• 21.

    סיפור מקסים!

    ניצן, 22/12/08 19:16

    אהבתי מאד את הסיפור. אולי כדאי לעשות פינה קבועה של סיפורים כאלה גם יפים ומצחיקים וגם טעוני משמעות עמוקה. אני גם אשמח אם תוכל לפרסם את המקורות מהם אתה שואב את התכנים, למשל הסיפור החמוד הזה.
    תודה!

  • 20.

    ''כאשר עוצרים לחוש את טעמה''

    ת, 20/12/08 14:21

    יפה מאוד ונכון מאוד.

  • 19.

    השליחות שלי בעולם- לאמיצים וענוים

    yeshua4everyone , 19/12/08 19:02

    לחפש את האמת! האמת תשחרר!
    לֹא תֹסִפוּ, עַל־הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ; לִשְׁמֹר, אֶת־מִצְוֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם׃ [דברים ד':2].
    רק התנ"ך, תורה נביאים וכתובים, נחשבים לדבר אלוהים! וכל התוספת והפירושים, רק משניים!

    וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי, יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה, בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי, וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי; וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה׃ לָכֵן, הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת־הָעָם־הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא; וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו, וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר׃ [ישעיה כט':13-14].
    כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם, וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי; נְאֻם יְהוָה׃ כִּי־גָבְהוּ שָׁמַיִם מֵאָרֶץ; כֵּן גָּבְהוּ דְרָכַי מִדַּרְכֵיכֶם, וּמַחְשְׁבֹתַי מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶם׃ [ישעיה נה':8-9].
    אֵיכָה תֹאמְרוּ חֲכָמִים אֲנַחְנוּ, וְתוֹרַת יְהוָה אִתָּנוּ; אָכֵן הִנֵּה לַשֶּׁקֶר עָשָׂה, עֵט שֶׁקֶר סֹפְרִים׃ הֹבִישׁוּ חֲכָמִים, חַתּוּ וַיִּלָּכֵדוּ; הִנֵּה בִדְבַר־יְהוָה מָאָסוּ, וְחָכְמַת־מֶה לָהֶם׃ [ירמיה ח':8-9].
    כִּי כָל־הַגּוֹיִם עֲרֵלִים, וְכָל־בֵּית יִשְׂרָאֵל עַרְלֵי־לֵב [ירמיה ט':25].
    וְאָמְרוּ בְּנֵי עַמְּךָ, לֹא יִתָּכֵן דֶּרֶךְ אֲדֹנָי; וְהֵמָּה דַּרְכָּם לֹא־יִתָּכֵן׃ [יחזקאל לג':17, יח':25].
    וְאַתֶּם סַרְתֶּם מִן־הַדֶּרֶךְ, הִכְשַׁלְתֶּם רַבִּים בַּתּוֹרָה...וְגַם־אֲנִי נָתַתִּי אֶתְכֶם נִבְזִים וּשְׁפָלִים לְכָל־הָעָם; כְּפִי, אֲשֶׁר אֵינְכֶם שֹׁמְרִים אֶת־דְּרָכַי וְנֹשְׂאִים פָּנִים בַּתּוֹרָה" [מלאכי ב':8-9].

    הנבואות בתנ"ך מתגשמות ומבססות את עובדת קיומו של אלוהים:
    קיבוץ העם מהגלויות: "וְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כֹּה־אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ־שָׁם; וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב, וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל־אַדְמָתָם׃" [יחזקאל לז':21].
    הִנֵּה־אֵלֶּה מֵרָחוֹק יָבֹאוּ; וְהִנֵּה־אֵלֶּה מִצָּפוֹן וּמִיָּם, וְאֵלֶּה מֵאֶרֶץ סִינִים׃ [ישעיה מט':12].
    ב"עֵת קֵץ; יְשֹׁטְטוּ (מטוסים, מכוניות וכו') רַבִּים וְתִרְבֶּה הַדָּעַת (ספרים, טלויזיה, אינטרנט)׃" [דניאל יב'].

    • האמת!

      yeshua4everyone , 19/12/08 19:06

      ישנה רק אמת אחת. ואם יש אלוהים שרוצה לתקשר איתנו, אז נסמוך עליו, שהוא יודע איך! ואם יש אלוהים שברא את העולם, אז זה אותו אחד לעם ישראל ואותו אחד גם לסינים ובכל מקום. שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד. אחד לכו-לם.

