• 54.

    יש אלוהים רק בסיפורים ...

    רפי מיימון, 30/08/11 19:56

    אלוהים וכיפה אדומה קיימים רק בסיפורים...

  • 53.

    בראשית ברא האדם את האלוהים,כמנגנון הגנה על מחדליו

    רמי דקל, 26/06/09 22:57

    האלוהים הוא נקודת אחיזה לרפי שכל ולפעוטי מוחין במיוחד במגזר '' הדתי '' .הוא הפתרון לפתרון קונפליקט נפשי הוא המטייח את כל המחדלים של המאמינים בו.
    כי שימחתני אדוני בפועלך ובמעשה ידך ארנן?
    מתי ? לפני או אחרי אוושוויץ ?
    הגשם הוא גשם ברכה או השמיים בוכים?
    מדוע תמיד הדתיים בכנסת רוצים את משרד הכספים?כאשר יחקקו חוק מספר ויקרא ''משפט אחד יהיה לכולם כגר כאזרח כתושב...כי אני ה' אלוהיכם '' אזי אחזור בתשובה.משפט אחד לכולם, עכשיו לכלוא אותם ב-100 שערים ולירות עליהם כחוק כמו על אחרים.

  • 52.

    יוסי, יקירי למד את העם הבור הזה את..Zeitgeist: Addendum

    הצדיק , 30/01/09 15:24

    מחקרו של פיטר ג'וזף הקובע כי הנצרות והיהדות הן דתות המבוססות על מסורות פאגאניות ואסטרולוגיות... ואין דבר כזה אלוהים..

  • 51.

    חבל מאד ורב הצער.

    imsen, 12/01/09 03:39

    אצל יוסי שריד, לא חשוב כלל מהו הנושא המדובר. אצל יוסי שריד הנושא הוא תמיד ''יוסי שריד''. בכל נושא שהוא בעולם אשר ידובר בו, יישמע קולו של יוסי שריד המשוחח על יוסי שריד.
    זו מן יכולת אגוצנטרית יוצאת מן הכלל שלטובתה נרתם מוח גאוני ויכולת ורבלית מופלאה ומושקעת בה אנרגיה תסולא בפז שבכוחה ניתן להניע לפחות מערכת שמש.
    לא חבל ?
    imsen@walla.com

  • 50.

    יוסי שריד, צדיק

    רב קרית גת, 13/12/08 19:13

    בהרצאה ששמעתי מהרב משה הבלין הרב של קרית גת הוא אמר את הדברים הבאים:
    יוסי שריד הוא אדם צדיק,
    ל עולם לא אשכח מעשה שהיה: יוסי שריד בהיותו שר הגיע לנחם משפחה שבנה נהרג בפיגוע טרור,
    אם המשפחה התנפלה עליו שהוא שמאלני ובגללו הפיגועים וכו',יוסי שריד שמע בראש מורכן ופנה לצאת מהבית, ואז פתח את דלת המקרר וראה שהוא ריק, ביציאתו, שלף את ארנקו, הוציא כסף ופנה לעוזרו והורה לו לסור לסופרמרקט הקרוב ולקנות ''הכל'',
    העוזר חזר עם ארגזים מלאים והניח בבית, האשה צעקה שהיא לא מעונינת לקבל משמאלנים וכו' ואז יוסי שריד אמר לה :גברת זה לא בשבילך, את אל תקחי , זה בשביל הילדים !
    ויצא מן הבית .
    זה צדיק גדול ! יש לו אלוקים!

    • זה מחווה יפה אין ספק, אבל...

      יניב, 27/06/09 00:57

      אתה לא חושב שהוא אולי עשה זאת בכדי שאנשים כמוך יוכלו לספק על כך בטוקבקים באינטרנט?
      צדיק נותן בסתר.

      מלבד זאת, יש הרבה הרבה הרבה מעבר לדוגמא זו בשביל להיות צדיק. מדובר באדם שמקדיש עצמו וחייו למען הזולת , ללא גאווה וצנוע ועניו.

      לא יודע אם ניתן לומר כך על מר שריד היקר.
      חומר למחשבה!

  • 49.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 08/12/08 13:58

    יוסי שריד אדם מאד דתי. לפי מה ששמעתי מאמי
    שהיתה בארגון אלמנות שאירים הוא עזר לאלמנות ויתומים.
    לגבי עולם הבא רציתי שתדע שיש !
    ואין ויכוח בנושא זה.!
    בהצלחה.
    1.העם היהודי הוא העם הנבחר.
    2.ישוע (ג'יזס) הוא מאלוהים-הנוצרים בארה''ב הם יהודים.
    3.ספר הקוראן המשך לספר תורת משה מאלוהים.
    4.הכנסיה ה''נוצרית'' שרצחה ועינתה -לא מאלוהים ההיפך מטרתה להרחיקך מהאמת.
    5.המחבלים ''המוסלמים''-לא מאלוהים ההיפך מטרתם להרחיקך מהקוראן.
    -אין עוד מלבדו.

    • אחחח... מה שהאמונה עושה לאנשים

      א, 17/01/09 04:57

      בורות, טיפשות ואטימות. ברור כשמש שאתה בעצמך לא מאמין בשטויות שכתבת.

      אין עוד מלבדנו, המלבדו לא קיים.

  • 48.

    דווקא לא רחוק מהאמת ...

    אחד העם, 08/12/08 00:28

    לכל המתנגדים -
    צאו רגע מהדעות הקדומות שלכם ונסו להבין מי זה אומה זה אלוהים בשבילכם.
    יש סיכוי סביר שהיחס של יוסי שריד מבטא קרבה גדולה יותר למשהו אמיתי יותר, מאשר המחשבה הפשוטה (והכפירתית) על איזה ''סבא'' זקן שיושב בשמים ומחלק פרסים למאמיניו ועונשים לכופריו.

  • 47.

    איזה צילום ....יוסי שריד מיצג אותי ואת השקפת עולמי תודה לך יוסי. (ל''ת)

    אחת, 07/12/08 22:51

  • 46.

    למה צריך לשמוע את טענות הכופר הנ''ל הרי את תוצאות החינוך הנאור רואים (ל''ת)

    בכל יום.. חילונים מסכנים!, 07/12/08 22:46

  • 45.

    לך, יוסי שריד

    דורית, 07/12/08 10:38

    שלום לך יוסי, הערכתי אותך כנבון יותר. אני תמהה שדוקא אתה שופט ומבקר את היהדות על פי התנהגות היהודים... אני, מה שמכונה בפי עם ''דתיה'' מאמינה מאוד וגם ''ימנית'' בדעותיי, אולם משהו מהיושר והאמת שלך תמיד הביא אותי להעריך אותך ולכבד אותך, על אף השקפותינו המנוגדות (מאוד!), וכעת, כשאני קוראת את דבריך, אני תוהה אם תעיתי...?? עולה בדעתך שכל יהודי שחובש כיפה, מייצג את תורת ישראל??! כולנו היום, מכל קצוות הקשת, בשיאה של ירידה מוסרית-ערכית, וכי חשבת שלאדם המגדיר עצמו ''דתי'' אין ''יצר רע''??? ההידרדרות המוסרית פוסחת עליו?? - שוב, אני מאוכזבת מאוד מדבריך, הייתי מצפה מאדם כמוך, להתעמק יותר בתורת היהדות ובאורחותיה ואז תיווכח בעולם אחר לגמרי... עולם מאיר וזך... נ.ב. באשר לביקורך בבית הכנסת, אתה מוזמן אלינו לישוב, נארח אותך בשמחה לשבת והחוויה תהיה בוודאי שונה בתכלית...

