• 37.

    סדנה בנושאים הכוח להתחיל מחדש - ומזל מאזנים

    רוח באדם, 18/09/08 19:09

    מה קורה כשפילוסוף למדע וחוקר קבלה נפגשים באדם אחד ,
    כשקלרינט טורקי ומחשב מבצעים ביטלס ...
    בסוף הקיץ תנשב רוח חדשה בת''א לפרטים רוח באדם
    WWW.AdamSpirit.com

  • 36.

    התנגדות לא ברורה

    אסתי, 22/08/08 08:25

    מאז ומתמיד לא הבינותי מדוע בד בבד עם התפתחות הקבלה הייתה לה התנגדות עזה מצד גורמים דתיים.
    ההתנגדות נראית לא הגיונית, קיצונית ואפילו הייתי מגדירה אותה כדתית או פתלוגית כמעט, ומניעיה אינם ברורים, ומתנגדיה נאחזים בכל מיני אמירות שחוקות ונימוקים חסרים.
    כל תורה אחרת, שתהא תורה המסתורית ביותר, הזרה ביותר לרוח האנושית אינה נתקלת בכזאת התנגדות אלא אדרבא מנסים להבינה - לקרוא את כתביה לחיות עפ''י השקפתה אבל הקבלה זכתה לקיתונות של התנגדות שירחם האל על חסידיה ומפיציה.

  • 35.

    על מה כל הויכוח פה.? זו לא המצאה של בני ברוך אלא של

    שניר, 21/08/08 21:42

    מקובלים בכלל... לא מבין על מה כולם פה מתווכחים. מי שמתחבר לזה אז אחלה ומי שלא לא. אני באופן אישי מאוד מעריך את הקבלה אבל חושב שהיא לא בשבילי כי זה קצת כבד עלי למרות שאני יודע שכל מה שרשום בה זה נכון ודי התעניינתי במה שהקבלה אומרת אז אני לא סתם אומר אבל יותר מתחבר לקטע של רייקי. שכל אחד יבחר את מה שהוא מתחבר אליו ותפסיקו להתווכח

  • 34.

    לא ברור איך עושים את זה

    שלומי, 20/08/08 22:23

    איך החיים מלאי הטינופת בהם אנו חיים מאפשרים את זה?

    • בוא אני אגיד לך איך עושים את זה

      גולן, 21/08/08 00:17

      כאשר אתה שופט, פוסל או מאשים מישהו בצרות שלך (חיים מלאי טינופת) אז תחפש איפה אצלך בפנים אתה מרגיש מטונף. האם זה בגלל שאין לך בת זוג או אולי אין מספיק כסף בבנק או אולי אין בריאות או אולי סתם משעמם לך? האם זו לא אותה נגינה תמיד שאם היה לך ככה או ככה אז הכל היה יותר טוב? מה זה אומר עליך אם יש לך או אין לך? שאתה מטונף? כנראה שככה אתה חושב ומרגיש ובגלל זה החיים שלך נראים מטונפים.

  • 33.

    אם כן...

    רויטל, 20/08/08 08:11

    הדרך להגיע להתקדמות היא הכוונה -
    אני מבקשת להתכוון להיות כבורא
    אני מצפה להיות כבורא
    בכל מחשבותיי וכוונותיי אני מכוונת לבורא

  • 32.

    האמת תמיד מתגלה בסופו של דבר

    רמי חכימי, 19/08/08 21:56

    מה שאמיתי ונכון נשאר ומה שלא נכון ברבות הזמן נופל כאילו לא היה.
    המקובלים השאירו לנו אוצר אחריהם רק שנלמד להעריך זאת,כי בלי זה אין עולם.ככה לדעתי

    • גם מוחמד השאיר כאן את הקוראן והאיסלאם

      גולן, 21/08/08 00:40

      בודהא השאיר את הבודהיזם, מהווירה השאיר את הג'יינה וישו השאיר את הנצרות.
      האם אתה אומר שכולם נכונים? אולי הם נכונים אבל גם הם לא יהיו פה לעד, יעברו שנים וגם כדור הארץ לא יהיה כאן אז האם זה אומר שכדור הארץ לא אמיתי?
      אני מרגיש שאתה מפספס את הנקודה, אמיתי זה לא חומר והמחשבה שלך או מה שאתה מאמין בו כמו תורת הקבלה זה חומר, זה מורשת וכשאתה חושב שהקבלה זו הדרך בה' הידיעה אז זה בעצם לא אמיתי, זה משהו שאתה המצאת שלא שונה ממש מההמצאות של הפלסטינאים שמזרח ירושלים שייכת להם.
      נכון זה מה שעכשיו, בזה הרגע, הנקודה הרגעית העמוקה הזאת שכשאתה מתמקד בא אתה לא מסוגל אפילו לחשוב, בדיוק ההרגשה כשאתה קורא את התגובה שלי או כותב תגובה משל עצמך או בדיוק אותה ההרגשה שאתה נוהג באוטו או משחק משחק מחשב. זה אמיתי וזה תמיד וכל מה שמעבר אתה לא יודע אבל אולי בבוא מן הימים תדע, יד הקבלה קצרה מלתת לך הסבר ותדע בעצמך כשתגיע לשם אבל בשביל להגיע לשם אתה צריך להפסיק לחפש תשובות, פשוט תחייה ותהיה שמח עם כל מה שיש לך.

  • 31.

    עולם הזוי

    נועם, 19/08/08 20:54

    בעומנו ההזוי בו כל אחד הולך שבי אחרי קוסמים ומאחזי עיניים קשה להבין מאמר שכזה, רק מי שקורא בעיון, ללא דעות קדומות ואוביקטיבי ביחסו יכול לקבל את התיאור הנ''ל כתיאור העולה בקנה אחד עם ההיגיון.
    למען האמת עד עכשיו קראתי רק גיבובי שטויות,
    המאמר הנ''ל שופך אור שפוי בעולם מעורפל והזוי שלנו. יישר כוח

  • 30.

