• 21.

    השאלה היחידה שלי: האם הוא ''עובד'' על כולם?

    פרדי, 13/09/08 06:56

    או שהוא מאמין במה שהוא אומר, כי הוא קודם כל ''עבד'' על עצמו? אני נוטה לכיוון האפשרות הראשונה.
    בכל מקרה, אוסף כזה של גיבוב שטויות מזמן לא ראיתי. ''אין אמת'' הוא אומר, ומצפה שאנשים יקבלו את זה בתור אמת. ''אי אפשר להכיר בו אך בכל זאת הוא קיים'' - ואיך הוא יודע זאת אם ''אי אפשר להכיר בו''. סתם תרגילי אוננות מחשבתית.

    IP: 67.188.3.144דווח על תגובה זו

  • 20.

    מושון , אענה לך בתגובה חדשה, נהיה צפוף שם למטה

    בודהיסט, 09/09/08 18:44

    נתחיל מהשאלה השנייה,
    עוד לא חיסלתי את כל הסבל שיש לי, אבל מהזמן שהתחלתי לתרגל את הדרך והלימוד של הבודהה הסבל שלי קטן בהמון, ורמת האושר עלתה פלאים. אז אפשר לומר שאם התקדמתי ואפילו טיפה, אז אני מניח שאפשר להתקדם עוד טיפה ועוד טיפה ועוד טיפה ואז למה לעצור, למה אי אפשר להשיג אושר שהוא רציף כל הזמן, יום יום, שעה שעה רגע רגע, תמיד אושר עילאי. בלתי תלוי בגורמים חיצוניים שבא מפנים. לדעתי אפשרי והכל על סמך ניסיון אישי אז אתה מוזמן לנסות אם תרצה, ואם לא אז לא. מה שנוח לך.

    לגבי הסוגייה השניה, אני לא אמשיך להתכתב בנושא הריקות כי קשה להעביר אותו בטוקבק ולראייה היא שאני מרגיש שאתה לא לגמרי מצליח להבין אותו, ואולי אני טועה ואתה כן אבל יש חשש שאחרים שקוראים את התגובות עלולים לא להבין ולהתבלבל ואני לא רוצה לקחת על עצמי קארמה של ללמד דברים שגויים שיכולים להביא סבל לאנשים - מצטער שאני מפסיק את הדיון הפילוסופי שאתה כל כך רוצה להעמיק בו. אני כן אגיד דבר אחד למען הסדר הטוב. ריקות זה לא אין! זה לא , לא קיים!! ממש לא. חשוב להדגיש לכל מי שקורא את התגובה, לפני שאתם קראתם את התגובות על ריקות המציאות הייתה קיימת לכם בצורה כלשהי, גם אחרי שתלמדו הכי טוב בעולם ותבינו ריקות מעולה המציאות תהיה קיימת עבורם אותו הדבר בדיוק!! המציאות קיימת, ממשית מתפקדת, ויכולה לגרום סבל או אושר תלוי בקארמה. אז לא להתבלבל, יש סבל ונזקקים בעולם והדרך שלנו להגיע לאושר העילאי היא ע''י עזרה לזולת, שמירה על המוסר והאתיקה וכיבוד הזולת והמנעות מפגיעה בו. זה חלק חשוב שצריך לזכור בלימוד הבודהיסטי!! לשמור על מוסר!!!
    יום טוב ומלא אהבה וחמלה לזולת, וגם לך מושון.

    IP: 79.178.165.208דווח על תגובה זו

    • אז מה זה מוכיח?

      מושון, 10/09/08 11:06

      יש הרבה אנשים שלקחו תרופה וזה עזר להם במשהו אחד, להניח שמכאן אם תיקח יותר מהתרופה אז היא תרפא הכל?...חוץ מזה, מי איבחן אותך כחולה? בודהא? אתה? אתה מרגיש חולה? נראה לך שלא אמורות להיות תאונות, שלא אמור להיות מוות? שלא אמור להיות כאב? למה?...בכל מקרה, מילה אחרונה לגבי החץ המורעל - התשובה כי ''אני'' יריתי אותו היא בדיוק הנפילה לקיצון - הרי ''אין אני''...הרעל עצמו יוצר את ה-''אני'' אזי איך בכלל התוצא של הרעל הוא זה שירה אותו...נראה לי שאתה לא מבין, אבל זכותך לא להיכנס לעומק...רק שתדע שמה שלי חשוב בכל הדיונים הללו הם בעיקר שני דברים - תיקון של הרעיון המעוות כי העולם בחוץ הוא אשליה שיוצר העולם הפנימי...ותיקון הצד המעוות השני שנאחז ברעיון כי קיים עולם פנימי (ה-אני) שמשליך את העולם שבחוץ...כל אחת מההנחות הללו הם האמאמא של הבורות, כמו שנגארג'ונה אמר שום דבר לא מתחיל ושום דבר לא מסתיים - העולם הפנימי לא מתחיל משום מקום ולא מסתיים בשום מקום וכנ''ל לגבי העולם החיצוני - מה שיש זה מה שיש, הבורות היא התחימה שמגדירה ''אני'' כנפרד מהחיצון, או שמגדירה עולם חיצון כתוצר אשלייתי של פנים ניצחי אינסופי...יום טוב

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • :) לא נותר לי אלא לחמול רבות

        בודהיסט, 10/09/08 16:15

        הבודהיזם בא ללמד שזו שגיאה של המיינד, אי הבנה, ההזדקנות והמחלות והמוות לא חייבים להיות, אפשר לא למות! אפשר! צר לי שאתה מניח אחרת בגלל שלמדת וראית ובגלל אגו שלא מאפשר ללמוד על דרך אחרת. לא נותר לי אלא לחמול. מקווה שבעתיד תבשיל קארמה יותר טובה ותפתח לאופצייה, תתחיל ללמוד ברצינות, לתרגל ולראות אחרת ואז להשתחרר מהמוות. קצת ענווה לא תזיק, ביננו חיים אנשים לא פחות חכמים ממך שתרגלו את הדרך ומאמינים על בסיס התנסות שאפשר לנצח את המוות ושזו שגיאה של מיינד ספוג בבורות. אתה יכול להמשיך לפרש את הבודהה איך שנוח לך. זוהי בדיוק הבורות שמלמדים עלייה בבודהיזם.
        העולם הוא לא מה שיש ואתה שם עליו נפרדות, כי אין שם עולם שקיים שם בחוץ מבלי שאתה השלכת אותו. העולם כולו השלכה שלך כולל השלכה של נפרדות מהזולת. וצר לי שאתה שוב נופל לקיצוניות וטוען ש''אין אני'' הבודהיזם לא טוען שאין אני, כי אם אין אני שקיים מצד עצמו בעל טבע עצמי. כזה אני אין, אבל בהחלט יש השלכה של אני שנפרד מהזולת ומתפקד וממשי והכי חשוב, חווה סבל, סבל רב, של מחלות, מלחמות, עוני, חוסר סיפוק, זקנה.. ו...מוות!!! אני איבחנתי את עצמי כחולה, אחרי התבוננות אמיתית, כנה ומעמיקה בתוך תוכי. עם הרבה ענווה ושקט, וכנות אמיתית עם נכונות להודות בטעותי. יש סבל, לא רק אצלי גם אצל כל שאר היצורים!! וצריך לעשות הכל כדי לחסל את הסבל!! ויש דרך לחסל את הסבל.
        בהצלחה.

        IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

        • ענוה - ללא ספק צריך!

          מושון, 10/09/08 20:36

          כשתצליח לא למות (או לחסל את הסבל) בוא לספר לי...בינתיים אתה מבטיח הבטחות שעוד לא קוימו לך-אז אם אתה מבקש ענוה-חפש אותה קודם כל קרוב-תגיד שאתה משער/מנסה-לא שאפשר לחסל את הסבל-את זה אתה לא יודע! - וכל היופי בדברי בודהה זה שהוא לא דורש שום אמונה, ההוכחה היא בתוצאות-כרגע אצלך התוצאות הם לא בגדר יוצא מהכלל - גם לי היו תקופות נפלאות בחיי...בקשר ל-''אין אני''...הכוונה היא בפשטות שאין גרעין יסודי ניצחי ובלתי משתנה של אני, ואם העולם לא קיים מצד עצמו ואתה לא קיים מצד עצמך - נובע בהכרח שאין בכלל צד...יום טוב ובהצלחה לך בדרכך, אנא ממך שתף אותנו כשתחווה ריקות בצורה ישירה, או כשתגיע לנירוונה או כמובן כשתגיע להארה ותפסיק לסבול...

