• 17.

    אהבתי את עצם ההתבוננות בנושא מהותי

    מטפלת גוף נפש, 14/04/09 10:40

    לגישתי, המוח שלנו הוא כלי שרת נפלא העושה עבודה מדהימה עבורנו. אנחנו פשוט לא יודעים כיצד לכוון אותו כך שיפעל תמיד לטובתנו. נניח שיש לך פועל שמאד רוצה לשרת אותך היטב, לעשות עבורך את מה שאתה רוצה ולתרום למטרות שלך, אך המסרים שהוא קולט ממך הם הפוכים, דואליים, לא בהירים, בכלל לא ברור לו מה אתה כן רוצה ולאן
    אתה רוצה להגיע. כך יוצא שהוא פועל כדי לממש ולאשש בדיוק את הדברים שאתה לא רוצה.
    כדי לרתום את המוח לפעילות נכונה צריך לקחת אחריות על המסרים שמעבירים לו. יש דרכים רבות לכך, לא בהכרח צריך לשבת שעות במדיטציה,ואני בהחלט בעד מדיטציה, יש דרכים רבות לכך.
    http://alternativli.co.il/gufnefesh/6.htm

  • 16.

    אתה זה לא

    יוסי, 06/02/09 14:46

    אתה זה לא המוח גם\\ כל מה שנתפס יהיה בעינינו כאפעה

  • 15.

    לא כל כך טוב.

    סטודנטית, 11/09/08 11:18

    ואם המשפחה הייתה מחליטה לא להאמין ויוצאת, עוד לפני גמר המלחמה? יש רע ויש ניצול בעולם, זה לא אומר כלום לגבי מערכות הגוף. אני דווקא קראתי מאמר שמתאר איך כל התאים בגוף פועלים בהרמוניה מושלמת ומוכנים (מלשון פעולה, לא בהכרח רצון) להקריב את עצמם בעת הצורך. השיטה שלך לשחרור היא טובה במידה מסויימת, אבל אני מציעה להתחיל מדברים פשוטים יותר: לא להיות עבד לצרכנות- מה שיותר נוצץ יותר חזק יותר עשיר יותר טוב.. למשל. מהפחדים המזויפים שנוטעים בנו. אחר כך נעבוד על מה עושה לנו טוב, מה אמיתי...

  • 14.

    יש דרך מילוט מהמוח הישן

    יהודית, 13/05/08 16:57

    ארז יקר, קראתי את מאמרך והוא בהחלט שם את האצבע על הנקודה הכואבת ביותר בחוויה האנושית - מצב המוח שלנו.
    יש מורה ישראלי שמדבר על כך ואף נותן פתרונות ושמו שי טובלי.
    נתיב שלם בתורתו מדבר על יצירת המוח החדש, הלא קונספטואלי, ללא דברים ישנים, ללא פחד. נתיב שמדבר על הפיכת מוחנו למוח חדש, יצירתי ופתוח.
    רצ''ב לינק לאתר שלו
    http://newsun.co.il/brainreasearch.php

  • 13.

    איך אפשר לגנוב אנרגיה?

    מיטוכונדריון, 10/05/08 22:51

    ואיך אפשר לתאר את הפעילות ההכרתית המוחית כזללנית אנרגיה?

    הגוף מייצר מספיק אנרגיה מכל בחינה אפשרית.

    השימוש בה הוא בראש ובראשונה לצרכי הפעלה נכונה של התאים האפורים שתוביל לדרך נכונה.
    וכדי למצוא מה היא הדרך הנכונה בכל סיטואציה וסיטואציה דרושה מודעות שכהווה הידוע היא תוצר פעולה מוחית הכרתית.
    רק עם מודעות נכונה ניתן יהיה לפעול בדרך הנכונה לכל מצב ומצב.
    ואם רוצים להבין אם המלחמות הן אמיתיות או רק בראש של כל אחד באופן סוביקטיבי - צריך בראש ובראשונה להפעיל את יכולת החשיבה (וזו כאמור פעולה הכרתית).

