• 28.

    גם כל קורבן הוא ילד של מישהו

    יפה, 21/08/08 08:38

    הגברת יוצרת אידאולוגיה מעוותת על סמך נסיונה האישי. החברה צריכה להקיא ולהוקיע פושעים ולא לגלות עודפי חמלה כלפיהם.

    החמלה החברתית צריכה להיות מופנית בעיקר לקורבנות הפושעים ולא לפושעים.

  • 27.

    שינאה פוגעת בעיקר בשונא

    יפה, 21/08/08 08:31

    השינאה פוגעת בעיקר בשונא.
    אני לא חושבת שצריך לסלוח על מעשה נורא כמו רצח. אפשר להכיר בעובדה שהרוצח ביצע מעשה מתועב מאין כמוהו ועם זאת להשלים עם כך שאת הנעשה כבר אי אפשר להשיב ולהסתכל קדימה.
    אם החמלה לפושע עוזרת לבת הפגועה להתגבר על רגשות השינאה והכאב המפעפעים בה מאז מות אביה- אזי טוב שכך.

  • 26.

    לא לשפוט את האשם - זה להעניש את החף מפשע.

    פרדי, 21/08/08 03:44

    זו אחת מהכתבות הכי לא מוסריות שנתקלתי בהן.

  • 25.

    ואהבת לרעך כמוך, היהודי והנוצרי

    זהירות מהנצרות!, 20/08/08 22:29

    שני אנשים הולכים במדבר, לאחד מהם יש רק מימיה אחת, האם צריכים להתחלק בה?

    ישו אומר - ישתו שניהם וימותו שניהם, תאהב את חברך כמו את עצמך.

    רבי עקיבא אומר - בעל המימיה ישתה ויחיה.

    תאהב את האחר כמו שאתה מצפה שהוא יאהב אותך, אבל לא יותר מאשר את עצמך. וכמובן גם תשנא את האחר אם רצח את אביך, תאהב את עצמך ותכאב את אביך שחסר לך, תשנא את מי שלקח אותו ממך. תאהב את אביך לא כפי שאתה אוהב את רוצח.

  • 24.

    אז אנשים צריכים לחבק ולסלוח לשאהידים. (ל''ת)

    לא?, 20/08/08 22:04

  • 23.

    תודה לך על ההבהרה. זה מסביר כמה דברים

    י, 20/08/08 16:02

    המיחושים בלב שביגללם אושפזת ביום חתונתם היו מיחושים של אושר...

  • 22.

    בעקבות הכתבה גם אני סולחת

    א', 20/08/08 15:10

    מר קצב היקר, אני סולחת לך על הכל- על כל מה שהיה וגם על כל מה שלא היה. אני מחבקת אותך ומאחלת לך שתעשה גם אתה תואר אוניברסיטאי. אני וכל שאר האותיות סולחות מוחלות מחבקות ומנשקות.
    אך איזה הקלה.

    • גם אני גם אני (ל''ת)

      א השניה, 20/08/08 15:16

  • 21.

    אני רוצה שדליה רבין תחבק ככה את יגאל אמיר ותסלח לו...

    י, 20/08/08 14:50

    כאילו שזה יקרה, אבל לאחרים הם יודעים יפה מאוד להטיף מוסר.
    השמאל הולך עם הצביעות יד ביד.

    • אני מחבקת גם את לריסה

      דליה, 20/08/08 15:15

      ואת התינוק החמוד, אני כל כך שמחה שהתחתן ושיקם את חייו. כששמעתי שהכניס את בנו יחידו בבריתו של אברהם אבינו , לא היתה מאושרת ממני.

  • 20.

    אם לאחר שסלחת לו ירצח את ילדדיך מה תאמרי אז?

    רוצח נשאר רוצח, 20/08/08 14:42

    אם לאחר שסלחת לו ירצח את ילדדיך מה תאמרי אז?
    תסלחי לו עוד פעם ?

  • 19.

    אם לאחר שסלחת לו ירצח את ילדדיך מה תאמרי אז?

