• 51.

    זהייה פועלת לדו-קיום בעיר המעורבת יפו

    שמואל כ., 25/10/08 10:45

    יש המון תגובות חיוביות לכתבה ואני מצטרף בחום
    לזהייה
    שמואל, פעיל ביפו

  • 50.

    אהבתי

    אמיר מיפו, 11/10/08 18:19

    כמו שהרגלת אותנו את כותבת בצורה מאוד יפה וכן ירבו מאמרותייך
    אהבתי לקרוא את המאמר זה גרם לי לעצור ולהעריץ את כל אלה שמשקיעים ביפו כדי שנרגיש ברמדאן...
    אף פעם לא חשבתי שאורות מעמעמים בצורת ירח יכול לגרום לרגשה ולו לחודש אחד של עליונות של ''אנחנו על המפה'' ששום דבר לא יכול לעצור אותנו אם נרצה בכך

    כאחד שגדל ביפו בסמטאות המוארות של רמדאן
    אני מחכה לחודש זה כל שנה ושנה כדי להרגיש באיסלאם שבי עושה ניסים ונפלאות אפילו על הפחות מאמינים שביננו....

    אהבתי את הכותרת היא אומרת המון מעניין איך ייראה כיפור ברחוב סלאח אל דין?

  • 49.

    along with the previous note

    m7amad, 18/09/08 00:51

    i really liked how you draw the family picture, it really made feel home. the deion is amazingly touching.

    miss you so much sister

    Love

  • 48.

    God prophets and humans

    m7amad kundos, 17/09/08 22:34

    God decided to limit our minds in understanding Him and understanding the concept of life.
    along with that he chose prophets and gave them holy books and guided them to teach ''us'' the humans how to live our lives. and when the prophets died the conflict started,

    we cannot expect from regular humans and maintain religion as the prophet did, from this point, after the prophets died , people started playing with the book and rephrasing it as they want.
    so if we are looking at Islam for example, Islam is way far from what is practiced today in the Islamic world, as soon as the book moved from Mohammad (the prophet) to the regular human hands, they didn't know what to do with it, and started fighting on ruling. the same can be said on all religions.

    as a result of the humans playing and rephrasing, the only survivor of religion is Tradition, the tradition of Ramadan, the tradition of Yom Kippur and Christmas and all the holidays.

  • 47.

    לסכום

    מוטי קליפורניה, 17/09/08 10:00

    בני האדם החיים על פני הכדור הם מאד שטחיים
    סביר להניח שרובם לא קראו מעולם את הקוראן
    והם מצטטים דברי אחרים האומרים להם מה כתוב בו ושופטים ספר זה לפי אלו שטוענים שהם חיים לפי ספר זה.
    אינם יודעם קוד 19 מהו ואינם יודעם שגם תורתם הוצפנה אם כי בצופן פשוט לזיהוי
    שאכן מדובר בתורת משה.
    המילה תורה ישר והפוך.
    כיון שהתורה נמסרה ליהודים שהקפידו בכתיבתה
    סופרי סת''ם היה מספיק הזיהוי ''תורה''.
    ואילו הקוראן שניתן לישמעאל והופץ אצל הערבים שהיו במקורם עובדי אלילים כוכבים ומזלות נבנה צופן מסובך ומורכב המאפשר להוציא זיופים ותוספות שאכן הופיעו בו.
    ממליץ לכל יהודי לקרוא בקוראן ולא להפסיק אחרי עמוד ראשון אלא לסימו ולחזור ולקרוא,
    רק ביטול האגו בפני האלוהים.
    לאחר שנוכחת והבנת שספר זה מאלוהים נותר לך
    לצרפו לרשימת ספרי הקודש בהם אתה מחזיק.
    -אין עוד מלבדו.

    • מוטי,תשובתך שיטחית ומתימרת.

      ארז., 17/09/08 13:19

      והרי ידוע לכול שהקוראן נכתב בעזרת צופן 21 בשילוב עם צופן #42 ,ואפרופו זיופים,שכחת לציין שהאיסלם מאמין שהתורה מלאה זיופים,ואגב ,גם היהודים היו פעם עובדי אלילים ונקודה חשובה לסיום-אנשים שופטים את הקוראן ע'פ מה שכתוב בו,ושופטים את האיסלם ע'פ איך שמוסלמים פירשו ומפרשים את הקוראן וחיים לפיו...ולפני שאתה מציע לכולם לקרוא אותו,כדאי שתעשה זאת בעצמך לעומק,מה שלפי תגובתך סביר להניח שלא עשית כהלכה,נאה דורש, נאה מקים.

  • 46.

    יקירתי זהייה קונדוס אונגר

    שכנה יהודיה, 17/09/08 09:07

    את מתבלבלת בין ההרגשה המשפחתית האוהבת של החג ובין הדת והמסורת המוסלמית .למעשה אין קשר בין השניים. גם אני נהנית לשוטט בין הסמטאות להתבונן באורות הצובעים את הסמטאות בשמחת צבעים עליזים .כולנו אוהבים את הישיבה בחיק המשפחה האוהבת ,הרגשת הביטחון שמשרה האמא והאוכל הביתי ,קבלת הבעל למשפחה , הנוחות של המוכר והאהוב.
    אין לזה כל קשר לדת המוסלמית , גם היהודים והנוצרים חווים את החוויה של הביחד בחגים הקדושים להם כחוויה ''מסטית '' אבל למעשה הוונה היא הידבקות במוכר והמרגיע . זאת תכונה משותפת לכל בני אנוש ללא הבדל דת גזע ומין .
    לעומת זאת ה''מנהג'' שאביך הזדרז להשריש בהתנהגותו של בעלך , לשבת ללא מעש ולהטיל את העבודה על ה''נשים '' יש בה הרבה מאוד שתלטנות ועדנות הבאה מתוך מסורת הדת , ולא חשוב איזה דת . בעיני זה פסול לחלוטין , וצריך להיות פסול גם בעינייך , כאדם מודרני וחושב .ולו רק כי נובע מתוך זלזול במין הנשי כולו , ומכאן לזלזול בעוד בני אנוש הדרך מאוד קצרה , ומכאן לרצח הדרך ממש סלולה .
    אז ההדבקות באי חשיבה רציונלית וקבלת המנהגים העתיקים כדבר שאסור להתנגד לו היא מאוד פרמיטיבית בעיני . ולא בגלל הדת המוסלמית דווקא , אהבה, כבוד הדדי ומשפחתיות אינה קשורה לדת .
    את כותבת יפה מאוד , נהניתי ,
    משכנתך היהודיה ברחוב סמוך

  • 45.

