• 119.

    דת זה לאנשים נטולי אמפטיה ומצפון.

    אנטי דתית., 17/08/13 23:37

    מאמינים הם לרוב נבזיים, אטומים, רשעים, מתנגדים לצדק, פושעים, נאלחים, שפלים וחסרי עומק.

    למעשה, אלו בדיוק התכונות של יהוה מהתנ"ל, תלמוד, קבלה, קוראן..

    IP: 2.55.141.153דווח על תגובה זו

  • 118.

    לחילונים יש סיכוי גבוה יותר להצליח בלימודים אקדמיים

    חילוני, 18/09/10 06:52

    הסיבה היא שהם אלו שהולכים ללימודים כאלו מלכתחילה . אף אדם לא יילך ללמוד משהו שהוא לא מאמין בו ולכן אדם דתי לא יתמחה בתורת האבולוציה...ולא ייחשב בתור אדם ''חכם'' בסטטיסטיקה הטיפשית הזאת

    IP: 212.116.164.2דווח על תגובה זו

  • 117.

    ישעיהו לייבוביץ לא היה אינטיליגנט? (ל''ת)

    נאוה, 24/03/10 06:41


    IP: 109.67.47.192דווח על תגובה זו

    • לייבוביץ בהגדרתו היה אתאיסט

      דרזי, 28/11/11 01:48

      ליבוביץ עוף מוזר הוא לא קיבל שהתורה דברי אלוהים חיים ואמר שנכתבה בידי האדם לא האמין באלוהים מתגמל ומעניש לא האמין בגן עדן וגיהנום לא האמין בתחיית המתים.... קיבל את האבולוציה והמפץ כעובדות אמר שאין מוסר דתי רק צווי אלוהי שמוסר בהגדרתו הוא אתאיסטי... אז???

      IP: 109.66.205.188 דווח על תגובה זו

  • 116.

    שמעו שקר אחד וחלק ומי שרוצה תשובה אמיתית לקיום הבורא שהנכס לפה.!

    זוהר, 03/01/10 00:20

    http://www.shofar.net/site/emedia.asp?id=865&Category=3&Prourl=http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/Languages\\english\\88e.wmv

    IP: 85.65.51.184דווח על תגובה זו

  • 115.

    מתי יחקרו את הקשר בין דתיות לפשע? בישראל הקשר ברור ומוחלט (ל''ת)

    מתי, 05/09/09 07:30


    IP: 217.132.0.119דווח על תגובה זו

  • 114.

    איך עולם כזה מורכ נוצר מאבולציה

    יוסי, 05/07/09 14:51

    סתכלו איזה עולם מורכב.סתכלו איך העולם מותאם לנו.סתכלו על שרשרת המזון.יש שמש יש ירח במקום שאנחנו צריכים שהם יהיו.יש כוחות משיכה מתאימים לנו הכל טוב ויפה אז אתם אומרים שדבר כזה נוצר מאבולציה שזה עשרה מטומטמת 1ל 100000000000 שדבר כזה יבצר.

    IP: 85.250.178.152דווח על תגובה זו

    • זה למה זה אבולוציה

      סתיו, 11/08/09 12:15

      זה במשך מליארדי שנים היה אלים מטאורים פגעו בארץ עד שהכל נרגע..וכן זה הגיוני,רק החזקים שרדו וככה הכל נהיה ''מושלם'' צמיד יהיה גרסא יותר טובה של אותו הגזע בהמשך האבולוציה מאותו עיקרון:החזק שורד

      IP: 84.228.39.5 דווח על תגובה זו

    • אתם פשוט טיפש

      איש עם בגרות, 23/12/10 17:58

      זה שאתה אומר שהעולם נוצר מאבולוציה מראה כמה אתה מפגר, תהליך יצירת העולם בביולוגיה נקרא אביוגינזה, אבולוציה זה תהליך התפתחות החיים לך תפתח ספר תלמד משהו לפני שאתה מגיב...

      IP: 89.138.126.214 דווח על תגובה זו

    • כנסו !

      אנונימי, 09/07/11 18:03

      טוב, אבולוציה וכל השאר הגיוניים יותר מאיזה יצור שנמצא בכל מקום, בכל שעה, שרואה הכל, עושה מה שבא לו, ויצר את כל זה...

      IP: 46.117.175.154 דווח על תגובה זו

  • 113.

    חכחכח

    איש חכם, 10/12/08 00:29

    ח

    IP: 87.70.16.195דווח על תגובה זו

  • 112.

    רק האהבלים מאמינים בי? פעם הייתי אל נורא ומפחיד (ל''ת)

    יהוה, 22/07/08 12:14


    IP: 192.91.60.10דווח על תגובה זו

    • מה זה חשוב העיקר שאתה קיים ישתבח שמך אוהב אותך (ל''ת)

      יצחק, 11/07/11 09:10


      IP: 77.126.26.15 דווח על תגובה זו

  • 111.

    108 - הפירוש שלך למשפט של איינשטיין גאוני (ל''ת)

    ישמח חתני, 07/07/08 11:05


    IP: 84.228.98.21דווח על תגובה זו

  • 110.

    צודק בכל מילה.

    צודק בכל מילה., 05/07/08 20:36

    צודק בכל מילה........... תראו כבר יש מחקרים שקובעים. אם תענו לי איפה היה אלוהים במלחמת העולת השניה כ-6 מליון נהרגו אז אני יאמין.

    IP: 77.127.35.148דווח על תגובה זו

  • 109.

    צודק בכל מילה.

    צודק בכל מילה., 05/07/08 20:18

    צודק בכל מילה........... תראו כבר יש מחקרים שקובעים. אם תענו לי איפה היה אלוהים במלחמת העולת השניה כ-6 מליון נהרגו אז אני יאמין.

    IP: 77.127.35.148דווח על תגובה זו

  • 108.

    דעתו של אלברט אינשטיין בנושא

    דני, 05/07/08 13:34

    ''האמונה מחלישה את האדם ועם זאת מחזקת אותו''כלומר האמונה מחלישה את האדם ועם זאת מחזקת אותו בשעת הצורך
    אינשטיין עצמו לא האמין באלוהים וניסה לחזק את טענותיו בעמצעות תאורית הטרנזיתיביות(או איך שלה כותבים את זה)הלא גמורה שלו

    IP: 89.0.190.61דווח על תגובה זו

  • 107.

    לא היה ולא נברא

    אתאיסט, 29/06/08 02:19

    קודם כל, זו עוד כתבה זולה שבאה לעשות כותרת, לא פחות מהמאמר עצמו.
    אבל לגבי המחקר עצמו, המחשבה הראשונה שעלתה לי היא שברור שהחוקר התרשל בתפקידו ומהווה בזיון להסברה האתאיסטית. אני מקבל את הביקורות עליו שהוא לא לקח בחשבון מאפיינים הסיטוריים, תרבותיים ואחרים. אם קיים קשר בין אינטיליגנציה לבין אתאיזם, זהו קשר עקיף ולא ישיר. אנשים אינטיליגנטים מגיעים לאקדמיה ונחשפים לתיאוריות והסברים שונים מאלה שהכירו. אנשים אינטיליגנטים מצויים גם מחוץ לאקדמיה, אבל הם לא חשופים לרעיונות האתאיסטיים.
    במחשבה שנייה, אולי רק אנשים אינטיליגנטיים יכולים להטיל ספק בקיומו של אלוהים.
    בקיצור, כנראה שזה שוב, השילוב בין השניים, השפעת הגנים והשפעת הסביבה, ושוב השפעת הסביבה חשובה יותר.
    ולגבי ריצ'רד לין, עורך המחקר, הוא צריך ללכת לראות את הסרט 'מה קרה בגאטקה'.

    IP: 89.1.41.19דווח על תגובה זו

  • 106.

    כתבה נכונה כולכם טיפשים

    עמית, 28/06/08 15:39

    זה נכון וכל אלה עם התגובות המאמינות שלכם.. כדאי שתנסו לפתוח תראש ולצאת מהמסגרת הדתית שלכם. כי בנתיים לכל המאמינים לא קרה כלום ואלוהים לא מראה תעצמו ויש אנשים רעבים בעולם ובאפריקה יש ידים חיילים.. שהורגים בשביל יהלומי דמים.. אז איפה אלוהים? איך אפשר להאמין בכלל שבאמת יש מישהו שמכתיב לעלום מה לעשות נו באמת.. אם אתה אינטיליגנט תבין לבד שזה לא יכל להיות.

    IP: 89.139.38.184דווח על תגובה זו

  • 105.

    נכון מאוד , תשאלו את פרופ' ליבוביץ

    חיים, 25/06/08 17:32

    נכון מאוד תשאלו את פרופ' ישעיהו ליבוביץ

    IP: 192.117.155.117דווח על תגובה זו

  • 104.

    ככל שיש פחות אמונה יש יותר פרנסה לפסיכולוגים (ל''ת)

    פסיכילוג, 22/06/08 13:41


    IP: 128.139.28.239דווח על תגובה זו

  • 103.

    אז מה, עכשיו נהייתם עבדים של איינשטיין ?

    איינשטיין היה, 22/06/08 01:46

    אם הוא היה אומר נחרצות שאין אלוהים זה היה נכון רק בגלל שהוא היה גאון ? תתעוררו, אנשים..

    IP: 89.138.22.55דווח על תגובה זו

  • 102.

    וכותב המחקר אמור להיות פרופסור לפסיכולוגיה ?!

    עולם רובוטי, 22/06/08 01:35

    חשבתי שפסיכולוגים אמורים להיות אנשים אמפתים ואנושיים.

    IP: 89.138.22.55דווח על תגובה זו

  • 101.

    התפתחות אינה מילה נרדפת אינטליגנציה

    חוכמה בלי אושר?, 22/06/08 00:18

    אינטליגנציה אמורה לסייע לאדם להיות מאושר יותר. האם האדם המערבי מאושר יותר ? פרוזאק, התאבדויות ודכאונות.. מחולאי החברה המערבית.

    IP: 89.138.22.55דווח על תגובה זו

    • ברור עדיף לחיות באירופה של תחילת אמצע המאה הקודמת

      דניאל, 22/03/13 10:20

      ממש היה תענוג.
      או אירופה של ימי הביניים שבה לא מתוך 5 ילדים רק 1 הגיע לגיל 18 .

      אח, אלו היו ימים טובים.

      IP: 93.172.51.62 דווח על תגובה זו

  • 100.

    כתוב שככל שתלמידי בית הספר מתבגרים

    סטיגמות ותו לא, 22/06/08 00:16

    הם מאמינים פחות באלוהים בגלל שהם יותר אינטליגנטים. שטויות. בגלל שהם יותר גאוותנים ומיואשים. אם אינטליגנציה אמורה להביא אושר, לא רואים את התוצאות בקרב מבוגרים. עדיף להיות פחות ''חכמים'' ולהאמין בכח עליון ובצדק ובטוב. באלוהים. ראינו לאן כל הגאונים שלא האמינו באלוהים הגיעו בחיים האישיים שלהם..

    IP: 89.138.22.55דווח על תגובה זו

  • 99.

    בואו נעשה ניסוי מחשבתי קטן.

    בן, 19/06/08 23:05

    דמיינו עולם מקביל לזה שלנו, עולם שבו המחשבה האקדמית המערבית לא הצליחה להתעלות מעל לעולם מחשבת הדת היודו-נוצרית, בראש מוסדות הלימוד הגדולים בעולם עומדים אנשים משכילים, משכילים בתחום שלהם, הדת, אנשים אלו הם שקובעים איך תיבחן מנת מישכלו של אדם על פי פרמטרים של השכלה כללית שכמובן נמדדת עפ''י הנורמאל בחברה הזאת, ידע כללי בספרי הקודש, ויכולת פתירת בעיות שבין אדם לאדם, בין אדם לטבע ובין אדם לאל על פי הגיון המוסר שעומד בבסיס אותן דתות.
    דמיינו חוקר, אחד דתי כזה שמאמין באלוהים, אותו דתי מנסה לבער את ה''בורות'' שבגישת המחשבה ה''מערבית'' ועל הדרך ללעוג לאותם אנשים ולהשיג לעצמו יוקרה וחיזוק לאגו מפלצתי ומעוות. אותו חוקר ייקח קבוצה מדגמית של 1000 בני אדם אשר מזוהים עם גישת המחשבה המערבית ו1000 מהרבנים והכמרים המובילים באקדמייה, הדתית, להזכירכם.
    האם לא תסכימו, שבעולם מקביל זה, מנת משכלו של אדם תעלה ביחס ישיר להתעמקותו במחשבה הדתית?

    IP: 77.125.134.127דווח על תגובה זו

  • 98.

    ואיזה מסכנים בני האדם...

    רשימהNIHI, 19/06/08 15:30

    באים לעולם עם איטליגנציה מוגבלת (ברמה כזו או אחרת)וכמה שלא יתאמצו לא יצליחו להבין את העולם בו הם חיים...מה שנישאר זה להתנחם באשליה כזו או אחרת (דת, מדע, ספרות,ספורט,סקס, Pick your choice...)

    IP: 195.212.29.179דווח על תגובה זו

  • 97.

    מחקר מתאמי ולא ניסויי, ולכן יתכנו הסברים חלופיים לחילונות האקדמית.

    מתלמידי, 19/06/08 15:13

    כמו סוציאליזציה חילונית בקמפוס, והחילונות המובנית באקדמיה מעצם קיומה. ונובע מזה שרוב האקדמאים חילונים. אך האם אין חכמים מחוץ לאקדמיה הקדושה?

    IP: 217.132.48.105דווח על תגובה זו

  • 96.

    יש שכל - יש אגו - יש אגו - אין כלום חוץ מהאגו כולל אלוהים

    הבודהיסט, 19/06/08 12:38

    ואלוהים זה סתם מילה עמוסה לעייפה - אבל בגדול הוא צודק ככול שאדם יותר איטליגנטי מוחו פעיל יותר ושום ''איטרפט'' לא יפריע לו להמשיך לטחון - הקשר העדין בין חשיבה אנאליטית למרחבית אבסטרקטית יצירתית מופר - אולי בגלל זה בתוך קבוצת המדענים רק מעטים יוצרים/מגלים ומפתחים את האנושות, השאר הם זניחים ותוכיים במהותם כמו 98% מתלמידי הישיבה לצורך העניין - רוב בני-האדם הם זבל משוכפל.

    IP: 217.132.47.15דווח על תגובה זו

  • 95.

    שרוצים לנגח יהודים דתיים מביאים גם ''פרופסור'' גזען צודק

    קראתם את מחקריו, 19/06/08 11:44

    הנ''ל מנסה שנים להוכיח ששחורים נחותים ללבנים וסינים, ושבין הלבנים הגרמנים הם החכמים ביותר. יופי לכם ישראלים.

    IP: 80.179.27.98דווח על תגובה זו

  • 94.

    מי שמע על ישעיהו ליבוביץ

    דן חיפה, 19/06/08 11:37

    בגדול אני מסכים שיש כוח עליון ,תקראו לו מה שתקראו,בטוח שלא איכפת לא מאיתנו,הוא לא מתעניין מי מניח תפילין ולא מי קורע חמש פעמים ביום,קשה לי לקבל את הכתוב במאמר,ישעיהו ליבוביץ היה הוגה דעות ענק,בין זוכי פרס נובל היו לא מעט יהודים וגם גויים דתיים,כך שיש פה איזו סתירה.

    IP: 212.25.93.195דווח על תגובה זו

  • 93.

    צריך להיות שרוט כדי להאמין בחוצן אלוהי (ל''ת)

    חיולנית אחלה, 19/06/08 11:30


    IP: 62.128.45.222דווח על תגובה זו

  • 92.