    רוצח נשאר רוצח, 20/08/08 14:41

    אם לאחר שסלחת לו ירצח את ילדדיך מה תאמרי אז?
    תסלחי לו עוד פעם ?

  • 18.

    מוסר נוצרי מעוות

    אסון, 20/08/08 14:33

    זה המוסר הנוצרי שחושב שהוא נעלה מעל המוסר האלוהי- אני אהיה יותר טובה מכו-ל-ם ואני אסלח ואחבק את מי שרצח, אם היטלר היה היום גם אותו הייתי מבינה, ילד מיסכן מי יודע מה עשו לו כשהיה קטן.
    את יגאל עמיר את גם מבינה?
    שמאל יקר, אל תשכחו את הסיסמא שאתם בעצמכם טבעתם- רצח הוא רצח הוא רצח. אין סליחה לרצח, אין כפרה למי שנוטל חיי אדם אחר, אין.
    חוץ מכמובן מי שבא להורגך...

    • זורקים עלינו קסאם (ל''ת)

      נחבק גם אותו, 20/08/08 15:16

  • 17.

    ג ד ו ל .... תמצית של יום כיפור

    יאיר, 20/08/08 14:07

    בלי ללכת לבית כנסת ולצום משקיעה לשקיעה האישה תמצתה את משמעות יום הכיפורים.
    1. בין אדם לחברו
    2. בין אדם למקום
    המקום מתנה כפרה באים אדם השלים כפרתו לחברו !!!!
    כל הידענים ה''דתיים'' ואילו שמדברים בשם התורה ובשם האמת האלוהית.
    רק אם נשכיל לסלוח, לא לשכח, נשכיל גם לפרוק מתחים ולהמשיך.
    מדבר גם מנסיון אישי.
    יאיר

  • 16.

    מי שצריך לשפוט זה החברה שצריכה להגן על עצמה מפושעים וכל מיני חולי נפש (ל''ת)

    מה שהיא חשה - זה עיניין פרטי שלה ..........., 20/08/08 14:05

    • וכך גם צריך לנהל את המדינה - לפי הצרכים של כלל החברה ולא של אדם פרטי . (ל''ת)

      ולכן הממשלה התבוסתנית הזו - נכשלה .........., 20/08/08 14:18

  • 15.

    הבחורה הזאת דפוקה ברמות. 11 השמאלני עולה עליה ב-7 דרגות. (ל''ת)

    עמיר, 20/08/08 13:38

  • 14.

    גם החדרת התפלשויות אשמה זה נקמה (ל''ת)

    לפעמים יותר כואב אפילו, 20/08/08 13:30

  • 13.

    הסליחה צריכה להיות של הקרבן, לא של בתו (ל''ת)

    שלמה, 20/08/08 13:28

  • 12.

    אם הגב' תשים לב-היא סלחה רק לאחר שסבל בכלא(כעונש חיצוני) וביקש סליחה.. (ל''ת)

    לא חוכמה, 20/08/08 13:25

  • 11.

    מה יש לסלוח לפלשתינאים?

    שמאלני גאה., 20/08/08 13:19

    הם צריכים לסלוח לנו.

    • אם תסתלק מפה הם יסלחו לך, שמאלני דביל (ל''ת)

      למה אתה עדיין פה? קולוניאליסט מתועב שכמותך!, 20/08/08 14:00

  • 10.

    במילה אחת? מטומטמת. ואולי היא שמאלנית מישראל ש שסולחת לפלשתינאים? (ל''ת)

    הבלה, ''אין לי זכות לשנוא''. בטח שיש לך!!!!!!1, 20/08/08 13:10

  • 9.

    כמה שחז''ל צדקו לפעמים

    יוסי, 20/08/08 13:09

    פעם שמעתי משפט האומר: ''המרחם על אכזריים, סופו שיתאכזר לרחמנים''.

    אני מוכן להמר שהיא אוהדת מאד את הפלשתינאים, לדוגמא...

  • 8.

