• 46.

    מחזיר אותי לידע

    ורד כהן, 07/01/09 19:45

    גד לובן שלום ,כפי הניראה שהזמן הוא נכון
    הידע חוזר.
    כהו ורד

    • הידע חוזר

      גד יוגה של אהבה , 08/01/09 14:56

      "בנסיון זה אין כל אבידה או הפסד, והתקדמות מעטה בנתיב זה יכולה לגונן מן הנורא שבפחדים." (בהגוד-גיתא 2.40) ידע רוחני לא אובד. אם הפסקנו לצעוד בדרך הוא כמו רדום. אך כאשר אנו שבים לדרך הוא עומד לרשותנו מחדש.

  • 45.

    הסכנה שבהרי קרישנה ותפיסת האין עצמי

    פטוצ'יני, 07/01/09 15:09

    אני מביא לפניכם קטע קצר מתוך ספרו של הפילוסוף סלבוי זיזיק -''הסובייקט שאמור להאמין'' בהוצאת רסלינג.

    הנה האופן בו עונה בבאגאוואדגיטה האל קרישנה לארגונה המלך הלוחם המהסס לצאת לקרב מאימת הסבל שתגרום ההתקפה – תשובה שמן הראוי לצטט במלואה:
    ''זה החושב כי הוא ההורג וזה החושב כי ייהרג, שניהם אינם יודעים דבר. העצמי אינו הורג והעצמי אינו נהרג. הוא איננו נולד וגם איננו מת לעולם, ומשהתקיים אין הוא חדל מלהתקיים. לא נולד, קיים לעד, בלתי משתנה וקדמוני, העצמי איננו נהרג כאשר הגוף נהרג.
    הו בנה של פרית'ה, איך יוכל אותו אדם היודע כי העצמי הוא בלתי מתכלה, קיים לעד, לא נולד ובלתי נדלה, איך ואת מי יוכל להרוג, למי יוכל לגרום שייהרג? כשם שאדם הפושט בגדים ישנים לובש בגדים אחרים וחדשים, כך העצמי המגולם בגוף פושט גופים ישנים ועובר לגופים חדשים, כך העצמי המגולם בגוף פושט גופים ישנים ועובר לגופים אחרים וחדשים. כלי הנשק אינם חותכים ת האני לחתיכות; האש איננה שורפת אותו; המים אינם מרטיבים אותו; הרוח איננה מיבשת אותו; הוא איננו מתחלק; הוא איננו מתלקח; הוא איננו נרטב; הוא איננו מתייבש; הוא אינסופי, מצוי בכל, יציב, איתן ונצחי. נאמר עליו שהוא בלתי נתפש, שהוא בלתי נחשב, שהוא בלתי משתנה. [...] לכן על לך להתאבל על שום יצור. [...] מתוך כבוד לחובתך שלך, אל לך להסס, שכן אין דבר טוב יותר לקשאטרייה מקרב צודק. [...] אם תיהרג ,תנחל עולם הבא;אם תנצח, תהנה מהעולם הזה; לכן קום, הו בנה של קונטי, נחוש לצאת לקרב. משישוו בעיניך ההנאה והכאב, הרווח וההפסד, הניצחון והתבוסה התכונן אזי לקרב וכך תינצל מחטא.''
    שוב, המסקנה ברורה: אם המציאות החיצונית היא בסופו של דבר רק מראית עין בת חלוף, אזי בחשבון אחרון אפילו הפשעים המחרידים ביותר אינם חשובים. זוהי עיקרה של דוקטרינת אי ההתערבות, דוקטרינת הפעולה שוות-הנפש: פעל כאילו זה לא משנה, כאילו אינך הפועל, כאילו דברים, כולל פעולותיך שלך, פשוט קורים באורח בלתי אישי... קשה להתגבר כאו על הפיתוי לנסח את הפסקה הזו כפרפרזה להצדקה של שרפת יהודים בתאי הגזים עבור תליינם הנלכד ברגע של ספק:
    מכיוון ש''זה החושב כי הוא ההורג וזה החוש כי ייהרג, שניהם אינם יודעים דבר'', מכיוון ש''העצמי אינו הורג והעצמי אינו נהרג'', על כן ''אל לך להתאבל על שום'' יהודי שנשרף, אלא ''משישוו בעיניך ההנאה והכאב, הרווח וההפסד, הניצחון והתבוסה'' עשה מה שפקדו עליך לעשות....
    אין פלא שהבאגוואדגיטה היה הספר החביב על היינריך הימלר: מסופר שנשא אותו תמיד בכיס מדיו.

    • טעות פאטאלית. הבהגוד-גיתא לא דוגלת באין עצמי. ההפך.

      גד יוגה של אהבה , 08/01/09 15:16

      הפרשנות שלך מוטעית לאורך כל הדרך. הבהגוד-גיתא לא דוגלת באין-עצמי, אלא בהתנקות מתפיסת עצמי אגואיסטית כוזבת הגורמת לאדם מחד לראות את הסבל של האחר בשיוויון נפש ומאידך לחשוף את הטבע האוהב והאכפתי של העצמי האמיתי. כתוצאה מזה מי שמתרגל בהקתי יוגה קשוב מאוד לסבלו של הזולת. משמע שאין הוא דוגל בשיוויון נפש. זו פרשנות מוטעית (ואולי מוטה?) של הבהגוד-גיתא.

  • 44.

    רגע, הבהגוד-גיתה

    נחום, 07/01/09 12:38

    זה לא הסיפור הזה שבו קרישנה משכנע את ארג'ונה להילחם בבני-דודו?

  • 43.

