• 37.

    הכתבה הזו עושה עוול גדול לשיטה יפיפיה

    לומדת, 18/04/13 18:13

    ברור לחלוטין שלכותב הכתבה פשוט אין מושג קלוש על שיטת ימימה. אי אפשר לנתח מהצד במבט מזלזל וציני את השיטה היפה הזו. רק הגישה שלו הפוכה לחלוטין מכל מהות העניין, ולכן הכתבה לא רלוונטית בשום צורה. מי שמתעניין בנושא שילך לשיעור ולא יקרא שטויות כאלה

    IP: 109.65.125.98דווח על תגובה זו

  • 36.

    ''מסחור שיטת ימימה''

    חלי, 22/11/09 20:44

    מאוד חבל שכל התורה היקרה הזו הפכה להיות ''מסחרה'' . מעולם ימימה לא הסמיכה תלמידים אלא אמרה: כל מי שלמד ועשה דרך יכול ללמד ומי שלא - לא. אז אולי מספיק עם כל השרלטנות והפסיקו להסמיך מורים מטעמכם ואל תפסלו אנשים שלמדו ועשו דרך כדברי ימימה. כי אם כך אתם נוהגים אז איפה תורת ימימה?
    אתם פוגעים במורשת ימימה וחבל

    IP: 89.139.49.20דווח על תגובה זו

  • 35.

    עישון

    א, 13/04/09 00:45

    חח..הקבוצה של המעשנים ...איזה קורעים
    עאלק 'תובנות+עישון'...
    גזורים היטב אתם.

    IP: 89.138.111.254דווח על תגובה זו

  • 34.

    איפה???

    שירה, 02/02/09 22:10

    הסתקרנתי. מישהו יודע איפה אפשר לשמוע הרצאות באזור ר''ג-ת''א

    IP: 84.228.62.88

  • 33.

    הכתבה לא משוחדת לדעתי

    לומדת74, 02/08/08 01:31

    אך קשה מאד להסביר מה היא חשיבה הכרתית...

    אני חושבת שהיה נסיון לתת תמונת מצב של לימודי ימימה בארץ. ההמצאות לגבי ימימה הן פשוט תוצאה של תלמידים נלהבים במיוחד עם דמיון מפותח ואהבה לרכילות והגזמה.

    אישית אני לא אוהבת שיש נטייה לקשר בין ימימה לדת. אני למדתי אצל מורה חרדית שמעולם לא ניסתה להכניס אלמנטים דתיים לעניין ומעולם לא ניסתה לדבר על ימימה עצמה. רק על החומר.

    בנוסף תלמידות שרוצות לספר על עצמן בפרטי פרטים הן נטל בלתי נפרד מהשיעור. הן לא מהוות את הרוב. כך זה בכל חלקי האוכלוסיה. הרוב המתון לא זוכה לייצוג נאות. רק הקיצוניים.

    לימודי ימימה נותנים לתלמידים גושפנקא לאהוב את עצמם - ומה שלא מצליחים לאהוב אז לקבל, ומה שקשה לקבל אז להסכים שכרגע קשה לקבל אבל זה בסדר. ומתוך התקרבות איטית לאהבה עצמית, החוסרים הופכים קלים ונעלמים. ימימה מלמדת לא לשקול את המיותר, אלא לשקול רק את הטוב שקיים ועם הזמן מגלים שהטוב גדל והמיותר הולך ומתמוסס.

    אני אישית מצאתי שזה שקול לכיבוי של השאלטר של החשמל לפני שמתעסקים עם מכשירים בבית. ימימה מלמדת אותנו שאנחנו קודם כל בסדר ושהכל טוב, ואח''כ אנחנו יכולים להתבונן בעצמנו בצורה שפחות מסכנת את תחושת הזכאות לקיום והחיות שלנו. יש לנו לגיטימציה להיות פה. נולדנו טובים. זו לא אשמתנו ואנחנו יכולים לתקן את מה שקלקלו אחרים... העולם טוב יותר ממה שהיה לפני הלימודים האלה.

