• 26.

    אמאלה.. איזה חפירה

    דני, 20/01/10 03:19

    ועדיין, המסקנה בשבילי, שהקבלה היא עבודת אלילים והרב מנסה להצדיק עבודת אלילים במאמר לא הגיוני וחסר לוגיקה לחלוטין

  • 25.

    אלוהים הוא בצורת רבים ולא בצורת יחיד, ולכן נקרא "אלוהים", ולא "אל"

    גיל, 20/04/09 15:33

    ולכן אנחנו מאמנים אומנם באל אחד שהוא רבים...

  • 24.

    הוא בורא ולא נברא. (ל''ת)

    שי, 30/01/09 20:54

  • 23.

    אלוהים זה מושג אנושי, כעומק המשיג, גודל המושג

    חרוזק , 05/12/08 07:23

    מאמר פרימיטיבי של אדם צר מוחין חסר בינה וידע מדעי מינימלי.

    מאחר ואלוהים הוא התואר הרם ביותר שהאדם המציא, ראוי לתואר זה רק הטבע או היקום האינסופי.

    לכן עבודת האלוהים היחידה היא ללמוד את חוקי הטבע שהם חוקי האלוהים האמיתיים.

    זה מה שעושים המדענים ובזכותם יש לנו את הקידמה. כל הרבנים ומורי הדת הם שרלטנים רודפי כבוד ורודפי בצע חסרי מעצורים.

    אתה והרב שלך סוטים לגמרי מהאמת, מההיגיון מההגינות, אתם פשוט גזעניים אגו מניאקים שרואים את עצמכם כנזר הבריאה ותכליתה.

  • 22.

    אלוהים -הוא יציר אנושי!

    אודי חמודי, 28/11/08 16:14

    אפשר להתפלסף בלי סוף על מהות האלוהים כפי שעושה זאת ניר. השאלה העיקרית היא האם בכלל יש אלוהים? ועל כך כדאי לקרוא את ספרו של ריצארד דוקינס ''יש אלוהים?''. כאשר אין שום הוכחה או ראיה שיש אלוהים-המסקנה היא -שאין! כמו שבבית משפט לא יקבל השופט פסק דין ללא ראיה או הוכחה! ומכיוון שהדברים נמדדים ונשקלים בהכרה על ידי השכל אפשר להגיד שאלוהים הוא המצאה אנושית הבאה להתמודד עם המוות הסופי הבלתי נמנע.לכן, עד שלא תהיה הוכחה או ראיה בדבר קיומו של האל - יש לדחותה בשתי ידיים!

    • אתה צודק - האדם ברא את אלוהים בצלמו ובדמותו

      פרדי, 01/12/08 07:54

      בגלל זה אלוהים סובל מכל החולשות האנושיות.

    • כמו שכל ציור יפה מוכיח [הוכחה] את קיומו של הצייר כך העולם היפהפה,

      מאיר, 19/02/09 20:47

      האדם -המכונה המשוכללת והחכמה שלא ניתן אפילו להבין היאך היא פועלת- מוכיח בוודאות את קיומו של
      "אלוקים" כל יכול.
      אמנם אין המח האנושי מסוגל להבין את מהותו, אבל קיומו אינו מוטל אפי' בספק קל שבקלים.
      פשוט הגיון , שכל ישר ,וקצת חשיבה.

      נ.ב.
      אל תשכח כשאתה לוקח תרופה לא תמיד מבינים איך זה פועל, אבל זה פועל.ואתה משוכנע בכך. מאיר

  • 21.

    אלהים הוא אתם אני הוא אנחנו כולנו אחד (ל''ת)

    אלהים, 25/11/08 16:49

    • אני לא. תוציא אותי מהחשבון. (ל''ת)

      פרדי, 27/11/08 23:03

  • 20.

    מהו בורא - מודעות שמכילה כל המציאויות האפשריות בכל הזמנים

    האם אפשר להבין מה הוא? - הצחקתם אותי, 25/11/08 11:14

    מחשבת הבריאה גרמה לכל המציאות שלנו, שהוא איננו צריך לכלי בכדי להוציא מחשבותיו לפועל

    • אז תסביר לי בבקשה מי ברא את אלהים?

      פרדי, 27/11/08 23:02

      ולמה השאלה הזו יותר אבסורדית מהשאלה ''מי ברא את העולם?''

      • אתה רק חושב שאתה חכם..אענה לך בקצרה:אם לבורא היה בורא אז הוא היה נברא. (ל''ת)

        מכאן שלא יתכן כי לבורא יש בורא כי אז היה נברא.., 28/11/08 06:11

        • כלומר למילה 'בורא' לא הייתה משמעות

          בנאדם, 28/11/08 12:20

          ונפתרה הבעיה - לא צריך אף ישות שבראה, כביכול, את העולם.

        • נכון. ומאיפה אתה יודע שהוא לא נברא? (ל''ת)

          פרדי, 29/11/08 00:17

          • אני חוזר שוב-אם הוא היה נברא אז א. הוא לא היה בורא אלא רק נברא כמונו

            ב.ואם הוא היה נברא-אז חייב שמישהו ברא אותו-אז בכל, 29/11/08 21:30

            מקרה נמצאת למד כי חייב להיות בורא לכל הנבראים שנבראו..

            • אבל אנחנו בוראים ונבראים כאחד, מדוע הוא לא?

              פרדי, 30/11/08 10:45

              ואם אתה מדבר על כלל המציאות - למה אתה חושב שהיא נבראה?

              • יש הבדל בין יצירה לבריאה:יצירה=יש מיש,בריאה=יש מאין..אדם לא יכול לברוא

                דבר.העולם נברא בכדי לתת לך זכות בחירה,עולם=נעלם-, 01/12/08 22:59

                כביכול השם מסתתר בו בכדי לאפשר בחירה,אם האדם בחר בחיים=בתורה יקבל על כך שכר ולא בעולם הזה.בהצלחה בבחירה.

                • יש מאין הוא סתירה במונחים

                  פרדי, 02/12/08 20:07

                  אם בריאה היא יש מאין אז אין כזה דבר, אז לא האדם ולא העולם נבראו. האדם נוצר (על ידי הוריו), והעולם פשוט קיים. אם אתה טוען שהעולם נברא - לפי אותו הגיון אני יכול לומר שאלוהים נברא ולשאול מי ברא אותו.

                  • אל תפגע-אבל אתה קשה הבנה באופן חריג..אני לא יכול לעזור לך להבין (ל''ת)

                    במסגרת זו-אם תרצה באמת תחפש ותמצא תשובות לבד, 03/12/08 15:50

                    • מענין מי באמת קשה הבנה (ומי באמת זקוק לעזרה).

                      פרדי, 04/12/08 00:14

                      חיפשתי את התשובות לבד, ומצאתי אותן. אני חי לפיהן כבר קרוב לארבעים שנה, ומרוצה.
                      דוגמא קטנה לעזרה שאתה צריך: אתה לא חושב שבמשפט שלך ''אם לבורא היה בורא אז הוא היה נברא'' יש בעיה לוגית? למעשה אמרת ''קוראים לו בורא, מכאן נובע שהוא בורא'', או אולי ''העולם נברא, מכאן שיש לו בורא''. אתה יודע מה זה כשל לוגי?