    קרישנה ודוקטרינת האין עצמי

    פטוצ'יני, 07/01/09 11:56

    הנה האופן בו עונה בבאגאוואדגיטה האל קרישנה לארגונה המלך הלוחם המהסס לצאת לקרב מאימת הסבל שתגרום ההתקפה – תשובה שמן הראוי לצטט במלואה:
    ''זה החושב כי הוא ההורג וזה החושב כי ייהרג, שניהם אינם יודעים דבר. העצמי אינו הורג והעצמי אינו נהרג. הוא איננו נולד וגם איננו מת לעולם, ומשהתקיים אין הוא חדל מלהתקיים. לא נולד, קיים לעד, בלתי משתנה וקדמוני, העצמי איננו נהרג כאשר הגוף נהרג.
    הו בנה של פרית'ה, איך יוכל אותו אדם היודע כי העצמי הוא בלתי מתכלה, קיים לעד, לא נולד ובלתי נדלה, איך ואת מי יוכל להרוג, למי יוכל לגרום שייהרג? כשם שאדם הפושט בגדים ישנים לובש בגדים אחרים וחדשים, כך העצמי המגולם בגוף פושט גופים ישנים ועובר לגופים חדשים, כך העצמי המגולם בגוף פושט גופים ישנים ועובר לגופים אחרים וחדשים. כלי הנשק אינם חותכים ת האני לחתיכות; האש איננה שורפת אותו; המים אינם מרטיבים אותו; הרוח איננה מיבשת אותו; הוא איננו מתחלק; הוא איננו מתלקח; הוא איננו נרטב; הוא איננו מתייבש; הוא אינסופי, מצוי בכל, יציב, איתן ונצחי. נאמר עליו שהוא בלתי נתפש, שהוא בלתי נחשב, שהוא בלתי משתנה. [...] לכן על לך להתאבל על שום יצור. [...] מתוך כבוד לחובתך שלך, אל לך להסס, שכן אין דבר טוב יותר לקשאטרייה מקרב צודק. [...] אם תיהרג ,תנחל עולם הבא;אם תנצח, תהנה מהעולם הזה; לכן קום, הו בנה של קונטי, נחוש לצאת לקרב. משישוו בעיניך ההנאה והכאב, הרווח וההפסד, הניצחון והתבוסה התכונן אזי לקרב וכך תינצל מחטא.''
    המסקנה ברורה: אם המציאות החיצונית היא בסופו של דבר רק מראית עין בת חלוף, אזי בחשבון אחרון אפילו הפשעים המחרידים ביותר אינם חשובים. זוהי עיקרה של דוקטרינת אי ההתערבות, דוקטרינת הפעולה שוות-הנפש: פעל כאילו זה לא משנה, כאילו אינך הפועל, כאילו דברים, כולל פעולותיך שלך, פשוט קורים באורח בלתי אישי... קשה להתגבר כאו על הפיתוי לנסח את הפסקה הזו כפרפרזה להצדקה של שרפת יהודים בתאי הגזים עבור תליינם הנלכד ברגע של ספק:
    מכיוון ש''זה החושב כי הוא ההורג וזה החוש כי ייהרג, שניהם אינם יודעים דבר'', מכיוון ש''העצמי אינו הורג והעצמי אינו נהרג'', על כן ''אל לך להתאבל על שום'' יהודי שנשרף, אלא ''משישוו בעיניך ההנאה והכאב, הרווח וההפסד, הניצחון והתבוסה'' עשה מה שפקדו עליך לעשות....
    אין פלא שהבאגוואדגיטה היה הספר החביב על היינריך הימלר: מסופר שנשא אותו תמיד בכיס מדיו.

  • 42.

    האם עלה בדעתך שאנו היהודים באנו ללמוד מלחמה?

    קארמה, 06/01/09 17:09

    וזוהי הקארמה של מי שלומד מלחמה... להילחם.

  • 41.

    מאד מסכימה עם החלק הראשון אבל...

    יעל, 06/01/09 13:32

    למה לעשות הפרדה בין גוף לנפש? אפשר להשתחרר מפרדיגמות (או ה''אשליות'') ולהרחיב אותם בדרכים שמחברות א שני החלקים האילו, הרי זה האחד, לא?

  • 40.

    מי שבאמת רוצה להבין למה כל זה קורה- הוא צריך להתחיל לקרוא בתנ''ך והברית (ל''ת)

    סאמי, 06/01/09 13:14

  • 39.

    מלחמה צודקת היא לשם הגנה מתוקפן, ולא לשם שום ''שחרור מאשליה''!

    פרדי, 06/01/09 08:16

    אבל מה אפשר כבר לצפות ממישהו שמדבר על ''שחרור מהמחלה החומרית של זהות גופנית''? תפיסה דואליסטית זו רואה את האדם כחיבור (לא מוצלח במיוחד) של גוויה ורוח - שניהם סמלים של מוות.

    • מלחמה צודקת

      גד יוגה של אהבה , 08/01/09 15:31

      טבעי שאדם יילחם כנגד מי שמתקיפו. הבא להרגך השכם להרגו. אך לאחר "שהסערה שככה", האם לא מן הראוי לשאול למה ה"תוקפן" רצה לתקוף דווקא אותך? תורת הקרמה בדיוק עוסקת בפן הזה. התוקפן בתורת הקרמה מושווה למקל של מטאטא שדרכת עליו וקם להכות אותך. האם המקל הוא "תוקפן", או אתה זה שהפעלת אותו? לפי תורת הקרמה, לא התוקפן הוא הבעיה, ולא משנה כמה הוא רע. שום רע לא יקרה לך אם זו לא הקרמה שלך. לכן היוגי מתבונן עמוק בליבו ומנקה את האנוכיות שבו (הקרמה נוצרת מפעולות אנוכיות), וממקום נקי זה יוצא לעשות את חובותיו בעולם.
      התוכל להסביר את אמירתך שהרוח היא סמל של מוות?

      • נימוק לא רלוונטי

        פרדי, 16/01/09 09:00

        מקל הוא לא ''תוקפן'' בגלל שאין לו כושר בחירה, לאדם יש כושר בחירה ולכן אני יכול לטעון לאחריותו על תוצאות פעולותיו. תורת הקרמה היא טענה חסרת בסיס. אנוכיות היא הכוח המניע של החיים, חוסר אנוכיות מוביל בסופו של חשבון למוות.
        מה שאמרתי לגבי רוח ומוות - לא דייקתי. התכוונתי לרוח רפאים. התפיסה הדואליסטית רואה את האדם כחיבור (לא מוצלח - ואפילו מזיק) של גוויה ורוח רפאים - שניהם סמלי מוות.