      אם היה אפשר להוכיח את קיומו של אלוהים, אז אלמנט האמונה לא היה קיים. אך כל אדם, אם רק ירצה בכל מעודו, ימצא את אלוהים, בורא עולם. "וּקְרָאתֶם אֹתִי וַהֲלַכְתֶּם, וְהִתְפַּלַּלְתֶּם אֵלָי; וְשָׁמַעְתִּי אֲלֵיכֶם׃ וּבִקַּשְׁתֶּם אֹתִי וּמְצָאתֶם; כִּי תִדְרְשֻׁנִי בְּכָל־לְבַבְכֶם׃ [ירמיה כט':12-13]." "וּבִקַּשְׁתֶּם מִשָּׁם אֶת־יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וּמָצָאתָ; כִּי תִדְרְשֶׁנּוּ, בְּכָל־לְבָבְךָ וּבְכָל־נַפְשֶׁךָ׃ בַּצַּר לְךָ, וּמְצָאוּךָ כֹּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה; בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, וְשַׁבְתָּ עַד־יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, וְשָׁמַעְתָּ בְּקֹלוֹ׃" [דברים ד'].
      מעבר לכל היגיון של זה או אחר, בנושא קיומו של אלוהים, ההוכחה שאלוהים קיים, היא ההוכחה של אלוהים בעצמו לכל אחד ואחד ובדרכים שונות. הסר את הגאווה שבך ופתח את ליבך אליו. אלוהים לא מאלץ אף אחד, הבחירה היא שלנו. רק הרוע ששולט בעולם, לא שואל אותנו ומשתלט על כל חלקה טובה. תפקידו של הרוע לקשור אותנו לכל מיני דברים, להטעות ולהעסיק אותנו כל הזמן (בעיקר באמצעות עוני, עושר ודת), כדי שלא נחפש את אלוהי האמת (שזה בעצם תפקידו של כל אחד בעולם הזה).

      בְּטַח אֶל־יְהוָה בְּכָל־לִבֶּךָ; וְאֶל־בִּינָתְךָ, אַל־תִּשָּׁעֵן׃ בְּכָל־דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ; וְהוּא, יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ׃ אַל־תְּהִי חָכָם בְּעֵינֶיךָ; יְרָא אֶת־יְהוָה, וְסוּר מֵרָע׃ [משלי ג':5-7].

      וַיַּרְא יְהוָה, כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ; וְכָל־יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ, רַק רַע כָּל־הַיּוֹם׃ [בראשית ו':5].
      אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים; הִשְׁחִיתוּ, הִתְעִיבוּ עֲלִילָה, אֵין עֹשֵׂה־טוֹב׃
      יְהוָה, מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל־בְּנֵי־אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל; דֹּרֵשׁ אֶת־אֱלֹהִים׃
      הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה־טוֹב; אֵין, גַּם־אֶחָד׃ [תהלים יד'].
      כִּי יֶחֶטְאוּ־לָךְ, כִּי אֵין אָדָם אֲשֶׁר לֹא־יֶחֱטָא...[מלכים א' ח':46].
      כִּי אָדָם, אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ; אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה־טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא׃ [קהלת ז':20].

      • הדרך! והחיים!

        yeshua4everyone , 19/12/08 19:10

        כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ...מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח...כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים, מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ [ישעיה נג'].
        תכננו להורגו כדי ששמו לא יזכר עוד: (וכן גם היום, יש לו שם גנאי "ישו" שזה גם ראשי תיבות של משהו)
        וַאֲנִי כְּכֶבֶשׂ אַלּוּף יוּבַל לִטְבוֹחַ; וְלֹא־יָדַעְתִּי כִּי־עָלַי חָשְׁבוּ מַחֲשָׁבוֹת, נַשְׁחִיתָה עֵץ בְּלַחְמוֹ וְנִכְרְתֶנּוּ מֵאֶרֶץ חַיִּים, וּשְׁמוֹ לֹא־יִזָּכֵר עוֹד: [ירמיה יא':19]. [ראה גם תהלים פט':52].
        מִי עָלָה־שָׁמַיִם וַיֵּרַד מִי אָסַף־רוּחַ בְּחָפְנָיו מִי צָרַר־מַיִם בַּשִּׂמְלָה, מִי הֵקִים כָּל־אַפְסֵי־אָרֶץ; מַה־שְּׁמוֹ וּמַה־שֶּׁם־בְּנוֹ, כִּי תֵדָע׃ [משלי ל':4] [ראה גם זכריה יד':9].