                      • אם באמת היית מרוצה-היית ''עושה חיים'' ולא מבזבז את זמנך כאן..לגבי זה

                        שונה כי אני מקיים בכך מצווה,ומה לך כאן???-, 04/12/08 05:16

                        אל תחפש לבד-זה לא בושה לאדם כבד כמוך להעזר באתרים של אמונה יהודית-יש בתורה מצווה:וידעת היום והשבות אל לבבך!לעולם לא מאוחר לברר באמת,השאלה רק אם הפחד לא משתק..-אז תרגע זה ממש לא מפחיד.אנסה לעזור לך בפעם האחרונה (אך אם תרצה להמשיך תברר לבד).אז כך:אם לבורא היה בורא זה אומר שהוא נברא-מה לא לוגי כאן?-זו אמירה לוגית ללא קשר לכינוי שאני נותן או לא נותן..כל שטענתי הוא כי מוכרח להיות בורא ראשון לעולם שהוא לא נברא.כל העולם הגשמי הוא מוגבל ולכן חייב להיות מי שהגביל אותו-ניקח לדוגמא אבן-יש לה גבול בכל אפיון שלה:גודל משקל צבע וכו''..מישהו או משהו הגבילו למשל את גודלה,נניח הרוח שחקה אותה אבל גם לרוח יש גבול..וכן הלאה.אז חייב כי אם יש גבול יש מגביל-נלך אחורה עוד ועוד עד שנגיע לראשון שלו אין גבול-כי אם יש לו אז שוב הוא מוגבל ומישהו הגביל אותו..אז יוצא כי חייב להיות מגביל ראשון שאינו מוגבל-וזה הבורא המוכרח ולא משום שכך כיניתי אותו!

                        • אני באמת נהנה מהחיים

                          פרדי, 04/12/08 09:00

                          מה שאני עושה פה: 1. אני נהנה לתקוע קוצים בבלונים הנפוחים של אמונות תפלות. 2. אם מישהו צעיר שעדיין פתוח להגיון אני מקווה לנער אותו קצת שיתחיל לחשוב. 3. אני לא מבזבז זמן משמעותי, אני כותב פה בזמן מנוחה מדברים אחרים, ולא לוקח הרבה זמן או הרבה מאמץ.
                          ולגבי הלוגיקה - אם אינך רואה שנימוקיך מעגליים אני לא יכול לעזור לך. אבל הינה עוד נקודה למחשבה:
                          להיות קיים משמעותו להיות מוגבל (להיות בעל תכונות מסוימות ובמידות מסוימות). להיות לא מוגבל זה להיות בעל תכונות לא מסוימות, כלומר חסר זהות מסוימת - כלומר לא קיים. מאיפה לקחת ש''יש מגביל''? הגבולות הם טבע המציאות.

                          • רפואה שלמה! (ל''ת)

                            ואולי מיקווה יעזור.., 04/12/08 15:47

      • עזוב את מאמיני דת ההבל, הם תוכים בני תוכים שחוזרים

        חרוזק , 05/12/08 07:37

        על אותו פזמון שחוק, אנשים ללא מחשבה עצמית חסרי בינה, אבל סלח להם הם עברו שטיפת מוח שלא קל להתנער ממנו. ברור שהיקום שלנו הוא קדמון והוא יש בלבד והאין איננו.הנבערים מאמיני דת ההבל זה רק דיבורים הכל דיבורים,
        אין שום אחיזה במציאות הריאלית להבלהם מלגים על מנת לילכוד את הפראיירים שיעבדו בשבילם ויהרגו בשבילם, עלוקות מלהגים. י

        • בדיוק. (ל''ת)

          פרדי, 05/12/08 08:34

  • 19.

    'מה רבו מעשיך ה',כולם בחכמה עשית,מלאה הארץ קנינך'

    אהרון הכהן , 24/11/08 15:59

    בע"ה

    גלוי וידוע שה' חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה,אך לא ניתן לתפוס את ה' בשכל,ועל זה נאמר:'אל בינתך אל תשען'.

  • 18.

    אלוהים זה מישהי

    E, 21/11/08 20:17

    רק אישה יכולה לעשות סדר בתוהו ובוהו

    • אכן רק אישה מסוגלת להבין את הכתבה בצורה מעוותת שכזו-כל הכתבה מדברת על

      כך שלשם אין שום גבולות או איפיונים מגבלים..גם כאן, 22/11/08 20:16

      לערבב את הפמיניזים העלוב?-לא מספיק הרסתן לנשים את שלוות הנפש (ועל הברים אני כלל לא מדבר)?

    • מישהו ומשהו וגם מישהי, כמובן

      החברים של..., 22/11/08 21:23

      וגם על הנושא הזה יש מאמר מאלף של הרב גינזבורג - נראה אם ניר יביא אותו בהמשך.בהצלחה!

    • הכל מאלוקים גם תהו ובהו כך שאין צורך באישה לעניין זה ....

      gershch , 24/11/08 04:36

      אבל בתנ"ך לפעמים פונים לקב"ה בלשון זכר ולפעמים בלשון נקבה ....
      מה העניין ?
      זכר הוא המשפיע והנקבה היא המקבלת ....
      לפעמים אלוקים הוא המשפיע ולפעמים הוא המקבל...
      לנשים יש תפקיד חשוב בחיים אבל בחייך ...!!!

      • אז אפרופו נשים...

        אהרון הכהן , 24/11/08 16:12

        בע"ה

        הן מבחינת קארמה של הנשמה, באות לרוב מתוקנות יותר לעולם,והן פטורות מחלק מהמצוות שהזמן גרמן.

        בל נשכח ש'בינה יתרה ניתנה בנשים' וכן:'מצא אשה-מצא טוב'.

        יש כמובן גם את החלק הפחות נעים שנשים לא אוהבות ולא כולן מקבלות שנאמר:'נשים דעתן קלה' וכן שגברים בברכות השחר אומרים:'ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שלא עשני אשה'.
        בסה"כ התורה משבחת ומהללת את האשה(לפחות עפ"י נקודות השקפתי התורניות-'ליברליות')ואומרת:'שקר החן,הבל היופי,אשה יראת ה' היא תתהלל'. 'רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה'. וכמו שכולנו מכירים את אשת חיל מי ימצא,מפנינים(מכסף)רחוק מכרה,בטח בה לב בעלה(בא להדגיש את החוזק של האמונה בין בני הזוג ובשלום בית שהוא מעל לכל ביהדות).

    • ועל זה נאמר:'זכר ונקבה ברא אותם'

      אהרון הכהן , 24/11/08 16:03

      בע"ה

      אבל עם זאת אנו יודעים שה' הפיל על אדם תרדמה ולקח מצלעו,ויצר לו עזר כנגדו.

      אכן יש מקרים שה' פונה בלשון נקבה וגם בלשון זכר.

  • 17.

