• 10.

    תודה. כתבה נהדרת ! (ל''ת)

    איתי, 15/05/08 22:59

  • 9.

    לא ברור

    הקוסמת, 13/05/08 12:07

    לפי הנחה של מורה הזן כלי הקיבול (הקבלה בין המוח לבין בכוס) לא יכול לשנות את נפח ולכן יוצא מכאן כי כמות הידע שלנו היא קבוע ואם אנחנו לומדים משהו אז אנחנו חייבים למחוק ידע אחר, אני מאד מקווה שזה לא כך. וגם אם כן התה שנשפך זהו אותו הנוזל הקרוב לשפת הכוס והתה החדש עדיין יכנס לתוך הכוס תוך כדי כך ישפך התה הישן וגם כמובן חלק מהתה החדש אך עדיין יתקיים תהליך שבו בסך הכל הנוזל בתוך הכוס מתחדש.

    • אם הבנתי נכון (?) הכוונה לא למחוק במובן של אובדן זיכרון את הידע (ל''ת)

      הקודם., 13/05/08 14:22

  • 8.

    תיאוריה לא מדוייקת...

    חביבי, 13/05/08 11:29

    לא מובן לי איך סטאלין קשור לסיפור הזה, 'אי ידיעה' היא מה שהביאה אותו לאן שהגיע? הוא פשוט מנהיג רודן אכזרי שרצח כל הדרך את דרכו לשלטון.

    ובמעבר חד ובאמת לא ראוי שיוזכרו באותה הנשימה, בנוגע לאיינשטיין.
    מאיפה הבאת שהוא ובוהר היו מיסטיקנים? בגלל שהם כתבו כמה מאמרי מטאפיזיקה?

    קוראים לזה פיזיקאים..!!!

    מלבד זאת, לא נראה לי שיש לזה קשר להיותם שוחרי שלום כיוון שאני יכול להביא לך כמה פיזיקאים משפיעים (נדמה לי בתחום הקוואנטים והאטום) שעבדו אצל היטלר בגרמניה הנאצית. לא כל גאון הוא גם אציל.


    חוץ מכל זה, הסיפור של החכם זן עם הספל תה נהדר ומתאר במדויק תהיליכים שאנחנו עוברים בדרך ללמידה חדשה. יפה מאוד .

    יום נעים

  • 7.

    נחמד אבל ממש לא מדויק

    הקוסמת, 13/05/08 10:36

    אי אפשר להזכיר את איינשטין ואת נילס בוהר באותה הנשימה. איינשטין מאד לא אהב להיות מזוהה בצורה כלשהי עם מיסטיקנים ואף סירב ברבות הימים להשתתף הניסויים שהיה בהם רמז כלשהו למטאפיסיקה.איינשטין ללא ספק היה סקרן אך אי אפשר ליחס את סקרונות למסתיקן שבו.(טוב חוץ מהמשפט המפורסם שבו הוא רומז על כך שיש אלוהים). לאומתו בוהר היה מיסטקן ידוע. דרך הגב אחד הגדולים שחיבר בין מיסטיקה למדע היה ניקולא טסלה.

  • 6.

    א-ידיעה ובורות זה אותו הדבר. לא? (ל''ת)

    ?, 13/05/08 09:28

    • זהו, שממש לא...

      ירון, 13/05/08 12:21

      לא לדעת כעמדת מוצא זה ממש לא להיות בור. זו הדרך היחידה לצבור ידע בעל עומק.

  • 5.

    עיסה דביקה של שטויות מבולבלות-בואו נדון רק בקוראן

    נפיח, 13/05/08 05:41

    הדיון היא חילוני ואנו מניחים בצד נושא קיומה או אי קיומה של אלוהות.התנ''ך שלנו קדם לקוראן ב-2000 שנה לפחות אז לא יכל להיות כל ויכוח מי העתיק ממי.הרי מדובר בעשרות ארועים וספורים שלקוחים מהת''נך ומצאו דרכם לקוראן בדרגות דיוק או אי דיוק שונות כולל סיפור המרגלים והעונש שקבל עם ישראל בעטיו.אגב יש זרם באיסלאם שמיישב הסתירה בענין ישמעאל ויצחק בכך שהם אומרים שאיסמעין הוא יצחק.
    ההישג האמיתי של הקוראן הוא השפה שבה הוא כתוב.אין ספק שמשורר גדול מאוד רקח מאגדות עם שרווחו בחצי האי(למשל -הפלישה האטיופית ''סורת אלפיל ''או אגדת אנשי המערות שנרדמו למאות שנים)ספר קדוש למוסלמים שבו יש העדפה ברורה לחרוז הנפלא על התוכן.

  • 4.

    כתיבה איכותית יחד עם שינוי הממשק - שינוי מרענן

    ראובן, 12/05/08 23:25

    באשר לסיפורי התנ''ך - זה נחתם הרבה לפני מוחמד כך שאתה צודק פעמיים: גם בכך שהתרעמת וגם בכך שחקרת את התרעומת ובחרת בענווה.

    לגופו של עניין לא מדובר ביצחק וישמעאל ההיסטוריים אלא אלו האנרגטיים-רוחניים, לכן אימוץ תהליך העקדה בשינוי תפקידים אינו מעיד בהכרח על טעות ויתכן שהתהליך עובד נכון עבור המוסלמים גם בגירסה זו.

  • 3.

    אמת פשוטה. כל הכבוד (ל''ת)

    משה, 12/05/08 23:06

  • 2.

    אהבתי מאד (ל''ת)

    יפהשפה, 12/05/08 17:23

  • 1.

    יפה מאוד ונכון ועוד כמה פרטים

    mahadeva, 12/05/08 15:55

    כמה תוספות לנצחיות שמעבר לדתות ולאמונה ושמה שצריך זה באמת להכיר את עצמנו (האדם הוא עולם קטן וכמובן נבראנו בצלם האלוהים) ופחות להתעסק בדברים חיצוניים

    במקדש הדלפי נכתב על הפתח - אדם, דע את עצמך ותדע את היקום ואת האלים שבו,שיש כאלה שיפרשו זאת שהעצמי, היקום וכל הכוחות הפועלים בו הם למעשה אחד

    המצרים הניחו שהאדם הוא מיקרוקוסמוס של היקום שהוא המאקרוקוסמוס

    בנצרות נאמר שמלכות האלוהים נמצאת בתוכך, וכל מי שיידע את עצמו ימצא זאת

    בהינדו נאמר (קרישנה אמר בבגהווד גיטה) שהוא מילא את היקום בחלקיק של עצמו

    הבודהא טען שתסתכל פנימה ותראה שאתה הוא הבודהא