        יש בתנ"ך יותר מ 300 נבואות משיחיות, וכולן התגשמו בישוע. וזה גם מבסס את עובדת קיומו של אלוהים.
        אלוהים הוא אחד, אך הוא בעצמו בחר להראות לנו שהוא יכל גם להופיע בצרות שונות, כמו דמות אדם שנולד כתינוק או כדמות אדם מלאך ה' או לפעמים מתואר כרוח. גם אנחנו כבודדים מורכבים מגוף, רוח ונפש.
        כמה דוגמאות להופעתו של אלוהים כמלאך אלוהים כדמות אדם: אלוהים, מַלְאַךְ יְהוָֹה, התגלה אל משה מתוך הסנה הבוער [שמות ג']. יעקב נאבק עם איש וקרא את שם המקום פניאל כי ראה את אלוהים פנים אל פנים ושמו של יעקב הפך לישר-אל כי נאבק עם אלוהים [בראשית לב':24-31]. מנוח ואשתו ראו את אלוהים, מַלְאַךְ יְהוָה, נכנס בלהבת האש ונעלם [שופטים יג':9-23]. סיפור גדעון {קרא: שופטים ו'}. "כֵּאלֹהִים, כְּמַלְאַךְ יְהוָה לִפְנֵיהֶם" [זכריה יב':8].

  • 18.

    מאמר נפלא-תודה ניר! (ל''ת)

    דוד, 19/12/08 15:23

  • 17.

    למה לא פרסתם את תגובתי? (ל''ת)

    חסיד עושה פיפי בטלפון, 19/12/08 13:18

  • 16.

    אני רואה שקם לי עוד מתחזה, כי לא אני, אבי צנעני האמיתי, כתבתי את

    אבי צנעני, 19/12/08 12:12

    התגובה במספר 2, וזה מביא אותי לחשוב שיש עוד מדרגה , נמוכה מכל המישה המתוארות במאמר, וזוהי הדרגה של המתחזה השפל העסוק לא באלוקות ולא בעצמו, אלא רק ב...אחר, ולא בסתם אחר, אלא בדמות ורטואלית שלא הוא ברא, ולא בסתם דמות וירטואלית, אלא רק בשם שלה - אבי צנעני...באמת, אלוהים, איזה יצורים נמוכים מסתובבים בעולמותיך התחתוניים...

    • ומי אמר לנו שאתה באמת אבי צנעני האמיתי?

      צנוני הב-הבי, 21/12/08 16:05

      חסרים אבי צנעני בעולם?
      אם נאמר קוראים לי משה כהן, אז אני אומר שכל אחד אחר שקורא לעצמו ככה הוא בעצם מתחזה שלי?
      אבי, תחזור למקלחת, נשאר לך סבון על הגב.

  • 15.

    ניר מנוסי אתה פילוסוף בגרוש

    חרוזק , 19/12/08 09:11

    השאלות שלך מטופשות, עם שאלות כאלה אתה יכול לעייף אלף חכמים.אתה קודם כל ממציא לך אליל, אחר כך מתפלל להמצאות שלך, כלומר " מעמיד פנים לפני פנים שאינם פנים " חפש קליניקה מתאימה ותתאשפז שם.

    • חרוזק, אתה חרטטן בלתי נלאה. (ל''ת)

      אם תמשיך ככה תזכה להיות פרזידנט המדינה, 19/12/08 11:13

    • עדיף מלהיות חרא מזוקק בחצי פרומיל (ל''ת)

      חלפן כספים, 19/12/08 15:11

  • 14.

    סוף סוף טור רציני ועמוק במעריב

    תהילה, 18/12/08 22:10

    אני מחכה ליום חמישי כדי לקרוא את הטור של ניר מנוסי. כ''כ ברור ומדויק, מביא רעיונות מורכבים בשפה בהירה ומובנת. גם אדם דתי זקוק לסדר הזה. תמשיכו!!!!!

  • 13.

    תסלח לי הרב מנוסי - אבל אתה לא מבין.