    אם מישהו שאני אוהבת היה רוצח לא הייתי רוצה שיפנו לו את הלחי השניה

    שיענש!, 20/08/08 13:01

    ולדעתי המשפט הזה שלה מלא אלימות בעצמו

  • 7.

    מה למדתי היום?

    אבא ז''ל, 20/08/08 12:42

    יש לי בת מטומטמת.

    • האומנם?

      יוש, 20/08/08 13:45

      אם אפשר היה לשאול את הנרצח, האם זה מה שהיה אומר? הנרצח כבר אינו גוף אלא רק נשמה. ולנשמה אין יצר של נקמה, רק למי שחי.
      אז סביר להניח שהיה מיעץ לבת שלו לסלוח ולבית המשפט להמשיך להחזיק את הרוצח.

      • לנשמה ישר יצר נקמה חזק ביותר

        מואר, 20/08/08 14:42

        לנשמה ישר יצר נקמה חזק ביותר

  • 6.

    ''לעתיד חופשי מאלימות''? (ל''ת)

    פסיכים שכמותכם רק מעודדים בכך את האלימות, 20/08/08 12:42

  • 5.

    מוסר נוצרי! (ל''ת)

    משה, 20/08/08 12:41

  • 4.

    כל המרחם על האכזרים סופו להתאכזר לרחמנים (ל''ת)

    ראה השמאלנים בישראל, 20/08/08 12:41

    • לא מדובר ברחמים אלא בסליחה

      יוש, 20/08/08 13:35

      רחמים זה רגש של עליונות של המרחם. סליחה זה ויתור על השינאה שלך. לא צריך שינאה כדי להעניש את הפושע.

  • 3.

    קשקוש

    בלבוש, 20/08/08 12:37

    טענות לא משכנעות. לא הגיוניות ולא אנושיות.

    חיבקה את הרוצח של אביה ?

    זו דוגמא לאישה שצערה העבירה על דעתה והסכיזופרניה של הרוצח עברה אליה.

    כמובן שרצח מתוך חולי נפש אינו שווה בחומרתו לרצח מתוך כוונת תחילה ובזדון או מתוך אידיאולוגיה או כמובן לצורך התגוננות.
    ובכל זאת... הרחמים שלה על הרוצח ההוא די מגעילים אותי.

    • תבדוק עוד פעם

      יוש, 20/08/08 13:33

      אקט הסליחה הוא הגיוני ואגואיסטי לחלוטין.
      כאשר אתה לא סולח, אתה נפגע מהכעס והשנאה - ידוע שכעס ושינאה מביאים סרטן לאדם.
      כאשר אתה סולח באמת, העכס והשנאה מפסיקים אצלך, אתה מרגיש יותר טוב ואילו הצד השני לא מקבל שיחרור מזה.

      • תודה יוש על תגובתך

        קשקוש, 20/08/08 15:13

        ובכל זאת...

        יש דברים שלא ניתן לסלוח עליהם וכל נסיונות השווא לסלוח הינם חיצוניים או מודחקים .

        ההדחקה של הכעס, הטשטוש וההתכחשות לו אינם בריאים.

        קשה להאמין שאפשר לסלוח באמת על דברים מסוימים.

        אולי במקרה הטוב אפשר לחיות עם הצער ולהמשיך הלאה איכשהו, אבל קשה לי להאמין שאפשר לוותר על רגש הנקמה.

        הנפש האנושית רוצה צדק. רוצה לחזות בעונש שמקבל הרע ובאושר שמקבל הטוב.

        בלתי נסבל לוותר על חוש הצדק הטיבעי.

  • 2.

    לא פחות משוגעים מהרוצחים (ל''ת)

    צפ האדום, 20/08/08 12:35

  • 1.

    אתם חבורה של מטורפים שאתם רואים בדבר הזה משהו חיובי (ל''ת)

    רוצחים צריך לשנוא. מטומטמים, 20/08/08 12:31

    • לא צריך לשנוא - צריך לחבר אותם לכסא חשמלי ........ (ל''ת)

      ===== וללחוץ על הכפתור On ....................., 20/08/08 14:07