    וואלה אהבתי את הרעיונות האלה ויש לי מה להוסיף

    דוד, 21/11/08 14:07

    סחתיין על הדבורים האלה. זה כבר פעם שניה אני קורא אותך ויש לך הבנה ויכולת ניסוחים אחושרמוטה. איך אתה תמיד מצליח לעלות על הדברים האלה? על איזה חומר אתה יושב? אני מנסה ומנסה לפעמים אחרי צוהוריים שמשאמם לי לחשוב מחשבות עמוקות ובדרך כלל אני רק נתקע או נרדם או חייב לבית שימוש. פעם במשחק של בית''ר נגד הפועל ת''א אבל זה היה לפני הרבה שנים חשבתי עם אלוקים זה מישהו או משהו אבל סמחתי בעיקר שניצחנו בפנדל וכולם שם אפילו אלו שלא דתיים ראו שיש אלוקים. סחתיין ניר אתה קותב על הכיפ-כיפאק.

    • האמת היא שהקב"ה הוא מישהו ומשהו משהו .... (ל''ת)

      gershch , 24/11/08 05:10

    • דויד אתה על הכף כפאק, תחי ביתר וטדי לעולם יעמוד

      חרוזק , 05/12/08 07:43

      כל הכבוד לך אתה הבנת בדיוק את הבירבורים של החנטאריש הזה והרב שלו בטח רבחנטאריש, תגיד השבוע ביתר תנצח?

      • תגיד - חרוזק זה הלחם של חרא ופרוזאק?

        רוקח מתחיל, 07/12/08 14:42

        כי אם כן אולי כדאי להחליף לך תרופה מאמי.

  • 16.

    בהפוך על הפוך - מה היחס של אלוהים לחומר ואלינו?

    גד יוגה של אהבה , 21/11/08 10:32

    מה הוא אלוהים כמישהו? מה תיאורו? מה יחסינו אליו? אפשר לקבל קצת פרטים?

    • על זה יש מאמר נפלא של הרב גינזבורג

      בשם ''אבינו, מלכנו, דודנו'', 21/11/08 13:07

      שמתאר את שלוש מערכות היחסים המצויות בתורה שבכתב ושבעל-פה בינינו לבין האל: אב ובן, מלך ועבד, דוד ורעיה. מה הההבדל בין מערכות היחסים הללו? ומה מיוחד בכל אחת מהן? הכל בספר ''אני לדודי ודודי לי''. מתוק מדבש

    • קב"ה מהווה החומר כל רגע ורגע מאין ליש ו.....

      gershch , 24/11/08 05:03

      בלי הרצון הזה להוות כל בריאה ובריאה שום דבר לא היה קיים .....
      נשמה היהודית היא "חלק מהקב"ה" וכל מעשה הבריאה נעשה בשבילה ....
      נשמה יהודית יכולה להתגלות רק בגוף יהודי לכן לכך נוצר עם יהודי שתפקידו לשרת את קב"ה ....
      אם אתה יהודי אזי אתה בעל כורך ביחסים הדוקים עם קב"ה ....

  • 15.

    אלוהים כמישהו ומשהו

    גד, 21/11/08 07:56

    אם מישהו חפץ להעמיק מאוד בנושא המישהו-משהו, עצתי לו שילמד נושא זה בפילוסופיה של היוגה (ראה אתר 'יוגה של אהבה').
    הרמב''ם, למרות היותו כבול לפילוסופיה היוונית שראתה את אלוהים כ'משהו', שאף להתעלות מזה ולפגוש את שפתותיו של האל (ולמות מיתת נשיקה), משמע לפגוש את האל כמישהו המטוהר מתפיסות 'מישהו' ארציות.
    באתר 'יוגה של אהבה' (לנרשמים בלבד) יש מאמר מעמיק בנושא.

    • אם הוא מישהו וגם משהו, הוא חי בכלוב. אם הוא רק מישהו, הוא

      חי בבית. ככל שהוא יותר מישהו, 21/11/08 09:31

      הוא יותר חופשי מהמשהו (כי אין הרבה הבדל בין בית לבין כלוב. חיה בכלוב מחכה למגדל שלה שיבוא לנקות לה, אדם בבית מצפה לאשתו שתבוא לנקות לו. ואשה בבית מיחלת לעוזרת שתבוא לנקות לה. אין הרבה הבדל בין חיכיון לבין ציפיון לבין ייחולון. זה הכל אותו ניקיון שכדי שמישהו ישיג אותו מישהו צריך להתלכלך. אז המציאו את המטאטא, במקום שמישהו יתלכלך, משהו מתלכלך. אפילו מטאטא יורה ברצות אלוהים? נגיד אלוהים קם בבוקר מתחשק לו להיות מטאטא. הוא יכול? ואם נגיד אלוהים יהודי קם בבוקר ומתחשק לו יום אחד לא להיות מטאטא, אבל קם בבוקר אלוהים נאצי, שעושה שערות של מטאטאים משערות של אלוהים יהודים. אז אלוהים יהודי יכול לא להיות המטאטא של הנאצי באותו יום? נגיד ביום שבת, יום אחד לא להיות מטאטא של נאצים. אלוהים יהודי יכול?)

      משהו הוא כלובו.
      משה בעל התורה, כולב את ה' בתוכה. ה' מתהלך ימינה ושמאלה אסיר בכלוב, עלוב, מיחל למותו ווהא אינו יכול למות כי הוא ה'. והוא אינו יכול שלא להיות מטאטא של אלוהים נאצי, כי הוא אלוהים יהודי.

      • מישהו וגם משהו

        גד יוגה של אהבה , 21/11/08 14:21

        סיבת הסיבות הוא מישהו ומשהו מבחינת היותו אחד שאין שני לו ואין דבר מלבדו. מכאן שכלל ההוויה כוללת מישהו (אישיות מודעת) ומשהו (אנרגיה של האישיות המודעת). אך בו זמנית, המשהו נפרד מהמישהו, המשהו הוא האנרגיה של המישהו. ממש כמו השמש (מישהו בדוגמא שלנו), ואנרגית השמש, קרני האור (המשהו בדוגמא שלנו), שנובעות ממנה. האנרגיה של המישהו העליון לא כובלת אותו; כי זו לחלוטין בשליטתו.
        העולם הזה הינו אנרגיה של האל. האל הוא האנרגיה הזו, אך בו זמנית נפרד ממנה. ממש כמו מלך שיוצר ממלכה אך בו זמנית הוא נפרד ממנה. ביכולתו להיות מעורב אישית בממלכה, אך לרוב הוא מייפה את כוחם של נציגיו והמנגנונים בממלכה לבצע את כל הדרוש. המלך, המישהו, יכול לבלות עם אהוביו ובו זמנית הממלכה, המשהו שלו, מתפקד בנפרד ממנו. זה כוחו המיוחד. המלך הוא הממלכה, אך בו זמנית נפרד ממנה. השמש וקרני השמש הם אחד, אך בו זמנית השמש נפרדת מקרני השמש. אין כאן כלוב הכובל את המישהו. כל טוב.

        • משיח

          אלדן, 25/11/08 15:58

          אין ספק שלתנועה לתודעת קרישנה יש תשובות הרבה יותר הגיוניות ומספקות, התנועה לתודעת קרישנה היא המשיח האמיתי של התקופה הזאת לכל בני האדם.