    הסיפור על המשפחה היהודית באמת מאוד עצוב, רק שאין לו קשר לדוגמא של חשיבה הכרתית כלשהי. משום שניצול חזק את החלש קיים בהמון דרכים ומקומות, והוא מתאפשר כי לחזק יש עמדת כוח כלשהי (ולא חשוב באיזה תחום) על החלש. אין לזה קשר למה מתחולל לחלש בראש. במיקרה של המשפחה היהודית שנוצלה לא היתה להם כל גישה למקורות מידע אמינים ומהימנים. נקודה. שום דבר לא מעבר לזה. כמובן שהם פחדו לגשת למקומות מידע, והפחד שלהם לא היה שום דבר הזייתי שרק התחולל להם בראש, אלא המציאות לאשורה. המציאות הזו נמשכה גם שלא היתה מלחמה כי פיזית היה מי שמנע מהם גישה למקורות מידע מהימנים. אני לא רואה שום קשר בין דוגמא זו לבין סיפור תעתועים בדיוני שאנשים בונים לעצמם בראש וחיים לפיו.

    ולמה יש אנשים שרודפים אחרי סיפורי אימה?
    לא יודעת. אולי כי הם מזוכיסטים.
    ובקטע הזה אולי כן יעזור להם להשקיע אנרגיה ולהפעיל את החשיבה ולנסות לנתב את עצמם למסלולים יותר פרודוקטיביים ופוריים שיובילו אותם למקום טוב יותר מאשר למלא את הראש בתרחישי אימה חסרי תוחלת.

  • 12.

    פעם אמר לי מישהו משפט פשוט וכל כך נכון שמתקשר למאמר כאן

    שואף להרבה יותר, 10/05/08 19:17

    ''אם אין לך סיבה לדאוג אז אל תדאג''

  • 11.

    תיאוריה הזויה לחלוטין... המסקנה הפוכה!

    לילית, 10/05/08 19:09

    הסוד הוא להיות במודעות ושליטה ולא להכנס למצב מדיטטיבי הזוי שבמסגרתו אין קאסאמים, גראדים, מחבלים ומלחמות... ממש גן-עדן לפסיכים - הללויה!

    • אבל,

      ג, 04/06/08 17:35

      מצד שני, אם האדם מודע לכל הסכנות, אך לא יכול לעשות שום דבר חוץ מלפחד ולחיות בחרדה מתמדת, שעת מדיטציה ביום לא תזיק.

  • 10.

    סיפור זן קצר

    ארז, 10/05/08 14:31

    תלמיד - אני למדתי את הסוטרות במשך שנים רבות, ולמרות זאת יש עדיין הרבה נושאים שאני לא לגמרי מבין. בבקשה עזור לי.

    מורה - אני אינני יודע קרוא וכתוב. בבקשה תקראי לי את האותיות ואולי אני אוכל להסביר לך את המשמעות שלהן.

    תלמיד - אבל אתה אפילו לא יכול לזהות את האותיות, כיצד אם כן תוכל להבין את המשמעות?

    מורה - לאמת אין כל קשר למילים. את האמת אנו יכולים לתאר כירח הבוהק בשמיים. את המילים, במקרה זה, אנו יכולים לתאר כאצבע. האצבע יכולה להצביע לכיוון של הירח, אך האצבע אינה הירח. על מנת לראות את הירח, עלינו להביט אל מעבר לאצבע.

    • בעוד ברמה מסויימת זה נכון

      אור בן ארי, 10/05/08 21:36

      ברמה אחרת מחשבות, מילים ומעשים יכולים לזמן מלאכים ולברוא עולמות. זה הכל תלוי באיך אתה משתמש במה שניתן לך.


      .

  • 9.

    המיינד ומדיטציה

    יוסף.ש., 09/05/08 23:55

    המדיטציה ככלי להרגעת המיינד מחזק את הדואליות בגלל שהמיינד הופך פה לאוייב שיש להרגיעו. המיינד נחוץ לנו מאד כדי ללמוד ולקלוט מידע לעבדו לקונספטים לצורך ביצוע עבודה שיכלית. הבעיה היחידה עם המיינד היא שאנו נותנים לא ''סמכות החלטה'' מה שאינו מתאים לו כלל. המיינד מפחיד אותנו כי איבדנו את הקשר עם האינסטינקט והאינטואיציה וקשה לנו לתת להם את הסמכות הטיבעית לקבלת החלטות. מדיטציה תפקידה אינו להרגיע את המיינד אלא לאפשר לנו לא להזדהות איתה. זאת הסיבה לאכזבה של כותב המאמר כאשר אחרי מדיטציה הוא רואה שהמיינד ממשיך לפעול כמו קודם. החדשות הרעות: אין אפשרות להשתלט על המיינד לטווח ארוך. החדשות הטובות: אין צורך להשתלט על המיינד כלל.

