• 12.

    בורות ורדידות (ל''ת)

    מ, 25/05/08 12:53

    • אבל האלוהים הוא כל יכול לא?

      תום לב, 26/05/08 03:02

      ולכן ככל יכול הכל אפשרי ואנחנו יצירתו הבלתי נפסקת
      אנחנו יצורים יוצרים בעצמנו.
      והוא יסובבנו בציר אינסופי של הסתרות וגלויים
      רק שהציר האמיתי הוא בכך שהוא יתברך ואנחנו ברכות
      נטפל בעצמנו ובעולמנו וכך ברכות באהבה לא באלימות אילמת
      או ברוטליות

      ילדים הכל אפשרי גם החמלה גם האהבה גם התודעה החדשה
      זו לו רק זכות מלשון הטהרות מהקשיים
      אלא זכות רבה

  • 11.

    הדבר היחיד שרע ולא מושלם זה אנחנו, עובדה שאנחנו לא הבורא, ושרואים

    be bop, 25/05/08 11:33

    את הכל, רע.והוא יתב'...? הוא אחד ויחיד ביחודו ואין שכלנו תופס אפילו מיליונית מהמהלכים הטבעיים שהוא השתית ע''מ שיהיה לנו מה לכתוב. אז על אחת כמה וכמה על עצמותו ית' שאין שום מחשבה יכולה לתפוס. בטח לא שלך כנראה. אכלת אותה.

  • 10.

    תקראו את bottomlayer.com יותר מעניין (ל''ת)

    אקזיסט, 25/05/08 10:15

  • 9.

    אם הכל היה טוב, לא היתה זכות בחירה ודווקא אז האל לא היה מושלם, כנסו

    אמיר, 25/05/08 10:00

    בגלל שיש בעולם גם רע וגם טוב, זה מראה על מושלמות כי יש הכל וזה השלמה.
    האל אמר, טוב ורע בראתי, ובחרתם בטוב.
    כל השאר זה עבודה שלכם.
    ואגב, לא אומרים אלו_ים אלא אלוהים.
    ב-ק זה החלק של הדין ואנו רוצים חסד, ב-ה.
    עזבו את כל הרבנים שעובדים בדין, אנו רוצים למשוך אורות של חסד.

  • 8.

    SO SAD

    YAFFA, 25/05/08 05:25

    YOU ARE SUCH A MISERABLE PERSON.BEHIND OF YOUR TITLE IS HIDDING A LOW SOUL, IGNORENT AND SO MANY POOR TITLES THAT I DON¨T HAVE ENOUGH SPACE TO MENTION. G-D THAT YOU DO NOT BELIVE IN IS REALY THE ONLY ONE THAT CAN HELP YOU.....

  • 7.

    כשאתה כותב ש''עובדה'' שאלוהים כך וכך, אני מבין

    בני, 24/05/08 18:53

    שלמעשה אין לך מושג מה זו ''עובדה'' ולא תזהה כזו גם אם תקפץ לך על קצה האף ותחזיק שלט גדול ''אני עובדה!''..

    ל''עובדה'' חייבות להיות הוכחות חד משמעיות שאינן ניתנות להפרחה, ועומדות בבדיקות בכל מני כיוונים.

    כך שקיום אלוהים אינו ''עובדה'', ולפיכך גם לא ''עובדה'' ש''הוא ברא''..

    זה יותר כמו משאלת לב שנובעת מהבנה אישית של טקסטים ופרשנות אנושית לפרשנות אנושית אחרת.

  • 6.

    חוסר הבנה של הכותב - מדובר בזכות הבחירה

    גרונדי, 24/05/08 13:52

    בורא עולם ברא את האדם עם יצר הרע מובנה בתוכו ואם היכולת לבחור, אין המדובר בפגם אלוקי כי אם ברצון האל לאפשר לאדם את הזכות לבחור בין טוב ורע, בין אמת לשקר, בין לבן לשחור ובהתאם לכך לכוון את מסלול חייו. זכות הבחירה היא זכות בסיסית בחיינו והיא זו שבסופו של דבר קובעת גורלות ולפיכך האמירה כי הפגם, מקורו בתקלה בבריאה האלוקית זאת שטות מוחלטת.

