• 8.

    מה משמעות חודש חשוון ? (ל''ת)

    חנה, 26/10/08 13:12

  • 7.

    מה משמעות חודש חשוון ? (ל''ת)

    חנה, 26/10/08 13:12

  • 6.

    like a virgin (ל''ת)

    madona, 11/09/08 16:24

    • או, או, או (ל''ת)

      צביקיהו הפיקי, 11/09/08 23:11

  • 5.

    שלוש הערות:

    דתיה, 10/09/08 17:02

    א. לקרום הבתולין אין שום קשר ליכולת ההתעברות. הקרום אינו חוסם את הרחם (עובדה שדם הוסת מסוגל לצאת דרכו).

    ב. מה לאסטרולוגיה וליהדות? מה קרה ל''אין מזל לישראל''?! (כנראה נדחה - כמו עיקר דברי חז''ל ופוסקי ההלכה - מחמת עליונות הניו-אייג' והפסאודו-פמיניזם של הקרויים ''תלמידי הרב יצחק גינזבורג'')

    ג. מה הכוונה ב''תלמידי הרב יצחק גינזבורג''? מישהו חושש לחתום את שמו? גם חיברו את המאמר כמה אנשים, ראוי ששמותיהם יופיעו כמחברים. גם אם המאמר נכתב בהשראת מורם ורבם, אפשר לציין זאת מבלי להתחבא מאחורי אנונימיות. משהו בחתימה המוזרה הזו מעורר אי-נחת גדולה (המונחים ''עדריוּת'', ''קולקטיביות רעיונית'' ו''איבוד העצמי'' עולים לי כרגע, ובודאי יש עוד).

    • תשובות

      עורך הקטע, 10/09/08 21:12

      א. טכנית אמנם אפשר להתעבר עם קרום בתולין, אך אין זה עיבור נורמלי דרך זיווג אלא באופן חריג ויוצא דופן. עיבור באופן הרגיל כרוך בביתוק הבתולין. קיומם של מקרים יוצאים מן הכלל אינו מפריך את הכלל אלא רק מראה שבמקרים חריגים הוא אינו תקף. התעקשות עליהם נוטה להחמיץ את ההתבוננות במהות הענין.
      ב. אנשי תורה רבים עסקו באסטרולוגיה, לא כשיטת חיזוי כפי שציינו אלא כמערכת סמלים החושפת פן מסוים בבריאה. ספר יצירה למשל עוסק במזלות, ולפחות רס''ג, רמב''ן, הראב''ד והגר''א חשבו שהוא חלק מהיהדות, כי הם פירשו אותו.''אין מזל לישראל'' מדבר על השפעתם המגית של המזלות, שאין לה קשר למאמר.
      ג.האנונימיות היא משום שהכותב אינו כותב בשם עצמו, אלא מנסח את דברי הרב.

    • אני בהחלט ממליץ לדתיה לא לקפוץ ולבקר ללא שמץ ידיעה בתורה...

      יהודי, 11/09/08 07:10

      הגמרא (ולא רק הזהר)בהחלט מתייחסת לנושא גם לאסרונומיה וגם לאסטרולוגיה-אברהם אבינו היה מומחה בתחום,ומאחר שראה שאין לו ב''מזל'' ילדים שאל את השם במה אדע כי אירשנה? עקרונית יש לישראל מזל(מחלוקת בגמרא)רק שאפשר להתעלות מעליו ע''י תורה,מצוות, ושינוי מעשים...זה לא פשוט אך אפשרי. נאמר אף שאפילו לספר תורה יש מזל.והדעה שאומרת שאין מזל-מתיחסת רק לאותם חריגים שמתעלים בדרך שצינתי.התנגדות חז''ל לעיסוק בנושא היא רק לגבי עתידות-אבל החלק של האישיות בהחלט מופיע-רק שצריך לנתב נכון את הכלים שקיבלנו ולכן התורה לא מגדירה אופי טוב או רע ,זה תלוי בבחירה שלנו ולאן ניתבנו את הכלים שקיבלנו.

  • 4.

    ל-1 ואודי אדם ברמתכם קולט את קליפת הפרי וזרק את תוכו (ל''ת)

    גמדים טרוטי עיניים, 10/09/08 13:22

    • ל-4 אדרבא בוא תלמד אותנו במה אתה מאמין...ולמה אתה משתמש בשפה של מה...

      יפה מאוד, 11/09/08 23:49

      שאתה לא מכבד...האם אין בתרבות שלך מספיק ביטויים אלא מדברי חז''ל???מעניין שכל המתקיפים את התורה משתמשים בשפתה על מנת להוכיח את דברם...אין שפה אחרת עם תוכן???רק סיפור קטן:הייתה אישה שאמרה לבעלה שהשכנה לא יודעת לכבס-הכביסה תמיד נראתה מלוכלכת...יום אחד ראתה כביסה נקיה ואמרה לבעלה,שמישהו לימד את השכנה סוף סוך לכבס.הבעל אמר לה-פשוט היום ניקיתי את החלון...בקיצור,ענק- טול קורה מבין עינך.

  • 3.

    רבי, אמור לי מה אתב חושב

    ואומר לך מי אתה, 10/09/08 11:40

    מזל שלא נכנסת לתיאורים פלסטיים

  • 2.

    ב''ה...סוף סוף משהו שאפשר ''להריח''בו איכות

    אהוד, 10/09/08 09:10

    אמיתית...בלי קשר אם מאמינים או לא..
    אני לא דתי..אבל..אפשר להגיד שהרגשתי משהו''יהודי''אמיתי בכתבה..תודה רבה

    • במרכאות. (ל''ת)

      אודי, 10/09/08 11:19

  • 1.

    סוף סוף משהו משלנו-תודה. (ל''ת)

    יפה מאוד., 10/09/08 04:38

    • ''משלנו''?! אכן שיטה טובה לבחון אמיתות ועומק... (ל''ת)

      אחת, 10/09/08 17:03

      • אני חושב שבכל חיפוש צריך להתחיל מהקרוב לרחוק-וזו התחלה. (ל''ת)

        יפה מאוד., 11/09/08 06:54