          IP: 93.172.15.188 דווח על תגובה זו

          • מושון,לא התכוונתי לפגוע בך

            בודהיסט, 11/09/08 08:28

            מצטער אם נפגעת. זו לא הייתה הכוונה במילה ענווה. הכוונה הייתה שאם אדם רוצה ללמוד משהו הוא צריך לבוא בענווה, כי אם הוא בא אם אגו ואם מחשבה של אני יודע כבר או מחשבה שהכל שטויות הוא לא יצליח ללמוד משהו חדש שאולי (אולי) נכון. לאחר השיעור / הלימוד או מה שזה לא יהיה אפשר להחזיר את מערכת הידע והאמונות הקודמות ולבחון את הדברים שנאמרו. לגבי חיסול הסבל. ההמלצה היחידה שיש לי היא שתתחיל לתרגל ברצינות דרך רוחנית ראויה לשמה, זה לא חייב להיות דווקא בודהיזם, יש עוד דרכים רוחניות ראויות, רק תוודא שהן אכן אוטנטיות ומביאות לחופש מוחלט ואולטימטיבי. אחרי שתתחיל לתרגל מעט זמן. אז ההשלכות שלך של העולם, שהוא ריק מצדו הוא ישתנו אט אט ואז תתחיל לראות ולפגוש אנשים שראו ריקות.. שהגיעו לנירוונה, שהגיעו להארה.. תתחיל לפגוש מלאכים. כי המלאכים רק רוצים לעזור לנו כל הזמן, הם פה מסביבנו , אנחנו עוד לא יכולים לראות אותם כי המיינד שלנו לא טהור. כדי לראות מישהו מואר אנחנו בעצמנו צריכים להיות מאד קרובים לשם. לגבי נושא האמונה/מאמין וכו' , למען האמת עד שלא רואים ריקות ישירות אי אפשר לדעת בוודאות, תמיד נשאר צל קטן של ספק. ככה זה עם כל דבר, עד שאין חוויה ישירה זה נורא קשה להאמין ב-100 אחוז. אב לאט לאט שצועדים בדרך ורואים את ההתקדמות ומבינים את הלוגיקה והפילוסופיה ומהרהרים עלייה ומודטים עלייה וממשיכים ללמוד ולצבור חסד בעולם , לאט לאט האמונה הופכת לאמון וכל זאת על בסיס התנסות אישית. ודבר אחרון לסיום. כמו שהגליל של העט הוא ריק מצד עצמו ונכפה עלינו בתור בני אדם לראות שם עט. אבל הוא ריק מלהיות עט מצד עצמו. כך גם הגליל של היד שלך, שנכפה עלינו לראות שם יד של בן אדם. כי זה ריק מצד עצמו. ובאותה מידה שזה יכול להיות בגלגול הבא טלפיים זה גם יכול להיות, אם עושים את העבודה, יד של מלאך, או יד של ישויות מוארת, עשוייה כולה אור שלא מתכלה/ מזדקן ומת . אתה מוזמן להמשיך בדעה שחייבים למות, אבל זה לא אומר שהיא נכונה, זה רק אומר שהתייאשת לשאול למה זה ככה בגיל מאד קטן. ועכשיו את מאמין בזה ולא מנסה לבדוק אחרת. אגב אתה תמיד מצטט את אותו הבית של נאגארג'ונה אבל הוא כתב אלפי בתים למה לא תמשיך לקרוא את השאר אולי תתפתח דעה אחרת על הלימוד

            IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

            • לא נפגעתי

              מושון, 11/09/08 11:27

              יותר מכך אני לא מבין גם מה היה אמור לפגוע?!? לגבי לימוד (ענווה)...כשה-''מורה'' יגיע רק עם מה שיש לו (חוויה של שיפור מסויים ומוגבל ותו לא שיכול להתרחש ממיליון גורמים) ולא יכריז כי הדרך מובילה להארה לפני שחווה זאת בעצמו. אז גם אני אגיע כמו כלי ריק..., אתה בא ומספר לי (ולכולם) על נפלאות וזוועות הקארמה ללא שיש לך שום ידיעה פרטית שלך בנושא! בנוסף אתה עוד מוסיף את ההמלצה לגבי דרכים רוחניות כי: ''רק תוודא שהן אכן אוטנטיות ומביאות לחופש מוחלט ואולטימטיבי'', כאילו שאתה וידאת...אם הייתה לך כנות אינטלקטואלית היית מודה שאתה ***מאמין*** לאנשים שאומרים שזה אפשרי, אין לך שום ידיעה בנושא, יש לך אנשים שנראים לך רגילים לחלוטין ולא מצליחים לחולל שום דבר יוצא מגדר הרגיל, אנשים שאם צובטים אותם הם מצטבטים, הם מתים סביבך, הם חולים סביבך והם מספרים לך שבחור שחי לפני 2500 שנה ושמת מהרעלת מזון מחזיר מקולקל הצליח לנצח את הסבל ואת המוות - ועל מה אתה נסמך שהופך את כל הסיפור הזה ללוגי מבחינתך? על זה שכלב לא חושב שעט הוא עט...אני לא אומר שאתה טועה, אני לא יודע! הבעיה שלי היא שאתה חושב שאתה לא **מאמין** שעברת איזשהו תהליך לוגי שהוביל אותך למסקנה שכל מה שאתה רואה מרגיש הוא טעות ומה שמספרים לך הוא אמת - חבוביק, זו בדיוק אמונה - אין לך כרגע ולו עדות קלושה ביותר שאתה בדרך הנכונה, אתה אמנם רגוע יותר ובטח פחות תוקף אנשים אחרים וזה בצורה די הגיונית מוביל לכך שלא מתקיפים אותך בתגובה - שום דבר מיוחד בינתיים! אם זכור לי טוב, בודהה לא ביקש שום אמונה, רק לנסות דרך פשוטה שמובילה לחיסול סבל כשההוכחה היא ההצלחה - בינתיים לך אין שום הוכחה, רק הבטחות ואמונה - שיהיה לך בהצלחה! יום טוב

              IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

              • מאיפה אתה יודע את כל זה?

                בודהיסט, 11/09/08 12:13

                ניסיתי בכל התגובות שלי להביא את הלימוד של הבודהה כמו שלימדו אותי מוריי היקרים והנפלאים. ניסיתי ככל הניתן לא לכתוב לך על החוויות והתובנות שלי לגבי הדרך. אני רק אמרתי ואומר שוב שאחרי שצועדים בדרך מתגלים דברים חדשים שלאט לאט הופכים את האמונה לאמון. וכל זאת על בסיס חוויה אישית וישירה. כמו כן כתבתי לך שעד שלא רואים ריקות ישירות , וגם אם אתה מתרגל 50 שנה את הדרך ויש לך הרבה תובנות וחוויות כאלו ואחרות, אם לא ראית ריקות ישירות עדיין יהיה לך איזשהו ספק . וכשאמרתי את זה התכוונתי שעד אז אתה הולך עם איזה אמונה ברמה כזאת או אחרת, וגם אני נכלל בקטגוריה הזאת. לגבי שאר הדברים שאמרת רק נותר לי לומר שהכל קארמה, ואיך שאתה רואה ותופס את המציאות לא חייב להיות אותו הדבר כמו אחרים וכמוני ולכן אתה יכול לראות דרך רוחנית בצורה מסויימת ואני יכול בצורה אחרת, ולשנינו יש תפיסה תקפה ונכונה עבור עצמו, כי אין שם משהו בחוץ שהוא כך או אחרת מצד עצמו.

                IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

              • ועוד משהו לגבי לוגיקה

                בודהיסט, 11/09/08 12:20

                בבודהיזם הטיבטי בזרם הגלוקפה , אחת מבין 5 המקצועות שהם לומדים במשך 20 שנה במנזר הוא לוגיקה. אז אני הייתי קצת בודק את הדברים שאני אומר לגבי הלוגיקה של הבודהיזם וספציפית הטיבטי , כי אני לא חושב שאתה למדת כל כך הרבה שנים לוגיקה. ואחרי שתלמד אפילו קצת לוגיקה בודהיסטית תגלה עד כמה הלוגיקה המערבית שלמדת היא דפוקה. אם תעשה פולמוס עם כל נזיר שסיים 20 שנה במנזר הוא מפיל אותך מהרגליים תוך שניות. ההבנה שלנו והלוגיקה שלנו כל כך דפוקה , מעולם לא למדנו את זה. הלוגיקה הכי בסיסית ודפוקה שאנחנו חוטאים בה היא שאנחנו מניחים שכשהגוף מפסיק לתפקד אז גם התודעה , שמתבטאת דרך הגוף חייבת גם כן למות. כאילו שאם אנחנו רואים אוטו שמתרסק לגורמים אנחנו מניחים שבוודאות גם הנהג מת. עכשיו שלא תבין לא נכון, אני לא אומר שחייבת להיות תודעה שהיא נפרדת מהגוף וממשיכה, זה לא הטיעון הלוגי שמסביר זאת (יש הסבר לוגי ארוך ויפה מאד לזה) . אני רק אומר שאנחנו לגמרי בטוחים ב-100 אחוז במלא דברים שמעולם לא בדקנו אותם לעומק ועשינו עליהם קצת ניתוחים לוגיים. כי אנחנו מעולם לא למדנו לוגיקה כמו שצריך. אני מכיר לא מעט דוקטרים ופרופסורים ואני חכמים מאד שלא מצאו עדיין סתירות בלימוד הלוגיקה הבודהיסית. זה עדיין לא מוכיח כלום. אבל זה אומר שאולי יש סיכוי שהבודהיסטים יודעים על מה הם מדברים.
                אז אני מאחל לך בהצלחה בחזרה, כל דרך שעוזרת להביא יותר אושר לי ולזולת ולחסל את הסבל שלי ושל הזולת היא דרך מצויינת ואם אתה על אחת כזאת אז בהצלחה ושתהיה מאושר.

                IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

                • דבר ראשון

                  מושון, 11/09/08 12:47

                  תנסה בלי ''דפוקה'' כל כך הרבה פעמים, אני מתחיל לחשוד שאני מעצבן אותך וזו לא כוונתי...דבר שני, אין שום היסק לוגי כזה או אחר של מה קורה אחרי המוות הפיזי - למען האמת רוב רובם של דייריו של כוכב זה מאמינים בסוג מסויים של המשך של אותו נהג - של גרעין יסודי שממשיך הלאה אחרי המוות הפיזי - מה שמגוחך בכלל בטענה שלך היא שדווקא בבודהיזם נאמר בפירוש שאין שום נהג...(וזה ציטוט של בודהא - אני יכול לחפש אותו אם תתעקש) - שום יסוד בסיסי שממשיך הלאה...לא אמרתי שבודהיזם הוא טעות או שטיעוניו לא נכונים, אתה ללא ספק לא יכול לייצג נאמנה את הלוגיקה הטיבטית, אתה מתקשה לנהל ויכוח ברמה של לוגיקה ''דפוקה'' (מערבית) והלוגיקה הטיבטית לא רק שמצרפת את השלישי הנמנע, אלא גם את הרביעי...מה שאתה יכול לעשות הוא לפאר אותה (תפאדל! גם אני מעריך אותה אם כי לא גיבשתי דיעה עליה - ואני מדבר אגב על טיעוניו של נגארג'ונה בטח שלא אלו של דבורה. אגב, מה שנאגארג'ונה עשה לא היה פולמוס אל מול ''לוגיקן מערבי'' אלא כי אם ניתוח של פילוסופיות מערביות ו-''תקיפתם''...את זה עשה גם ''מערבניק'' כמו זנון שהראה את הבעייתיות של תנועה ושל הנחות מסוימות אחרות (הפרדוקסים של זנון) - שניהם אגב, הלוגיקה שהציג נגארג'ונה והן הפרדוקסים של זנון מעידים על אותו דבר - ''רציפות''...הפרדוקסים עצמם נוצרים עקב אובייקטיזציה ולכן אני מזכיר כל כך הרבה את נגארג'ונה בהקשר של ''לא מתחיל לא נגמר'' - כי זה גם הפתרון שאני חשבתי עליו...יום טוב ושוב בהצלחה

                  IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

                  • הלכת לישון התעוררת בבוקר

                    מרים, 11/09/08 13:51

                    החלפת בגדים, עליונים ותחתונים, שכחחת חלק מהדברים שעשית אתמול ושילשום, אין שום מושון שהמשיך מאתמול כי מושון לא קיים בפני עצמו, יש המשכיות ורציפות, אבל באותו זמן יש את מושון שממשיך מאתמול.

                    מישהוא (דני) חיי היום, עזב את החיים, התעורר, החליף גוף, ואין הכרח שהחדש הוא של אדם, החליף את המיינד הגס, אין שום דני החדש שקיים מצד עצמו, יש רציפות והמשכיות, אבל באותה עת יש את דני החדש בגוף החדש והמקום החדש,, שיתכן שיזכור ויתכן שלא את חייו הקודמים.

                    IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

                  • ממש לא הבנתי אותך

                    בודהיסט, 11/09/08 16:00

                    חצי תגובה לא הייתה מובנת לי. כאילו ענית למישהו אחר ולא לי. כתבת על כל מיני דברים שאני לא אמרתי, הנחת הנחות לגבי שהן לא נכונות. מאד מצטער לא יודע מאיפה אתה מביא את כל זה, אין לך מושג מה למדתי, איפה, אצל מי וכמה זמן אני מתרגל את הלימוד. לא אמרתי שאתה דפוק כי אם הלוגיקה שנלמדת במערב ולכל מערבי יש אותה כולל לי. הבודהיזם לא טוען שיש גרעין יסוד שממשיך אבל הוא כן מדבר על המשך התודעה ושהיא לא נפסקת כשהגוף נפסק/מת. זה מה שהתכוונתי בתגובה שלי. לגבי זנון ונאגארג'ונה, לא מבין איך זה קשור לרציפות.. אשמח אם תסביר. מה הקשר של רציפות. מה זה בכלל אומר רציפות, אני לא מכיר את התיאור הזה. וגם תנסה לשבת ולהרהר ולחשוב לעצמך האם אפשר לחלק אותך לשניים, ואם כן אז תמשיך לחשוב האם אפשר לחלק את אחד החלקים שוב לשניים. ואם עדיין התשובה כן אז תמשיך לחלק ותגיד לי מתי עצרת ולא הצלחת יותר לחלק לשניים. שווה לשבת ולחשוב על זה... זה הכוונה שדברים מעולם לא התחילו. אתה לא יכול למצוא את סוף החלוקה, את אותו גרעין יסודי שקיים שם בחוץ

                    IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

                    • שאלה תיאולוגית שקצת מסקרנת אותי בעניין הבודהיזם

                      בועז.פ, 11/09/08 17:29

                      האם הבודהה היה בודהיסט ? ואם לא, איך זה שבודהיסטים מבססים את כל אמונתם על מישהו שכלל לא היה בודהיסט ?

                      IP: 87.70.103.203 דווח על תגובה זו

                      • לא

                        בודהיסט, 11/09/08 22:06

                        לא היה בודהיסט, למען האמת המילה הזאת לא נמצאת בכתובים בכלל. מה שבודהה לימד נקרא דהרמה או דהאמה תלוי מאיזה מדינה אתה. ואתה יכול להיות דהרמיקו ז''א צועד בדרך הדהרמה או בלימוד של הדהרמה. הבודהיסטים לומדים את הדהרמה. אלו מהם שהם דתיים מגדירים את דתם בכודהיזם,אבל כל בוקר הם לוקחים מקלט בבודהה (ישות מוארת) בדהרמה (התורה והלימוד של הבודהה) ובסנגהה (אנשים שצעדו בדרך והשיגו את החוכמה והתובנות) ןכל בודהיסט רוצה לממש את שלושת אלו בליבו. להיות מואר ולהשיג את התובנות והחוכמה בליבו. מקווה שזה עונה לשאלתך.

                        IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

                      • נו, וישו היה נוצרי? (ל''ת)

                        מושון, 16/09/08 19:03


                        IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

                    • רציפות

                      מושון, 16/09/08 19:00

                      את החלוקה שעשית עשו בזמנו גם האטומיסטים היווניים (זרם פילוסופי), הם הגיעו לסקנה כי נובע מכך כי יש חלקים בסיסיים להם הם קראו ''אטומים''...זנון לעומתם הציג את הפרדוקסים שלו, הפרדוקסים שלו מראים למעשה שכל ניסיון לחלוקה של המציאות לאובייקטים ופעולה יוצר בהכרח פרדוקסים...לדוגמא, חץ נע אל המטרה מנקודה A לנקודה B, בשביל להגיע לשם הוא צריך להגיע לנקודה בין A ל-B, נניח C...ולפני נקודה C הוא צריך להגיע לנקודה בין A ל-C וכן הלאה עד אינסוף - כך שהחץ לא יכול לנוע לעולם, אבל הוא נע - פרדוקס!...זה נקרא פרדוקס הדיכוטומיה (אם זכור לי נכון), ההבדל היחידי שפה הוא מחלק מרחקים שהחץ עובר עד אינסוף ואילו אתה מחלק אדם..., הפתרון לדעתי של ה-''פרדוקס'' (בודהיסט לא יבין אוןלי מה הפרדוקס כאן) הזה הוא רציפות, זה אומר שה-''מקור'' לטעות הוא הדואליות, המחשבה כי יש חץ (אובייקט) ש-''נע'' (פעולה) אל עבר מטרה (אובייקט)...וזה לא נכון! יש רק מכלול רציף, תחשוב על זה לצורך הויזואליזציה של עניין כ-גוש ''חומר'' שמכיל בתוכו את כל מיקומיו של החץ מהרגע שנורה עד שהוא פוגע במטרה, הכל כגוש אחיד וסטטי - זה ה-''ככיות'' של המציאות, מה שה-''תודעה'' שלך עושה היא אובייקטיזציה של האחידות הזו, של הרציפות ומחלקת לאובייקטים ולתנועות...כמובן שגם הויזואליזציה שלי וגם ההסבר הם אובייקטיזציה בעצמם ואי לכך מהווים תיאור מעוות של המציאות...אגב, שים לב שבחלוקה שלך, אתה יכול לחלק הרי כל חלק מהציאות, את היד, את המכונית, את הכל, כלומר שהחלוקה האינסופית הזו עד לנקודה (חוסר מימדים) היא נכונה לגבי כל נקודה ונקודה במציאות, כך שלמעשה אין הבדל מהותי בין מה שאנחנו מכנים כ-''יש'' ומה שאנחנו מכנים כ-''אין''...שום דבר לא מתחיל ושום דבר לא נגמר (גם האוויר סביבך וגםן אתה מתחלקים באותו אופן ומגיעים לאותה נקודה - קרי חלוקה אינסופית) - כלומר שהכל רציף...

                      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

    • לבודהיסט, רציתי רק לומר

      ירמי, 10/09/08 23:40

      שכתיבתך מדברת הגיונית ומעניינת.

      IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

      • תודה, אבל כל מה שאני כותב למדתי ממורי היקרים

        בודהיסט, 11/09/08 08:30

        שום דבר פה הוא לא שלי, ואם המורים שלי והמורים של המורים שלי והמורים שלהם וכו.. שמרו על הלימוד טהור והעבירו את מה שלמדו, אז אפשר לומר שהלימוד הוא בדיוק אותו הלימוד של הבודהה מלפני 2500. מזל שיש לנו מורים נפלאים ויקרים

        IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

        • דוגמת העט והכלב

          מושון, 11/09/08 11:31

          מכיוון שנגארג'ונה יצר מושגים שבהם בודהה מעולם לא השתמש והרחיב את האמירה לכדי אמירה אונטולוגית אפשר לומר בוודאות שאתה לא נמנה על משנתו המדוייקת של בודהה כפי שהועברה לפני 2500 שנה, אתה יכול לטעון שזו הפרשנות הנכונה יותר והתואמת ביותר את כוונותיו ומטרותיו של בודהה, אולם ללא ספק הרבה מהדברים שאתה אומר נסמכים על נגארג'ונה ועל אחרים שבאו אחריו שכל אחד מהם הוסיף על הלימוד המקורי! יום טוב

          IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

          • ניכר שלא קראת את הכתבים של נאגארג'ונה וגם לא את הלימוד של הבודהה

            בודהיסט, 11/09/08 12:07

            1. נאגארג'ונה כמעט בכל בית שני אומר שזהו הלימוד של הבודהה,זה מה שהבודהה אמר ולימד. ולא מוסיף שום דבר מעצמו כי אם מסביר ומפרש זאת לקהל המאזינים שמולו בצורה שהם יבינו זאת.