    אלוהים הוא פיקציה משפטית, ואשרי המאמין

    אלישע בן אבויה, 19/06/08 11:07

    כי הפיקציה אינה פיקציה אלא האמת לאמיתה...

    אלוהים ברא את האדם. האדם ברא את אלוהים, אתם אומרים? ומשברא את אלוהים האדם, לא יאהב את אשר ברא (ניטשה)....

    האמונה באלוהים היא אינפנטילית, ואנו אנשי ההשכלה נגמלנו ממנה.

    וגם: העובדה כי בתנ''ך ישנו כל כך הרבה אי צדק ואי שיוויוו, היא ההוכחה הניצחת שהיא אינה דברי אלוהים חיים!

    לו החוקים המיוחסים לאלוהים היו אלוהיים, הם היו צריכים להיות נצחיים, על זמנים ובעיקר רלוונטיים ליומנו אנו. העובדה כי ניתן לחשוב על חוקים טובים יותר, צודקים יותר, הוגנים יותר היא ההוכחה הניצחת שאינם חוקים אלוהיים על זמניים, נצחיים ובעיקר מושלמים שאין טובים יותר תחתם (ברוך דה שפינוזה).

    IP: 213.8.80.155דווח על תגובה זו

  • 91.

    NO GOD , NO PEACE -------KNOW GOD , KNOW PEACE (ל''ת)

    Jaqueline, 19/06/08 10:23


    IP: 82.76.17.152דווח על תגובה זו

    • מאיפה הבאת את זה? המלחמות הגרועות ביותר בעולם הן על בסיס דתי

      חילונית, 26/06/08 00:16

      ואמונה עיוורת באלוהים.
      ועוד פה, שכונו כאן יודעים מה מלחמה דתית יכולה להביא...

      IP: 84.110.173.32 דווח על תגובה זו

  • 90.

    שהאינטלגנטי יוצא מגלים 'אלוהים' אמיתי.

    dafna57, 19/06/08 09:37

    שמוחי היה נעול,האמנתי מה לימדו אותי,'שאלוהים בשמיים',
    אחרי שעברתי מוות וחזרתי לחיים,
    גיליתי כי יש אלוהים בכל מקום,
    ואז האומץ שוחרר ופחד כבר אין מכלום.
    הבעיה עם אנגליה,זה שהם עם 'שכל'
    בלי 'רגש' ,שהלב נעול 'אין אלוהים'.
    דפנה

    IP: 84.95.188.161דווח על תגובה זו

  • 89.

    מומלץ לכל הקופצים על העגלה האנטי דתית לקרוא גם את שאר מאמרי

    ''הפרופסור'', 19/06/08 08:57

    כאלה שעוסקים בקשר בין המוצא הגזעי למנת המשכל. למשל את המאמר שלו שטוען ששחור ממוצע באפריקה הוא מפגר עם מנת משכל 70. ואת זה שמראה שלגרמנים וליפנים יש את מנת המשכל הגבוהה ביותר (107). בסיפור הזה כבר היינו.

    IP: 80.179.27.98דווח על תגובה זו

  • 88.

    זה טוב להאמין - כי זה מניע אותנו קדימה כי יש במי להאחז

    בטוב וברע של, 19/06/08 07:46

    שכן נאמר חי בתקוה מת בסבלנות.

    IP: 89.0.34.147דווח על תגובה זו

  • 87.

    דת ואמונה

    נתן, 19/06/08 07:39

    אין כל שייכות בין דת לבין אלוהים
    הדת היא תולדה של אמונה פרימיטיבית
    מימי קדם עם טקסים פרימטיביים
    שהשתרשו עד ימינו כל דת והנימוקים
    שלה וההסברים הטיפשיים שלה
    מאידך בורא היקום זו שאלה פילוסופית
    שאין לה פתרון וכנראה גם לא יהיה
    האדם צריך להבין שהוא גרגיר אפסי
    בתוך היקום האין סופי

    IP: 81.5.60.122דווח על תגובה זו

  • 86.

    איינשטיין בערוב ימיו האמין, מנת המשכל שלו משנה את התוצאה. (ל''ת)

    שלום ירושלמי, 19/06/08 06:51


    IP: 84.109.136.60דווח על תגובה זו

    • לא, הוא לא. זה שקר וכזב של מחזירים בתשובה.

      יעל, 19/06/08 11:37

      בלי קשר, לדעתי המחקר הזה בטוח לוקה, ולא אמין בעיני.

      IP: 194.90.80.25 דווח על תגובה זו

      • את יודעת שהוא לא האמין

        esc, 19/06/08 14:22

        כי קראת את הביוגרפיה שלו, את אסופת המכתבים שלו לקרוביו? על מה את מסתמכת, האנשים שטוענים כי הוא האמין - חקרו אותו ואת כתביו, ומשם בהחלט עולה המסקנה כי הוא האמין בקיומו של אלוהים.

        IP: 79.183.128.230 דווח על תגובה זו

        • אנשטיין לא האמין באלוהים של הדתיים

          עמי, 21/06/08 17:34

          הוא השתמש בביטוי אלוהים במובן פילוסופי עמוק.
          אם היית ''קונה'' את אלוהים לפי אינשטיין, היית חוזרת מהר בשאלה (אינשטיין היה חילוני בחייו ובמותו).
          ואם היית מאמינה שאלוהים כמו שאינשטיין חשב, היו סוקלים אותך בבני ברק באבנים.

          אנשטיין גם התייחס לדוסים בכותל בביקורו בישראל כ''אנשים טועים, שארית פליטה של תרבות גדולה ועתיקה''.

          IP: 87.70.43.77 דווח על תגובה זו

        • איינשטיין אמר שהיהדות אינה מוסרית (ל''ת)

          ושהיא ביטויי לילדותיות., 17/08/13 22:35


          IP: 2.55.141.153 דווח על תגובה זו

  • 85.

    ''המקור של היקום'' על פי פרופ' סטיבן הוקינג

    אופיר, 19/06/08 00:00

    http://www.aish.com/hsociety/science/Professor_Stephen_Hawking.asp

    IP: 84.110.109.6דווח על תגובה זו

  • 84.

    כמה יהודים מאמינים קיבלו פרס נובל?

    חילונית בדם, 18/06/08 22:48

    החוקר המוכשר לא נותן למציאות לבלבל אותו עם עובדות . הוא קדם כל הסיק את המסקנה, ואחר כך בנה סביבה את המחקר. אני דווקא לא דתיה, לא מאמינה באלוהים, אבל כן מאמינה בכוחה של המחשבה שהביאנו עד הלום. החילוניות היא תופעה מודרנית מאוד. החכמה לעומת זאת עתיקת-יומין ובוודאי היתה מנת חלקם של אנשים מאמינים.

    IP: 79.178.112.163דווח על תגובה זו

  • 83.

    לריצרד לין אני מציעה לך לקרוא קצת את ייטס

    y, 18/06/08 22:37

    ולמצוא דרכו את האו. ואת זמנך להקדיש
    לילדים בסיכון כי הנוירוטרנסמיטורים שלך מבוזבזים לאנרגיה שלילית.מנת משכל,גזע,תחרות, אינטליגנציה, הילדים בסיכון, לא חבל?

    IP: 89.139.51.222דווח על תגובה זו

  • 82.

    אולי צריך לשקול מחדש מהי אינטלגנציה?

    ילי, 18/06/08 21:28

    אדם שמסתגל במהירות לשינוי אינטלגנט יותר מאדם המצטט מן הספרים, בעיניי

    אני לא מאמינה ב''אלוהים'',
    ואני לא מאמינה באקזיסטנציאליזם

    IP: 66.74.92.78דווח על תגובה זו

  • 81.

    אף אחד עם השכל שלו לא הצליח להבין בשכל מי דאג

    מיכל, 18/06/08 20:43

    שהעולם נברא בצורה כזו מופלאה.
    אז לכל הנאורים אתם לא כאלה נאורים:(
    זה כמו לנסות להבין דוקטור לפיזיקה שאין לך מושג בפיזיקה.

    IP: 77.124.104.44דווח על תגובה זו

  • 80.

    לא פלא שהחינוך על הפנים - כנסו!!!

    סתם אחד, 18/06/08 20:36

    לדתיים יש אינטרס מובנה שיהיו כמה שיותר בורים.

    חינוך טוב - המפתח להצלחה בחיים.

    IP: 79.176.112.25דווח על תגובה זו

  • 79.

    ואני דוקא קראתי מחקר אחר..

    רש''ש, 18/06/08 20:20

    שמראה שככל שיש אנשי אקדמיה מרובעים שמקבלים עם הזמן שגעון גדלות , וככל שהדבולוציה ממשיכה לגרד בפדחת עקב ''תגליות'' מרעישות בדבולוציה, הם נוטים להאמין שהתפתחנו מתןלעת, המתפתלת בדיוק כמותם.

    IP: 62.90.139.27דווח על תגובה זו

  • 78.

    להיפך, רק רפי שכל, בעלי IQ נמוך, יכולים לטעון *שאין* אלוהים.

    שטויות במיץ, 18/06/08 20:07

    כל אדם בר דעת, אשר לא נכנע לאינדוקטרינקציה (כל בוגרי הפקולטות למדעי הרוח והחברה - תבדקו במילון!) המטופשת של הממסד המטומטם, *חייב* להבין שלא יתכן שלא היה בורא לעולם.

    מספיקה חצי שעה של התבוננות עמוקה בטבע, בעולם החי, ובמיוחד בגוף האדם, על מנת להבין שהתאוריה של דארווין איננה אלא גיבוב הזיות ללא שום הוכחה בעלתהתוקף מדעי, ושאם לעט פיילוט שמונח על השולחן שלכם היה יוצר - כך גם לאדם, על כל התחכום ה-ע-צ-ו-ם של גופו ונפשו. מהי מודעות? מהן מחשבות, שאיפות, רצונות, תקוות, חלומות...יש לכם בכלל מושג, כל החוכמולוגים בגרוש, עד כמה גוף האדם, ונפש האדם מורכבים?

    האם הכל רצף של מוטציות אקראיות, שכולן התנקזו בניגוד מוחלט לחוק השני של התרמודינמיקה, ובניגוד מוחלט לעיקרון האנתרופיה אשר מניעים את היקום לטובת **שיפור** החי (במקום הרס וחורבן, כפי שהחוקים האלה קובעים)?!?! הצחקתם אותי! מה ההסתברות שסופה אקראית תיצור מטוס סילון במגרש גרוטאות? שקוף שיתנו לו עט יכתוב ספר? אחד למיליארד? 200 טריליון? ושגוף האדם יתפתח מאמבה?!

    כנראה שאינשטיין פחות אינטלגנטי מן החוקר המטומטם הזה, מפני שאינשטיין בפירוש האמין באלוהים בורא ומתכנן (''אלוהים לא משחק בקוביות'').

    אגב, IQ אינו מדד לאינטליגנציה, וכל אידיוט מבין את זה. לאינשטיין היה IQ 160 ''בלבד'' (וזאת בהשוואה לביבי נתניהו, למשל, שהינו בעל IQ 180 - כל השמאלנים, חפשו בגוגל ותראו).

    IP: 79.179.150.210דווח על תגובה זו

    • נו ונגיד שיש אלוהים אז אני צריך כל היום ללקק לו

      kobi28, 19/06/08 09:55

      בגלל שלפני 3000 שנה מישהו ראה עב''ם וחשב שזה אלוהים אני צריך להשעבד אליו.
      אם אלוהים מעוניין שיאמינו בו שיואיל נא ללהופיע לאמר מה הוא מצפה מאיתנו בני האנוש.

      IP: 85.130.252.243 דווח על תגובה זו

    • *** כנס ותבין את הטעות הלוגית שלך... ***

      R, 19/06/08 12:46

      יקירי , אתה טוען שלא יכול להיות שהטבע המדהים נוצר מעצמו? , אך נוח לך להאמין לשטיפת מוח שסיפרו לך שה' נוצר מעצמו נכון?.
      הרי הטבע הוא מורכב וחייב להיות לו יוצר.
      אז מה ה'? לא מורכב? , לה' אין התחלה ואין סוף הוא ההכל והכלום , אין לו יוצר ואין לו משהו שיכול להשמידו וגם בעיית ההגדרה ''כל יכול'' שוברת את הלוגיקה שלכם בכך שאין שום דבר כל יכול כי אז מגיעות הסתירות - האם ה' יכול ליצור גלקסיה שאותה הוא לא יוכל להשמיד? , כל תשובה שתתן תשבור את הגדרת הה' ולכן מהסתירה הזו ורבות כמוהה רק אדם ששטפו לו את המוח יאמין בה' מבלי שום קשר לIQ שלו.
      ההסתברות שאדם יבין שהכל תרמית היא תלויה בשילוב של האינטלגנציה שלו ביחד עם מידת שטיפת המוח שהוא עבר , זאת הסיבה שגם אם איינשטיין היה גודל בסביבה חרדית הוא היה מאמין בה' אפילו שהוא כנראה האדם החכם ביותר אי פעם , כי שטיפת המוח במגזר זה היא קיצונית.
      יום נעים לכולם והלוואי ותתחילו להשתמש בראש שלכם לבד.

      IP: 77.125.147.34 דווח על תגובה זו

    • אתה פשוט טיפש

      עמית, 28/06/08 15:46

      באנה יא חתיכת אינטיליגנט וואנבי אתה חושב שאם תדבר במילים הגבוהות האלה שלך ותביא לי הוכחות מתורת הגזעים של דארווין ומתורת האבולוציה אז יאמינו לשטוות שיוצאות לך מהפה? ואתה חושב שבגלל שאתה בנאדם רק לך יש מחשבות? רק תדע שגם לחיות יש מחשבות והנפש שלהם מתסבכת גם היא.. והחרטה ברטה שיצאה לך עם ה''לכו לבדוק במילון'' שלך ''תיראו אותי אני חכם'' אז אתה מוזמן להמשיך להאמין שאלוהים זה שמכתיב לך תחיים והוא ברא לך תחסה שאתה אוכל ושחווה באה מהצלע של אדם..טיפשות.. כל סיפור הבריאה הזה מופרך לגמרי.. כבר בתור ילדה חשבתי שמזיינים לי תשכל..

      IP: 89.139.38.184 דווח על תגובה זו

    • אתה עדות חותכת לכך שאמונה ואינטליגנציה לא הולכים יחד

      אתאיסט אינטליגנט, 05/09/09 07:26

      עובדה שלא הבנת כלום מאמירותיו של איינשטיין שממש ממש לא האמין באלוהים. כפי שלא הבנת כלום באף תחום אחר. ולביבי יש אולי איי. קיו. 80 ולא 180...

      IP: 217.132.0.119 דווח על תגובה זו

    • זה בדיוק העניין. מאמינים - מתבוננים חצי שעה בטבע.

      מתבוננת שנים, 17/08/13 23:12

      מי שמתבונן על המציאות, הטבע לעומקם של דברים, מבין יותר ויותר כי אין השגחה. "אלוהים" זו מילה חסרת משמעות. מה שמעניין את הטובים שבינינו ורודפי הצדק - האם יש השגחה ?
      אני מתבוננת שנים. אבל לא רק בתצורה "סופית" של תהליכים, אלא במומים נוראים, מגפות, חוסר התאמה לסביבה, חוסר צדק בלתי ניתן לתיאור, איברים שלא היו יכולים להתפתח מתוך תכנון, אלא רק מסיבה של ברירה טבעית.. ועוד.