      • למעשה זה הרבה יותר מסובך ממה שאתה מתאר .....

        gershch , 24/11/08 05:24

        גבוהו מחשבותיו ממחשבותינו ודרכיו מדרכינו ....
        אבל הכל לטובה ....
        רק שקשה לתפוש את הטובה הזאת ...
        ולא רק לך ....
        קצת סבלנות ....
        משיח יפתור לנו את הבעיה ....

  • 14.

    זהירות, זה ארוך

    מיגל עבדאללה, 21/11/08 07:42

    מעטים הם המאמרים בעלי הערך שכותביהם זכו למצווה כפולה, גם להאיר וגם להעיר. זה אחד מהם. סחטיקה.

  • 13.

    גם וגם

    פשוט, 21/11/08 01:16

    כל מילה, הגיג ומחשבה הם חלק מהבורא,
    כך שכל מושג שנשתמש בו כדי לתאר את הבורא
    יהיה רק חלק ממה שהבורא הוא באמת.

    הבורא הוא הוויה צעירה מאוד.
    הוא קיים כבר ''נצח'' ויש לו עוד
    הרבה יותר ''נצח'' מלפניו מאשר מאחוריו...

    • טעות-הבורא לא כפוף למגבלה של זמן.. זה תופש רק לגבינו בעולם הזה! (ל''ת)

      פשוט מאוד, 21/11/08 02:46

      • בטוח שקראת ?

        פשוט, 22/11/08 00:44

        בודאי שהוא מעל הזמן,
        הלא הוא זה שברא את הזמן.
        זו בדיוק המשמעות של הוויה צעירה...

    • לא כל כך פשוט ...

      gershch , 24/11/08 04:44

      הכל מהבורא אז מה תפקידינו ?
      והרי אנו בעלי בחירה חופשית ....בין טוב לרע בין חיים למוות ....
      תבחרו בחיים !!!!

    • נצח אי אפשר לימדוד, כי אין לו התחלה ואין לו סוף

      חרוזק , 05/12/08 07:48

      יש רק נצח אחד, רק בור כמוך מדבר על יותר נצח או פחות נצח, יותר טוב לך לדבר על דברים שאתה בקיא בהם.

  • 12.

    מצויין ! (ל''ת)

    רותם, 20/11/08 23:09

  • 11.

    וכשמתפללים, הוא מישהו או משהו?

    או שהוא גם שניהם?, 20/11/08 22:03

    איכשהו נראה לי שתפילה שאינה מכירה בזה שה' הוא ''מישהו'', ולא רק ''משהו'' היא תפילה עקרה ומשעממת

    • כשמתדברים אליו הוא מישהו. כשמחרבנים - עדיף שהוא יהיה משהו. שלא יריח,

      ולא ישמע. ה-ה' הגדול. שבגלל שהוא משהו הוא, 21/11/08 07:58

      אינו מחרבן לעולם! איזה כיף לו גם אני רוצה להיות ה' גדול כשאהיה גדול. אני שונא, שונא, שונא שונא שונא לחרבן שונא. שונא.

    • ודאי שהוא מישהו ומשהו בו זמנית.

      גד יוגה של אהבה , 21/11/08 08:06

      אלוהים הוא כלל המציאות, וכלל המציאות היא שילוב של מישהו ומשהו. לדוגמא: השמש כמישהו וקרני השמש כמשהו. מערכת השמש היא שילוב של מישהו ומשהו. המשהו נובע מהמישהו, או קרני השמש נובעות מהשמש. כך העולם, או האנרגיות של האל, נובעות ממנו. אלוהים והאנרגיות שלו הם אחד ושונים בו זמנית. לכן, אלוהים הוא מישהו ומשהו.

      • השמש זה מישהו?! (ל''ת)

        מישהו, 21/11/08 17:17

        • גם לדומם ישנה נשמה אבל אין ביכולתה להתבטא .. ללא קשר לכתוב לעיל (ל''ת)

          גרשון, 24/11/08 04:22

          • לדומם אין נשמה אלא נפש,והוא מתבטא בעצם זה שהוא שומר על צורתו.. (ל''ת)

            הרחב את ידיעותך, 24/11/08 16:11

  • 10.

    המשך

    תמר, 20/11/08 21:52

    ישנה הוכחה לכך שהאלהות חיה ומשנה את צורת תפיסת הוויתיו באדם.

    כשבית המקדש הראשון היה קיים, עם ישראל עוד לא הבין את מהות האמונה המונוטאיסטית המופשטת באל אחד. העם עדיין היה זקוק לצלמים או אלים. אלו למעשה שיקפו את מוגבלות ההשגה הפנימית שלו או כוח כלי החשיבה שלו.
    פסלונים של האשרה ומזבחות לבעל היו נפוצים לצד האמונה באלהי ישראל. האלהים נתפס כאל אחד הקיים לצד האלים אלים אחרים.
    לכל עם היה את האלהים שלו וכוחו של האלהים התבטא בעוצמתו של העם. אלהים חזק ומשפיע הוא אלהים שהעם שלו כובש עמים אחרים מנצח. לכן חורבן בית ראשון היה משבר תודעתי ותפיסתי, כיצד האלהים נתן לעמו אלו המיצגים אותו ועוצמתו להיכבש לההרס? אבל בכך הוכיח האלהים שקימו אינו נתון לתפיסה המוגבלת של האדם של עוצמה שפע וכוח.
    האלהים הוא מעצב את התודעה האנושית דרך צימצום והשפעה.
    אחרי גלות בבל לא נמצאו יותר פולחני בעל וצלמיות של האשרה. דוקא חורבן בית ראשון וגלות בבל קידמה את התפיסה האמיתית המהותית של האלוהיות ושחררה את המחשבה האנושית מכבלי האלילות שהיא וודאות המיוצגת כפסל בחומר. ואותם עמים שכבשו את ישראל ויהודה נכחדו גם האלים שלהם נעלמו.
    למעשה זו התפיסה החומרית הגופנית של האלוהות שנעלמה.
    אשלית הגבולות או התחומים היא של האדם בלבד. ואין הכוונה שהאלוהיות חסרת גוף וצורה, היא לא נודעת לנו במהותה, היא החדש תחת השמש
    האלהים הוא שבורא בנו תובנות, כדי להמשיך במסע המופלא והמדהים הזה אנחנו חייבים להשוות צורה עם הלא נודע ולקדש את ההווה, ההווה הוא המרחב האין סופי שבו מתקיימים החיים, אנחנו משקפים בו צורה, הראיה היא המודעות לצורה.

    הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא

    תמימות מבחירה. הענווה הגדולה.

    האלהות אם כך פועלת באופן נון דואלי לכן היא לא חיצונית ולא פנימית, היא מהותית. כדי לתפוס את האלוהות צריך לפתח תפיסה נון דואלית אנטגרלית מרחבית ורב מימדית.
    זהו דיאלוג הנחוץ להתפתחות הבריאה עצמה.
    הענווה היא פתיחות ההכרה שאנחנו לא נפרדים ושהתודעה שלנו מעוצבת ומפותחת מעבר לכח הבנתנו,
    לקבל את ההויה כאישית, כניצחית וכמופשטת.