    כל דת דורשת דבר אחד!!! לזרות את ההיגיון והמדע מהחלון טרם כניסה אליה (ל''ת)

    עופר, 17/09/08 08:38

  • 44.

    זכיתי להכיר אישית לאורך שנים, ערבי צעיר מוסלמי ישראלי:

    המתבונן הישיר, 17/09/08 08:33

    אדם זה הוא מקסים ומוכשר, חיובי לגמרי בחשיבתו במעשיו ובהתנהלותו.
    איש נהדר זה עומד בשורה אחת עם הטובים שבאחי היהודים; תמיד פגישותינו הן הנאה צרופה.
    הייתי רוצה לראות רבים נוספים שכמותו, מכל הדתות והגוונים, חיים איתי, כאן בישראל - התרומה האנושית הסביבתית של אנשים כאלה שקולה בזהב טהור!
    יש לי הרגשה שכנראה שגם זהייה קונדוס שייכת לחבורה הבינלאומית המקסימה הזאת.
    לו יהי...

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 17/09/08 10:52

      ל ''המתבונן הישיר'' דיבור כשלך מעמיד מליוני מלאכים ערבים צעירים מוסלמים לצדך ולהגנתך.
      לו רק כל בני האדם היו לומדים לדבר טוב איש באחיו ולהכיר איש את אחיו היו חיים בגן עדן עלי אדמות.בזה אני בוטח!!!.
      -אין עוד מלבדו.

  • 43.

    דברים שמפריעים לי באיסלאם: חוקי ''כבוד המשפחה'', נקמת דם, ג'יהאד. (ל''ת)

    קורא, 17/09/08 08:27

    • 7abibi read

      m7amad Kundos, 17/09/08 20:09

      well first
      the first thing islam has stopped is Honor killing
      family rules are the most important aspect of life, respect honor and understanding

      Gihad: gihad is not killing, if you read about islam , you'll understand that gihad, is not unnecessarily violent, gihad is any kind of work, help, if you go to your work to feed your family, this is gihad,
      its not what the western world has translated to you

  • 42.

    אנחנו לא נגד האסלאם, אנחנו נגד האסלאם שמופנה נגדנו (ל''ת)

    אורית, 17/09/08 08:22

  • 41.

    תיקון: השכל הישר כן סותר את האמונה באלוהים!

    פרדי, 17/09/08 08:17

    אין שום מושג של אלוהים, בשום דת שהיא, אשר איננו בנוי על סתירות פנימיות. מי שנותן כבוד לשכל ואינו מוכן לקבל סתירות, חייב בסופו של דבר להפסיק להאמין באלוהים.

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 17/09/08 10:31

      לפרדי דבריך אמת.
      אלוהים הוא חלק הנמצא בכל אדם ואדם על פני כדור הארץ.
      ואכן במימד הגשמי יש סתירות אבל במימד הרוחני הוא אחד.
      ההכרה בעובדה זו שכל אדם היה אמור לייצג את האלוהים על פני כדור הארץ במעשיו ובהתנהגותו קצת ''מבהילה''.את הנפש האלוהית,כי ידוע ואין זה סוד שחטאי כולם רבים הם במימד הגשמי-במצוות שבין אדם לחבירו ובלימוד מעמיק והתמסרות לאל גם לאלו המציגים עצמם כצדיקים גמורים.
      אבל האלוהים מודע לעובדה גשמית זו ומתחשב בה.
      שכח את ההגיון ושכח את האגו ונסה לעבוד אותו במעשים טובים קודם כל בין אדם לחבירו.
      נתחיל זאת במסגרת של האנשים אתם אנו נפגשים ונרחיב זאת לכל האדם-חיוך.
      -אין עוד מלבדו.

      • ואהבת לרעך כמוך,

        ארז, 17/09/08 13:34

        אכן,ואהבת לרעך כמוך,
        זהו כלל אנושי גדול ביחסי אדם לחברו,מושג האלוהות והפולחן הדתי אינם יותר מכלים שנועדו לעזור לאדם לקיימו.לרוע המזל,נדמה לעיתים קרובות שהגולם קם על יוצרו,והמבין יבין.

      • אם כדבריך, במימד הגשמי יש סתירות - קיומו של אלוהים אינו אפשרי.

        פרדי, 18/09/08 07:07

        וליתר דיוק, אין ''מימד רוחני'' נפרד מהמימד הגשמי. מה שנקרא ''רוחני'' זה אספקט של האדם בשל טבע התודעה שלו. אין לזה קיום בנפרד מהאדם.
        לשכוח את ההגיון ואת האגו - זו דרך טובה להתאבד. ההגיון הוא הכלי שנותן לנו את היכולת להתקיים ולשגשג (חומרית ורוחנית כאחד). האגו הוא המנוע שמזיז את הכל, והוא קנה המידה למדידת הכל, בלעדיו אתה איננו - כלומר אתה מת.
        כל שאר מה שאתה כותב זה סיפורים ששמעת, ובלעת אותם בלי להעביר אותם שום מבחן הגיון או תצפית. זו פשוט אמונה עיוורת.

    • צודק פרדי

      אחדות ישראל, 17/09/08 12:32

      בס''ד

      שכן נאמר:'ואל בינתך אל תשען'. בקריאת שמע נאמר:

      'ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך,ובכל נפשך ובכל מאודך'.

      שום אזכור לתפיסה רציונלית שכלית.

      • בדיוק! בגלל זה בחרתי להפסיק להאמין באלוהים.

        פרדי, 18/09/08 07:12

        כשגיליתי שאני חייב לבחור בין אלוהים, לבין הסתמכות על השכל שלי ועל עדות חושי, ויתרתי על האמונה באלוהים. השכל (ביחד עם עדות החושים) הוא הכלי היחיד שיש לנו להבנת המציאות. אמנם השכל עושה לפעמים טעויות, אבל גם את זה ניתן לגלות רק באמצעות השכל.