            2. הדוגמא של העט והכלב היא לא של נאגארג'ונה, היא דוגמא במושגים יותר עכשיויים, למען האמת הדוגמא האמיתית מהספרות הבודהיסטית היא של כוס עם נוזל בתוכה

            3. בודהה אמר שאחרי שהמופע הזה שלו יעבור מן העולם הוא יחזור ויופיע וילמד דרך המורים שלנו. אז אפשר לומר שהמורה שלך הוא מופע הבודהה בשבילך. אבל צריך ללמוד הרבה ריקות ולתרגל הרבה את הדרך כדי להבין שהלימוד שאתה מקבל מהמורים שלך (בהנחה שהוא טהור) הוא לימוד ישיר של הבודהה בעצמו. אבל זה לאט לאט, זה לא ביום אחד.

            בהצלחה ושיהיה לך יום טוב וסופ''ש נפלא

            IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

            • נעשה את זה פשוט

              מושון, 11/09/08 12:51

              לא איכפת לי איך נגארג'ונה פותח את הבתים, העובדה היא שהוא תובע מושגים שבהם בודהה לא התשמש ומרחיב את היריעה עליה דיבר בודהה לכדי אמירה אונטולוגית! אמרתי כבר, יכול להיות מאוד שזו הייתה כוונתו המקורית של בודהה (שבוצעה אחרת בגלל קהל השומעים), ואולי לא...שוב, עכשיו זה כבר עניין של פרשנות ושל אמונה ולא של העתק מדוייק! ברור לחלוטין שהם לא דיברו על עטים ואם זכור לי, גם לא היה שם כלב...ולחלק השלישי, האם אתה יודע בודאות שהמורים שלך הם בודהה, או מאמין שהם כאלו? יום טוב

              IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

              • העט והכלב...

                בודהיסט, 11/09/08 15:48

                מושון יקר, תלמד קצת לעומק תגלה דברים אחרים. בודהה לימד 50 שנה , הוא לימד לימוד רב שהתאים לקהל השומעים. הוא לימד בודהיזם ההינהיינה (היום אפשר למצוא אותה בתאילנד) הוא לימד מהיינה (נלמדת בעיקר בטיבט) וכמובן לימד טנטרה. הלימוד מתאים לקהל המאזינים, ולכן יש הרבה לימוד על הבודהיזם שלתלמיד המתחיל / התלמיד שלומד מאינטרנט, זה יכול להשמע מבלבל ולא תואם וכו' אבל אין סתירות בלימוד של הבודהה וכך גם במפרשים והמבארים שהגיעו אחריו וצעדו בדרך ע''פ הלימוד שלו והשלימו אותה. בכל מקרה אני חושב שחבל על המשך השיחה איתך. כי אתה כבר יודע בודהיזם, החלטת כבר מי אמר מה ומתי ואתה יודע הכי טוב. בהצלחה בדרכך. הכי חשוב זה לא לפגוע בזולת ולעשות רק טוב. ולא משנה מי אמר את זה ומתי. בהצלחה מכל הלב.

                IP: 79.178.142.191 דווח על תגובה זו

  • 19.

    ופשטת עורך ולבשת אורו והיית אחד. (ל''ת)

    anamo, 08/09/08 20:04


    IP: 217.132.40.118דווח על תגובה זו

  • 18.

    המבחן האולטימטיבי הוא...

    ניצן, 08/09/08 12:41

    מה עושה טוני פרסונס כשאישתו עצבנית עליו...

    IP: 132.68.248.201דווח על תגובה זו

  • 17.

    המבחן האולטימטיבי הוא... (ל''ת)

    ניצן, 08/09/08 12:39


    IP: 132.68.248.201דווח על תגובה זו

  • 16.

    למושון

    בודהיסט, 08/09/08 10:44

    תראה לי תכונה אחת שקיימת אצל אדם כלשהו מצדו הוא? ברור שלא תמצא כזאת כי אין, ולכן גם אין אדם שהוא מואר מצידו הוא. בנוסף, יכול להיות שכרגע יש מסביבך מוארים ואתה פשוט עוד לא יודע לזהות אותם, אולי אשתך? אולי אבא שלך, אולי מישהו מהילדים שלך, אפילו הזקן שנדחף בתור לסופר הוא יכול להיות מואר שבא ללמד אותך משהו ולקדם אותך להארה , אולי פיתוח של סבלנות ואורך רוח. האם אתה יודע איך מישהו מואר נראה? איך הוא אמור להתנהג? איך נזהה אותו? מיינד לא מואר יתקשה מאוד לזהות מואר.

    IP: 79.178.165.208דווח על תגובה זו

    • אני מסכים עם כל מילה

      מושון, 08/09/08 14:42

      ההבדל ביננו הוא מה זה אומר...(לדעתי השקשוקה הבודהיסטית הזאת היא איון לוגי עצמי משעשע, היא צירוף מילים שיוצרות חוסר אמירה מוחלטת) :) אגב, אם בלוגיקה פרדוקסלית עסקינן - ברשותך שאלה...האם הקונספט ''מצד עצמו'' קיים מצד עצמו? ואם לא, איך אני אמור בכלל לענות על אם משהו קיים מצד עצמו? יום טוב

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • ברשותך אענה לך בשאלה, אבל אתה בחור חכם ואתה תבין מה התשובה לשאלתך

        בודהיסט, 08/09/08 17:10

        האם האמת או המציאות האולטימטיבית יכולה להיות מנוסחת במילים שהם אמת קונבנצינלית? האם אפשר לדבר על המציאות האולטימטיבת בעזרת מילים קונבנציונליות.

        מה שעצוב, הוא שעל פניו נראה שאתה אוהב את הפילוסופיה ואת הלוגיקה ואת כל החוכמה, אבל נעצר שם. יש מעבר לפילוסופיה על ריקות, חוסר עצמיות וקיים מצד עצמו. המציאות הקונבנציונלית תראה אותו הדבר לבן אדם ששמע הסבר על ריקות ולאחד שמעולם לא שמע על זה, ואפשר להתפלסף עד מחר, בודהה ונארגארג'ונה וכל השושלות המוארות עד ימינו לא באו להתפלסף, למרות שהם פיתחו את הלוגיקה והפולמוסים לרמה מדהימה, הם באו להוציא מסבל. הלימוד על ריקות, וקיום תלוי אומר דבר פשוט, שהמציאות נקבעת ע''פ איך שאני מתנהג לזולת! ואם אני רוצה להפסיק לסבול עליי לשמור על מוסר ולא לגרום סבל לזולת, ולהפך לגרום לו אושר. לבודהיזם אין מטרה אחרת, הלימוד של הבודהה הוא על איך יוצאים מסבל, ולא לעשות שקשוקה מריקות ומילים שבין כה לא יכולות להמחיש את המציאות האולטימטיבית. הם רק באות לנסות לעזור להבין את הסבל שלנו, ואת הדרך לסוף הסבל שלנו. אז יאללה קדימה לעבודה. מי צריך עזרה?

        IP: 79.178.165.208 דווח על תגובה זו

        • ועכשיו לנושא העיקרי...

          מושון, 08/09/08 20:12

          אני לגמרי גמרי גמרי לא מסכים עם משל החץ המורעל...אני חושב שזה דווקא קריטי להבין מי ירה את החץ...לפעמים חץ מורעל הוא דווקא תרופה מצילת חיים...הבעיה בבודהיזם (זה המקורי, לא השקשוקה של היום) היא הנחות היסוד שלו - המטרה שלו...מה לעשות, ככה אני רואה את זה (ולא! אני לא נסיך בארמון שלא ראה ''סבל'' מימיו)...יום טוב

          IP: 89.139.74.135 דווח על תגובה זו

          • יש תשובה לשאלה

            בודהיסט, 09/09/08 08:31

            הסיבה שהיא ניתנה במקומות אחרים היא שהבודהה בא ללמד איך לצאת מסבל ואם הוא רואה שתשובה מסוימת לא תקדם אדם מסוים אל עבר היציאה מסבל אלא רק תזיק אז הוא לא עונה ושותק. אבל למען האמת, לכל מי שמתחיל לתרגל את הדרך ברצינות, ואפילו לא הרבה זמן, התשובה מתבררת לבד. :) בהצלחה ויום טוב

            IP: 79.178.165.208 דווח על תגובה זו

            • ולי יש את האמת המוחלטת בכיס של הג'ינס שלי

              מושון, 09/09/08 15:03

              ברצינות...אם יש לך את התשובה, אז תן אותה, אם כל מה שיש לך אלו הצהרות והבטחות שמור אותם לעצמך.
              חוץ מזה שכמו שאמרתי כאן ובמקומות אחרים, אני מסכים עם ארבעת האמיתות הנאצלות, אני פשוט לא שותף לחמישית - זאת שחושבת שהמטרה שלנו היא לחסל את הסבל ע''י איון של הסיבתיות.
              יום טוב

              IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

              • אבל יש רק ארבע אמיתות - אין חמישית

                בודהיסט, 09/09/08 18:34

                1. יש סבל
                2. יש מקור לסבל
                3. יש קץ לסבל
                4. יש דרך לסוף הסבל

                בדרך הרביעית הבודהה מלמד את הדרך לסוף של הסבל.

