• 17.

    אני בתחילת דרכי אבל רציתי להודות ללאמה דבורה (הלה)

    הולך בדרך, 19/05/08 16:58

    הבנתי שמכובד להוסיף את המילה: הלה
    בסוף השם,הבנתי שזה פירוש המילה למלאך מטיבטית.

    אכן מלאכית לאמה דבורה, שמעתי את הלימוד ואני עדיין שומע אותו, אני בתחילת דרכי אבל אני חייב לציין ששינוי גדול קרה וממשיך לקרות בחיי.

    אני יודע שלאמה דבורה רק מעבירה את הידע והלימוד מהמורים שלה, ואלו העבירו מהמורים שלהם וכך הלאה,
    אבל עדיין אני מרגיש צורך להודות לה על כך, אני יודע שהיא מקדישה את כל חייה ללמוד לתרגם את החומר לעברית ואז ללמד אותו בארץ,
    תודה

  • 16.

    אפשרי בהחלט

    אפשר, 18/05/08 16:30

    אם המיינד יתפוס ישירות ריקות
    אם המיינד יתפוס ישירות את הטבע האולטימטיבי של המציאות
    מדמים זאת למים בתוך מים

  • 15.

    לא הבנת

    בן, 18/05/08 16:26

    לא דיברתי על זה שהוא כפה עלייה.

    זה פשע.

    דיברתי על זה שהוא כפה על עצמו.

    זה טירוף.

  • 14.

    לפילוג בתגובה 8. תראה הכל כתוב באינטרנט, אני מנסה לברר.

    מלבן, 17/05/08 13:51

    אם אני בוחר מורה יכול כל העולם להתייצב נגדי ולא ישנה את דעתי.

    אנחנו בעידן המידע הזמין והמידי. נכנסתי לאתר שלכם כמה פעמים שמעתי הרצאות של לאמה דבורה. התרשמתי לחיוב ובמיוחד מהגישה הנעימה והמסירות של התלמידים.

    אולם כששמעתי שמשרד של ה''ק הדלאי לאמה ביקש כך וכך ממורה בשושלת שלכם רציתי לברר.
    אתה אומר לי
    אל תברר!
    אל תלבן!
    הכל בסדר!!

    אני לא מפלג, אני בסך הכל תלמיד הכי פשוט ושיודע הכי פחות מכולכם.

    אבל אפילו בבודיהזם כתוב לפני שאתה בןחר מורה תיבחן אותן. אם הוא מתאים לך, ויש קרטריונים מאד ברורים למורה.

    ואתה בא ואומר אל תבחן אל תשאל.
    כי אתה גורם לפילוג.

    אני לא מעקם פרצוף!!!
    אני שואל, מנסה לברר..

    הרי הדברים שכתובים באינטרנט אינם פשוטים, אינם ברורים מאליהם...

    אתה אומר לי מה ש-FPMT ומשרד ה''ק הדאלי לאמה אומרים או אמרו
    חסר חשיבות,...??
    תתעלם...???

    אתה רק סותם את פי, באשמת מפלג...
    ובהפחדות על קארמה שלילית...

    אוקי... הצלחת לסתום את פי...
    אני מפסיק לשאול...

    תודה ושלום...

    • למלבן יקר, אני לא חושבת שזה מה שהתכוונו להגיד לך

      ענת, 17/05/08 21:17

      אכן עלייך לבדוק טוב טוב מי אתה רוצה שיהיה הלאמה שלך, מאד טוב!

      אם הקארמה שלך משליכה בעינייך מורה מסויים כלא מספיק טוב בשבילך אז פשוט תמשיך הלאה, הוא כנראה לא המורה שלך
      כשאתה תשמע לאמה מדבר ויהיה לך צמרמורות בגוף ועור ברווז, תדע שמצאת את המורה שלך :)

      בכל אופן, אני חושבת שהתכוונו לומר שלכתוב באינטרנט בצורה שלילית על אדם
      כלשהו, ולא משנה מי הוא, זה יוצר קארמה שלילית, אם אדם מסויים לא נראה לך אתה יותר ממוזמן לא ללכת ללימוד שלו ולא ללכת אחריו ולהמשיך לחפש לאמה אחר שכן יראה לך

      לזה הייתה הכוונה, כך לפחות אני מבינה זאת.
      אז אם זו לא הייתה המוטיבציה שלך מלכתחילה אין לך מה לדאוג :)

  • 13.

    לא יודע, אבל זו שאלה מסוכנת מאוד

    ?, 17/05/08 13:04

    אתה אומר בעצם שכל מי שלא חושב כמוך טועה, שכל מי שלא חושב כמוך יוצר קרמה שלילית? זו אמירה מסוכנת מאוד. אם גשה מייקל רואץ' הוא המורה שלך, הכבוד שלך אליו ראוי להערכה. אבל, הוא לא המורה שלי ומן הסתם לא המורה של מי שכתב את ההודעה הקודמת, לכן לגיטימי וסביר שנביע דעה שונה, כי יש לאנשים דעות שונות. עצם העובדה שמישהו חושב אחרת ממני לא אומר שהוא טועה.

    • אל לך לשפוט אדם ולא לבקר אותו, אינך יודע מי הוא ומה מקור מעשיו

      בודהיסט, 17/05/08 14:01

      אינך יודע מה עובר במיינד של מישהו אחר ועד שלא תהיה בודהה אסור לך לשפוט אף אדם.

