יא וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-הָאֱלֹהִים, מִי אָנֹכִי, כִּי אֵלֵךְ אֶל-פַּרְעֹה; וְכִי אוֹצִיא אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם. יב וַיֹּאמֶר, כִּי-אֶהְיֶה עִמָּךְ, וְזֶה-לְּךָ הָאוֹת, כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ: בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-הָעָם, מִמִּצְרַיִם, תַּעַבְדוּן אֶת-הָאֱלֹהִים, עַל הָהָר הַזֶּה. יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם. יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.
אלהים אינו מעונין להסתיר את עצמו, להיפך הוא אינו רוצה לקבע את עצמו כצורה וודאית.
הצורה היא רק ביטוי של קיים ולא הדבר עצמו, כל הקיים משתנה.
הבורא אינו מעונין לקבע את תודעת נבראיו,
מדוע כל היה חשוב להחדיר את האמונה בכוח בורא שלם אחדותי ובו זמנית נעלם ולא נודע? מדוע היה כל כך עקרוני באמונה היהודית להחדיר את תובנת האי צורה?
מכיון שאי הגדרת הצורה מרחיבה את כלי התפיסה, כלי החוויה, כלי ההתהוות וכוח ההשתנות
זוהי התנועה וזהו המרחב.
הצורה היא יחסית והיא כלולה במרחב שלה,
בני האדם הם צורות מוגדרות במרחב של זמן. וצורה מזהה צורה. הצורה חושבת את המציאות כהוויה של צורה קבועה. הצורה והגדרת הגבולות הן כלים המתעבים כחומר מהמופשט כדי לכלול בה אחדות, התהליך של התעבות לחומר וצורה מתרחש בכל רגע נתון. למעשה כל חומר ביקום כל חלקיק אטומי מקבל מסה ההופכת אותו לצורה ומונעת ממנו להמשיך ולהתפשט כאנרגיה. (את החלקיק הזה, הנקרא היגיס, מחפשים היום במאיצי החלקיקים)
המדע, בעיקר הפיזיקה המודרנית, מאפשרים לנו לראות את הצורה לא רק כיחידה אוטונומית ונפרדת אלא כצורה דינאמית המשתנה ללא הרף, צורה שאינה נפרדת מסביבתה ונמצאת בשלבים
בתהליכים של השתנות. גם אנחנו כבני אדם נמצאים בתהליכים של שלבי שינויי צורה, גם אנחנו לא נפרדים מהסביבה
אנחנו למעשה מחוברים לאדמה ונושמים את האטמוספירה של כדור הארץ. כשכדור הארץ בעדינותו המופלאה של האויר השקוף הזורם לריאותנו, למעשה חלק בלתי נפרד מהגוף שלנו.
הצווי לשחרור התודעה ממחשבת הצורה מעניק להיהדות את גמישותה נצחיותה ועומקה ברבדים שגם בהווה הנוכחי ההבנה אנושית לא נוגעת בקצה קצהו של ההויה. זו הרחבה של הראיה ממש.
בעתיד הקרוב ובשילוב שכלולם של הכלים (המדע בעיקר) תתרחב ההבנה ונשמע את המשמעויות
של החכמה העתיקה, נראה באור חדש את אותה החכמה שאיננה אינטואיטיבית, היא למעשה גילוי האלהי
המלווה אותנו לאורך כל ההסטוריה האנושית עד עצם היום הזה.
בספר הזהר נאמר (רבי שמעון לרבי יהודה)
מקים מעפר דל, אין לה מעצמה ולא כלום ומאותו העפר, כל הפירות וכל הטוב שבעולם יוצאים ממנו, ובו נעשו כל המעשים שבעולם, כמו שכתוב, הכל מן העפר והכל שב אל העפר ואפילו גלגל החמה.
האם אותו העפר הוא למעשה תיאורו של יסוד החומר על חלקיקיו? יסוד הסוד הנעלם שממנו נוצרות כל צורות?