    אחד שמבין, 18/12/08 18:21

    אולי כבוד הרב מבין בחסידים, אבל מה אתה מבין בליטאים???
    נראה לך שליטאים ב-א-מ-ת חושבים על אלקים? מה פתאום!!! ליטאים חושבים על מכוניות, על מוזיקת פופ חרדית, על בחורות, על אופנה מצועצעת ומטופשת, על השערות בתחת שלהם (וליטאים עם ישבן חלק - סתם לפום מה דמשערים בישבני') ועל כל שאר הדברים.
    ליטאים של היום זה לא הליטאים של פעם, פעם אולי הם חשבו על אלקים, היום לא נראה לי שמישהו מהם באמת חושב עליו - אפילו במונחים עליהם אתה מדבר.
    כמובן, כל הנ''ל במחילה ממעכ''ת ובדא''א.

  • 12.

    איזה תמונה מגניבה!!!

    עמרם, 18/12/08 18:07

    כמה חיכיתי לתמונה הזו - חסיד עושה פיפי בתא של טלפון ציבורי. אפשר עוד תמונות כאלה של חסידים עושים פיפי? אני מחפש אחד כזה שמסתובב על המקום ומרסס לכל הכיוונים.

  • 11.

    מצויין!!! ואמיתי. סוף סוף קצת אמת בבלגן. (ל''ת)

    yoya, 18/12/08 18:03

  • 10.

    ג' עיקרין שלהם הוא קבצנות,השתמטות ובטלנות אז לא פלא שיש להם את כל הזמן

    ג' עיקרין של חסידים, 18/12/08 17:58

    שבעולם לבוסס במדמנת העיסוק העצמי שמגלה להם עד כמה הם ריקים,נבובים ופוחזים.

    • הכל נכון, אבל תסביר לי למה הם עוסקים במיסיונריות אובססיבית

      חרוזק , 19/12/08 09:22

      אין זה מספיק להם להיות עלוקות, הם מפיצים בכל העולם את אמנות ההתעלקות.

  • 9.

    החסידים במיוחד הברסלבים צריכים איבחון וטיפול תרופתי/שיחתי ואז הם

    שריטות חריטות ותעלות, 18/12/08 16:50

    יחלימו,יזרקו את קבי הדת ויהיו ככל האדם ולא פחותים ממעלת אדם שעובד למחייתו ומשרת בצה''ל.

  • 8.

    'כל הנשמה תהלל יה הללויה'(מתוך מזמור תהילים פרק ק"נ=150)

    יוסף הצדיק , 18/12/08 14:54

    בע"ה

    מאוד אהבתי את הכתבה. חסידות היא דבר מרתק ומפעם שיכול לקחת אותנו גבוה מאוד.

    אוקצור חברים וחברות:'אין עוד מלבדו'.

    על הארץ,ממעל ומתחת אין עוד.

    'ה' צדיק בכל דרכיו,חסיד בכל מעשיו'.

    שיהיה לכל בית ישראל חג חנוכה שמח ומואר+הרבה ניסים וגאולה שתבוא אי"ה במהרה.

  • 7.

    לא לא לא! לא זה היה הטעם

    שולם, 18/12/08 14:41

    להתנגדות לחסידות.
    הטעם הבראשיתי כלל לא היה החשש להיות העם דבוק אחרי תנועה משיחית מסוימת.
    ההתנגדות נבעה מטעמים דתיים- מחלוקת על כיצד מתבטאת האלוהות בעולם. ביטוי האלוהות בעולם הוא אחת הנקודות המרכסיות והארוכות בפילוסופיב היהודית לאורך הדורות, ונוצרו מושגים, נושאים ועקרונות בתוך הנקודה הנ''ל.

    קצת קשה להסביר תורת עצובה בתגובה אחת, במיוחד כ המושגים זרים למי שלא למד את זה,
    אבל עיקר ההתנגדות ההתחלתית היה כי החסידו רואה ''ניצוצות'' של אלוהות בכל דבר בעולם. פישוט האלוהות (אוך, זה לא מדויק אבל קשה להסביר) היווה סתירה לתפיסתם של החכמים אז כהגר''א מוילנא ונחשב ככפירה.

    אח''כ נוספו טיעונים אחרים, כפחד מפני עידוד הבינוניות בעם, משיכת פשוטי עם לאידאות הרסניות,

    ואח''כ כבר בטלו הטעמים לגמרי, וזכרו רק את היריבות

  • 6.

