• 31.

    לגבי מזל

    רמי נעים, 21/07/08 23:59

    לדעתי אין דבר כזה,מזל טוב
    או,מזל רע.כל אחד נולד פה בעולם
    עם כל מה שמתאים עבורו
    ועם כל מה שהוא צריך,לא פחות ולא יותר

  • 30.

    הרבה מאד מידע

    חנוך, 21/07/08 22:30

    לפי מה שכתבתם כאן אז יכול להיות שכל רגע משתנה השם שלי?

  • 29.

    השאלה המתבקשת היא-

    שלומי סורגיט, 21/07/08 22:25

    מה ואיך בדיוק מגדירים בעולם הזה-כחיים?
    האם הצורה שאנחנו חיים פה בעולם זה נקרא -חיים?
    סליחה אבל אני לא רואה את החיים האלה מנקודת המבט שלי כחיים*
    הכל אפרורי מידי וחסר משמעות עבורי
    לכן הייתי מגדיר את החיים שלי בכל אופן-כחוסר חיים*

  • 28.

    הלואי שנכיע לדרגת האהבה

    אדוה, 21/07/08 20:02

    שנוכל להתיחס באהבה אחד לשני, בניגוד לניכור ולשנאה ההולכים ומתגברים בכל מקום, ומונעים מאיתנו את האיחוד הנחוץ מבית, כדי להתגבר על הצרות מחוץ.

  • 27.

    לשנות את החיים!

    יורם, 21/07/08 18:49

    ככה גם אני חושב רק שעדיין לא מצאתי איך,מכיוון שאצלי החיים משעממים
    גם אם אשנה את שמי זה הכל סתם מלאכותי יהיה
    ושטותי.
    כל הזמן בית-עבודה,בית-עבודה,מרגיש כמו חמור עבודה רק,לא מרגיש כבר בן אדם.כמה כבר אפשר גם כשיוצאים לנופש זה עובר וחוזרים לאותו דבר

  • 26.

    מי משנה את שמו בימינו ובשביל מה?? (ל''ת)

    רונן, 21/07/08 18:19

  • 25.

    מאוד מצא חן בעיני

    רקפת, 21/07/08 17:36

    ההסבר הנחמד הזה על האותיות.
    ואני מכירה את הסיפור הזה של רבי שמעון בר יוחאי על אותיות הא-ב שעמדו לפני אלוהים וביקשו כל אחת מהן שבה יברא את העולם, סיפור מקסים מאוד.

  • 24.

    מה?! אמיתי?!

    אושרית, 21/07/08 15:39

    יש מצב ששינוי שם אינו משנה גורל?
    אתה יודע כמה כסף השקעתי בנושא? כמה הלכתי והתרוצצתי?
    וקדם כל תודה
    שנית כ''כ הרבה השקעה לשנות את השם שלי לבחור שם טוב בר מזל לבני היקר, פשוט עברתי אני חוויה קשה ורב אחד אמר לי לשנות את השם ואף גבה על כך הרבה כסף אז הכל חארטה?!
    תודה רבה

  • 23.

    תמיד ידעתי !

    ליהי, 21/07/08 15:26

    חברתי הטובה עברה תקופות קשות ובהן ביקרה אצל כל מיני ''באבאים''. הם שינו לה שמות ומכרו לה קמעות. אני לא מזלזלת חלילה , הכוונות הן תמיד טובות, אבל על חברתי לא ראיתי שום שינוי ופחדתי לרמוז לה שחבל לה על הזמן והכסף שהיא מוציאה שלא תתייאש לגמרי-איכשהו זה החזיק אותה פסיכולוגית...
    אני מאמינה שיש כוח עליון ושהוא מנהל אותנו במטרה מסויימת,אבל בקטע של שינוי שמות וכד' תמיד נשארתי סקפטית.
    עכשיו לפחות אני יודעת בוודאות שצדקתי. בזכות מה שקראתי כאן.תודה.

  • 22.

