• 24.

    רטלין היא תרופה פסיכוטית שבשנות השיבעים והשישים נתנו לחולי נפש. אפשר ל

    אמיר, 18/08/08 22:59

    אפשר לראות את הרופא, נותן ל''חולה'' בסרט מגרש השדים, רטלין להרגעה כי הוא חשב שהיא מופרעת נפשית ולא הבין שהיא עם ''דיבוק''.
    הענין הוא להראות כי בעבר וגם היום מטפלים בחולי נפש מופרעים נפשית ברטלין.
    האם הילדים שלנו חולי נפש?

  • 23.

    כל מילה בסלע. לא יכולתי לתאר את המצב יותר טוב. כל הכבוד. (ל''ת)

    אמיר, 18/08/08 22:55

  • 22.

    פשוט אתה צודק מאה אחוז

    טוני, 28/07/08 15:33

    אנשים תתעוררו כבר אולי כבר תצאו מהחלום

  • 21.

    כפר סבא

    יונית, 28/07/08 08:32

    האם אתה אומר שיש נתק בין מה שמספרים לנו סיפורי הילדות על עולם טוב וחברי לבין מה שהילדים חווים במציאות ושזה בלתי נסבל עבור הדור החדש?

  • 20.

    וואלה, יש משהו בדברים שכתובים פ ה

    רוני, 27/07/08 23:10

    כאילו, אני לא חושב שצריך להפסיק לגמרי לתת ריטלין במקרים קיצוניים למשל, אבל יש בזה משהי שיכול להיות שאנחנו ממהרים לפתור את הבעיות בחומר כימי כשמדובר בכלל בבעיה ממקור אחר מה שלא יהיה

  • 19.

    להרגיש את הקשר הפנימי בין כל חלקי הבריאה

    מירב, 27/07/08 18:12

    נראה לי שזה מה שהכי הרבה צריך לתת לילדים שלנו לפתח את זה אצלם זה חסר אצלם לדעתי

  • 18.

    היום כולם על ריטלין

    רותי, 27/07/08 16:06

    ריטלין הפך להיות למכה של הדור שלנו. ההורים והמורים לא מצליחים להתמודד עם הילדים והנוער ומחפשים את הדרך הקלה - לסומם אותם ע''י הכדור ובצורה כזאת הופכים אותם לרובוטים. זאת הדרך של החברה היום להתמודד עם הנוער - במקום לפתור בעיות, הם יוצרים בעיות חדשו. היום בחברה בה אני עובדת, אני פוגשת מבוגרים שמחזיקים ריטלין על השולחן. זה אותם חברה צעירים שהתבגרו ולמדו שכאשר יש לך בעיה - קח כדור.

  • 17.

    לא מאמין לאף אחד!

    יוכי (פובליציסט, עורך,סופר ודוגמן), 27/07/08 15:41

    אני איני מאמין לכל מיני גורואים רופאים אלטרנטיביים מקובלים וגם לא לרב לייטמן וקבוצתו, אך למען ההגינות שאני חושב שהתברכתי בה, אספר, כי לפני מס' שבועות נכחתי בהרצאה של הרב לייטמן ושם גם אמרתי לו בדיוק את מה שאני מרגיש! הודה כי הרב לא לקח לעצמו שום בעלות על ידע ולא נתן שום רצפט לחיים טובים אלא שלח אותי לקרוא בסיפרי קבלה ואני חייב להודות שיש משהו בחכמה הזו שמסביר כמה דברים בצורה שלא פגשתי בעבר, ואני אדם סקפטי מטבעי, נשארתי ועד עכשיו נפעם נוכח החכמה הבאמת אדירה הזו, שפשוט יושבת לה שם ואף אחד לא מתייחס אליה ברצינות, אולי עוד נופתע מי יודע...

    • תגובה ליוכי. חביבי, ברגע שהגעת ללמוד קבלה, זה כבר צעד ראשון ומראה כי א

      אמיר, 18/08/08 22:58

      כי אתה רעב לידע.
      למרות, שהייתי ממליץ לך להגיע למקום אחר, המלמד קבלה באופן רוחני יותר.
      בקשר את הרב אריק נווה מהאור הגנוז.
      מדהים איך שהוא מלמד.
      או, תשלח לי דואר ל- hitech7@gmail.com

  • 16.