        • פרדי נכבדי! השכל שלנו מוגבל!

          אחדות ישראל, 21/09/08 12:57

          בס''ד

          אני תפילה שתשוב להאמין באבא שלך שבשמים ובארץ.

          • השכל הוא קנה המידה היחיד לשפוט מציאות, גבולות, או כל דבר אחר.

            פרדי, 21/09/08 21:10

            לשים משהו מעל השכל (כולל אמונה) זה להתנתק מהמציאות, ולבחור במוות. אני מקיים את מה שכתוב ''ובחרת בחיים'', בשביל זה צריך קודם כל להתגבר על אמונות תפלות כמו אלוהים.

  • 40.

    מי שאין לו צער בעלי חיים הוא לא בנאדם - ואלו המוסלמים (ל''ת)

    חמור, כלב, חתול, כבש, 17/09/08 08:01

  • 39.

    גם אם 99% מהוסלמים צדיקים האחוז שנותר מקבל ממכם תמיכה (ל''ת)

    זורו, 17/09/08 07:52

  • 38.

    סופסופ ביטוי לאיסלם האחר האנושי באינטרנט

    אני, 17/09/08 06:47

    הדימוי ההוא של האיסלם הרצחני אותו מנסים למכור לנו בעולם -הוא פוגע ומסוכן ומסית למלחמה.האנשים שקונים אותו(רבים מחבריי)נכנעו לפחד ולייאוש,שאלוהים יסלח להם והלוואי גם אני .יהודייה אני וישראלית אבל לפעמים בא לי ''להמיר'' את דתי בדת חדשה ,עם חדש:עם האנשים הטובים,הסלחנים, הסובלנים.חוץ מזה את כותבת יפה.

  • 37.

    סופסופ ביטוי לאיסלם האחר האנושי באינטרנט

    אני, 17/09/08 06:45

    הדימוי ההוא של האיסלם הרצחני אותו מנסים למכור לנו בעולם -הוא פוגע ומסוכן ומסית למלחמה.האנשים שקונים אותו(רבים מחבריי)נכנעו לפחד ולייאוש,שאלוהים יסלח להם והלוואי גם אני .יהודייה אני וישראלית אבל לפעמים בא לי ''להמיר'' את דתי בדת חדשה ,עם חדש:עם האנשים הטובים,הסלחנים, הסובלנים.חוץ מזה את כותבת יפה.

  • 36.

    טרור תרבותי: במקום להשקיע בהכרת מנהגי אחיו מכל הגלויות עליו לשרת

    המיעוט היהודי שחייו בסיכון יום יום סובל גם מ, 17/09/08 06:44

    את העם הערבי האדיר ב'הכרת תרבותו'של הרוב האדיר. זו אלימות קשה מסוג נוסף נגד המיעוט.

  • 35.

    המצווה להרוג את מי שאינו מאמין

    אבי, 17/09/08 06:31

    הופכת את הדת הזו לפרימיטיבית ובלתח נסבלת בעולם התרבותי

  • 34.

    'טעות' בעולם שיש 'כמה' דתות,אם בעולם כולו היה 'דת' אחת,היה שלום (ל''ת)

    dafna57, 17/09/08 06:22

  • 33.

    חידה: אדם כלשהו ביצע פיגוע התאבדות במקום כלשהו. מהי דתו?

    שפינוזה, 17/09/08 06:09

    יש מישהו שלא אמר מוסלמי?
    זוהי דת אלימה ביותר, מסוכנת, מדכאת נשים ואת רוח האדם באופן כללי. גשו לחנות ספרים, פתחו באקראי את הקוראן, וקראו עמוד אחד. רבים הסיכויים שמה שתקראו יהיה אלים, רווי באיומים על גורל הכופרים וכו'. כזה הוא הקוראן, כזו היא הדת המוסלמית.
    במה תרמו לעולם המוסלמים במאה השנים האחרונות? תסתכלו על רשימת זוכי פרסי נובל, תלכו לספרייה ותעברו על המגזינים המדעיים החשובים, כמעט ואין שם מוסלמים.
    הכותבת משלה את עצמה. האיסלאם, ככר הפורה ביותר של עשבים שוטים, גם אם בשבילה הוא לא רע, הרי שהוא מאוד מאוד רע.
    הדתות המונותאיסטיות האחרות, נצרות ויהדות, גם הן רעות מאוד, אם כי במידה פחותה, לא ברת השוואה לאסלאם.

    • אדם כלשהו מעולם לא שקל ביצוע פיגוע-היה בטוח שאינו כבוש (ל''ת)

      אני, 17/09/08 06:53

      • אדם המקשקש סיסמאות מבלי לחשוב, ברור מה דיעותיו...???

        יוסי, 17/09/08 08:54

        מבצעי פיגוע מגדלי התאומים מעולם לא היו תחת כיבוש.ובכל זאת עשו את אשר עשו. זאת, בגלל השפעת האיסלם.
        לא חסרים עמים אשר היו תחת כיבוש, ולא ביצעו מעשים נפשעים כאלו המבוצעים ע''י ''אומת האיסלם''.
        סיסמאות בנוסח ''כיבוש'' ו''דיכוי'' כבר מזמן איבדו את תקפותן. מוסלמים יושבים כיום בארצות רבות באירופה (בהן מדינות שמעולם לא כבשו אוכלוסיה מוסלמית כגון שבדיה ודנמרק), ומנהיגים שם טרור כנגד העמים באותן ארצות.

        ואת דיכוי הנשים ו''כבוד המשפחה'' כבר הזכרנו...???

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 17/09/08 08:09

      ספר הקוראן ניתן גם הוא ע''י אלוהים לישמעאל אתה יכול לקרוא בו סביר להניח שאם תקרא מתוך עמדה שלילית מלכתחילה אז תמצא בו את הדברים שיתמכו בגרסתך אך אם תקרא בו מתוך ראיה חיובית אז תמצא בו את הדברים האחרים שסותרים דבריך אלו שציינת.
      אבל למעשה מחשבותיך האישיות אינן מספיקות על מנת לתמוך או לסתור את הטענה הבדוקה והמוכחת בקוד סתרים בו נכתב(קוד 19) ,אנוש לא יכול היה לכותבו.
      ולא משנה דתך מהי אך הקוראן ניתן ע''י אלוהים בדיוק באותה מידה שהתורה נתנה ע''י האלוהים.
      ואיני מדבר על דת(שהתפתחה ונבנתה לאורך הדורות) אלא על הספר שחובה לקוראו.
      -אין עוד מלבדו.

  • 32.

    AND IM HENRY THE 8...

    ILAN, 17/09/08 03:51

    I'm Henry the eighth I am
    Henry the eighth I am, I am
    I got married to the widow next door
    She's been married seven times before
    And every one was an Henry (Henry)
    She wouldn't have a Willy or a Sam (no Sam)
    I'm her eighth old man, I'm Henry
    Henry the eighth I am

    Second verse same as the first

    I'm Henry the eighth I am
    Henry the eighth I am, I am
    I got married to the widow next door
    She's been married seven times before
    And every one was an Henry (Henry)
    She wouldn't have a Willy or a Sam (no Sam)
    I'm her eighth old man, I'm Henry
    Henry the eighth I am

    ------ lead guitar ------

    I'm Henry the eighth I am
    Henry the eighth I am, I am
    I got married to the widow next door
    She's been married seven times before
    And every one was an Henry (Henry)
    She wouldn't have a Willy or a Sam (no Sam)
    I'm her eighth old man, I'm Henry
    Henry the eighth I am

    H-E-N-R-Y
    Henry (Henry)
    Henry (Henry)
    Henry the eighth I am, I am
    Henry the eighth I am

    Yeah!

  • 31.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 17/09/08 03:06

    אלה הקולות הנעימים ביותר לאוזני:
    קול המואזין הקורא לתפילת המוסלמים.
    קול השופר הקורא לתפילת היהודים.
    קול פעמוני הכנסיה הקורא לתפילת הנוצרים.
    וכן קולות האנשים המעירים דרוזים ושומרונים.
    וקריאת'' סאלי-ותפילה.וצפצוף הציפורים וקרקור הצפרדעים וצרצור הצרצרים.וקריאת התרנגול ופעיית הכבשים וכו,
    כשתלמד כמוני להנות מקולות אלו תבוא הגאולה.
    תענוג אמיתי של צלילים ריחות וניחוחות הנקראים חיים.
    -אין עוד מלבדו

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 17/09/08 06:35

      הקוראן הוא ספר שניתן מאלוהים האפשרות להמיר ימי צום בצדקה לעניים היא הוראה
      מבורא עולם על מנת שניתן יהיה לטפל בעני
      ובחלש ולא על מנת לענות בני אדם.
      אין לך צורך להתנצל בפני אף אדם על דבקותך באלוהים תשאי ברכה וירבו כמותך.
      -תורת משה אמת
      -אין עוד מלבדו.

  • 30.

    זהייה, האיסלם אינו עומד בינך לבין החופש שלך???

    ארז, 17/09/08 02:53

    דת בראשיתה היא תוצר של תרבות וחברה ולאחר מכן היא מקימת עימם יחסי גומלין
    כשהיא מיצבת ומקבעת אותם,את יכולה להכיל בתוכך עולם מוסלמי פנימי שתואם לחופש שאת רוצה בו,אבל במבחן המציאות,אם היית חיה במדינה שמנוהלת ע'פ חוקי השריעה,את לא היית מעיזה להצטלם כך,לא היית מעיזה לכתוב כך,ולא היית מעיזה לחוות את החופש שלך...ואף סביר להניח שלא היה מתפתחת בך אפילו המחשבה הפנימית שמותר לך לרצות...

    • Islam is not the islamic world

      m7amad kundos, 17/09/08 20:35

      that the difference between Islam and its practiced in the world

  • 29.

    פרימיטיבים שמחקים את היהדות

    שטויות במיץ, 17/09/08 02:47

    אם את כזו דתיה אז למה אתה לא עטויה ברעלות למיניהם...ויושבת בבית ומחתלת ילדים ביחד עם 3 הנשים הנוספות של בעליך....

  • 28.

    נראית דווקא שווה (כוסית) (ל''ת)

    amir, 17/09/08 01:54

    • I can see you read everything and have something to say (ל''ת)

      m7amad kundos, 17/09/08 20:36

  • 27.

    ISLAM IS A DEATH CULT

    df123, 17/09/08 01:39

    AND NO ONE WILL CHANGE IT

  • 26.

    פרימיטיבי הוא בעברית ראשוני,ולכסח לאישה את הצורה לפני היחסים גם מסורת (ל''ת)

    נעס, 17/09/08 01:25

  • 25.

    לא כל הערבים מחבלים-אך כל המחבלים ערבים! (ל''ת)

    מציאותי, 17/09/08 01:25

  • 24.

    כן שמענו על הדת הנפלאה הזאת...סתכלו---

    yoya, 17/09/08 01:22

    www.kodesh.tv/islam.htm
    www.abraham9.com

  • 23.

    רמאדאן כארים! את כותבת יפה (ל''ת)

    שאול שם-טוב, 17/09/08 00:57

  • 22.

    אז איך זה שאת פעולות הטרור לרוב מתכננים תחת גגו של מסגד זה או אחר (ל''ת)

    ברחבי העולם? התעוררי ילדה, את חיה בסרט, 17/09/08 00:47

  • 21.

    מה זה שם המשפחה אונגר? בעלה יהודי? (ל''ת)

    avi, 17/09/08 00:22

    • ואולי בעלה יהודי שהתאסלם (כמו אורי דייויס) (ל''ת)

      אלי, 17/09/08 14:55

  • 20.

    חבל רק שאין חשבון נפש בוגר בעולם האיסלאמי, על התופעה המדהימה של

    חיים, 17/09/08 00:03

    קיצוניות המובילה לזילות בחיי אדם.

    הרי הדת כשלעצמה באמת מטיפה לערכים, וכפי שאת מיטיבה לתאר - היא אמורה לחנך לאהבת הזולת, לדאגה לעניים ולכל שאר ערכי המסורת.

    אז איך זה שבכל מקום בעולם, במעשים הנפשעים ביותר נגד חפים מפשע, מעורבים איסלאמים שהם טוענים כי הם עושים זאת בשם ולמען האיסלאם ואללה?