      אתה בהחלט יכול להחליט שאדם מסויים לא נראה לך ובגלל זה אתה לא רואה בו כמורה שלך, אבל לאחרים אדם זה יכול מאד להראות והם כן רוצים אותו בתור מורה, בדיוק כמו שאחרים לא לומדים אצל המורה שלך. כי הלאמות כולם הם ריקים מקיום עצמי , ולכל אחד ההשלכה שלו והקארמה שלו על הלאמה שלו.

      אל לך לשפוט אדם , מותר לך להביע את דעתך לגבי המעשים שהוא עושה, אבל אתה לא יודע איך קארמה עובדת ולכן אסור לך לבקר ולשפוט אף אחד.

      אם מעשה מסויים שמישהו עושה נראה לך לא מוסרי ונראה לך כמו פגיעה בזולת מחובתך לפעול על מנת לעצור את אותו אדם, אבל עלייך להשאר עם לב פתוח ולא לשפוט אותו ולבקר אותו.
      ובכל אופן, במקרה שלנו לא מדובר על אדם לא מוסרי אשר פוגע בזולת

      • תראה אף אחד לא שופט ואף אחד לא מבקר. מנסים לברר...

        נהיה רציונליים, 17/05/08 15:06

        אתה למעשה בא ואומר שהדאלי לאמה מבקר ושופט ומפלג וכן עושים מורי ה-FPMT כיון שהוציאו חוות דעת וקוד התנהגות מסויים לגבי המורה שלכם.

        אתה בא ואומר אל תבדוק ואל תלבן,
        ואם משרד הדאלי לאמה מוציא הודעות מסויימות תתעלם מהם.

        כלומר להתעלם ממורים כמו הדאלי לאמה וכמו זופה רינפוצה?

        תבינו, ואל תסלפו ואל תשימו דברים בפינו ואל תאיימו ואל תפחידו.

        זכות אדם לברר...
        וגרוע מזה לנסות להשתיקו בתואנות מסולפות ונסינות להתחבא מאחורי סילופי ציטוטים..או ליחס לו כוונות ודברים שלא אמר ולא התכוון.


        תשאל את עצמך, האם ליחס למישהוא משהוא שקרי בפרהסייה לא יגרור קארמה שלילית....

      • בודהיסטים חייבים

        בן, 17/05/08 15:44

        להתחיל לחשוב גם מחוץ לקונטקסט הבודהיסטי, אחרת תהפכו לעיסה אינטלקטואלית של לימוד מסולף מלפניי 2500 שנה.

        נכון, קשה לשפוט מייד ואתה לא יכול לדעת אם מייקל רואץ' הוא אדם מוסרי שלא פוגע בזולת או כן. אתה יכול לבחור להאמין למה שאומרים, אבל כשהמידע שמגיע אלייך מקורו כמעט לחלוטין מאותו אדם או מחסידים של אותו אדם, אתה לא יכול להסתמך על מה שהוא אומר לך ואתה מחוייב להתחיל לקרוא בין השורות.

        אתה מחוייב לקרוא בין השורות ולהשיג את כל המידע שאתה מסוגל להשיג בשביל שתוכל לשפוט, לא אותו, אלא את הלימוד שלו. ואתה עושה את זה כי התעלמות ממשהו לא הופכת את המשהו לנייטרלי, רק את היחס שלך אל זה. גם אם לא שפטת את מייקל רואץ' או ששפטת לחיוב והחלטת שלפי המידע הזמין לא מדובר באדם שלא פוגע בזולת, יכול מאוד להיות שהלימוד כן פוגע בזולת.

        בגלל שאנחנו לא ילדים קטנים בני שלוש ויש לנו קצת נסיון בחיים, אנחנו יכולים להבין שבמקרים מסויימים אפילו רוצח פחות מסוכן ממנהיג מעוות. לאדם הזה יש שליטה על מוחות של אנשים אחרים, הוא קובע את תצורת החשיבה שלהם. כששלו מעוותת, שלהם גם תהיה, ואלף אנשים בעלי חשיבה מעוותת זה פגיעה בזולת. גם אם הוא לא עושה את זה באופן מודע ומתוך מניעים אפלים אלא סתם מבורות.

        אדם שכופה על עצמו להיות עם אדם אחר ברדיוס של 5 מטר לפחות, באופן תמידי, משהו פשוט דפוק בו, לא משנה מה הוא מנסה להשיג בזה. אם אתה לא רואה את זה, אז תפתח עיניים, זה אובססיבי לחלוטין, האמ-אמא של ההאחזויות.

        וכמובן שאנחנו לא שופטים את האדם עצמו אלא את הלימוד וההשפעה שלו, אבל כשהלימוד והשפעתו, בתצורה הנוכחית תלויים לחלוטין באדם, ומכיוון שהאדם הזה הפריד את עצמו במעשיו מהמסורת שממנה שאב את הבסיס ללימוד, אנחנו נאלצים לשפוט את שניהם, גם את האדם וגם את הלימוד, והלימוד שלו מסולף, פשטני, מבוסס על פחד ואמונה ואפשר לראות את אותותיו בגורו, בחסידים ובמורים שהוא מסמיך. אז בכל אופן, במקרה שלנו מדובר באדם לא מוסרי, לא מוסרי לפי ערכי המוסר של המסורת שהוא משתייך אלייה ואשר הוא בעצמו משקיע מאמצים אדירים להתהדר באיצטלתה, אשר פוגע בזולת, אמנם לא בטוח שמתוך מניעים זדוניים, אבל הפגיעה נשארת בעינה.

        • מאיפה זה בא?