    • אהבתי.

      יעל, 10/05/08 03:43

      מאוד אהבתי את תגובתך.
      בכל זאת יש משהו בזה שצריך להיזהר מהמיינד, אבל זה נכון שעם האינסטינקטים שלנו הכל פועל מושלם.
      הגוף שלנו ואנחנו מושלמים.
      הבעיה מתחילה עם זה שהיום מקדשים את המינד והאינסטינקטים נחשבים נחותים, למשל על ידי המדע ששולט בתרבות המערבית במאות האחרונות. לרוב האנשים היום אין ציר שלם. לא יודעת אם זה קשור אבל האינסטינקים שלי אומרים לי שכן;)

      • אין להזהר מהמיינד

        יוסף.ש, 10/05/08 08:34

        המיינד מציג לנו את ההתניות שצברנו מאז שנולדנו (ואפילו לפני זה בבתן אימנו). עירנות לאינסטינקטים ולאינטואיציה שמדברת אלינו כל הזמן מהגוף, מספיקה כדי לראות את מה שהמיינד מביא בלי להיות מושפע מההתניות. אם תשבי לרגע בשקט ותשאלי את עצמך: ''האם אני קיימת'', תשובתך תהיה תמיד ''כן''. ואז תבדקי מי אמר את ה''כן'' ותראי שזה לא המיינד. ואז ממקום זה תתבונני על המחשבות ותראי שהם לא את. תרגול פשוט זה מידי פעם מספיק כדי להשתחרר מהמיינד בלי להלחם בו.
        עדיף לעשות את התרגול עם מורה מיומן אבל גם לבד זה עובד כאשר יש סבלנות.

    • ובלי קשר, אני אוהבת את המאמרים של ארז שמיר. (ל''ת)

      יעל, 10/05/08 03:44

      • אהבה ודעה

        יוסף.ש., 10/05/08 08:36

        ללא קשר לדיעה שלי או שלך על הכתבה, אנו פשוט אוהבים את ארז כי המאמרים שלו מעמיקים ויש בהם משהו מהלב.

  • 8.

    אתה שם לעצמך רגל

    אור בן ארי, 09/05/08 22:11

    מצד אחד אתה יוצא כנגד מה שאתה מכנה המוח הקונספטואלי אך מצד שני אתה כותב מאמר שלם מלא בקונספטים המובילים לקונספט האולטיבמטיבי, החוזר במאמריך פעמים רבות, המדבר על מדיטציה/שחרור/אי עשייה/אי שאיפה וכדומה.

    מה שבעצם מוביל לקונספט שהאדם צריך קונספטים על מנת לנתב את חייו לאן שהוא (אחרת הוא פשוט נסחף בזרם) בין אם זה שאיפה להישגים או שאיפה לאי שאיפה. ללא הקונספט המנחה לא היית תופס את עצמך לפתע נסחף ולא היית יודע לכוונן את עצמך מחדש לנתיב הנכסף.

    לסיום, גם הפיסקה האחרונה המתיימרת להיות הקונספט האולטימבטיבי היא עדיין קונספט היכול להתגלות ביום מן הימים כקונספט חלקי או מוטעה שכן המוח שניתן לנו הוא המכונה המופלאה והמשוכללת ביותר הקיימת על פני האדמה וכמו מחשב העל החזק והמשוכלל ביותר ללא התוכנה המתאימה הוא לא יותר מעוד גרוטאה.



    .

