ומה עדיף לו, וזה במקרה לא נופל בהתאמה למה שהחברה קבעה, אז שומו שמיים! בטח הוא ''אגואיסט'' או ''מטורף'' או ''יתחרט בעתיד''. בארצות נאורות כבר הפנימו את המסר של ''חיה ותן לחיות'' - זכותי לעשות כמה ילדים שאני רוצה, או לעשות אחד, או לא לעשות בכלל - אני לא חייבת כלום לאף אחד כי בסופו של דבר מי שיצטרך לגדל ולפרנס את הילדים הללו היא אני ולא החברה ולא השכנה ולא הסבתא או הדת או הדמוגרפיה.
    זה הגוף שלי, זה החיים שלי ומי שלא מתאים לו, זבש''ו.
    יותר מכך - הרבה מהתגובות של תומכי הילודה נובעות מדיסוננס שמקורו ב''אני סובל, אז תסבלו גם אתם!''.

    • תגובה

      זואי, 18/01/11 15:38

      מסכימה עם כל מילה

  • 28.

    קראתי את כל התגובות

    שלמה, 08/02/09 09:15

    במסגרת עבודתי עם תיירים מארה''ב אני נתקל מדי פעם בתופעה של זוגות שמחליטים במודע שלא להביא ילדים לעולם, והם חיים עם ההחלטה שקבלו בשלום ויותר מכך.אני קצת מתפלא שהתופעה קיימת בהיקף כזה גם בארץ (ואולי הרושם שקבלתי מן התגובות והמאמר מוטעה). אני אדם חילוני, מודרני וליברלי בהשקפןתיו, יכול לספר לכם על חווייתי האישית כאב לשלושה שהם היום בשנות העשרים לחייהם. היו קשיים כלכליים, עומס ולחצים והם עדיין קיימים. אבל דבר אחד אני אומר ברמה של הצהרה, לעולם! לעולם! לא הייתי מוותר עך החוויה שלי כהורה לכל אחד מילדיי. ושוב, אינני דתי, אך על פי תחושתי הקמאית יש בהורות מעין אינסטיקט שבלעדיה, אנחנו לא בני אדם שלמים או ממומשים.

    תגידו ''פרימיטיבי'' אז תגידו.

  • 27.

    לעשות ילד אחד זה לעשות עוול לילד

    ניר י-ם, 08/02/09 08:45

    אני לא יכול לחשוב על אף אחד אחר חוץ מאנשים אגואיסטים שכל מה שאכפת להם זה חייהם שלהם, שיביאו ילד אחד.

    חבל

  • 26.

    חייה ותן לחיות ....

    שלומית, 08/02/09 07:42

    עם שני בדרך ושאיפה לארבע ( אם יהיה כסף...) אני בכל זאת מבינה את אלה שרוצים רק אחד אם אתם מרגישים לא מוכנים ולא נכון לכם כלכלית/נפשית וכו' , החברה לא צריכה להכתיב....
    רק על דבר אחד אני מתקוממת באחת התגובות דיברו על זה שדווקא בשמפחות העניות יותר יש ריבוי ילדים - זה נכון שזה כך. זהלא בהכרח נכון שכך זה צריך להיות ! כי הילדים האלה הרבה פעמים הופכים לנטל על החברה ... ואז החברה שעודדה ריבוי ילדים צריכה לתמוך בהם....

  • 25.

    Selfish people - at least 4 (ל''ת)

    at least 4, 08/02/09 07:31

  • 24.

    יעלצריכה לגשת להסתכלות דחוף. לא מפסיקה עם ''העולם המגעיל הזה''

    כנניהו המיסר, 08/02/09 04:33

    יו איזה עצוב.

  • 23.