          ?, 17/05/08 17:35

          ''אדם שכופה על עצמו להיות עם אדם אחר ברדיוס של 5 מטר לפחות,....''

          • כבר שלחתי לינק אתמול

            בן, 18/05/08 08:45

            אבל כניראה שצינזרו.

            תחפש בגוגל את המילים מייקל רואץ' וניו יורק טיימס.

            • מצאתי וקראתי את הלינק, דווקא בת זוגתו נשמעת מאושרת מאד

              ליאורה, 18/05/08 11:41

              אני לא שמעתי שם שום כפייה,
              היא נשמעת שמחה ומדבור על נדרים ששניהם לקחו כחלק מתרגול טנטרי מתקדם

            • מצאתי (ל''ת)

              תודה, 18/05/08 15:44

  • 12.

    אז מה עם מצב כזה

    ?, 17/05/08 12:46

    אז מה עם, נניח, הדלאי לאמה, במצב שבו מישהו מדבר איתו על אדם שלישי והוא מעווה את הפרצוף? האם הדלאי לאמה התכוון לגרום לפילוג באותו רגע? הרי מגוחך שבתור בודהיסטים נחשוב שהדלאי לאמה מסתובב בעולם ומחפש דרכים לפגוע בזולת, אבל מצד שני, הוא לא מגיב בצורה חיובית וקבועה מראש לכל אדם ולכל דבר, ראיתי אותו מעווה את הפרצוף כמה פעמים בעבר, אז זה נחשב לפילוג? אם המניע לא שלילי, אם לא התכוונת לגרום לפילוג אלא התכוונת בסה''כ לשאול שאלות ולהביע את דעתך האישית בצורה חופשית, האם במצב כזה זה פילוג? אם בלב הכוונה איננה לפלג בין אנשים, האם זה פילוג? אתה בעצם אומר שנכון לפתח רק נקודת מבט אחת, נכון רק להתפעל מגשה מייקל רואץ', כי כל נקודת מבט אחרת תזיק. אני לא משוכנע שזו אמת. זו נראית לי תפיסה מסוכנת כי היא מנוגדת לפלורליזם, בלי קשר לגשה מייקל רואץ'.זכותו של אדם לחשוב אחרת היא משהו שמסוכן לערער עליו, על אחת כמה וכמה בבודהיזם שנשען על פלורליזם בצורה מובהקת.

  • 11.

    שאלה לבן צפון , לגבי הלימוד

    בודהיסט, 17/05/08 11:34

    אתה טוען שהלימוד מסולף ומעוות.

    אז אם כך אני מבין ממך שלמדת את הלימוד הזה או לפחות חקרת אותו מעט ואני גם מניח שלמדת לתואר גשה במנזרים ובטח ובטח גם יש לך השגיים רוחניים מאד מתקדמים ואתה מבין את החומר היטב ולכן אתה אומר ומסיק שהחומר הנלמד הוא מעוות ומסולף.

    ועל מנת לתת תוקף רציני לדברים שלך,ושלא נתפוס אותך בתור אחד שסתם זורק לאויר דברים מבלי לבסס אותם קודם, נשמח לשמוע דוגמא של משהו בלימוד שהוא מסולף ומעוות

  • 10.

    שאלה למתרגלי הטונגלן

    ענת, 16/05/08 15:24

    שאלה: כשאתם מתרגלים מדיטציית טונגלן, מהי ההרגשה? זה נעים? לא נעים?
    להיות מוכנה לקחת על עצמי סבל של אחרים נשמעת לי חוויה מפחידה ולא נעימה. מצד שני, אם עושים את המדיטציה לאורך זמן ובהדרגה מתפתחות אהבה וחמלה האם התחושה בזמן המדיטציה היא נעימה?
    אני לא מתכוונת מנקודת המבט של הלימוד, שמדבר על האושר שבהארה אלא על הניסיון האישי שלכם. אני סקרנית לדעת ממי שעושה את המדיטציה הזו איך זה מרגיש ואיך זה משפיע עליכם.
    תודה.

    • למה לא עונים? לא אכפת לי מוויכוחים

      ענת, 17/05/08 22:09

      על מי שופט ומי לא שופט, מעניין אותי המדיטציה עצמה, חבל להישאר בחוסר ההסכמה, כי גם יש נקודות שעליהן כן מסכימים, לא חבל? אני אשמח אם תתארו לי את המדיטציה, שוב, תודה מראש.

    • תרגול מדיטציית טונג לן

      /, 18/05/08 11:54

      שלום ענת.
      אני רק מתחיל בתרגול אך אענה לך ככל שאוכל:
      בתרגול הטונג לן את לא אמורה לקחת על עצמך את סבל הזולת, אלא להשמיד אותו.
      לדוגמה: נניח שאובייקט המדיטציה שבחרתי הוא חבר חולה בשפעת. אני מדמיין במדיטציה איך כל המחלה יוצאת מגופו בצורת חומר שחור, שנשרף כליל ע''י אש האנוכיות שבליבי. כתוצאה מכך נכבית אש האנוכיות שבליבי.
      בשלב זה חברי הוא נטול שפעת, השפעת הושמדה כליל, ואני כיביתי את אש האנוכיות שבליבי.
      בשלב הבא קרני אור חמימות פורצות מליבי, ממלאות אותי באור ומעניקות לחברי כל אושר.