      מציעה לכם להתבונן ולחקור מומים מולדים ואת ההיסטוריה והרוע האנושי, כולל המצב הבלתי נסבל של טורף -נטרף.

      זה לא מספיק להתבונן חצי שעה כמו ילד קטן.
      יש לקחת כמה שנים (מינימום) ולחקור דברים לעומקם - גם מהבחינה הרגשית ולא רק המדעית. אבל ראשית, יש להסיר את טענות הדתיים שעשו לכולנו שטיפת מוח מילדות.

      IP: 2.55.141.153 דווח על תגובה זו

  • 77.

    ### זה מחקר מגמתי ושטחי- ואופן הסקת המסקנות שלו לוקה בחסר: ###

    #### אורן ###, 18/06/08 20:01

    יכןל להיות שכשאדם אינטליגנטי יש יותר סיכוי שהוא יהיה יותר ישכיל וירויח יותר כסף. לפעמים, אנשים שחיים בתחושה של רווחה כללית יכולים להיות במצב שבו האגו שלהם עולה להם לראש והם נכנסים להלך חשיבה שבו ''אני ואפסי עוד'', והם במרכז, וזה לא באמת משאיר מקום לקצת ענווה ולתחושה שאולי יש משהו קצת יורת גדול ממך.

    אבל יש עוד כל כך הרבה דברים לקויים בלוגיקה שלהם.

    האמונה היא לא כזה דבר חזק אצלי, אבל כאדם שבא מהתחום המחקרי, שטחיות ומגמתיות של מחקרים ולוגיקה עקומה מעצבנים אותי.

    IP: 85.250.19.171דווח על תגובה זו

  • 76.

    המדגם כאן מוכיח את נכונות הכתבה

    הבנת הנקרא, 18/06/08 19:44

    צריך רק לקרוא את אוסף השטויות והשקרים של המאמינים שהגיבו כאן כדי להווכח עד כמה המחקר מדוייק

    IP: 89.1.35.244דווח על תגובה זו

    • לא. זה מוכיח את נכונות המחקר האחר של הפרופסור,שלפיו הגרמנים והיפנים

      הם האינטלגנטים, 19/06/08 11:38

      מעניין מה הוא חושב על יהודים ושחורים הפרופסור הזה.

      IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

  • 75.

    מביש ופתטי

    גלי, 18/06/08 18:04

    מספיק לקרוא את הכותרת כדי לדחות על הסף את האופציה לקרוא את כל המאמר. לאחר שכותב המאמר יצליח להביס מיליוני אנשים מאמינים - ולא רק יהודים - אז ורק אז שיחשוב על אינטליגנציה מהי! אמונה - באשר היא - הינה גורם מחזק ולא מערער, בין היתר גם את האינטליגנציה של האדם. לך אל הנמלה (המאמינה), עצל. ראה דרכיה, וחכם. ואז אולי תהיה לך היכולת לכתיבת מאמרים ראויים.

    IP: 80.179.212.151דווח על תגובה זו

  • 74.

    אילו תגובת נהדרות לכתבה, הן מוכיחות בדיוק את מה שטוען ריצ'ארד לין

    ברוך, 18/06/08 17:25

    אם לין היה יודע עברית הוא היה מתמוגג מאושר...
    התגובות כאן מוכיחות שאכן המאמינים באלוהים הם בורים מוחלטים בסטטיסטיקה, תאולוגיה, היסטוריה, ביולוגיה, פיזיקה, פילוסופיה ולוגיקה...

    IP: 89.1.70.9דווח על תגובה זו

    • בוודאי. הראשון שלא יודע לקרוא הוא אתה: את מחקריו הגזעניים

      -, 19/06/08 11:42

      עלוב נפש.

      IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

    • אולי.

      esc, 19/06/08 14:48

      אבל אדם מאמין שקורא את התגובות של כל המשכילים פה, מתפלץ אל מול חוסר הידע והטמטמום שמפגינים פה אתם בנוגע לאמונה ולדת. אז זה תיקו, כי בסופו של דבר, כולנו בני אדם, ואם יש 50% שמקבלים אמונה אחת (מדע) ו50% שמקבלים אמונה אחרת (אלוהים), אז אין לאף אחד באמת זכות להגיד של מי האמונה טובה יותר. אתם יכולים לנסות, וכמובן שכולנו רואים את זה מידי יום ביומו (משני צידי המתרס). אין תשובה מנצחת (למרות ששני הצדדים בטוחים שיש - וזאת התשובה שלהם). כי אנחנו מודדים את עולמנו בכלים שונים מאוד. יש המאמין שמוחו יכול לפתור כל שאלה, וכל מה שמעבר להבנתו - לא מתקיים, ויש זה שמאמין כי הפתרון לשאלות נמצא אצל היישות העליונה, שהיא מעל לדעת.

      IP: 79.183.128.230 דווח על תגובה זו

  • 73.

    ככל שאדם לומד

    מעניין, 18/06/08 17:23

    ככל שאדם לומד ונחשף לרמת המורכבות ,התחכום והדיוק בה דברים מתרחשים ,רבים הסיכויים שיתמה שמא הדברים אינם פרי תכנון...

    ההבנה עד כמה אנחנו , בני האדם ,קטנים ביחס לכלל לפעמים גם מובילה לאמונה.

    רק בריאות אחי ואחיותי , ואהבת חינם!

    IP: 132.70.44.155דווח על תגובה זו

  • 72.

    חברה

    אורן, 18/06/08 16:54

    לא משנה במי מאמינים כל עוד מאמינים במישהוא או במשהו האמונה עובדת,נותנת כוח ומחייה את הנפש.
    המחקר היה צריך להתבסס על אמונה בכלל ולא על אלוהים.

    IP: 89.1.188.155דווח על תגובה זו

  • 71.

    יצאה גם מחקר שאומר שבריטניה היא החממה מספר אחד באנטישמיות. (ל''ת)

    י, 18/06/08 16:52


    IP: 80.74.101.16דווח על תגובה זו

  • 70.

    קיים הבדל בין לא להאמין לבין ''להטיל ספק'' כפי שמצויין בכתבה

    ימי, 18/06/08 16:16

    מי שלא מאמין צריך להוכיח
    ומי שמאמין צריך גם להוכיח
    מי שמטיל ספק לא צריך להוכיח כלום וזה יכול להעיד על אינטלגנציה אבל גם לא בהכרח שולל את האינטלגנציה מהשאר
    בקיצור מחקר בעייתי בהרבה מובנים

    IP: 85.250.228.207דווח על תגובה זו

    • מי שלא מאמין לא צריך להוכיח.

      סוכר, 18/06/08 21:45

      אי אפשר להוכיח שלילה.
      מי שלא מאמין צריך לכל היותר להתמודד עם הוכחות לכאורה.

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

  • 69.

    אילו שטויות...

    חיים, 18/06/08 15:40

    היהודים, אשר ברובם מאמינים שוברים לרסיסים את המחקר הזה.
    אנו, העם שמייצג את החוכמה, העם שיחסית לגודל האוכלוסיה ממציא הכי הרבה פטנטים, ובכלל, במקום השני (ארה''ב במקום הראשון) הדבר האחרון שאפשר לומר עלינו הוא שאנו טיפשים.

    מלבד זאת, לקראת סוף חייו עבד אינשטיין על הוכחות לעובדה שיש אלוהים.
    גם הוא ראה בערוב ימיו כי לא יכול להיות שאין שליט לכל מה שהוא מסביר כ 'חוקים'.

    וישראל אומן? זוכה פרס נובל על 'תורת המשחקים'? אני מניח שגם הוא פחות חכם מהשאר...נכון?

    IP: 79.182.124.86דווח על תגובה זו

    • האלוהים של האינטיליגנטים אלה המדענים. (ל''ת)

      מני, 18/06/08 15:52


      IP: 84.95.190.102 דווח על תגובה זו

      • ובטח חשבת על על דבר החוכמה הזה לבד, נכון?

        הרשל'ה, 18/06/08 23:50

        אין שום ביכוי שאתה מצטט את אמנון יצחק או איזה צדיק אחר

        IP: 217.132.239.182 דווח על תגובה זו

    • הכל נכון,פרט לעובדה שכמעט כל המדענים היהודים היו/עודם חילוניים

      בוב הרשע, 18/06/08 23:59

      ובראשם איינשטיין, שכפר בדת מכל וכל (למרות השקרים שרבים מאוד אוהבים לספר, הוא היה חילוני מוחלט. מכתב שכתב בערוב ימיו ומדבר על הדת בהתאם נמכר לא מזמן בכמעט 150,000 ליש''ט)

      IP: 217.132.163.234 דווח על תגובה זו

      • נכון מאוד!!! ותודה רבה... זה פשוט מדהים השקרים של הממסד הדתי

        חוזרת בשאלה, 19/06/08 09:27

        אני חוזרת בשאלה.. ותמיד ידעת -כלומר אמרו לי שאינשטיין לפני מותו אמר שקיים אלוהים אחרי שחזרתי בשאלה תהיתי בעניין זה ופושט לא מצאתי שום עדות לנכונות הדבר. מדהים השקרים שהאוכלוסייה הזו ממציעה לילדים שלה. וזאת לחלוטין לא הדוגמא היחידה

        IP: 89.1.88.88 דווח על תגובה זו

    • מי אמר שכל היהודים מאמינים???

      האחת, 19/06/08 08:02

      מה הקשר? התאוריה שלך מופרכת. הרוב הגדול הוא חילוני.

      IP: 79.176.233.4 דווח על תגובה זו

    • מה?

      עמית, 28/06/08 15:50

      מה אתה מזיין לי תשכל עכשיו הא?
      אתה ראית פעם ישראלי ברחוב איזה צורה יש לעם הזה גועל נפש.. פעם ראיתי ישראלי במלון? חושב שהכל מגיע לו גונב שמפואוים נייר טואלט כריות.. אתה קורא לעם הזה עם של חכמים? כ בגלל גודל האוכלוסיה לחלק לכמות המטרים במדינת ישראל יוצא ש4 מוצלחים זה הרבה.. נו באמת אפחד במדינה הזאת כבר לא מאמין כולם פה כופרים..

      IP: 89.139.38.184 דווח על תגובה זו

  • 68.

    איינשטיין או ניוטון הבורים הגדולים!!! (ל''ת)

    איציק, 18/06/08 15:16


    IP: 62.219.73.252דווח על תגובה זו

    • רק כי חוזרים על משהו שוב ושוב לא הופך אותו לנכון

      קרבב, 18/06/08 22:51

      די כבר, איינשטיין לא היה יהודי מאמין. רשמו לכם פה ציטוטים, הפנו אתכם למקורות, אבל זה לא מונע ממכם לירות מהמקלדת שטויות ששמעתם פעם ממישהו.

      ואם ניוטון היה נוצרי, זה אומר שגם אתה צריך להיות?

      IP: 89.1.224.236 דווח על תגובה זו

  • 67.

    אז זו הסיבה שאנשי הדת רוצים להשאיר אותנו בורים?

    סנשו פנשו, 18/06/08 14:46

    www.orr.org.il

    IP: 217.132.250.115דווח על תגובה זו

  • 66.

    הגיוני!!! תראו מי הם מצביעי ש''ס(לא מדעני אטום) (ל''ת)

    איש חכם, 18/06/08 14:42


    IP: 192.118.10.10דווח על תגובה זו

    • ותראו גם מי הם נבחרי ש''ס...

      רואה, 24/06/08 15:33

      בניזרי ''רעידת אדמה'' וחבורת הגנבים שלו...

      IP: 62.219.129.174 דווח על תגובה זו

  • 65.

    כוכב הקופים

    מוטי קליפורניה, 18/06/08 14:28

    הקופים מנהלים את העולם-חחחחח.
    ואם זה לא היה עצוב אז זה היה בהחלט מצחיק.
    -אין עוד מלבדו.

    IP: 76.215.151.240דווח על תגובה זו

  • 64.

    הטיפש

    מוטי קליפורניה, 18/06/08 14:21

    השאלה ששאלתי את עצמי היא ''מי הטפש?''.
    האם זה האדם שכתב את המחקר?
    האם זה מי שפרסם את המחקר?
    האם זה מי שהתראיין למחקר?
    או האם זה אני שאני קורא ומגיב לשטויות האלה,הגעתי למסקנה שאני הוא הטיפש שבחר לגלוש באתרים שטחיים ורדודים שנכתבו ע''י רפי שכל מתחום האקדמיה,
    בהם מתפרסמים שטויות מתחום האקדמיה
    שמהווים עלבון לאינטליגנציה האנושית.
    לכן אני מוסר לכם לילה טוב,אני סוגר
    את המחשב והולך לישון-ביי.-חחחחח
    -אין עוד מלבדו.

    IP: 76.215.151.240דווח על תגובה זו

  • 63.

    ''תודה לאל שאין אלוהים''...

    veetmo, 18/06/08 14:11

    להאמין באלוהים זה להאמין בבריאה וכשמאמינים שהעולם נברא רק לפני כמה אלפי שנים בשבע ימים, אין סיכוי שהעולם יתפתח או דבר שמתפתח כי הוא נברא כמו שהוא ומאז אין שום שינויים אבולוציוניים בעוד שיש ראיות ומימצאים ארכיאולוגיים של לפני מיליוני שנים ורואים את ההתפתחות שלהם במשך מיליוני שנים ועד היום.
    אז או שיודעים את מה שקיים או שמאמינים במה שלא קיים.

    IP: 10.104.2.71דווח על תגובה זו

    • אין ספק אתה גאון. (ל''ת)

      אני, 18/06/08 15:54


      IP: 84.95.190.102 דווח על תגובה זו

  • 62.

    קודם שתהיה הגדרה מוסכמת של מה זה אינטיליגנציה

    עמוס, 18/06/08 13:51

    פרופסור עם תואר שמיני יכול להיות מאוד טיפש בתחומי חייו שאינם כשורים לתחום לימודיו.

    IP: 89.139.121.113דווח על תגובה זו

    • יש הגדרה מאוד מדיוקת

      חכם ממך, 01/03/10 20:43

      אינטילגנציה היא בפשוט היכולת השכלית שלנו

      היכולת של המוח שלנו לקלוט ולהבין מידע וגירויים חיצוניים

      כמובן שיהיו אנשים שיש להם מנת משכל גבוהה בהרבה מהממוצע ובכל זאת יתקשו בחיים חברתיים וביצירת קשרים
      אבל זה לא קשור לאינטיליגנציה אלא לאוסף של תכונות מולדות....זה שאדם מסויים לא מצליח לפתח קשרים חברתיים לא אומר שהוא טיפש בתחומים אלו אלא פחות מצולח מבחינה גנטית לתחומים אלו
      אין קשר לאינטיליגנציה או חוסר בה

      IP: 109.66.185.181 דווח על תגובה זו

  • 61.

    אפשר לפתח את התיאוריה הזו ולהסיק

    מוטי קליפורניה, 18/06/08 13:43

    1.יש גם אהבלים שהם פרופסורים לפסיכולוגיה.
    2.מנת המשכל הנמדדת באוניברסיטאות באנגליה שווה לתחת.
    ניתן גם להגדיר מנת משכל הפוך על הפוך כלומר לשאול את החניך שאלה ישירה: ''האם אתה מאמין שיש בורא לעולם?''
    אם תשובתו -''העולם מעיד על בוראו'' כפי שמכשיר טלויזיה מעיד על יצרן ואני אומר לך בודאות ותקפוץ לי עם כל תיאוריות ההתפתחות מאמבות ההופכות לאדם, שאין סיכוי אפילו אחד לבליארד שאם תיקח את רכיבי המחשב בתור מרק ראשוני יוצרו מליוני מכשירי-PC המאוגדים באינטרנט ''מבשרי אחזה אלוה'',בדיוק כפי שאין סיכוי אפילו אחד לבליארד שייוצר אדם- זכר ונקבה,וכך גם בבהמה ובעוף.
    וכפי שאין בלבך ספק לגבי מכשיר במחשב או טלויזיה שיש יצרן שייצר זאת כך גם האדם במורכבותו המדהימה מעיד על בוראו.-וזהו תנאי קבלה באוניברסיטה שלי.
    לכן ידידי,אם השנים שלמדת לא הקנו בידך עובדה פשוטה וברורה זו אז חבל על כל שנות הלימוד שלך,אתה אדיוט המתהדר באיצטלה של חוכמה.!!!
    כל כך טפשים יכולים בני האדם להיות?!
    -אין עוד מלבדו.

    IP: 76.215.151.240דווח על תגובה זו

  • 60.

    לא צריך מחקר בשביל להבין את הברור מאליו...

    שפוי, 18/06/08 13:39

    זו, דרך אגב, ההוכחה האולטימטיבית שלאלים עצמם אין שכל :-)

    IP: 199.203.93.181דווח על תגובה זו

  • 59.

    אוי, איזה עולם מופלא...

    אבי, 18/06/08 13:34

    ראיתי אתמול תוכנית על הדרוויניזם בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ולא הפסקתי לגחך. דרווין היה אולי מתוחכם לזמנו, אבל לכל ה''מדענים'' למיניהם אין שום תשובה על השאלות המהותיות ביותר של היקום: איך החלו החיים בכלל? איך ייתכן שיש סדר כל כך מופתי בבריאה? האם ייתכן שסדר כזה ייווצר מעצמו??? וכו' וכו'.
    לדעתי הגישה של המדענים היא פוליטית מעיקרה ונועדה לתת קונטרה לדתיים, שמאמינים מצידם בשטויות מגוחכות להפליא כמו ''ישו נולד לאחר שרוח הקודש הכניסה להיריון את מרים הבתולה, שנותרה בבתוליה לאחר שילדה את ישו'' וכו'. ואני בכוונה לא כותב כלום על הרעיון של ''העם הנבחר''.. פחחחח
    או קיי, אכתוב משהו בכל זאת: אלוהים נכח בכל תא גזים ובכל משרפה באושוויץ וליווה ברחמיו הרבים את נשמת כל ילד יהודי תמים שלא חטא ועלה בעשן. היו מיליון וחצי כאלה. הדתיים אומרים על זה ''במופלא ממך אל תחקור'' ואני אומר - אם אינכם מסוגלים להסביר את זה, אינכם יכולים להסביר כלום. פשוט כלום.
    אני מגדיר את עצמי כחילוני מאמין - אינני מקיים מצוות של אף דת אבל ברור לי ש''מישהו או משהו'', כוח אדיר ואינטליגנטי להפליא אחראי על הסדר המופתי ביקום, על החוקים שקיימים בו ועל המורכבות שלא תיאמן הקיימת בו, שהיא סוג של נס בפני עצמו.
    אנשים קולטים שגורלם אינו בידיהם ומכאן האמירות ''שהכל נהיה בדברו'' ''כולו מן אללה'' ו-HE'S GOT THE WHOLE WORLD IN HIS HANDS. מה שנכון לדעתי, אבל לא מחייב אותי לקיים אף מצווה כי ממילא הוא, או היא או הם עושים כרצונם...

    IP: 89.0.9.239דווח על תגובה זו

    • שטויות

      עמית, 28/06/08 15:57

      אתה מדבר שטויות דארוין היה גאון על תורת הגזע שלו הנאצים ביססו את כל האנטישמיות. זה לא משנה באיזה צורה או דרך התפרשה התאוריה אבל זהי תאוריה נכונה ואין ספק החזק שורד והחלש נכחד אין מה להתווכח. ושום דבר לא מחזיק תעולם הזה אנחנו מחזיקים תעולם הזה. הסדר המופתי ביקום שאתה מדבר עליו מתפוגג לאט לאט.. כדור הארץ מתחמם.. חור באוזון.. מלמות באפריקה.. קרחונים נמסים כלבי ים נכחדים איפה אלוהים שמחזיק את כל המופת?

      IP: 89.139.38.184 דווח על תגובה זו

  • 58.

    47- אתה רק מאושש את התיאוריה...

    עכ, 18/06/08 13:19

    ''ההוכחה'' שלך היא לא הוכחה, כי בסטטיסטיקה עסקיננו (ולא בטוקבקים).

    IP: 212.179.62.21דווח על תגובה זו

  • 57.

    עץ הדעת

    אינטלגנטית, 18/06/08 13:16

    אחד המשלים הנפלאים שנכתבו אי פעם הוא סיפור גן עדן והאכילה מעץ הדעת.
    קנה האדם דעת ואיבד את גן העדן.

    כאקדמאית (מאמינה אך לא דתיה) וכחלק מקהל הקוראים, עולות בי לא מעט שאלות מתודולוגיות שהחשובה בהן היא:
    כיצד הוגדרה ונמדדה אינטלגנציה? (הכרתי לא מעט אקדמאים מאוד לא אינטלגנטיים, לטעמי. זה נחשב?)

    ולכלל הקוראים,
    עשו את האבחנה בין הממסד הדתי על כל צורותיו לבין אמונה במשהו שהוא גדול מכולנו, נשגב מבינתנו.

    וקטנה לסיום, האם אינטלגנטיים, מאושרים יותר? שאלה מחקרית ראויה.

    IP: 77.127.164.186דווח על תגובה זו

  • 56.

    אני הוא התרנגול!! כל השרים בממשלה נרתעים ממני!

    תרנגולן, 18/06/08 13:14

    //נו מה חברים?! גם אני שמאלני לצורך פרסום הטוקבק הזה יאללה תפרסמו אותו נו מה

    IP: 79.180.104.131דווח על תגובה זו

  • 55.

    כרגיל, מחקר בריטי לא אמין כלל

    בריטי לשעבר, 18/06/08 13:05

    לא נתקלתי מעודי במחקר בריטי אמין. כרגיל, הרבה קשקשת בריטית מצוצה מהאצבע.

    IP: 89.1.175.117דווח על תגובה זו

  • 54.

    מפלגת אור לשלטון!

    מרים, 18/06/08 12:51

    בגלל זה אנשי הדת מנסים למנוע מכם חינוך והשכלה.
    מפלגת אור לשלטון!!!

    IP: 89.139.242.234דווח על תגובה זו

  • 53.

    לין צודק! כל בן אדם חכם מבין שאלוהים זה אגדה!

    פלרו, 18/06/08 12:49

    או כמו המשפט המדויק : ''בראשית ברא האדם את האלוהים.'' והאדם הטיפש יש לציין.

    IP: 79.179.108.5דווח על תגובה זו

  • 52.

    בגלל זה הדתיים נלחמים בהשכלה!! הם מפחדים!!!!!

    עינת, 18/06/08 12:30

    אור לשלטון
    www.orr.org.il

    IP: 132.69.234.224דווח על תגובה זו

  • 51.

    פרופ' ישראל אומן חתן פרס נובל בכלכלה

    איתן, 18/06/08 12:01

    יהודי דתי אורתודוקסי
    וללא ספק גאון בדורינו.

    במתמטיקה, בשביל להפריח טענה מסויימת, מספיק להביא הוכחה אחת נגדית בלבד.

    ולכן, ישראל אומן הוא בהחלט סתירה לטענה
    ועל כן הטענה אינה נכונה!!!

    IP: 85.250.64.80דווח על תגובה זו

    • אתה טועה ומטעה.ההפרכה שאתה מדבר עליה היא לגבי טיעונים מכלילים כגון

      ד''ר ,להפריך את, 18/06/08 12:17

      ''כל העורבים שחורים'' כיון שאז, אם תמצא עורב לבן, הטענה הופרכה. כאן מדובר במתאם סטטיסטי,ובסטטיסטיקה יש הסתברויות ו-SD,כידוע. אגב,טענה מפריכים, ולא מפריחים.

      IP: 79.179.250.184 דווח על תגובה זו

    • התכוונת ''להפריך'', ולא ''להפריח''. וגם בלוגיקה טעית.

      א, 18/06/08 13:41

      טענות סטטיסטיות לא מפריכים (וגם לא ''מפריחים'') בעזרת דוגמה אחת, אלא בעזרת מדגם רחב. (הוא לא אמר - ''כל הדתיים טיפשים'', אלא ''רוב הטיפשים דתיים'')

      בינתיים, אתה דווקא דוגמה טובה להצדקת התיאוריה.

      IP: 85.64.209.151 דווח על תגובה זו

  • 50.

    לטוקבקיסטים 5 , 14, 22 חכו חכו מה אני אעשה לכם

    היושב במרומים, 18/06/08 11:58

    כאשר תגיעו אליי.

    IP: 89.139.151.173דווח על תגובה זו

  • 49.

    אני הייתי הרבה שנים אתאיסטית והיום מאמינה באלוהים

    גלי א, 18/06/08 11:56

    האם היתה לי מנת משכל גבוהה ואז נפלו לי נקודות והפכתי למטומטמת?

    IP: 77.126.227.25דווח על תגובה זו

    • את פשוט חריגה בסטטיסטיקה. (ל''ת)

      אחד, 18/06/08 12:17


      IP: 79.179.250.184 דווח על תגובה זו

    • לא נפלו לך נקודות. עברת טראומה שבעכקבותיה נעשית מאמינה.

      מודד משכל, 18/06/08 19:26

      פשוט לא היה לך כסף לטיפול פסיכולוגי. סטטיסטית, רוב החוזרים בתשובה הם אנשים טראומטיים.

      IP: 217.132.33.213 דווח על תגובה זו

    • לא מנת המשכל שלך נותרה אותה דבר אבל את בהחלט נהיית יותר מטומטמת (ל''ת)

      דמעות עומדות, 19/06/08 09:40


      IP: 89.1.88.88 דווח על תגובה זו

    • לא. סתם עשו לך שטיפת מוח

      חילונית, 26/06/08 00:32

      ובתור אתאיסטית בעצמי, חבל לי עלייך.

      IP: 84.110.173.32 דווח על תגובה זו

    • כן

      עמית, 28/06/08 16:02

      האמת שכןקרה לך משהו נורא והיית כל כך מטומטמת אז האמנת לכל החרטות ברטות שהדתיים מכרו לך בשקל שבעיים

      IP: 89.139.38.184 דווח על תגובה זו

    • עברת כנראה טרואמה שהותירה אותך חלשה ונזקקת...! (ל''ת)

      התשובה, 05/09/09 07:27


      IP: 217.132.0.119 דווח על תגובה זו

    • אין קשר בין השניים

      חכם ממך, 01/03/10 20:46

      גם במחקר שנעשה עם האנשים החכמים בבריטניה נמצא כי 3.3% מהם מאמינים

      זאת אומרת שגם אנשים חכמים מאמינים פשוט מבחינה סטטיסטית הסיכויי הוא נמוך יותר

      זה אומר שעברת מצד אחד לצד השני
      אין שינויי ברמת המשכל אלא רק באיזו צד של הסטטיסטיקה אתה
      ב3.3% או ב96.7%
      במקרה שלך את במיעוט

      IP: 109.66.185.181 דווח על תגובה זו

  • 48.

    שטיפת מוח ותרבות יוון

    יחזקאל,הרצליה, 18/06/08 11:55

    הנתונים נכונים.המשכילים ובעלי התואר האקדמי פחות מאמינים.
    אבל ההסבר הוא אחר.
    ככל שהאיש למד יותר תרבות יוון,פילוסופיה וכו' ועבר שטיפת מוח חילונית.אז הוא יותר כופר.

    IP: 81.5.52.151דווח על תגובה זו

  • 47.

    אם הטפשות היתה מחלה כואבת..... (ל''ת)

    טימטום מוחלט, 18/06/08 11:53


    IP: 79.183.149.131דווח על תגובה זו

    • אזי האמונה באל היתה סרטן עם גרורות

      ירמיהו, 19/06/08 00:04

      למעשה שחושבים על זה האמונה באל משולה בדיוק לסרטן עם גרורות בעולם המודרני
      הרי סרטן הוא בדיוק התרבות לא מבוקרת של תא שעבר תהליך של חזרה לאחור - כלומר ''שכחה'' של איזה תא הוא ושל כל מה שלמד

      IP: 89.1.70.9 דווח על תגובה זו

  • 46.

    מה משותף ל:פאסקל, ניוטון, אפלטון, אומן ...

    גנדלף, 18/06/08 11:52

    כולם אנשים מאמינים.
    נ.ב. אני מזמין את עורך המחקר ללמוד דף אחד של גמרה ונראה אם הוא מסוגל להבין אותו בכלל.

    IP: 193.17.42.1דווח על תגובה זו

    • תרא חבר, אתה צודק אבל זה מונע ממני לחלוק עליך?!? (ל''ת)

      תרנגול הודו 2, 18/06/08 13:16


      IP: 79.180.104.131 דווח על תגובה זו

    • גמרה ? מה זה ? מי גמרה ולמה ללמוד את זה ? (ל''ת)

      ברוך, 18/06/08 13:42


      IP: 85.64.209.151 דווח על תגובה זו

  • 45.

    שטויות,רוב המדענים מאמינים בקיום גורם שברא את העולם

    שרית, 18/06/08 11:49

    שלא לדבר שאיינשטיןן קבע זאת נחרצות
    אני חושבת שככל שאדם יותר משכיל,יותר ער למורכבות העולם הוא פחות יכול להניח שיש סיכוי שהעולם נוצר במקרה

    IP: 62.219.50.110דווח על תגובה זו

    • טוב, אם את חושבת כך, הויכוח נגמר. (ל''ת)

      ויקו, 18/06/08 12:18


      IP: 79.179.250.184 דווח על תגובה זו

    • אמונה בגורם שברא את העולם היא לא בדיוק אמונה באלוהים

      כ, 18/06/08 13:46

      גם אני מאמין שיש גורם כזה אבל זה לא אומר שאני מאמין שאיכפת לגורם הזה אם אני חוטא וכו' כמו שהדתיים מאמינים.

      IP: 89.139.121.113 דווח על תגובה זו

    • איינשטיין לא האמין בקיום בורא עולם כמו שאת מאמינה בו

      ריקה, 18/06/08 14:39

      תלמדי ותחקרי בעצמך במקום לחזור על שקרים שאכילו אותך בהם.

      IP: 89.1.224.236 דווח על תגובה זו

    • אינשטיין בכלל היה אתאיסט מוצהר

      עמית, 18/06/08 14:54

      אוהבים פשוט לצטט את המשפט שלו על תורת הקוונטים : ''לא יכול להיות שאלוהים משחק בקוביות'' .
      מדובר פה פשוט במשפט שנועד להדגיש את חוסר האמונה של אינשטיין במימד ההיסתברותי של תורת הקוונטים.

      IP: 12.11.149.5 דווח על תגובה זו

      • אינשטיין לא היה אתאיסט ולא תאיסט

        דקס, 03/07/08 17:15

        הוא היה פנתאיסט.

        IP: 89.138.4.145 דווח על תגובה זו

  • 44.

    אם המחקר הזה בא מהבריטים אני רגוע הוא בטוח לא נכון ,אחד העמים המטומ

    אבי, 18/06/08 11:44

    המטומטמים עלי אדמות.

    IP: 87.70.94.189דווח על תגובה זו

  • 43.

    גם הבורים ומפגרי המוח בארץ סוגדים לאלוהים שלהם. (במקרה זה ביבי) (ל''ת)

    חרמש, 18/06/08 11:40


    IP: 89.1.126.221דווח על תגובה זו

    • ושאר המטומטמי מחץ סוגדים למולך ה-''שלום'' (ל''ת)

      מקריבים לו, 18/06/08 13:22


      IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

  • 42.

    ברור שאם יש לי מוח בקדקדי אין לי שום סיבה להאמין בשטויות

    שי, 18/06/08 11:37

    אבל מה הקשר בין אמונה נצרותית ליהדות? תורה יש להם? גמרא יש להם?

    המחקר פשוט מראה שכל עוד אין דרך (תורה) אתה יכול לקרוא על כל מני תאוריות אבל למה לך להאמין בזה?
    לדוגמא: המפץ הגדול, יצירת האדם מהקוף וכדומה...הרי אלו דברים טפשיים שהוצאו מהקשרם ונכתבו ע''י אנשים תמימים - בדיוק כמו הנצרות שלא קשורה בכלל למשיח השקר שלה ולמעשה עלתה לכותרות שנים רבות אחרי מותו.

    המלצתי היא לבוא, לבדוק, לקרוא ולחקור שורה אחת מהגמרא, מהקבלה או מהחסידות בשביל להבין את עומק העניינים ואת השכל האדיר שצריך בשביל לתפוס ולהבין שורה אחת, אחת.

    נראה אתכם.

    IP: 213.8.71.26דווח על תגובה זו

    • תגיד ת'אמת (ל''ת)

      נכון שהשתתפת, 18/06/08 11:49


      IP: 217.132.70.204 דווח על תגובה זו

    • אני לא מבינה איך עשית את ההקבלה דרך=תורה

      חילונית, 26/06/08 00:57

      דרך היא אמונה (ולא אמונה דתית, אני מדברת על אידיאולוגיה)
      ''תורה'' היא דרך, אבל לא כל דרך היא ''תורה.

      דבר שני, מה הקשר בין האמונה הנצרותית ליהדות?
      אולי שהברית החדשה, ברובה, מבוססת על התנ''ך?
      אולי שישו (יהושע), נצר האלוהים והקדושה הנוצרית, היה יהודי?
      תורה יש להם. והיא מסופרת בדיוק כמו התורה שלנו. רק מספיק לראות כמה סרטים על יציאת מצרים, סיפור גן עדן, קין והבל, תיבת נוח וכו' נוצרו על ידי נוצרים.

      אני מסכימה איתך שכל עוד התיאוריות נשארות בגדר תיאוריות, אנשים יכולים לבחור להאמין בהם או לא. לדוגמא: אלוהים. זאת תיאוריה מכיוון שאין הוכחות חד משמעיות שאלוהים קיים. ולא, ספר התנ''ך זה לא ממצאי מספיק, כי הוא נכתב ע''י אנשים, בני אדם, בני תמותה ולא ע''י כוח עליון ואל-אנושי. רק בהסתכלות על ספרי מלכים וספרי דברי הימים, שני ספרים המקבילים זה לזה, אך כל אחד מסופר מנקודת מבט שונה (ספר מלכים הוא פרו-ממלכת יהודה ודברי הימים הוא פרו-ממלכת ישראל).

      לעומת זאת, למפץ הגדול ולתיאוריית האבולוציה יש הוכחות ארכיאולוגיות, מדעיות שמבוססות על מחקרים שהממצאים שלהם הובאו למסקנות חד משמעיות אחרי שנים של מחקר.

      הנצרות לא קשורה בכלל לנביא השקר שלה? תעיין בברית החדה בבקשה. אתה תראה שכל חמשת חומשי תורה נמצאים שם. ועל מה מתבססת היהדות והחוקים של היהדות? נכון, על חמשת חומשי תורה. ככה שהנצרות מקבלת על עצמה את כמעט כל מה שכתוב בתנ''ך עם כמה שינויים קלים ותוספות כאלה ואחרות (למשל, סיפורי ישו). ככה שהטענה שהנצרות לא קשורה למשיח שלה, היא טעות בבסיסה.

      ונגיד שתביא לי עכשיו איזה טיעון פלצני ש''מוכיח'' כי אין קשר בין הנצרות לנביא שלה, אני יכולה להגיד בדיוק אותו דבר על אבותינו שלנו.
      התורה ניתנה על הר סיני, רק בימי משה.
      ה''אבות'' שלנו-אברהם, יצחק ויעקב יחד עם ה''אמהות'' שלנו-שרה, רבקה רחל ולאה- לא היו יהודים. למעשה, אביו של אברהם, היה עובד אלילים.
      הנביא הראשון שלנו שהיה בעצם יהודי, לאחר קבלת התורה היה משה.
      אז למה לנו להאמין באנשים, שהם כביכול יוצרי כל עם ישראל, שבכלל לא היו יהודים?

      IP: 84.110.173.32 דווח על תגובה זו

    • שורה אחת בגמרא - המון פיגור

      גמרא, 17/08/13 22:42

      רק גברים יכולים לחשוב שהגמרא מלאה בחוכמה. את הלוגיקה המופיעה שם - כל אישה ממוצעת מנתחת בשניה. וגבר יושב על זה שעות עד שהוא מבין משהו. מתאים בעיקר למוח גברי אוטיסטי קיצוני מהזן הנחות ביותר.

      הטענות בתלמוד הן הזויות, מטונפות, חסרות קשר למציאות. שאלות התלמידים המתפלפלים בתוך הדיון המצומצם, הן שאלות מתבקשות שכל אחת היתה שואלת, אך המסקנה הסופית בכל דיון, היא מסקנה שנובעת מהצמדות לרעיון המקורי, מבלי לערער כלל על הנחות היסוד.

      לכן אוסרים על נשים ללמוד גמרא. הם מפחדים שהן יראו כמה פיגור וכמה גידופי נשים בלי סוף יש שם.
      כשהאחות הממוצעת לתלמידי ישיבה, מאזינה לפלפולם, היא פשוט מתפלצת מרוב טמטום והזמן שלוקח להם להבין פלפול. זה אסון.

      IP: 2.55.141.153 דווח על תגובה זו

  • 41.

    אם אין אלהים, מי מכבה בנו את החיים ? מי מכבה את הרובוט ? (ל''ת)

    לוגיקת חיים, 18/06/08 11:36


    IP: 84.228.78.73דווח על תגובה זו

    • אם האוטו מתקלקל אתה אומר שזה יד אלוהים?

      רווית, 18/06/08 13:05

      או שפשוט המכונה הפסיקה לעבוד כי משהו נשבר?
      האדם הוא מכונה.
      משוכללת, עם תודעה, (וגם עם הרבה חסרונות) אבל מכונה. במשך הזמן חלקים מתבלים או מתקלקלים מרוב שימוש, ואז בסוף זה כבר לא עובד יותר. זה הכל.
      לעיתים זה קורה בגלל אסון או מחלה או תאונה, ואז זה יכול לקרות בגיל מוקדם יותר בדיוק כמו שמכונית חדשה מהניילון שנכנסת בקיר, תפסיק לעבוד.

      IP: 213.8.53.77 דווח על תגובה זו

      • אוטו מתקלקל למי שלא שומר עליו, אדם ''מתקלקל'' באי שמירת חוקי החיים (ל''ת)

        וה' נותן חיים, 18/06/08 15:12


        IP: 84.228.78.73 דווח על תגובה זו

      • סליחה! אם התרנגולות שלי מזדיינות בתחת אז אני הומו? (ל''ת)

        התרנגול עף, 18/06/08 19:32


        IP: 79.176.114.157 דווח על תגובה זו

        • לא. במקרה שלך אתה בהמה. (ל''ת)

          -, 19/06/08 12:05


          IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

    • מי שמכבה את המכונית כשהמנוע מתקלקל. (ל''ת)

      א, 18/06/08 13:37


      IP: 85.64.209.151 דווח על תגובה זו

      • מי ''שמכבה'' את האדם כשהאדם ''מתקלקל'' (ל''ת)

        לוגיקת חיים, 18/06/08 15:14


        IP: 84.228.78.73 דווח על תגובה זו

    • קודם תוכיח שאנחנו חיים. אח''כ תוכיח שמישהו ''מכבה'' את זה

      חסר לוגיקה, 18/06/08 19:29

      ואנחנו מפסיקים לחיות.

      ובלי סיסמאות דתיות, בבקשה (''כתוב בתנ''ך שאלוהים ברא את העולם, את האדם ונפח רוח חיים באפו'').

      IP: 217.132.33.213 דווח על תגובה זו

  • 40.

    ערבוב מושגים

    דנית, 18/06/08 11:31

    אמינות החוקר מתעוררת כאשר בוחנים את השימוש המוטעה שלו במושגים כ''מנת מישכל'', ''אינטיליגנציה'' ''ידע'' ו''שכל'' כאל מילים נרדפות. לדוגמא, כשילדים מתבגרים לא עולה מנת המשכל שלהם אלא גדלה כמות הידע שלהם. מנת משכל, בהגדרתה, נמדדת יחסית לגיל.
    ואולי זה מעיד על רמת אינטיליגנציה לא גבוהה של הכותב?
    מאמינה

    IP: 128.139.104.231דווח על תגובה זו

  • 39.

    אם אין אלהים ויש ''שכל'' אז אין גם יהודים? ואין מדינת ישראל?

    לוגיקת ''השכל'', 18/06/08 11:31

    אם אין אלהים, אז היהודי, יציר דתו, גם הוא ''מבוטל'' על פי ''השכל'' הזה ומדינת היהודים אף היא, והנוצרים , המוסלמים, ועוד ועוד.

    עבור ''בעל השכל'' הזה, העולם נןעד רק לו ולרצונותיו - והכל חסר משמעות לגביו חוץ מהגשמת גחמותיו, שיפלות מעשיו ויצריו.

    IP: 84.228.78.73דווח על תגובה זו

  • 38.

    נכון, הוא צודק, אבל למי זה מפריע ?

    רוחמה אברהם, 18/06/08 11:27

    אין ספק שככל שאדם אינטיליגנטי יותר הוא מתחיל לחשוב ולהטיל ספק ומכיוון שהאמונה נגישה לרובנו בצורתה הראשונית והגולמית באופן כמעט בלעדי דרך הדוקטרינות של הדתות הממוסדות מהר מאוד מתגלה שהדוקטרינות הללו כשהן מתקבלות כפשוטן הן פשוט שטויות במיץ עגבניות עבור כל אדם אינטיליגנטי.

    אבל פעם זה היה שונה. פעם רק למשכילים ולאינטיליגנטים היתה גישה למיסמכים דתיים והדת היתה גם המדע של אותם ימים.

    וכבר עכשיו אנחנו בעיצומו של מהפך שבו דווקא האנשים היותר אינטיליגנטים והמעמיקים לחשוב אינם מסתפקים בהסברים המוגבלים של המדע ונפתחים להסברים אלטרנטיביים של היקום והקיום שלא ניתן להביא להם הוכחות מיידיות על פי קני המידה המדעיים המקובלים אבל הם עונים על צורך ממשי של חיי החשיבה שלהם. בין היתר, אבל לא רק, מדובר בפרשנויות מעמיקות יותר שמנסות להסביר את התוכן של הדתות הרגילות אבל הפעם שלא על דרך הפשט.

    אם לשפוט על פי המתרחש כיום אז עוד מאה שנה לא יהיה בנאדם אינטליגנטי שאינו מאמין אבל זו לא תהיה האמונה של החרדים ממאה שערים או של החבדניקים או של הדתיים הלאומיים או להבדיל אלף אלפי אלפים של אנשים שמסיעים מטוסים לתוך בניינים ומכוניות תופת לתוך שווקים הומי אדם.

    אפשר להשוות את זה לזה שפעם שיזוף העיד על מעמד נמוך של פועלים קשי יום, אחר כך הוא העיד על מעמד גבוה של אנשים שהיה להם מספיק זמן פנוי להשתזף, והיום עם הידע על נזקי השיזוף הוא מעיד על אינטיליגנציה נמוכה. הקשר קיים אבל הוא נזיל ומחליף צדדים.

    לכן לגמרי מתקבל על הדעת שהרוב הגדול של האנשים שיגידו היום שהם מאמינים הם בעלי אינטיליגנציה נמוכה מהממוצע, אבל זה מצב נזיל וזמני.

    IP: 217.132.70.204דווח על תגובה זו

  • 37.

    איינשטיין האמין (ל''ת)

    דני, 18/06/08 11:19


    IP: 87.70.127.87דווח על תגובה זו

    • די כבר לחזור על השקר הזה!!

      שם, 18/06/08 14:38

      בפעם המליון, איינשטיין לא האמין באלוהי ישראל, לא תמך באמונה מונותאיסטית וקרא לה ילדותית.

      אמונתו היתה כשל שפינוזה, מרחק שמים וארץ מזו של הדת היהודית.

      IP: 89.1.224.236 דווח על תגובה זו

    • לא האמין, מצ''ב ציטוט מכתביו:

      איינשטיין, 19/06/08 05:18

      ''I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religion than it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it.''

      IP: 62.219.126.72 דווח על תגובה זו

  • 36.

    ''אין אדם'' -אמר הרובוט על יוצרו האדם (ל''ת)

    אל, אדם ורובוט, 18/06/08 11:17


    IP: 84.228.78.73דווח על תגובה זו

    • יקום הבאנג!! וילמד את הנרקומן (ל''ת)

      התרנגול דיגיטלי, 18/06/08 13:39


      IP: 79.180.104.131 דווח על תגובה זו

    • אתה זוכר באיזה מהספרים נמצא הסיפור הזה?

      יונתן, 18/06/08 15:48

      (הרובוט שלא האמין שהחוקרים בנו אותו ואעבד אתהאלוהים של תחנת הוכח).

      IP: 212.199.96.142 דווח על תגובה זו

    • אז אתה טוען שאתה רובוט?

      אמנון, 18/06/08 17:16

      אין ספק שהמאמינים באלוהים מתנהגים כמו רובוט - הם פשוט ממלאים פקודות ולא חושבים

      IP: 89.1.70.9 דווח על תגובה זו

      • השאלה ששאלת והתשובה שנתת מעידים על רמה נמוכה מרמת הרובוט (ל''ת)

        ''משכיל'' עלק, 19/06/08 01:38


        IP: 84.228.78.73 דווח על תגובה זו

  • 35.

    כנראה אני לא כל כך חכם... (ל''ת)

    שלמה המלך, 18/06/08 11:11


    IP: 87.70.25.192דווח על תגובה זו

  • 34.

    הדרוויניסטים קיבלו מספיק שכל כדי להינעל בטמטומם

    יראון, 18/06/08 11:10

    והנה עוד הוכחה קטנה.(והם מאוד אוהבים מחקרים, האהבלים היהירים האלה)
    איך אמר הנביא? עיניים להם ולא יראו אוזניים

    IP: 79.177.122.113דווח על תגובה זו

  • 33.

    בעיה עתיקה

    דתי מאד, 18/06/08 11:07

    ''וישמן ישורון ויבעט''
    מי שמגדל ''אגו''
    שוכח מהיכן בא.
    וגם אמר על זה הרמח''ל ( רבי משה חיים לוצאטו ) בהקדמה לספרו המופתי ''מסילת ישרים'':
    ''....ותראה, אם תתבונן בהווה ברוב העולם, כי רוב אנשי השכל המהיר והפקחים והחריפים ישימו רוב התבוננותם והסתכלותם בדקות החכמות ועמק העיונים איש כפי נטיית שכלו וחשקו הטבעי. .. אך מעטים יהיו מן המין הזה אשר יקבעו עיון ולימוד על ענייני שלמות העבודה, על האהבה על היראה, על הדבקות...ולא ישאר לימוד הדברים האלה וקריאת הספרים מזה המין כי אם אצל אותם שאין שכלם כל כך דק וקרוב להיות גס...עד שלפי המנהג הנוהג בעולם כשתראה אחד מתחסד, לא תוכל להמנע מלחשוד אותו לגס השכל...אולם תולדות המנהג הזה רעות מאד לחכמים ולבלתי חכמים''.
    וב''ה נשכיל ונבין גם את מקומנו.

    IP: 213.151.57.102דווח על תגובה זו

  • 32.

    מחקר ''חילוני'' שמסתיים בקביעה דתית אדוקה

    ברוך שימפנזה, 18/06/08 11:04

    שחורצת ערך כל כך מוחלט כמו אינטלגנציה על פי גורם אחד מתוך רבים
    ומחלקת את האנושים לבורים ולמוארים.
    כמו הדתות, גם האתאיזם היא דוגמה דתית שמאחריה עומדת אמונה אנושית.
    למפץ הגדול ולאבולוציה, אין שום יתרון מוכח על סיפורי כל הדתות וכמוהן - גם הן תיאוריות חסרות ביסוס והוכחה שנובעות ממישאלות לב ונטייה תרבותית או פוליטית.
    הדתיים לפחות מודים שהם מאמינים. האתאיסטים משלים את עצמם שהם חושבים.

    IP: 80.230.21.161דווח על תגובה זו

  • 31.

    דת היא תעשיה שבנויה כמו חברות הביטוח על פחד מהעתיד

    דש, 18/06/08 10:53

    זיגמונד פרויד חשב שהדת היא אשליה שנובעת מתסביך אשמה,את המונותאיזים המציא פרעה ,עם האיש שנקרא משה רבנו שהיה בעצם אציל מצרי בשם ארקנטואן.
    לשבטים פרימיטיבים במדבר האמונה באל שימשה מקור להזדהות קבוצתית כדי ליצר קבוצה מלוכדת שעזרה להתמודד עם איום מבחוץ.
    המנהגים של כריכת שרוכים מעור על היד, וכיסוי הראש שיכים לטקסים שגורמים ליחיד להרגיש שייך
    לכן שימשה הדת מכשיר חשוב ביצירת קבוצות מאורגנות שעזרה להם לישרוד.
    היום משמשת הדת בעיקר למטרות פוליטיות ,ומקור הכנסה .לזהות ושיכות אין לדת היום את הכלים יותר .ולכן הדת כמו שהיהודים האורתודוקסים היא חלק מתפיסה עתיקה של שבטים בגולה שיצרו צורך להגן על עצמם,איינשטיין היה יהודי גרמני שנהנה מחופש שלא היה מנת חלקם של יהודי פולין ולכן היה יכול לפתוח עצמו לפילוסופיה של שפינוזה,

    IP: 212.183.134.129דווח על תגובה זו

  • 30.

    הרבי מילובאויטש הוא פיזיקאי מהנדס אוניות וכו'

    חבדניק, 18/06/08 10:52

    והוא מאמין וצדיק ועם ישראל בין ימין ובין שמאל אוהבים אותו ראשי מדינת ישראל (שזר,ביבי, בגין שרון,פרס,רבין) נסעו כדי לקבל מימנו עצות וגם מפקדי צהל, אז ראו חוכמה ואמונה עצומה.

    IP: 77.127.44.165דווח על תגובה זו

    • אז שיהנדס איזו אוניה וישוט מפה (ל''ת)

      דוד, 18/06/08 17:02


      IP: 195.212.29.163 דווח על תגובה זו

  • 29.

    ומה תנועת ההשכלה הביאה לנו? את מלחה''ע ה-2 ? לא תודה! (ל''ת)

    יונקת, 18/06/08 10:29


    IP: 79.181.112.171דווח על תגובה זו

    • כל מלחמות הדת לא הרגו עשירית ממלחמה חילונית אחת

      את מאד צודקת, 18/06/08 11:24

      היטלר ימ''ש
      היה תוצאה של ההשכלה, בעיטה בנצרות
      מיתולוגיה ארית, פילוסופיה ניטשיאנית, פאשיזם,רומנטיקה וטירוף.
      שכל בלי מצפן מסוכן שבעתיים משכל קשה הבנה.

      IP: 213.151.57.102 דווח על תגובה זו

      • לא רק היטלר. גם מאואיזם, מרקסיזם ועוד...כל אלה הרגו לא מעט ואף יותר

        יונקת, 18/06/08 14:32

        מסיבה פשוטה- מלחמות הדת הן ישנות (אם לא לוקחים בחשבון את הפונדמנטליזם המוסלמי).
        מלחה''ע ה-2 וכל התנועות שציינתי (שיצאו נגד הדת) הרגו יותר כי שם ההרג היה שיטתי וגם הנשק היה יותר חדש והמוני.

        כיהודיה אני שמחה שהדת שלי אף פעם לא שאפה לכפות עצמה על דתות אחרות (כמו המוסלמים או הנוצרים- מסעות הצלב).

        IP: 79.181.112.171 דווח על תגובה זו

      • הפשיזם והמרקסיזם

        אתאיסט, 18/06/08 16:43

        ראו חשבו שלהיסטוריה יש משמעות וכיווניות ולכן הן לא ממש חילוניות. המרקסיזם באמונה שלו לגבי ''התפקיד ההיסטורי של הפרולטריון'' הוא הוא ווריאציה על האמונה היהודית בתפקיד ההיסטורי של עם ישראל. משניהם צריך להיפטר.

        IP: 84.228.199.39 דווח על תגובה זו

  • 28.

    נו, גם יש מחקר דבילי שאדם נוצר מהקוף, נו אתם מאמינים? (ל''ת)

    יהודי גאה ומאמי, 18/06/08 10:28


    IP: 77.127.44.165דווח על תגובה זו

    • אין מחקר כזה. רק אתה מאמין שיש. (ל''ת)

      א, 18/06/08 10:37


      IP: 85.64.209.151 דווח על תגובה זו

    • זה לא עניין של אמונה, אני אנסה להסביר למרותת שלא תבין:

      ווטסון, 18/06/08 17:23

      א. יש הרבה מחקרים כאלה
      ב. לא קראת אף לא אחד מהם
      ג. הם לא אומרים שמוצא האדם מהקוף, אלא שלאדם ולקוף היה אב קדמון משותף לפני כמה מיליוני שנים
      ד. הם גם אומרים שלאדם, לקוף, לפיל, לנמלה, לחיידק, לעץ האלון ולעובש במקלחת שלך היה אב קדמון משותף
      ה. הם מוכיחים זאת יפה מאוד, כולם עשויים מתיים חיים וביניהם יש מרכיבים משותפים רבים
      ו. ניתן להראות איך השתנות ה-DNA תואמת את ההשתנות המורפולוגית של המינים השונים לאורך מאות מיליוני שנים
      ז. כדאי שאני אפסיק פה, כי הרי לא הבנת כלום
      ח. אני לא מבין מה הבעיה שלך, הרי אתה הוכחה אולטימטיבית שמוצא האדם מן הקוף...

      IP: 89.1.70.9 דווח על תגובה זו

      • ענק, אני איתך (ל''ת)

        נני, 21/06/08 20:30


        IP: 89.0.131.106 דווח על תגובה זו

  • 27.

    לא השכלה ולא בטיח

    מיצי, 18/06/08 10:25

    עניין של סטיגמות, פשוט מאוד.
    אותה ''אליטה אינטלקטואלית'' נתונה להשפעה של סטיגמות ודעות קדומות הרבה יותר משהיא רוצה להאמין, ולא פחות מאשר העמך הפשוט שעליו היא משקיפה בהתנשאות ממגדל השן שלה.
    ולפי הסטיגמות השורצות במוחם של אותם משכילים, זה לא ''קול'' להיות משכיל ולהאמין באלוהים. יען כי אמונה היא פרימיטיביות, אמונה היא נחשלות, אמונה היא ילדותיות.
    והרי לא נרצה לזהות עצמנו עם הנ''ל, נכון?

    IP: 87.69.135.196דווח על תגובה זו

  • 26.

    אם כך אז האפיפיור לא חכם או שממש לא מאמין באלוהים.. (ל''ת)

    שם, 18/06/08 10:25


    IP: 212.235.68.104דווח על תגובה זו

  • 25.

    לנוכלים אלהים מפריע בחוקיו-אז הם קוראים לעצמם ''אינטליגנטים''

    ''מחקר'' של נוכל, 18/06/08 10:23

    לנוכלים אלהים מפריע בחוקיו-אז הם קוראים לעצמם ''אינטליגנטים'' ויוצרים ''מחקרים'' מהסוג הזה ''למשכילים''.

    ''המשכילים האינטליגנטיים'' הללו מגיעים בנוכלויותיהם לעמדות שליטה בחברה, בזכות אי השמירה על החוק, כתוצאה מאי אמונה באלהים וחוקיו (שהשתרשו בחלקם בחוקי החברה).
    על ידי אי השמירה על החוק והפרתו הם מגיעים לעמדות השליטה בחברה - ואחר כך מנצלים אותה לטובת עצמם בלבד, תוך גרימת נזקים איומים לחברה בהחלטותיהם,
    יוצאים למלחמות מטופשות, מקבלים כספי שוחד במעטפות , תוך שהם צועדים במצעדי החיים לזכר קורבנות השואה או נופלי וחללי הצבא,

    אין להם אלהים.

    ואני אומר, יש לאתר ולתאר את ''הזן'' הזה של הנוכלים המגיע לעמדות השליטה בחברה, לזהות אותם מראש, ולחוקק חוקים המונעים מהזן הזה של בני אדם, לשלוט עלינו, לשפוט אותנו - ולהרוס את כולנו.

    ''המשכילים האינטליגנטיים'' הללו, דואגי עצמם בלבד, ללא אלהים בנפשם, הפ מהרסי חיינו - ולכן כך נראה עולמנו שאנו ''מורישים'' לצאצאנו.

    ''נוכלי ההשכלה ללא אלהים'' - מקומם לצד הרמאים והגנבים - ולא במרומי החברה והשליטה על חיינו.

    IP: 84.228.78.73דווח על תגובה זו

    • יופי של תגובה.

      פיני, 18/06/08 10:52

      אין לי מה להוסיף , פשוט יפה.

      IP: 62.0.34.138 דווח על תגובה זו

      • תודה על המחמאה (ל''ת)

        כותב התגובה, 18/06/08 15:25


        IP: 84.228.78.73 דווח על תגובה זו

  • 24.

    השכלה לא מרפאה טיפשות

    עופר, 18/06/08 10:20

    אולי המסקנה צריכה להיות שככל שאדם סוגר את עולמו רק בהשכלה אקדמית כך הוא פחות מסוגל לראות את קיומו של אלוהים?
    שאלוהים יציל אותנו ממחקרים טפשיים ומהטמבלים שעושים אותם :-)

    IP: 212.143.174.133דווח על תגובה זו

  • 23.

    חחח... תגידו את זה לפרופ' אומן, לאנשטיין, לניוטון... (ל''ת)

    Gatorix, 18/06/08 10:17


    IP: 84.229.96.2דווח על תגובה זו

    • אנשטיין לא האמין באלוהים וניוטון בכלל איך חיברתה את אומן לשתים בכלל (ל''ת)

      דש, 18/06/08 10:26


      IP: 212.183.134.129 דווח על תגובה זו

      • שוה,איינשטיין אמר שחייב להיות בורא ,אבל לא מצא קשר ישיר בינו לדתות

        שרית, 18/06/08 11:52

        אגב,
        רוב המדענים מחזיקים בדיעה זו

        IP: 62.219.50.110 דווח על תגובה זו

    • 20 תבדוק את העובדות שלך

      המוכיח, 18/06/08 10:27

      איינשטיין לא האמין באלוהים וגם היהדות בעיניו הייתה ברירת מחדל כי הוא לא האמין באמונה דתית משום סוג

      IP: 84.228.73.196 דווח על תגובה זו

      • 20 לא אשם, זה מה שמאכילים אותם בסמינרים.. (ל''ת)

        בני, 18/06/08 10:42


        IP: 62.219.163.254 דווח על תגובה זו

        • דוו'א ניוטון היה קצת פסיכי....

          קצת ידע..., 18/06/08 10:58

          כתב המון מחקרים על התנ''ך וחיפש שם כל מיני קודים...הוא דווקא ממש האמין באלוהים....

          IP: 87.69.136.191 דווח על תגובה זו

    • איינשטיין היה חילוני. ה''אלוהים'' שלו קרוב לזה של שפינוזה. פאנתאיזם.

      דתי, 18/06/08 11:10

      אבל נכון שגדולי המדענים מודעים יותר לאפסותם מאשר הבורים שמאמינים שמדענים יודעים הכל.

      IP: 213.151.57.102 דווח על תגובה זו

  • 22.

    בשעת סכנה כולם מתפללים לאלוקים גם האתייסטים (ל''ת)

    אחות במיון, 18/06/08 10:15


    IP: 87.68.146.84דווח על תגובה זו

    • זה כי בשעת סכנה המוח לא תמיד עובד (ל''ת)

      המוכיח, 18/06/08 10:25


      IP: 84.228.73.196 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מה בין אמונה בקיומו של אל לדת?

    י.א., 18/06/08 10:13

    ונניח שאני מאמין שיש איזשהו ''כוח עליון'' שתכנן ובנה את היקום, למה בהכרח עלי להאמין בכל מה שהדתות אומרות? למשל, לאכול כשר? באמת אותו אל עליון הודיע לבני אדם נבחרים שאסור לאכול בשר וחלב יחד? באמת? לדעתי, זו הבעיה העיקרית, כי את קיומו של האל אי אפשר להוכיח או לפסול, אבל את הדתות - כן וכן!

    IP: 89.138.85.236דווח על תגובה זו

    • אתה צודק ! (ל''ת)

      א', 24/06/08 16:47


      IP: 193.34.180.26 דווח על תגובה זו

  • 20.

    אל תירקו לבאר ממנה אתם שותים תרתיי משמע

    תרנגול הודו 2, 18/06/08 10:06

    כי מה תעשו כשתצטרכו משהו? פתאום תדברו אחרת?

    IP: 79.176.114.157דווח על תגובה זו

    • כן! (ל''ת)

      דב נמלים 6, 18/06/08 11:54


      IP: 217.132.171.200 דווח על תגובה זו

    • על מה אתה מדבר??? מה עכשיו אני לא צריכה משהו??

      שלי, 19/06/08 09:49

      בני האדם תמיד צריכים משהו... והנה אנחנו ממשיכים ונמשיך לדבר ככה עד יום מותנו.
      רק בגלל שקל יותר להאמין וקל יותר להתבכיין בלילה בכרית ולבקש אוויי אלוהים בבקשה תעזור לי וכן כשקמים אחרי הבכייה הזו מרגישים יותר טוב - וכן הבחלט חסכתם כסף על פסיכולוג יקמצנים.. ולמרות זאת אנחנו מעדיפים את החיים הקשים אך האמיתיים

      IP: 89.1.88.88 דווח על תגובה זו

  • 19.

    תנו לי לנחש לגבי החוקר ריצ'ארד לין

    קרוסלה, 18/06/08 10:02

    הוא אתאיסט מגזע מונגולי!


    פששש...אני גאון.

    IP: 213.8.54.194דווח על תגובה זו

  • 18.

    ומי בדק את מנת-המשכל של מיסטר פרייזר?