    הקטע העצוב כאן זה לא לגבי אנשים שלא רוצים ילדים

    קרן, 08/02/09 03:58

    אלא הזוג שיש להם כבר ילד אחד בכתבה והאבא מדבר על זה שהוא בכלל לא רצה אותו ועשה אותו רק בשביל אשתו.
    מי שלא רוצה ואוהב ילדים שיעשה טובה לאנושות ולא יעשה ילדים.אחרי זה הם סתם סובלים.
    וגם תפסיקו להיכנס להריון ''בטעות'' אם אתם לא מתכננים להיות הורים!!!
    ולגבי מי שנולד עם היכולת להעניק שיעשה כמה ילדים שהוא רוצה.

  • 22.

    מתכון לילדים-אנשים אומללים

    ערן, 08/02/09 01:01

    לדעתי אם מחליטים שרוצים רק ילד אחד, כבר עדיף לא בכלל. כל הילדים היחידים שאני מכיר, סבלו וסובלים מתסבוכות מנטליות ואישיותיות.
    אין מצב שילד יחיד יוצא נורמלי.
    מסכן ואומלל הילד היחיד שצריך להתמודד עם הזדקנות ואובדן הורים ללא אחים ויותר מסכנים הורים לבן\\בת יחידים שמאבדים אותו ונותרים עם חלל ריק ללא ילדים אחרים שיכולים ולו במעט להשלים אותו.

  • 21.

    מזל שאתן לא יולדות

    אמא לילדים, 07/02/09 23:02

    אוי לילדים אם תלדו עוד. אתן לא מסוגלות, נורא צפוף לכן בלב וקבלתן החלטה נכונה.לנשים כמוכן זה לא מתאים. ואת המפגשים המשפחתיים הרי לא תעשו בפיאט אונו כי יהיה לכם צפוף. בטח תעשו אותם בג'יפ או ברכבי וואן יןקרתיים למיניהם. כי הרי אין לכם מספיק בשביל לתת ליותר מילד אחד.

  • 20.

    כל שנתיים

    יהושע, 07/02/09 22:54

    ילד.

    • אידיוט וחסר התחשבות (ל''ת)

      אייל, 08/03/12 13:52

  • 19.

    כתבה מטופשת- רוצה להראות שילד אחד זה נורמאלי?

    אא, 07/02/09 22:49

    ובתכלס נותנת 3 דוגמאות ביזריות של פולנייה אנוכית, רוסייה גרושה ואיזה לסבית? ממש תשקיף החברה.
    עם רעיונות וגישות כאלו לחיים באמת עדיף שלא תביאו יותר ילדים. אפילו האחד המסכן זה יותר מדי בשבילכם!

    • ולאיזו קטגוריה גזענית את מתאימה?

      אילה, 08/02/09 03:38

      ''עיראקית היסטרית''? ''רומניה פרימיטיבית''? או סתם מישהיא שאין לה את היכולת לקבל דעות שונות? מאחלת לך שכל ילדיך יתחתנו עם פולנים/ות ורוסים/ות, שיצאו הומואים או לסביות, ושבעלך יתגרש ממך. מדינה של קריזיונרים פונדמנטליסטים. מישהו אמר לך לא להשריץ? מישהו אמר לך שלמרות צרות האופקים שלך אסור לך לגדל גדוד משלך? אז תני לאלו שלא חושבים כמוך לחיות בנחת. תגידי שקשה לך להבין כאלו אנשים, אבל מי את להחליט שהילדים שלהם מסכנים ושהם לא הורים טובים? עלה לך הקקי לראש כנראה.

      • וואי, וואי, וואי

        י, 16/04/09 09:12

        באיזו עדינות את מוכיחה אותה על חוסר העדינות שבה.

        מישהי פה התחרפנה קצת? למי עלה משהו לראש?

        כן, היא גזענית ומכלילה. לפתוח עליה פה ג'ורה מלוכלך לא ממש יעשה רושם שיש לך משהו אמיתי לענות.

    • מזה ''נורמלי'' ?

      גיל, 08/03/12 13:52

      אף אחד לא רצה להראות שאחד זה נורמלי
      מציגים לך דעות שקצת שונות משלך זה הכל !