    • בא נבדוק

      יוסף.ש., 10/05/08 08:44

      זה נכון שבכתבה יש קונספטים ובלי קונספטים קשה לתקשר. אבל מי אמר שכאשר נוותר על הקונספטים יקרה לנו משהו רע? הרי כל הדרך הרוחנית היא להסחף עם הזרם ולא לפחד בגלל אמון פנימי (לא אמונה)?
      והדימוי למחשב, הגוף הוא החומרה והמיינד הראקטיבי הוא הוירוס שבתוכנה, התוכנה האמיתית היא מערכת ההפעלה המושלמת שקבלנו (לפני שהוירוס נכנס) שמאפשרת להגיע להחלטות נכונות ללא המיינד הראקטיבי אלא ע''י קליטת נתונים דרך החושים, עיבודם במוח והתיחסות לתוצאות העיבוד (המוח האקטיבי) כהמלצה בלבד! המחליט הסופי הוא האני האמיתי שהוא מעבר לחומרה ולתוכנה.

  • 7.

    מדיטציה הטרנסנדנטלית היא המזון החיוני להמשך קיום הנפש/המוח

    ליאור התל אביבי, 09/05/08 19:08

    תיאור השדא הוא נהדר וכמו שאנחנו זקוקים למזון אורגאני בכדי לחיות כך המוח זקוק למדיטציה בכדי לנשום ולחיות.

    • האומנם?

      בודק טכניקות, 10/05/08 00:02

      תבדוק עם המדיטציה שאתה עושה באמת משנה את התכנים של המיינד שלך? האם אותם גירויים שגורמים לך לכעוס כבר לא עושים זאת כשאתה בזמן ללא מדיטציה, האם היכולת שלך לאהוב את מה שנקלע לדרכך גדלה עם התרגול, או שאתה מחפש מצבים יותר טובים כדי להרגיש טוב?

  • 6.

    הבעיה היא קונספטואלית אקסטנציאלית

    ולא מתודולוגית, 09/05/08 16:50

    הפגם המתדולוגי במאמר הוא בדגש העודף שהוא שם על ההיבטים האיזוטריים של ההתייחסות הדה-קונסטרקטיבית לתוכן הפילומוגרפי עצמו ולא מתייחס להסברים פרסמוניים יותר שיוכלו להכיל גם גישות אפיגרפיות ופסאודו אפיגרפיות.
    לכן, המאמר הזה הוא קשקוש.

    • אתה קשקוש בעצמך, פסאודו אפיגרפי שכמוך

      פולקי, 10/05/08 06:42

      מבחינה אנושית ורגשית, המאמר הזה בהחלט פותח צוהר לאלה מאתנו שלא ממש משוכנעים בכוחו של המוח הקונספטואלי לגרום לנו נזק אמיתי שלא קשור למציאות. לא הכל ניתן להיראות כמתודולוגי בחיים, אפיגרפי או פרסמוני או נשפט על ידיהם בכלים תיאורטיים, ובדרך פלצנית כפי שאתה מציג זאת. על כן חמוד, אל נא תתן למוח שלך לגרום לך להסתנוור ממלים ארוכות שהכנסת איכשהו לסיסטם שלך ממאמרים תיאורטיים מדי: החיים הם לא רק קונספט, ומאמרים ואמירות אפשר גם לשפוט או לא לשפוט כלל אלא לחוות דרכם תובנות קטנות, מבלי לקנספט אותם, להחליט אם הם טובים או מקושקשים, ולתת למלים להיות גדולות מהחיים, אבל קטנות מההגיון הקטן והפשוט שעדיין עובד אצל אלה מאתנו שלא מוכרחים להיות בתחרות עם כל מה שזז, קפיש?

  • 5.

    Neturey Karta

    MoisheFerzalach, 09/05/08 14:37

    The end of Zionism=Sholem

  • 4.

    אהבתי את המאמר, אבל לא מסכים עם המסקנות

    אורי, 09/05/08 13:08

    לעניות דעתי המשיכה לתכנים שליליים הוא נסיון של הגוףנפש להתמודד עם טראומות מהעבר (במובן הרחב של המילה טראומה), למצוא את הביטוי הסמלי שיאפשר למערכת כולה להשתחרר מפחד או כאב ישן. בגלל חוסר המודעות שלנו לתהליכים העדינים האלה, התוצאה של חשיפה לתכנים קשים היא בדרך כלל הפוכה - רה-טראומטיזציה, יצירה של טראומה חדשה על גבי זו הישנה, והגדלת המידה הכללית של הסבל. ועכשיו גם הטראומה החדשה מחפשת פורקן דרך חשיפה לתכנים קשים עוד יותר.... והמעגל ממשיך. זו אחת המחלות הבולטות של התרבות המערבית בעיניי.