    הקבלה בנויה על

    אבי צנעני, 19/08/08 18:52

    כמה עקרונות בסיסיים נכונים שאותם מלמדים גם בניו אייג' ופסיכולוגיה מודרנית - סוגסטיה עצמית, הצבת מטרות, דמיון יוצר, וכו', וכמובן עיקרון האל האחד שהוא עיקר עיקרי היהדות,
    אבל מכאן התווספו אליה גיבובי גיבובים של שטויות והזיות כאוות נפשם של קדושים שונים ומשונים, שעל דבריהם הוסיפו עוד ממבו ג'מבו כל מי שהחליט שהוא מבין מספיק מה הם אמרו, ואת כל הסמטוכה הזאת מנסים עכשיו להאכיל לנו בכל מיני אמתלות ותחפושות.
    וכבר אמר שר האוצר המנוח : ''מהעם היהודי יצאו גאוני עולם - וטפשים גמורים'' - וכבר שמענו על גדולים בתורה שלמדו קצת קבלה והחליטו שהם המשיח והמיטו בושות על העם, כמו שבתאי צבי, והרבי מלובביץ'.

    • בכל שיטה רוחנית ניתן למצוא דברים מקבילים, אך אין שיטה מקיפה, שלימה,

      צני הבהבי, 19/08/08 20:17

      כוללת, ריאלית ופרקטית כשיטת הקבלה.

      מעבר לכך, כל שאר השיטות הרוחניות, כולל הפילוסופיה המקורית, הן עיוות גשמי של שיטת הקבלה הרוחנית, בת הקצת פחות מ-5800 שנה.

      לכן ניתן למצוא דמיון בין השיטות, אך כאמור, הדמיון החלקי הזה לא מעיד על כלום.

      ומעבר להכל, כדי ללמוד את חכמת הקבלה צריך הקדם רצון, רצון אמיתי להבין את מהותם של החיים. מי שאין לו רצון חזק לכך, יפרש את השיטה באופן הפוך לחלוטין למהותה האמיתית, באופן שכלי ומוגבל, שכן אין לו אפילו כלי מינימלי לתפוס אותה.

      ללא רצון חד ואמיתי, אין התאמה בין חומר הלימוד ללומד, בדומה לאופן שבו ניתן לתפוס כל מדע אחר בעולמנו, ועל אחת כמה וכמה, את מדע המציאות הנסתרת מאיתנו לעת עתה.

      לדוגמא, לאדם שלא משתוקק לגלות את פנימיות המציאות, יראה הטקסט הקבלי כחוזר על עצמו, כמכאני, כיבש, כחסר חיים. אדם המשתוקק לגלות את פנימיות הכתוב בכתבי הקבלה, ימצא בהם חיים, ויגלה בהם בכל קריאה נוספת עמקות יתר - בהתאם לליבו ותפיסתו שיפתחו ויתפתחו בהדרגה, גם הטקסט יפתח בפניו יותר ויותר.

      מומלץ. מנסיון.

      • כתבת: ''שיטת הקבלה הרוחנית, בת הקצת פחות מ-5800 שנה''

        ד, 19/08/08 21:14

        מאיפה לך נקודת הזמן הזו, דווקא??

        • הקבלה התחילה על ידי אדם (בעלה של חוה...) וזה היה בזמן שציין המגיב

          מ., 20/08/08 01:14

          הקודם.

          • הקבלה התחילה לפני 5800 שנה כי כך אמר הרב לייטמן(מפיו האלוהי של ר' אשלג (ל''ת)

            צבי הנהני, 20/08/08 08:35

            • כך כותב המקובל האלוקי ר' יהודה אשל''ג (ל''ת)

              מני, 20/08/08 10:19

            • רק שהעובדות מעידות שמשה דליאון אסף כתבי גנוסטיים נוצרים

              וגייר אותם, 08/09/08 14:23

              ועל זה בנו את כל מה שהיום נקרא הקבלה.

        • ישנן ראיות שהיקום הוא בן כ-14 מיליארד שנה

          ד, 20/08/08 19:44

          וכדור הארץ בן 4.7 מיליארד. מה שמחזק את שקריות הקבלה.

          • גאון מתוק

            מ., 21/08/08 01:15

            היקום אכן וותיק למדי. איך הבנת ממה שכתבתי שאדם והיקום נבראו יחד?
            תלמד קצת קבלה, אולי אפילו תמצא בזה עניין. אדם,הוא האדם הראשון שגילה את האלוקות, זה הכול. הוא צץ בעולמנו הרבה אחרי שנוצר כדור הארץ. למה ללכלך בלי ידע ממשי? לא יפה...

      • צני, אם היה לך רצון אמיתי להבין את מהותם של החיים

        גולן, 21/08/08 00:13

        אז לא היית קובע קביעה שרירותית לחלוטין ש''אין שיטה מקיפה, שלימה, כוללת, ריאלית ופרקטית כשיטת הקבלה''
        איך שיטתך יכולה להיות מקיפה, שלימה, כוללת, ריאלית ופרקטית כאשר יש אלפי דתות וזרמים אחרים שאתה פוסל על הסף בלי שאפילו ניסית? האם אתה קורא לעצמך שלם? העם היהודי שלא לדבר על אגודת בני ברוך, הינם קטנים מטיפה באוקיינוס.
        אם אתה אכן משתוקק לגלות את פנימיות המציאות אז איך אתה יודע שהטקסט הקבלי יראה לבן אדם מבחוץ כחוזר על עצמו, מכאני, כיבש וכחסר חיים? שוב, זו חייבת להיות בבואה של עצמך כאשר אתה קורא פירושים או דברים אחרים שאינם קבלה.

    • אבי איך אומרים, כנגד ארבעה בנים דיברה התורה

      גולן, 19/08/08 21:09

      חכם רשע תם וזה שאינו יודע לשאול. אני אתמקד לצורך העניין ברשע:

      רָשָׁע מַה הוּא אוֹמֵר? ''מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם''? 'לָכֶם' וְלֹא לוֹ.
      וּלְפִי שֶׁהוֹצִיא אֶת עַצְמוֹ מִן הַכְּלָל כָּפַר בָּעִיקָּר.
      וְאָף אַתָּה הַקְהֵה אֶת שִּׁנָיו וֶאֱמָר-לוֹ: ''בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה ה' לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם''. 'לִי' - וְלֹא לוֹ. אִלּוּ הָיָה שָׁם, לֹא הָיָה נִגְאָל.

      והמבין יבין

      • אני בטוח ויודע שבקבלה יש תשובה לכל דבר, וזו בדיוק הבעיה - זה משעמם !

        אבי צנעני, 20/08/08 09:01

        והבעיה היא לא רק שלי אלא של כל העם היהודי, שהולך ונעלם ומתכווץ מדור לדור,
        לא בגלל שואות ופוגרומים,
        אלא פשוט כי בניו ובנותיו נאנחים ועוזבים , ולא בגלל שהם רשעים נוראיים אלא פשוט בגלל ש... - משעמם !! מיושן !! מנוון !!!

        • אבי, אתה טועה, אתה הוא המשעמם

          צני, 20/08/08 12:21

          לאדם שלא משתוקק לגלות את פנימיות המציאות, יראה הטקסט הקבלי כחוזר על עצמו, כמכאני, כיבש, כחסר חיים. אדם המשתוקק לגלות את פנימיות הכתוב בכתבי הקבלה, ימצא בהם חיים, ויגלה בהם בכל קריאה נוספת עמקות יתר - בהתאם לליבו ותפיסתו שיפתחו ויתפתחו בהדרגה, גם הטקסט יפתח בפניו יותר ויותר.

        • אם אתה מרגיש שהדור הולך ונעלם

          גולן, 20/08/08 23:53

          אז זה בגלל הרגשת ריחוק שנמצאת אצלך, אולי אתה מרגיש משעמם או לא שייך ועל כן אתה נוטה להאשים את כל מה שאתה לא מצליח להתחבר אליו בשיעמום הזה. זה כמו הורים שהילדים שלהם גדלו ועפו מן הקן, מין הרגשה שנותרת לבד.

          מי שיורד מהארץ בגלל שיעמום הוא משעמם בעצמו, בסופו של דבר השיעמום יחזור אליו גם במקום אחר כך שאין לך צורך להרגיש משעמם, זה לא אתה זה הם.

          מי שלומד קבלה על מנת לבדר את עצמו ימצא את עצמו מהר מאוד חוזר למעגל השיעמום ואולי גם אתה נמנה בין אלו, הרי אם קראת את הכתבה ואכן הבנת את הדברים אז למה זה עדיין משעמם אותך? אולי בגלל שאתה משועמם בעצמך וחיפשת משהו חדש ואם באמת אתה מכיר את אלוהים אז אתה אמור להבין שאין שום דבר חדש, יש רק אחד שמתבטא באינספור צורות שונות וכשאתה מגלה אותו אז אתה לומד לחיות איתו ואז אין עוד שיעמום, אתה רואה את האחד הזה בכל מקום שאתה מסתכל כולל הכתבה הנ''ל.

          תנסה לחזור לימי ילדותך בבית הספר, איפה שהמורים האשכנזים שלך חשבו שאתה לוקח סמים כי היית בטראנס כל היום, תנסה להיות בטראנס הזה כשאתה קורא כתבות על קבלה או על כל נושא אחר ואז נראה אותך אומר שמשהו משעמם.

          • צני אתה טועה - אתה הוא המשעמם, והראיה לכך, תגובותיך הצפויות והנדושות !

            אבי צנעני, 21/08/08 08:21

            אתה חוזר ללא הרף על אותה רוחניות בגרוש שמלמדים בבני ברוך או בכלל, ואותן תבניות מחשבה שהשתרשו ביהדות השמרנית והמיושנת .

            אני , לעומת זאת, משתמש בעובדות כדי לבקר את היהדות המסורתית השמרנית והפלצנית - והקבלה, כפי שמלמדים אותה הרבנים המזוקנים השמרנים, היא חלק מזה :
            * יותר ויותר נוטשים את הדת / העם
            * הדת - והקבלה - היו חלק מהסיבות לפיגור חברתי וטכנולוגי של היהודים , בגולה ובכלל, בארצות ערב או מזרח אירופה (עשרות אלפי יהודים גוועו מרעב במאה ה19 , בתימן ובפולין.
            * המודרנה והטכנולוגיה גאלו את העם היהודי מהזבל - לא הקבלה ולא הציונות ולא שמירת מצוות (ולהפך, אם ישתלטו החרדים על המדינה בטוחני שהיא תהפוך למפגרת ונחשלת) .

            • אבי - סייג לחכמה שתיקה (ל''ת)

              רחל, 21/08/08 14:00

          • הקבלה היא לא חוכמה בידורית

            הקבלה היא לא בידור, 21/08/08 13:20

            חוכמת הקבלה היא חוכמה המתארת את מבנה העולם העליון שאותו השיגו המקובלים.

            למי שאין את השאלה הבוערת: מה הטעם בחיי?, מוטב שלא ילמד אותה.

  • 29.