    • איזה אלוהים רע כל-כך

      תומא, 24/05/08 16:07

      יברא לבני האדם יצר הרע ובנוסף לכך יתן להם זכות בחירה?

      • זה לא סותר אחד את השני

        רפאלוב, 24/05/08 18:38

        כי לצד היצר הרע יש גם את הטוב והאדם הוא זה שבוחר איזה מבין השניים יהיה הדומיננטי ביותר ובכך משפיע על חייו.

        • אבל הוא בוחר לעיתים קרובות את הרע

          תומא, 24/05/08 22:49

          ואלוהים הכל יודע ידע את זה מראש ורצה בכך. אלוהים כזה הוא אלוהים רע.

          • תראה את האבסורד בתפיסה שלך

            גרונדי, 25/05/08 00:34

            אם אתה אומר את מה שאתה אומר, הרי ברור שאתה אתאיסת שאינו מאמין בבורא עולם, אך מצד שני, האלוהות היא כל כך גדולה עד שאינך יכול להתעלם ממנה ולהזניח את היסודות שבה, בניגוד לאמונותיך, היא עוטפת אותך מכל כיוון.

            לענייננו, רוב האנשים אינם רעים ומצליחים להתגבר על היצרים המוטבעים בתוך תוכם. אם אינך יכול לעמוד בפיתויים ואתה חייב לגנוב או לרצוח אז אתה יכול להאשים את חולשותיך ואולי את זה שהביאך הלום אבל האלוהות מאפשרת לאדם לכפר על מעשיו בכל שלב וזאת הגדולה שבדבר.

            • אני לא גורם לכל הסבל הזה

              תומא, 25/05/08 13:13

              לכן השאלה אם אני מתחמק מאחראיות אישית או לא, לא רלוונטית לעניין. העובדה היא
              שיש המון סבל מזוויע לא הכרחי שנוצר כתוצאה מיצר הרע של אנשים אחרים. יש גם המון סבל שלא קשור לבני אדם אחרים (אסונות טבע). העובדה שקיימים בעולם גם מעשים טובים של בני אדם לא יכולה להפסיק את הסבל הנ''ל. אלהים ברא את כל זה ולא אכפת לו או שרצה בכך.

              לא הבנתי איך האלוהות עוטפת אותי מכל הכיוונים.

      • and god creit us in his imag

        bitton jackob, 25/05/08 05:12

        so what is so hard to understandof what god said Thats why he said IF u lesen WISH no one till today haved lisen and don what he told us to dother is no yeser hara its all up to you and what u do in life becos remember he crited you in his image and what that meen man could do anyting god can do whis is to bild juge kill and on and on not like UF0 thy DO THINGS IN THE COMEND OF GOD

    • בחירה בין טוב לרע

      צבי, 25/05/08 10:02

      הרב דסלר כותב בעניין הבחירה החופשית, ושואל כיצד האל בורא אנשים ברמות שונות ובתנאים שונים ויכול לצפות מהם אותם דברים. הרי ברור שאחד שגדל בשכונת מצוקה יהיה יותר חשוף לאלימות, סמים ואלימות מאשר אחד שגדל במשפחה במצב טוב. אז איך אפשר לצפות משנהם אותו דבר. להבנת התשובה שלו חייבים קודם להבין שהקב''ה רוצה עמל ולא תוצאות ז''א חשוב לו לראות את האדם מתאמץ גם אם לא מצליח להביא תוצאות. אנחנו כאילו עובדי שכיר ולא עובדי קבלן אנחנו מקבלים שכר פרי עמלנו ולא תוצאתינו.

      עכשיו לעניין הבחירה החופשית, לכל אדם יש ניסיון ע''פ הרמה שלו והוא צריך לבחור בטוב או ברע. כאשר הוא בוחר בטוב הוא מתקדם ובונה לעצמו מדרגה חדשה, ועכשיו הניסיון הבא שלו כבר ברמה יותר קשה מקודמה ומצפה ממנו להיות אדם טוב יותר וכך הלאה עד סוף ימיו!!! יגיע אדם לצמתים ע''פ רמתו ושם יצטרך להכריע בין הטוב ובין הרע..