  • 18.

    כל מקרה לגופו.. בבקשה לא לשפוט

    אמא חני, 07/02/09 22:27

    כאמא לילד אחד מחוסר ברירה ולאו דוקא מתוך בחירה כואב לי בכל פעם מחדש לשמוע הערות אלו ואחרות על הילד המסכן שלי שלא יהיו לו אח או אחות.
    המקורבים שמכירים את הסיפור שמחים בשמחתי שהצלחתי להביא אחד ומגדלת אותו למופת.
    לכן - אל תשפטו!
    כי לא כל אחד מסוגל,
    יש נשים שמתמוטטות אחרי לידה,
    יש זוגות שנפרדים אחרי לידת ילד כי אינם מצליחים להתמודד עם השינוי.
    יש כאלו שקשה להם מאד להתמודד עם העול - בלי קשר לאנוכיות. מדובר בחוסר מסוגלות נפשית.
    הניחו לנו. עברו 800 שנה מאז ימי הביניים.
    כדאי שתקלטו שאנו חיים בתקופה מודרנית.

    • ברור שזה לא תמיד מתאפשר, הכוונה היא שהתנאים הבסיסיים מתקיימים.את צודקת (ל''ת)

      אישה פשוטה , 07/02/09 23:33

  • 17.

    ומה אם הילד ? לא מגיע לו אחים

    אחות, 07/02/09 22:03

    יש לי שלושה אחים ואני לא יכולה לדמיין
    את החיים שלי בלעדיים.
    האחים שלי הם החברים הכי טובים שלי
    ואני מרחמת אל ילדים שאין להם את זה..

    • פחות ילדים - פחות שגיאות כתיב! (ל''ת)

      המגיה, 08/02/09 02:15

  • 16.

    חיפה

    יורם, 07/02/09 21:37

    צודקת 100 אחוז

  • 15.

    משפחה עם ילד אחד היא 100% משפחה.

    זוהר, 07/02/09 21:33

    זוג הורים פלוס ילד זו משפחה לכל דבר. גם אנחנו הסתפקנו בילד אחד, יחיד ומיוחד, ללא צורך לתרץ זאת באידיאולוגיה מיוחדת. פשוט מספיק לנו.

    • יחיד ומיוחד?

      חנה, 07/02/09 23:06

      את פשוט טועה, הוא כמו כולם. גם שלי יחידים ומיוחדים. מוקפים גם באהבת הורים וגם באהבת אחים.

    • נכון מאוד!! (ל''ת)

      d, 08/02/09 02:59

  • 14.

    כבת יחידה להורים גרושים

    רותי, 07/02/09 20:30

    תמיד פינטזתי על ילדים, מאז שאני זוכרת את עצמי. תמיד חיפשתי להשלים את החסר, אם לא ע''י אחים (למרות שיש לי מנישואים אחרים של האב), אז בעזרת ילדים.
    אין באמירה זו שום ביקורת על אלה שבוחרים שלא להביא ילדים כלל או ילדים נוספים, להפך, ישנם אנשים רבים שרצוי היה שלא היו מביאים ילדים לעולם הזה. עם זאת, לי תמיד היה רצון במשפחה גדולה, וכילדה הרגשתי פעמים רבות כל כך לבד.
    מקווה שבקרוב החלום יתגשם...

  • 13.

    המתנה הכי גדולה לתת לילד זה עוד אחים ולא דיוידי בחדר (ל''ת)

    חגית, 07/02/09 20:25

  • 12.

    תגובה למס' 1 - כאב לאחד: הראשון הוא תפנית שלפעמים מספיקה.

    איש פשוט, 07/02/09 20:07

    אני גדל עם הראשונה והמדהימה שלנו, והיא ממלאת את עולמינו. למרות התכתיבים החברתיים והמכבש הבלתי פוסק מצד אלו שבוחשים בחיינו כאילו אלו היו חייהם - אני וזוגתי מאושרים עם ביתנו המדהימה.