      הרגשתי האישית משתנה במהלך המדיטציה: בשלב לקיחת הסבל אני מאוד מרוכז בסבלו של האחר ולאחר שהשמדתי אותו אני מרגיש הקלה - גם לי וגם לחברי הוקל מאוד.
      כתוצאה מכך תחושה נעימה של אושר ושלווה מתפשטות בגופי, ובשלב הבא של האור הפורץ מגופי אני ממש מחייך ונהנה מחדוות הנתינה.
      אם את חוששת מהאקט של לקיחת סבל הזולת, תתחילי כפי יכולתך:
      אולי תתחילי ממישהו מאוד קרוב ואהוב שיש לו צינון קל, ותראי מה ההרגשה.
      העיקר במדיטציה הזו הוא להתמיד בה לאורך זמן - אפילו דקה ביום.
      בפעמים הראשונות זה נוח מאוד לתרגל עם קבצי ה mp3.
      מקווה שעניתי לך, בהצלחה.

  • 9.

    יש מדיטציות בבודיהזם שאומרות, לפי הבנתי, שיש להגדיל את

    חיים, 16/05/08 10:23

    ה-GAP בין המחשבות על מנת לחוות, להכיר, ללמוד את הנייטצ'ר אווף דה מיינד.

    וחווייה זו, של ה-NATURE OF THE MIND בעלת מטען קארמי חיובי עצום.

    אז עכשיו זה לא דבר טוב?
    אני ממש נבוך!

    • גם לפי הבנתי.

      ?, 16/05/08 15:15

      וגם אני נבוך. צריך אולי להגדיר את ההקשר המדויק שבו זה נאמר, אחרת קשה לי להבין למה התכוונה המחברת.

      • ההקשר הוא נורא פשוט, הוא בא לתקן רושם מוטעה שיש במערב לגבי מדיטציות

        הקשר, 16/05/08 19:32

        לא ניתן להפסיק את המחשבות, נקודה!
        ועל כן חבל להשקיע שנים על גבי שנים להשיג מטרה שלא ניתנת להשגה, כי היא אינה נכונה.
        ביזבוז של זמן שהוא גם ככה קצר ומועט שיש לנו בחיים האלו

        נוצר לימוד שגוי של הפירוש
        NO MIND
        ואנשים חושבים ומתרגלים במטרה להפסיק את המחשבות במיינד שלהם, דבר שהוא על פי הלימוד של הבודהה בלתי אפשרי

        • זה כל כך לא הגיוני מה שאתה אומר וגם נוגד את הכתובים.

          רווח, 17/05/08 14:01

          יש מחשבה
          והיא שוקעת
          ומתחילה מחשבה חדשה..
          על נושא חדש ושונה לחלוטין
          בין שתי המחשבות בהכרח
          יש מליונית
          של מליונית
          של מליונית שנייה
          רווח ללא מחשבה.

          באימון אפשר להגדיל את הרווח הזה.

          והכתבה אומרת שאימון זה, של הגדלת הרווח, ללא לימוד הריקות מסוכן...
          זה הכל...

          • אין מצב שבו המינד שלך לא תופס אובייקט כלשהו

            לא מדוייק, 17/05/08 20:54

            לכן לא יכול להתקיים מצב של אין מחשבה במיינד.

            יכולה לא להיות שום מחשבה קונספטואלית, של מושגים ומילים אבל יש מחשבות ברמות עדינות יותר

            • אם זה כך, אזי לעולם לא תתגבר על דואליות. (ל''ת)

              אובייקט סובייקט, 18/05/08 03:12

    • גם זו מחשבה! אין סובייקט (מיינד) בלי אובייקט (מחשבה)

      Gap, 17/05/08 02:42

      והאם אין המחשבה ''עלי להגדיל את הרווח בין המחשבות'' וכו', אף היא מחשבה?

      • אתה רציני? (ל''ת)

        ?, 17/05/08 14:13

        • למה שהוא לא יהיה רציני?

          בן, 17/05/08 15:47

          ובכל מקרה, גם אם הוא לא רציני, הוא עדיין אומר אמת פשוטה.

  • 8.

    מה שאצלי מעורר תהייה זה: אם הדאלי לאמה לא חותם ומאשר

    תלמיד פשוט, 16/05/08 10:01

    שמישהוא שמלמד הוא מורה שהוא סומך את ידיו עליו, לי זה אישית זה מפריע מללמוד אצל אותו מורה.
    אפילו שאותו מורה הוא גאון שבגאונים וחכם שבחכמים.

    האוטריטה הראשונית שלי זה הדאלי לאמה.
    כעת אם ה''ק הדאלי לאמה כן סומך את ידיו על מייקל רואץ, הרי אין שום סיבה שבעולם לא ללמוד ממנו.
    תודה.

    • אכן, המורה של לאמה דבורה, לא רק שקבל את אישורו של הדלאי לאמה

      תנוח דעתך, 16/05/08 12:37

      אלא הרבה יותר: קן רינפו'ה גשה לובסנג תרצ'ין מונה להיות ראש מנזר סרה מיי על ידי ה''ק.

      מאסטר מדהים זה, ענק רוחני שאך בודדים שרדו מדורו, עודד את לאמה דבורה ללמד, הן בארה''ב והן בארץ, והיא מילאה אחר הוראת המורה במסירות, כשרון ואהבה לאין קץ, שלא לדבר על תרגומיה הרבים והמדהימים של טקסטים אוטנטיים.

      אשרינו שזכינו!