  • 5.

    מהזה מיזה ''אלוהים''? אמתלה לקיבוע בורות, בערות וספקולציות לרווח

    קרן אור בעלטה, 24/05/08 12:29

    על חשבון מצוקת המונים מבולבלים... שטויות מסוכנות שהטביעו את האנושות בנהרות דם ''קדושים'' - והכל בשם ה''אלוקים''... האם לא הגיעה העת להשתחרר מכל המושגים ההזויים הללו???

    • היום כבר לא מכבדים את ה' , מפחדים ממנו (ל''ת)

      R, 24/05/08 15:35

      • לצערי, זה נכון מאד. (ל''ת)

        אריה, 25/05/08 14:55

  • 4.

    תפישות שונות

    גידי, 24/05/08 09:18

    קיימות תפישות שונות אמנם להבנת אלוהים ואלוהות ,כפי הנראה אנו בני האדם ,לא המחזור הראשון שלו וגם לא האחרון אנחנו מתישהו נושמד ויתחיל מחזור חדש כדי להגיע לתוצאה הדרושה שאלוהים מחפש ולך תדע לאיזו מטרה.
    אנו בס"הכ ניסוי שכשל או הצליח תולי מה הוא מחפש.
    אנו בס"הכ אות קטנה בספר ההיסטוריה של היקום.

  • 3.

    אלוהים

    אינדו, 23/05/08 18:56

    כתבה מעניינת, אני מסכים שאלוהים הוא לא אחדותי, אבל מפה ועד להגיד שהוא לא אחד ומושלם זה ספקולציות, אבל משום שהיהדות כל כך מבלבלת היום אני יכול להבין למה הכותב התבלבל, וגם לאור זאת שיש לו תואר בבודהיזם.

    • אז אולי הנוצרים צודקים ויש את אלוהים האב והבן?הוא ישוע לאמונתם?

      עודד יערי, 24/05/08 14:48

      נחשפתי לשאלות קשות שעולות מהתנ''ך שלנו ולא מהברית החדשה..מי יכול להסביר למשל את הכתוב ובתנ''ך שלנו..אני האלוהים אעשה איתכם ברית חדשה...??

      • תגובה לעודד

        דני, 25/05/08 00:50

        כתוב וכרתתי אתכם ברית חדשה ןכו...
        מדובר על אחרית הימים אז על תקח מילה ותעשה סרט מזה מדובר על מה שיקרה בזמן משיח,ולא מדובר על האיש אלא על זמן גאולה.

      • ראה להלן

        ספרא, 25/05/08 10:54

        ראה להלן ספר ירמיהו פרק לא' פסוק ל' '' הנה ימים באם, נאום ה' וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה...'' הנביא מדגיש שהברית תהיה 'עם בית ישראל ובית יהודה' ולא עם ציבור או אומה אחרת ...
        האמירה העקרית של הנביא שם - היא שמתן תורה - היתה בו מין 'כפיה' וחוסר הזדהות פנימי מלא של עם ישראל ולעתיד לבוא - ''נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה'' ... ''כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם''
        אבל..
        זה לא כל כך משנה בעצם.. ראש מעוות לא יתבלבל מאף עובדה.. אפילו מקרא מפורש היא, שחור על גבי לבן...

      • שהדוסים לא יבלבלו אותך

        האריה העברי, 25/05/08 15:05

        דבר-האל ייהפך לליבו של האדם. כלומר, האדם יהיה באמת בנו וביטויו הנאמן של אור-אינסוף. זה נכון שזה יהיה בימות-המשיח, אבל נדמה לי שאפילו הדוסים מודים ( בעקבות רמב''מם ) שבימות-המשיח עולם כמנהגו נוהג. ואומנם, משיח-הנצרות עדיין לא הפך סדרי-עולמנו זה. במשיח זה התקיימה ההבטחה, שדבר-האל ישכון בלב-האדם. האדם צריך לעבוד לתיקונו ולתיקון העולם לאו-דווקא במצוות תורת-משה, אלא ברוח נאורה וישרה ובמעשים נאצלים כדי לכונן עולם-צדק ואורה; אם לא כאן בעולם הזה, אז בטח בעולם נצח.

