''אין לך בחירה לגבי מה היא המציאות שמחוץ לתודעה שלך''. האם אתה מתכוון שאין לך שליטה על מה שנעשה שם בחוץ? אולי, אבל זה אתה שיצרת את מה שקורה שם בחוץ, נתתי לך דוגמא עם התינוק.
אתה גם לא צריך לתת לי הסברים של כמה דקות אתה משקיע ביום על מנת להסביר לאנשים כמה הם לא רציונאליים, זה לא מה ששאלתי אותך, עצם העובדה שאתה עושה זאת בקטנה לא משנה את העובדה שעשית זאת, אתה יכול לגנוב שקל אחד ולגנוב מליון שקל, זה לא המעשה חשוב כאן כרגע, זו הסיבה שמאחורי המעשה.
בכל אופן, למה לי בכלל לקבל את דבריך? מאיפה לך שאני רואה את המציאות כפי שאתה רואה אותה? ובוא לדוגמא נניח שהגענו להבנה שאתה רואה מציאות א' ואני רואה מציאות ב', מי נמצא שם לשפוט איזו מציאות היא המציאות האמיתית? למה אתה קובע קביעה מראש שהמציאות שלך היא המציאות האמיתית?
כמובן שאתה יכול לשאול אותי את אותה השאלה, מי אמר שהמציאות שלי הינה המציאות האמיתית? ובאמת פרדי אין לי כוונה לשפוט אותך, כל מה שאני אומר זה שכשאתה נהנה ממשהו אם זה הקשר שלך למציאות, אם זה הלימודים שלך או המשמע שלך בחיים אז החוויה היא אותו הדבר, אתה שקוע בפעולותיך (יהיו אשר יהיו) והחוויה הזאת שאתה חווה כאשר אתה שקוע במשהו היא כל מה שיש, משמע, זאת המציאות שזהה לכאן ולכאן. אתה גם לא חייב לקבל את זה, בעצם למה שתקבל את זה? כל העניין זה שתגלה את זה לבד ואני מבטיח לך שיבוא יום, כאשר תשיג את כל מבוקשך אז ההסבר שלי יתבהר לך, פתאום תהיה מודע להבל הבלים הזה שאני מדבר עליו.
המונופול שאתה לוקח על המציאות לא שונה מרב שאומר לכומר ולשייח שהמציאות שלו היא המציאות ושהוא רציונאלי והם לא.
לגבי חשיבה, איך אומרים, שים 2 יהודים בחדר ותקבל 3 רעיונות שונים אז חשיבה בגדול שונה אצל כל אחד ואחד וזה לא עניין של בחירה לחשוב או לא לחשוב, כל אחד חושב בדרך שלו והבחירה שלך היא להישאר בקופסא ולהמשיך לשפוט אנשים או פשוט לצאת ממנה ולקבל את העובדה שלכולם יש אינטרס אגואיסטי בדיוק כמו שלך יש.
בכל אופן, אתה לא משאיר לי כאן ברירה, דהיינו, אתה אומר לי שיש לי סיכוי להיות ברור רק אם אני אאמץ את האמת שלך ושוב, אתה רואה כאן רק את עצמך, הנסיון שלך, הרקע שלך וסך כל מה שאתה יודע אבל עלי ועל כל ה''לא רציונאלים'' שאתה מדבר עליהם אתה לא יודע כלום. ברור יותר הפעם? או שמה עלי לשאול נכון?