      • אין שום ספקות לגבי קן ריפוצ'ה, הספקות הן לגבי מייקל ראוץ. (ל''ת)

        לצערי לא הבנת, 16/05/08 13:19

        • לא לכולם יש ספקות כמו לך, לעומת זאת לפלג בין תלמידים לבין הלאמה

          ספקן, 16/05/08 14:51

          זוהי קארמה שלילית שללא שום ספק תגרום בעתיד לכך שבעולם של אותו אדם שזרע קארמה זו לא יהיו מורים לדהרמה, והוא לא יצליח למצוא מורה ולאמה ראוי, והרי אין קארמה נוראית מזו, שכן רק ע''י הלאמה או המורה הרוחני אדם יכול להגיע להארה.

          אז אנא מכם, אנשים יקרים, אל תפלגו בין תלמידים והמורים שלהם, בכל זרם ובכל דרך רוחנית ראוייה לשמה. אתם שמים לעצמכם מקל בגלגלים

          גשה מייקל מלמד את הבודהיזם הטיבטי שהיא דרך רוחנית ראוייה לשמה, גם גשה מייקל עצמו לא עובר על שום עבירות מוסר ואתיקה. לגדל שיער ארוך ושתהיה לך בת זוג אלו עדיין דברים מוסריים במערב - כך לפחות פעם אחרונה שבדקתי

          עוד המלצה אליכם, אל תסכלו בקנקן אלא במה שיש בתוכו

          חומר הלימוד שלו אוטנטי, נאמן למקורות, מקובץ בצורה מדהימה עבור התלמיד המערבי ובנוסף וזה עובדה חשובה לא פחות, הביאה רבים לתוצאות מדהימות! מדהימות!

          • אף אחד לא מנסה לפלג. תלמד אצל מי שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה.

            זכותי לברר אצל, 17/05/08 00:17

            לי יש את הזכות לגבי עצמי לנסות להבאיר נקודה. מה שאתה עושה, זה הלא נכון, מה אתה שם דברים בפי. איפה ראית שניסיתי לפלג.

            וכבר קבעת שיצרתי קרמה שלילית. לדעתי אתה יוצר קרמה שלילית באיומים מסווים, על עתיד קרמי מסויים ולא נותן לברר וללבן נקודה שחשובה לי על מנת להחליט החלטות לגבי מה אני יעשה.

            אתה ושאר התלמידים יכולים לעשות מה שאתם רוצים, אין זה עניני ולמען האמת גם לא איכפת לי.

            • בוא נדבר קצת על פילוג בין אנשים

              פילוג, 17/05/08 11:27

              אם אתה אומר משהו, ואפילו קטן שבסופו יש קצת יותר ריחוק בין שני אנשים אתה גרמת לפילוג.

              דוגמא:
              אם משה חבר של דני, ואתה יודע זאת.
              ויום אחד אתה מדבר עם משה, והוא אומר לך כמה דני נפלא,ואתה רק עושה עיקום של הפרצוף, אתה אפילו לא אומר כלום.
              אתה גרמת סוף השיחה שמשה קצת יותר רחוק מדני, לא ככה?

        • המורה שלפנינו היא לאמה דבורה.- לא גשה מייקל - ואין כמוה

          הסתכל בקנקן, 16/05/08 17:35

          והיא באה משושלת אוטנטית (ראה תגובה מעל לגבי קן רינפוצ'ה)

          הקורסים שהיא מלמדת אמנם פותחו (ברובם) על ידי גשה מייקל, אך פיתוח זה נעשה לפני זמן רב, טרם כניסתו לריטריט והפיכתו ליוגי טנטרי, ונעשו תוך עידוד, שיתוף פעולה וייעוץ צמוד של קן רינפוצ'ה.

          הגשתה של דבורה נפלאה - לא להחמיץ!

      • חשבתי שמה שכתוב, ראה בפנים, אומר קצת אחרת.

        ושאלה נוספת, 17/05/08 19:27

        ''לומדת תחת הנחייתם של גשה מייקל רואץ' ולאמה קריסטי מק'נלי, ב-Diamond Mountain''

        וזה שאתה לא מציג את גשה מייקל כמורה של לאמה דבורה אומר דרשני....

      • אני חייבת לציין שהתגובות של תלמידי ''לאמה'' דבורה לא עושות חשק להפוך

        למה, 19/05/08 00:08

        לתלמידים שלה.
        הם נשמעים יותר כמו כת מעריצים מאשר כמו בודהיסטים.
        זה רק אני שחושבת ככה?

        • את לא היחידה שחושבת ככה

          ?, 19/05/08 14:52

          אני חושב ככה ואני בודהיסט. התגובות של התלמידים של דבורה מעוררות בי תמיהה. אני לא נאיבי מספיק להאמין שכל מה שלומדים בשיעורים הוא הטקסט, יש גם סבטקסט. במקרה הזה, אני לא בטוח שהסבטקסט נכון כי מה שנאמר נראה מוזר. הבודהיזם אומר שוב ושוב שחשוב להתמקד במשמעות של המילים שהמורה אומר, לא בכריזמה של המורה עצמו. להאמין בתורה ולא במי שמעביר אותה. ברגע שיש הערצה אישית למורה, מתעוררת סכנה. מסירות למורה היא הדבר החשוב ביותר לבודהיסט, אבל היא חרב פיפיות, היא עלולה להזיק באותה המידה בה היא יכולה להועיל.

    • הוא עשה זאת לאחרונה, באופן פרטי

      ויש סיבה למעשיו, 16/05/08 12:46

      שאל את עצמך:
      האם היה גשה מייקל יכול להביא את הבודהיזם הטיבטי לסין אילו קיבל אישור רשמי של הדלאי לאמה? והרי זה בדיוק מה שהוא עושה, בתבונה ובמיומנות רבה

      אל תתפלא אם תשמע שהוא מוזמן על ידי הטיבטים ללמד אותם את תורתם הם ...