  • 44.

    ''היומר''צ'' רבין שלך מר שריד הביא עד עתה ל1600 ישראלים ו7000 פלסטנאים

    אדריכל הכאוס, 07/12/08 09:56

    להקבר טרם זמנם..
    לך תתמודד עם זה בבית דין של מעלה..

  • 43.

    כל כך הרבה דם של יהודים חפים מפשע נשפך בגלל האלוהים של שריד. (ל''ת)

    ישראל חרבה והפכה מקום מפחיד בגלל שריד ואלוהיו., 07/12/08 09:21

  • 42.

    כשאתה מכיר באלוהים שאתה אתה לוקח אחריות למה שאתה עושה (ל''ת)

    דש, 07/12/08 07:37

  • 41.

    אלוהים של יוסי שריד

    אביטל, 07/12/08 05:39

    מדהים!!!!!!!!!
    כהרגלו בקודש,הגיון צרוף ויכולת ביטוי נדירה

    • נחשו מה שמו של האלוהים של יוסי? (ל''ת)

      בעל פעור, 07/12/08 07:25

      • יוסי כמובן (ל''ת)

        פעור פה, 07/12/08 15:42

  • 40.

    לי יאורי ואני עשיתיני כך טען פרעה-שריד שייך לערב רב=שושלת עתיקת יומין. (ל''ת)

    לפחות פרעה היה מכשף גדול והנ''ל סתם קשקשן!, 06/12/08 23:46

  • 39.

    טוב נו..מה אפשר לצפות מאדם שאימא שלו רחצה אותו עד גיל 18?-לפחות לא יצא

    מפלצת..אלא ''סתם'' כופר עלוב=גדול המחטיאו יותר, 06/12/08 23:45

    מההורגו..

    • סליחה-תיקון טעות-עד גיל 19.. (ל''ת)

      בעע, 07/12/08 01:34

  • 38.

    בין כשרות לאמונה

    המבקר, 06/12/08 22:07

    יובי שלום.פעם ליגלג בפניי מישהו על כשרות ככה וכשרות ככה..אמרתי לו שלא יסמוך על אף אחד ויסמוך רק על עצמו .ולכן גם אני אומר לך.אם אתה לא הולך אחרי אחרים תלמד לבד ותאמין באל שלך אבל זה אבסורד להסתכל על אחרים ולומר לעצמך שבגללם אתה לא יכול להאמין..זה בדיוק כמו שאתה רואה כדורגל ובמקום לשחק תרבותי אתה אומר בגללם אני לא רוצה ללמוד כדורגל או לראות קבוצות תרבותיות אחרות...תתפלל לאלהים שלך ישירות בלי מתווכים ותראה איך הכל שונה ומובן פתאום.

  • 37.

    שותף לאמנותך

    רון זיו, 06/12/08 17:44

    אתה הכי מאוד רציולני וראלי
    אולי גם בגלל גילך ואורח חייך
    וכל המאורעות שחוית
    אבל,ממש הגדרת בקו מתומצת את מה שאני
    לפחות ''מאמין''...
    אגב אשרי המאמין ....

  • 36.

    חברה

    אורן, 06/12/08 13:53

    תיפתחו כבר את הראש שלכם,ותבינו שהאלוהים,כן האלוהים הוא בתוכנו,בכל אחד מאיתנו.
    אף אחד לא צריך אנשי קשר לאל,כל מה שצריך זה להשקיט את הנפש ולדבר אליו.
    עם קצת אימון תגיעו לתוצאות מפתיעות.

    • אמת

      רון זיו, 06/12/08 17:46

      אמת

      • אמת-עם הגיון מעוות כזה גם היטלר חשב שהוא צדיק.. (ל''ת)

        הרי כל אחד ומה שהקול הפנימי לוחש לו!, 07/12/08 22:37

        • עדיף קול פנימי מקול חיצוני

          א, 17/01/09 04:54

          שכנראה לא קיים.
          ודרך אגב רוב האנשים סטייל היטלר היו כאלה עם קול חיצוני ולא פנימי.

          ואני בספק אם לאנשים כמו היטלר יש בכלל קול פנימי.

  • 35.

    אלוהים

    משה, 06/12/08 08:51

    מסכים עם 26 ,אצל שריד הכל בתאוריה,דיבורים בלה בלה בלה, אף פעם לא ראינו אותו יוצא לנקות בחורשות למשל, אז שיישב בשקט מר דיבורים ,ושיפסיק עם ההיתנשאות שלו.

  • 34.

    יוסי שריד,איש ,אדם והכי יהודי שיכול להיות.באהבתו לארץ ולעם.

    ג'ויה עדי, 06/12/08 08:37

    ליוסי שריד ,אדם יקר,
    כל מה שכתבת,מדבר בעצם בדיוק,כמו...קבלה,אם תיפנה לכתביו של בעל הסולם,תיוכח שדברייך,כתובים שם,
    הכל נימצא בתוך האדם פנימה,אלה מה?האם כל אדם ,יכול להיקרא אדם? זו בדיוק השאלה,ואלוהים ,אכן נימצא בתוכך פנימה,[של האדם],וכשאתה מספר,היכן חיפשת אותו בשעה קשה,
    אכן כך בדיוק יש לחפשו,וכך תימצאהו,
    וכאשר מצאת לנכון להודות לרופאה,מכוון הדבר,למישפט הכי חשוב שקיים ושעל פיו יש לפעול,
    ואהבת לרעייך כמוך.
    אם כולם היו נוהגים כך,ביושר,בהגינות,בחמלה לזולת,אז האלוהים של כולנו,היו מופיע קבל עם ועולם,
    הכל בידינו ,אך היכן הוא האדם?
    פתח בסיפרי הקבלה ותימצא שם את שתבקש...
    שבת שלום,והלואי וירבו יהודים שכמוך,

    • בלה בלה בלה..ושבת את שומרת??? (ל''ת)

      קבלה בגרוש, 07/12/08 01:35

      • בערות

        הדר, 07/12/08 08:24

        בוחן לב וכליות אתה הא? לך ולמד קצת באמת... מהיא דרך ארץ,
        מהיא חסידות, אני גם כן מסכים שיוסי שריד יותר מאמין מ''דתיים'' רבים אחרים, אומנם הוא לא קורא לזה ''הויה'' רק בגלל אנשים כמוך שגנבו מעמנו את יהדותם בשטיפות מוח. לך ולמד מהיא אהבת עם ישראל.
        http://www.hitgalut.com

        • א. הוא מודה כי הוא כופר ממש-את לא יודעת לקרוא? (ל''ת)

          את היהדות לא ניתן לגנוב-התורה מורה את המצוות לכולם, 07/12/08 22:41

    • Goyah is right. The Jews go by the Shulchan Aruch, and not by kol tzar

      vekol zav self declared jew and invented halachot, 07/12/08 03:33

      at will. He is not a musmach, so he can offer his opinions on Falaffel, chumus vedomehen. What is foreign to his domain, he has no valid input.

  • 33.

    Thank you

    Israel Jorge Farkash, 06/12/08 00:35

    Yossy you are a hell of a minder.I like your way of thinking even though sometimes you are too left sided, to humen and too anti realistic.you can, and i wish you do,call me or write me a message there are many things i could and want you to explain your self so i can understand your ideas more.

  • 32.