    הושע פרק ב יח
    וְהָיָה בַיּוֹם-הַהוּא נְאֻם-יְהוָה, תִּקְרְאִי אִישִׁי; וְלֹא-תִקְרְאִי-לִי עוֹד, בַּעְלִי.  יט וַהֲסִרֹתִי אֶת-שְׁמוֹת הַבְּעָלִים, מִפִּיהָ; וְלֹא-יִזָּכְרוּ עוֹד, בִּשְׁמָם.  כ וְכָרַתִּי לָהֶם בְּרִית, בַּיּוֹם הַהוּא, עִם-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְעִם-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וְרֶמֶשׂ הָאֲדָמָה; וְקֶשֶׁת וְחֶרֶב וּמִלְחָמָה אֶשְׁבּוֹר מִן-הָאָרֶץ, וְהִשְׁכַּבְתִּים לָבֶטַח.  כא וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי, לְעוֹלָם; וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט, וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים.  כב וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי, בֶּאֱמוּנָה; וְיָדַעַתְּ, אֶת-יְהוָה.

    • תמ-מר אני חוזר לשאול-האם את שומרת מצוות? (ל''ת)

      ומחילה אם אני חושד בכשרים.., 21/11/08 04:52

    • איפה לומדים את כל הדברים החכמים האלה איך את יודעת

      חרוזק , 05/12/08 07:55

      דברי חוכמה כאלה מזמן לא שמעתי, האם יש לך הוכחות בשטח במציאות או רק במעשיות של מורי הדת שאמינותם מפוקפקת לחלוטין.לדוגמא, ראי את כל הסתירות בכתבי הקודש שלהם, או טוב מזה ראי את התנהגותם של הרבנים של היום.

  • 9.

    מרתק, ומעמיק.

    תמר, 20/11/08 21:51

    האלוהים הם החיים, עץ החיים, שפע מופשט, אור גנוז שאין לא סוף גבולות מימדים. כל החי כל הקיים הוא צורה, בריאה. הצורה מצומצמת מעצמות האלהים, אך לא נפרדת.
    האדם תמיד יתבונן באלהים מאותה נקודה יחסית הקשורה ברמת החוויה השפה ויכולת ההשגה.
    הרמב''ם במורה נבוכים אמר
    מכיוון שהוכח בהוכחה מופתית שאין הוא גוף, והוכח שהכול פעולתו והוא סיבתו הפועלת, כפי שהבהרנו ועוד נבהיר, אומרים שהעולם הוא מן השפע של האל ושהוא השפיע עליו את כל המתחדש בו. כן אומרים שהוא השפיע את חוכמתו על הנביאים. העניין כולו הוא שפעולות אלה הן פָּעֳלוֹ של מי שאינו גוף, והוא אשר פָּעֳלוֹ קרוי ''שפע''.

    התפיסת הרמב''ם היא נון דואלית. הרמב''ם שולל מהדימויים שמשתמשים בהם כדי לתאר את תכונותיו של האלהים, את הקישור או ההדמיה החומרית שלהם.
    לפי דבריו, חכמתו רחמנותו של האלהים לא מיצגת עמדה ערכית אלא שלמות כוללת ונון דואלית.
    השלילה אינה מציינת ערך דואלי אלא דימוי לגבול השגתו של האדם. השלילה מתארת את מה שהאדם אינו יכול לתאר, גבולות השפה הדמוי ההשגה והחוויה.

    השאלה המענינת היא איך וכיצד האלהים, משפיע על התודעה האנושית, וכיצד האתגר להגיע אל השגתו הניעו את התודעה, השפיעו ופיתחו החכמה האנושית לדורותיה.

    באותו השפע אין השגה.
    עלינו לקבל את העובדה שהאלוהות אינה נפרדת מאיתנו למרות שאין לנו השגה בה, כשם שאין אנו נפרדים מהאור האויר והאדמה, האלוהות היא המימד הבורא המאציל והמשפיע, האלוהיות היא החיים, לכן זו תהיה יהירות מסוימת מצד האנושות לחשוב שהשפעת האלהים על התודעה לא קיימת ברגע זה ממש רק מכיוון שהאלהים כביכול לא נחווה בחושים המידיים שלנו. כבורא החיים הוא משפיע עלינו כאן ועכשיו. ומעצב את התובנה שלנו בדרכים שאין לנו השגה בהם ובאותה דממה עדינה ופילאית הנחווית כדממה כיוון שאין לנו את כלי החישה להשיג אותה.

    ומי שמשתנה הם בני האדם ומשתנה גם יכולת השגה, כהתהליך מקביל, של מסגרות סיבה ומסובב. המחשת הדימוי האלהי קשור ליצירה של גבולות מחשבה ותודעה חדשים. ו''באין'' בחלל הפנוי אנחנו מקבלים מילים חדשות המשמשות מסגרת לתפיסה חדשה.
    האלהים הוא אישי, האלהים הוא מהותי ויותר מכל האלוהות משפיעה ומשנה את התודעה האנושית דרך נגיעה בשורש המהות
    האלהים הוא הכולל הבורא צורות באין סוף ואין גבול או הפסק ליצירה הרב מימדית
    דימוי האדם אל האלהים תמיד יהיה יחסי ואוביקטיבי ברמת השפה ורמת החוויה האנושית.
    מסגרות חשיבה המבוססות על כלי התודעה שהם חוויות, התנסויות ודימוים הבאים מצורות הקיימות בחומר.

    החשיבות של הרמב''ם הוא בשינוי כלי החשיבה. הוא ניטרל את הדימוי המחשבה על האלהים מכל גוף וצורה אלהים מופשט מרחיב את השפה המחשבתית
    את הראיה. לא עוד ראיה הנעוצה בחומר, הצמדות לדימוי מוחלט או זהוי והזדהות סופית של הדבר. האלהים הוא לא הדימוי והצורה הקולקטיבית.
    ואפשר לפתח כלי חשיבה או ראיה שהיא אחרת ושונה מתפיסת החויה האישית הגופית שלנו.

  • 8.

    מאמר מרתק, (ל''ת)

    נעמה, 20/11/08 21:24

  • 7.

    הוא לא קיים (ל''ת)

    עומר, 20/11/08 20:55

  • 6.

    על עצמות הבורא לא נכתבה מעולם הגה או מילה כלשהיא

    אף אחד לא משיג מהו הבורא - רק ממעשיך היכרנוך, 20/11/08 20:33

    הבורא הוא מעל לתפיסתנו, ואין לנו כל אפשרות לקלוט מהי יישות זו כלל. אבל הבורא סידר העולם כך שמתגלים מעשיו לבעלי מודעות רוחנית גבוהה. תדמיינו כיצד אבן יכולה להבין רגשות אדם ומושכלות. בעצם מבינים שאין לאבן כלים כלל להבין מה זה אדם מה הוא מרגיש וכו'. בדומה לכך אנו פחות מאבן אם הבורא הוא אדם ... ולכן אין לנו סיכוי להבין כלל מה זה.
    ולגבי היחסים אדם-בורא, מקובלים כותבים שניתן לפתח מערכת יחסים. אבל מה באמת יחס הבורא לכך אין לנו מושג, רק המערכת שהוא בנה נותנת הרגשה לרוחניים הגבוהים, שכן איכפת לבורא מנבראיו.