      • הכוונה היא לדלאי לאמה?

        ?, 16/05/08 14:59

        האם הדלאי לאמה נתן אישור רשמי לגשה מייקל רואץ'? האם יש תיעוד לכך?
        אני לא שואל מתוך קטנוניות אלא בגלל שאני לא נהנה ממחלוקות וכמוני מן הסתם רוב הבודהיסטים, שאישור רשמי היה מניח את דעתם.
        ראיתי ביוטיוב סצנה מסרט חדש על הדלאי לאמה בה הוא שוחח עם שני מורים טיבטים בכירים והטיל עליהם באופן ישיר ורשמי את האחריות לעתיד הבודהיזם הטיבטי לאחר מותו. אני מאמין שהוא עשה זאת מול המצלמות במחשבה תחילה.

        • לא רשמי - פרטי. זכור את הסינים. גם להם מגיע דהרמה (ל''ת)

          רזי הקארמה, 16/05/08 17:40

          • היית בנוכחות הדלאי לאמה

            בן, 16/05/08 21:45

            כשהוא נתן את בירכתו כביכול לרואץ' באופן פרטי?

            אם לא, ואני מניח שלא היית, אז תפסיק לבלבל ת'מוח.

            בלי קשר, הבעייתיות אצל רואץ' היא בכלל לא בגידול השיער ולקיחת בת-זוג באופן ספציפי, אלא בזה שבעקבות הלימוד המסולף, המעוות והכיתתי שלו, שמובא אלינו בעזרתה הנדיבה של דבורה צביאלי, אנשים מתחילים לעשות דברים תמוהים, כמו התלמיד כאן למעלה שהחליט על דעת עצמו שהדלאי לאמה בירך את רואץ' באופן פרטי בשביל שהוא יוכל ללמד את הסינים.
            בחיי שזה מגוחך.

            הייתי מתפוצץ מצחוק אם זה לא היה כל כך מעורר רחמים.

            • הפורמט החדש

              בן, 17/05/08 03:41

              מעבר לזה שאין לו שום קו עיצובי הגיוני
              , לא מאפשר את קביעת קצב הקריאה של תגובות בזה שהוא מצמצם רווחים אוטומאטית,
              פשוט גרוע.

  • 7.

    יש לי רעיון

    חמלה, 15/05/08 19:51

    יש לי רעיון נוסף. כשאתם רואים מישהו שמתקשה לעלות לאוטובוס, קומו ושאלו אותו אם הוא רוצה יד. כשאתם רואים מישהו עייף, אם אתם אוכלים במקרה בוטנים משקית באותו רגע, הציעו לו בוטן. כשאתם בקופת חולים ומישהו נראה סובל, הציעו לו להיכנס לרופא לפניכם.

    • קראי את הסדרה בראש פתוח, ואולי תוכלי לתת הרבה יותר מבוטנים.

      חמלה וענווה, 16/05/08 06:48

      הרעיון נפלא, ונכון, אך עלול למסך סגירות למסר הנפלא בסדרה זו. מטרת האימון והידע המועברים כאן מאפשרים

      א. למי שאין זה ממנהגו להציע בוטנים, להתחיל לפתח נטייה זו

      ב. לפתוח את לנו גם לאותם מצבים שבהם אין ביכולתנו לעזור במישרין

      ג. לעלות מן המקום שבו כל אחד מאתנו נמצא בסקאלה של החמל, לרמה הבאה.

      אנא, קראי את הסדרה בראש פתוח, ותזכי לקצור את פירותיה.

      • לתת יותר מבוטנים

        חמלה, 16/05/08 12:37

        אני מסכימה שהמדיטציה יכולה לעזור למי שאין זה ממנהגו להציע בוטנים, להתחיל לפתח נטייה זו. :)
        אבל אני חושבת שבסופו של דבר המטרה של המדיטציה היא לחזור לבוטנים. לאדם שיושב מולי באוטובוס אין מושג אם אני בודהה או לא או אם יש לי תובנות עמוקות או לא, כל מה שהוא יודע הוא שבאותו רגע מישהו ראה שהוא עייף ומתוסכל והושיט לו יד. אם אני בודהה ואני יודעת לעשות את הדבר הנכון כדי לעזור לאחרים שוב הכל מצטמצם וחוזר לבוטנים. ביני לבין עצמי הדברים יכולים להיות מורכבים מאוד אבל לא ביחסי האנוש, בהם הכל מיועד להבין מה נחוץ לאחרים ולעשות את זה.
        כשאני יושבת עם עצמי בבית אני מדמיינת אדם שקשה לו לעלות במדרגות של האוטובוס כדי שכשאני אראה את האדם עצמו באוטובוס אני ארצה לעזור לו. לא ארצה לרצות לעזור לו, אלא ארצה לעזור לו.

        • אכן צדקת. אך תמיד סוף מעשה במחשבה תחילה

          חמלה וחכמה, 16/05/08 12:52

          כך שיש מקום וחשיבות ותבונה במדיטציה. אחד לא בא על חשבון השני

          • כללי וספציפי

            חמלה, 16/05/08 15:20

            באופן כללי אני מסכימה אתך. אבל, אם אני רואה אדם שמתקשה לעלות לאוטובוס ולא קמה ממקומי לעזור לו אלא עושה מדיטציה, במקרה כזה נראה לי שאחד בא על חשבון השני.

  • 6.

    רוב תודות לך

    מ., 14/05/08 15:05

    כיף גדול לקרוא את הכתבות שלך
    מחכה לביקור ביוני

  • 5.

    נפלא, כל כך נכון...

    מקסים, 14/05/08 09:52

    הרבה לימוד של מדיטציה מפי מורים נפלאים הוא שגוי במובן שכל מטרתם הוא להרגיע את דעת המתרגל. מובן שזה מאד חשוב כי איך נתגבר על כעס בלי לדעת מהי שלווה. אך זו רק ההתחלה. חייבים ללכת עוד צעד ופה זה מוסבר באופן מדויק.
    תודה.

  • 4.

    התאור שמתחת לכותרת מאד מטעה ומסלפת - אנא תקני

    הערה לעורכת, 14/05/08 00:12

    המחברת טורחת להזהיר מפני הסכנה של מדיטציה ממושכת מן הסוג של ''ריקון הראש ממחשבה''.

    היא אינה טוענת בשום מקום שכל מדיטציה מזיקה אם אין בה הבנת ריקות.

    אנא, פעלי מייד לתיקון המעוות.

  • 3.

    מזיק?

    נשמע לי מוזר, 13/05/08 23:00

    אז אם אני אתרגל בודהיצ'יטה מבלי לתרגל ריקות, זה יזיק לי?! הבודהיצ'יטה תעשה לי רע?

    • לא! מה שמזיק הוא מדיטציה של ''ריקון הראש ממחשבות'' בלי הבנת ריקות (ל''ת)

      קרא בעיון, 14/05/08 00:06

      • אבל אין דבר כזה, לא?

        נשמע לי מוזר, 15/05/08 12:19

        איך אפשר לגרום נזק באמצעות מדיטציה שאי אפשר לעשות? הרי אי אפשר לרוקן את הראש ממחשבות. אין מדיטציה בודהיסטית שמרוקנת את הראש ממחשבות.

        מצד שני, מה רע בשיפור קטן באיכות החיים? רוב האנשים לא ילמדו על ריקות בקרוב, אבל הם יכולים לעשות מדיטציה פשוטה ולהרגיש קצת טוב יותר בחיי היום יום שלהם. או לחשוב קצת על חמלה בלי להבין את הריקות. מה מזיק בזה?

      • הרי אתם טוענים שאין אפשרות להיות בלי מחשבות. ודי התווכחתם

        חיים, 16/05/08 10:05

        שריכוז על מחשבה אחת אפשרי אבל להיות בלי מחשבות אינו אפשרי.

        אז איך כעת יש התנגדות למדיטצייה בלתי אפשרית, כהגדרתכם.
        קצת מוזר לי.

        • המאמר מזהיר מפני הנזק הפוטנציאלי בנסיון לעשות את הבלתי אפשרי (ל''ת)

          אין שום סתירה, 16/05/08 10:46

  • 2.

    עוד טענה מופרכת ומגלומנית מבית מדרשו של מייקל רואץ'

    מדי, 13/05/08 18:53

    הוכח בבירור שמדיטציה מועילה לבריאות, הן הגופנית והן הנפשית. בלי שום קשר לריקות ולא באופן זמני אלא כל עוד ממשיכים לתרגל בקביעות. אבל מייקל רואץ' המגלומן החליט אחרת. טוב, הוא גם ''נזיר'' שחי עם אישה, מגדל שערות ארוכות ומתקשט בתכשיטים. גורו לכם!

    • מדוע אתה חושב שהוא המציא זאת? האם למדת בודהיזם טיבטי?

      מדוע?, 14/05/08 02:08

      הלימוד הוא אכן נכון ואוטנטי וכתוב בכתבים. אתה מוזמן לקרוא וללמוד ולראות שזה אכן נכון.

      כמעט כל הישג רוחני ללא ראייה ישירה של ריקות יעלם ברגע המוות
      כך גם שיפור הבריאות ושאר הדברים
      נכון שמדיטציה משפרת את הבריאות אבל זוהי לא מטרתה, מדיציטה גם עוזרת להשיג שלווה ורוגע וריכוז ועוד כל מיני יכולות אבל הן תוצאות לוואי של עשיית מדיטציה הן אינן המטרה,
      הלימוד הבודהיסטי הטיבטי מדגיש זאת שוב ושוב,עלייך לראות ריקות ישירות במדיטציה!! זוהי המטרה!!

      על מנת להגיע להארה ולצאת מגלגל הסבל עלינו לראות ריקות ישירות מה שמבטיח לנו את דרכנו החוצה... אחרת נמשיך להתגלגל ולהתגלגל

      • מישהו יכול להסביר לי מה הכוונה ''לראות ריקות''?

        שואלת ברצינות, 14/05/08 09:27

        מכל המאמר לא הבנתי למה צריך לשאוף. זה משהו אחד לכוון את המדיטציה לחמלה ומשהו אחר להתרכז בנשימה ולנקות את הראש ממחשבות. בתור מתרגלת חובבנית אשמח אם מישהו יסביר מה הכוונה בלראות ריקות.