    היא כל עולמינו ותהיה מאושרת גם כבת יחידה ומיוחדת. אנחנו מוקדשים לה והיא לנו, ועולמה יהיה וכבר מספק ומלא באנשים מדהימים מסביבה, גם בלי אחאים.

    כל אחד ומה שמתאים לו בחיים. תודה לאל שבירך אותנו בזכות הבחירה המבורכת.

    • ראשית תבורכו. שנית, אני מניחה שהבוחשים רק פותחים את השאלה הפתוחה:

      אישה פשוטה , 07/02/09 23:31

      האם זה הדבר הטוב ביותר עבורה? אני מניחה שבעולמך זה כן. האם כבת יחידה היא לומדת היטב על החיים? על ויתורים, על פשרות, על גמישות, על לחכות בסבלנות, על לדחות סיפוקים מהירים, על חלוקת חוויות לא רק עם מבוגרים אלא גם עם אחים בני גילה?
      אני משוכנעת שאתה אוהב אותה אהבת נפש עוצמתית, ודווקא משום כך זה יהיה נפלא עבורה לקבל אל חייה, אח/ות שיהיו שותפים אוהבים גם לפרק הבגרות שלה, וגם כשהוריה יזדקנו או ילכו לעולמם בשיבה טובה.
      סליחה שטרחנתי... באהבה:)

      • בהמשך לאישה הפשוטה

        מי, 08/02/09 08:35

        יש לי 3 ילדים - הגדולים בהפרש קטן ביותר - מבחירה. לידינו גר האחיין שלהם - אני הדודה שלו. הוא ילד יחיד - גם מבחירה.
        הוא רואה באחיינים את האחים שלו. אוהב מאוד להיות בחברתם, אפילו בזמן ריב. הילדים אומרים שלדעתם עצוב לו מאוד ככה לבד, והם חשים משהו נכון מאוד.
        אני לא באה לשפוט - עדיף לא להביא ילדים מאשר לעשות זאת מתוך אילוץ. ובכל זאת, חברת אחים היא תוספת משמעותית לעולם הרגשי והפיסי של הילדים.
        הילד לא אמור להיות כ עולמנו - הוא אמור לפתח עולם משל עצמו. יש כאן פרדוקס בין הרצון לא להקשות על החיים לבין העובדה המצערת שהורים לילד אחד בהחלט מקשים על חייו של הילד, למרות שהוא כל עולמם, במרכז חייהם וכד'.

  • 11.

    אין גבול

    חזי, 07/02/09 19:59

    מסכנה הג'ינג'ית אין מה להציע בעולם הזה. זה לא כמו פעם שהיה שלום עולמי, לא היו מחלות קשות, אנשים רק שכבו באורגיות והתרוצצו עירומים. היום הכל מעפן!
    זה לא שהיא מפונקת, זה לא שהיא חושבת רק על עצמה, זה לא שהסידרי עדיפויות שלה משובשים, פשוט העולם היום כזה מגעיל שחבל להביא בו ילדים.
    גאונה

  • 10.

    גם אני בחרתי להביא לעולם רק ילד אחד

    אמא, 07/02/09 19:38

    זה לא קשור לקריירה או לזוגיות. אני החלטתי ובעלי הסכים שנסתפק בבתנו כילדה יחידה. רבים אמרו שבארץ שלנו זה בעייתי כי חלילה עלול לקרות לה משהו ואז לא יהיה לנו עוד ילד, אך לי זו לא נראית סיבה מספיק טובה. צריך הרבה משאבים סביבתיים , כלכליים ורגשיים כדי לדאוג לילד, ואנו לא מוכנים שבתנו תגדל בצורה שתעשה לה עוול.היא ילדה נהדרת ואנו הרוסים עליה לגמרי, אבל , אין לנו שום רצון לעוד.

  • 9.

