• 1.

    כמה טעויות בכתבה אחת....

    דניאלה, 15/01/09 12:39

    תאריכי החגים העבריים שונים בגדול בגלל מחלוקת הלוח ולגבי שבועות בפרט זה בגלל שהם מפרשים בצורה שונה מהאורתודוכסים את הכתוב במקרא לגבי החג.
    עוד לפני הכיבוש הצלבני נאלצו לברוח ראשי הקהילה הרבנית והקראית מישראל בגלל הכיבוש הסלג'וקי,כאשר הגיעו הצלבנים הייתה קהילה יהודית רבנית וקראית בארץ אך ללא הנהגה,הייתה זו קהילה הרוסה.
    ראשי הקהילה הקראית לא ברחו ל''קהילות מרוחקות כמו ממלכת הכוזרים'' אלא למצרים. במצרים הייתה עוד לפני כן קהילה קראית שלה היו קשרים טובים עם השלטון הפאטימי.
    אחרי הכיבוש של צאלח אל-דין (השושלת האיובית) נפתחו שערי ירושלים שוב בפני יהודים ולארץ עלו גם קראים וגם רבנים.
    ודבר נוסף לא רק בירושלים היו קראים אלא גם בערים אחרות כמו רמלה (שם נמצאת גם היום קהילה קראית גדולה).
    הקהילה הקראית היא קהילה עם מנהגים והיסטוריה מאוד מעניינים.

    • טעויות, האמנם? נא לקרוא היטב

      אודי, 15/01/09 13:30

      לגבי החגים, מה בדיוק הטעות? הרי טענתנו זהה !!
      עוד לפני הכיבוש הצלבני הקהילה בירושלים התדלדלה אך לא נעלמה לחלוטין.

      קהילת הקראים אכן עזבה את ירושלים גם למצרים וחלקה כן נדד לקהילות אחרות. (קצרה היריעה כאן)

      וכמובן איש לא כתב שרק בירושלים הייתה קהילה.
      עוד לא הבנתי איפה הטעויות,

      בברכה והערכה