        • בחירה מותנית

          גד יוגה של אהבה , 18/01/09 09:43

          זו עובדה שלאדם יש יכולת בחירה ולחפץ חסר חיים אין. מכל מקום, יכולת בחירה זו מותנית ומוגבלת, ולא יכולה להשפיע עליך אלא אם הרצון האלוהי מעורב בה. שום דבר ושום אדם לא יוכלו לפגוע בך אם זה רצונו של האל, וכן, אף אחד לא יוכל להצילך אם זה רצון האל. מכל מקום, זו גירסת תורת הקרמה, גם זה נסיוני בחיים.

          • לא בדיוק

            פרדי, 19/01/09 21:16

            תמיד אפשר להגיד ''זה רצון האל'', ובכך ''לפתור'' את כל הבעיות. מכיון שהאל לא קיים הוא מהווה דרך קלה לשחרור אנשים מאחריות למעשיהם.

  • 38.

    the sleep is strong in the ones who see no light

    alon8, 06/01/09 05:13

    old story of brothers 3000 years of confusion .only work on self brings result can not break sleep with just words learn self be kind and live close to a real living teacher.

  • 37.

    בשביל ''להשתחרר מהאשליה'' שאני יהודי, אני צריך להפסיק (ל''ת)

    לדבר עברית? להתחיל לדבר הודית אולי?, 05/01/09 14:17

    • השתחררות מאשליה ויישומה המעשי.

      גד יוגה של אהבה , 06/01/09 09:29

      לפי תורת היוגה ה"אני" האמיתי שלך הוא רוחני נצחי. משמע שכל זהות חולפת הינה חיצונית לאני, או ה"עצמי" האמיתי. טבעו של העצמי האמיתי הוא להיות משרת אלוהים נצחי. בזהות זאת כל הנשמות הינן אחים/אחיות שלך שעניינך לאהבן ולהיטיב איתן בשל היותן בחוברות לאל האחד. גישה זו לחיים משוחררת מאשליה. כמובן שאתה יכול לאהוב אריה אך לא יהיה זה נבון מצידך להכניס ראשך לפיו. כך גם אל תתקרב יותר מדי לאדם שאינו שרוי בזהות הרוחנית האמיתית שלו.
      למעשה אתה נשמה נצחית העטופה בגוף ונפש חומריים. כיום, למשל, גופך הוא יהודי. אתה לא יכול להתעלם מזה. עליך לדעת לשלב את טבעך החולף עם הנצחי ולא לבנות את האגו שלך על טבעך החולף. כי אז, לאור זהות גופנית זאת, תראה את העולם דרך האינטרסנטיות הגופנית שלך, משמע שתראה את אלה שמיטיבים עם גופך ידידיך, ותתרחק, תתחרה, או אף תשנא את אלה שלא מיטיבים, או אף מאיימים על גופך.
      בהיוך למשל, קשוב לזהות הרוחנית שלך, לא תשנא את אלה שמגלים נטייה לאלימות כלפיך, אלא תחוש חמלה כלפיהם, ממש כמו שרופא אמור לחוש חולה המגלה אלימות כלפיו עקב מחלתו ובו זמנית נוקט צעדים להגביל את האלימות.
      גישה כזאת, אפילו אם מיושמת באופן חד צדדי, יכולה ליצור אווירה לאין ארוך יותר חיובית ותורמת לשלום.

      • חשבתי שבהודו יש הרבה אלים. לא אל אחד. אז כל הנשמות (ל''ת)

        לא מחוברות לאל האחד כי יש הרבה אלים., 06/01/09 14:10

        • הפילוסופיה ההודית המקורית היא מונותיאיסטית.

          גד יוגה של אהבה , 07/01/09 13:48

          האלים הרבים, או שהם פנים שונים של האל האחד,או שהם לא באמת אלים - משהו כמו מלאכים שאנשים חסרי השכלה חושבים אותם לאלים. ההבדל הגדול בין תפיסת האלוהים המערבית והמזרחית, היא שבמערב אלוהים נחשב כמשולל (כמעט) תארים, ובהודו האל משופע באין סוף תארים. אבל זו שיחה תיאולוגית מעמיקה שאין מקומה כאן.

          • אנשים חסרי השכלה מאמינים באלים רבים. אנשים משכילים (ל''ת)

            לא מאמינים באל בכלל. אז מי מאמין באל אחד מלבדך?, 07/01/09 14:13

  • 36.

    מוות ליפי הנפש!!!!! (ל''ת)

    חיים, 05/01/09 10:13

  • 35.

    ואולי אתה ''לא צודק''?! :-)

    אני, 05/01/09 10:10

    :-)...
    אין צודק או לא צודק!!.. האבולוציה מבוססת על כך... וכל הקיום.. בסוף נשאר מי שהחליט לעשות משהו עם ''הצדק'' שלו
    אין טובים ורעים!!... גם לא אתה!!

  • 34.

    הפך משונא לאוהב יהודים- השלוםבדרך בזכות ה-אחד!- כנסו

    yeshua4everyone , 05/01/09 07:03

    http://www.youtube.com/watch?v=v7OdVHJ-dCo

    • גם אירני שהיה מוסלמי הדוק- פתאום אוהב יהודים ואת ישראל-צפו

      yeshua4everyone , 05/01/09 07:05

      http://www.sidroth.org/site/News2?page=NewsArticle&id=7007&news_iv_ctrl=0&abbr=tv_

  • 33.