      • תוספת

        האריה העברי, 25/05/08 15:40

        באשר לאלוהות, זה רז גדול שנבצר מאיתנו להבינו.
        אני מאמין שהאל אינו ממש '' כל-יכול '' בעולמנו זה. הוא מוחלט בנסתר הנצחי. דווקא הבחירה-החופשית שניתנה לאדם מגבילה-איכשהו את כוחו המוחלט של האינסוף. כאן בעולמנו, הגבלת האלוהות מקבילה לקיומו של הרוע בעולם. האדם שיקח את גורלו בידיו ( כדוגמת המשיח ) ויילחם בעד הטוב ונגד הרע --- הוא בנו ואבירו של האל, אבינו הנצחי. יש לו חלק בנצחון הטוב האלוהי על הרע, האלוהות הופכת להיות זהותו הפנימית והוא יהיה בן-אל לנצח.

  • 2.

    תפיסה שונה........

    צבי, 23/05/08 16:03

    אתה מכופף את התורה לרמה פשטנית ורדודה.
    כאשר יש ציווים בעלי אופניים שונים אתה מעדיף לקבוע שהאל משתנה מאשר לנסות להבין את מהות השינויים!!!

    האהבה של בנו אל הוריו משתנה עם התבגרותו, וזה לא אומר שההורים משתנים. כאשר הילד צעיר הוא מעריץ את הוריו, הוא רואה בהם דמות גיבורית. וככל שהאדם מתגבר הוא אוהב את הוריו כי הוא מבין שיש לו משהו נסתר עמוק שמקשר בינהם, יש כאלו שיגדירו זאת בתור קשר דם אני אקרא לזה התהגלות הצלם האלוקי המשותף. ולכן הוא אוהב את הוריו בלי תנאים!

    כך גם אנו. בפרשה זו הקב''ה מעניק לנו כלי, שבעיני הוא יסוד של החיים, של עבודת האל, כוח הבחירה החופשית.פה אנחנו צריכים להבין שהקשר שלנו הוא בחירי וללא תנאים ''מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך'' הרבה יותר אמיתי מאשר אהבת האל כי הוא עוצמתי האהבה שלנו בפרשה זו ובספר ויקרא היא אהבה של האב ובנו. אהבה שמתקיימת גם אם האל מעניש, כי האל הוא לא כספומט!!! הוא אבינו גם בזמן הרע ועוד יותר בזמן ההסתר פנים.

    הלוואי שנזכה להגיע להבנה אמיתי בקרוב.. בציפיה לגאולה קרובה!!!

    • תשובה טובה.

      מוטי צ., 23/05/08 23:40

      מהתשובה שלך אפשר לכתוב ספר. הבעיה היא שהכותב ההוא מדבר במושגים ותובנות אנושיות, כמו הבודהיזם, אשר על כן הוא לא יוכל להבין את אמיתה של תורה.
      התורה דורשת שלמות ''קדושים תהיו'' מצד אחד תוך שהיא מודעת לחולשות האדם..''(ע''ע פרשת העריות).
      יפה. נהנתי ממך
      אגב, אי מייל
      sevim @rogers.com
      מוטי

    • יופי של תגובה!

      מכאן, 24/05/08 13:22

      אהבתי את התגובה, גם כי אני מסכימה עם כל מילה וגם כי הכתיבה מובנת לכל כמדומני. חזק ואמץ!

    • הכל חרטה אחת גדולה- אלוהים זה פיקציה ותו לא

      משורר פלרטטן, 24/05/08 18:19

      יאללה תתבגרו כבר!

  • 1.

    פוסטמודרניזם בגרוש (ל''ת)

    צחי, 23/05/08 11:09