    הקבלה בנויה על

    אבי צנעני, 19/08/08 18:52

    כמה עקרונות בסיסיים נכונים שאותם מלמדים גם בניו אייג' ופסיכולוגיה מודרנית - סוגסטיה עצמית, הצבת מטרות, דמיון יוצר, וכו', וכמובן עיקרון האל האחד שהוא עיקר עיקרי היהדות,
    אבל מכאן התווספו אליה גיבובי גיבובים של שטויות והזיות כאוות נפשם של קדושים שונים ומשונים, שעל דבריהם הוסיפו עוד ממבו ג'מבו כל מי שהחליט שהוא מבין מספיק מה הם אמרו, ואת כל הסמטוכה הזאת מנסים עכשיו להאכיל לנו בכל מיני אמתלות ותחפושות.
    וכבר אמר שר האוצר המנוח : ''מהעם היהודי יצאו גאוני עולם - וטפשים גמורים'' - וכבר שמענו על גדולים בתורה שלמדו קצת קבלה והחליטו שהם המשיח והמיטו בושות על העם, כמו שבתאי צבי, והרבי מלובביץ'.

  • 28.

    מפתח מיוחד שבאמצעותו נוכל לפתוח את שערי ליבנו

    דבורה רזניק, 19/08/08 18:44

    כמה שאנחנו זקוקים למפתח הזה************
    שהמפתח הזה יפתח את כל הלבבות שלנו אמן ואמן!

  • 27.

    מהמתבאר להלן:

    גידי אגרונוב, 19/08/08 17:40

    הבנתי שכל התהליך הזה כאן הוא מסע שעל כל אחד ואחד מאיתנו לעבור אותו וזה תלוי רק ברצון החופשי שלנו.
    מאוד מסקרן,חדש ומפתיע אותי
    אבל לאחר הקריאה זה נראה לי די הגיוני,מכיוון שישנן הוכחות מוצקות לכל מה שנכתב כאן.
    אני מסוג האנשים שבודק ובוחן כל דבר לפרטי פרטים.לא משכנעים אותי אלא אני הולך לפי ההרגשה שלי הפרטית,ולי זה נראה מסודר מבחינה מאוד רציונלית כל התהליך הזה
    תודה

  • 26.

    פשוט מצויין!!! (ל''ת)

    משה, 19/08/08 17:37

    • מסכימה,ממש מצויין!

      יוכבד, 19/08/08 19:22

      תודה על המאמר הזה שנותן לי להסתכל על החיים בצורה שונה ממה שלמדתי עד היום
      מסתבר לי לאחר הקריאה פה שמה שידעתי עד עכשיו שונה ממה שכתוב במאמר היפה הזה.

  • 25.

    הקבלה , כמו כל דת, היא סוג של היפנוזה עצמית המכונה גם אמונה.

    אבי צנעני, 19/08/08 14:19

    בהיפנוזה עצמית אפשר להשיג גדולות ונצורות - ואפשר גם להפוך לאדיוט וסתום,
    לחיות בזבל דור אחרי דור ולקרוא לזה - לשכנע את עצמך - שאתה בגן עדן.

    • למה אתה מפחית מערך הקבלה?? מה קרה?

      אגו לגו, 19/08/08 15:03

      חבל שאתה קושר היפנוזה עצמית (כמו שאתה כותב) לקבלה. יכול להיות שאתה דתל''ש והכל נראה לך שטויות...? בכל מקרה, פנימיות התורה מדברת על המציאות בחיים שלנו ונותנת למתבונן כלים פרקטיים להבין את העולם בו הוא חי. אין לזה שום קשר לאנשים שמשקרים לעצמם, ההפך הוא הנכון. לימוד הקבלה מתאים לאלו שאינם מתפשרים עם עצמם ודורשים לדעת! אז נפתח בפניהם עולם שלם של שאלות ותשובות על החיים שלהם ועל עצמם.

      • התורה - ופנימיותה - הן רק תפיסות עולם, אין להן קשר עם המציאות כי אין

        אבי צנעני, 19/08/08 15:48

        דבר כזה , מציאות...או ליתר דיוק, מציאות היא רק מה שמצאנו , עד עתה, וענמשיך ונגלה עוד - היא תשתנה.
        בגלל זה אומרים ''עולם האמת'', כי זהו העולם שבו מתקיימת תפיסת העולם האמיתית ..וגם תפיסת העולם כשמה כן היא - אין עולם , אין מציאות, מלבד לעולם הנתפס. מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. אז אם אתה לא אוהב את העולם שאתה רואה - תחליף זווית ראייה...
        ובגלל זה אני נגד לימוד הקבלה כפי שהוא נעשה בבני ברוך ובכתבות הלעוסות כאן...לא בגלל שאני נגד הקבלה בהכרח, אלא נגד לימוד הקבלה המכני והשחוק של הבני ברוך החוזרים לעייפה האלה...

        • לימוד

          גיא, צפון, 19/08/08 16:19

          אתה צודק שצריך לבקר מקורות לימוד ואכן הלימודים שם נראים לפעמים מכניים. יש לך מקורות אחרים. אשמח לדעת. באמת.

    • מממ

      גיא, צפון, 19/08/08 16:15

      אחנו יודעים שהמציאות היא בתוכנו לכן אומר לך שאם אתה אומר על הקבלה כך מראה לך את מידת הידע שלך בנושא. ז''א שאתה לא יודע על מה אתה מדבר. בלי להעליב.

    • שיטת הקבלה האמיתית היא נגד שכנוע עצמי

      צחי הבהבי, 19/08/08 17:55

      ונגד שקר, ונגד דמיון, ונגד אמונה עיוורת או לא עיוורת, כמו שמובא במבוא לזוהר מאת הרב אשלג ''אין לדיין אלא מה שעיניו רואות'', ועוסקים רק בחומר ובצורה מלובשת בחומר.

  • 24.

    הקבלה , כמו כל דת, היא סוג של היפנוזה עצמית המכונה גם אמונה.

    אבי צנעני, 19/08/08 14:19

    בהיפנוזה עצמית אפשר להשיג גדולות ונצורות - ואפשר גם להפוך לאדיוט וסתום,
    לחיות בזבל דור אחרי דור ולקרוא לזה - לשכנע את עצמך - שאתה בגן עדן.

    • קבלה הפוכה לדת

      אילן, 20/08/08 22:29

      דתי מתפלל כדי שהאל יעזור לו, ימצא לו פרנסה, בריאות, זיווג וכו'.
      מקובל מתפלל בכדי שהאל ישנה אותו, ישכלל אותו, ואז הוא באופן עצמי יוכל להשיג את הכל.
      כמו בחינוך ילדים. אנו רוצים שילדינו יתפתחו להיות עצמאיים, ילמדו לשחות למשל. תמיד נוכל לחבר להם מצופים או לשיט איתם בסירה, אך כך הם לא ילמדו לשחות. הם חייבים קצת לפחד, קצת לאזור אומץ, קצת לחוש את המים ובסוף ילמדו לשחות.
      זהו זה.

  • 23.

    הקבלה , כמו כל דת, היא סוג של היפנוזה עצמית המכונה גם אמונה.

    אבי צנעני, 19/08/08 14:18

    בהיפנוזה עצמית אפשר להשיג גדולות ונצורות - ואפשר גם להפוך לאדיוט וסתום,
    לחיות בזבל דור אחרי דור ולקרוא לזה - לשכנע את עצמך - שאתה בגן עדן.

  • 22.

    קראתי את הפיסקה הראשונה וצריך לומר כי אין שום איזכור לספירות הללו בספר

    גד, 19/08/08 01:36

    מה שמוזכר בספר היצירה הם עשר ספירות וכב' אותיות = עשר מספרים וכב' אותיות.
    וכל משחק לנסות לשייך את עשר הספירות לספירות המובאות בתורת הקבלה הוא הטעיה.

    • תודה לפרשן המתחיל. מצורף הקטע הרלוונטי מספר יצירה

      דג, 19/08/08 14:05

      (ב) עשר ספירות בלי מה במספר עשר אצבעות חמש כנגד חמש וברית יחוד מכוונת באמצע במלת לשון ובמלת המעור:

      (ג) עשר ספירות בלימה עשר ולא תשע עשר ולא אחת עשר, הבן בחכמה וחכם בבינה, בחון בהם וחקור מהם והעמד דבר על בורייו והשב יוצר על מכונו. (נ''א ואית דגרסי ודע וחשוב. ואית דגרסי והשב וחשוב, ואחרים גורסים וחקור ודע וחשוב מהם):

      (ד) עשר ספירות בלימה מדתן עשר שאין להם סוף, עומק ראשי''ת ועומק אחרי''ת, עומק טו''ב ועומק ר''ע, עומק רו''ם ועומק תח''ת, עומק מזר''ח ועומק מער''ב, עומק צפו''ן ועומק דרו''ם. ואדון יחיד א''ל מל''ך נאמן מושל בכולן, ממעון קדשו ועד עדי עד:

      (ה) עשר ספירות בלימה צפייתן כמראה הבזק ותכליתן אין להם סוף, ודברו בהן ברצוא ושוב, ולמאמרו בסופה ירדופו ולפני כסאו הם משתחוים:

      (ו) עשר ספירות בלימה מדתן עשר שאין להם סוף, נעוץ סופן בתחילתן ותחילתן בסופן כשלהבת קשורה בגחלת. שאדון יחיד הוא ואין שני לו. ולפני אחד מה אתה סופר:

      (ז) עשר ספירות בלימה, בלום פיך מלדבר ולבך מלהרהר, ואם רץ פיך לדבר ולבך להרהר שוב למקום, שלכך נאמר רצוא ושוב. ועל דבר זה נכרת ברית:

      (ח) עשר ספירות בלימה, אחת רוח אלהים חיים חי עולמים נכון כסאו מאז, ברוך ומבורך שמו תמיד לעולם ועד. קול רוח ודבור זו רוח הקדש, לראשיתו אין חקר לתכליתו אין קצבה:

  • 21.

    קראתי את הפיסקה הראשונה (אני אגיב גם אחרי קריאת כל הכתבה) (ל''ת)

    גד, 19/08/08 01:32

  • 20.

    הרמב''ם התנגד לקבלה

    עוד מישהוא, 19/08/08 01:09

    לתפיסתו את תורת היחוד האלוהים הוא שלם ומושלם כל נסיון ל''פרק'' אותו לספירות או להאניש אותו הוא חוסר הבנה או במקרה הרע כפירה.
    אני מבין שהכותב מנסה להסביר בין השורות שזה לא המקרה ( כשהוא מזכיר את המתנגדים), אבל אינו מזכיר שבין המתנגדים היה הרמב''ם וכך הוא הבין את רעיונות הקבלה.

    • הנסיון לפרק את אלוהים משול לנסיון

      גולן, 19/08/08 03:32

      לפרק אטום לחלקיקים ואת החלקיקים לחלקיקים קטנים יותר, אין לזה סוף ואף אחד לעולם לא יוכל אפילו בדרך מדעית להגיע לחלקיק הבסיסי.
      הדת והמדע תמיד ניסו למצוא הסברים וסיבות לקיומינו אבל הם לא יותר מאומנות שבאה לבטא הלכי רוח וכמו אומנות, גם המסקנות של הדת וגם המסקנות של המדע ניתנות להפרכה ולפרשנויות שונות כך שאי אפשר לתאר קיום באמצעים חומריים וכל שנותר זה לנסות לחוות אותו, אחריות שמוטלת על כתפיו של כל אחד ואחד מאיתנו.

  • 19.