    גם להגיד שמישהו או משהו ''לא צודק'' זו תפיסת עולם

    גולן, 05/01/09 00:52

    הן הפלסטינאים והן הישראלים דואגים לאינטרסים של עצמם, בדיוק כמו כל אחד אחר(גם לעזור לזולת זה לדאוג לאינטרס עצמי כי זה מה שעושה לי טוב) ועל כן על כל אחד לעשות מה טוב לו.
    אין כל רע להילחם במישהו שנוגד לי את האינטרסים אבל הבעייה מתחילה כשאני שופט את האחר. מנקודת מבט ישראלית, החמאס לא טוב לנו ועל כן חובתה של ישראל לעשות מה שטוב לה אבל לא בקטע של נקמה (פעולות תגמול למינהן) אלה בקטע של לעשות את הדבר הנכון ביותר שישמור על האינטרסים שלנו ואם מקבלי ההחלטות הגיעו למסקנה שמלחמה זה הפתרון אז עלינו לצאת למלחמה ללא כל סנטימנטים, בלי להסתתר מאחורי הרציונליזציה שאנחנו צודקים והחמאס לא אלה מפני שזה האינטרס שלנו ואף אחד לא מוסמך לשפוט אותנו על זה. האמת גם שאף אחד לא שופט אותנו על זה אלה אנחנו שופטים את עצמינו, העולם הוא השלכה ואם אנחנו לא מסופקים פנימית עם מעשינו אז מן הסתם נרגיש שכל העולם שופט אותנו.
    להגיד שהחמאס טועה זו השלכה של עצמינו, זה החוסר ביטחון שלנו בצדקתינו ועל כן אנחנו מאשימים את החמאס באי צדקתו כי הרי מאיפה לנו מי צודק ומי לא? אנחנו יודעים מה טוב לעצמינו ובזה מסתכם כל הסיפור ואם אנחנו יודעים מה טוב לנו אז למה לא ללכת עם זה עד הסוף?
    ההאשמות של חולשותינו על האוייב רק מחזקות את החולשות אצלינו, ככל שאנחנו מרגישים רע עם מעשינו ככה תגובתינו תהיה פחות שקולה ונחפש הצדקה להאשים את אויבינו וכאן אנחנו מאבדים את האינטרס שלנו, במקום לדאוג לאינטרס אנחנו פשוט ננסה להוכיח משהו ושם בעצם נהפוך לאויבינו ושם בעצם אויבינו יהפכו חיוניים לנו על מנת שנוכל להצדיק את מה שאנחנו מנסים להוכיח. ההסבר לכן הוא שכאשר אנחנו מנסים להימנע מלהיות משהו או מלבצע טעות (חולשה שלנו שאנחנו מאשימים בה את האוייב לדוגמא) כך אנחנו מגבירים את הסיכויים שנבצע את הטעות בעצמינו, המוח לא מסוגל לעבד יותר מפיסת מידע אחת בכל רגע נתון ולכן נסיון להימנע ממשהו יביא לנו בדיוק את מה שאנחנו מנסים להימנע ממנו, אם ננהג ברכב ונתמקד בעץ בצידי הכביש במקום על הכביש אז סופינו להיכנס בעץ.
    כל נסיון הימנעות ממשהו (או לחילופין גינוי) מצטבר בתת מודע ולזה קוראים קארמה, ככל שנגנה את אויבינו יותר כך נצבור יותר קארמה (או אגו) וככל שהקארמה תצטבר כך נהפוך להיות יותר כמו אויבינו, נהפוך להיות עבדים של משהו חיצוני כביכול במקום להיות עצמינו.

  • 32.

    הרי קרישנה נצלנים!

    דניאל, 05/01/09 00:29

    אני לא מאשים אותם על זה אבל כי יודע צדיק נפש בהמתו.החיים הם לא תאוריה אלא דבר חי וזורם ותיאוריות כל כך מיופיפות כמו של הרי קרישנה נקלטות מצויין אצל אנשים משכילים ומצליחנים שתמיד ירגישו שמשהו חסר להם.כל תרבות הניו-אייג' היא מראה הפוכה של תרבות הצריכה ובטח לא תהפוך אותנו לאנשים חופשיים יותר.לא סתם איפה שאין תרבות צריכה אין ניו אייג'.ובטח בתרבויות כאלה חושבים שהחברה הצרכנית היא גן העדן עלי אדמות.

  • 31.

    להיפך - גם הערבים צודקים וגם הישראלים (וגם מי שחושב שהם טועים:-)

    אלעד, 04/01/09 23:31

    האשליה היא לחשוב שדברים יכולים להיות אחרת ממה שהם. כל אחד מנקודת מבטו (הבלתי נמנעת) תמיד צודק.
    מי שחושב שמשהו יכול להיות אחרת גורם לעצמו ולסביבה סבל - אבל זהו הצדק שתואם את תפיסת עולמו.

  • 30.

    נחמד.

    איתי, 04/01/09 23:24

    אבל משתחררים מהאשלייה רק עם המוות.
    אדם הוא שילוב, יתכן של מה שהצעת, אבל הוא לא רק ישות הגותית פילוסופית רוחנית-אוהבת כל.
    הוא חומרי, רכושני, גשמי, בשר ודם.
    אי אפשר להיות האחד בלי השני.
    לא בכדור הארץ כרגע, בכל מקרה.
    אולי באיזה פרק אוטופי של סטאר טרק, בכוכב רחוק מכאן.

  • 29.

    גם אם ברמה תיאורטית זה נכון

    נו באמת, 04/01/09 21:09

    הרי שברמה הפרקטית, האשליה היחידה היא לחשוב שמציאותי הוא, שבני האדם כולם יגיעו לתפיסה רוחנית נעלה כעין זו.
    כמו כן, עובדה היא שגם אמים שתופסים את עצמם כשונים הצליחו להגיע להסדרי שלום וחיים שנים על גבי שנים זה לצד זה, כך שההנחה שלך שכל עוד הערבים והיהודים נאחזים בזהותם הגשמית, לא יהיה שלום, היא מוטעית, ואף מרפת ידיים.
    בכל אופן, מאמר מעניין ומעשיר-אך שוב, יותר ברמה התיאורטית והפילוסופית.