    זה לא העולם שטוען כלפי האיסלאם שהוא קיצוני, אלא הקיצוניים הם שטוענים כי למדו זאת מתוך הקוראן, שחונכו לג'יהאד, שהשייח שלהם שלח אותם וכו'.

    אז איך אין קול ברור צלול ונהיר שזועק בקולי קולות: זה לא האיסלאם, זה שקר לשים את הקיצוניות והטרור בפי האיסלאם? זה צריך לבוא מכם, או מכן, הדתיים/דתיות שמאמינים ומאמינות בדת זו!

    • עולם איסלאמי

      פואד, 17/09/08 00:35

      כשם שיש להפריד בין היהודים לבין היהדות כך יש שוני אדיר בין האסלאם לבין המוסלמים שחלקם עושים לו שם רע!!

  • 19.

    יפה שנתנו לזה מקום. מעניין לקרוא. (ל''ת)

    גל, 17/09/08 00:02

  • 18.

    האיסלאם = דת שקרית המבוססת על הג'יהאד כלומר רצח לשם רצח (ל''ת)

    יעקב, 16/09/08 23:56

  • 17.

    השכל הישר סותר את האמונה באל

    אאא, 16/09/08 23:34

    אמונה איננה דבר רציונלי הניתן להוכחה או לביסוס לוגי ואעפ''כ דת חיונית מאד לכל חברה אנושית.הרציו לא יכול ולא צריך להיות תחליף.
    באששר לדת המוסלמית,היא אכן דת רצחנית,פאשיסטית וטוטאליטארית.הנצרות והיהדות אינן פאציפיסטיות אבל יוסדו בידי אנשים לא אלימים כלל וכנ''ל הבודהיזם.
    האיסלם נוסד בידי כובש ברוטאלי.ג'ינג'יס חאן חובש כאפיה היה המיסד של הדת הזו.היא נוסדה בדם,התפשטה בדם ומאז לא מפסיקה לשפוך דם בכל מקום.פני האיסלם כפני האיש שיסד אותו.

    • האיסלאם

      פואד, 17/09/08 00:33

      מעולם לא הייצה ליהודים פריחה כלכלית , תרבותית וגם דתית כפי שהיתה תחת האיסלאם ואני מחזיר אותך למקורות האקדמאיים וראה הרצאות של פרופ בן ששון יו''ר ועדת חוקה חוק ומשפט והדברים לעיל מצוטטים מפיו !!
      בקיצור דבריך ממדים עד כמה אתה בור טרתי משמע

      • הדת כמחלת נפש קפ''ח מטפלת במקרים כמו יהדות נצרות וכ''ו (ל''ת)

        דש, 17/09/08 01:27

      • שכחת את תקופת המלכים והאבות. איפה היו אבותיך אז? קופיף (ל''ת)

        שרה, מזרחנית, 17/09/08 07:43

    • השכל הישר סותר את האמונה החילונית

      רב ופיסיקאי, 17/09/08 01:41

      איך יכול להיות שהעולם נוצר מעצמו?

      • ומי יצר את אלוהים? (ל''ת)

        לא רב ולא פיסיקאי, 17/09/08 07:33

  • 16.

    יפה, רגיש ואמיתי

    יאיר, 16/09/08 23:31

    כל הכבוד, תיאור מדויק של האווירה והחג, לפחות כך נדמה לי. תתעלמי מהטוקבקים הרדודים והמעליבים...יש חברה אחרת - כזו שרוצה חברה משותפת - ואני חלק ממנה.

    • יאיר שלום, אמנם כך כתבה יפה מרתק וטוב שנתנו לה במה , אך עדיין ישנם

      מפוכח, 17/09/08 04:06

      מספר שאלות פתוחות שאין תשובות במאמר היפה , וכן יש כאן שאלות של טוקבקים שמעלות שאלות בעיקר בנוגע לדת האיסלם , למסורת ואני לא נכנס לפרטים אלא פקח עיניים ושאל את השאלות שאין להם תשובות , להתחבא תחת מעטה של הבנה זה פתרון קל , להתעלם מהשאלות הנוקבות זו בריחה מהמציאות

  • 15.

    9 אתה צודק אבל..

    ציוני, 16/09/08 23:28

    ספרי הקודש של כל הדתות מלאים בטוב ובחוקי מוסר שהקדימו את זמנם במאות ואלפי שנים ומלאים גם ברע כמו שאמרת רצח המונים וכו'..

    השאלה מה לוקחים מהדת..
    ביינתים מי שלוקח מהדת הכי הרבה את הרע זה המוסלמים.. כמובן שלא כולם ואולי גם לא רובם אבל חלק גדול מהם.
    ביהדות מיעוט שבמיעוט וגם הם ספק אם זה בשם ובגלל הדת..
    בנצרות עד לפני כמה עשרות שנים אכן ברמה הכי גדולה שהעולם איי פעם ראה אבל כיום גם שם זה מיעוט שבמיעוט שלוקח את הנצרות למקום של גזענות.

  • 14.

    השכל הישר כן סותר את האמונה בקוראן

    אלון, 16/09/08 23:13

    מוחמד הוא נביא אמת?

    השכל הישר אומר שאם מוחמד הוא נביא אמת, אז קל וחומר שכל הנביאים בתנ''ך ובמליון תרבויות אחרות הם נביאי אמת.

    הרי ה''ראיות'' לגבי האחרים פי כמה יותר מוצקות.

    השכל הישר אומר שאף אחד מהנביאים אינו נביא אמת, כולם היו מנהיגים מקומיים ואף אחד מהם לא חולל ניסים אמיתיים.

    • לך תלמד קצת הסטוריה לפחות על הנביא שלך... (ל''ת)

      נידאל, 17/09/08 03:47

  • 13.

    יפה מאד, שמחתי לקרוא (ל''ת)

    אלי, 16/09/08 23:10

  • 12.

    אין לי מושג על מה את מקשקשת

    חיפאית, 16/09/08 21:55

    הרחובות מהדר ומטה מלאים אורות של חוגגי רמדאן, וכל יום בשנה *ללא יוצא מן הכלל* הערבים בחליסה יורים באוויר, מעיפים זיקוקים ועושים מסיבות קולניות שנשמעות גם קילומטרים הרחק משם.