    הפוסל במומו פוסל

    גולן, 19/08/08 01:03

    ציטוט ''אך למרות המהפכה שחולל האר''י, בני דורו לא הצליחו להכיל את עמקות רעיונותיו, שלא לומר ליישמם בפועל.''
    ההימנון הזה כבר חוזר לא פעם בכתבות של בני ברוך וזה קצת תמוה שהם שופטים אנשים שחיו לפני 500 שנה.
    אנשים רוחניים אם זה מקובלים או בודהות היו קיימים לאורך ההיסטוריה וזה קצת אגוצנטרי להרים את הדור הנוכחי מעל הדורות הקודמים בטענה שאנחנו יותר מפותחים. הייתי אומר שזה נשמע קצת כמקדם מכירות או שמה זה הכותב שלא יודע את הרוחניות שלו, רק מאמין בה כאשר אמונה זה רק משכך כאבים, לא המודעות שהוא מדבר עליה אבל אם הוא היה יודע(ואולי הוא יודע, רק מפחד להסתכל פנימה) אז הוא היה נוכח לדעת ש''אין עוד מלבדו'' ועל כן להגיד שהדור הזה מפותח הוא לא יותר מאשר ביטוי של החוסר ביטחון של הכותב, מעין התנערות מעבודה רוחנית אמיתית, התנערות מהכרה ומודעות של הלבדו הזה שהוא כל כך מפחד להישאר איתו. אולי הטענה שהמקובלים ''הסתירו'' את הקבלה מעיני הציבור היא בכלל לא נכונה, יכול להיות שהמקובלים האמיתיים ידעו(אמונה שלמה) את הרוחניות שלהם כך שלא היה להם את הצורך לצאת ולהפיץ את זה במסיונריות כזאת ''שהגיע הזמן והגיעה העת''. הם היו שמחים עם מה שיש להם בין אם הדור שלהם היה מפותח ובין אם לא. מי שאומר על מישהו שהוא מסתיר משהו מהרוב אומר זאת בעצם על עצמו והרושם שלי הוא שהכותב מסתיר את החוסר ביטחון של עצמו במקום להודות בכך ולעשות מה שהוא דורש מאיתנו, להתקדם במעלה הסולם מתוך הכרה ברורה ומודעות.
    הבקשה שיש לי אם מישהו שומע, שבכתבות הבאות תנסו יותר להתייחס לדברים פרקטיים כדי שנוכל גם ללמוד משהו במקום לנסות למכור את עצמכם(מכירה דרך אגב לא חייבת להיות למטרות כסף) או להתפאר בגדולה של הדור הזה. תנסו לתת יותר דוגמאות מהחיים במקום לצטט את הארי או בעל הסולם.
    מי שבאמת גדול לא ישליך את זה לכל עבר, מי שגדול ידע שהוא מלך מלכי המלכים(כתר) וישמור את זה לעצמו או ילך בדרכו שלו באמונה שלמה וימשוך אחריו אנשים באופן טבעי במקום להפיץ את דתו או תורתו על ידי פרסונפיקציה של האלוהים.

  • 18.

    עוד פעם כותבים על זה.....

    ..., 18/08/08 23:37

    כל השטויות שכותבים פה זה כלום...
    קבלה אמיתית רק רבנים גדולים יכולים ללמוד
    וללמוד נכון וגם להבין את זה...
    ככה סתם זה כלום פחות אפילו מהקליפה,בטח שלא בשביל הבנה של אדם חילוני

  • 17.

    כל דת שואפת להטפיש ולאלחש את המאמינים בדרכים שונות ויצירתיות ואצלנו

    אין ספירות!!!, 18/08/08 23:17

    הקבלה היא אחת הדרכים האלה.יש אינספור תיאוריות בכל עם על ספירות רוחניות כמיטב הדימיון שלהם.הם ''מוצאים'' בגמיטריות,בשיטת הדלגנות וכו' סימוכין לאמונות ההבל שלהם.איך מברכים בתעשית האמונה? ''אשר על הפתאים פרנסתנו''........

  • 16.

    אין שום שיטה!

    מקובל, 18/08/08 22:39

    כאחד שלומד קבלה כבר שנים וגם מספרי בעל הסולם אומר כמה דברים:

    א. אין שום שיטה להשגת כוח רוחני. השיטה היא לקיים את המצוות וללמוד את התורה בדבקות, כמו שנכתב כבר במשנה ''שלא על מנת לקבל פרס''.

    ב. כדי להגיע לשיטה הזאת, לאחר השתדלות בקיום המצוות המעשיות, בפרט מי שכבר למד גמרא ותורה (לא קבלה!) 5 שנים, אפשר וכדאי גם לנסות ללמוד קצת קבלה. (והסעיף הזה הוא סיכום של ההקדמה לספר ''תלמוד עשר הספירות'' - בפרט באות כ''ד שם.

    ג. לימוד הקבלה בדרגה הגבוהה יותר אמור להדריך אותנו, לאחר שזכינו להבנה מפורטת בו, כיצד עלינו להמליך את הקב''ה עלינו כפי שזכו לעשות מקובלים לאורך הדורות. אין לכך שום ''שיטה'' ואי אפשר לסכם את הלימוד הזה באופן שיועיל. בעל הסולם לא כתב דברים מיותרים ולכן צריך ללמוד את כל הספר ''תלמוד עשר הספירות'' - ורק לאחר הבנה מקיפה והשתדלות בתורה ובמצוות לשם שמים - אפשר להתחיל להבין קבלה.

    ד. ואמליץ לך לעיין שוב ושוב בכל ההקדמה ל''תלמוד עשר הספירות''.

    ומי שמעוניין להתכתב בנושא יוכל לפנות אליי davidqwert@gmail.com


    לילה נפלא

  • 15.

    רבותי, כתבה מאוד מעניינת, אבל זהו רק קצה הקרחון. (ל''ת)

    שלמה, 18/08/08 22:30

  • 14.

    מרתק רק שהייתי צריך לקרוא פעמיים כדי להבין ובעצם יש

    דניאל, 18/08/08 20:41

    דבר אחד שלא הבנתי והוא: העולם הזה הוא רוחני? יש או אין ספירות בעולם הזה?
    אשמח לתשובה

    • תשובה

      גיא, צפון, 18/08/08 21:47

      העולם הזה הוא עולם החומר שרק בעזרתו האדם ימצא את העולמות (מהמילה עלמות, הסתר) הרוחנים שבו. הספירות של עץ החיים הם בתוכך. אתה צריך לפתח רצון לחפש אחרי התשובות לשאלותך בעצמך. בהצלחה.

  • 13.

    דימיון חופשי

    י-ל-י, 18/08/08 19:57

    זו עוד אחת משיטות סותרות של קוסמולוגיות שונות ומשונות ועולמות דימיוניים שמי שבדה אותם קורא להם ''ידע'' ומעביר לדורות הבאים. גנוסיס, אירפן, קבלות למיניהן, ועוד ועוד ועוד...

  • 12.

    זו ממש עבודת אלילים!

    שמאל ציוני!, 18/08/08 19:15

    כל ניסיון להבין את אלוהים,את ''רצונותיו'' ואת אופיו הם בגדר עבודת אלילים מבחינתי!

  • 11.

    הסבר מקיף ומאוד מרתק לדעתי

    נופר, 18/08/08 19:11

    מאוד מעניין לקרוא על אנשים גדולים כאלה וכל מה שהשאירו לנו כאן.

  • 10.

    אינספור פירושים, השערות, שגיונות והסברים שונים

    David, 18/08/08 18:07

    The Knowledge of the Kabala is hidden and mysterious by nature and was/is given to a select group of people. One is not expected to understand it but if one chooses to write about it in the national newspaper he should at least conduct a proper research as to the actual facts concerning the article in hand before he decides to spread his ignorance. Abraham did not put his knowledge in writing (neither did Moses) and most of it stayed with him, the Zohar book was written in 900 A.C. and not 200 A.C. and the list goes on with almost every remark and ''fact'' that you bring to surface. One is only left to wonder as to the nature of the newspaper that allows you to use it's pages as a stage.

  • 9.

    מתעב מגדלים (ל''ת)

    שונא מעליות, 18/08/08 16:56

  • 8.

    בלי תורה ומצוות - הכל סטרא אחרא (ל''ת)

    יגאל, 18/08/08 16:10

  • 7.

    זה ממש חזק

    טוני, 18/08/08 14:51

    אתה כותב מדהים אני מעריצה את יכולת הביטוי הזאת וכמובן מי ששלח אותך על פני האדמה

    • חינטרוש במסווה ידעני (ל''ת)

      שואי, 18/08/08 16:11

  • 6.

    תודה

    חנה, 18/08/08 14:45

    ספירה מלשון ספיר- מאיר. אם כך אני מבינה שהספירות הן למעשה הקשר בין הבורא לנברא. מעין מערכת שדרכה מתבטאים היחסים ודרכה מגלים את העולם העליון. אם נלמד ליצור את הספירות בתוכיינו ע''י הוראות המקובלים נוכל ודאי לגלות את שנסתר מאתנו כרגע. בהצלחה

  • 5.

    'בצלם אלוהים ברא את האדם'

    המשיח, 18/08/08 14:45

    בס''ד

    ובאחד ממזמורי התהילים נאמר:'ותחסרהו מעט מאלוהים'.
    בברית החדשה מתואר המשיח כאחד שלבש בגדים של עבד ונהיה לבן אדם.
    בתורה מדובר שהאדם נברא בצלמו וכדמותו של ה'.
    לכן,'חביב אדם שנברא בצלם'.

    • בגלל יש''ו נרצחו מליוני יהודים, אתה סוגד ליהודי מת !

      מיכי, 18/08/08 16:09

      זה מתאים לגויים טפשים. אמא של יש''ו לא היתה בתולה, ומה שבטוח שהבן שלה היה ממזר ובן נידה. ואתה ועוד הרבה פרימיטיביים - מאמינים בטמטום הזה.

      • ההודעה שלך מתאימה לפנאט

        אור, 18/08/08 20:02

        דתי שחושב שהעולם בן 6000 שנה, שלא היו דינוזאורים ושלבני אדם וקופים אין אב קדמון משותף. איך אמרת: ''ואתה ועוד הרבה פרימיטיביים - מאמינים בטמטום הזה.''.

  • 4.

    עזרי מעם ה'

    נאוה, 18/08/08 14:30

    כלומר, אני מבינה שעלי לעשות חצי צעד וה' ישלים את צעדי וכך מדרגה אחר מדרגה.

  • 3.

    אנחנו - מלכות, צריכים להגיע לבורא - כתר . איך עושים זאת? (ל''ת)

    יאיר, 18/08/08 13:53

    • ''קבלה לעם''\\מאפשר זאת...

      ג'ויה עדי., 18/08/08 14:21

      יאיר ,אם אכן אתה מתעניין,יש אתר שניקרא,
      קבלה לעם,של הרב מיכאל לייטמן,הרב לייטמן,למד את תורת הקבלה מהרב''ש,שהוא בנו של האשל'ג,מפרש הזוהר,בעל הסולם,
      באתר זה מלמדים מהתחלה,ישנם כיתות שונות ומגוונות ללמידה,וללא היתחייבות,הכל על פי רצונך וזמנך,
      כנס ותהנה.בהצלחה,

  • 2.

    סוף סוף מאמר מלמד על הקבלה

    יוסי, 18/08/08 13:41

    ולא כל מיני ממבו ג'מבו שמביאים פה בדרך כלל על הזוהר והקבלה תודה רבה לכותב החכמתי מאד

    • מה סוף סוף ? המאמר הזה חוזר על אותם דברים שנכתבו כאן עשרות פעמים.