    באתרנו תוכלו לקרוא את המאמרים על המוסר היהודי בהלכה,מעמד החילוני בהלכה (ל''ת)

    דעת אמת הכנסו, 06/12/08 00:34

    • אבל הפסדתם בבית משפט חילוני-שזה אומר הכל.. (ל''ת)

      ולמה להכנס?-האתר שלכם מלא שקרים!, 06/12/08 23:41

  • 31.

    ראייתך את אלוהים אגואיסטית. אלוהים לא עוסק במוסר ובצדק.

    בן דוד, 06/12/08 00:17

    אלוהים הוא מעל לתפיסת המוסר, הצדק, והסדר בעולם. אלוהים לא ניתן לתפיסה בחשיבה ובמושגים של בני אדם. להבין שיש אלוהים בעולם זו דרגה שאדם יכול להגיע אליה רק אם יתנתק, למשל, מנוסח החשיבה השזור בדבריו של שריד. קיומו של אלוהים אינו נתון לשיקוליו והגיגיו של האדם, גם לא של יוסי שריד. להכיר בקיומו של אלוהים, לדעת שהוא קיים, זה להבין שהוא מחוץ לכל נסיון לדון בו אם הוא טוב או רע לאדם.
    אגב, אלוהים לא זקוק לאמונתו של יוסי שריד, כמו שיוסי שריד לא נזקק לאמונה באלוהים. וקיומו של אלוהים הוא לא נושא לדיון, אלא ענין של הכרה. מי שמכיר בזה ומגיע לזה, אכן יודע שאלוהים קיים. אפילו המילה ''קיים'' לגבי אלוהים היא לא במקומה, היא לקוחה מהמינוח האנושי (אבל אין מילה אחרת לבטא את קיומו של אלוהים).
    היהדות, אגב, היא אחד הנסיונות (אולי הטוב שבהם) לבטא את קיומו של אלוהים.

    • אז זה מושג מיותר וחסר תועלת (ל''ת)

      למה זה טוב??, 06/12/08 02:55

      • אלוהים לא עובד אצלך (או אצלי). השאלה ''למה זה טוב'' מוטעית.

        בן דוד, 06/12/08 15:10

        אתה חושב שיש או אין ''צורך'' באלוהים, וזו השגיאה שלך. אלוהים אינו טוב או רע לאדם, כפי שאתה ויוסי שריד סוברים. אלוהים אינו ניתן לשיפוט בידי האדם. הוא איננו ניתן לתיאור מילולי בלשון בני אדם. כמו שתולעת או חתול או אריה לא מסוגלים להסביר מה זה אדם. יתכן שאתה צודק באומרך שזה ''מושג מיותר וחסר תועלת''. אלוהים לא ניתן לשיפוט של תועלת. קיומו של אלוהים זו הכרה שאדם זוכה להגיע אליה (לא ממש אליה, אלא למרגלותיה, ל''קצה קציה''), לטוב או לרע מבחינתו. האדם לעולם לא מסוגל לדעת מה זה אלוהים, אלא רק להכיר בקיומו של אלוהים, בלי שבכלל הוא מסוגל לדעת מה זה.

  • 30.

    אינני חש טינה לשריד, אבל רבים מהאשכנזים אינם יהודים במקורם.

    צודק פרופ' זנד!, 06/12/08 00:04

    רבים מהאשכנזים, אולי רובם, אינם יהודים במקורם, ומזה כ-40 דורות הם צאצאיהם של גויים, כנראה כוזרים בעיקר.
    האם שאלתם עצמכם מדוע נהוג לומר שהמזרחים הם ''מסורתיים'' והאשכנזים או שהם חילונים גמורים או דתיים מאד?
    המזרחים הם יהודים בני יהודים, הם יהודים במהותם, בעצמותיהם ובנפשותיהם, ויהדותם ומנהגי היהדות ומצוותיה אינם ''דת'' אצלם, אלא זו מהותם היסודית. ה''דת'' אצל המזרחים אינה מעטפת, כמו אצל האשכנזים.
    האשכנזים באו לארץ והשליכו מעליהם את הדת כאילו היתה מעיל ישן ומיותר.
    אין פלא שכך מתייחס שריד ליהדות: ככל הנראה הוא צאצא של לא יהודים, וכמוהו חושבים ומרגישים אשכנזים רבים.
    לשריד: אני ואתה לא שייכים לאותו עם. איך אתה אומר לעיל: ''במקרים כאלה אני אפילו מתחיל לפקפק ביהדותי''. אל תפקפק, גם אני לא מפקפק: אני בטוח שאתה לא יהודי.

  • 29.

    עדיף, כבר שיהיה אתאיסט, מאשר ידבק בדת שקר.

    ניצוץ משיח בן דוד, 05/12/08 22:05

    סילפתם וזייפתם. מה שנאמר בספר ישעיהו מפרק מ' ומעלה לא נאמר על אותו האיש ( היהודי יושקה), אלא על כל העם היהודי. הסבל של יושקה היה סבל של אדם אחד, אבל סבלנו הוא סבל מתמשך של אומה שלמה במשך 2000 השנים האחרונות (בעיקר בגללכם). קרא היטב ותבין שאנו כולנו (העם היהודי) הוא קרבן של כל האנושות. האם יש עוד אומה בעולם שבכל דור מאיימים עליה בהשמדה? המחבלים הפקיסטנים לא ראו יהודי מימיהם, אבל אנו היינו המטרה לחיציהם. וששה יהודים תמימים שלא עשו רעה לאיש עונו בצורה האכזרית ביותר. גם אתם בני אדום, צריכים להכות על חטא עד סוף ימיכם, על חורבן ירושליים, על כל הפוגרומים ועל השואה. ומלבד זאת אין לכם מה להציע ליהודי, מי שנוסע כבר 3500 שנה ברולס רויס (רוחני), אי אפשר לפתותו בסיטרואן דה-שוו .
    הבנת את הרעיון ?

    • Along the millenium,they procured vikuchim, and walked out with bushot

      each and every time., 07/12/08 03:42

      We had here a young couple, leot ultiferet, promoting Jwes for Judaism. You jesus gutter freak are promoting hassata vehadacha of judaism, and that's why your god was hung and couldn't save himself. It is cynic, that you try promoting your religion with blatant lies AGAINST THE TORAH, with intent to mislead. That in itself tells me how cheap it is. So why don't you take your whole kipper caboodle and peddle it elsewhere. Jesus is dead for over 2,000 years. We have no use for him. And tis is FINAL!!!

  • 28.

    בקראי את דבריך שמעתי את משק כנפי האלוהים שלי

    שי, 05/12/08 20:55

    תודה יוסי

  • 27.

    ליוסי שריד- קרא בבקשה- גם אתה יכל להיות כלי חפץ בידי אלוהים

    yeshua4everyone , 05/12/08 20:05

    שאלה פשוטה: מי שם את השמש לא רחוק מדי ולא קרוב מדי, לא חמה מדי וכן חמה מספיק, אלינו? ועוד בונוס קטן, הירח, כדי שיהיה על מה להרהר גם בלילה, אם יש אלוהים או יש באמת אלוהים חי וקיים שרק ממתין שניפנה אליו באמת בכל ליבינו ורוחינו?
    האדם בחר ברע. הוא מרד באלוהים ומתרחק ממנו. לא יתכן שהאדם החוטא יבוא לידי יחסים עם אלוהים, אלא אם חטאו יכופר ויחדול מחטאו.
    היום כבר אין קורבנות. אחרי שהבננו ע"י עם קטן שבחר אלוהים, שאנחנו לא יכולים להצדיק עצמנו בעזרתנו לבדנו במעשים וקשה לנו לציית לחוקים ולתקשר עם אלוהים, אלוהים שלח לנו ולכל בני האדם שליח שישלם עבור החטא שבנו (החטא הקדמון של אדם וחווה). השליח הזה לא יכל להיות בן אדם מזרע אדם חוטא, לכן אלוהים שלח את בנו אהובו. אלוהים הפרה בתולה וכך נולד ישוע המשיח.
    לפי הנבואות בתנ"ך המשיח יהיה צאצא דויד המלך "יהיה מבניך" [דברי הימים א' יז': 11]. ראה גם ירמיה ל':9, יחזקאל לד':23-25, הושע ג'. משלמה בן דויד השושלת ממשיכה עד יוסף האב המאמץ של ישוע. מנתן בן דויד השושלת ממשיכה עד מרים (שהיתה מאורסת ליוסף) הבתולה שהולידה את ישוע. האב האמיתי של ישוע הוא האלוהים ולכן ישוע בן האלוהים, "אֵל גִּבּוֹר" [ישעיה ט':5-6]. [בן אלהים= "בַר־אֱלָהִין" דניאל ג':25].
    כל התורה, הנביאים והכתובים בעצם התשתית וההכנה לאירוע שהתרחש לפני 2000 שנים כשבן האלוהים נתן את נפשו עבור כולנו מרוב אהבתו של אלוהים האב את בני האדם אשר ברא.
    נכתבו אין ספור ספרים המצביעים על השתקפות התורה במשיח ישוע. הנביאים מנבאים את הולדתו, צליבתו, קומו מהמתים ובואו בפעם שנייה כמלך... וגם זה שעמו לא יכיר בו בהתחלה ניבאו הנביאים. הרבה דימיון יש בין משה רבנו לישוע, לדוגמה: שניהם נולדו כשישראל הייתה משועבדת לשלטון זר, שליט העולם כביכל באותם ימים. המלך, בשני המקרים, גזר שיש להרגו בעודו ילד. שניהם צמו 40 ימים (כך גם אליהו הנביא. ושלושתם, אליהו, משה וישוע נשאו לשמים). שניהם דיברו אל אלוהים פנים אל פנים. לשניהם קרנו פניהם אחרי השיחה עם אלוהים. שניהם רועי צאן אלוהים. אלוהים האכיל דרכם את העם בדרך נס. שניהם הביאו גאולה. שניהם כרתו ברית דמים בין אלוהים ובני אדם.
    יוסף אדון לכל מצרים, צל לישוע אדון כל הארץ [בראשית מה':9; מיכה ד':13-ה':3 ;מלאכי ג':1; זכריה ו':5; תהלים קה':15-18]: "וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל־אֶחָיו גְּשׁוּ־נָא אֵלַי וַיִּגָּשׁוּ; וַיֹּאמֶר, אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם, אֲשֶׁר־מְכַרְתֶּם אֹתִי מִצְרָיְמָה׃ וְעַתָּה אַל־תֵּעָצְבוּ, וְאַל־יִחַר בְּעֵינֵיכֶם, כִּי־מְכַרְתֶּם אֹתִי הֵנָּה; כִּי לְמִחְיָה, שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם׃" [בראשית מה':4-5]: *(משיח בן) יוסף מסתיר פניו מאחיו והם לא הכירוהו [בראשית מב':6-8] [קרא ישעיה סד':6, נד':5-9, ח':17]. *אֲחֵי יוסף (אֲחֵי ישוע היהודי) ישתחוו לו [בראשית לז']. בני ישראל יזהו את אחיהם יוסף (אחיהם ישוע) אשר מכרו (דקרו, זכריה יב':10). דקרו עם מסמרים על צלב. * יוסף (המשיח ישוע) יסלח ויציל גם אותם ממוות. ממוות נפשם. הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה, וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ; לֹא־רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא־צָמָא לַמַּיִם, כִּי אִם־לִשְׁמֹעַ, אֵת דִּבְרֵי יְהוָה׃ [עמוס ח':11]. הַטּוּ אָזְנְכֶם וּלְכוּ אֵלַי, שִׁמְעוּ וּתְחִי נַפְשְׁכֶם; וְאֶכְרְתָה לָכֶם בְּרִית עוֹלָם, חַסְדֵי דָוִד הַנֶּאֱמָנִים׃ [ישעיה נה':3]. * "עוֹד יוֹסֵף חַי וְכִי־הוּא מֹשֵׁל בְּכָל־אֶרֶץ מִצְרָיִם" [בראשית מה':26].
    דויד מלך ישראל חי חי וקיים.

    • - המשך -

      yeshua4everyone , 05/12/08 20:12

      כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ...מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח...כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים, מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ [ישעיה נג'].
      תכננו להרוג כדי ששמו לא יזכר עוד: (וכן גם היום. ויש לו שם גנאי "ישו" שזה גם ראשי תיבות של משהו)
      וַאֲנִי כְּכֶבֶשׂ אַלּוּף יוּבַל לִטְבוֹחַ; וְלֹא־יָדַעְתִּי כִּי־עָלַי חָשְׁבוּ מַחֲשָׁבוֹת, נַשְׁחִיתָה עֵץ בְּלַחְמוֹ וְנִכְרְתֶנּוּ מֵאֶרֶץ חַיִּים, וּשְׁמוֹ לֹא־יִזָּכֵר עוֹד: [ירמיה יא':19]. [ראה גם תהלים פט':52].
      מִי עָלָה־שָׁמַיִם וַיֵּרַד מִי אָסַף־רוּחַ בְּחָפְנָיו מִי צָרַר־מַיִם בַּשִּׂמְלָה, מִי הֵקִים כָּל־אַפְסֵי־אָרֶץ; מַה־שְּׁמוֹ וּמַה־שֶּׁם־בְּנוֹ, כִּי תֵדָע׃ [משלי ל':4] [ראה גם זכריה יד':9].
      וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי, יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה, בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי, וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי; וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה׃ לָכֵן, הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת־הָעָם־הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא; וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו, וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר׃ [ישעיה כט':13-14]. [קרא משלי ג':4-7].
      כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם, וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי; נְאֻם יְהוָה׃ כִּי־גָבְהוּ שָׁמַיִם מֵאָרֶץ; כֵּן גָּבְהוּ דְרָכַי מִדַּרְכֵיכֶם, וּמַחְשְׁבֹתַי מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶם׃ [ישעיה נה':8-9]. אֵיכָה תֹאמְרוּ חֲכָמִים אֲנַחְנוּ, וְתוֹרַת יְהוָה אִתָּנוּ; אָכֵן הִנֵּה לַשֶּׁקֶר עָשָׂה, עֵט שֶׁקֶר סֹפְרִים׃ הֹבִישׁוּ חֲכָמִים, חַתּוּ וַיִּלָּכֵדוּ; הִנֵּה בִדְבַר־יְהוָה מָאָסוּ, וְחָכְמַת־מֶה לָהֶם׃ [ירמיה ח':8-9]. כִּי כָל־הַגּוֹיִם עֲרֵלִים, וְכָל־בֵּית יִשְׂרָאֵל עַרְלֵי־לֵב [ירמיה ט':25].
      וְאָמְרוּ בְּנֵי עַמְּךָ, לֹא יִתָּכֵן דֶּרֶךְ אֲדֹנָי; וְהֵמָּה דַּרְכָּם לֹא־יִתָּכֵן׃ [יחזקאל לג':17, יח':25].
      בַּיָּמִים הָהֵם, לֹא־יֹאמְרוּ עוֹד אָבוֹת אָכְלוּ בֹסֶר וְשִׁנֵּי בָנִים תִּקְהֶינָה׃ כִּי אִם־אִישׁ בַּעֲוֹנוֹ יָמוּת...בְּרִית חֲדָשָׁה...נָתַתִּי אֶת־תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל־לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה...כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר־עוֹד [ירמיה לא':29-34] [ר. דברים ה':9]. ...הַנֶּפֶשׁ הַחֹטֵאת, הִיא תָמוּת. "כִּי לֹא אֶחְפֹּץ בְּמוֹת הַמֵּת נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה וְהָשִׁיבוּ וִחְיוּ:" [יחזקאל יח':4,32].

      • - המשך ב' -

        yeshua4everyone , 05/12/08 20:14

        מועד בואו של המשיח על פי הנביא דניאל:
        "שָׁבֻעִים שִׁבְעִים נֶחְתַּךְ עַל־עַמְּךָ וְעַל־עִיר קָדְשֶׁךָ, לְכַלֵּא הַפֶּשַׁע וּלַחְתֹּם חַטָּאוֹת וּלְכַפֵּר עָוֹן, וּלְהָבִיא צֶדֶק עֹלָמִים; וְלַחְתֹּם חָזוֹן וְנָבִיא, וְלִמְשֹׁחַ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים׃"
        "וְתֵדַע וְתַשְׂכֵּל מִן־מֹצָא דָבָר, לְהָשִׁיב וְלִבְנוֹת יְרוּשָׁלִַם עַד־מָשִׁיחַ נָגִיד, שָׁבֻעִים שִׁבְעָה; וְשָׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם, תָּשׁוּב וְנִבְנְתָה רְחוֹב וְחָרוּץ, וּבְצוֹק הָעִתִּים׃" [ממוצא תחילת בניית ירושלים, משך הבנייה 7 שבועים, ועוד 62 שבועים עד בוא המשיח (32 לספירה)] [תחילת הבנייה ע"פ נחמיה פרק ב' (445 לפנה"ס)] {69 שבועים הינם 483 שנים על פי הלוח העיברי של 360 ימים בשנה. בלוח הלועזי ישנם 365.242 ימים בשנת שמש אחת. משנת 445 לפנה"ס עד 32 לספירה עברו 476 שנות שמש (ללא שנת האפס) וזה בדיוק 483 השנים לפי הלוח העברי}.
        "וְאַחֲרֵי הַשָּׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם, יִכָּרֵת מָשִׁיחַ וְאֵין לוֹ; וְהָעִיר וְהַקֹּדֶשׁ יַשְׁחִית עַם נָגִיד הַבָּא וְקִצּוֹ בַשֶּׁטֶף, וְעַד קֵץ מִלְחָמָה, נֶחֱרֶצֶת שֹׁמֵמוֹת׃" [אחרי תקופת "62 השבועים" יכרת המשיח (32 לספירה) והבא שיבוא ישחית את העיר והקודש (70 לספירה)]
        "וְהִגְבִּיר בְּרִית לָרַבִּים שָׁבוּעַ אֶחָד; וַחֲצִי הַשָּׁבוּעַ יַשְׁבִּית זֶבַח וּמִנְחָה, וְעַל כְּנַף שִׁקּוּצִים מְשֹׁמֵם, וְעַד־כָּלָה וְנֶחֱרָצָה, תִּתַּךְ עַל־שֹׁמֵם׃" [דניאל ט':24-27].
        המשיח בא בתקופה שבית המקדש עדיין עמד על תילו "הִנְנִי שֹׁלֵחַ מַלְאָכִי, וּפִנָּה־דֶרֶךְ לְפָנָי; וּפִתְאֹם יָבוֹא אֶל־הֵיכָלוֹ הָאָדוֹן אֲשֶׁר־אַתֶּם מְבַקְשִׁים, וּמַלְאַךְ הַבְּרִית אֲשֶׁר־אַתֶּם חֲפֵצִים הִנֵּה־בָא, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת׃" [מלאכי ג':1]. היכונו, עוד מעט יבוא בפעם השנייה! והפעם לבית המקדש האחרון, שיהיה בו שלום וכבוד גדול [קרא נביא חגי ב':9]. בית המקדש הזה לא יהיה בנוי מאבן [ראה ישעיה סו':1], אלא בית תפילה לכל העמים [ראה ישעיה נו':7]. הכהן בבית הזה יהיה גם המושל והמלך שישב על כסאו וישא הוד, הוא יבנה את ההיכל יחד עם רחוקים [זכריה ו':12-15].
        מדוע מפחדים כל כך מישוע בן דויד? "אַחַר, יָשֻׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּבִקְשׁוּ אֶת־יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם, וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם; וּפָחֲדוּ אֶל־יְהוָה וְאֶל־טוּבוֹ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים׃ [הושע ג':5]".

        • - המשך ג' -

          yeshua4everyone , 05/12/08 20:15

          הפתרון לכל הבעיות האישיות, המדיניות וגלובליות במשיח היהודי! למשל אצלינו במדינה, להפוך את המוסלמים משונאים, לאוהבים של יהודים!
          הינה לדוגמה סיפור אמיתי מדהים של פלסטיני, שקיבל חיים חדשים והפך משונא ישראל לאוהב! משונא יהודים לאוהב!
          הוא היה נהגו של ערפאת וצלף באירגון הפת"ח, שנילחם נגד ישראל והיה שונא מושבע של ישראל. התפנית החדה משונא לאוהב של יהודים ומדינת ישראל (והוא מכיר עכשיו בכל ליבו שארץ ישראל היא של היהודים ושהיהודים העם הניבחר וכו') קרתה באירוע די קצר, כאשר אחד הלקוחות במסעדה שבה עבד בארה"ב, הכיר לו את המשיח היהודי ישוע. הוא עבר חוויה קצרה אך מדהימה שלא ניתנת להכחשה. ובגלל שהפך להיות משיחי, אביו ואחיו רצו להרוג אותו כמובן (אצלינו היהודים, המצב עוד טוב, יש רק נידוי מהחברה והמשפחה ולפעמים קללות ויריקות). הוא החל לקרוא את התנ"ך והברית החדשה- אמרו לו להתחיל לקרוא בברית החדשה, אך הוא התעקש והחל לקרוא בתנ"ך, בהתחלה- בבראשית, והיה נירגש במיוחד כשהוא ראה שישנם הבטחות וברכות גם לישמעאלים (בראשית יז) ושאברהם אבינו גם אביהם של הישמעאלים (ישמעאל הוא האדם הראשון שה' נותן לו את שמו). בסיפרו הוא מתאר איך שהתפתחה השינאה שלו לישראל וליהודים, הוא מספר לפרטי פרטים איזה אימונים הוא עשה באירגון הפת"ח ואחר כך גם הפך להיות נהגו האישי של ערפאת. הוא היה צלף ומדריך אימונים בפת"ח. אחרי שהפך להיות משיחי בארה"ב הוא הצליח לקיים עוד פגישה אחת עם ערפאת ברמאללה לפני מותו. היום הוא גר בעזה.
          המשיח היהודי יביא שלום על כל העולם.
          הַלְלוּ אֶת־יְהוָה כָּל־גּוֹיִם; שַׁבְּחוּהוּ, כָּל־הָאֻמִּים׃ כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ, וֶאֱמֶת־יְהוָה לְעוֹלָם, הַלְלוּ־יָהּ׃ [תהלים קיז].
          מי שרוצה לראות תקציר, כולל תיאור החוויה שעבר, חפשו ביו טיוב
          Tass Saada
          http://www.youtube.com/watch?v=v7OdVHJ-dCo
          או בנושא הספר שהוא כתב שיצא לאחרונה באנגלית
          Once an Arafat Man, Tass Saada, hopeforishmael
          לשאלות ומענות אפשר לשלוח למייל
          Yeshua.for.everyone@gmail.com

          • יהושוע תשתוק ואל תנסה בכלל לשכנע עם הפסוקים הלא רלוונטיים שלך!!

            רן, 05/12/08 22:47

            דמוגגיה בשקל!! על כל משפט שאתה קובע אפשר להביא טיעון נגדי שיסתור אותו!! אז אל תתיימר ואל תתנשא!!

          • You again regurgitate this worn out irrelevant self contradicted

            stupidity again and again., 07/12/08 04:15

            It is very amateurish. A god like yours couldn't find some more intelligent apikorus, poor god.

        • The translation of this nevuah, according to chazal, it is katuv

          vechatum till achrit hayamim., 07/12/08 04:13

          stop messing with things beyond your comprehension

      • A bunch of huey, meaningless concoctions (ל''ת)

        looks like a tequilla, 07/12/08 04:11

    • Not on;y are you a liar, but a bur as well. You do invent things what

      was written about Moses, that never happend to, 07/12/08 04:07

      your yoizel. He was never nailed, that is a goyish invention. A mesit umadiach , his punishment is Skilah. Since some of his followers invented that he went up to the sky, therefore, the Beth Din took him out from his grave, strung him, to show everyone that he is rotting here in the earth like other humans. The promotion of the religion was only about a hundred fifty years afterwards, when the figment of the imagination prevails, packing on him anything and everything collected from under the sun. Abraham, the first Jew, was a human born from a human. Moshe Rabbenu was a human born from a human. Kivyachol having relations with a human is a farce. Adam and eve were the creation of G-d's hands, and all Avot, imahot, neviim as well. Never was there such an inventon as your dum theories. Maryem was a bat hashveva from tzfat, that had relations with Roman soldier and got pregnant. She then was chased away from home wandering from town to town. When she was due, she gave birth in a barn out of shame. A leader that is designated by g-d promoting a religion, doesn't end up in the gallows. A g-d that punished his children because of forsaking his commandments, would not need to negate everything already drafted in Torah constructing a new religion. There is no parallel of such anywhere,nor a precedence. Your whole theory is pocked with lies. How can you compromise that oto ish got punished for doing the same thing you try to promote. It is an oxymoron. you don't make any sense. Kindly uf mikaan, umaher! This is final, no room for debate.

      • למה לריב?

        יהודי , 07/12/08 15:26

        יש מספיק פנטזיות לכולם ולדמיון הדתי האנושי אין גבולות...

        • עובדה היא כי גם האיסלם וגם הנצרות נסמכים על היהדות.. (ל''ת)

          אמת יש רק אחת!, 07/12/08 22:42

          • אולי זה דווקא אומר שבטוח שפג תוקפה

            יהודי , 08/12/08 01:47

            כי אנשים שיצאו מתוכה הבינו שצריך לעבור הלאה למשהו מוצלח יותר. ויש גם הינדואיזם, בודהיזם, שינטו, בון, גנוזיס, זורואסטריאניזם, ... המון אופציות שלא קשורות בכלל ליהדות.

            • אוקצור-תעבוד כל עבודה זרה מגוחחת ככל שתהיה רק לא לחיות כיהודי.. (ל''ת)

              את המקור כולם מנסים לחקות-זו עובדה!, 08/12/08 01:52

  • 26.

    אינטליגנטי מדי בשביל המזה''ת. גם זה סוג של עונש (ל''ת)

    אבי, 05/12/08 17:34

  • 25.

    יוסי שריד זה כמו ביצים של כומר,אין לזה שימוש אבל טוב שיהיה!

    אילן, 05/12/08 17:12

    אין על יוסי!

  • 24.

    יוסי אתה חסר

    נדב, 05/12/08 17:12

    יוסי שריד הנכבד, אומנם פרשתה ולא יצא לי להצביע עבורך, אבל אתה חייב להבין שההנהגה הישראלית חייבת אנשים כמוך בכנסת, זה שאין שם אנשים ברמתך לא אומר שלנו לא מגיע שתהיה שם!!!

  • 23.

    Jewdism is not a part time job - it is a way of life... (ל''ת)

    You are partly right, 05/12/08 16:41

  • 22.

    אני נזהר מאד מאנשים שאלהיהם הם עצמם.

    שריד שואה, 05/12/08 16:35

    מי ערב לכך שאלהיהם לא יאמר להם להרוג 6 מליונים? כבר היו דברים מעולם.

  • 21.

    הדיבר הכי חשוב תהיה '' מענטש'' (ל''ת)

    אילן, 05/12/08 16:31

    • A mentsch without torah is a (ל''ת)

      pere adam., 07/12/08 04:17

  • 20.

    יוסי שריד

    ישראל טופר, 05/12/08 16:27

    לחשוב על המועמדים לרשות הממשלה המוצעים לנו ולהשוות לבני אדם כיוסי שריד והלב נחמץ.
    לא תמיד הסכמתי עם כל דעותיו אך לצערי דעות מנומקות ותפיסת עולם ותרבות שיח הן מצרך נדיר בקרב רוב מנהיגינו.
    יוסי חזור אתה חסר.

    • מי דפק את עמידר , טופר הסטופר (ל''ת)

      תותוש, 05/12/08 16:52

  • 19.

    מרצ זה חינוך ורווחה וכבוד האדם וחירותו.'' תודה לך מרצ.אני ועוד 10 אנשים

    בטבריה מהחברים עד כו מצבעים מרצ..ציון....טבריה, 05/12/08 16:21

    ואם יהיה לי את הכוח אני אגיס עוד אנשים.

  • 18.

    יש לו א-לוהים

    ידידיה, 05/12/08 16:18

    פעם הרב קוק נפגש עם אחד שהיה ידוע ככופר גדול, אותו כופר אמר לרב שהוא כופר בא-לוהים. שאל אותו הרב באיזה א-לוהים אתה כופר, והכופר אמר שהוא כופר באל חזק שיושב בשמיים ואנו חייבים למלא את פקודותיו. הרב קוק אמר לו שאם כן גם הוא כופר...
    יוסי שריד הלך לבית כנסת ושמע גידופים מאחוריו ומאז עזב, חבל. אם היה הולך לבית כנסת דתי לאומי סביר להניח שהיה מתקבל כפי שהוא.
    שריד טוען שאין הוא מאמין באל בשמיים אלא באל בארץ, יציר אדם. ואכן היהדות האמינה תמיד שהארץ נתן לבני אדם - כלומר על היהודי להפוך את הארץ לשמיים. לקדש את המציאות הארצית שלנו ע''י צדק וחסד.

    • כופר או מאמין?