                אני אתן לך רמז לתשובה לשאלות שאתה מחפש עליהן את התשובה, וספציפית למשל החץ המורעל. בסופו של דבר, ואחרי שעושים תקופה מדיטציות מתחילים לראות ולחוות את זה. -- אתה הוא זה שירה את החץ המורעל. אני מניח שעכשיו אתה גם מבין למה תשובה כזו לאנשים מסויימים יכולה לא להועיל בדרך ואף להזיק להם. לכן עדיף לפעמים לשתוק ולאט לאט התשובות יגיעו... בכל מקרה כל עולמך הוא השלכה של הקארמה שלך, אמנם ריקה, אך כופה עלייך עולם סובל וכואב, עם צער רב , עוני מלחמות מחלות זקנה ומוות.

                IP: 79.178.165.208 דווח על תגובה זו

                • האמת החמישית

                  מושון, 10/09/08 10:56

                  היא זו שמניחה שה-''משחק'' הוא לסיים את הסבל...היא הנחה מובלעת שאם יש סבל יש מקור לסבל יש אפשרות לסיים את הסבל והיא נעשית בדרך מסויימת אזי מכאן נובע ש-''צריך'' לסיים את הסבל...מה לעשות...אני לא שותף למסקנה החמישית...מה גם שלפי דעתי בודהא לא התכוון לסיים כאב לסיים מוות וכיו''ב, אלא רק את הפער בין הככה-יות לתשוקה...יום טוב

                  IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

              • פאדמהסמבהווה - הבודהא הגדול של אין סופ האור, בכתביו, מסביר

                ירמי, 14/09/08 15:52

                אם היה ברור לך לחלוטין שהגילגול הבא שלך הוא בתור אדם, אין צורך לעסוק בבודהיזם. אבל כיון שרוב הסיכויים להיולד כחייה במקרה הטוב או פרטה, סוג חיים סובל יותר או באחד הגיהנומים שהסבל שם בלתי מניתן לדימיון, וכל הנ''ל לתקופות זמן ארוכות מאד. אזי מוטב שתנקה את הקארמה שלך ותעסוק בדהרמה ומהר...

                לאלו שיגיבו בחייאת..מספיק את הגיהנום אשאל..על סמך מה אתם שוללים...
                הרי גם נאגרגו'נה המצוטט על פני כל תגובה פה, טען שהגיהנום קיים, אחרת אינו יכול להיות בודהיסט (למי שיבקש ציטוט).

                IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

                • ציטוט בבקשה (ל''ת)

                  מושון, 16/09/08 19:01


                  IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • ואגב

        בודהיסט, 08/09/08 17:14

        גם הקיים מצד עצמו ריק, וגם הריקות ריקה, והריקות של הריקות של הריקות, גם כן ריקה.
        כי ריקות זה מושג/מילה / קונספט פילוסופי שאני ואתה מדברים עליו עכשיו בעולם יחסי קונבנציונלי. בגלל שהאמת האולטימטיבית לא ניתנת לתיאור של מה היא כן באמצעות מילים קונבנציונליות אז תמיד מדברים בשלילה, מה היא לא. ריקות פירושה היעדר. היעדר תכונות או קיום עצמי לדברים . וכמו שאמרתי גם הריקות שאנחנו מדברים עליה ריקה

        IP: 79.178.165.208 דווח על תגובה זו

        • המשך לדברייך...

          מושון, 08/09/08 20:16

          ואי לכך (כל מה שאמרת), מגיעים חזרה מהריקות אל המציאות הקונבנציונאלית...כי גם ''תכונת ההעדר'' (הריקות) אינה תכונה...היה אגב הרבה יותר פשוט אם במקום לבחור להשתמש במילה ריקות הייתם פשוט משתמשים במילה רציפות - ואם לא הבנת...הרעיון הוא פחות או יותר ש ''שום דבר לא מתחיל ושום דבר לא נגמר'' - רציפות=ריקות...יהיה לכם הרבה יותר קל להעביר את הרעיון בלי להגיע לקיצון ש-ריקות=חוסר קיום...יום טוב ונפגש בכתבה של דבורה...

          IP: 89.139.74.135 דווח על תגובה זו

          • כשאתה אומר אתם למי אתה מתכוון?

            בודהיסט, 09/09/08 08:29

            המילה של ריקות היא תרגום למילה שונייטה מסנסקריט, הריקות נלמדה כבר לפני 2500 שנה. אתה תמיד מפספס נקודה אחת שהיא מאד חשובה, הריקות לא באה לבד, היא תמיד באה עם קארמה. אתה מבין, המציאות נעדרת תכונות משל עצמם אבל עדיין קיימת ומתפקדת, ומה קובע את התפקוד והממשות שלה? הקארמה! והקארמה היא אותה אנרגיה (אם תרצה) שאני פעלתי כלפי הזולת בעבר וזה חוזר אליי היום. זה כמו משל ההד מהבודהיזם. אדם עומד ביער וצועק, לאחר כמה שניות הוא שומע קול בחזרה. הקול שחוזר אליו הוא לא קיים באמת אבל עדיין מתפקד נכון? אם הוא צועק ''אתה אידיוט'' זה מה שיחזור אליו ''אתה אידיוט'' ככה גם במציאות. אז המילה רציפות לא עוזרת להשתחרר מסבל, קארמה וריקות כן! בעוד שאתה מנסה למצוא תיאור פילוסןפי , בודהה בא להוציא מסבל.
            יום טוב והרבה אהבה

            IP: 79.178.165.208 דווח על תגובה זו

            • ללא ספק, הצדק בדברייך

              מושון, 09/09/08 14:58

              אני לא בא לחסל שום סבל! זו לא המטרה לדעתי/אמונתי...אין לי שום רצון לאיין שום דבר! או ''לחזור''/''לנקות'' וכיו''ב את ה-''מיינד''...וכבר אמרתי לא פעם שההתבטאות כי ההד ***שלך*** חוזר ***אלייך*** ספוגה בבורות, כיוון ש-''אין אתה'' וה-''הד'' לא חוזר לאותו אדם (שלא קיים שם גם ככה מצד עצמו)...כמו שאמרתי, קארמה היא לא אישית, אם היא כן הייתה אישית היה נובע בהכרח שיש איזשהו יסוד בסיסי מתמשך וקבוע - וכידוע לשנינו - אין!...הדיון הפילוסופי שלי הוא כל מה שניתן לעשות במילים (לי זאת הדרך היחידה לטקבק)...והתיאור הפילוסופי שלי הוא הרבה יותר מדיון פילוסופי, כי ההבנה שהמילה ריקות אינה שווה ל-''אין'' היא חשובה מאיין כמותה, ההבנה שרציפות היא התיאור היותר מדוייק קריטית להבנה של מה זה אגו ונגד איזו בורות אתם נלחמים, כי עם כל הכבוד ללימוד שלכם אני מקבל את הרושם לא פעם שאנשים הולכים ברחוב ומנסים לראות ''שקוף''...או ''להעלים'' את העולם...אבל עזוב אותי, לך לבחור הסובל ופתור לו את הסבל - הרי זה מה שאתה טוען שאתה יודע לעשות...יום טוב

              IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

            • ועוד איזו מילה לגבי חיסול הסבל

              מושון, 09/09/08 15:06

              האם חיסלת את הסבל של עצמך? כי אם לא, אז לא ברור לי איך אתה מעיד על זה שהשיטה של בודהא עובדת. יום טוב

              IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • מה יש לך מאורג'נדה משה...., אופס.. מה יש לך מגיהנום, מושון? (ל''ת)

        ירמי, 09/09/08 04:34


        IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

  • 15.

    זה לא ממש חדש

    חי בחלום, 08/09/08 09:05

    כלומר, קראתי את הראיון ולא הבנתי האם אני קורה את סרי ראמנה מהארשי או מורה רוחני בריטי.
    מי שסבפק, ממליץ בחום על ''talk with sri ramna maharshi, full''. ניתן להוריד חינם באינטרנט.
    לסיום
    the question only arises because of the ''I am the body'' idea. Liberation, being a natural state is not to be gained, since if it was to be gained, it would be as insantient as the body.
    The illusion should be broken, that's all/

    IP: 212.179.79.2דווח על תגובה זו

  • 14.

    ראיתי את השורה שלו 'אין דבר כזה ''אינדיבידואל'''

    פרדי, 08/09/08 05:10

    והחלטתי לתפוס אותו במילה שלו. זה בזבוז זמן להתייחס למי שאינו קיים.

    IP: 64.139.9.62דווח על תגובה זו

  • 13.

    וואו , איזה מן ''איש'' או בועה היולית של משהו....

    ענתי, 08/09/08 01:14

    אני אישית מאוד אוהבת אוהדי כדורגל בריטים , על אחת כמה וכמה כשהם קצת מתבגרים , ועדיין נשארים עם שרידי החוליגניות המקועקעים שלהם משנות השישים,
    מיסטר פרסונס כנראה חווה כמה חוויות חוץ גופיות באותן שנים שהזכרתי , וכעת הוא אינו קיים יותר בצורה בה אנו מנסחים קיום...