    בדיוק ככה!! אמת צרופה היא שיהודים שעוסקים בשמות הם כופרים

    אורן חיו, 21/07/08 13:15

    אני לא יודע בדיוק מיהו הכותב ומהי קבלה לעם אבל כתבה זו מראה עד כמה היהודים הפכו לכופרים באמצעות העיסוק באותיות, מים קדושים וקמעות. כל יהודי אמיתי יודע שזוהי כפירה לעסוק בכל זה וזה מעולה שמישהו כותב על כך סוף סוף. נכון, קבלה אמיתית לא עוסקת בכל אלו והגיע הזמן שעם ישראל יתעורר מכל המסעות שהוא עורך לקברי צדיקים ויתחיל להיות נאור. כל הכבוד על מה שכתבתם פה!

  • 21.

    יש משהו נכון בכתבה... (ל''ת)

    RUT, 21/07/08 13:04

  • 20.

    בגרות אמיתית

    קצי, 21/07/08 12:00

    בגרות אמיתית בעיני היא היכולת לפגוש משהו חדש, לשקול אותו, להרגיש אותו, לנסות להבין אותו. ואז לראות האם הוא יכול לתרום משהו משמעותי לחיי, ואם לא אז לא.
    שכל אחד יחליט עבור עצמו.
    ההתיחסות לנושא האותיות והשמות מעניינת ולא
    מקובעת כמו שקראתי במקומות אחרים. המשיכו כך!

  • 19.

    זה אסור זה לומדים קבלה!!!!!

    ניסים גינוסר, 21/07/08 11:28

    מה פתאום לומדים זה קבלה זה אסור!!!!! צריך רק לומדים פשט זהו!!!!!!!! לא לחשוב לא לחקור בנסתר אסור זה!!!! צריך רק לאמין לאמין לאמין !!! אסור זה לשאול בלחקור זה קבלה ! אסור לדעת דברים! צריך רק לעשות מצוות ולבקש משיח! מי שלא עושה מצוות דינו מוות!!! מי שלא מדקדק מצוות דינו מוות !! צריך רק מצוות זהו!! לא לשאול הרבה שאלות!!! אתם אוסים אסור זה!! זה לא טוב זה. משה ישר כח !!!! אל תפחד !! אתה צודק אסור זה ללמוד זוהר!! יעשה תפילה וישם בארון !!! ולא קורא זוהר בכלל !! מי נתן תגובה על 4משה זה זבל נשרף בגיהנום!!! כל החילונים זבל!! בטח לא מפרסמים זה!

  • 18.

    סופסוף אמת!!

    איילת גת, 21/07/08 11:26

    בתוך כל הבלאגן וים השקרים, כל מיני ''מקובלים'' ו''מורים רוחניים'' על סוגיהם מגיח לו אור בקצה המנהרה. תורת הקבלה האותנטית אינה עוסקת במיסטיקות ובסוגי פסיכולוגיות למיניהן כלל. הקבלה היא מדע ורק מי שרוכש את הכלים לגלות זאת מבין בדיוק על מה מדובר. זה לא טרנד חולף ולא כישוף ובכלל לא מה שעשו מזה. אני מקווה שהאמת תצא לאור כמה שיותר מהר!!

  • 17.

    פשוט תודה

    שילו, 21/07/08 11:26

    תודה אלי.

    פתחת בפני מבט חדש ומרתק על האותיות שלא ידעתי קודם.
    חבל מאוד בבית ספר לא מלמדים את הלילדים בנוסף גם ההסתכלות הקבלית על האותיות של השפה שלנו.

    הוספתי את המאמר למועדפים שלי.
    תודה שוב

  • 16.

    לשירה מתגובה 5

    גדעון קשי, 21/07/08 11:20

    יש אנשים שמביאים תועלת לעולם כמו פיטמה על בטן של חזיר בר. ואת אפילו פחות מזה.

  • 15.

    4 ובריאות לאומית ?!?!

    שלומי, 21/07/08 11:16

    4 אתה כל כך צודק באמת עדיף שנשמור על הבריאות הלאומית......... בריאות שבה כל יום אבא אונס את ביתו, בריאות שבה רצח נהיה יותר שכיח מהתעתשות של חולה שפעת, בריאות בה כולם גונבים את כולם וכל מנהיגנו דואגים אך לצרכיהם של התושבים בלבד, בריאות בא כל אומות העולם שונאים אותנו שינאת מוות ורוצים להעלים אותנו מעל פני האדמה וסכנה ממשית חובקת עלינו, בריאות בה כל המשפחות מתפרקות ואחוזי הגירושים גדולים מאי פעם, בריאות בה סמים נצרכים יותר ממים!!!!!! יש לי הצעה עבורך שנה את השם שלך לטמבל! ואולי תבוא עלינו הברכה. לפי תפיסתך!

