• 10.

    כוחו של הרגע הזה

    אדטו יעקב, 07/03/09 12:48

    לענבל בהונקר היקרה
    במקום להתעסק בקטנות ולחפש מי לקח ממי את מה במקום להתעסק בטפל ולפספס את המטרה כדאי שתתבונני לתוך עצמך ותמצאי את התשובה האמיתית לעצם קיומך ויקבלו בברכה כל אלו שממשיכים לכתוב ולפתח כל שפה תתקבל בברכה
    באהבה רבה
    ADATO JACOB

  • 9.

    מה זה משנה מי אמר קודם?הכל אמת אחת! אך במקום ללמוד

    נורית, 26/06/08 15:03

    אך במקום ללמוד מהאמת הזו, להתבונן,
    ולהיות נוכח ברגע הזה,
    יש לנו את כתבות שכאלה, קטנוניות,
    עם השוואות בין המילים,..
    בואו נפסיק להתעסק בשטויות של המילים
    ונלמד את הכוונה שלהם..
    יום מקסים לכולם

  • 8.

    התשובה לענבל - נמצאת במה שהיא עצמה כתבה

    נחום, 18/06/08 13:58

    ענבל שימי לב למה שאת עצמך כתבת - אקהרט טולה הגיע למה שהגיע - הרשי לי לכנות זאת ''הארה'' לצורך דיון זה - בשנות השבעים ואצל בארי לונג הוא בקר בשנים 80 - 81 (וזאת, כאמור, לפי מה שאת עצמך כותבת). מסקנה - הוא לא מעתיק ולא מפיץ רעיונות של בארי לונג. הוא הגיע אליהם בעצמו. והנכון הוא ששניהם, כפי הנראה, הגיעו לאותו ''מקום'' - ושוב הרשי לי לכנות זאת בשם ''הארה'' - ומצב זה משפיע על כל אחד מהם בהתאם למבנה ה- ''נפשי'' או ה- ''רוחני'' שלו. (יש בעיה במילים - הן מצמצמות, ומתפרשות אצל כל אחד מאיתנו בהתאם ''למבנה האישי'' ולחינוך שלו - לכן אני שם אותן במרכאות כפולות). התיאוריה שפיתח ותאר הפילוסוף קן וילבר נותנת מענה נכון, לעניות דעתי, להשפעה ולפירוש שנותנים אנשים שונים ל- ''מצב'' ה- ''הארה'' שהם הגיעו אליו - ובעקבות זה - להתנהגות השונה ולתגובות השונות המאפיינים כל אחד מאנשים אלה (ואני מתכוון לא רק לאקהרט טולה ולבארי לונג - אלא לכל אלה שהגיעו ל- ''הארה'' במשך הדורות). אגב, אקהרט טולה עצמו אומר שלאחר ש-''קרה לו מה שקרה לו'' -''הארה'' במינוח שאימצתי לצורך תגובתי זו -לקח לו שנים להבין מה בדיוק קרה לו, והוא נדד בין מורים רוחניים רבים במטרה להבין מה בדיוק קרה לו וכיצד מכנים את ה- ''מצב'' החדש בו הוא מצא את עצמו.סביר שברי לונג היה בין אותם מורים רוחניים שאקהרט טולה פקד.שניהם חיו באנליה באותה תקופה, מכאן ועד להאשים את אקהרט טולה בהפצת רעיונות של אחרים - המרחק גדול. הרי ''מישור האחדות'' הוא אחד - וכל מי ש- ''מגיע'' או ''מתחבר'' לאחדות - ''מבין'' או ''מקבל'' או ''יונק'' את אותם העקרונות - ומביע אותן בשפתו שלו, שגם היא (במילים של אקהרט טולה), בשל מוגבלותה, משמשת אך ורק כ''רמז'' או ''סימן'' או ''סמן'' או ''חץ מכוון'' (בשפה האנגלית הוא משתמש במילה - ''Pointer'' ). מסקנה - כבודו של כל אחד מהם במקומו מונח, וכל אחד מאיתנו חופשי לבחור לו את מי מביניהם שמדבר אליו יותר, ששפתו ברורה לו יותר.

