• 17.

    תודה לגבי ההערה (וההארה) לגבי סגנון מונדריאן

    Hollander, 07/01/09 20:36

    תמיד תהיתי איך בן אדם שצייר תמונות גאומטריות נהיה כל כך מפורסם, ועכשיו כשאני רואה את הטרנספורמציה שהוא עבר, אני מבין.
    למרות זאת, הרשי לי להעיר שנראה שמונדריאן דווקא עשה ''זום אין'' מאשר ''זום אאוט'' (לא יודע כמה מונדריאן ידע על ביולוגיה, אבל נראה לי יותר הגיוני לראות עץ כריבוע מקרוב, כלומר תאי העץ, ולא מרחוק, בתור נקודה).
    דרך אגב, חתולים הם באמת יצורים מעניינים. הרבה אנשים בתרבויות שונות מאמינים שיש לחתולים איזשהו אלמנט מיסטי, שהם מסוגלים לחיות בין עולם החיים ועולם המתים (במיוחד במצריים העתיקה).

  • 16.

    אס''י - קהילת אנשי הספקטרום האוטיסטי בישראל

    דובר אס''י, 06/01/09 15:40

    אכן, סגנונו האמנותי של וויין גורם גם לי לשער שהוא נימנה על אנשי תסמונת אספרגר, אחת מתסמונות הספקטרום האוטיסטי.
    אס''י - קהילת אנשי הספקטרום האוטיסטי בישראל, היא התארגנות של ולמען ישראלים מהקשת האוטיסטית, לצורך תמיכה ועזרה עצמית, עצמאית והדדית. חברי אס''י הינם אנשים מכל גווני הקשת האוטיסטית, המאמינים כי על החברה להכיר בזכותו הבסיסית של האוטיסט לחיות כאוטיסט מתוך הכרה במהות האוטיסטית כדרך חיים שונה ולגיטימית. חברי אס''י שואפים לקיים קהילה אוטיסטית בניהול עצמי, הכוללת אנשים מהקשת האוטיסטית בכל רמות התפקוד ובכל רמות התקשורת הבינאישית. חבר/ת אס''י יכול/ה להיות כל בן/בת הקשת האוטיסטית, בין המאובחן/ת רשמית ובין שלא, המזדהה עם עקרונות ומטרות אס''י, בין אם יכול/ה להשתתף באופן פעיל ובין אם לא.
    אתר אס''י: http://aci.selfip.org
    הפורומים של אס''י: http://aci.selfip.org/forums/index.php

  • 15.

    תודה רבה, מקסים, אהבנו!!!!

    שולי, 06/01/09 12:52

    כל המשפחה על שתיים ועל ארבע

  • 14.

    כתבה מקסימה, תודה! (ל''ת)

    חתולאית, 06/01/09 12:13

  • 13.

    Only 2 cats have captivated my mind

    Jaqueline, 06/01/09 11:11

    אחד: החתול היפאני= $10 מיליון "תמה" מתחנת הרכבת בעיירה יפאנית
    והשני הטיפוס שמאד דומה ל-היטלר וקוראים לו :"kitler"
    וכמובן להזכיר החתולה שלי המקסימה .מסוגלת להלך מעל ענן בלי לשקוע בו כל כך רכה !!אפילו התחלתי להבין שפת הסימנים שלה (בזנב שלה) .חבל שאני לא יודעת לצייר כמו לואיס ווין .

  • 12.

    ***** יוצא מן הכלל

    imsen, 06/01/09 04:43

    שחר שילוח. את כה נהדרת. מדוע שלא תכתבי לעיתים יותר קרובות. על אמנות אני מתכוון, לאו דווקא על חתולים ושאר בע''ח. רב לנו מחדשות וכרונולוגיסטיקה.

  • 11.

    מונדריאן?עץ?

    אמיר-סטודנט לאומנות, 06/01/09 02:12

    נו באמת.
    לא יכולתם למצוא דימוי קצת יותר אינטיליגנטי של מונדריאן עצמו ובמקום אנחנו מקבלים תמונות חיקוי?
    נו באמת,הציורים של הבחור מרהיבים, וההשוואה המטופשת למונדריאן לא עושה לכם טוב,וגם לבחור החתולי.
    הוא ממש לא ''מתפשט'' מדימוי, אלא מוכיח נוכחות עיקשת לדימוי החתול- בעצם דרך התיאור משתנה-הבחור לא נהיה מופשט- אלא נהיה פשוט אובססיבי לפרטים.
    בניגוד למונדריאן ש''התפשט'' מהדימוי לקווי יחס,ונשאר עם משטחים צבועים. אין שם ''חתול''.
    זה לא תפוח.

  • 10.

    שווה גם להזכיר את פיקאסו

    זאב, 06/01/09 00:26

    אני לא ממש מת על חתולים.
    אדם של כלבים אנוכי. הבהבהב

    בכל אופן, שווה להזכיר גם את התהליך שעשה פיקאסו, בציורי הפרים שלו: טרנספורמציה של הריאליסטי לעבר המופשט.
    פשוט מדהים: ככל שהפר בעל פחות פרטים ויותר מופשט, כך הוא יותר עוצמתי ו''פרי''.

    עילוי אמיתי

  • 9.

    'בעין החתול' חביבה פדיה

    תמר, 05/01/09 23:32

    חובה לקרוא לכל אוהבי החיים והחידה

    ואת הרשימה הנפלאה הזו על הספר

    http://www.notes.co.il/shoey/49382.asp

  • 8.

    כתבה יפה ומעניינת. תודה. (ל''ת)

    אלכסנדרה, 05/01/09 22:21

  • 7.

    מעניין, תודה! (ל''ת)

    מישה, 05/01/09 21:11

  • 6.

    ציורים מדהימים (ל''ת)

    mitsh, 05/01/09 20:15

  • 5.

    חתולים, גזע חכם ומקסים. (ל''ת)

    ., 05/01/09 20:06

  • 4.

    מ ד ה י ם !!! גם הציור, גם ההסבר, וגם התופעה המוחית (ל''ת)

    מימי, 05/01/09 18:48

  • 3.

    מאמר מקסים! (ל''ת)

    נוני, 05/01/09 15:39

  • 2.

    ציורים מדהימים. איזה יופי. (ל''ת)

    ב', 05/01/09 15:24

  • 1.

    תגידי ואת אוהבת חתולים?

    חתולת רחוב, 05/01/09 11:58

    אוי ואבוי לחתולים מאוהבים כמוך.

    • די, מספיק, לא צריך תמיד להגיד משהו גם כשאין מה להגיד לעניין (ל''ת)

      החתול במגפיים, 06/01/09 01:02

      • אם היית קורא היית מבין.....

        חתולת רחוב, 06/01/09 13:05

        אך כראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא.