• 17.

    ציטוט לא מדויק של גברת ג'ופלין

    מעוז, 28/07/08 14:36

    מילות השיר:
    Freedoms just another word for nothin left to lose

    זאת אומרת שאין יותר מה ל ה פ ס י ד

    ולא כמו שכתוב בכתבה:
    ש''חופש הוא רק מילה אחרת לכך שאין עוד מה לבחור''.

    :)

    • זה לא התיימר להיות ציטוט אלא פראפרזה (ל''ת)

      :), 28/07/08 16:22

      • דווקא בגלל זה...

        מעוז, 29/07/08 14:10

        אם ניקח את המשפט של ג'ופלין לעומק כחקירה רוחנית אפשר לגלות שם כמה דברים מעניינים.

        במקרה יצא לי להשתתף בסדנה בה נעזרנו במשפט הזה וזה היה די מדהים...

        מעוז

  • 16.

    אחרי 'חיפוש' של 'אוצר' מצאתי את 'האושר' אצלי בפנים.

    dafna57, 28/07/08 13:12

    בחפושים של 'האוצר' פגשתי את מורי ניסים אמון ואמר לי :'' בלי חופש אין אושר.''
    במסעו הרוחני למדתי להתחיל להיות 'מאושרת',אז רק אחרי זה 'גיליתי' 'שהאוצר' היה לידי ולא ידעתי,
    כי הייתי רדומה,שהתעוררתי התחיל 'תודעות'.
    דפנה

  • 15.

    למי שאהב..אדיאשנטי אומר את אותם הדברים

    ברק, 28/07/08 00:51

    ..באתר יש הרבה מאוד תוכן..הרצאות וידאו בחינם
    http://www.adyashanti.org/index.php?file=home

  • 14.

    למי שאהב..אדיאשנטי אומר את אותם הדברים

    ברק, 28/07/08 00:47

    ..באתר יש הרבה מאוד תוכן..הרצאות וידאו בחינם
    http://www.adyashanti.org/index.php?file=home

  • 13.

    אם היא כבר מצאה

    אורן, 27/07/08 22:14

    אז למה היא עדיין ''מורה ל..'' וגם ''תלמידה של...''. הרי אם אין לאן ללכת לא צריך לא מורה ולא תלמיד, רק להיות. לא כך?

    • היא הלכה לאן שהחיים לקחו אותה

      גולן, 28/07/08 00:17

      במקום לנסות לבחור בעצמה היא נתנה לחיים לבחור בשבילה וגם אתה, אין לך ברירה אלה ללכת לאן שהחיים לוקחים אותך, לפעמים הם עונים על הציפיות שלך ולפעמים לא והכאב או הסבל זה בסך הכל הנסיון שלך להתנגד לחיים שלא תמיד מתנהגים לפי איך שאתה רוצה.
      לחיים יש תכנית בשבילך ואתה לא יודע מהי ולחיים הרי אי אפשר להתנגד אז אם כבר יש לך בחירה אז היא מתבטאת בקבלה שלך ובאהבה שלך לצורת חייך, כל מה שאתה כביכול בוחר מעבר לזאת זו אשלייה.
      שני שוטרים יכולים לשאת אותך באזיקים לכלא ואתה יכול להתנגד, לצעוק, להיאנק או שאתה יכול פשוט ללכת איתם ללא התנגדות אז מה עדיף? לקבל את המציאות ביגון, בצער ובדמעות או פשוט באהבה?

  • 12.

    חופש

    חני, 27/07/08 20:34

    פני הרבה שנים גם אני חיפשתי, גם אני עשיתי את כל הדרך וכל המסלול כולל נסיעות בעולם אחרי הדבר הזה שלא הצלחתי להגידרו ולא למוצאו.לפני כמה שנים שוחחתי עם שכנה זקנה לא משכילה במיוחד לא עשירה במיוחד אשה רק אשה והיא גילתה לי את הסוד ''מציאות'' כך היא קראה לזה. זה מה יש מציאות אין שום דבר מעבר לא לפני ולא אחרי. אחרי שינונים רבים הפנמתי והבנתי ומאז חיי טובים יותר חופשיים יותר ומאושרים יותר. מילת המפתח היא מציאות.

    • חני - את צודקת במאה אחוז.

      פרדי, 28/07/08 00:34

      הבעיה עם רוב ה''רוחניקים'' והמחפשים למיניהם, שהם מהתחלה ניתקו את עצמם מהמציאות (ולכן גם מעצמם) ואז הם מחפשים דברים שלא קיימים במקומות שלא קיימים. לבסוף או שהם מוותרים, או שהם משלים את עצמם (ואחרים) שהם מצאו משהו.

