מזה זמן מה אני שם לב לתגובותיך לתגובותיך האינטליגנטיות במדור זה, ברוח ה-אדווייטה (ובמיוחד, אם איני טועה, בסגנון של ותוך שימוש בדברי רמאנה מהרשי); עם קריאת התגובה שלעיל, הופתעתי מן המקור המערבי שאת/ה מצטט/ת המהווה בסה''כ, נכון, קוטב אחר של אותה אמת שמציג הנון-דואליזם הרדיקאלי אליו ריפררת עד כה, אך בכל זאת...
הנצרות, גם אם אינה שונה מן ההינדואיזם מבחינה מטאפיסית, מציעה בכל זאת לאלה הנזקקים לכך גוונים אחרים של הנגררות הפיסיות-אתיות של האמת האחת, כמו באשר לנושאים הנידונים בכתבה: עניינים של ''קיום אורח-חיים בריא''. גם אם מטרתו הסופית של קיום אורח חיים כזה או אחר המומלץ ע''י חכמים היא להכשיר את המקיים אותו לקליטת המסר המוניסטי, שאינו כרוך עוד בדת זו או אחרת, הרי שאורח החיים ה''מומלץ'' שונה, השתנה ומשתנה בהתאם לרקע התרבותי של מקיימיו. לאלה שעשויים להתקשות בקיום חיים בסגנון של יוגים הינדיים, הוצעו זה מכבר אלטרנטיבות בדתות שונות במקומות שונים על פני הגלובוס, ולצורך העניין (וכדי לקשור את הדברים לתגובתך), לאלה שמתרחקים מן הנוקשות והחיצוניות המסוימת הכרוכות בשמירת המצוות ברוח היהדות, הציע ישוע הנוצרי אלטרנטיבה מופלאה.
אך מעבר לניואנסים עליהם ניסיתי לעמוד, התעוררה בי תהייה ממשית באשר לדמות הכותב/ת את הדברים אליהם אני מגיב: את/ה!
מי את/ה (מן הבחינה הפיקטיבית-אשלייתית כמובן, אם את/ה מתכוננן/נת לענות לי באיזו התחכמות או ציטוט ''מהותי''... חה חה חה)? וברצינות: מהו הרקע שלך? בחיים האישיים ובפרקטיקה הרוחנית, לאיזה ''קוטב'' את/ה משתייך/כת, אם בכלל, או שמא – וכאן העניין שלי מתחדד! - מצוי/ה את/ה זה מכבר בחלל הלא-פיסי שמעבר לאבחנות הפנומנאליות של איזושהי 'דהארמה', הרחק מכל המנהגים והמצוות (ativarna, anashrama), על האטרקטיביות שלהם, אך גם השעמום והשגרה הכרוכים בהם?
אשמח מאוד לדעת! תודה והמשך יום טוב,
אני (אין).