  • 11.

    קחי ברוח קלה ותביני שזה לא רק בגלל שאת מוסלמית

    בן, 16/09/08 20:52

    אלא בעיקר כי העזת לנפנף את כל הפילוסופים המערביים בטענה שהם לא מבינים כלום ואילו את, בעלת השכל הישר, למרות שלא הוכחת זאת, כן.
    אני הולך לתרגם את המאמר לפילוספית מדוברת:
    ''יומני היקר שלום, היום חגגנו עם יהודי ובעלי הקולומביאני, יענו, אנחנו נורא ליברלים. קצת התביישנו שלא נוכל לשמר את הדימוי שלנו על המסורת היפה למה בדיוק הכנו שניצלים, כי מה לעשות, כמו שסושי יותר טעים לי מפלאפל, ככה שניצלים יותר טעים ממה שסבא רבא שלי אמר, זה הילדה הקטנה החליטה, אנחנו נותנים לילדים קטנים להחליט, למה מה? מה אנחנו פרימיטיבים? מה פתאום, אנחנו מסורתיים, הנה, את הקטע שבו הגבר הולך הצידה לעשן סיגרייה ולשתות קהווה עם הל של נחלה אדום אורגינל והאישה שוטפת כלים ומנקה השארנו, למה ככה אנחנו לא נוגדים את השכל הישר ואת הבילבולי מוח של הפילוסופים שהחליטו שהנשים והגברים נולדו שווים, מה הם יודעים אלה? רק מוחמד יודע, אללה הוא אכבר!! ומה קרה שהקולומביאני ירים ת'צלחת?! למה מה!!? ככה מארחים? הוא עוד ירגיש כמו בן בית שחולק את נטל החיים המשותפים! מה אנחנו, שווים? מה פתאום. הוא אורח, אני מארחת. יש הבדל ברור, אפילו החתונה לא תוכל לגשר על ההבדל הזה. זה כמו ההבדל בין יהודים לערבים, יש אורחים, יש מארחים, פעם הם מארחים, פעם אנחנו, אבל בני אותו בית, שווים, בעלי אותם זכויות ויותר חשוב, חובות?? מה פתאום! אנחנו אורחים אז אין לנו חובות, הנה לראייה, אפילו צבא לא עשיתי ואני ידעתי יפה מאוד לנצל את הזכות שלי לקבל אפלייה מתקנת בשביל ללמוד באקדמייה המערבית יימח שמה.''
    שוב קחי ברוח קלה למרות העקיצה הצינית על אורח החיים הצבוע של ערביי ישראל. את כותבת בכלל לא רע ואת נשמעת אישה הגונה ואינטליגנטית. אגב, אני לא אומר שאנחנו יותר טובים, ברור שלא קל להיות אזרחים סוג ב' ואין סיבה לאזרח סוג ב' במדינה לשרת בצבא של המדינה שלו, אבל אין בעייה והפיתרון מאוד פשוט, תפעלו למען העלמת הדתות ונהיה שווים, אבל כל עוד תפעלי לשמר את הדת מתוך בורות ועצלות מחשבתית, תישאר האפלייה, ופעם אתם תהיו למעלה, פעם אנחנו. פעם אתם אורחים, פעם אנחנו, לעולם לא שווים. לא משנה כמה נשחק אותה ליברלים והומניים. אורח הוא לא בן בית.

    • באת להגן על הפילוסופיה, משום מה, וסתם יצאת יהיר ונודניק (ל''ת)

      רולס, 16/09/08 23:13

    • מילים כדורבנות (ל''ת)

      ג'ורדנו, 16/09/08 23:21

  • 10.

    צמים ברמאדן-טילים ברמת-גן

    סלמן רושדי, 16/09/08 18:19

     

  • 9.

    האסלאם אלים בדיוק כמו היהדות

    אמיר חסן, 16/09/08 16:24

    התנ''ך מלא ברצח עם שנעשה בשם אלוהים. ההבדל הוא שיש פשוט יותר מוסלמים ושבאופן היסטורי הם היו יותר חזקים, וכמו הנצרות, היה להם פשוט יותר הזדמנויות להפגין את האגרסיביות של מערכות אמונה. תנו ליהודים את הכוח וגם הם יהיו אלימים כמו מוסלמים.

    חוץ מזה, כמובן, רוב היהודים ורוב המוסלמים אינם אלימים. טור יפה מאד.

    • כמה מחבלים מתאבדים בשם היהדות אתה מכיר?

      שאהיד, 16/09/08 17:36

      ליהודים יש כוח ובכל זאת חוץ מקומץ של קיצונים מבין המתנחלים אף יהודי לא שולח את הבן שלו להיות שאהיד ולהרוג אנשים נשים וילדים חפים מפשע שלא עשו לו כלום, או להרוג את אחותו עצמו ובשרו כי היא ''חיללה'' את כבוד המשפחה.
      התנ''ך נכתב לפני אלפי שנים. השאהידים ורצח על רקע של כבוד המשפחה קיימים היום.

      • האמת שאתה צודק בקטע של הנשים

        אמיר חסן, 16/09/08 20:29

        ומהבחינה הזו היחס של האסלאם הוא פשוט מפגר ומעליב ואלים יותר מכל הדתות ביחד. אין מה לדבר. וגם נכון שאצל המוסלמים יש מתאבדים בשפע לעומת קומץ תמהונים אצלנו. אבל בגדול לא חסרה אלימות בתפיסה היהודית - החל מ''שפוך חמתך'' וכלה במה שקורה ביצהר.

        אבל למה ללכת ליצהר? תראה מה קורה בטוקבקים פה. כותבת בחורה על הרמדאן, על המשפחה שלה, על היחס שלה לדת ויש כאלה שעונים לה בכל מיני התלהמויות אגרסיביות. כאילו בשם היהדות - אבל זו בושה ליהדות.