    • טראומות והשתחררות ממעגל הטראומה

      יוסף.ש., 10/05/08 00:11

      מתרגלי מדיטציה מקוים שבעזרת הטכניקות שלהם הם פשוט ינטרלו את הטראומות כמו שמוחקים וירוס מהמחשב. הטראומות משפיעות עלינו כאשר הם עולות מהזיכרון בגלל האינטרפרטציה שיש לנו למאורעות העבר. כאשר אנו מאפשרים לטראומות לעלות כמו שהם ביודענו שזה רק עוד סרט שמגיע מהעבר, ההשפעה תהיה בדיוק כמו שיש לנו מסרט קולנוע עם אותו סיפור, זה מאד מרגש מפחיד ומזעזע, אבל כאשר האורות בקולנוע נדלקים (גל הזיכרון חלף), החוייה אינה נשארת חקוקה והיא נעלמת תוך זמן ולא יוצרת טראומה נוספת. כדי להגיע למצב זה יש לחפש את מי שמתבונן בסרט ואינו חלק ממנו.

      • ליוסף ש.

        ליוסף ש., 10/05/08 12:00

        חשבתי כמוך אבל כעת אינני בטוחה שמה שאתה מתאר נותן תמונה מלאה. טראומות עולות מהזכרון בעקבות טריגר, הטריגר הוא נסיבתי ולרוב מגיע בשיקוף דרך מפגש עם אדם או מקום או סיטואצית חיים. כשטראומה עולה למודעות, מלבד החויה התפיסתית הסובייקטיבית משתחרר גם המטען האנרגטי ומשפיע על הסביבה . אצל מי שרגיש לאנרגיה הזו או נושא בעצמו זרעים קרמטיים של טראומה במבנה דומה\\קשור- השחרור הזה בעצמו נהיה טריגר, מה שיוצר גלים ריאקטביים נוספים (מכיר את הקהל במשחקי אצטדיון ''עושים גל'' ביחד?). לכן מה שבתאוריה היה יכול להיות סרט בצפייה פרטית או פעולה מופנמת למדי של ריפוי הופך לערב רב של גלי זכרון על רקע רמות מודעות שונות, כוונות הבנות ומטרות שונות, מטעני אנרגיה, השלכות ועשייה סמסקארית קולקטיבית.
        אני לא יודעת אם התבוננות פאסיבית מהעצמי למיינד זה מספיק בשביל לשחרר מטענים טראומטיים. זה מאפשר חלל וגישה שפויה אבל על עצמי אני מגלה את הצורך הנוסף בהבנה וכוונה ונכונות להניח לעבר ולא להניח לו להשתחזר. להיות נוכח בתוך הנפש, ולא רק לצידה במרחק בטוח. ייתכן כמובן שזו טעות של קוצר הבנה, חוסר בשלות, היתפסות בקרמה וכדומה, אבל אולי גם צורך התפתחותי אישי, ובנתיים עושה רושם שהפוטנציאל לטראומות חדשות ו\\או משתחזרות קיים ושריר

    • לאורי

      אדוה, 18/04/09 23:37

      מאוד התחברתי למה שרשמת, בעיקר מתוך ניסיון

  • 3.

    אהבתי

    ישראל, 09/05/08 13:02

    ובעצם מביא את הפרדוקס: אם אני לא חושב איך אני יודע זאת, כי ברגע שהמודעות לזה שאני לא חושב קיימת
    אזי אני חושב...
    רק ברגע ההתעוררות אני יכול לקיים משהו שהוא גם לחשוב וגם לא לחשוב.
    משהו כמו התעוררות מחלום, אני גם שם וגם רואה את עצמי מהצד.
    שבת שלום.

  • 2.