    :-) בכל מקרה , אל תפריעו לעצמכם , נראה לי שסבבה לו לגמרי עם איפה שהוא , איפה שזה לא יהיה
    ואם אתם לא שם ..עזבו אתכם.. במילא לא תצליחו

    IP: 85.250.209.2דווח על תגובה זו

    • סחתיין ענתי-ה מ ל ך עירום ,אבל איך העזת להסתכל-תתבישי. (ל''ת)

      הנוזף, 08/09/08 05:06


      IP: 77.125.102.210 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אז יש אין טוני פרסונס? האם יש או אין אותך?

    ראובן, 08/09/08 00:52

    ברגע מסויים של שחרור מהזדהות עצמית אנו חופשיים להמשיך לשחק את עצמנו בחן ובקלילות.

    IP: 85.250.190.164דווח על תגובה זו

  • 11.

    די לטימטום ולתוהו ווהו,שיבין מה רוצה מעצמו ואח''כ ידבר. (ל''ת)

    הנוזף -שלא מעריץ פילוסופיה ריקנית., 07/09/08 23:46


    IP: 77.125.102.210דווח על תגובה זו

  • 10.

    האג'נדה שלי חיסול הסבל ? בהחלט כן!! ברור! מה לא כולם רוצים למצוא אושר?

    כבול בסבל, 07/09/08 22:08

    אני חושב שזה ביסוד של כל יצור חי למצוא אושר ולחסל כל סבל. אף אחד לא רוצה לסבול, אני לא מכיר מישהו שקם בבוקר ומאחל לעצמו שהיום הוא יסבול. כולם רוצים למצוא אושר, בשביל עצמם ובשביל הילדים שלהם, ההורים שלהם, המשפחה, החברים וכו' . אז האם זו האג'נדה שלי?? בין אם אני אומר זאת ובין אם לא, אני מחפש דרכים להפסיק את הסבל שלי ושל האוהבים שלי. ומהכתבה ומהדברים שנכתבו פה עוד לא מצאתי. ריקות, גלים, ים, עצמי, נפרד , הבנה .. לא אומרים הרבה. לא עוזרים הרבה. לעומת זאת אם כבר מושון הזכיר בודהיזם, בהחלט הבודהה מתאר מצב של חיסול סבל וגם מלמד דרך לחסל את הסבל.
    לילה טוב לכל המנסים לעזור, העצה הכי טובה שניתנה לי, היא לקום מחר בבוקר ולצחצח שיניים, - תודה :)

    IP: 79.178.165.208דווח על תגובה זו

  • 9.

    הבודהיזם לפי דבריו היא דרך שמונעת שיחרור, אז איך הוא מסביר שישנם

    ירמי, 07/09/08 19:06

    כל כך הרבה מוארים בודהיסטיים, כלומר שהגיעו להארה על ידי זה שצעדו בדרך הבודהיסטית ומלמדים או לימדו בודהיזם. בודהא עצמו הוא מואר שמלמד בודהיזם על מנת להגיע לשחרור שהוא המצב היחידי החופשי מסבל, אזי לפי טוני בודהא המואר מלמד דרך שמונעת שחרור? או בודהא המואר מלמד דרך שאינה מובילה לשחרור מסבל? וטוען שהיא כן מובילה לשחרור?! אזי לפי דבריו בודהא טועה ומטעה, אזי לפי דבריו ישנו מואר שטועה ומטעה או שבודהא לא היה מואר? קצת מוזר..בלשון המעטה...

    IP: 24.63.89.170דווח על תגובה זו

    • הוא כנראה טוען או

      מושון, 07/09/08 19:40

      שלא הבינו את דבריו של בודהא, או שבודהא לא היה מואר...

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • קשה לי להאמין שהדלאי לאמה לא הבין את בודהא, וקשה לי להאמין שהדאלי

        ירמי, 07/09/08 22:53

        לאמה טועה כשאומר שבודהא היה מואר.
        טענה מוזרה של טוני לדעתי..

        אגב מוארים

        מילארפה מואר מארפה מואר נאגרג'ונה מואר, ויש עוד הרבה הרבה שמוזכרים כמוארים או בודיסאטוות בדארגה העשירית. וזה רק מזכרוני כרגע שמכיר פסיק של פסיק מהספרות והמקורות הבודהיסטיים.

        IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

        • טוב, אמונה כבודה במקומה מונח (ל''ת)

          מושון, 08/09/08 14:43


          IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

    • ועוד מילה ברשותך

      מושון, 07/09/08 19:46

      אין ***הרבה*** מוארים, היו מעטים מאוד! זו אחת מהסיבות הרציניות ביותר לפקפק בבודהיזם - כמות המוארים (אם כי כמובן כל בודהיסט טרי יאמר לך שכמות המוארים היא הרי השלכה שלך ולכן אין הרבה תוקף לטיעון שלי - או שלך למען האמת) - שא ברכה! יום טוב.

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • לפי ידעתי יש הרבה מאד מוארים,-וזו אחת הסיבות להבין עד כמה

        ירמי, 07/09/08 22:47

        הבודהיזם אפקטיבי. כל מורה בודהיסטי שפגשתי היה ברמה ענקית, זו אחת הסיבות שאני מבין עד כמה הבודהיזם פרקטי ומהיר תוצאות.

        IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

        • הערה קטנה

          בועז.פ, 07/09/08 23:29

          לפי מה שהבנתי מדבריו, אם תצא מנקודת ההנחה שאני ואתה לא באמת קיימים מחוץ לדמיון שלנו, גם הדלאי לאמה לא קיים וגם הבודהה לא היה קיים.
          זה מה שנקרא להרוג את הבודהה אם אתה פוגש אותו בדרך.

          IP: 87.70.103.203 דווח על תגובה זו

          • אזי גם בודיהזם לא קיים ולכן אין לדבר עליו כדרך שמונעת שחרור. או

            ירמי, 08/09/08 00:59

            מזרזת שחרור, אזי על מה דיברתם כשהיזכרתם את המילה בודהיזם?

            IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

          • כתבה טובה (ל''ת)

            ירמי, 08/09/08 01:33


            IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

    • אז זהו... שאין!! :-)

      (), 08/09/08 08:32

      אין ''כ''כ הרבה מוארים בודהיסטים''... זה יחסי ציבור נטו :-)...
      ''מוארים'' יש בכל הטעמים ובכל הסגנונות... כי.. אין תורה אחת ואין אמת אחת וזה כל הסיפור על רגל שניה..

      IP: 77.126.248.234 דווח על תגובה זו

      • מה זאת אומרת אין אמת אחת?

        בן, 08/09/08 18:19

        למה אתה מתכוון כשאתה משתמש במילה ''אמת''?

        IP: 77.126.87.209 דווח על תגובה זו

  • 8.

    לא 'ממטרתי' שוחררתי,'במסע רוחני' צמוד 'החופש והאושר' ואין סוף לזה

    dafna57, 07/09/08 18:09

    לכן לא הייתי 'בהכרה' שהייתי 'בדרך לאושר',
    רוב החוויות שלי היה 'אשליה' ולא 'מצאותי',
    מאז שהמאסטר שלי 'ניסים אמון' 'סימן' לי
    איך 'האנרגיה' 'זורם' לכיווים הטובים.
    דפנה

    IP: 84.95.209.37דווח על תגובה זו

  • 7.

    ירמי יקר, סליחה שאני מתפרץ לדיון שלך ושל אור

    כבול בסבל, 07/09/08 16:43

    אבל זה מאד קשור לדיון שלי עם מושון ויוסף.
    כי בסוף הכל לא קיים כטענתך עבורי אז אין הבדל וגם עכשיו הוא לא קיים עבורי, וזה בעצם אשלייה, אבל אתה יודע מה הנקודה החשובה, זה לא שדברים לא קיימים באמת אלא זה שלמרות שהם אשליה, הם מתפקדים, אשליות מתפקדות (אם תרצה אני אכתוב כמה דוגמאות שיוכיחו לך את זה). והבעיה עם התפקוד זה שאני עכשיו סובל! אתה מבין, לא קיים באמת, אשליה אבל עדיין ממשי ומתפקד וגורם לי כאב רב וסבל, ועוד לא כתבתם תגובה אחת מה עושים כדי להשתחרר מהאשליה ושיהיה לה תפקוד מאושר ולא סובל. תודה מחכה לתשובה מה לעשות מחר בבוקר, עוד מעט אני הולך לישון , ועוד אין תשובה

    IP: 79.177.11.168דווח על תגובה זו

    • אחי, תאמין לי שלי אין שום תשובה ואני מבין פחות ממך, והדיון שלי עם אור

      ירמי, 07/09/08 18:19

      היה להמשיך את רוח הכתבה, לא שאני מגשים או מבין אותה. וכיון שאתה הולך לישון, אז שינה ערבה, ולגבי מה לעשות מחר בבוקר אני מציע להתחיל בציחצוח שיניים וכיוצא בזה, לעבור לקפה ויאללה לעבודה...


      תספר מחר איך היה..ובהצלחה..

      IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

    • אני יכולה לתת עצה רק לשעה הקרובה: קומדיה טובה ובירה צוננת.

      ניקית, 07/09/08 18:40

      לא ממש ברור לי אם אתה שואל איך לעבור את היום בלי גרוש על הנשמה או איך לעבור את היום עם חור בלב או בנפש, או איפה שאתה מרגיש שהחיים לא שווים סחיבה. כי הדיבורים האלה על שחרור וחופש ואינדיווידואליות ומהות ואישיות שווים לתחת אם אין לך מה לאכול. הסבל הנפשי הופך הרבה יותר מוחשי. זה כואב בעצמות.