    בתור מורה אני מוצאת את זה

    מורה מהשרון, 27/07/08 15:17

    מזויע הקלות שבה חלק מהקולגות שלי (לצערי אני והן עדין באותה מערכת) מרשות לעצמן לאבחן ילדים. אני רואה בזה אבל שנעשה הן לילד והן להוריו, שהרבה פעמים גם ככה קורסים תחת עול ההשקעה בעולל.
    אילו אותם מורים , שעל טיבם יעידו אחוזי הנשירה מבתי הספר, היו בעלי רמת משכל מעט מעל למה שאנו מכנים ''רמת האסלה'' היו בודאי מבינים את חשיבותה של אידיולוגיה בחינוך- אך במקו ם זאת ניתן מקום של כבוד לכסף, אותו כמובן איש מאיתנו לא מקבל... עצוב!

  • 15.

    מספיק כבר

    איה, 27/07/08 15:14

    להלעיט את הילדים בכל התרופות האלה כמו ריטלין.אולי פה במאמר לא ממליצים להוריד את זה,אבל אני באופן אישי הייתי מוותרת על הרטלין עבור ילדינו.אני אישית רואה אצל הבן של גיסתי שלוקח רטלין שנתיים,כל הזמן העיניים שלו אדומות מזה,הוא כזה ישנוני כל הזמן,והילד הזה רק בן 10,זה תרופה לכל דבר ולכל תרופה יש סימפטומים.אחרים שיגידו שזה טוב,וגם הורים שנותנים לילדים שלהם שימשיכו לתת את זה,אבל אני בשום פנים לא הייתי נותנת זאת לילדיי.נקודה.ואפילו סימן קריאה!

  • 14.

    לכל דבר יש כדור

    מהטבע באהבה, 27/07/08 14:59

    יש כדור לאושר, כדור להרגעה, כדור לשינה, כדור להתעוררות.... ואם לא כדורים אז תמציות טבעיות, הומאופטיות וצימחיות לכל דבר. מה לא בסדר ?? רק ניקח טיפה מזה ועד שתי טיפות מזה ואז יהיה טוב. מה קרה לנו כחברה שאנחנו צריכים חיזוקים מכל כיוון. לאן הלך האיזון והאיפוס הטבעי?

  • 13.

    הכתבה לא המליצה

    רווית, 26/07/08 23:38

    להפסיק לחלוטין את הריטלין אלא להפחית במינון יחד עם לימודי הקבלה. אני הייתי מכניבה את הקבלה למוסדות החינוך בלי קשר לריטאלין.
    הגיע הזמן ללמד את הילדים על שושיהם ואם הקבלה תעשה זאת באופן יעיל יותר אז מה החשש?
    בינתיים אנחנו רק בוכים על החינוך שפשט את הרגל ואין מישהו שאומר אמירה אמיצה.

  • 12.

    הכל בסדר עם הילדים שלנו

    חבצלת, 26/07/08 23:31

    ומי שלא בסדר זה אנחנו.
    כי אנחנו לא מבינים באמת אותם וגם לא מנסים להבין
    הם אחרת מאיתנו ולכן כל הרטלין והשמטלין הזה שנותנים לילדים האלה לא מטפל אצלם בכלום,תסלחו לי אלא זה רק מרגיע כמו כדור אקמול.האם כדור אקמול מטפל באיזשהו סימפטום מהשורש?לא
    ולכן במקום לסתום אותם בכדורים אני מסכימה שהם זקוקים למשהו אחר שכנראה אנחנו לא השכלנו להבין מהו

    • יפה חבצלת, סוף סוף מישהי שמבינה שהבעיות הם אצל אלו שמחפשים בעיות.

      גולן, 28/07/08 01:15

      ואם כבר הילדים שלנו צריכים משהו זה הרבה אהבה וקבלה שלא לדבר על ההבנה שלנו המבוגרים שהעולם משתנה והסטנדרטים של פעם כבר לא תואמים את הסטנדרטים של היום.
      כל התלונות של הכותב כלפי הנוער של היום הוא נסיון אגוצנטרי על מנת לשמר את העבר. זה הפחד של הורינו שהמורשת שלהם תמות ושהילדים שלהם לא ימשיכו אותה. אנוכיות כבר אמרתי?
      לא שיש משהו רע באנוכיות אבל להאשים את הילדים במשהו שנמצא אצלינו זו שנאה עצמית ואולי מכל ההאשמות הללו יוצאים לנו ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
      בכל אופן, אני לא מתלונן, זה הכל לטובה והתפקיד של הילדים זה לגלות את זה בעצמם, אין צורך להאשים אף אחד אבל הנקודה שלי היא שכל הקבליסטים שמזהירים ומנסים להפחיד כל הזמן הם בעצם מזהירים ומפחידים את עצמם, את האגו שלהם שמפחד פחד מוות למות ולהשתנות עם החיים.
      הדור הקודם השאיר לנו משהו ותפקידינו הוא לאו דווקא להשאיר את אותו הדבר לדור הבא, לצאת נגד ההתפתחויות הטבעיות זה לצאת נגד אלוהים והבריאה בכלל.
      גולן

    • יפה חבצלת, סוף סוף מישהי שמבינה שהבעיות הם אצל אלו שמחפשים בעיות.