  • 5.

    לא משהו ולא מישהו - פשוט לא קיים. (ל''ת)

    פרדי, 20/11/08 20:26

    • אז מה אתה עושה כאן?-בכתבה הזו ובעולם בכלל? (ל''ת)

      בבקשה-רק אל תענה.., 21/11/08 02:43

      • למה לא לענות, אני אוהב לענות. להשיב אני שונא, אבל לענות אני אוהב (ל''ת)

        סאדו על אסאדו, 21/11/08 08:13

        • יש הבדל בין לענות עם או בלי דגש באות ע' -לך תלמד עברית.. (ל''ת)

          רק אל תענה!, 21/11/08 14:32

      • מה אלוהים עושה כאן ובעולם בכלל?

        בנאדם, 21/11/08 14:48

        יש לו אלוהים?

      • מה שאני עושה כאן -

        פרדי, 21/11/08 21:52

        בעולם - ההורים שלי אחראים לכך.
        בכתבה - מנסה לנער קצת אנשים ששטפו להם את המוח יותר מדי.

    • אותי שכנעת!

      המשתין בקיר, 22/11/08 08:55

      רהיטות הדברים שלך, הלוגיקה העמוקה בדברייך, הטיעון המסודר! - כל הכבוד! (כן, אני ציני)

      • לא ניסיתי להציג טיעון, רק מסקנה.

        פרדי, 23/11/08 02:48

        ונסיון להראות שיש אפשרות שלישית מעבר לשתי האפשרויות שהמאמר מעלה.

  • 4.

    אין בתנ''ך שום אלוהים מופשט

    Fez, 20/11/08 15:17

    ''לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה'' - בסך הכל ציווי לא לעשות פסל. לא הצהרה שמשהו קיים או לא קיים. ''לֹא רְאִיתֶם כָּל תְּמוּנָה בְּיוֹם דִּבֶּר ה' אֲלֵיכֶם''. - בך הכל הצהרה שלא ראו. לא הצהרה שאין. ''כִּי גָבְהוּ שָׁמַיִם מֵאָרֶץ כֵּן גָּבְהוּ דְרָכַי מִדַּרְכֵיכֶם וּמַחְשְׁבֹתַי מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶם'' - וכאן דווקא יש הצהרה מפורשת בדבר תכונות של אלוהים: ''דרכי'', ''מחשבותי''... אז כמו תמיד, אפשר לומר שזה רק משל ומליצה אבל אם כבר, אפשר לומר שגם כל המצוות הם משל ומליצה ולפרש אותם אחרת.

    • הכל אפשר אבל ישנה מסורת איך לפרש ממשה מסיני ... (ל''ת)

      gershch , 24/11/08 05:28

  • 3.

    יופי

    י-ל-י, 20/11/08 15:03

    אז עכשיו אפשר גם להתפרע בחברון, להתנקל לערבים וחיילים ולצפצף על החוק של מדינת ישראל בשם ה', וגם להתחמק מטיעונים שמראים את האבסורדיות של האמונה שלך. איזה מזל שיש קבלה.

    • ניכר כי אתה אדם מתוסכל שלא יודע לטעון דבר ברור אלא רק לשנוא.. (ל''ת)

      נראה לך כי זה מה שהרב כדורי ז''ל (למשל) מייצג?, 21/11/08 02:40

      • לא. הרב כדורי מיצג דברים אחרים -

        י-ל-י, 21/11/08 12:40

        בעיקר אמונות תפלות מסוגים שונים. אם לא הייתי ברור בקשר לטענתי, אז הנה באופן ברור יותר: ההגות המדוברת כאן מפתה אותנו להאמין בעולמות דימיוניים באופן שגורם לנו להתנהג באופן פחות מוסרי. העובדה שהרב גינזבורג תומך ברוצח ברוך גולדשטיין היא ראיה אחת לכך. אז אני לא שיפוטי ושונא חס וחלילה, אבל באופן אישי אני מסתייג מרצח.

      • הרב כדורי מייצג ישיש חביב

        י-ל-י, 21/11/08 14:30

        ששקוע בעולם של אמונות תפלות. אם לא הייתי ברור בקשר לטענה שלי, אז הנה היא באופן ברור יותר: המאמר הנ''ל מפתה אותנו להאמין בעולמות דימיוניים באופן שגורם לנו להתנהג באופן פחות מוסרי. העובדה שהרב גינזבורג תומך ברוצח ברוך גולדשטיין היא ראיה מכרעת לכך. אז אני לא שיפוטי ושונא חס וחלילה, אבל באופן אישי אני מסתייג מרצח.

    • איזה אידיוט (ל''ת)

      מישהו, 21/11/08 14:11

    • מה הקשר? (ל''ת)

      Fez, 22/11/08 00:40

  • 2.

    'חביב אדם שנברא בצלם'(בראשית)

    זרתוסטרא , 20/11/08 14:59

    בע"ה יתברך ישתבח ויתעלה


    באחד מי"ג עיקרי הרמב"ם יודעים אנו כי אין לאל גוף או דמות, וכי לא ניתן להשיגו.

    בתהילים פרק ח' פס'6:'ותחסרהו מעט מאלוהים וכבוד והדר תעטרהו'.

    אנחנו כבר למדנו להבין של ניתן לתפוס בשכל(ברציונל) את קיום ה',שכן נאמר:'ואל בינתך אל תשען',למרות שה' חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה.

    • של=שלא* (ל''ת)

      זרתוסטרא , 20/11/08 15:00

  • 1.

    תפילת הרמב''ם והבעל שם טוב

    משה גנוט, 20/11/08 11:57

    אכן, על הרמב''ם מסופר שבזמן שהיה מתפלל היו שני תלמידים צריכים לתמוך בו מפני גודל הרעדה והיראה שהיתה לו מבורא עולם. כמו שכתוב בתניא שהיראה היא במוח, אצל הרמב''ם, אשר השגתו והקשר שלו עם הקב''ה היה בעיקר מהפן השכלי, תורגמה ההשגה השכלית בעיקר לרגש של יראה.
    פעם אחת המגיד ממעזריטש, תלמידו ויורשו של הבעל שם טוב, הרגיש צורך עז לגעת בטליתו של רבו בזמן התפילה. מיד עם נגיעתו חש איך כל גופו מתחיל לרעוד והרעד הולך ומתחזק. הבין המגיד שהרעדה תוצאה של יראתו האדירה של הבעש''ט מהקב''ה, יראה שכל מי שבא במגע איתה מיד אחזה גם בו. כמעט התעלף המגיד מרוב רעדה ופחד עד שהרגיש בזה הבעל שם טוב, חזר לאחוריו, נגע הוא בעצמו במגיד, הרגיע אותו עד ששבה רוחו אליו.

    • 'ראשית חכמה יראת ה' '

      זרתוסטרא , 20/11/08 15:06

      בע"ה

      משה גנוט היקר! קריאת שמע מדברת ואומרת:'ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך'. הצד האמוציונלי(רגשי) מודגש כאן מאוד.