    • אכן, יוגה פונה לפרט

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 07:32

      הסדרי שלום חומריים נועדו לאפשר לאזרחים לחיות בשלום חיצוני אך לרוב תוך כדי הרס פנימי. ההרס הפנימי, בסופו של דבר, יחבר את האדם יותר לאשליה הגופנית ויגרום מחדש לאלימות, אם בין העמים או בתוך המשפחה והחברה.

  • 28.

    יא ווארדי איזה טרנדי אתה, פילוסופיה מזרחית

    גד מלובן, 04/01/09 21:07

    יש לך עוד מה ללמוד,לך לנשמה החופשית שלך ולעם הכובש שלך
    יש גם יהודים טובים שנשארים יהודים טובים
    תקרא לוינס תקרא ליבוביץ
    יש גם ערבים טובים שנשארים ערבים טובים
    תקרא לוינס תקרא ליבוביץ
    ויש גם הודים חכמים
    תקרא גנדי

  • 27.

    מה המקור לאשליה של הפשלתינאים? מה המקור לאשליה שלנו? (ל''ת)

    אחד העם, 04/01/09 21:06

    • שאלה נבונה. באתר יוגה של אהבה יש מאמרים רבים על זה.

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 08:12

      כל העולם שרוי באשליה זאת. זו לא רק "שלנו". אם תדע איך נוצרה האשליה, תדע איך להשתחרר ממנה.

      • כל העולם באשליה חוץ ממך.... איך מוצאים מי טועה? (ל''ת)

        אחד העם, 05/01/09 13:16

  • 26.

    ועל זה אמא שלי אמרה:

    משועשע מהטפשות, 04/01/09 20:37

    לכל טיפש יש טיפש יותר גדול שמעריץ אותו....

  • 25.

    ומה קורה

    יודע דבר, 04/01/09 20:33

    אם גורם אחד חי על-פי זהותו האמיתית והאחר לא? האם ניתן למנוע מלחמה? או שאז הגורם שחי על-פע זהותו האמיתית יותא למלחמה מוצדקת על-מנת לנסיר את האשליה של הגורם השני?

    • מלחמות לרוב לא ניתן למנוע, אבל...

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 07:28

      לא ניתן למנוע אולי מלחמה. גם אם אתה שם, וזו הקרמה שלך, אולי תיפגע. זו המציאות. אך מי שמחובר לטבעו הרוחני, תודעתו לא תתכסה ותתכער על אף האלימות כנגדו או בסביבתו. הרווח שלך במצב זה זו התודעה שלך. הרווח שלך הוא שליבך לא יתכסה בשנאה לאחר. הרווח שלך שהמציאות לא תכסה את טבעך האוהב ולא תעצור את המסע הרוחני שלך. רווח נוסף הוא שכהזמן יהיה ראוי, תוכל לעזור לשקועים באשליה לצאת ממנה ולהפוך מחדש לאנשים מאושרים אף במציאות הקשה.

      • מילים ומעשים!?

        פטוצ'יני, 07/01/09 15:18

        מדוע אתה וזוגתך ממלאים את תודעתם וליבם של חברי הכת שלכם בחריש בשנאה בפחד ובבוז תהומי אל העולם שמחוץ לכת או כל מי אשר אינו רואה בעין אחת עם הרי קרישנה? מדוע הם חיים בתיעוב שנאה ופחד מפני הוריהם ומשפחתם?
        חברי הכת של הרי קרישנה הם אלו אשר חיים במלחמת אשליות בין המדומיין שאתם זרעתם במוחם לבין המציאות שהם נתלשו מתוכה.

  • 24.

    כתבה חשובה מאוד חבל שהיא לא בעמוד הראשי (ל''ת)

    תודה, 04/01/09 20:27

  • 23.

    תרות הודו - ההינדואיזם ממנו אתה מצטט - הינו עבודה זרה

    אבי צנעני, 04/01/09 20:23

    מהסוג הגרוע ביותר, חברת קאסטות אלימה ומפגרת, כוחות טומאה ואחדות ברמה נמוכה . רוצה לחיות לפי הבהווד גיטא - סע להודו, לא בישראל. ישראל = ישר אל = תורת ישראל = הצדיקים הגדולים, רק הם ראויים להקרא ישראל, ולא אף מדינה , ככל שבני ישראל יעסקו יותר בעבודה זרה - כך יירע מצבם..

  • 22.

    הטרגדיה של שני העמים - בלבלי מוח ''רוחניים''. רוחני שמוחני -

    אבי צנעני, 04/01/09 20:16

    מה אתה מבלבל את המוח?
    אנשים רוצים להתפרנס בכבוד, מים, מזון, הכל עולה כסף,
    אין כסף, אין עבודה - יש שתי ברירות פשוטות - למות או להרוג. אבל במקום ללמוד כלכלה וללכת לעבודה שני העמים מבולבלים ממנהיגי דת בורים וסהרוריים.

  • 21.

    רק גלולה כחולה קטנה כדי להתעורר (ל''ת)

    מישו יודע איפה משיגים?, 04/01/09 20:06

  • 20.

    יופי של כתבה

    יוסף.ש. צפון, 04/01/09 19:52

    דבר נוסף קורה לאדם שהשתחרר מאשליותיו, אנשים עם אשליות אינם פוגעים בו. זה עניין אנרגטי ולא מנטלי, הוא לא ימצא את עצמו, ולא חשוב לאיפה הוא ילך, מול אוייב. לא רק שלא יהיו לו אויבים בתודעה , גם בפיזי לא יהיו לו. אז ימשכו אליו אנשים כמוהוא והוא יחד איתם יפיץ אור האמת (כתופעת לואי) בהיותו עם עצמו בכל רגע, הוא לא יהיה לוחם נגד מלחמות כי לא ניתן להסיר אשליה באשליה אחרת.הוא פשוט יהיה.ומי שיתמזל מזלו לפגוש אותו, הוא יראה את עצמו בו.