        • בקצרה

          ריקות, 14/05/08 11:33

          לשאלתך,
          אנסה לענות בקצרה. ריקות הוא מושג שבא לתאר את היותם של דברים ואף כל תופעה ריקים מקיום עצמי. ישנו משל האומר: אישה יפה היא מטרה לחיזור לגבר, הסחת דעת לנזיר ולנמר.. סטייק.
          כלומר אין דבר שנוכל להגיד שהוא כזה מטבעו ללא תלות במתבונן ונקודת מבטו. במובן הזה כל דבר הוא ריק קיום עצמי. זה אינו אומר שהוא לא קיים בכלל, אך לא מהיות כזה.
          הבורות היא אותה תכונה שלנו לראות בדברים ככאלה ולהגיב להם ללא לקיחת אחריות שהם כתלות בנו.
          מקווה שזה עוזר במשהו.

          • כן, תודה :) (ל''ת)

            מירב, 14/05/08 14:23

    • בוא תסתכל...

      ענווה, 14/05/08 10:03

      כותב יקר,
      התגובה שלך היא דוגמא להוכחת דבריה של לאמה דבורה.
      אם היית טורח ללמוד את המצב, היית מגלה שהדמויות שציינת מקדישות את כל כספן וחייהן למען אחרים ולא מבקשות דבר למען עצמן. התבונן בחייך, האם אתה בנקודה בה אתה מוכן לנהוג כך?
      מובן שאין רע במדיטציה וזה מבורך. אך הבריאות שאתה מדבר עליה שייכת לגוף. והגוף במוקדם או מאוחר ילך, נאבד אותו. ואז מה ישאר? איפה אז תגור התודעה שלך ושלי? אל תברח משאלה זו כל כך מהר, עשה על כך מדיטציה...:)
      ונאמר כי אתה חולק את הדברים ועל הדרך, עדין החוק כי מה שאתה זורע אתה קוצר עובד, אז מה בדיוק זרעת לעצמך כעת? בדיוק על זה הלאמה מדברת, רק דרך מדיטציה נוכל להטמיע רעיונות אלו, אז אם יש כלי כל כך חזק, למה לעשות בו שימוש חלקי או שגוי.
      והנה עיצה שלא ביקשת ממני - קנה זר פרחים גדול, בוא למפגש של הלאמה ביוני, וותר על הדעותת שלך לרגע והתנצל. לא בגלל שהיא זקוקה לזה, אלא בגלל שאתה זקוק לזה, אתה זקוק לזרע טוב למען עצמך. אגב, ההתנצלות שלך תתקבל מראש...:) מובטח.

      • כתבתי לך תשובה אך צינזרו אותי. אז הנה ניסיון שני.

        מדי, 14/05/08 17:18

        כן, הכל הוכחה לכך שהגורו צודק. כמה פשוט. ודווקא כן טרחתי ללמוד וגיליתי שכל הלאמות הגדולים (ולא, לא אלה שמייקל רואץ' החליט שהן לאמות), כולל כמובן הדלאי לאמה, דוחים את מייקל רואץ' האיש ואת אופן ותוכן הלימוד שלו. וזה כולל גם את הלאמה הראשי ז''ל שלו עצמו ואת המנזר בו למד. כמו כן, הוא נדחה על-ידי ה- FPMT. אז אם כל אלה זורעים זרעים גרועים, אני מוכן להצטרף. ומי שצריך להתנצל זה מייקל רואץ' - למורים ולתלמידים שלו. ואז אביא לו זר, אבל לא לאות התנצלות אלא לאות מחילה.
        מאחל לך התפכחות קלה ומהירה!

        • מה בדיוק הבעייה בלגדל שיער ארוך?

          סליחה, 15/05/08 14:52

          מה בדיוק הבעייה בבת זוג טנטרית?
          הרי בטנטרה מתרגלים עם בן/בת זוג
          מה הבעיה?

          • בעיה

            נשמע לי מוזר, 15/05/08 19:47

            נראה לי שמתעוררת תהיה אצל אנשים כי אף נזיר אחר לא מתנהג כמו גשה מייקל רואץ'. למסורת שאליה הוא שייך יש חוקים מוגדרים ונראה שהפירוש שגשה מייקל רואץ' נותן לחוקים הוא יוצא דופן, מה שמעורר תהיה.

            אם הוא המורה שלך ואתה מתחבר למה שהוא מלמד, אני מכבד את זה. זה מעורר הערכה. אבל אני גם בטוח שאתה מודע לזה שהדרך שלו נחשבת יוצאת דופן ומוזרה בעיני המסורת הטיבטית. אני לא יודע אם הייתי רוצה להגדיר את זה כבעיה, כי בעיה מעוררת מחשבה על צדדים והתנגדות וזה מיותר. אבל כן קשה לאנשים להבין מה גשה מייקל רואץ' עושה, ולא מדובר באנשים שהגיעו לבודהיזם אתמול ולא יודעים כלום אלא באנשים משכילים, אינטיליגנטים, שיש להם ניסיון בדהרמה.

          • אין שום בעיה אלא אם כן אתה מגדיר את עצמך כנזיר ולובש גלימת נזירים

            מדי, 16/05/08 22:52

            אם הוא היה מסיר את הגלימה ומפסיק להגדיר את עצמו כנזיר במסגרת מסורת הגלופה של הבודהיזם הטיבטי, לא היתה כל בעיה. הבעיה היא שמר רואץ רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. ואם כבר פתגמים, אז גם לירוק לבאר שהוא שותה ממנה.
            ולמי שרוצה מידע נוסף, חפשו בגוגל
            michael roach controversy

            • מה הקרמה של הנסיון או אפילו של המחשבה של פגיעה בקדושים? (ל''ת)

              קרמה עובדת, 17/05/08 03:14

  • 1.

    מפעים כתמיד (ל''ת)

    /, 13/05/08 17:33