    • אהבתי מאוד את דברי נחום

      רפאל, 22/06/08 07:15

      ואני מצטרף להסבריו המעמיקים!

    • מחיאות כפיים (ל''ת)

      adato jacob, 07/03/09 12:52

  • 7.

    אני דווקא חושב שהבעייה שהיתה לו לשווק את עצמו

    גולן, 18/06/08 07:15

    אם הוא היה חושף את המאסטר שלו, בארי לונג(שלא ממש מוכר כאן בארצות הברית) היתה אחרת:
    אמריקאים סוגדים לאופרה וברגע שהיא וטולה יצאו עם הרעיון להעביר קורס משותף, מליוני אמריקאים הצטרפו אליהם רק בגלל שזה אופנתי.
    בכל אופן, דיברתי עם שתי בחורות שלקחו את הקורס, מן הסתם הן לא מפסיקות להזכיר את אקהרט טולה ואופרה וינפרי בכל הזדמנות שיש להן(כי כמו שאמרתי, זה מאוד אופנתי) אבל ברגע שסיפרתי להן שבארי לונג היה המאסטר שלו וברגע שסיפרתי להן שבארי לונג עזב את משפחתו למרות תחנוניה של ביתו בת ה12 וניהל 5 מערכות יחסים בו זמנית עם 5 נשים שונות אז הבחורות האלו נאלמו דום ולא ידעו מה להגיד, פתאום שחטתי להן את הפרה הקדושה כך שאקהרט טולה לא היה מצליח למשוך אליו את תשומת הלב אם הוא היה חושף את המקורות ואם תשאלו אותי, מעט מאוד אנשים מסוגלים להבין את אקהרט טולה ומי שכן מבין אותו פשוט לא צריך אותו.

  • 6.

    לי דווקא נראה שזה היה עלול להזיק לתדמית של טולה

    גולן, 17/06/08 21:13

    אם הוא היה חושף את המאסטר שלו, בארי לונג, שלא ממש מוכר כאן בארצות הברית.
    אמריקאים סוגדים לאופרה וברגע שהיא וטולה יצאו עם הרעיון להעביר קורס משותף, מליוני אמריקאים הצטרפו אליהם רק בגלל שזה אופנתי.
    בכל אופן, דיברתי עם שתי בחורות שלקחו את הקורס, מן הסתם הן לא מפסיקות להזכיר את אקהרט טולה ואופרה וינפרי בכל הזדמנות שיש להן(כי כמו שאמרתי, זה מאוד אופנתי) אבל ברגע שסיפרתי להן שבארי לונג היה המאסטר שלו וברגע שסיפרתי להן שבארי לונג עזב את משפחתו למרות תחנוניה של ביתו בת ה12 וניהל 5 מערכות יחסים בו זמנית עם 5 נשים שונות אז הבחורות האלו נאלמו דום ולא ידעו מה להגיד, פתאום שחטתי להן את הפרה הקדושה כך שאקהרט טולה לא היה מצליח למשוך אליו את תשומת הלב אם הוא היה חושף את המקורות ואם תשאלו אותי, מעט מאוד אנשים מסוגלים להבין את אקהרט טולה ומי שכן מבין אותו פשוט לא צריך אותו.

  • 5.

    הם קצת דומים

    טלולה לונגי, 16/06/08 23:59

    רק שאקהרט נראה קצת מפחיד...

  • 4.

    מילים, אלה רק צללים.

    דניאל, 16/06/08 19:45

    לא מעלה ולא מוריד מדבר ואיש. הדברים, המילים כולם מושאלים ממילא, כך שההצמדות נבובה. צירופים מסויימים במקרה הכי טוב ישומרו לאדם זה או אחר אך זכויות יוצרים אין להם. העיקר הוא שהמסר מועבר לכמה שיותר אנשים.

  • 3.

    רעיונות אונברסלים

    תום לב, 16/06/08 19:10

    כל כך הרבה פעמים בחיי ואני מאמין בחיי כולנו, אנחנו מגיעים למחשבות ותובנות, גילויים פנימיים, ולפתע אנחנו קוראים ומגלים שאותם רעינות ממש מבוטאים על ידי אנשים אחרים

    המידע האמיתי נמצא ביקום וכל אדם קשוב יכול לשמוע ולבטא אותו דרכו.
    אנחנו שותפים לאנפורמציה הזו ואמורים לייסם ולפתח אותה.

  • 2.

    טולה, לונג, טובלי, לייטמן

    קורא, 16/06/08 19:02

    כל הכבוד על הביקורתיות והתעוזה.

  • 1.

    בשורה התחתונה

    בועז.פ, 16/06/08 15:57

    כמה שזה מפתה לחקור ולהגיע לעומק הדברים, בבסיס אין רעיון מקורי ששייך לאדם אחד.רעיון תמיד מותנה ברעיון אחר שמותנה בעוד רעיון שמותנה בתחביר שמותנה בשפה וכן הלאה.זה טבעו.

    מה עוד שאם תסתכלי באופן יסודי בדבריו של כל מורה אותנטי, תראי שהדגש הוא תמיד על מה שנמצא לפני הרעיונות ולא על הרעיונות עצמם.הרעיונות הם רק סוג של פתיון או תמרור כדי להביא את האדם למצב של התבוננות.
    בשום מקרה, רעיונות, נשגבים ככל שיהיו לא יכולים להוות אמת מוחלטת בפני עצמה (ההפך הוא הנכון) ולכן ויכוחים מסוג זה לא מובילים לשום מקום.

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      תקראו, 16/06/08 17:10

    • שלום בועז

      ענבל ב., 16/06/08 19:09

      אני לא אומרת שמדובר בעניין חשוב מאד, אבל אם כבר אתה גורר אותי לתוך זה, אז החשיבות של העניין הזה (שהיא כאמור לא גודלה) אינה במישור של תקפות הרעיונות והשימוש בהן כשער להתבוננות אלא במישור של . ואתיקה חלה בעיני על גורואים ולא גורואים כאחד.

      - ענבל

      • תודה ענבל

        בועז.פ, 16/06/08 21:32

        אולי יש סיבה לכך שבארי לונג לא הגיב לנושא טולה.אינני מכיר את עבודתו מספיק כדי לשפוט, אך אם הוא היה מורה אותנטי, אני מעריך שלא היה לו שום עניין במילים שייצאו לו מהפה 5 דקות לפני כן.הוא ידע שאין למילים אלה שום חשיבות, כמו שטולה ודאי לא מייחס לספרו חשיבות רבה.
        האירוניה היא שהמסר של כל אחד מהמורים הללו הוא להחזיר את תשומת הלב מהשכל שעסוק בעבר ובתפיסת עולמו הצרה למקום שפוי יותר. אם נעסוק בתיאולוגיה ובביבליוגרפיה נפספס את המסר הזה. לפי דעתי בארי לונג היה מצטער יותר על כך מאשר על גניבות ספרותיות ממנו.

    • לבועז

      ענבל בהונקר, 16/06/08 19:23

      החשיבות (הלא גדולה, אני מודה) של כל הסיפור הזה אינה בשאלה של מקור הרעיונות או בשאלת השימוש בהם כשער להתבוננות. הסיפור כאן הוא אתיקה, שחלה בעיני על מוארים וחשוכים כאחד.

      • אתיקה

        עדית בן פורת, 30/06/08 18:13

        הענין הוא שאתיקה מבוססת על מערכת אמונות של מה בסדר ומה לא. לכל אחד יש הגדרה משלו לאתיקה. הנסיון לכפות את האתיקה שלך על מישהו אחר - היא צעד ראשון בדרך אל החושך