    הורות לילד אחד

    אורנה, 07/02/09 18:56

    אין מה להתווכח עם אנשים שבוחרים להביא ילד
    אחד לעולם. או בכלל לא.
    זו החלטה פרטית שלהם בלבד!
    הבעיה מתחילה כשאותם הורים מזדקנים וזקוקים
    לעזרת אותו בן/בת יחיד(ה).
    החוק בישראל מחייב את הצאצאים לדאוג כלכלית
    להוריהם ושום אדם זקן כמעט אינו מסוגל
    להתקיים ללא פיקוח של בן משפחה איכפתי.

    גם הזקן העשיר ביותר שאין לו צאצא שמפקח על טיפולו יסבול וירמו אותו על ימין ועל שמאל.
    אז נכון שלא כולם בנויים להורות אבל כדאי לחשוב גם על הזיקנה.

  • 8.

    גידלנו עם של מפונקים (ומפונקות!); רק אני, אני, אני, אני...

    אילן דוד, 07/02/09 18:18

    מצחיק אותי לשמוע: ''ממש לא נראה לי שאוכל יותר מאחד..''. אלה מחשבות של אנשים לא מפותחים מנטלית; פשוט אנשים שלעולם לא ממש התבגרו וימצאו כל סיבה בעולם - ''עולם מגעיל, מה יש לנו להציע'', וכו' - העיקר כדי לא לומר: אנחנו אנוכיים, חיים בשביל עצמנו בלבד, ולא מענין אותנו העתיד. חבל לי על הילדים המקסימים שלעולם לא ידעו חדוות אח / אחות מהי. עצוב.

    • אתה דביל

      אייל, 07/02/09 22:53

      אלה אנשים שאין להם יכולת כלכלית לגדל יותר מילד אחד.

      מה אתה לא מצליח להבין??

      • אייל -

        אילן דוד, 07/02/09 23:42

        אם תבדוק, תמצא שדווקא מיעוטי היכולת מביאים לעולם יותר ילדים, ולהפך: ככל שהרמה הכלכלית עולה - כן יש פחוד ילודה (אבל פודל יש!). נו באמת, אלה לא חדשות מרעישות; כולם מכירים את הסיפור הזה. מפונקים כבר אמרתי?

        • Reality check to all you no/low income 4 kids geniuses

          Me, 08/02/09 03:47

          Professor Ilan, You are so right, People in Israel with less or no means have many more children on average than higher income families, and THEN the government and ultimately the tax payers have to pay for it SAVVY? Further more their kids, and I apologize if this hurts anyone, typically do not become outstanding members of society, for example, under par education, school drop outs, tendency to commit juvenile crimes, and pregnant/married by 20… Should I proceed? But its OK, God will take care of the bills, or is it love…

    • מעניין מה אתה עושה בשביל העתיד...

      אחת, 08/02/09 00:48

      האם אתה דואג לעתיד של העולם הזה על-ידי זה שאתה ממחזר בקבוקים/ניירות או חוסך במים- בכל זאת, צריך שיהיה גם לדורות הבאים, לצאצאים, נכון? שנשאיר להם עולם טוב יותר.
      האם אתה דואג לשמש דוגמא טובה ולהפגין כבוד ונימוס כלפי מבוגרים ממך או אלה הנותנים לך שירות כלשהו?
      נורא קל לבוא ולבקר מישהו ולחשוב שאתה יותר טוב ממנו בגלל החלטה כזו או אחרת שעשית לגבי אורח חייך.
      כדאי שתביט על עצמך בראי ותשאל את עצמך את השאלות האלה!
      נראה אם תרגיש כל כך צודק וטוב וחכם גם אחרי זה...

  • 7.

    עצוב

    אחד עצוב, 07/02/09 18:08

    אבא שלי בן יחיד וגם אמא שלי.
    אין לי דודים בכלל.
    עצוב עצוב עצוב מאוד.
    אמיתי

  • 6.

    אוגואיזם במיטבו, סליחה ''ברעתו'' (ל''ת)

    בנו, 07/02/09 17:54

  • 5.