    • עניין של אמונה

      בן, 06/01/09 17:30

      ישו נצלב, סוקרטס הורעל ואיזה נזיר מואר לא מצמץ לפניי שערפו את ראשו.

  • 19.

    אתה לא צודק וגם הפלסטינים לא, וגם לא מעניין אתכם להיות

    צודקים, 04/01/09 19:48

    אתה פלצן והם רוצחים צמאי דם...

  • 18.

    מסכים אם כל מילה (ל''ת)

    מישהו יודע איפה דלת היציאה?, 04/01/09 19:25

  • 17.

    לא יהודי ולא ערבי אבל כן הודי

    יהודיה, 04/01/09 19:11

    מה אתה אומר גד לובן ההארי קרישנה שלך לא יהודי ולא ערבי אבל הוא הודי. אני יהודיה וזו זהותי והיא בהחלט נבדלת מזהויות אחרות אלא שהאחרות אינן מוכנות לקבל אותי ואת הרצון שלי לשמור על זהותי. אלוהי אברהם יצחק ויעקב הוא יוצר הזהות שלי. וההארי קרישנה שלך ממש לא יכל לשאת את זה ורוצה לבלוע את כולנו בתוכו.אי אפשר. פשוט אי אפשר לבלוע. צריך לפנות מקום.

  • 16.

    זבולי שכל, סטרטוספרה בכוכב VENUS (ל''ת)

    אריק, 04/01/09 19:06

  • 15.

    שטויות. חיים כאן 2 עמים בעלי תרבויות שונות, הנלחמים על ארץ קטנה אחת.

    שלמה, 04/01/09 19:03

    אין כאן שום אשליה, וכל הנאמר על ''קרמה'' הוא הבל גמור.

  • 14.

    סוף סוף....מילים שהן מיפלט של שפיות (ל''ת)

    קאווי, 04/01/09 18:56

  • 13.

    סוף סוף....מילים שהן מיפלט של שפיות (ל''ת)

    קאווי, 04/01/09 18:53

  • 12.

    כיצד, לדעתך, התחילה האשליה הפלשטינאית? מה המקור ההסטורי לאשליה הישראלי

    amisrael.org, 04/01/09 18:47

    קל לנו לראות את העולם דרך האשליה שלנו ( - לכולנו). כדי להבין האם אני באשליה או לא, עלינו לנסות להבין מאיפה הכל צומח.
    בלי לתת לעצמנו הנחות מול האמת הפנימית!
    תהיה אמיץ - נסה לצאת מהאשליה!

  • 11.

    ולי נדמה שאשלייה לא פחות בעייתית היא זו שלך...

    מאידך גיסא, 04/01/09 18:44

    בה אפשר להתקיים קיום רוחני בלבד.
    האדם מזדהה עם גופו החומרי כי הוא היחיד שיש לו בעולם הזה.

    לא שזה מצדיק מלחמות.

    הטיעון שלך לא ממש רלוונטי, אלא אם כיוונת למצבנו בעולם הבא - שאז מלחמה היא דווקא דרך מצויינת להגיע למצב של הסרת ''המחלה החומרית של זהות גופנית''...

  • 10.

    המשך- האם אין אשליה בכינוי ''מורה לפילוסופיה מזרחית''?

    שמע האמת ממי שאמרה, 04/01/09 18:39

    כאשר הכותב למעשה הוא גורו המנחה את מאמיניו? מדוע לא להזדהות בזהות המלאה של הכותב?

  • 9.

    גד לובן גורו של קבוצת הארי קרישנה בחריש

    שמע אמת ממי שאמרה, 04/01/09 18:36

    הם נוהגים להקריב קרבנות לפסלים, ובכך כמובן אין אשליה כלל וכלל

  • 8.

    מנהיגות כושלת של שני ציבורים

    שוש, 04/01/09 18:34

    לו הייתה לישראל מנהיגות ישרה ומהימנה לאורך השנים אולי לא היינו מגיעם למצב הזה. מזה שנים רבות שהמנהיגים השלו את הציבור הישראלי באשליה שאם רק יוחזרו שטחים ותוקם מדינה פלשתינית לצידה של ישראל הכל יהיה בסדר. בצד השני, קריאה רק להשמדת ישראל וחזרה לאדמות. אולי הגיע הזמן לומר בפה מלא מעולם לא היתה מדינה פלשתינית! כ-600 אלף פליטים יצאו מישראל ומספר שווה של פליטים יהודיים ממדינות ערב ואחרות באו לכאן ולכן הגיע הזמן לומר בפה מלא - אין מקום למדינה פלשתינית! אוטונומיה כן גם ככה הפלשתינים בגדה ובעזה אינם חיים בהרמוניה ושונים בהשקפתם ובאופיים - ואילו אנחנו חייבים לעזור להם להקים מוסדות, לעזור להם בכלכלה והעיקר לשנות את החינוך לשינאה מגיל הגן. אין ספק שלשני הציבורים נעשה עוול בשל הנהגה כושלת

  • 7.

    קל לבטל את דבריו של הכותב בהינף יד ולהכניס אותם לקטגוריה של בבל''ת

    מורן, 04/01/09 18:14

    ניו-אייג'י.
    אבל למרות זאת קשה להתעלם מהעומק הנוטף מהדברים. מצד אחד מאוד קשה לי להתחבר לדברים, בעיקר במי שרואה עצמו כאדם פרקטי, ואני יודע שלא משנה כמה אני אשתחרר מהאשליה החומרית, אם אני אצעיד את האני החומרי שלי לתוך קבוצת חמאסניקים אז לא יעניין אותם שהשתחררתי מהאשליה שלי, והם יעזור לי להשתחרר לחלוטין מעולם החומר. עדיין, קשה שלא לקנא בכותב אם הוא באמת מצליח לחיות חיים כאלה - חיים שלווים של קבלת העולם והאחר.