      טוב לעבוד את ה' באהבה ובמסירות ושמתוך כך תגיע היראה,אבל לא יראה המשתקת אותנו ושעוצרת בעדנו לחיות.
      שכן:'והעיקר לא לפחד כלל'.
      בסה"כ אהבתי את מה שכתבת.
      שכוייעח=יישר כח!

      • ישנן שתי סוגים של יראה:יראת העונש ויראת הרוממות,אין אפשרות להגיע לאהבה

        ללא יראה..-והדרך הנכונה היא שילוב של השניים, 21/11/08 02:38

        האחים זושא התווכחו בניהם איך על המתחזק להתחיל בעבודתו והגיעו למסקנה כי שתי הדרכים נכונות,אך הנכון ביותר הוא שילוב שיוצר אפשרות להתרומם כמו כנפיים של ציפור-תנועה של אחת לבד תגרום לסיבוב במקום,ושל השתיים למעוף.. אגב בקריאת שמע כתוב בגמרא:מאימתי קורין את שמע..ואמר הבעל שם טוב:מאימתי=מיראתי כך שקבלת עול צלכות נעשה גם ביראה כמו שציינתי.אם תכתוב את המילה יראה ומתחתיה אהבה,ותעביר קו אנכי באמצע החוצה את שתי המילים-תגלה כי בכל חלק יש את המילים אהבה ויראה שוב,כלומר יש קשר הדוק בין השניים.

    • TODA

      MOSHE, 21/11/08 01:59

      MEALEF

    • מי שהיה ליד אחד מגדולי ישראל יכול לחוות או לראות את העניין גם היום..

      לא מעט פעמים ראיתי אנשים מסורתיים שבאו לקבל, 21/11/08 03:03

      ברכה מהרב כדורי ז''ל,לפני הגישה אליו הם דיברו בבטחון רב ובמעט חוצפה בכדי להגיע אל הרב-אבל כאשר הם ניגשו אליו..פתאום תפסו רגליים קרות ואיבדו את יכולת הדיבור כמעט..כך גם מי שביקר אצל הרב דוד אבוחצירא שליט''א יודע כי ברגע שאתה מתקרב אליו אתה ממש מאבד את יכולת הדבור ומתבטל בקרבת הרב-כך בכל אופן חוותי וראיתי אצל אחרים.

      • זה רק מראה שיכולת האדם לשכנע את עצמו להאמין היא בלתי מוגבלת. (ל''ת)

        פרדי, 22/11/08 00:21

        • גם להפיך אפשר לטעון.. (ל''ת)

          פרדי-שם ממש לא טוב-כמובן לפי הקבלה,וגם לא יהודי!, 24/11/08 00:25

          • ההבדל הוא שאת טענתי ניתן לאמת בהסתכלות פשוטה על התנהגות בני אדם.

            פרדי, 24/11/08 06:50

            ולגבי השם, יש לי גם שם עברי (אגב: משה - במקור שם מצרי, מרדכי - שם פרסי, וכו'), אבל אני מעדיף את שמי הלועזי. ולגבי מה שיש לקבלה להגיד על כך - לא באמת מענין אותי.
            ומה אתך - מתבייש לציין את שמך, או מתבייש במה שאתה אומר?

            • ומתי לאחרונה היית על יד אחד מגדולי ישראל?-איך אתה מביע דעה ללא הסתכלות

              ''פשוטה''?-משה נקרא על שם: שמן המים משיתיהו.., 24/11/08 16:17

              השם שלי ממש לא צריך לעניין-אני לא צריך צומי או כבוד..תודה אבל לא תודה!

              • הפרוש לשמו של משה הוא מאוחר יותר

                פרדי, 24/11/08 22:55

                ונעשה על ידי אנשים שלא ידעו היסטוריה מצרית עתיקה. ולגבי מרדכי (מהאל הפרסי מרדוך), או אסתר (מאישתר, שהיא אשתורת)?

                השם שלך לא מענין אותי, הוא פשוט אינדיקציה שאתה עומד מאחורי מה שאתה כותב.

                אני לא צריך לעמוד על יד גדולי ישראל בשביל המסקנה שלי. עדויות דומות נעשו על ידי אנשים לגבי עמידה במחיצתם של מנהיגים כאריזמטיים רבים. מאנשי רוח גדולים, ועד למנוולים כמו היטלר ימח שמו.

                • להבדיל ממך אני לא מסיק מסקנות מחוויות של אחרים,אלא מחוויה אישית..

                  אוכל רק לספר לך כי לאחר שחזרתי בתשובה (בדרך שכלית), 26/11/08 02:43

                  לא הסתמכתי כלל על דעות נפוצות,ובדקתי כל דבר בספקנות,אבל אי אפשר להתעלם ממפגש עם אנשים גדלוים כאלה-זו לא תחושה פסיכולוגית כמו מה שציינת אלא ישנם רבדים נוספים-למשל רוח הקודש שבשיחה קצרה עם אדם כזה אתה מגלה את קיומה.בנוגע לשמות-בתורה כתוב כי בתיה בת פרעה נתנה שם זה למשה,אם אתה כופר בתורה ומסתמך על דברי בלע של כופרים אחרים-זכות הבחירה נתונה בידך,אבל דע כי כל יהודי אמיתי-אפילו קיבל חינוך של כפירה ממש יודע בתוכו כי יש בורא לעולם והתורה אמת,כלפי חוץ אפשר לא להראות זאת אך פנימה כל אחד יודע זאת-בזה אין ליהודי בחירה כיוון שכל הנשמות העתידות לבוא לעולם היו במעמד הר סיני..אם אתה באמת מרגיש אחרת-תבדוק היטב את שורשך..

                  • אני לא יודע למה אתה קורא ''יהודי אמיתי'' אבל

                    פרדי, 26/11/08 09:23

                    אני משוכנע באופן שכלי ולאחר שנים של מחשבה על כך, שאין אלוהים (התחלתי מחינוך דתי). אני כופר בתורה בלי היסוס, אם כפירה נקראת להטיל ספק בדברים שכתובים בה. היא נכתבה על ידי אנשים, וכמו בכל כתב כזה יש בה דברים נכונים ולא נכונים.
                    אתה אומר ''זו לא תחושה פסיכולוגית'', וממשיך להראות שזו כן.
                    אגב, שרשי מצד אמי - משפחת כהנים ותיקה מאד.

                    • יהודי אמיתי הוא עם נשמת יהודי,להבדיל ישנם אנשים שכתוב להם בת.ז.-יהודי

                      אך הם התבוללו וכאשר באו לארץ נרשמו כיהודים,או, 26/11/08 20:34

                      ערב רב-נשמות שמתגלגלות עם עם ישראל בכל הדורות-והם לא שייכים לעם ישראל כלל,אלו נשמות של הערב רב שעלו עם בני ישראל ממצרים ולא קיבלו עליהם את התורה באמת,הם אלו שעשו בפועל את מעשה העגל.בעניין הכפירה-אם אתה מאמין בתורה כולה לבד מעניין אחד עדיין אתה מוגדר ככופר לפי היהדות (זה לא אומר כי אתה לא יהודי) כיוון שכל התורה ניתנה משמיים-אגב אפשר להוכיח זאת גם שיכלית וישנם סימינרים המיועדים לכך.תחושה פסיכולוגית-שוב אני לא יתווכח איתך וויכוחי סרק אם אתה לא התנסית אישית או דרך אדם לא חרדי כפי שציינתי..מה שהסברתי על רוח הקודש-זה לראות אדם שתוך כדי שיחה אתה רואה כי יודע דברים עליך שלא בדרך הטבע-זה לא שייך לרגש!בעניין הייותך כהן זו מעלה גדולה (אם כי אתה בן של כוהנת ולא כהן ממש)אך השאלה אם מדוייק מה שסיפרו לך,ואם כן בטוחני כי למרות כל ההצהרות שלך-אתה מאמין בתוכך בבורא אם כי אתה בור בקשר לתורה.