    יהודי, 18/06/08 09:53

    ככל שיש יותר שכל מבינים שהשכל מוגבל ושיש הרבה מעליו. רק טיפשים או מוגבלים משוכנעים שהיקום גזור על-פי מידותיהם האישיות.

    IP: 84.229.183.216דווח על תגובה זו

    • פרייזר זה לא מקרר?! טוב אני הולך לתלות שקיות תה (ל''ת)

      תרנגול הודו 2, 18/06/08 10:10


      IP: 79.176.114.157 דווח על תגובה זו

      • כן פריג'ידור, ואני חשבתי שמדובר באדם... נו תראו (ל''ת)

        בת יענה, 18/06/08 10:18


        IP: 79.176.114.157 דווח על תגובה זו

        • מה?! איך אתם מכרכרים פה שטויות זה מקרר! לא אדם! (ל''ת)

          תרנגולן, 18/06/08 12:42


          IP: 79.180.104.131 דווח על תגובה זו

      • כבוד התרנגול, כמה פעמים אתה מצליח לעשות מהם תה? (ל''ת)

        אוכל נמלים, 18/06/08 12:51


        IP: 79.180.104.131 דווח על תגובה זו

  • 17.

    ''שכלתנים'' או בעלי-משכל?

    אליעזר, 18/06/08 09:52

    אצל ''בעלי המשכל'' מהאקדמיה, אפשר גם לגלות יותר אהדה לנישואים חד-מיניים, ותופעות מוזרות נוספות, ובארץ אהדה יתירה לערבים.

    ה''שכלתנות'' לפעמים מרחיקה את האדם מהמציאות האמיתית.

    אדם שנמצא בעמדה גבוהה, לא מוכן להסכים עם זה שיש משהו שיותר גבוה ממנו, ושהוא לא מבין אותו מספיק.

    מדען שמתעסק שנים עם גוף האדם, ורואה את התחכום העצום של הדבר הזה, ולא מבין שמישהו תכנן ויצר את זה - מרמה את האמת הפנימית של עצמו ושל כל אחד אחר.

    IP: 79.176.147.86דווח על תגובה זו

  • 16.

    מחקר כנראה לא מתבסס על נתונים מהימנים

    אבי, 18/06/08 09:52

    אני ד''ר בהשכלתי, ומאמין אדוק לא פחות.
    אני מכיר קבוצה גדולה של פרופסורים ודוקטורים כמוני.
    אם כן,כנראה קבוצת המחקר שלו היתה מוטה ומכאן התוצאה השגויה.

    IP: 194.90.25.27דווח על תגובה זו

  • 15.

    פעם שאלו את הרמב''ם האם העולם לא נוצר במקרה?

    תתעוררו, 18/06/08 09:48

    פעם שאלו את הרמב''ם האם העולם לא נוצר במקרה?

    אז הרמב''ם השאיל - כמו שהאם הכתבים הרפואים והחיבורים שכתבתי נוצרו ע''י שבמקרה נשפך דיו על דפים וממנו נוצרו אותיות ומילים ומשפטים...

    IP: 79.178.120.200דווח על תגובה זו

  • 14.

    ומה עם איינשטיין? (ל''ת)

    שולי, 18/06/08 09:44


    IP: 212.143.80.9דווח על תגובה זו

    • אני חוקרת של הביוגרפיה של איינשטיין.בפעם האלף- הוא לא האמין באלוהים (ל''ת)

      דוקטורנית, 18/06/08 10:23


      IP: 84.109.129.18 דווח על תגובה זו

      • דוקטורנטית ולא דוקטורנית. נא לשפר את טיב ההתחזןת (ל''ת)

        פילדמרשל בכיר, 18/06/08 13:20


        IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

    • איינשטיין לא האמין באלוהים

      מישו, 18/06/08 10:25

      ובטח לא באלוהים של התנ''ך. ציטוט:

      The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honourable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this.''

      http://wayofthewoo.blogspot.com/2008/05/einsteins-true-feelings-about-god.html

      IP: 62.219.137.202 דווח על תגובה זו

    • איינשטיין מעולם לא האמין באלוהים.

      איל, 18/06/08 12:03

      כרגיל, הטעיה מחבתי''ת נפוצה.

      IP: 89.138.121.43 דווח על תגובה זו

  • 13.

    ברור שככל שמנת המשכל גבוהה יותר אז אנשים מאמינים פחות

    אורי, 18/06/08 09:38

    באלוהים.
    רק אנשים חכמים יכולים להבין ולקבל את העובדה שאלוהים לא באמת קיים, שהעולם לא נוצר לפני 5768 שנים, שאנחנו קיימים כאן, בכדור הארץ, במקרה כי בשלו התנאים הכימיים והפיזיקאלים לכך, שככל הנראה יש עוד חיים מחוץ לכדור הארץ (חלקם תבוניים יותר), וכשנמות כל שישאר מאיתנו הוא עפר ואפר, הנשמה שלנו לא תעלה השמימה או תרד השאולה - היא תפסיק להתקיים.
    אם אתם לא רוצים להאמין לכל הדברים האלה אני מציע לכם להפסיק ללמוד עכשיו ללכת לאיזה ישיבה טובה ולבקש מאיזה רב שיגיד לכם מה לעשות - ככה תאמינו באלוהים ותהיו מאושרים.
    בהצלחה ובהצלה בהמשך, לא משנה איזה מסלול תבחרו.

    IP: 89.139.27.16דווח על תגובה זו

    • מה שכתבת מלמד על בורות עצומה

      ר, 18/06/08 10:12

      עפ''י היהדות ותורת ישראל: העולם נוצר לפני מליארדי שנה ולא כפי שטענת.
      כל יום בריאה הוא יחידת זמן שבה נוצר העולם.
      המספר שציינת הינו היום שבו נולד האדם הראשון ואני מדגיש אדם ( בצלם אלוקים)
      התנאים הפיזקאליים והכימיים אכן בשלו אך ע''י יד מכוונת והיא אצבע אלוקים.
      למדע אין הסבר כיצד נוצרו החיים לתורה יש.
      בתורה מתואר המפץ הגדול בפסוקים הראשונים בספר בראשית - כידוע המדענים בני זמננו ראו דבר שהתורה ראתה מראשיתה. אכן המדע טוען כי גוף האדם מרכיב את החומר שיצר את הכוכבים בכלל ואת פלנטת הארץ בפרט - שוב גם את זה ציינה התורה שמספרת כי בתהליך הבריאה נוצר האדם מן האדמה.
      הדף עוד צר מלהכיל...
      המדע לא סותר את התורה אלא רק מחזק את אמיתותה.
      אם אתה לא רוצה להאמין אתה מוזמן לחיות באשלייות של מיקריות ...
      גם ככה אומרים שהכופר הכי גדול הוא האדם הכי מאמין...

      IP: 62.219.195.25 דווח על תגובה זו

      • העולם לא נברא לפני מלירדי שנה לפי תורת ישראל, לך ללמוד

        יהודי מאמין, 18/06/08 10:40

        פה בארץ האטאיסטים יעלמו מהעולם, בגלל הדמוגרפיה, כי הטאיסט בדרך כלל מגדל כלב או הכי הרבה שני ילדים, אבל המגזר המאמין מביא הרבה יהודים לעולם, ומעדיף לגדל ילדים ולא כלבים, וגם מתמודד בהצלחה מול הדמוגרפיה הערבית, אני מקווה שהאתר יתן לתגובה זאת להפרסם גם עם זה לא מוצה חן תודה ויום טוב

        IP: 77.127.44.165 דווח על תגובה זו

        • לפני שאתה שלוח אנשים ללמוד..

          סנופי, 18/06/08 13:22

          תלמד עברית לפני הכל... '' מוצא חן '' כנראה לא מלמדים בישיבה ממנה אתה בא..
          אני בא מבית עם שני כלבים ושני ילדים , ואנחנו גרים בבית מאושר , לא שהרבה ילדים זה רע או משהו להיפך ילדים זה שמחה , אבל אם אתם עושים ילדים יותר ממה שאתם מסוגלים לחנך , לממך , ולהשכיל אותם אז באמת שאתם עושים עבודה מיותרת והיה עדיף באמת שתביאו איזה פינצ'ר או כלב אחר שסביר להניח שתסתדרו איתם , אני אפילו לא רוצה להתחיל לדבר על האלימות בתוך משפחות חרדיות . אני לא אוהב לעשות הכללות ובכלל אני חושב שבתורה יש המון , פשוט שאני קורא תגובה של של ''צדיק'' כמוך בא לי להקיא , רד מהאגו המנופח שלך יא חביבי ותקנה לך איזה כלב ( כידוע חברו הטוב ביותר של האדם ) אולי הוא יוכל לסבול אותך , מסכנים הילדים .....

          IP: 217.132.221.206 דווח על תגובה זו

          • גועל נפש- השנאה שלך פשוט דוחה. (ל''ת)

            דנה, 18/06/08 20:02


            IP: 85.250.19.171 דווח על תגובה זו

        • אם מקודם הערתי לחילוני בור כרגע אני מעיר לדתי בור

          ר. פיזקאי, 19/06/08 11:34

          שוב אני מציע שתנבור בספרים ותבין שאתה טועה . העולם נוצר לפני מיליארדי שנה על פי היהדות ותורת ישראל . אינני יודע לאיזה זרם אתה משתייך אך תדע שהוא ככל הנראה מחזיק בדעה לא נכונה.

          IP: 62.219.195.25 דווח על תגובה זו

      • נו ברור שמבין ארבעת היסודות הכי קרוב זו האדמה. ומה עם הדינוזאורים?

        טכ, 18/06/08 13:37

        למי להאמין? לדארוין או לאמנון יצחק?

        IP: 89.138.145.227 דווח על תגובה זו

    • מה שאתה כותב זו השקפת עמלק - הכל מקרה

      א, 18/06/08 10:51

      אתה קיים במקרה כי בשלו כמה תנאים פיזיקאליים. הנשמה תפסיק להתקיים וכו' וכו' ז''א לפי שיטתך אפשר לנאוף לרצוח לגנוב חופשי לקבל שוחד וכד' (כמובן רק אם לא תופסים אותך) כי ממילא אין שום השגחה ואין דין וחשבון ואין טעם בחיים האלה בכלל! הרי חיים ואז מתים למה לא לנצל את החיים רק לשם ההנאה העצמית החומרית?!
      אני מקווה שאתה מבין בעצמך איזו שטות זו להאמין במה שכתבת ואי זה חיסרון מוסרי עצום יש בזה. וכבר נוכחנו לדעת שמקום האקדמיה הוא לאו דוקא מקום המוסר.
      עכשיו לתשובה יותר ענינית: התיאוריה המדעית שציינת היא אחת מיני רבות שגם משתנה ומתעדכנת מידי פעם - מה שלא מוסיף לנאמנותה, אלא שאתה ושכמותך בוחרים לאמץ אותה בשתי ידיים, והסיבה ככל הנראה היא הנוחות המוסרית (האי מוסרית) שיש בזה. כי כך לא צריך בכלל לדאוג לאדם אחר ואין שום טעם במעשה טוב.

      IP: 132.70.64.193 דווח על תגובה זו

      • יש שלושה סוגים משל מוסרים:

        חילונית, 26/06/08 01:22

        מוסר בין אדם לעצמו.
        מוסר בין אדם לחברו.
        מוסר בין אדם לאלוהים.

        מוסר בין אדם לעצמו זה בעצם המצפון. מה בן אדם נותן לעצמו לעשות ומה לא, מהן האידיאולוגיות שלו ואיזה מעשים הוא מוכן או אינו מוכן לסבול.
        מוסר בין אדם לעצמו זה בעצם ערכים. בחברה המערבית חיי אדם (פיזית ונפשית) הוא ערך הנמצא גבוה בסולם סדר העדיפויות.
        בן אדם בעל ערכים מסויימים לא ירצח, ינאף, יגנוב, ישוחד וכו', מכיוון שזה לא תואם את אמות המוסר שלו.

        מוסר בין אדם לחברו זה בעצם נורמות. ה''הוצאות לפועל'' של הערכים. מכיוון שאדם בעל ערכים מסויימים לא דוגל
        בעשיית המעשים לעיל, הוא גם לא יעשה אותם.

        מוסר בין אדם לאלוהים זה בעצם שילוב של הערכים והנורמות. בן אדם שמאמין באלוהים יחשוב שמעשיו, מחשבותיו ורגשותיו נרשמים ע''י יישות עליונה וככל שיהיה ''טוב'' יותר ו''צדיק'' יותר, ככה החיים ב''עולם הבא'' יהיו טובים יותר. בן אדם שלא מאמין באלוהים-יראה במוסר בין אדם לעצמו ובין אדם לחברו כמוסר העליון ביותר, ובן אדם ''טוב'' ו''צדיק'' הוא זה שרואה ביחסים בין אדם לעצמו ובין אגם לחברו כמוסרים והנעלים ביותר, ולא המוסר בין אדם לאלוהיו.

        IP: 84.110.173.32 דווח על תגובה זו

  • 12.

    הוא לא בדק את מנת המשכל, הוא בדק את הרמה האקדמית

    יצחק, 18/06/08 09:37

    אכן, יש קשר בין החשיבה האקדמית לאמונה באלהים. הסיבה שפחות באקדמיה אנשים מאמינים באלהים היא בשל האופנה השולטת במסגרת חברתית זו, ולא בגלל מנת משכל.

    IP: 89.1.54.83דווח על תגובה זו

  • 11.

    מגדל בבל המודרני

    אלי מימון, 18/06/08 09:35

    תרבות המערב זו אמונה כמו כל דת. יש לה אלוהים (אבולוציה) יש לה תורה (דמוקרטיה) ויש לה יעוד (לעשות חיים). היא משיחית - מפיציה הם אמנים, שחקני קולנוע וכוהניה אנשי אקדמיה וירוקים. היא הדת השלטת במערב והמערב מאוד התפתח ברמת המשכל.

    אבל האם זה אומר שדת חדשה זו היא האמת? או שזו הוכחה שאין אלוקים?

    זו עוד אמונה בספר ההיסטוריה.
    להזכירכם - הרומאים היו פעם בעלי המשכל הגבוהה בעולם ותראו במה הם האמינו.

    את מגדל בבל בנו כך שראשו יגיע לשמים. אבל לא מצאו שם דבר.

    IP: 84.108.160.202דווח על תגובה זו

  • 10.

    עצם העובדה שיש חוק מעידה כאלף עדויות שיש מחוקק

    עוזי כהן, 18/06/08 09:33

    ואני מדבר על חוקי כבידה וכל חוקי הטבע שהרי אינם ניתנים לשינוי בידי בני נשא. ה' מנסה אתכם, אתם בני ישראל ולא עמי הארצות. ואצלנו זה הפוך מי שיותר חכם תולה את אמונתו למעלה מן הדעת, תלמדו קבלה ותבינו על מה אני מדבר. מי שאינו יודע סודות, אני מודה ומעיד, יותר קשה לו להאמין.
    אם זה עוזר לכם, אינשטיין לא רק האמין הוא גם ידע.
    מי שפרסם את הכתבה הזאת ,למרות שזה לא ישמע הגיוני, יש לו זכות גדולה לפני הקדוש ברוך הוא משום שהוא השליח למען נסותכם.
    איש בער לא ידע וכסיל לא יבין זאת.
    20 שנה הייתי חילוני וחיפשתי את האמת בכל הענפים ובצמרות העצים עד שחזרתי לשורשים ומצאתי.
    אני אוהב אתכם את כולכם ולא משנה מה (:
    תנו חיוך הכל לטובה

    IP: 79.180.138.129דווח על תגובה זו

  • 9.