    • בעבר...

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 07:19

      בעבר, לפני האינטיפאדה הראשונה, יכולתי ליצור מכנה משותף אמיתי עם הפלשתינאים. הייתי אומר להם שאני לא יהודי, לא מוסלמי ולא הודי. הם היו שואלים אותי מי אני, והייתי אומר להם שאני "עבדאללה", או עבד אלוהים. מייד הלב שלהם היה נפתח אלי. הם היו אומרים שכן, גם הם עבדי, או משרתי אלוהים והיינו אף מתחבקים ומתיידדים. כיום האמוציות הלאומיות והדתיות כה חזקות, שלא ניתן להגיע להבנה כזאת. כמה חבל. הנסיון שלי ממלחמות העבר מורה שלאחר המלחמה רבים מתחילים להרהר ולשאול שאלות רוחניות. אולי בתודעה כזאת אפשר לחבר אנשים מחדש לשורשיהם הרוחניים האוניברסאליים וליצור בסיס נרחב יותר להבנה ושלום.

  • 6.

    אשליה?

    יאיר, 04/01/09 18:13

    לא יודע...
    קצת מוזר בעיניי להתייחס לטבע האנושי כאשליה.
    תיוג בני אנוש אחרים, ויצירת קבוצות על בסיס אותו תיוג (דתי/לאומי/רוחני וכו') מוכתב לנו גנטית, לא תרבותית.
    אפשר לנסות להילחם במאפיינים של תופעה זו אבל זה קרב אבוד מראש.
    גם בינינו לבין עצמנו (בתוך הקבוצה שאנו מתייגים כיהודים ישראלים) אנחנו יוצרים תיוגים נוספים, שחורים ולבנים, בובלילים ופרידמנים, טיפשים וחכמים, מכוערים ויפים ועוד ועוד.

    בעיקרון - אתה צודק.
    אבל אי אפשר ''ליישר'' את המציאות בדמות התיאוריה.
    אולי תציע משהו פרקטי?

    • תהליך היוגה הינו פרקטי לחלוטין

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 07:10

      תהליך היוגה מיושם במציאות והינו פרקטי לחלוטין. ניתן ליישם אותו אף בשדה הקרב, תוך כדי מלחמה על כל העוולות שבה. זו אומנות הנלמדת בספר הבהגווד-גיתא ויש להבינה דרך הדרכה של מורה מיומן.

  • 5.

    משיחיות בהבנת ההינדואיזם זו טעות

    אורן, 04/01/09 18:08

    גד,
    גם ההינדואיזם שלדעתי הנה דת/פילוסופיה מעמיקה ורלוונטית יש בה משיחיות וכאן אתה מייצג אותה,אין לצפות מאנשים שיהיו=יחיו אחרים ממה שהם מאז ומתמיד היית, הווה ותהיה הזדהות של האדם עם עצמו וגופו - איני חושב שלכך מתכוננים בבגהוד-גיטה, אלא מתכוונים לכך שבנאדם מבין שהאגו שלו והתפיסות שלו הן מותנות מאז ולתמיד ואין ביכולתו להשתחרר מהן ולכן לצפות שהוא לא יזדהה עם גופו ומכאוביו או עם סבלו זה לא ריאלי - ייתכן שיש ביכולתו להבין את ארעיותו ולקחת את עצמו בפרופורציה.מלחמות תמיד היו ויהיו והן חלק מהאבולוציה וההינדואיזם מקבל גם את זה.
    ההבדל המהותי בין הינדואיזם לבודהיזם זה שבודהה טוען שיש דרך לצאת מהסבל והינדואיסט אומר שעל האדם לקבל את הסבל שלו ובכך הוא בעצם מפסיק לסבול. יש כאן הבדל בין תהליך (=דרך) שדורש זמן לבין שינוי מיידי שכמעט ואינו ניתן לביצוע.
    מה דעתך?

    • השתחררות מאגו

      גד יוגה של אהבה , 05/01/09 07:07

      הבהגוד-גיתא נותנת תהליך של השתחררות מוחלטת מאגו, ולא רק להשלים עם הארעי והחולף ולא להיות כה קשור ומושפע ממנו. אפשר להבין זאת אם מקבלים שהאדם "מורכב" משני סוגי אגו - אגו אמיתי, רוחני, ואגו אשלייתי המכסה את האמיתי. תהליך היוגה הינו להשתחרר מהאגו החולף ולשוב ולראות את העולם דרך משקפי האגו האמיתי (הנשמה). על בסיס האגו האמיתי אין ידידים ואויבים. יש אנשים שקשורים לאגו האשלייתי, ולכן רואים את העולם במושגי טוב ורע, אויבים וידידים, ויש כאלה המשוחררים מאגו כוזב ולכן יכולים לראות את המשותף והטוב שבכולם שמעבר לאגו הכוזב שלהם (משמע= אני יהודי, אני מוסלמי, אני גבר, אני אשה, וכו'). כמובן שיש תהליך להגיע לזה. רק במבט כזה של שיוויון אפשר לשחרר אדם מהאגו האשלייתי שלו ולהעלות את אדם מהמישור של הזדהות דתית ולאומית שבעטיים כל-כך הרבה עוול נגרם לאנושות, וליצור אחדות אמיתית המבוססת על אינטרס משותף ותובנות רוחניות.

  • 4.

    רוחניות בגרוש!! יש בעולם רוע, ומי שלא נלחם בו תומך בו בעקיפין (ל''ת)

    האיסלאם הוא תמצית של רוע, אכזריות ושפיכות דמים, 04/01/09 18:07

  • 3.

    בחיאאאאאתתתתתת מה אתה אומר? מיסטר בודהיסטווה.... שחרר עשה לנו טובה! (ל''ת)

    ארז מזור, 04/01/09 17:59

  • 2.

    כן,המחלמת פוליטיקה נגד פוליטיקה,או,,'חרדים' נגד שחים והעם סובל (ל''ת)

    dafna57, 04/01/09 17:44

  • 1.

