• 8.

    פירוש המילה היוונית ''נוטי'' ל''דע'' הוא שגוי

    אורן, 28/06/09 01:44

    אין הכוונה ל-''לדעת'' במובן של ''נוריצו''. זו לא ידיעה שיכלית או תודעתית אלא ידיעה נפשית פנימית. אין הכוונה להבנה, לימוד והתבוננות.

    ''נוטי'' או ''גנוסטי'' היא הארה פנימית, חיבור אל מקורות ידע רוחניים שלא ניתן להגיע אליהם בדרכי לימוד רגילות אלא בדרכים מיסטיות. משהו שמזכיר אינטואיציה או חוש שישי, כמו אם שיודעת שבנה נפגע גם בלי להיות לידו ומבלי שיגידו לה.

  • 7.

    רק שמה שנכתב שם לא נכתב בעברית

    בוחרת בחיים, 23/07/08 17:06

    ולכן *דע* את עצמך לא יכול להפוך להייה *עד* לעצמך...

  • 6.

    יו, גילית לי את אמריקה, תודה תודה, בעצם לכולנו , איזה יופי טופי (ל''ת)

    יפעת, 23/07/08 15:50

    • תגובה מעידה גם על המגיב

      אנה, 24/07/08 10:33

      ייפעת יקרה, קחי בחשבון שתגובה מעידה על המגיב לא פחות מאשר על המוגב. את בטוחה שהבנת את החידוש?

  • 5.

    ואיך מיישמים הלכה למעשה את הפרשנות הזאת. האם שיטת האניאגרם מקבילה (ל''ת)

    לדברים שנאמרו כאן?, 23/07/08 09:41

    • זה בסך הכל הסבר מעט אנליטי למושג ''אין אני''

      מושון, 23/07/08 16:15

      אני דווקא מבין לחלוטין ומזדהה לחלוטין עם העניין של הדיסקרטיות (בדידות) של ההמשגה אל מול הרציפות של הקיום עצמו - לפי דעתי זאת הייתה גם כוונתושל נגארג'ונה...מה זה אומר? שאין אובייקט כלשהו סטטי יציב יסודי של כלום (כולל האובייקט ''אני''), הכל רציף (או במילותיו של נגארג'ונה - שום דבר לא מתחיל ושום דבר לא נגמר) ומשתנה תמידית...וזה המרחב התודעתי האמיתי ולא הדימויים המומשגים שאנחנו כובלים את עצמינו איתם...(ההבנה אגב יכולה ליצור חוסר הזדהות עם ההמשגה), יום טוב, אה! רק תיקון קטן, שבמתמטיקה דווקא יש אפשרות להמשגה רציפה ולא בדידה, אלא שמדובר פשוט בסדרות אינסופיות...שוב, לא באובייקטים...

  • 4.

    בעיקרון אי אפשר לשאול שאלה בלי שאנחנו יודעים את התשובה

    גולן, 23/07/08 07:47

    או לפחות חושבים שאנחנו יודעים את התשובה. מצד אחד שאלה היא מעין היתממות כי בהרבה מקרים אנחנו שואלים שאלות על מנת להוכיח ידע מסויים או לכסות על משהו אבל מצד שני, אם אנחנו שואלים שאלה כאשר אנחנו מוכנים לשקול תשובה חדשה, כך אנחנו נפתחים לרעיונות חדשים. כמה פעמים מישהו שאל אתכם שאלה וכאשר עניתם לו אז הוא המשיך להתווכח? הוא בסך הכל צפיה שתגידו לו את מה שהוא רצה לשמוע, את מה שהיה ידוע לו מראש בעת שאילת השאלה ובמקרה הזה הבן אדם מקובע וקטן מלהכיל דברים חדשים.
    סןקרטס אמר ש''חיים לא בדוקים לא שווה לחיות'' וסוקרטס היה ידוע בנטייה שלו לשאול שאלות וכמה שיותר. שאילתה זה דבר אינסופי והכרחי לטראנספורמציה אישית וגם עובדות סטטיסטיות צריכות להיבדק ולהתעדכן באופן שוטף מהסיבה הפשוטה שהעולם דינאמי ותשובה נכונה אך ורק לרגע השאלה.

  • 3.

    בעיקרון אי אפשר לשאול שאלה בלי שאנחנו יודעים את התשובה

    גולן, 23/07/08 07:46

    או לפחות חושבים שאנחנו יודעים את התשובה. מצד אחד שאלה היא מעין היתממות כי בהרבה מקרים אנחנו שואלים שאלות על מנת להוכיח ידע מסויים או לכסות על משהו אבל מצד שני, אם אנחנו שואלים שאלה כאשר אנחנו מוכנים לשקול תשובה חדשה, כך אנחנו נפתחים לרעיונות חדשים. כמה פעמים מישהו שאל אתכם שאלה וכאשר עניתם לו אז הוא המשיך להתווכח? הוא בסך הכל צפיה שתגידו לו את מה שהוא רצה לשמוע, את מה שהיה ידוע לו מראש בעת שאילת השאלה ובמקרה הזה הבן אדם מקובע וקטן מלהכיל דברים חדשים.
    סןקרטס אמר ש''חיים לא בדוקים לא שווה לחיות'' וסוקרטס היה ידוע בנטייה שלו לשאול שאלות וכמה שיותר. שאילתה זה דבר אינסופי והכרחי לטראנספורמציה אישית וגם עובדות סטטיסטיות צריכות להיבדק ולהתעדכן באופן שוטף מהסיבה הפשוטה שהעולם דינאמי ותשובה נכונה אך ורק לרגע השאלה.

  • 2.

    מי את? (ל''ת)

    קלרה סלאי,, 22/07/08 23:24

  • 1.

    תודה

    דודי, 22/07/08 20:15

    מבט רענן וחדש על אותה אמת שמעבר לידיעה השיטחית שאנו מנסים בדרך כלל לגדר את עצמנו בה.