  • 11.

    איזו פטפטת

    תמר, 27/07/08 19:10

    הבחורה לא תמצא את עצמה לעולם עם כל-כך הרבה פטפוטים. שתישב רגע ותירגע!

  • 10.

    איזו פטפטת

    תמר, 27/07/08 19:10

    הבחורה לא תמצא את עצמה לעולם עם כל-כך הרבה פטפוטים. שתישב רגע ותירגע!

  • 9.

    איזו פטפטת

    תמר, 27/07/08 19:09

    הבחורה לא תמצא את עצמה לעולם עם כל-כך הרבה פטפוטים. שתישב רגע ותירגע!

  • 8.

    As the addage goes: Even the freedom of mind ''IS NEVER FREE

    Jaqueline, 27/07/08 16:31

    Freedom : U stand perplexe between 2 hostile hemispheres : DUTY and FREE WILL
    How can we praise freedom when the human mind is in constant chains?/(J.J.Rousseau) I have learnt from my own experience that there is 1 pseudo freedom :When I can do what I want but there is a real one:when I am free to do what I have to do ........................
    אני נזכרת במה אמר לנין: ''חופש'' אינו טוב ל-עמך כל עוד המשטר קיים ,לא יהיה חופש ולכשיהיה חופש לא יהיה יותר משטר כי האזרח יום אינו יודע לחיות חופשי................

    • לא נמאס לך לצטט ולצטט? (ל''ת)

      זה לא אישה זה וויקפדיה, 02/08/08 16:13

  • 7.

    בכל זאת אמונה

    דוד, 27/07/08 16:17

    בפסקה המתחילה ב''האמונות נועלות אותנו...'', פתיח מעניין אשר אני מסכים איתו, בחרת לסיים ב ''גם אם האל יציף אותו בחסד''.

    נו, האמונה באל אותה אשר לקחת כמובן מאליו, לא שכנעה אותי שבאמת הגעת לנקודת הארה.

  • 6.

    שאלות למאן דהו

    אסף, 27/07/08 15:42

    כל התורות הרוחניות הללו דוגלות בלראות מעבר לאשליית ה''אני'', אם כך לשם מה בני האדם חיים? הרי אחת היא אם לא היינו נולדים מעולם (ולא מתנסים בחוויה של החזקת גוף גשמי) הרי שהיינו כבר מאוחדים עם הבריאה, הנצח, האהבה או מה שזה לא יהיה בלי התנסות בדואליות המבלבלת הזו.
    איך יראה העולם אם כל בני האדם יהיו מוארים? האם יהיה טעם לעיסוק במדע? ברפואה? אוכל טוב? בניית ציביליזציה? סקס? הרי כל אלה מחוירים ולא רלוונטים אל מול החויה המיסטית עפ''י אלה שהתנסו בה (או חושקים בה).

    עוד שאלה, בהנחה שהמוות הוא סופי הרי שהוא כבר ישחרר אותנו מאשליית האני ואם כן - למה לדאוג לכך עוד בעודנו בחיים?
    בפראפרזה על שורות של מישהו אחר: אם כבר שמו אתכם במסע הזה למה אתם רוצים לסיים אותו כה מהר? תחיו, תאהבו, תשנאו, תרגישו טוב, תרגישו רע, תחוו את כל טווח הרגשות, את החויות הנעימות והלא נעימות כי כולן הן חלק מחויות בני התמותה קצרי הימים. בכל מקרה זה יסתיים, אז למה אתם עושים מזה כזה עניין?

    אשמח לתגובות

    • שאלות טובות

      הו דא-מאן, 27/07/08 16:50

      שאלות טובות, זה טוב לשאול כל הזמן שאלות קשות כאלה, כי זאת הדרך הכי טובה לעייף את עצמך.

      חזק ואמץ תמשיך ככה !