  • 14.

    מעניין מאוד!

    יהודית, 21/07/08 11:14

    זו החפתעה גדולה עבורי לשמוע שיש בקבלה יותר ממיסטיקה פופולרית זולה. איפה שהוא תמיד ידעתי את זה אבל לא יכולתי למצוא מישהו שיספר לי על כך.טיפוס בסולם רוחני נשמע לי גם הגיוני וגם קשור ליהדות. תודה!

  • 13.

    ל-4 (ל''ת)

    בן דוד נדב, 21/07/08 11:04

  • 12.

    שום שינוי לא קרה אצלי

    פרחה, 21/07/08 10:22

    לפני שנתיים החלטתי לשנות את שמי,כי אמרתי שאולי המזל יאיר לי פנים ואתחתן סוף סוף,וזה היה בהמלצתה של חברה שלי(שדרך אגב כבר לא חברה שלי)שכדאי לי כי אומרים ששם יכול לשנות את המזל.הייתי אז בת 36 ושיניתי את השם שלי ל'לאה' כי ככה הרב שהלכנו אליו אני וחברה שלי המליץ לי לעשות זה השם שנתן לי.וחברה שלי אז אמרה לי:''חכי תראי ,עכשיו בטוח תמצאי את הזיווג שלך...''.אני כבר מחכה שנתיים,אני היום כבר בת 38 ולא מצאתי שום זיווג והשעון הביולוגי שלי מתקתק(גם אני רוצה להביא ילדים לעולם).
    בקיצור,כשראיתי שהכל זה תסלחו לי,מסחרה ועבודה בעיניים ביקשתי מכל הסובבים אותי לא לקרוא לי 'לאה' יותר(עד שהרגלתי את כולם לקרוא לי 'לאה' לקח לי זמן גם ככה)וחזרתי לשם שלי המקורי -פרחה.
    המסקנה שלי אחרי ההתנסות הזאת היא שכל אחד נולד עם מה שצריך להיוולד ואף בן אדם לא יכול לשנות כלום בחיים של השני.אני עדיין מחכה לזיווג הולם ובטוחה שיגיע זה שיחיה איתי יחד באהבה.שינוי נורא שמחתי לקרוא את המאמר הזה,זה כל כך דיבר אלי וחיזק אצלי את הדבר הזה עוד יותר,כי אני עברתי את זה.
    שום שינוי שם לא ישנה גורל של שום בן אדם.מאז אותו ניסיון שעשיתי לפחות התחלתי להבין הרבה על החיים שלי.

  • 11.

    אין כמו קבלה לעם

    טוני, 21/07/08 10:19

    אויי מדהים כמה פעמים ניסתי לשנות את שמי וזה היה לשווא ממש אין כמו קבלה לעם

  • 10.

    שינוי השם יכול לגרום בעיות

    שם בדוי, 21/07/08 10:17

    בעיקר במישור משרד הפנים , והחשבונות והמסמכים.. זה כבר מזל לא משהו...
    חוץ מזה הכל הבל הבלים-אנשים , מתי כבר תתחילו להתיחס לחיים בצורה פרקטית. אני למשל מכירה הרבה אנשים שאחרי ששינו גישה לחיים התחילו להצליח - לא מכירה כאלה שקנו הצלחה, אז כל הכבוד לכותב המאמר (המאמר מדבר בידיוק על זה!!!)
    וכל מי שקשה לו עם זה -נו תנסו לשנות את שמותיכם, לקנות אבני חצץ במחירים מופקעים שיביאו לכם ''אושר ובראיות'' (כן בטח, בעיקר כלכלית) ואל תחשבו אפילו שהבעיה היא בעצם בכם... כי ממתי צריך ללהשקיע כדי להגיע לתוצאה .
    וכלך הכבוד לכותב המאמר שהוא לא מוכר ''רוחניות'' זולה!

  • 9.

    אכן...

    דלית, 21/07/08 10:06

    כדי לצמוח על כל אדם להתמודד ולקבל את עצמו

  • 8.