      IP: 89.139.24.151 דווח על תגובה זו

    • האה, אתה בודהיסט שלא מצא חן בעיניו הגישה לבודיהזם בכתבה או שמנסה

      ירמי, 07/09/08 19:38

      להוכיח על ידי שאלותיו שהדרך הפרקטית לשחרור זה בודהיזם, אז רק שתי שאלות, מה הסיבה שכל כך הרבה זמן לא ראינו כתבה של ד''ר דבורה צביאלי??? ולא נעלם בן צפון??

      IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

  • 6.

    למושון ויוסף ש. מתגובה 1, קראתי אבל עדיין לא עזר לי, סליחה שאני מקשה

    כבול בסבל, 07/09/08 15:38

    מושון, הבנתי את מה שכתבת, ואיך שאני רואה את זה , זה הסבר במילים שלך לכתבה, אמנם הסבר יפה ומחכים אך יחד עם זאת לא עזר לי בכלל. כי אני עדיין רואה את עצמי, עצמי, ואותך אותך, וגל כגל וים ים, ועדין יש לי סבל וכאב רב בחיים, ובנוסף לא רק לי אלא לכל מי שאני אוהב ומסביבי (ואגב גם כאלו שאני לא מכיר ולא אוהב סובלים רבות) ואיך בעזרת הכתבה או מה שכתבת אני יוכל להשתחרר מסבל? (תודה!) ולגבי יוסף, לא עזרת גם כן, שכן אמרת לי (אם אני מבין נכון) שמה שניתן לעשות זה להסכים להשתחרר ובוודאי שאני מסכים. ולגבי הנקודה אני רוצה את זה. אז אני מוכן לוותר על הרצון, ולהגיד שאני לא רוצה להפסיק סבל וגם לחיות ככה כל היום וניסיתי גם תקופה, אני רוצה לבשר לך, כנראה אף אחד לא סיפר את זה לסבל שבא ותקף אותי, כי זה לא שינה את מצב חשבון הבנק, ואת הרעב והעוני והמלחמות בעולם, ואני עדיין כאן! גל מבין הרבה גלים בים, והים קקה! קר, חם, מפחיד, אלים, אין אוכל, אין כסף, סבל! התגובה שנכתבה ליוסף על דבריו קלעה בול למחשבתי. אשמח שתגיבו (מושון, יוסף) גם לתגובה ההיא, אנא עיזרו לי (לנו) שעדיין סובלים! מה לעשות מחר בבוקר. בבקשה לא לכתוב שלא צריך לעשות כלום, ניסיתי את זה וזה לא עובד :)

    IP: 79.181.174.165דווח על תגובה זו

    • אני פה הולך לפי אריק שרון הנערץ עלי, שבזמן הפיגועים אמר בין היתר

      התגובה ההיא-ירמי, 07/09/08 16:28

      משפט אחד קטן וקצר שאותי תפס.
      ''לא להיכנס ליאוש,... כי זה לא עוזר'' מקווה שתבין ויתפוס גם אותך...

      IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

      • אין לך מה לדאוג, אני ממש לא מיואש, אבל אני כן רוצה למצוא דרך אל האושר

        כבול בסבל, 07/09/08 16:38

        ולכן אני שואל, האם יש משהו שאני יכול לעשות? אני עדיין מחפש. כבר שמעתי אינספור פעמים שהאושר הוא כאן ולא צריך לעשות כלום ולחפש כלום, אבל נכון לרגע זה אני עדין רואה עצמי כעצמי נפרד וסובל. מה עושים?
        תודה רבה

        IP: 79.177.11.168 דווח על תגובה זו

        • למר כבול בסבל

          בועז.פ, 07/09/08 17:20

          היי
          אם זה עוזר במשהו, אתה יכול להסיר דאגה מליבך, אני לא חושב שתמצא בדברים נוסחאות או תשובות שיפסיקו את הסבל שלך. אין פה שום חידה שצריך לפתור או להבין.

          IP: 87.70.103.203 דווח על תגובה זו

    • אני אגיב - אבל אל תשכח - זו דעתי

      מושון, 07/09/08 19:32

      אני לא בודהיסט ואני די לא שייך לשום זרם כזה או אחר - ואי לכך בהכרח לא מייצג אף זרם מלבד דעתי, להלן: סבל לא שווה לכאב, סבל לא שווה לעוני, סבל לא שווה למוות, סבל לא שווה לאף אחד מהדברים שאתה מדמיין (הרי ברור לך לדוגמא שגם הדאלי לאמה נתקל פה ושם עם הזרת בפינה של המיטה)...ה-''סבל'' עליו מדובר בבודהיזם (שוב, לדעתי) הוא הפער בין התחושה שלך שהם (כאב, חולי,מוות, מינוס בבנר, תאונות דרכים וכיו''ב) לא אמורים להתקיים לכך שהם מתקיימים...מה שבודהא ניסה לומר (לדעתי) הוא שאתה נאחז בעונג (מצפה לו ונדחה מכאב), אתה נאחז בחיים (מצפה שהחיים שלך ושל הקרובים שלך יימשכו ונדחה מהמוות) נאחז נאחז נאחז וכל פעם אתה מגלה ששום דבר לא קבוע והכל משתנה אתה מקבל סבל!...הסבל נובע מההיאחזות שלך - מהציפייה שלך למשהו ש-''אמור'' להיות -וזה לדעתי מה שאתה מחסל ע''י ''ראייה ישירה של ריקות'' - שמשמעה בשפה שלי: ''ראיית הים'' (לא נכנס לאם זה באמת אפשרי או שמדובר ברמייה עצמית)- בודהא אמר בדרשה אחת שלו שהדרך לאותו ''מקום'' היא ע''י ויתור על כל התשוקות, אבל שים לב לזה - כולל התשוקה להגיע לאותו מקום...וכן! יש פה ''טריק''...מתוך נקודת מבטי, הנושא הוא בכלל לא הסבל (בניגוד לאג'נדה שלך)...אלא לאן ''כל זה'' הולך...אותם גלים שתיארתי יוצרים עוד גלים ועוד גלים...וזה נהיה יותר מורכב ויותר מורכב...כל דרגה עולה על סך חלקיה...אתה לא אמור בכלל להפסיק להיות גל כרגע (ביננו, זה הולך לקרות...), אנחנו לא אמורים בכלל להפסיק את השינוי המתמיד הזה, אנחנו לא אמורים לחזור ל-''אותו מקום''...אבל אם האג'נדה שלך היא ''חיסול הסבל'', אתה מוזמן לגשת לקורסים של בודהיסטים ולנסות למדות...תעדכן אותי איך הלך...יום טוב

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

      • וברמה הפרקטית

        מושון, 07/09/08 19:55

        עזוב מה אמור להיות, תפעל ככל יכולתך ברמה הפרקטית כדי להגיע למקום טוב יותר קח אחריות ככל הניתן, תגדיר רצונות תפעל בהתאם - אלה נחוצים לתהליכים של שינוי!, פשוט תוותר על התשוקה והציפייה!, אף אחד לא יפתור לך מינוס בבנק ע''י ישיבה על מזרן או ע''י קשקושים פילוספיים (גם בודהיסטים אומרים זאת), מחר בבוקר, תחייה, כרגיל...ואם לשנות משהו...תנסה אולי לעשות משהו טוב למישהו אחר - זה הקסם היחידי שאני מכיר שעובד...יום טוב

        IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

    • שחרור מיידי

      יוסף.ש., 08/09/08 18:07

      ננסה תרגיל פשוט במקום להתפלסף. ברגע זה שאתה קורא את התגובה הזו, נניח שאתה מרוכז בקריאת התגובה, רק ברגע זה, תבחין שברגע זה, כל הצרות שאתה מדבר עליהם לא קיימות. כעת תעשה את אותו דבר עם כל מה שמופיע בחיים שלך באותו רגע (לא בדמיון). תראה אותו דבר קורה. אין שום בעיה ברגע זה.
      אם אתה רעב, הגוף מתקדם לאוכל, והאכילה מתבצעת, אם אתה עייף, הגוף שוכב ונח, אם תחייה את מה שמופיע ותסכים למה שהגוף מבקש, בכל רגע, יהיה לך מדריך אמתי. כעת עולים מחשבות (המיינד), המיינד אומר, '' מה זה השטויות האלה של יוסף.ש., או הוא אומר, מעניין מה שיוסף.ש. אומר. אל תאמין למיינד, זה רק מחשב, תשמע מה הגוף אומר, התחושות, תן למיינד להרגע, תתבונן איך הוא עובד, השתמש בו כמו שמשתמשים בכל מחשב, כמביא ידע.

      IP: 79.183.133.9 דווח על תגובה זו

  • 5.

    התפיסות, המחשבות והרעיונות

    אור בן ארי, 07/09/08 14:29

    יכולות לקחת אותנו לעננים ולהוריד גשם אך אנחנו עדיין חיים גם כאן על האדמה, בחומר, בו הכל גם נפרד וגם אחד. אז מי שחושב שאין טוני פרסונס נתקע לדעתי קצת עם המיינד על ענן.

    IP: 193.17.42.1דווח על תגובה זו

    • זה שאתה חושב שאתה חי פה על האדמה ובחומר וכו',

      ירמי, 07/09/08 14:51

      זו הטעות של המיינד שלך המושלה המאמין בלא קיים קקיים. זה מה שכל המאמר מנסה להסביר ואתה שב ואומר אבל המיינד המושלה והטועה צודק...

      IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

      • ירמי, אני מזמין אותך לניסוי האולטימטיבי

        אור בן ארי, 07/09/08 15:36

        בו יוכח סופית האם באמת הקיים הוא אשליה. החומרים הם פשוטים: 10 תפוחי אדמה, 3 ליטר מים וסיר גדול. כשתהיה מוכן צור קשר.

        IP: 193.17.42.1 דווח על תגובה זו

        • אספתי את החומרים, ומה עכשיו? (ל''ת)

          ירמי, 07/09/08 16:02


          IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

          • אוקי יפה

            אור בן ארי, 07/09/08 23:10

            אז קודם כל שתי אזהרות:
            1- זהו ניסוי מסוכן!
            2- יכולות להיות לו תוצאות בלתי הפיכות!

            מרתיחים את המים בסיר ולאחר מכן מכניסים את תפוחי האדמה לבישול של שעה. בתום השעה לוקחים בעזרת כף את אחד התפוחים ואם עדיין אינך חש עמוקות ומשוכנע שהכל קיים אז לופתים את התפוח בחוזקה. המהדרין משתמשים במקום בסיר במדורה. ראה הוזהרת שוב, עובדת הקיום יכולה לכאוב או להזיק!!

            ואם זה לא עבד אז יש גם ניסויים למתקדמים שאני מקווה שלא נזדקק להם ;-)

            IP: 77.127.202.166 דווח על תגובה זו

            • תראה אני בטח לא מומחה, אבל בוא נשתעשע, המקום היחידי שאתה

              ירמי, 08/09/08 00:50

              חווה את הרתיחה וכו',זה במיינד שלך ולא בשום מקום אחר. אז אוקיי, למדת לחוות כאילו אתה עושה פעולות מסויימות, שגורמות לך לחוות כאילו לקחת תפוחי אדמה והרתחת אותם. אין לכך שום הוכחה, כל מה שאתה יכול להגיד שחווית במיינד שלך שעשית אלף בית וגימל ויצא דלת.
              האם זה באמת קרה? מי יודע? אבל מה שבטוח חוית את זה במיינד שלך, בכך אין שום ספק.

              כל השאר זה ספקולציות שלך להסביר את חווית המיינד שלך. עכשיו תגיד היית רעב ואכלת ורעבונך הושבע, האם זה לא הוכחה שהחפצים קיימים? והתשובה היא לא! חוית רעב חוית שאכלת וכו' וכו'...הכל במיינד והכל תרגום, מה קרה באמת? אני בטח לא יודע...

              IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

        • אור בו נעשה עוד ניסוי.

          ירמי, 07/09/08 16:16

          תדמיין את הזמן שאתה מת, תדמיין את גופך קבור באדמה, תדמיין את הזמן הזה אחרי מותך, ואתה כמובן יודע שזמן כזה יבוא, וזה רק שאלה שאלה של זמן :) ותשאל את עצמך איפה אור? איפה הקשרים המשפחתיים שלו מצד אור? איפה כל הדברים שאור אהב מצד אור? יש משהוא שקיים ''מצד אור'' אחרי מותו?

          ועכשיו שוב תדמיין את עצמך חיי ותסתכל על הכל ותשאל מתי אתה וכל התרכובת הזו נפרדים ומפסקים להתקיים. ותשאל את עצמך האם משהוא שלא קיים בסוף באמת קיים עכשיו?
          ספר את מסקנותיך...

          IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

          • ניסוי נחמד אך חסר תועלת

            אור בן ארי, 07/09/08 23:27

            דבר ראשון לי זה ברור שאני זה לא הגוף שלי ושנית למה אתה מטריד את עצמך בדעות על הלא נודע? והאם זה עוצר אותך מלחיות בכל כולך?


            אם תסתכל על הטבע תוכל ללמוד שבסוף כל מחזור יש את הזרעים לשלב הבא. וגם אם לא תהיה נביטה האם העץ מבטל את עצמו או לא חי במלוא עוזו? מעבר לכך השאלות שלך טובות ובמקום אם הן עדיין לא סגורות ומזמינות למסע... שיהיה בהצלחה.

            IP: 77.127.202.166 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מרק של מילים הרבה מילים

    אהוד, 07/09/08 14:08

    כיצד נראים חיו של האיש מעבר למילים? האם הוא חי את החיים שהוא מדבר עליהם? או כמו כולם הולך לכדורגל בכדי להשתחר מזה שאין צורך להשתחרר ממנו

    IP: 89.139.115.118דווח על תגובה זו

  • 3.

    דווקא מסכים (ל''ת)

    מושון, 07/09/08 12:55


    IP: 62.90.161.244דווח על תגובה זו

    • למה דווקא? (ל''ת)

      קולונל צמח, 07/09/08 13:40


      IP: 212.150.1.123 דווח על תגובה זו

  • 2.

    דווקא מסכים (ל''ת)

    מושון, 07/09/08 12:44


    IP: 62.90.161.244דווח על תגובה זו

  • 1.

    כתבה מעניינת ומחכימה אך יחד עם זאת מישהו הבין איך להשיג את ההבנה הזאת

    כבול בסבל, 07/09/08 10:15

    הבנתי שכשמשיגים אותה אז מבינים שהיא תמיד הייתה פה ואין להשיג, אבל כרגע אני לא במצב הזה של שחרור או הארה או איך שלא תקראו לזה, אז מה אני עושה מחר בבוקר, איך אני מקדם את עמי אל עבר השחרור. לא עוזר לי הרבה שאומרים לי שכשאני אשתחרר אני אבין שלא היה ממה להשתחרר ושלא הייתה דרך להשתחרר ומעולם לא הייתי אני וכו וכו וכו
    מה אני עושה עכשיו? איך משתחררים?
    תודה מראש

    IP: 79.177.11.168דווח על תגובה זו

    • אתה לא!

      מושון, 07/09/08 12:55

      שום ''עצמי'' לא יכול להשתחרר, העצמי זה הכלא בעצמו...באנלוגיה: יש ים (**רציף**-כלומר בלי ''מולקולות מים'' וכיו''ב), יש גלים, אתה גל שמזהה את עצמו ומזהה גלים אחרים כנפרדים -לכן אתה לא רואה ים יותר..., פעולת הזיהוי עצמה היא הגל! לא תכונה ***של*** הגל, כש-''אתה'' שוב ים (עוד מעט תבין את המרכאות), אתה לא **מזהה** ים!-כי אתה לא ''גל'' של זיהוי יותר! - וביתר פשטות, לא קיים **אתה** שיכול להתשחרר מלהיות אתה - מה זה אומר? זה אומר ש-***אתה*** לא יכול להתשחרר, ה-''ים'' יכול להשתחרר ממך...יום טוב

      IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

    • צפון

      יוסף.ש., 07/09/08 13:54

      איך אפשר להשיג מה שכבר אצלך.הרצון להשיג מונע ממך להיות במקום הזה. אם יש דבר אחד שאפשר ''לעשות'' זה להסכים להשתחרר.כאשר באמת תרצה להשתחרר, לוותר על הפיתויים של המיינד,אז זה פשוט יקרה. ועד אז, אין מה לדאוג כי אתה כבר שם אפילו שאתה לא יודע.

      IP: 79.183.133.9 דווח על תגובה זו

      • יש לדאוג ועוד איך, במיוחד אם בחיים הבאים יולד כחייה או בגיהנום.

        בלי ידיעה יש סבל, 07/09/08 14:56

        הסבל של המיינד הוא אמיתי, ועד שאינו מכיר את טבעו האמיתי ימשיך כל יצור חי לסבול סבל אמיתי... תגיד לאדם שאיבד את יקריו שאין מה לדאוג כי הוא כבר שם אפילו שאינו יודע זאת...

        IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

        • בחייאת, די כבר עם הגיהנום הזה... (ל''ת)

          מושון, 07/09/08 19:42


          IP: 62.90.161.244 דווח על תגובה זו

          • למה? (ל''ת)

            זה חלק מהבודהיזם, 08/09/08 14:21


            IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

        • המיינד לא סובל

          יוסף.ש., 08/09/08 18:01

          הסבל הוא לא של המיינד, המיינד הוא מחשב שיושב בראש וטוחן. למחשב לא כואב.לך כואב (בלי להכנס מי זה אותו ''לך'')כי אתה מאמין למיינד, המיינד אומר לך שמשהוא לא טוב ומשהו אחר טוב, הוא טועה, זה המצאה שלו, זאת תוכנה שאספת באז הילדות. רק לגוף ולתחזוקתו עליך לדאוג, ולכל אדם יש תבונה המספיקה כדי להשיג את הדברים הבסיסיים. אבל המיינד רוצה עוד, ואתה מאמין לו.

          IP: 79.183.133.9 דווח על תגובה זו

          • המיינד הבודהסטי והמיינד היוגי-ההודי אותה מילה, אולם פירושה שונה (ל''ת)

            ירמי, 09/09/08 13:18


            IP: 24.63.89.170 דווח על תגובה זו

    • תפסיק לנסות ''להשתחרר''

      (), 08/09/08 08:34

      אין לך ממה

      IP: 77.126.248.234 דווח על תגובה זו

    • Nonduality

      , 26/01/16 23:14

      היי... זה דיי ירייה באפלה אבל ראיתי את התגובה שלך לכתבה הזאת לחלוף מלפני 7 שנים ואני מחפש בנרות מישהו לדבר איתו על העניין. אם הודעה זו מגיעה אלייך אשמח אם תחזור אליי ל:
      idanfree@gmail.com

      IP: 109.253.147.142 דווח על תגובה זו