    לא לא לא! לא זה היה הטעם

    שולם, 18/12/08 14:39

    להתנגדות לחסידות.
    הטעם הבראשיתי כלל לא היה החשש להיות העם דבוק אחרי תנועה משיחית מסוימת.
    ההתנגדות נבעה מטעמים דתיים- מחלוקת על כיצד מתבטאת האלוהות בעולם. ביטוי האלוהות בעולם הוא אחת הנקודות המרכסיות והארוכות בפילוסופיב היהודית לאורך הדורות, ונוצרו מושגים, נושאים ועקרונות בתוך הנקודה הנ''ל.

    קצת קשה להסביר תורת עצובה בתגובה אחת, במיוחד כ המושגים זרים למי שלא למד את זה,
    אבל עיקר ההתנגדות ההתחלתית היה כי החסידו רואה ''ניצוצות'' של אלוהות בכל דבר בעולם. פישוט האלוהות (אוך, זה לא מדויק אבל קשה להסביר) היווה סתירה לתפיסתם של החכמים אז כהגר''א מוילנא ונחשב ככפירה.

    אח''כ נוספו טיעונים אחרים, כפחד מפני עידוד הבינוניות בעם, משיכת פשוטי עם לאידאות הרסניות,

    ואח''כ כבר בטלו הטעמים לגמרי, וזכרו רק את היריבות

  • 5.

    תגובה לניר מנוסי

    חי בחלום, 18/12/08 14:37

    שלום רב ניר,

    לאחר התיעצות עם מספר אנשי חסידות שהם בעלי ידע רב בתורת החסידות וקבלה, נראה שאיש מהם לא שמע על מדרגות
    ''עולם ואלוקים בפשיטות'' ו
    ''עולם ואלקים בהתחדשות''.

    האם תוכל להפנות אותי למקור הידיעה (במקורות של תורת החסידות, לא בהגות בת יומנו) ע''מ שנוכל אני ואנשים הנ''ל ללמוד את הנושא בחברותא ?

    בתודה מראש
    שגיא

    • ניר מנוסי

      בבקשה, 19/12/08 15:07

      הפניתי את שאלתך לרב וזו תשובתו:

      קודם כל המונח המדויק הוא עולמות ואלוקות, לא עולם ואלקים. המדרגה בה הכל בפשיטות מכונה דרגת היש האמיתי שלפני הצמצום, וזו בה הכל בהתחדשות מכונה דרגת האין האמיתי שלפני הצמצום. מדרגות אלו נידונות במספר מקומות בכתבי אדמו''ר האמצעי, אדמו''ר הרש''ב ובפרט ר' אייזיק מהומיל, אחד מגדולי המשכילים של חב''ד שהיכרות עם ספריו היא חובה להבנת הנושאים העמוקים יותר בחסידות.

      • תודה, נעמיק בלימוד הנושא :) (ל''ת)

        חי בחלום, 21/12/08 09:27

  • 4.

    הפנתיאיזים מקובל על הרבה מאד עמים והוגים

    חרוזק , 18/12/08 14:00

    אין שום חידוש בפנתיאיזים של החסידות.

    המסקנות שלהם הם מוטעות לחלוטין, אורח החיים

    היהודי הוא סטיה מהטבע ומחוקי הטבע לכן זאת כת מזיקה לחלוטין ואינה יכולה להביא לאדם אושר אמיתי בר קיימה. השקרים של האדמורים ה''צדיקים'' שיש להם סיג ושיח עם כוחות עליונים פוסל אותם לחלוטין בלבוא בקהל חכמים ונבונים הגונים. האמונה המשחיחת באדמור מברוקלין היא עבודת אלילים אשקרה.

    • 'הפוסל במומו פוסל'

      יוסף הצדיק , 18/12/08 15:00

      בע"ה

      האדמו"ר,מורנו ורבנו זצוק"ל(זכר צדיק וקדוש לברכה)מברוקלין- הרבי מליובאוויטש שאותו הנך מזכיר,מעבר להיותו בקיא ובעל זכרון פנומנלי בעניני התורה וכל הקשור בה,היה גם בעל השכלה כללית רחבה ביותר וגם היה מהנדס אוניות.
      תזכור ש'צדיקים במיתתם קרויים חיים'.