        • אתה מניח שכל מי שלא מאמץ את הגישה הליברלית

          אאא, 16/09/08 23:38

          ביחס לנשים הוא מפגר או פרימיטיבי או מעליב ואתה טועה.בני האדם הם מין שבו הזכר הוא דומיננטי.ככה אנחנו בנויים הדת הליברלית כופרת בזה,ניסתה לשנות את זה באמצעות הפמיניזם וזו אחת הסיבות בגינן לא נותרו למערב הרבה שנים של דומיננטיות.
          כל רעיון שניסה לעצב מחדש את הטבע האנושי,הביא לקריסה של התרבות שנבנתה סביבו.

    • האם המספר הרב של המוסלמים לא נובע מהשטלטות אלימה שלהם על חצי עולם?

      ערן, 16/09/08 23:25

      והמרה דת בכפיה של כל עובדי האלילים במזרח התיכון ובאפריקה, אשר לעומתן הקולוניאליזם נראה זניח לחלוטין?
      האם היהודים והנוצרים לא חיו בארצות האיסלם תחת מעמד חוקי נחות, המוכתב ע''י חוקי עומר, שאינו נופל בהרבה מחוקי האפרטהייד?

    • 3 הדתות הסוציאליסטיות הן הרצחניות

      אאא, 16/09/08 23:36

      מכולן

      הקומוניזם,הנאציזם והליברליזם רצחו וירצחו יותר מכל דת אחרת.
      שלא לדבר על הקולוניאליזם שהיה רעיון חילוני לגמרי ואומץ בחדווה בידי הליברלים.
      כל דת היא אלימה וללא דת לא תיתכן חברה אנושית.

    • חסן,האיסלם מעצם הגדרתו אלים בהרבה מהיהדות.

      ארז, 17/09/08 02:21

      האיסלם והיהדות דורשים שניהם כפיפות לרצון האל,אבל בהבדל עיקרי אחד.היהדות דורשת ציות לחוקיה מקבוצה אתנית מצומצמת,עם ישראל,והטריטוריה שבה העם היהודי אמור לגור ולקיים את חוקי התורה ,גם היא מצומצמת ביותר,חלק זעיר בהשוואה לגודלו של העולם.היהדות לא שואפת להשתלט על שטחים נוספים,ואינה דורשת שכל בני האדם יכפפו עצמה לחוקיה...או מבחינה מעשית,היא אינה מחיבת את העם היהודי,מנהיגיו וצבאו,לפעול להמרת דתם של שאר בני האנוש בעולמנו,או לכיבוש העולם,נהפוך הוא!
      האיסלם לעומת היהדות,רואה בהפיכת כול בני האדם למוסלמים מטרה עליונה,ובניגוד לחוקי הנצרות, שגורסים שההמרה צריכה להתבצע רק בדרכי שכנוע ונועם,האיסלם דורש תוצאה בכל מחיר-אם דרכו נועם אינן מצליחות,אפשר ואף חובה לבחור בחרב. הדרישה לשליטה רוחנית מוחלטת בעולמנו,מובילה כמובן לצורך בשליטה טריטורילית גלובלית וחסרת גבולות...ומחיבת את מאמיניה לכך.
      מכאן, מתחיב שהאיסלם יגרום לאלימות כפולה ומכופלת מהיהדות,והנתונים העובדתיים מוכיחים זאת.מצד שני,כמובן שהמתודיקה האגרסיבית של המוסלמים בגיוס מאמינים,לעומת הפסיביות ואף ההימנעות מכך ביהדות,היא הסיבה העיקרית להבדל העצום בכמות המאמינים.

      ועוד דבר,יפה אמרת,שרוב היהודים ורוב המוסלמים אינם אלימים,אך גם צריך להודות בכך שבכל אדם קיים יצר רע ואלים,(חלק גדול ממהות האמונה וציוויי האל הבסיסיים,הוא לשלוט בו ולהדבירו)וכאשר לתוך בסיס האמונה מוכנסים גם אלמנטים שנותנים לגיטימציה ואף מחיבים אלימות בקנה מידה עולמי ,היצר הרע והאלים מקבל הכשר וכיוון,והפוטנציאל לאלימות אצל המאמינים גדל.

    • אל תנסה למכור לוקשים-היהדות אינה דת מסיונרית ולא כופה את עצמה בכוח החר

      שרה, מזרחנית, 17/09/08 07:45

      ב

  • 8.

    האיסלם הוא דת שמטיפה לאלימות.

    למה לטשטש עובדות?, 16/09/08 15:12

    ''לעתים רחוקות, כשיוצא מישהו ביוזמה פרטית להעיר את האנשים, הוא קורא בלחש כדי שהשכנים היהודים לא יתלוננו עליו לעירייה שהוא עושה רעש באמצע הלילה'' (ציטוט מהכתבה). איזה שקר וכזב ! כל מי שגר בגליל לא יכול לישון לילות שלמים כי שהערבים עושים חתונות הם יורים ברובים והם עושים רעש ובחיים לא מנמיכים את הרמקולים והמשטרה מפחדת להיכנס לכפרים שלהם ולהשליט את החוק. אז לתאר את הערבים כשיות תמימות שמפחד מהשכנים היהודים שיתלוננו עליו שהוא עושה רעש זה שקר וכזב ועיוות קשה ביותר של המציאות. דבר שני האיסלם מטיף בפירוש לאלימות. אז אל תנסי לצייר אותו כדת של שוחרי שלום. ומוחמד שלך היה נשוי לכמה נשים אז בתור אשה זה צריך לקומם לך את השכל הישר שלך שאת מתגאה בו כמשהו שלא סותר אמונה. אף אחד לא מנסה למכור לך דימוי על הדת שלך אז אל תבללי במוח שטויות. בתור אחת שרכשה השכלה (ועוד בהיסטוריה) תפקחי את העיניים ותראי לבד מה המוסלמים בני עמך עושים בשם הדת שלך. כל מה שהם עושים בשם האיסלם זו עבודה עצמית ולא איזה דימוי שאדם מערבי מנסה להדביק לך. טלי קורה מבין עינייך והפסיקי לייפות את הכיעור.

    • הכללות הכללות הכללות

      גל, 17/09/08 00:06

      יש מיליארד מוסלמים בעולם. לא כולם תוקפנים. היא מספרת על יפו, אז מה אתה מתנפל עליה על מה שקורה בגליל? גם אברהם אבינו וגם יעקב אבינו היו נשואים ליותר מאשה אחת. ושלמה המלך? מה לעשות?