    המוח הקוספטואלי הוא לא אוייב

    א, 09/05/08 12:52

    ארז יקר, כאשר אתה מתאר את המצב התודעתי הקונספטואלי ככזה המשתלט ,אגרסיבי וכפייתי ,הרי שגם אתה משמר איזו דואליות של טוב ורע, נכון ולא נכון, בריא ולא בריא ונופל באותה המלכודת בדיוק.
    יש מצבי תודעה שונים(ואני ממש לא מסכימה עם הנפרדות שאתה מציג בתוך המערכת הפנימית בה המוח נפרד מהעצמי ודואג רק לעצמו) והלימוד האמיתי הוא איך לנוע ביניהם ממקום של בחירה ודיוק מתבקש .

    • ל-א'

      ארז, 09/05/08 13:32

      לא' הדואלי, ובטח ובטח כאשר אנו מנסים לתקשר האחד עם השני אנו נאלצים לעשות שימוש במונחים דואלים. הרי בעצם זה ש''אני'' כותב ''לך'' כבר יש דואליות מסוהיקרה,

      תודה על תגובתך. נכון שבמאמרי אני מדבר במונחים דואלים, אבל כל עוד לא הגענו להארה מוחלטת אנו עדיין חיים בעולםימת.

      אהבתי את ההגדרה שלך של תנועה בין מצבי תודעה מתוך בחירה ודיוק, אם כי תמיד נשאלת השאלה מישהו הבוחר?

      • מא' הדואלי והלא דואלי.

        א, 09/05/08 14:48

        אני חושבת שיש סוגים שונים של תקשורת, והיא לא תמיד מחייבת דואליות (גם אם המונחים דואליים), זה טמון בכוונה שנושאת בתוכה. אבל לא בזה העניין.
        העניין הוא שלא ניתן להתחמק מהקוספטואליות, כל עוד התודעה שרויה עדיין גם ברובד הפיזי .ובתוך הדואליות הזו, בוודאי שניתן לייצר ולבחור רגעי חסד אחרים לגמרי. ומי עושה זאת? פחות מעניין בעיניי ומידיי פילוסופי. מה שחשוב בעיניי הוא ללמוד איך להוות את המצב בתודעתי האחר(הלא קוספטואלי) ולפתח גמישות תודעתית. ממליצה לקרוא בהקשר הזה את ''סוד השיח'' של מרטין בובר.

  • 1.

    Cogito ergo sum (I think therefore I am)

    Hollander, 09/05/08 10:56

    A famous saying by Descartes has brought to the attnetion of the world that the only thing we can know about the world is our existance. But if I think not, am I not? Meaning, maybe the reason we cannot stop thinking is because then we would stop existing.
    If you do believe in the brain/mind duality, then probably meditation, by way of detaching yourself from the outside world, will quite the stressing brain and calm the mind. However, is it really possible to exclude the world completely? Perception is a passive action, and we cannot stop ourselves from perception completely. Therefore, the next best thing we can do is look for a relaxing perception rather then a fearful perception.
    And may I just say, I am not a horror fan at all, so your generalising theory on the brain trying to scare all humans is not true.

    • Cogito , ergo sum

      Jaqueline, 09/05/08 13:33

      This addage was coined rightly by Descartes and refers to his audiences .Should you know that late Pavaroti said once :Canto ergo sum !! (I sing therefore I am) .A dance lover would have said :(Salto ,ergo sum ) and a sportive :(exerceo, ergo sum )etc..etc... Cogito is not universal !!!!!!!!!! i
      What many would certainly will agree with ; is :'' BATTUERO , ergo sum ) Aslong ,As I can perform lovemaking,therefore ,I am

      • Damned right !!

        Mauricio, 09/05/08 14:11

        I go for retirement (lecturer) and I 'm going mad thinking I shall not teach anymore ! For me :Teaching is existing
        Doceo :ergo sum
        Gracias por su clarificacion

      • feces tauri (ל''ת)

        Caco ergo sum, 09/05/08 20:48

        • אתה אוהב אולי :אורו - סקטו ? Feces tauri

          אחמד, 10/05/08 14:25

          גם אני !! רק כשאני אקטיבי