      אבי צנעני, 19/08/08 14:14

      קודם היה אברהם האבינו עם ספר יצירה, אחריו ספר הזוהר שנכתב במאה השניה אבל התפרסם במאה ה12, אחר כך האר''י המדהים, ובסוף בא הרב אשל''ג והציל את העולם.
      כך באותם מילים הם חוזרים על עצמם בלי בושה.
      ואם בודקים מקרוב את חיי האנשים האלה לא מבינים איך הקבלה עזרה להם.
      אברהם אבינו - טוב, הוא היה משהו, אבל לא בטוח שהיה קיים.
      שמעון בר יוחאי - חי במערה 12 שנה, קבור באדמה.
      האר''י הקדוש - מת בגיל 38 ממחלה קשה.
      ובעל הסולם - התלבש במאה העשרים עם בגדי עיירה פולנית מהמאה ה17.
      אם הקבלה כל כך מוצלחת, למה היא לא עזרה למוריה הגדולים ?

      • ואתה כל פעם חוזר וקרוא את אותם מאמרים ומגיב אליהם (ל''ת)

        שמרית, 19/08/08 17:08

        • שמרית , אל תתחצפי אלי, אני בן אדם מבוגר ויכול להיות אבא שלך. (ל''ת)

          אבי צנעני, 19/08/08 18:38

          • טקסט החוזר על עצמו - הכל בעיני המתבונן

            צני הבהבי, 19/08/08 20:57

            לאדם שלא משתוקק לגלות את פנימיות המציאות, יראה הטקסט הקבלי כחוזר על עצמו, כמכאני, כיבש, כחסר חיים. אדם המשתוקק לגלות את פנימיות הכתוב בכתבי הקבלה, ימצא בהם חיים, ויגלה בהם בכל קריאה נוספת עמקות יתר - בהתאם לליבו ותפיסתו שיפתחו ויתפתחו בהדרגה, גם הטקסט יפתח בפניו יותר ויותר.

      • אבי צנעני - חכמת הקבלה - שיטה לגילוי אלקותו ית' לנבראיו בעולם הזה

        דניאל, 19/08/08 21:02

        לשם כך היא קיימת ובכך היא עזרה מאד למוריה הגדולים.
        הדבר נעלם מתפיסתך, לשיטתך, חיים טובים הם חיי נמר, קרנף או כלב, החיים תחת העץ, אוכלים, מתרבים וישנים. אם כך, בהחלט אין לך צורך בשיטה זו.

        דבר אחד מתמיה אותי - מדוע אתה חוזר למאמרים אלו, על אף העובדה שהם נראים לך דומים ומשעממים?
        איש תמוה.

        • איך אני אדע שהמאמרמים האלה דומים ומשעממים, אם לא אחזור אליהם ?

          אבי צנעני, 20/08/08 08:40

          לשיטתך, כל מי שלא שואף לחיות לפי שיטת הקבלה, חי חיי קרנף נמר או כלב.
          אבל זו בעצם אינה שיטתך, אלא שיטת הקבלה, המלמדת שכל מה שנמצא בעולם הזה - האו בהמה.
          אולי יש כאן כוונה לאיזה רעיון נשגב, אבל אשמח לחדש לך שיש חיים גם אחרי הקבלה.
          ובטח שיש חיים לפני מעל ומחוץ לקבלה של בני ברוך, וודאי וודאי שיש חיים מחוץ לקבלה של בני ברוך כפי שאתה ושכמותך מבינים אותה !!!!!!!

          • אבי צנעני - כשאין מה לומר, לא נותר אלא לצעוק... (ל''ת)

            צני הבהבי, 20/08/08 10:22

  • 1.

    יאללה יאללה

    מישהו, 18/08/08 13:30

    עוד מאמר שטחי ודלוח, שהופך את הקבלה לאיזה אמונה טפלה ומשונה.
    הקבלה, ביגוד לתדמית האיומה שיצרו לה, אינה עיסוק בלחשים ולא מתכון לרוחניות (איך שלא תגדירו את הדבר הזה).
    הקבלה היא תור עמוקה וקשה, המנסה להסיבר את הסתירה המובנית בעולמו של המאמין - איך הבורא שהוא מופשט בצורה מוחלטת יצר עולם גשמי, חומרי, תלוי זמן ומלא רוע (ועוד כמה סיבוכים וקשיים).
    ה''ספירות'' הן המעבר ההדרגתי מאותו מופשט מוחלט אל החומר.
    קל להבנה? ממש לא.שווה לכל נפש? גם לא.
    זה גם לא משחק ילדים או דקלומים של באבות.
    התורה, גם הקבלה, היא עבודה יומיומית קשה ומתישה. אין דרכי קיצור ואין רוחניות אינסטנט. מי שהולך בדרך אחרת חוטא לאמת, חוטא לאלוהיו ומשיג, לכל היותר, אקסטזה רגעית חסרת כל משמעות.

    • לעניות דעתי,דבריך השלימו את הכתבה למופת.יישר כוח. (ל''ת)

      רן, 18/08/08 13:57

    • למישהוא שלום,

      ג'ויה עדי.[תלמידה של הרב לייטמן,תלמידו של הרב'ש., 18/08/08 14:24

      דברייך מבריחים יהודים לגשת וללמוד קבלה,הזמן כשר היום ללמידה לכל דורש,כי זה הזמן לגאולה,ואם אנשים לא ינסו,לא ידעו,אם האשל'ג הגדול אמר,שזה זמין עכשיו לכל,יש דברים בגו...
      ועל כן יש לכל המרגיש צורך לדעת משמעותם של חיים,יגש וילמד,וכל לומד ולומד ,מקרב את הגאולה...
      בהצלחה.

    • כולכם חבורה של אימבצילים (ל''ת)

      שפינוזה, 18/08/08 19:16