ואולי השירה כלל אינה עמדה או בחירה, כי אם הכרח הבוקע בנפשנו כאשר מבקשים אנו לתאר את אותו מרחב של מפגש ביני ובין האינסופי, בין הרציונלי לאי רציונלי, בין הנברא לבורא
המרחב הזה מכריח אותנו לומר שירה ואין דרך אחרת מזו, רק היא(השירה) בגמישותה ובשברים של משפטיה ,מסוגלת להנכיח ולו במעט את המפגש הנוראי הזה.
בכתיבה של תורה ,המושא הוא לעולם לא המפגש עצמו, אלא תודעת האדם,או האלוהות ומבנה העולמות וכו' גם הרמבם בספרו מורה מבוכים כותב בשפה מדוייקת, מושגית, תהליכית ומבנית אך בבואו לתאר את החוויה המיסטית את נקודת המפגש ,לרגע ולפתע שפתו פיוטית היא ומרוממת אל הדבר שלא ניתן לדבר אודותיו.