      ידידיה, 06/12/08 22:24

      הרב קוק כתב במקומות רבים, שלעיתים הכופרים הכי גדולים הם המאמינים הכי גדולים.
      הרבה אנשים רוצים להאמין באל בשמים, ובכך להוריד מעצמם אחריות על חייהם, אולם הרב קוק האמין (להבנתי בו) שהאל איינו מעין כוח עליון, אלא הוא כלל המציאות כולה (בדומה לשפינוזה מלבד הדטרמינסטיות הנובעת ממשנתו של שפינוזה - הרב קוק היה מאמין גדול בחרות הרצון).
      האדם מחפש את אלוהים, ומוצא אותו דווקא בחיפוש עצמו. כאשר אדם יודע שיש מה לחפש, אבל גם יודע שלעולם לא ניתן למצוא דבר ברור והחלטי - אז הוא מצא את אלוהים (כמו בשיר של שולי רנד - אלוהים נמצא בערפל).
      אבל יש שתי סכנות אליהן אדם אלול ליפול:
      א. האדם עלול לטעות ולחשוב שאי היכולת שלו למצוא, מבטאת את העובדה שאין מה לחפש. או אז האדם יפסיק לתת דין וחשבון לא לאלוהים ולא לעצמו, כי כשאין מוחלטות אלוהית אין גם מוחלטות מוסרית (כמו שאמר ניטשה - אלוהים מת ואחרי ארונו צועד ארונו של המוסר).
      ב. גם אם האדם לא מוותר על המוסר, ועדיין מאמין שיש מה לתקן במציאות, ושניתן לתקן. שלמציאות יש תכלית כיוון ומגמה. גם אז הוא עלול לטעות בטעות נוספת - כיוון שהאל בו הוא מאמין זה יציר כפיו, עלול הוא לטעות ולהאמין בדמיון כוזב. ואז לא יהיה שוני בין הדמיון הדתי שנובע ממסורת לדמיון דתי שנובע מחילוניות - הסכנה שבשני הדמיות ברורה.

      שריד מאמין במצפון ובחשבון הנפש, והוא צודק. אבל עליו להבין שהוא באמת חייב דין וחשבון לעצמו. אין זו אשלייה, באדם יש יכולת לזהות את המוסר מתוך עצמו, והוא מחויב למוסר זה.
      אולם עליו לזכור גם מצד שני שטעות לעולם חוזרת, וייתכן שאדם יטעה בהערכת המציאות וממילא עליו לסגל לעצמו ענווה.

      • אחת התגובות היותר טובות שקראתי, בכלל (ל''ת)

        אני, 07/12/08 05:47

    • דתי לאומי=כופר=כוחי ועוצם ידי. (ל''ת)

      מילון עברי עברי יהודי., 06/12/08 23:38

  • 17.

    שריד

    זאב, 05/12/08 16:12

    מרבה לקרוא בתנך?..בספר מלכים ב.אליהו הנביא ( שהאמין שבורא עולם ברא אותו ניפגש עם אחאב שחשב כמר שריד שהוא ברא את האלוהים.האתה הוא עוכר ישראל.. שריד לדתיים..אחאב לאליהו.. לא אני כי אם אתה ובני ביתך הם עוכרי ישראל ענה אליהו.. אחאב של אז הוא שריד של היום

  • 16.

    ברור לכולנו ששמאלניות נובעת מחוסר אמונה

    מוסרי בזכות כיפה, 05/12/08 16:04

    אינני בוטח בשום אישיות ויהי מי שיהיה, כאשר אין לו אמונה בהשגחה העליונה. אריק שרון, הגבור הגדול, שעזר להקים את רוב ההתנחלויות, בגד בהן כאשר היה לו נוח. האשמדאי הגרמני, היה לו אלהים בתוכו, האלהים הפרטי הזה, ציווה עליו להשמיד את יהדות העולם. וכן האלוהים הפרטי של יוסי שריד הופך את השמדת ההתישבות בארץ לדבר מוסרי ונעלה.

    מי שאין לו אמונה מסוגל לכל, בשם המוסר הפרטי שלו. משום כך, חושש אני ממנהיגי הליכוד החילוניים, שיפקירו אותנו בעת מבחן.

    • אתה אימצת לעצמך

      אין אלוהים, 06/12/08 01:07

      כמה כללים שרירותיים שאתה מכנה ''מוסר'' ולכן לפי הסטנדרטים שלך אתה מוסרי. אבל לא יותר מזה. אנשים אחראיים באמת נפתרים מאמונות טפלות, כולל האמונה בבורא עולם.

    • חשבון נפש

      הדר, 07/12/08 08:37

      אם אתה אדם מאמין בהשגחה, מדוע אתה חושש מהחילונים? מי שחושש מדבר מלבד השם הוא אינו מאמין בהשגחה פרטית! מדוע נראה לך באות עלינו כל הצרות האלו? בגלל הערבים ששונאים אותנו? בגלל חלקים בעמנו שלא שומרים מצוות בין אדם למקום? אולי בגלל המערב? אפשר להאשים את כולם חוץ מאת עצמך, והאמת היא שאתה אשם - אנחנו אשמים בכך שבמקום ליישם ואהבת לרעך כמוך בין עמנו ללמד תורה בלי לכפות את עולמי על האחר, במקום לבזבז אנרגיות על חברון ולעזור לעניים, ולמגר את הרצח הפנימי בנינו, ולהיות אור לגויים ולהראות להם איך עושים שלום אנחנו עסוקים במלחמות פנימיות, וחיצוניות! לא בחרב ולא בכוח כי אם ברוחי אמר הויה! תראו אמונה שהשם הוא ילחם לנו את מלחמותינו ויוכיח צדקתנו לאור הגויים... אבל כנראה שאבדנו את האמונה האמיתית.
      מי שמעוניים בכך:
      http://www.hitgalut.com

      • את/ה אדם הזוי-ניכר כי מעולם לא למדת תורה מה היא..

        כל הגישה שלך מזכירה כתות נוצריות ולא יהדות, 07/12/08 23:03

        לפי התורה חלה עליך חובת ההשתדלות בכל עניין,אתה לא יכול למשל לאכול כל היום ולטעון כי הכל משמיים.אתה צריך להשתדל ולמרות זאת לא לתלות בכך את התוצאה-כלומר התוצאות לא בידך ורק הן מסורות בידי שמיים.מצווה בסיסית מן התורה לעזור לעניים זה אחד מיסודות היהדות-זה לא בזבוז אלא כך יוצרים זכויות בעם ישראל.בזכות אנשים יראי שמיים (כל אחד מצווה לתת לכל הפחות מעשר מרווחיו)יש חסד בעולם והשם עדיין לא משמיד אותנו למרות מעשינו הרעים ככלל כמו שקרה במבול.וכן הלאה-ממליץ ללמוד את יסודות היהדות ואח''כ להטיף מוסר לאחרים..בהצלחה!

  • 15.

    בראשית ברא האדם את האלוהים

    דורון מועלם, 05/12/08 15:56

    וירא כי רע

  • 14.

    אם תה מאמין זה טוב! (ל''ת)

    צחי, 05/12/08 15:55

  • 13.

    האלהים

    י ל ד , 05/12/08 15:50

    נושא האלוהות, העסיק את הוגי הדעות,
    משחר ההסטוריה של התרבות הרביעית.

    אינני מתכוון לצלול לעומק הנושא הזה.

    אזכיר רק, שכבר לפני כ-3000 שנה,
    נכתב משהו על הצום.

    אחטא אם לא אזכיר, שיוסי שריד הוא
    אדם חושב וחבל שאין לנו בדור הזה,
    אנשים רבים משיעור קומתו של מר שריד.

    איזה צום האלהים רוצה ?

    חבל שהתגובות מוצגות ללא הפרדת פסקאות.