      גולן, 29/07/08 01:42

      ואם כבר הילדים שלנו צריכים משהו זה הרבה אהבה שלא לדבר על ההבנה שלנו המבוגרים שהעולם משתנה והסטנדרטים של פעם כבר לא תואמים את הסטנדרטים של היום.
      כל התלונות של הכותב כלפי הנוער של היום הוא נסיון אגוצנטרי על מנת לשמר את העבר. זה הפחד של הורינו שהמורשת שלהם תמות ושהילדים שלהם לא ימשיכו אותה. אנוכיות כבר אמרתי?
      לא שיש משהו רע באנוכיות אבל להאשים את הילדים במשהו שנמצא אצלינו זו שנאה עצמית ואולי מכל ההאשמות הללו יוצאים לנו ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
      בכל אופן, אני לא מתלונן, זה הכל לטובה והתפקיד של הילדים זה לגלות את זה בעצמם, אין צורך להאשים אף אחד אבל הנקודה שלי היא שכל הקבליסטים שמזהירים ומנסים להפחיד כל הזמן הם בעצם מזהירים ומפחידים את עצמם, את האגו שלהם שמפחד פחד מוות למות ולהשתנות עם החיים.
      הדור הקודם השאיר לנו משהו ותפקידינו הוא לאו דווקא להשאיר את אותו הדבר לדור הבא, לצאת נגד ההתפתחויות הטבעיות זה לצאת נגד אלוהים והבריאה בכלל.
      גולן

  • 11.

    תודה

    תודה, 26/07/08 23:27

    תודה

  • 10.

    העולם מתפתח ומתקדם

    חנן, 25/07/08 19:11

    ולכן לכל דור צריך לתת חינוך המתאים לאותו דור
    לא ניתן להשוות בכלל בין הדור הזה לדור הקודם-הילדים מפותחים יותר-דורשים יותר
    וצריכים לקבל הכל בהתאם לכך
    מאמר כלבבי.

  • 9.

    מקבלת זאת כעובדה ללא עוררין

    הדס, 25/07/08 18:31

    הילדים של היום מוכנים בצורה טבעית לחשוב גלובלית.הם משתלבים מיד בתוך מערכות התקשורת של העולם המודרני ומלמדים גם אותנו כיצד לעשות זאת.מה שלי לדוגמה לוקח שעות לקלוט,הם אפילו לא צריכים ללמוד מכיוון שזה קיים בתוכם,וזה מתוך ניסיון עם ילדיי.כל הזמן אני לומדת מהם דברים חדשים,וזה נורא קשה לי לקלוט,ואילו אצלם זה זורם טבעי.אני ממש מקנאת!!!!!!!!!

  • 8.

    ריטלין הופך אותך לאדיש וחסר חיים

    הראל, 25/07/08 11:58

    מנסיון

  • 7.

    3 רואים שלא קראת את הכתבה באמת

    לילי, 25/07/08 11:51

    חינוך ילדים זאת בהחלט המשימה העיקרית שלנו כיום וחכמת הקבלה היא דרך שכוללת הרבה עבודה קשה וחינוך הילדים להבין את המטרה של חייהם
    במקום להרדים אותם ולהרגיע אותם
    חכמת הקבלה היא לא תרופת פלא ובטח לא כוללת קמעות וכל מיני לחשים וברכות
    זוהי דרך חיים או יותר נכון דרך לחיים

    הנה ציטוט מהמאמר במיוחד בשבילך:
    ''כדי להתחיל ולהניע שינוי אמיתי בחינוך עלינו ללמד את הילדים את מה שהם כבר מרגישים עמוק בליבם; שכולנו קשורים ותלויים זה בזה כמו תאים בגוף אחד, ושעלינו לחיות באיזון עם התכונה האמיתית של הטבע, תכונת האהבה והנתינה.