    • אתה צודק אסף ורוחניות אינה בגדר חובה אלה בגדר בחירה טבעית

      גולן, 27/07/08 20:58

      תעשה מה שאתה רוצה בחיים, תאהב, תשנא, תרגיש טוב ותרגיש רע, תחייה את החיים במלואם, הרי בזכות האני נוצרו בעולם דברים חדשים אם כי במחיר של סבל וכאב, הטבע עובד עלינו בעיניים ומוכר לנו סיפורים שאם נהיה במקום כלשהוא אז יהיה טוב אבל עם הזמן, אחרי אינספור נסיונות, הישגים וכשלונות אנחנו מגלים שאנחנו בכלל לא צריכים את כל זה ומבינים שהאושר תמיד היה אצלינו.
      מי שנהנה מאתגרים ומנסיונות לעולם לא ינסה לסיים את המסע הזה, היצר נשאר כאן גם אחרי שאתה מת ופשוט מתגלגל לגוף אחר על מנת להמשיך מאותה נקודה בו הוא הפסיק אבל גם היצר כמו כל דבר חומרי אחר מת בסוף ומי שהגיע לסוף המסע מן הסתם לא משתוקק להתחיל אותו מחדש מהסיבה הפשוטה שלא היה צורך לצאת למסע מלכחתחילה על מנת למצוא את האושר.
      אני מבין שאתה מניח או מאמין שהמוות הוא סופי וזה בסדר, אין טעם לנסות למכור לך משהו שאתה לא רואה בעצמך, כרגע אתה משרת של משהו גדול ממך אפילו אם אתה לא רואה זאת ככה, נדמה לך שאתה נפרד כאשר אתה בעצם משרת את הטבע על ידי היצירה שלך, אתה כן משמעותי בתמונה הגדולה אבל יבוא יום וגם אתה תתחיל לשאול את השאלות ובבוא הזמן תראה שכל החוויות שאתה מדבר עליהן הן סתם אשלייה ואז לא תהיה לך ברירה אלה לקבל את עצמך שזה בעצם אתה כאן ועכשיו בלי צורך לשאוף לכלום או להשיג כלום, פשוט להיות האושר בעצמו.
      בכל אופן, סתם נקודה למחשבה, להאמין שהמוות הוא סופי לא שונה מלהאמין שיש חיים אחרי המוות, מי שלא מרגיש ויודע משהו בוודאות זקוק לאמונה, מעין חוסר ביטחון אבל כאשר אתה מרגיש ויודע אז שום דבר לא מזיז לך ושום דבר לא יכול לערער אותך, אתה שלם.

  • 5.

    powerfull

    amir, 27/07/08 15:24

    The power of the truth is laying in it simplicity .Many thanks.

  • 4.

    הנה סיכום הכתבה בסנסקריט :)

    חי בחלום, 27/07/08 11:40

    AUM BHOOR BHUWAH SWAHA,
    TAT SAVITUR VARENYAM
    BHARGO DEVASAYA DHEEMAHI
    DHIYO YO NAHA PRACHODAYAT.

  • 3.

    אלכימאי:''לאחר חיפוש 'האוצר' גיליתי שלידי 'האוצר'.

    dafna57, 27/07/08 10:19

    את אושרי גיליתי שמורי לימד אותי :
    ''בלי חופש אין אושר.''

    • מתוך פבולה מקסימה של פבוליסט יוון העתיקה :אייסופ

      Jaqueline/Arad, 27/07/08 13:51

      נשר מעל פסגת עץ גבוה מתמרן לעוף אחורה .למטה ,שועל בתמיהה : לא רק שאתה עף לך,אתה גם עושה זאת אחורנית! ''קפוץ גם אתה אחורנית העולם חופשי!'' .הנה ניסיתי ולא מצליח אןמר השועל והנשר חוזר איליו :טיפש ! דע לך שהחופש רק לאלה ''למעלה בלבד''.........

      Η ελευθερία είναι μόνο για αυτούς ανοδική

      • וואו !! כמה זה נכון !! ועוד ציטטה במקור ! אהבתי (ל''ת)

        טטיאנה, 27/07/08 14:57

      • תודה ל 'ארד' 'וניו-אייג' ,עכשיו 'למעלה' לומדת עוד.

        dafna57, 30/07/08 13:15

        גם אם עבר רק 10 דקות ,אי-אפשר לחזור,
        אם זה 'טוב' זה נשאר גם להווה ולעתיד.
        רק שנפלתי 'נודע' לי שהפעלתי 'סבל',
        מודעת כי מ'הבמה' התגלשתי לאדמה,
        'אין בלבד למעלה','כולנו בגבוה עינים'
        אין חופש אין 'אהבה טהורה' ואושר,
        באהבה אין תנאים,שיש 'קנאה' אין אהבה,
        עכשיו אני 'בחופש' ויודעת מה זה אהבה,
        מה זה חיים טובים באמת בלי סתר.
        תודה לכל הקוראים את הכתבות.
        דפנה

  • 2.

    נו, אז היא מצאה את עצמה בתורה כלשהיא או לא? (ל''ת)

    ????, 27/07/08 10:12

  • 1.

    מאמר מ ע ו ל ה

    ל., 27/07/08 08:56

    כל הכבוד