      דע לך לא אחת 'כשצדיק גוזר,ה' מקיים'!

      • אתה בור וחי בחלום. (ל''ת)

        חרוזק , 18/12/08 16:21

      • אתה פשוט שטוף מוח חסר תבונה

        חרוזק , 18/12/08 16:23

        לא ידעתי שאלוהים עומד לפקודתו של הרב הסנילי שלך. האם אתה יכול לתת דוגמה וגם להוכיח אותה, או שאתה חוזר כמו תוכי אחרי דבר הרבנים חסרי ההשכלה המינימית.

        • הבט לשמים,מי ברא כל אלה?

          יוסף הצדיק , 18/12/08 18:16

          בע"ה

          'השמים מספרים כבוד אל'(מתוך תהילים).

          ובשימושיך בביטויים נלוזים,זה רק מוכיח כמה אתה אדם קטן.

          אני לא שטוף מח,אני אדם שהגיע לבד למסקנות כי יש יוצר ובורא ומתכנן לעולם.

          אני חש את הפחד שלך מהמקלדת למראה האמת המתגלה.

          בפרקי אבות נאמר:'מי שחכמתו מרובה ממעשיו,אין חכמתו מתקיימת' וכן:'אין בור ירא חטא'.

          • תגיד יה צדיק, מי ברא את האלוהים שלך יה מסומם (ל''ת)

            חרוזק , 19/12/08 09:03

            • מסומם אתה בעצמך!!!

              יוסף הצדיק , 19/12/08 11:04

              בע"ה

    • חרוזק - דחוף תגדיל מינון!!! פחות חרא ויותר פרוזאק

      רוקח לעת מצוא, 18/12/08 18:11

      זה יתן לך פרספקטיבה יותר מפוכחת ואופטימית.
      אחרי זה - השלב הבא זה לנקז לך את השתן מהראש.

      • יה יחבוש בן-דומן, אתה מלא באופיום להמונים

        חרוזק , 19/12/08 09:07

        כידוע, הדת היא אופיום להמונים, האלוהים הטוב אין ביכולתו לתת לכם הבנה אז הינפיק לכם הרבה אופיום.

        • יותר טוב אופיום מחרא עם פרוזאק... (ל''ת)

          חומר טוב, 19/12/08 11:14

    • כנראה שלא הבנת מה שקראת...החסידות הוא דרך עבודת השם המבוסס על חיפוש

      yoya, 18/12/08 18:11

      האמת ללא פשרות (עם עצמו לא עם הזולת), וכאשר מוצאים חלק כלשהו של האמת הזו , מר ככל שיהיה , הם יהיו שמחים מעצם המציאה. ורוקדים ועושים לחיים. למה?
      כי אז יוכלו לתקן את עצמם ולהתקרב עוד קצת אל הבורא.כי השקר( שקר החן והבל היופי) מרחיק אותם ממנו. פשוט לא?

      • השם איננו זקוק לא לחסידים שוטים ןלא לרבנים משטתים.

        חרוזק , 19/12/08 12:13

        אתם אגואיסטים הממצאים לכם אלוהים ואחר כך עובדים אותו כלומר שאתם עובדים את ההזיות שלכם. לך תלמד את חוקי הטבע ותביא תועלת לאנושות.

        • אפילו לך הוא זקוק מסתבר...ומי זה ''אתם''?, אתה מתכוון לעם היהודי?

          yoya, 19/12/08 12:45

          ''מי הוא חסיד? מי שרוצה להיות חסיד, מי לא חסיד? מי שחושב שהוא כבר חסיד''
          (רבי מנחם מנדל מקוצק)

  • 3.

    יש לי רק שאלה אחת

    JEWאיש, 18/12/08 13:05

    מה הקשקוש הזה עושה במדור ניו אייג'?

    איך הויכוח בין שתי כתות חרדיות (חסידיןם ומתנגדים) שייך לעולם האלטרנטיבי של הניו אייג'? למה הוא לא תקוע במדור ''יהדות'', מקומו הטבעי?

    את מי מעניין בכלל קרוא על הגיגי מר מנוסי וחבריו בנוגע לקב''ה וחבריו?

    לא שכל מה שמתפרסם במדור הזה אלה דברי אלוהים חיים, אבל לפחות אני יודע שלא אמצא כאן מתכוני רביולי דלעת או רכילות על נינט.