    מר גד לובן כיצד מיישב אתה את הפרדוקס האומר שאחי בא להרגני

    אהוד, 04/01/09 15:04

    כיצד יתמודד אדם הרואה בכל אדם את עצמו (אחיו ואחותו) מתמודד עם "אח" (חמסניק או כהנא חי/מת)הרואה בו באותו אדם אח או יותר טוב אחות אשר פגעה בכבוד המשפחה-(דינה מוות)?

    • תוצאה של אשליה

      גד יוגה של אהבה , 04/01/09 15:33

      החמסניק לא רואה אותך כאחיו כי הוא נתון לאשליה גופנית. הוא חושב עצמו למוסלמי ואותך ליהודי או ציוני שנוא העומד בדרכו. זו האשליה שלו. אם גם אתה חושב עצמך ליהודי ואותו לערבי רע, גם זו אשליה (אף-אחד לא רע; האשליה שאנו נתונים בה היא הרעה). כתוצאה מאשליה זו יש שנאה ומלחמות. בזמן של מלחמה, לנוכח שנאה זו, כשהאדם נישא על גלי האמוציות שלו, לדיבורים אין טעם. נראה שהשפה היחידה המובנת זה שפת הכוח. אך יש זמנים, אולי לאור חשבון נפש לאחר מלחמה ארורה, שבם ניתן להתחיל את השינוי ולהשתחרר מאשליה, להתחבר לעצמי הרוחני האמיתי וללמוד להעריך אחד את השני על המישור הרוחני - כאחים שיש להם מטרה משותפת, שרוצים את טובת השני.זה הבסיס האמיתי לשלום.

      • Time to move

        Giora, 04/01/09 18:22

        Agreed with all you say.
        The conscience of the total world's people can be change ONLY after a personal change is taking place. Committing for a non violence in thoughts action and in trans-actions on the individual level can create a paradigm shift for a loving compassionate world when it happens in masses volume (minimum hundred million people)
        The difficulties of this, able to be achieved idea, is to find enough people who are able to disconnect from religion's believes the illusion of nationality and all those elements (cooperation's interest is a biggi ) that drive the human kind history to be so close to a complete of self destruction.
        B.Chopra started a movement on this direction lately. Google Chopra ''taking the VOW''.
        Giora

      • אבל מה המסר המעשי?

        אורן, 04/01/09 18:42

        הרי אנחנו חיים כבר עשרות שנים במלחמות ולא נראה שינוי כזה.
        כל ניסיון שהיה בעשרים השנה האחרונות להתקדם למען מטרות משותפות נגמר בהחרפת המצב?
        איך מתחילים את המעבר? מה עושים בינתיים?

      • אולי האשליה היא אצלך ולא אצל היהודים או המוסלמים?

        אא, 04/01/09 19:30

        אתה מתנשא וגאוותן בכך שאתה נותן ''ציונים'' ליהודים ולערבים לגבי מה הוא אשליה ומה לא אשליה.
        מי אמר שאתה זה שצודק? יש לך דרך להוכיח את צדקתך?
        בבודהיזם (לפחות לפי פרשנותה של דבורה צביאלי) המאורעות שקורים עכשיו הן חוזר לארוהים בעבר שחוזרים בצורה דומה - הקארמה.
        לפי זה, גם היהודים וגם הערבים מקבלים את גמולם על פעילותם בעבר.
        אולם אין דרך אמיתית להוכיח את נושא הקארמה שעוברת בן גילגולים או בין חברי קבוצה מסוימת.

      • הבסיס האמיתי לשלום הוא מלחמה, הבסיס למלחמה הינו השלום.

        Trismegistus , 04/01/09 20:59

        שלום הוא זמני, מצב סטטי, בלתי דינמי, פאסיבי. מלחמה היא שהניעה את ההיסטוריה, היא זו שעיצבה אותה (לטוב או לרע). המלחמה היא המניפסטציה של הרוח ההירואית וההרפתקנית של בני האדם, היא הפגנה של כוח ועוצמה, היא שעיצבה את דמותן של אומות, של עמים, דתות וגזעים. אם כך, שלום מה הוא? אינו אלא הוא הזמן שבין שתי מלחמות.
        בערוב דבר, התרבויות החזקות מנצחות,
        שפת הכח והכמיהה לעוצמה (בבסיסם האינסטינקט התחרותי הבסיסי הקיים במין הגברי, אך גם בנשי במישורים גשמיים ורוחניים שונים) הם שמניעים אותנו להתפתח. דיבורים? אנו בני האנוש משתמשים בכל כך הרבה מילים שהן איבדו את משמעותן, יחידים הם הבריות המסוגלים שלא למלמל מילות ריק.

        • History and future

          Giora, 05/01/09 13:38

          As historian you are right. Wars were around since the very beginning. The Q. to ask is are we, Human and is the Human conciseness are the creatures or the victims of our destiny.
          If we do have control through our thoughts and action on our destiny and we are (or become) rational when facing destruction of our own world than we must take the right steps to preserve the only world and only life we have.
          Wars / nationalism /using faith for political goals / corporate greed are all result of fear and lack of love and compassion.

          Some examples that may show that there is still a chance for a change (on little scale ....yet)
          Costa Rica president a Nobel price winner for peace is moving his country in quantum leaps to prosperity by focusing on what people need and want. (he abolish the army as 1 example)
          Trader Joe's, a 300 food chain in the US who sell organic food adopted a "strange" business model. They sign long term contract with their suppliers and as a result of it they maintain much lower price profit than competition. The result of it...Try to get into their store in Manhattan ....very long line to buy....food.
          A transformation on a personal level may strat the real change of the future.
          WE ALL WERE BORN AND DIE THE SMAE WAY REGARDLESS OUR COLOR OF THE SKIN/NATIONALITY AND FAITH.
          Love in all cultures and languages is by far more powerful than anything else.
          Giora