    אעתיק את הקטע שהזכרתי:

    וְאוֹתִי יוֹם יוֹם יִדְרֹשׁוּן וְדַעַת דְּרָכַי יֶחְפָּצוּן כְּגוֹי אֲשֶׁר צְדָקָה עָשָׂה וּמִשְׁפַּט אֱלֹהָיו לֹא עָזָב יִשְׁאָלוּנִי מִשְׁפְּטֵי צֶדֶק קִרְבַת אֱלֹהִים יֶחְפָּצוּן: {ג} לָמָּה צַּמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ עִנִּינוּ נַפְשֵׁנוּ וְלֹא תֵדָע הֵן בְּיוֹם צֹמְכֶם תִּמְצְאוּ חֵפֶץ וְכָל עַצְּבֵיכֶם תִּנְגֹּשׂוּ: {ד} הֵן לְרִיב וּמַצָּה תָּצוּמוּ וּלְהַכּוֹת בְּאֶגְרֹף רֶשַׁע לֹא תָצוּמוּ כַיּוֹם לְהַשְׁמִיעַ בַּמָּרוֹם קוֹלְכֶם: {ה} הֲכָזֶה יִהְיֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ יוֹם עַנּוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ הֲלָכֹף כְּאַגְמֹן רֹאשׁוֹ וְשַׂק וָאֵפֶר יַצִּיעַ הֲלָזֶה תִּקְרָא צוֹם וְיוֹם רָצוֹן לַיהוָה: {ו} הֲלוֹא זֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַׁע הַתֵּר אֲגֻדּוֹת מוֹטָה וְשַׁלַּח רְצוּצִים חָפְשִׁים וְכָל מוֹטָה תְּנַתֵּקוּ: {ז} הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם: {ח} אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח וְהָלַךְ לְפָנֶיךָ צִדְקֶךָ כְּבוֹד יְהוָה יַאַסְפֶךָ: {ט} אָז תִּקְרָא וַיהוָה יַעֲנֶה תְּשַׁוַּע וְיֹאמַר הִנֵּנִי.

    תודה למר שריד.

    • ילד מזדקן-מה בדיוק אתה רוצה לומר? (ל''ת)

      המצפון, 08/12/08 01:55

  • 12.

    הוא לא יודע מה שהוא רוצה! הוא סותר את עצמו מיניה וביה... (ל''ת)

    מאמין אתאיסט, 05/12/08 15:49

  • 11.

    צודק

    בן אדם, 05/12/08 15:48

    אלוהים הוא פרטי בתוך כל אחד מאיתנו, ולא צריך שום מתווכים ביננו לבין האלוהים שלנו כמו רבנים, כמרים וכו'... שחושבים שהם יודעים את האלוהים שלי יותר טוב ממני . לא הם לא, להם יש את האלוהים שלהם ולי יש את האלוהים שלי ....

  • 10.

    כישורי יתר over qualified

    רמי, 05/12/08 15:37

    כתבה מצויינת ולכן בגלל התכונות האלה שלך לא נמצאת ראוי לפוליטיקה הישראלית.והמפסיד הישיר הוא עם ישראל לא אתה.וחבל.

    • לפחות הוא הספיק ''לתרום'' לחינוך הנאור בארץ (ל''ת)

      את הפירות אנו קוטפים מדי יום!, 07/12/08 22:54

    • מסכים אתך (ל''ת)

      צביקה ב, 10/01/09 08:34

  • 9.

    שריד הוא האלוהים! (ל''ת)

    פרנץ ק., 05/12/08 15:30

  • 8.

    אם יש אלוהים הוא כבר מזמן עזב את הדתיים-חרדיים!

    רן, 05/12/08 15:23

    כשרואים באמת את החרדים דתיים משיחיים האלה , את התנהגותם, את הביטחון העצמי שלהם בבלעדיות על היהדות ואלוהים, את הפרזטיות, העושק והצביעות , אפשר להסיק רק דבר אחד, אלוהים לא רוצה להיות בקרבם, מייצגי היהדות החדשים הם אלו דווקא החילונים שמגדירים מחדש אמונה ואלוהים מהם, ואם הוא קיים אז הוא יוכל למצוא אוכלסייה שמאמינה בו בדרכה!

    • Wishful (ל''ת)

      thinking, 05/12/08 17:21

    • Observing your manhigim muschatim, I can imagine what his (ל''ת)

      fllowers are. Kulam rodfei SHALMONIM bemaatafot, 07/12/08 04:19

  • 7.

    גם חילוניות היא דת ומניעי רבניה לא שונים מהמאפיין כהני דת

    Surfers Logic, 05/12/08 15:23

    יוסי שריד הוא ישראלי ויהודי מצוין
    רק חבל שלקח לו כל כך הרבה זמן
    להודות שמצעו האישי הגון ממפלגות שעמד בראשן

    כי אם העיקר מותר האדם
    ומצווה הוא לבער את השרץ
    מדוע לא טרח יוסי לגייס דתיים למרץ?

    מדוע מר שריד כמו לפיד אחריו, העדיף
    עוד כסא ועוד מנדט וניכר במקום לקרב את הדת ?

    האמת המשמחת וכאחת מצערת
    שיוסי שריד משובח מידי למרץ והוא ישראלי
    לתפארת, וגם הוא יודע שאין רבים כמותו
    להרכיב נבחרת
    שתעבור את אחוז החסימה
    בלי מסר של אנטי ושנאה

    וגם אם מאוחר טוב שמסתבר למי שלא ידע
    כי יכול להיות כאן כיף לשיר ארץ ארץ ארץ
    במקהלה של רב שפוי בלי שהכיפה תשלוט
    בכפייה וגם בלי הבוגדנות הסרבנות של מרץ

    ויוסי שריד הוא ההתגלמות
    של יושרה, נאמנות והתנדבות
    וחשוב שידעו שאינם יודעים לשאול
    כשמדובר בבטחון ישראל
    אצל יוסי שריד אין ימין ואין שמאל

  • 6.

    אנוכי הדיבר הראשון, ויוסי התכוון לשני.

    סמור שיער, 05/12/08 14:36

    לא קריטי. בכל אופן, אפשר להגיד אמונה ויוסי לא יכולים ללכת ביחד.

  • 5.

    תיכף זה יבוא...

    הוגה דעות, 05/12/08 14:22

    עוד מעט כל המאמינים יגיבו בזלזול ויקללו גם אם לא מסכימים עם הגישה שלו הוא אומר דברי טעם ואין טעם לקלל.
    חוץ מזה אנחנו העם שאכל הכי הרבה חרא אז לא נראה לי שיש אלוהים ומי שמשתמש בתירוץ שלא הצליחו להשמיד את העם היהודי ושזה עם הנצח וזו סיבה להאמין באלוהי ישראל שייקח גם בחשבון שאת הג'וקים גם עוד לא הצליחו להכחיד...סה''כ זה הכל תירוצים...צריך להיות קודם כל בנאדם ולקחת בחשבון שאין כלום שם למעלה...

  • 4.

    אבל כפיה עושה את החובש אותה צודק באופן אוטומטי (ל''ת)

    חלת דבש, 05/12/08 14:07

  • 3.

    יוסי שהיד בנאלי כתמיד - גם אני מפקפק ביהדותך.... (ל''ת)

    אליהו הנביא, 05/12/08 13:58

  • 2.

    דווקא רואה לא רע

    עיוור, 05/12/08 12:01

    קצת קשה לקרוא כתב מראה,אתם לא חושבים? P:

  • 1.

    דווקא רואה לא רע

    עיוור, 05/12/08 12:01

    קצת קשה לקרוא כתב מראה,אתם לא חושבים? P:

    • To make him seem good, you censor 99 tguvot out of 100 (ל''ת)

      What does THAT say, HUH, 07/12/08 04:20