    כאם לארבעה: ילד הראשון הוא התפנית בעולמך ונדמה שלא יהיה לך מקום לאחר:

    אישה פשוטה , 07/02/09 17:22

    כשאתה גדל עם הראשון שלך, ונפרד מהיותך אדם ללא ילדים ועובר למצב של הורה, יכולת ההתמודדות שלך מתפתחת. לא סתם הקלישאה של "ילד שני הרבה יותר קל".
    אני חושבת שזו בחירה מאוד אישית, אבל מהחוויה הפרטית שלי כבעלת שלושה אחים ומהמקום התומך ומחזק שיש להם בחיי, ידעתי שגם לביתי הבכורה ארצה לבנות רשת אוהבת שכזו. וכמובן שהגיעו שלושה מקסימים שעם כל האתגר הפכו אותי לאישה מאושרת.

    • ומה אני אגיד בתור אחת

      איילת, 07/02/09 17:54

      שלא רוצה ילדים בכלל? את האמת אני שמה קצוץ ולא מנסה להתנצל ולהצתדק בפני אף אחד.
      אני לא נותנת לפרוץ את החומה שלי בשאלות חטטטניות והודפת נסיונות כאלה.
      אנשים לא מבינים שטוב לי ככה בחיים בזוגיות יציבה וללא ילדים.חיים שלווים ומאוזנים בלי לחץ אין סופי ולקום בשבת בבוקר מתי שרוצים.
      אחחח איזה אושר צרוף.
      בקיצור בישראל צריכים להפנים את המשפט חיה ותן לחיות.כל בחירה היא לגיטימית ולאף אחד אין זכות להתערב בבחירות של אחרים

    • אבל זה לא מתאים לכולם

      אמא לאחת, 07/02/09 17:55

      הקפיצה לילד שני היא בהחלט עליית מדרגה מבחינה נפשית, כלכלית, ארגונית...זה בוודאי לא פשוט כפי שאת מתארת.

      • ברור שזה לא פשוט. כלל לא. אבל זה מתגמל את מי שבחר בזה. אני בעד חופש

        אישה פשוטה , 07/02/09 23:24

        בחירה. שכל אחד יבחר את התא המשפחתי שלו, אבל שיבין מאלו שיקולים הוא בוחר. אם הוא נמנע מהורות בגלל פחד, שיפגוש את הפחד, ואז יחליט, ולא שיפגוש אותו בגיל 50 כשהדברים מעט יותר מורכבים. (ונכון, עדיין אפשר לאמץ).
        בכל מקרה חיה ותן לחיות.

    • מסכים מסכים עם כל מילה ועוד - בראוו מס' 1 (ל''ת)

      עוז, 07/02/09 17:56

  • 4.

    רק בישראל- זו החלטה אישית ופרטית- למה זה עניינם של כל השכונה?? (ל''ת)

    יעל, 07/02/09 16:48

  • 3.

    עוד רגע יגיעו כל שוטרי הרחם להתקומם

    יעל, 07/02/09 16:43

    כל הכבוד למי שמחליט/ה בעצמו/ה ולא נכנעים להכתבות החברתיות הישראליות.

  • 2.

    תופעה מגונה ולא ראויה במדינה שסובלת מבעיות של דמוגרפיה...

    סקופידון, 07/02/09 16:01

    יש כאלה ששמו להם למטרה לעשות את הכל כדי להחריב ולהרוס...

  • 1.

    ואני בכל זאת חושבת שעדיף שניים.

    שדגכ, 07/02/09 15:31

    אכן חשוב שיהיה אח או אחות.
    וגם שכל המשקל הרגשי של ההורה לא ייפול על כתפיו של ילד אחד.
    נוסף על כך, אם קורה לילד משהו, כל המשפחה נכחדת. לעומת משפחה שיש בה שני ילדים... עצוב, אבל צריך לחשוב גם על ההיבט הזה.