    עשו טובה, אם מנוסי לא מתאים למדור ''יהדות'' יתכן שהוא גם לא מתאים לכאן...

    • עם כל הכבוד, מה אתה עושה במדור הניו אייג'?

      קוראת קבועה, 18/12/08 13:47

      החסידות, עד כמה שאני מבינה, הביאה ליהדות דברים המקבילים למה שהניו אייג' הביא למערב - מוקד על החוויה אישית, דגש על תעצומות נפש ולא על הבנה אינטלקטואלית, נטיות פאנתאיסטיות, דגש על שמחה וחיוביות. אין פלא, למשל, שאושו, מלך הניו אייג', אהב מאד סיפורים חסידיים. ובעניין מנוסי - הוא כותה בהיר ומרתק. לא אוהב? לך למדור הספורט.

    • אתה רציני?

      רועי, 18/12/08 17:03

      כמה שטחי אפשר להיות כדי לפסול משהו לפי העטיפה שלו?

      אם הראש שלך לא היה טמון כל כך חזק באדמה, היית מבין שהכתבה הזו למשל לא רק שרלוונטית למדור ניו אייג', אלה גם שהיא מכוונת לרמות הכי גבוהות של מה שאתה קורא לו ''העולם האלטרנטיבי''. רק אדם שהוא מאוד סגור בעצמו ובדימויים שלו לגבי דברים יקטלג דברים כאלה כ''יהדות'' או כ''ניו אייג'''. בסופו של דבר כולם מתעסקים באותו דבר - לכל אחד יש את הגישה שלו, המושגים שלו,
      בהתאם למקום ולזמן שממנו הוא התפתח. אם היית באמת אדם חכם ופתוח להכל, היית מבין שללמוד אפשר מכל דבר שיש בו חכמה. ואם, בתור אחד שמתעניין בניו אייג', אתה לא רואה את החוכמה שיש ביהדות, אז מצבך כלל לא נהיר.

    • רבותי: לפני יותר מ300 שנה התגלתה תורת החסידות-מה הקשר ניו אייג'?

      oou, 18/12/08 18:03

      אולי גם מתמטיקה והקוואנטום זה ניו אייג?
      בושה! נא להעביר למדור יהדות-כולם להצטרף לבקשה!

      • תגיד, אתה בסדר???

        יוגי בגטקס, 18/12/08 18:25

        מתי התגלה הבודהיזם? שלשום? מתי התגלו כל הדברים האחרים שאנחנו אוכלים ושותים כאן בערוץ הניו אייג'? מחרתיים?
        אני לא מתעניין ביהדות, נכנסתי כמה פעמים לערוץ ''יהדות'' כאן באנארג'י ומאד לא אהבתי, אבל נהנה לקרוא את הדברים האלה שמנוסי כותב, למה אתה רוה להרוס לי כיף קטן ומתוק שנשאר לי בחיים???

        • הצחקתי יוסי! אם זה יהדות אתה לא חושב שזה שייך למדור יהדות??? (ל''ת)

          oou, 20/12/08 20:14

  • 2.

    פעם שאלו מתנגד אחד

    מה ה' צריך לעשות כדי להחריב את העולם, 18/12/08 11:18

    אז הוא אמר שה' יכול להביא מבול, שואה גרעינית, אסטרואיד, מגפה גדולה, רעידת אדמה.

    ואז שאלו חסיד מה ה' צריך לעשות כדי שהעולם ייחרב, והחסיד ענה בתמיהה: ''לעשות? ה' לא צריך לעשות כלום. הוא פשוט צריך... להפסיק''.

    • מה הקשר בין חסידות ליהדות?

      אבי צנעני, 18/12/08 18:09

      כלומר - חסידות היא בודאי יהדות אמיתית, מה הקשר בין יהדות אמיתית לבין כל הרבני שרלו ורבניות שרלילו שבמדור ''''''יהדות'''''' בNRG???

      • אם לא שמת לב אתה במדור אחר מיהדות..אמנם אתה צודק-מה לדתילונים וליהדות? (ל''ת)

        י., 21/12/08 01:44

        • אתה צודק,זו היתה תגובה לתגובה מס' 3 (ל''ת)

          שרצתה לשלוח את הטור ל''''יהדות'''', 21/12/08 16:09

  • 1.

    מדהים! תמשיכו (ל''ת)

    עמיקם, 18/12/08 10:27