    כמובן שיש מקרים שבהם נחוץ להיעזר בריטלין כדי להקל על התהליך, אך במקביל לכך עלינו לחשוב גם כיצד להפוך את הילד ל''אדם'', ולא רק לעורך דין, רופא, או איש עסקים מצליח. להיות ''אדם'', לפי חוכמת הקבלה, פירושו להיות דומה לטבע העליון, כלומר לפעול באיזון מלא עמו. אפשר כמובן לנסות להרדים את הילדים, אבל אי אפשר להרדים את הבעיה עצמה. ''

    בהצלחה לנו!!

  • 6.

    הייתי שמחה לשמוע

    רחל, 25/07/08 09:39

    אם אפשר הייתי רוצה לשמוע הרחבה בנושא. נדמה לי שבתחום הילדים - זה המקום שאנשים יהיו מוכנים לעשות שינוי בחשיבה ולחפש דרכים חדשות.

  • 5.

    לדעתי זה אכן התרופה ורק זה

    טוני, 25/07/08 07:51

    מקור הסבל הקיים הוא שנתרחקנו ממקורותינו ולכן אם נחזור אליהם כמובן שכל התופעות האיומיות הקיימות בחברה ייעלמו וזו אחת מהן אני מרחמת על אותם ילדים שנמצאים בידי אנישים אכזרים ואגואיסטים מקווה שנציל את נפשם של הילדים האלה בקרוב

  • 4.

    אוטוטו בת 30 וגם לא מבינה מה הטעם בכל זה?

    יהודית, 24/07/08 23:59

    ויותר מזה, יש לי טעם רע מכל הסיפור. לעבוד כל כך קשה בשביל קצת נחת בין שישי בערב לשבת ... תנו לי שינוי!!

  • 3.

    נזכרתי בשיר: הרבי ג'ו כפרה

    טיפקס, 24/07/08 23:20

    בין הרים ובין סלעים
    חי צדיק מלאך בחסד
    מכונית ושני בתים
    השכינה אצלו זה עסק
    תור ארוך כל העדה
    מבקשים ברכה או שתיים
    גם בריאות גם עבודה
    הרבי ג'ו כפרה

    אגוני מגינם הוא
    טו טו קראת
    מעפר ירים מלך
    טוטו קראת
    עוד אבינו חי או מת
    טוטו קראת
    אין גדול אין כמוך
    טוטו קראת

    כל עיוור עכשיו רואה
    להיכן זורם הכסף
    כל כבשה צריכה רועה
    שנואם יפה ברצף
    הוא שואל ויש תשובה
    מטלפן אל השמיים
    הוא נותן לך תקווה
    הקדוש ג'ו כפרה

    אגוני מגינם הוא
    טוטו קראת
    מעפר ירים מלך
    טוטו קראת
    עוד אבינו מה נשמע?
    טוטו קראת
    אין גדול אין כמוך
    טוטו קראת

    אואואואואואואו איי איי איי איי

    מי הגדול שבתורה?
    הרבי ג'ו כפרה
    מי מרפא כל עקרה?
    הקדוש ג'ו כפרה
    הוא הציל אנשים רבים
    משדים ועין הרע
    הוא מומחה בקבלה
    הרבי ג'ו כפרה

    אגוני מגינם הוא
    טוטו קראת...

  • 2.

    מי שלא נכנס קצת ללימודי הקבלה.....

    דן, 24/07/08 21:16

    בחיים לא יוכל להבין ולקבל שזה יכול להחליף את הרטלין כי הוא יבוא לך עם הוכחות מדעיות שבאמת הילד זקוק לרטלין לפי הבדיקות הנוירולוגיות שעשו לו. ההצעה היא אולי לשלב בין השניים ולאט לאט להוריד במינון עד שיראו תוצאות

  • 1.

    אני מוכן לנסות

    מיכה, 24/07/08 18:01

    אבל האם אתה מוכן להעמיד את ''חרמת הקבלה'' למבחן מדעי? כלומר, אם זה לא מרגיע את הילד, האם תודה שלא חכמה ולא נעלים?

    • לפני שננסה על כלל הציבור ייערך סקר בקרב ילדי חברי קבוצת הקבלה

      ואז נראה, 24/07/08 23:24

      ההערכה שלי היא שהמסקנות לא ייטיבו עם התיאוריה ...

      • זו עדיין הערכה בלבד בעוד שההוכחות בדבר הריטלין בדוקות לכ-50% הן לא (ל''ת)

        מסייעות ואף מזיקות. אז מה האופציה העדיפה?, 25/07/08 09:37

      • תסביר.... (ל''ת)

        ?, 25/07/08 11:56