    ד''ש לעגנון, איינשטיין, אומן, דה וינצ'י לינקולן

    אלברטו, 18/06/08 09:29

    אפשר למלא כאן עוד מאות שמות כאלה אבל האמת שזה לא משנה- האם רמת המשכל באמת קובעת בכל עניין מי צודק? הנה תרארו אצלנו את האליטה המשכילה שרובה ככולה תומכת בשמאל הקיצוני הפסיכי ובאויבי ישראל- אין לזה קשר עם שכל ישר אלא עם פוזה פסאודו אינטלקטואלית פלצנית.

    IP: 147.237.70.105דווח על תגובה זו

    • וגם ניוטון, אוילר ועוד. (ל''ת)

      -, 18/06/08 09:52


      IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

      • צודק, ד''ש גם למי שהמציא את הקומפוט (ל''ת)

        תרנגול הודו 2, 18/06/08 10:08


        IP: 79.176.114.157 דווח על תגובה זו

      • וגם אל סאבאח, סבונארולה, בין לאדן ועוד (ל''ת)

        גרי, 18/06/08 13:33


        IP: 89.138.145.227 דווח על תגובה זו

    • איינשטיין בספרו חתם שיש בורא לעולם

      אני, 18/06/08 10:00

      ושהמדע יכול לתת תשובות ברמה הפיסיולוגית של הדברים אבל שאין לו
      תשובות לגבי המהות
      כדי לקרוא

      IP: 212.243.143.58 דווח על תגובה זו

      • זה לא נכון!!!!!הוא טען שאין אלוהים בצורה הרוחנית בה אנשים מאמינים!! (ל''ת)

        הדוקטורנית, 18/06/08 10:24


        IP: 84.109.129.18 דווח על תגובה זו

        • הוא קבע שחייב להיות בורא עולם ,אך הוא לא יכול להסמיך

          שרית, 18/06/08 11:50

          אותו מבחינה מדעית לדת

          IP: 62.219.50.110 דווח על תגובה זו

          • איינשטיין האמין באלוהים של שפינוזה

            גם אני, 18/06/08 14:29

            כך אמר בעצמו. שפינוזה, למקרה שמישהו שכח, היה פנתאיסט ולא האמין באלוהים פרסונלי של הדתות המונותאיסטיות.

            אבל למה לתת לעובדות להפריע לדמגוגיה זולה?

            IP: 89.1.224.236 דווח על תגובה זו

      • שקרים, ועוד שקרים. קרא את הספר, ולא את מה שמספרים לך על הספר. (ל''ת)

        בני, 18/06/08 10:46


        IP: 62.219.163.254 דווח על תגובה זו

  • 8.

    את אלוהים יצרו חכמים כדי שטיפשים יאמינו בו (ל''ת)

    אורי, 18/06/08 09:26


    IP: 24.82.129.77דווח על תגובה זו

    • בור ועם הארץ (ל''ת)

      יהודי גאה, 18/06/08 10:25


      IP: 77.127.44.165 דווח על תגובה זו

    • משפט חזק ! (ל''ת)

      ירון, 18/06/08 10:58


      IP: 195.212.29.171 דווח על תגובה זו

    • את המשפט הזה המציאו רמאים לניצול התמימים - רמאי אינו חכם -הוא רמאי (ל''ת)

      רמאים ''וחכמים'', 18/06/08 11:06


      IP: 84.228.78.73 דווח על תגובה זו

    • אולי עדיף להיות טיפש ולהאמין מאשר לא שכן נאמר - האמונה (ל''ת)

      מחזקת רוחו של, 19/06/08 07:44


      IP: 89.0.34.147 דווח על תגובה זו

  • 7.

    שכל=לכש!

    יצחק חסן, 18/06/08 09:22

    זה מה יש בתוך המח של ''הפופסור''הפרימיטיבי הזה!

    IP: 83.130.174.147דווח על תגובה זו

    • ''לכש''? התכוונת ''לקש'' אני מניחה.

      חילונית, 26/06/08 01:26

      וזה בדיוק מה שיש במוח שלך, ולא במוח של הפרופסור ה''פרימיטיבי'' הזה.

      עובדה, אחת מהתוצאות המבהיקות של המהפכה התעשייתית היא תופעת החילון.

      IP: 84.110.173.32 דווח על תגובה זו

  • 6.

    רואים שהמתנגדים ללין לוקים ביכולות הבנה בסיסיות:

    Y, 18/06/08 09:20

    מה שהוא אומר זה שבאופן סטטיסטי יש לגזעים מסויימים נטייה לאינטיליגנציה גבוהה יותר. הוא לא אומר שכל מונגולי יותר אינטיליגנטי מכל לבן. רק שבממוצע התומצאה גבוהה יותר במעט.
    וזה ממצא נכון, וחשוב ביותר.
    למשל היהודים בארה''ב אינטיליגנטיים בממוצע בעשרה אחוז יותר מהאוכלוסיה הכללית. וזה אומר שהסטייה ברמות המשכל הגבוהות ביותר (איקיו של 150 ומעלה) הופכת לגבוהה עד פי שישה !
    ומי שלא מבין את הנתון הנ''ל, שיתנחם בקפיצה לבית הכנסת...

    IP: 88.121.55.39דווח על תגובה זו

  • 5.

    המסקנות הגיוניות. במקום שבו נגמר ההגיון, מתחילה האמונה. (ל''ת)

    בני, 18/06/08 09:13


    IP: 62.219.163.254דווח על תגובה זו

    • מי שמוגבל ולא מסוגל להאמין פונה להגיון (ל''ת)

      הגיג, 18/06/08 10:24


      IP: 212.143.174.133 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מה חדשות בזה? זה הרי ברור כשמש

    ירמיהו, 18/06/08 09:11

    לא צריך לעשות שום מחקר בשביל לדעת את זה.
    מי שיש לו שכל ומשתמש בו לא יכול להתעלם מכך שאין הוכחה לקיומו של אלוהים, שאלוהים מוגדר בצורה כזו בה לא ניתן יהיה להוכיח שהוא קיים, שדתות עיוורו וסימאו את עינינו במשך אלפי שנים, ואת הצורך הפסיכולוגי באלוהים שיש לאנשים שלא מסוגלים לחשוב

    IP: 89.1.70.9דווח על תגובה זו

    • בדיוק. הדת היא אופיום להמונים.

      ניבה, 18/06/08 13:12

      הדת והאלוהים הם המצאה אדירה שנועדה לשלוט על הציבור.
      אלוהים נותן המון פתרונות - אדם לא מרגיש לבד (למרות שבפועל אין שום הוכחה שיש אלוהים), אדם מרגיש שיש לו למי לפנות (למרות שלא תמיד תפילותיו נענות אבל אז מוצאים איזה הסבר לזה ,בנוסח ''אי אפשר לדעת חשבונותיו של אלוהים''), אדם מתנחם על אסונות (הקורבן נמצא בשמים/ במקום טוב יותר/ עם אלוהים), וכו'.
      כמו כן, אנשי הדת יכולים להכריח אדם לעשות מעשים מסוימים (כדי לקבל שכר, או כי ''ככה אלוהים רוצה'') ומצד שני למנוע ממנו לעשות מעשים אחרים (כי יענש על כך/ יגיע לגהינום/ כי אלוהים לא מרוצה ממעשיך).
      בצורה כזו ארגון הטרור מצליח למשל לגרום למאמיניו ללכת להתאבד בתור ''שאהידים''.
      בצורה כזו דת מצליחה לשמור את הנשים כמשרתות של הגברים, ועוד להאמין ש''ככה אלוהים רוצה וזה יעודי בחיים''.
      וכך הלאה.

      IP: 213.8.53.77 דווח על תגובה זו

    • תמיד מפתיע אותי איך אנשים אינטלקטואליים

      esc, 18/06/08 17:04

      אומרים דברים כל כך בורים - זה שלא ניתן להוכיח את קיומו של אלוהים, אז הוא לא קיים? הרי זאת הנחה כל כך פרימיטיבית, רק תחשבו על זה ''מה שאני לא רואה, לא מתקיים'' זה מה שאמרו הבורים שלא האמינו בקיומם של חיידקים, אטומים וכהנה וכהנה, אי אפשר לקבל דברים שלא ניתן להוכיח (אקסיומות), בשם המדע, ולהפריך דברים אחרים עם אותן הטענות. ולעניינו, ידוע שישנם המון אנשי מדע ורוח, אשר אחרי שהיו מגיעים לרמת התפתחות שכלית גבוהה ביותר, היו עוזבים הכל אל עולם הקבלה, פיזיקאים, מתמטיקאים ורבים אחרים. זה נכון וזאת עובדה, ועליהם איש לא יגיד שהייתה להם רמת משכל נמוכה... אז תחשבו על זה עוד קצת אינטלקטואלים יקרים שלי, ותבינו, להיות כל-כך בטוח בנכונות דבריך - מתכון בטוח לטעות. לפקפק צריך בהכל, גם בקביעה ה''נאורה'' שאין יישות עליונה (במקרה של האמונה היהודית - אלוהים)

      IP: 79.183.128.230 דווח על תגובה זו

      • הבור הוא אתה

        אסף, 24/06/08 13:40

        הבור הוא אתה שאינו מסוגל להבדיל בין ''אין הוכחה'' ל''אני לא מסוגל לראות''. הוכחות לפעמים הן מופשטות ביותר, ולכן ההמונים הבורים אינם מסוגלים להבינן ומעדיפים להאמין במשהו יותר מובן כמו חיזר בלתי נראה שחי בשמיים.
        כאשר אדם אומר שאינו מאמין באלוהים כי אין הוכחה לקיומו הוא מתכוון שכיום יש הוכחות שאמונה באל התפתחה אצל בני האדם כצורך תרבותי ואין שום סיבה או הוכחה לחשוב שההמצאה האנושית הזו סבירה יותר מאשר אנשים ירוקים במאדים או מפלצת לוך נס, הדרקון שחי מתחת לאסיה שהסינים מאמינים בו, או מפלצת הספגטי המעופפת.

        IP: 62.219.254.161 דווח על תגובה זו

  • 3.

    האקדמיה הפכה מזמן לחממה תעמולתית לאתאיסטים

    גילי, 18/06/08 09:10

    לאייקיו יש יכולת ניבוי עד למנת משכל של 120 נקודות בלבד, וגם זאת לטווח מוגבל-הוא אינו אומד יצירתיות או יכולות חריגות רק מבחין בין אנשים חסרי יכולת אקדמית לאנשים בעלי יכולת אקדמית סבירה או טובה-זה די עלוב בהתחשב בכך שהמבחן מתיימר לאמוד עד ל240 נקודות בחלק מהמבחנים. המתאם היחיד של מבחן האיי קיו הוא עם יכולות ריאליות אבל גם שם הרזולוציה שלו נמוכה-ישנם לא מעט אנשים (כמו שחקן הוליוודי מפורסם שאת שמו שכחתי) שהוציאו 180 במבחן האיי קיו אבל כשלו בלימודים מתמטיים גבוהים ולעומת זאת פיזיקאים מהשורה הראשונה כמו ריצ'ארד פיינמן שהוציא רק 125 נקודות במבחן האיי קיו.

    יותר מכך, מבחן איי קיו מושפע מאוד מגורמים סביבתיים-לא מדובר במדד קשה כמו שמנסים להציגו.

    מה שמבחן האיי קיו כן אומר הוא בערך מה הסיכוי שתגיע לאקדמיה-ואכן, אקדמאים הם לרוב כופרים יותר-למה? כי רובם הגדול לא מערער על מה שמלמדו אותו-מלמדים אותו שהייתה אבולוציה אז זאת אקסיומה-היום באקדמיה מתעלמים מכל הסתירות הקשות של התיאוריה לטובת הערך הדתי שלה.

    בניגוד למה שמקובל לחשוב פריצות הדרך המדעיות הגדולות ביותר לא התרחשו במאה ה20 אלא עוד קודם, במאה ה17 של ניוטון לדוגמא. ניוטון אגב נחשב למאמין אדוק ביותר, הרבה יותר מסביבתו וכל הטענות לפיהן לו חי היום היה כופר הן בגדר עדות לרפיון שכל מצד אתאיסטים דווקא.

    איינשטיין עצמו, כמו פיזיקאים גדולים רבים אחרים האמין באלוהים גם אם לא האמין בדת-נראה שהמוחות הגדולים ביותר כן האמינו באלוהים. מעניין אם האוניברסיטאות היו מממנות מחקרים שמראים ששחורים טיפשים יותר (מדען אמריקני שעשה מחקר הרבה יותר יסודי ומקיף בנושא והיה בעל שם רציני נזרק מכל המדרגות שניסה לטעון משהו דומה בשיא הזהירות)-ללא ספק, היום האקדמיה הפכה לשופר של השמאל הקיצוני האנטישמי-לא רק בארץ, אלא בעולם כולו, ובהמשך ישיר לכך של מחנה חילוני קיצוני-אולי הגישה המפגרת הזאת של התעלמות מאמיתות של מוצאות חן בעיניך והתמכרות לאידיאולוגיה של אני ואפסי עוד היא שהביאה את האקדמיה לעידן הכי פחות פורה של מבחינה מדעית-מחקרים חדשים מתפרסמים יותר מאי פעם, אבל האיכות יותר נמוכה מאי פעם.

    IP: 89.139.227.135דווח על תגובה זו

    • פעם היו מחקרים מפגרים

      כמו בנוגע לדם הווסת, 17/08/13 23:02

      כמו המחקרים שדתיים אוהבים לצטט, בנוגע לדם הווסת ה"רעיל".
      היום, ככל שיש פלורליזם מחקרי, כך התוצאות אובייקטיביות יותר.

      IP: 2.55.141.153 דווח על תגובה זו

  • 2.

    יש עניין של אופנה באמונות ובערכים של חברות

    יונתן, 18/06/08 09:08

    לדוגמא רוב אנשי מדעי הרוח בישראל הם אנשי שמאל ,לאו דווקא כי הם כ''כ הומניים אלא כי זאת אפנת הדעות השלטת.

    IP: 77.127.113.108דווח על תגובה זו

    • לא, זה לא עניין של אופנה

      קרוסלה, 18/06/08 10:05

      תמיד הדעות השמאלניות נפוצות יותר בקרב אינטלקטואלים.

      IP: 213.8.54.194 דווח על תגובה זו

      • היום שכבת מדעי הרוח היא גלובלית וידוע שמגמות מארופה

        יונתן, 18/06/08 15:53

        מגיעות לכאן ויש עניין שחברה מחילה על חבריה אפנת דעות.

        המחקר גם מוטה תרבותית,לו היה נערך בקרב שכבת המדענים באירן היו מתקבלות תוצאות אחרות.

        IP: 212.199.96.142 דווח על תגובה זו

    • לגבי שמאל וימין

      אני, 18/06/08 10:06

      אבי עבד בכור האטומי כמהנדס אלקטאוניקה
      ובשל הלחץ החברתי תמיד הגדיר עצמו כשמאלני למרות שבפועל היה ימין
      הזהות עם השמאל פתחה בשבילו משרות מנהליות קשרים והטבות

      עצוב כמה שזה נכון

      IP: 212.243.143.58 דווח על תגובה זו

  • 1.

    זה יותר תחושת הביטחון האישית והכלכלית שממעיטה אמונה

    אבשלום, 18/06/08 09:06

    איכשהו לאנשים יותר חכמים יש יותר ביטחון כלכלי בדרך כלל ומכאן ההקשר. האמונה יותר מתמעטת בחברות מפותחות כי הבטחון הכלכלי מאפשר זאת.

    IP: 79.180.119.111דווח על תגובה זו