    גם אני חשבתי לשנות שם

    מרינה, 21/07/08 10:02

    בתור מישהי שעלתה לארץ מגולה ובעלת שם לועזי, גם אני התלבטתי קשות האם כדאי לי לשנות שם לשם עברי. כבר גלגלתי על לשוני שמות שונים כמו מרים, מירה או רינה וניסיתי להתרגל לאחד מהם. מצד אחד הרגשתי שבדרך זאת אני אהיה יותר ישראלית ופחות גלותית. מצד שני גם לשם הלועזי שלי ישנה משמעות עמוקה כיון שהוא מכיל אותיות משמות סבים שלי שנספו בשואה. אחרי לבטים רבים החלטתי להשאר עם השם הלועזי. המאמר הזה מאד עודד אותי בבחירה שעשיתי ונתן לי הרגשה טובה שאכן קבלתי החלטה נכונה.

  • 7.

    מתוך נסיון אישי של שני המצבים,

    שיר, 21/07/08 10:01

    החלפת שם ואחר שנים התחלתי לימוד קבלה, אני מודה שדבריו של כותב הכתבה אכן נכונים. בתחילה הייתי בטוחה שאכן חל שנוי במצבי ואז התהפכה הקערה על פיה ומצבי הורע כפליים ורק אחרי שהתחלתי ללמוד קבלה הבנתי שעל מנת לשנות את מצבי עלי לשנות את דרך החשיבה , התנהגותי כלפי הסובב אותי. אין ניסים !!!
    וככל שנבין את זה יותר מהר, נפסיק לחכות שאיזה טריק יעשה עבורי את העבודה ונתחיל לעשות.

  • 6.

    לדעת מה האותיות שלי

    מיקי, 21/07/08 09:58

    אלי שלום
    1.איך אני יכול לגלות את יחסו האמיתי של הבורא אליי? ובאיזה אות אני נמצא?
    2. האם ישנה אצלכם רשימת האותיות ומשמעותן הרוחנית? איפה אפשר לראות אותה

    תודה מראש
    מיקי

  • 5.

    מעריבNRG- אתם מפיצים דברי מיסיונרות!

    שירה, 11/07/08 12:35

    בטח לא תפרסמו את ההודעה הזאת.

    רציתי להזהיר אתכם ש''קבלה לעם'' זה לא סתם עוד רעיונות הזויים.
    המטרה שלהם היא מטרה מסיונרית!!!!

    הם רוצים לעשות בדיוק מה שהיטלר ימ''ש רצה לעשות רק דרך הרוח!

    • לא מסכימה איתך כלל

      רחל, 21/07/08 10:14

      רואים שאת לא מבינה עיניין, אחרת לא היית כותבת דברים איומים כאלה. הרשומה עצמה עם תוכן מאוד עמוק ונוגע ללב והמון חומר למחשבה. זה באמת מעניין לדעת מה הוא שורש הנשמה של כל אחד ואחד? קראתי כמה כתבות שלכם
      וזה באמת נותן המון כלים לימים לנו.

  • 4.

    ''קבלה לעם'' מבוססת על נצרות יותר מאשר על יהדות.

    משה, 11/07/08 12:08

    אין קשר בין המסורת הקבלית האמיתית למה שמטפטפים ב''קבלה לעם'' ושאר מכוני קבלה למיניהם שכל מה שמעניין אותם זה כסף.

    בגמרא כתוב שמי שנמצא בשעת סכנה טוב שיוסיף שם נוסף לשמו. לא לומדים הלכה מתוך דברי זוהר. מי שמנסה ללמוד הלכה מהזוהר סופו לומר שטויות כמו במאמר הזה.

    מה גם, ש''בקבלה לעם'' לא מקיימים מצוות ולא מתקנים מידות שזה א-ב שלפני לימוד זוהר.

    להיפך הגורו שלהם מחלל שבת!

    המסקנה היא ש''קבלה לעם'' קרובה יותר לנצרות מאשר ליהדות. ומי שרוצה לשמור על מסורתו ועל הבריאות הלאומית הישראלית הבריאה שלו טוב שירחק מהמסיונרים החדשים האלה.

    מתלבשים בדמות יהודית של ''קבלה לעם'' ומטיפים רעיונות נוצרים ומסיונרים.