                      • בתור תלמיד לשעבר של בתי ספר דתיים

                        פרדי, 27/11/08 22:55

                        אני לא בדיוק "בור", לא בתורה ולא בגמרא - מה שמאפשר לי לראות את כל הסתירות (מרגע שהחלטתי לפקוח עיניים ולהסתכל).

                        אתה אומר "זה לא שייך לרגש" - ואתה יודע זאת - איך? אם אתה ישר עם עצמך, אתה יודע שהתשובה היא - שאתה מרגיש את זה מאד חזק.

                        ואתה מוצא לעצמך מוצא מאד קל. מי שיהודי "אמיתי" מאמין באלהים, ומי שלא - כנראה שהוא לא יהודי "אמיתי", או שהוא לא באמת לא מאמין - הוא מאמין "בתוכו". למדת פעם קצת לוגיקה?

                        • אני לא מבין למה אתה מסתבך בלוגיקה-הדברים פשוטים לפי התורה לפחות..

                          וכמי שמאמין בה ללא שום ספק קל גם כאשר אני לא מבין, 28/11/08 06:32

                          לגמרי (זאת לאחר שלכל שאלה שעלתה לי קיבלתי תשובה במשך הזמן,ואתה מוזמן להעלות שאלות שיש לך..)התורה אומרת כי כל משמות ישראל (כולל מי שעתיד לבוא לעולם) היו נוכחות במעמד הר סיני,אם ידוע לך אז הדיבר הראשון של אנוכי..ניתן מפי השם בעצמו ולא ע''י משה,וזה אומר כי מה שנמסר ישירות ע''י הבורא לא נשכח לעולם (גם אם זה חבוי בתת מודע ללא סיבה הגיונית) לכן לפי היהדות כל יהודי מאמין בבורא..לגבי התורה זה עניין אחר-אתה למדת בבי''ס דתי ולא חרדי-זה אומר הכל..לגבי רוח הקודש מה קשה לך להבין-אתה עומד מול אדם שלא מכיר אותך כלל ותוך מספר שניות אתה רואה כי הוא אומר לך דברים שלא שייך לדעת בדרך הטבע,מה לא ברור ומה זה קשור לרגש?-אם תרצה אתן לך דוגמא.באופן כללי אני מתרשם כי אתה באמת מחפש אמת ולא בא לקנטר סתם-כל הכבוד על העקביות,מציע לך לא לפחד ולגלוש באתרי יהדות שם תקבל תשובות לגבי ההוכחה לקיום הבורא-שופר למשל של הרב אמנון יצחק ועוד רבים,בהצלחה!

                          • כדאי שתלמד קצת לוגיקה - ה''הוכחות'' שלך מעגליות לחלוטין.

                            פרדי, 29/11/08 00:14

                            גם אני מצאתי תשובות לכל השאלות שעלו לי, רק שהתשובות שלי מקורן בשכל ובעובדות ניתנות לצפיה.
                            והקשר לרגש - כשמישהו טוען לידע ''לא כדרך הטבע'', מכיוון שאני יודע שלא קיים דבר כזה, אני יודע שבבסיסו הוא ''פשוט יודע שזה נכון'' - משמע שהוא ''פשוט מרגיש שזה נכון''.
                            ומבין שנינו - אני הוא זה שלא פוחד לבדוק כל דבר - גם את קיומו של אלוהים.

                            • אתה שוב מבלבל דברים:לגבי ידיעות של רוח הקודש זה לא קשור לשום רגש..

                              אתן לך דוגמא אחת מיני רבות מחוויה אישית שלי:, 29/11/08 21:46

                              לפני מספר שנים אבי ז''ל עבר ארוע לב קשה ביותר (בגיל81-נשאר לו רק 16% מתיפקוד הלב) הוא הגיע לטיפול נמרץ,ושם לא נתנו סיכוי שיחזיק מעבר למספר ימים..הגעתי לרב דוד אבוחצירה לבקש ברכה,וקיבלתי-(לאחר מספר ימים אבי חזר להכרה וחי עוד שנתיים בניגוד לכל בסיכויים).כאשר הגעתי לרב לאחר השיפור במצב להגיד תודה,לפני שפניתי אליו ממש אלא רק רכנתי לעברו-הוא כבר פתח ואמר לי:היה לאבא שלך נס..,הרב רואה מספר רב של אנשים ביום,והשאלה היא:איך הוא ידע בעבור מה הגעתי,ואיך ידע את ההתפתחות החיובית של המצב?-את זה אני תולה ברוח הקודש שכן היו עוד הרבה מאוד מקרים בהם נוכחתי בזאת אצל רבנים גדולים! אודה כי מעולם לא היה לי ספק לגבי מציאות הבורא,וגם לפני שחזרתי בתשובה האמנתי אם כי לא ידעתי את חשיבות התורה וברור כי גם לא למדתי תורה,.אבל גם מבחינה לוגית קרה:רק להתבונן בעולם ביופיו במורכבותו-כל זה מפיצוץ?-אני חושב שצריך להיות ממש מפגר-ללא כל גוזמא בכדי להאמין בכך,וגם המדע עצמו טועם כי הסיכוי שואף ל0!

                              • לא טענתי שהכל בא מ''פיצוץ''.

                                פרדי, 30/11/08 10:43

                                הכל בא מטבע המציאות. שמעתי הרבה סיפורי נסים כמו של אביך, זה לא מוכיח כלום לפני שתסביר לי גם את כל אלה שלהם לא קראו נסים כאלה (ובהסבר שאינו מסתמך על מה שאתה מנסה להוכיח).
                                אבל מה אומר, בא לך להאמין בדברים מופרכים שכאלה, שיהיה לך לבריאות. החיים שלי יקרים לי מכדי לבזבז אותם על שטויות. זה יהיה חילול קודש אמיתי.

                                • אתה שוב נתפס לתפל ולא לעיקר..מצטער אך נראה לי כי זו שיטה אצלך-כך שאין

                                  טעם בהמשך הדיון-אא''כ תקרא שוב את תגובתי ותתייחס, 01/12/08 00:08

                                  לעיקר-אתך הסליחה בכל אופן..ושוב ראוי לציין את התמדתך-זו תכונה חיובית אם יודעים להשתמש בה נכון.

                                  • אתה צודק שאין טעם בדיון. בלי לוגיקה זה לא יכול להוביל לשום מקום. (ל''ת)

                                    פרדי, 01/12/08 07:52

                                    • בהצלחה.. (ל''ת)

                                      *ו י ד ע ת* היום והשבות אל לבבך, 01/12/08 23:02