      • נו באמת

        אביחי, 17/09/08 02:11

        ביפו הערבים מנומסים יותר מאחיהם בגליל...
        אשרי המאמין
        שקוף שאין לך מושג מה קורה שם.
        אגב, אתה צודק בקשר להכללות, אבל יש מקרים בהם טיעון ''ההכללה'' משמש רק כתירוץ פוליטקלי קורקט כדי לא לדון במשהו אמיתי וכואב.

    • you r superficial

      m7amad kundos, 17/09/08 19:56

      what do you know MOhammad?
      what do u know about education, i recommend you to read.
      not history but to read period.
      your argument is so weak and superficial

      • מה אתה יודע על מוחמד,יא חביבי?

        to m7amad kundos, 19/09/08 00:34

        אם לשפוט לפי הקוראן,ומסורת ה'חדית'-אז האלימות,חוסר הסובלנות והדרישה לכבוש ולהכניע כל מה שאינו מוסלמי,החלה עוד שהאיסלם היה בחיתוליו,ומוחמד עצמו השריש באיסלם הרבה מהחוליים שמתקימים בו עד היום

  • 7.

    רמדאן אצלכם זה טבאייך

    יפואי, 16/09/08 14:26

    בחודש הזה ההוצאות על האוכל שוברות שיאים בעולם הערבי והאיסלאמי, הלילה הופך ליום והמון כסף ואוכל הולכים לשווא, עלק להרגיש עם העניים, ממש מרגישים עם העניים בחודש הזה, זוהי הרוחניות, למלא את הכרס בלילה כדי לא להיות רעבים ביום, נמאס מהצביעות של הדתיים.

    • don't be blind

      m7amad kundos, 17/09/08 19:49

      well i don't mind saying that there is a lot of hypocritically religious groups, BUT BUT BUT SHAME ON, who knows better than you how things are going in Jaffa, your home town, where just 20 families have money to eat meat at the iftar!!!!! don't be blind 7abibi

  • 6.

    הכל טוב ויפה עד שאתם מגיעים לקטע של ''איטבח אל יהוד''... (ל''ת)

    י, 16/09/08 13:59

    • בנאתיים מי שאומר אטבח זה צה:ל נגד אוכלסיה פלסטינית , ממליך לך לקרוא יו

      נידאל, 17/09/08 03:48

      יותר ספרים על מלחמת 48ומה שהיה לפני..

      • ממליץ לך לקרוא את הפרוטוקולים של זיקני ציון

        י, 17/09/08 10:13

        אולי אתה עוד תאמין לעצמך...

  • 5.

    יישר כח זהייה

    אחדות ישראל, 16/09/08 11:05

    בס''ד

    אפרופו חודש צום הרמאדן,אז בתורה- בספר דברים נאמר:

    'כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם,כי אם על מוצא פי ה' '. גם אנחנו היהודים נמצאים בעיצומו של חודש אלו''ל-חודש הרחמים והסליחות-המכיננו לקראת הימים הנוראים,או בקיצור:יום הכיפורים-יום הדין בו אנו גם נדרשים לענות את נפשותינו.
    זהייה,הכתבה היתה מאוד מעניינת ונשמח לקרוא ולדעת עוד אודות דת האסלאם מנקודה טולרנטית(סובלנית).
    שיהיה לך צום מועיל,וגם אם אינך צמה,אז רמאדן קארים בכל מקרה שיהיה.

  • 4.

    כל כך קרוב

    ענת, 16/09/08 10:05

    ופתאום, מאמר אחד מזכיר לנו כמה איננו מכירים דווקא את התרבות והרוחניות הקרובה אלינו ביותר - אלה של שכנינו לרחוב, לעיר, למדינה. כן ירבו!

    • צודקת. אף אחד לא מכיר את המחבלים המתאבדים ואת הטרור האיסלמי.

      כולם ישנים כמוך, 16/09/08 15:13

      את צודקת גם שהטרור האיסלמי הוא מאוד רוחני. ברור.

      • אדיוט

        ענת, 16/09/08 19:46

        היא מדברת על טרור? היא מדברת על חייה כאישה צעירה ביפו.
        כמו שכשאני מדברת על דרך רוחנית כזו או אחרת אני לא טורחת להתייחס באותה נשימה על מעשי צבא הכיבוש לישראל. מרגיז אותך מה שאמרתי עכשיו? זה בדיוק מה שאמרת אתה, רק הפוך

        • צבא הכיבוש

          דוד, 17/09/08 03:19

          מזל שקיים צבא הכיבוש ואת (ענת) יכולה לכתוב ןלהשמיץ, כי אם הוא לא היה קיים, (אולי) אם היית נשארת בחיים, היית כותבת מקנדה.
          יתכן שבתוך תוכך זה מה שאת רוצה !

          • דבר בשם עצמך דוד

            ענת, 17/09/08 18:30

            אני לא הולכת לשום מקום. לא אני ולא הדעות שלי. זה המקום שלי, אבוד לך

      • כולם יודעים שיש טרוריסטיםאך גם אני שזרקו לי פצצה על הראש יודעת שיש גם

        אני, 17/09/08 07:01

        ניסו להרוג אותי בפיגוע -איני שוכחת שיש טרוריסטים אבל יש מיליוני מוסלמים שיזדעזעו מזה בדיוק כמוני וכמוך

  • 3.

    תודה על ההצצה לעולם שאני פחות מכירה

    קרן, 16/09/08 09:49

    הגיע הזמן שיהיו כתבות גם על רוחניות איסלאמית.

    • הצצה ??? הפיגועים הרצחניים , לינצ'ים ,11 ב-ספטמבר- ואת עדיין צריכה (ל''ת)

      להציץ ??? הלו , תיתעוררי ! ....ה ל ו ......, 17/09/08 08:53

  • 2.

    תודה על המבט

    ש., 16/09/08 09:37

    וואו, מאמר כתוב ממש יפה, שפה כזאת לא קוראים פה כל יום.גם יפה, וגם שפה...
    מסורת זה חשוב, ובעיקר ההתבוננות בה.
    שיהיה צום קל.

  • 1.

    רמדאן כרים! טור יפה מאד (ל''ת)

    אלי בהלול, 16/09/08 08:41