    • מנסיון חיים

      רחל, 21/07/08 10:30

      דודי הוא ראש ישיבה מוכר,לפני כשבוע נפטר בנו לאחר מחלה קשה ולאחר ששינה שמו לפחות פעמיים בהמלצת מקובלים,מה שהפתיע אותי זו מסקנתו של דודי שבזמן ההספד על בנו אמר:לא משנה כלל כמה תחליף את שמך כאשר מגיע היום ,הוא מגיע.לפני שאתם מאשימים ומבטלים בידקו תחילה מה האמת ,קבלה לעם פשוט מנסים להביא את החוכמה לעם מבלי להשלותם בחוטים אדומים ובשאר אשליות ,כל מה שצריך לעשות זה פשוט לבדוק בעצמכם ולגלות

    • ושוב...

      איילת גת, 21/07/08 11:30

      כדאי לבדוק את העובדות בשטח לפני שמכריזים.. אין לך מושג במה מדובר וברור שאינך מכיר את ''קבלה לעם'' בשום צורה או אופן. הפנימיות אינה סותרת את החיצוניות ואין כפייה לכן כל אדם לפי דרישותיו לומד ומקיים לפי התקדמותו. חבל שלא יורדים לשורש העניין. מי שמחפש את האמת בטוח מזהה את השקר.

    • וואלה אתה לא צודק אחי.. הייתי אצלהם בשיעור פתוח ביום שישי

      אודי אליהו, 21/07/08 13:20

      ונבהלתי. הם כולם שומרי מצוות, שמים כיפה, ברכות והכל... וזה דווקא מה שביאס אותי קצת כי חשבתי שהם יותר פתוחים. קיצר, שמעתי על ההרצאות הפתוחות של ימי שישי לכל מי שרוצה, שיכול לבוא ב 3 בלילה והלכתי ובשיעור שאלתי את הרב אם הקבלה בעצם לא מחזירה בתשובה מהדלת האחורית כאילו, למה כולם כאן נראים דתיים אם איןי קשר בין דת לקבלה. הוא הסביר שצריך לקיים את המצוות כמינהג של עם ישראל וכל זה ולשמור על גישה מסורתית אבל שזה לא יגרום לאדם לחשוב שבזה, בחומר, הוא מגיע אל הרוח וזה כל כך נכון. שאלתי אותו אם אני חייב לשים כיפה כדי ללמוד קבלה אז הוא אמר שלא אבל שזה מנהג יפה וזה בדיוק ככה גם לדעתי. זה מנהג. כמו שלכל עם יש את המנהגים שלו. קיצר אתה חייב ללכת לשיעור פעם אחת ותראה שהם בתכלס כמו דתיים, אבל הגישה אחרת, כאילו שזה רק חיצוניות והשפנימיות היא בכלל להגיע לאהבת אחים. מומלץ ביותר אחי.

  • 3.

    נכון. לא מומלץ לשנות שם.

    ב', 10/07/08 18:29

    דבר זה יוצר תקלות ועיכובים רבים במישור ההתפתחות הנישמתי. רק שינוי הגישה יוכל ליצור שינוי אמיתי. הקושי אינו בשם, שאותו בחרה הנשמה לצורך התקדמותה האופטימלית, אלא בעובדה שאנו מפילים על השם את הקשיים שלנו, כאשר לא הצלחו לפרוץ אותם.

  • 2.

    מעולה! תודה על ההבהרה. כל הרבה בלבול ומסחרה סביב השמות האלה... (ל''ת)

    דניאל, 10/07/08 16:48

  • 1.

    די כבר עם הטפטופים ש'קבלת בעל הסולם היא הקבלה האותנטית'

    א.ב., 10/07/08 16:15

    עוד לא התבגרתם ?
    ''רק אני יודע''. ''רק אני מבין''. ''רק אני יכול''. ''רק אני מדעי''. ''רק אני ראוי להגיד לכולם איך ללמוד סודות''.

    אתם- חבורת בני ברוך, וחבורות 'בעלי הסולם' האחרות, עסוקים כל הזמן בלהראות כמה אתם יודעים וחכמים. ולפי מה יבחנו הדברים: לפי כמה סלבריטאים יהיו אצלנו. מעניין מה המקום של זה, המקור של זה אצל בעל הסולם.
    אולי כבר משהו שיגלה מאיפה הצורך האינפנטילי הזה?