    אני מוצאת את החומר מציל נפשות. כאבים וחוסרים של שנים נרפאו בי עם ההעמקה בחומר. והדיוק הוא חלק חשוב מזה. לדעת למה רוצים יותר מדי לתת או לקבל או להיראות או להתחבא ולמצוא את המידה הנכונה. בזה היא דומה מאד לבודהיזם אבל היא מסבירה טוב יותר :)

    IP: 81.99.41.249דווח על תגובה זו

    • כתבה לא משוחדת

      מתענינת, 18/06/09 16:24

      שלום ללומדת 74

      מאוד הייתי רוצה לדעת מה שם המורה שאצלה למדת ןאיפה נמצא המקום ,כי נראה לי שרוח הדברים בכיתה שלכם מאוד תתאים לי לא לקשר את הלימוד לדת וגם לא לשמוע תלמידות שרוצות לספר על עצמן בפרטי פרטים כי זה נראה לי רק מפריע

      IP: 192.117.128.57 דווח על תגובה זו

    • אהבתי - דומה לבודהיזם אבל היא מסבירה טוב יותר :) (ל''ת)

      , 12/12/15 02:08


      IP: 46.121.46.44 דווח על תגובה זו

  • 32.

    לאברי גלעד המוקיון לא תעזור לא ימימה ולא

    ירין, 08/07/08 22:00

    נעליים הוא ננס אנושי צרחן ,המוני ,שיש לו צורך נואש שיראו אותו בטלויזיה די נמאסתה אברי גלעד ..................................אל תדבק לי בתודעה

    IP: 79.178.255.170דווח על תגובה זו

  • 31.

    היה בה כל כך הרבה רחמים, כשכאב היא

    דבורה, 11/05/08 23:20

    כאבה את הכאב שלי יותר ממה שאני יכולתי לכאוב אותו. טמירה ונעלמה, רב חן ורבת הוד, חריפה ומלאת שמחת חיים.

    IP: 62.219.107.20דווח על תגובה זו

  • 30.

    האנשים שבאו לימימה ייצגו את כל קשת הציבור בארץ, כלל וכלל לא היה להם

    הוריה, 11/05/08 23:17

    לבוש אופייני, ומלבד כשלושה בעלי קסקט לא נראה הקסקט במכון. היו שם חרדים, כיפות סרוגות, חרדלים, חילוניים, מסורתיים, אקדמאיים, פשוטי עם, ילדים, צעירים, מבוגרים וזקנים. את כולם אהבה ימימה. בכולם ראתה את המיוחד, את אותו חלק שצמא אל הטוב ולפעמים מרגיש כלוא בתוך הקליפות, בתוך השריון, בעומק הלב ולא מצליח לבקוע.ימימה הושיטה יד עוזרת אל החלק הזה ויחד עזרה לו לצמוח.

    IP: 62.219.107.20דווח על תגובה זו

  • 29.

    עידית סרנה היתה אמנם מזכירתה האישית של ימימה במשך שנים רבות. גיל

    רחל, 11/05/08 23:10

    היה מזכירה של ימימה לתקופה מסוימת ואכן היה תלמיד קרוב של ימימה. שניהם אנשים יקרים שהתפתחו מאוד בעזרת הלימוד אצל ימימה. כל אחד ומעלותיו.

    IP: 62.219.107.20דווח על תגובה זו

    • ''מסחור שיטת ימימה''

      חלי, 22/11/09 20:50

      יקירה שיטת ימימה נועדה לכולם, ואין מציאות כזו שאנשים מסמכים מורים, הצדקת ימימה אמרה ''מי שלמד ועשה דרך יכול ללמד, ומי שלא - לא. אז אין שום מכון שמסמיך מורים, הכל עניין של כסף על כל תלמיד מקבלים אחוזים אז אנא מכם אל תהרסו את התורה הנהדרת שהשאירה אחריה ימימה, והתחילו להוריד עומסים.

      IP: 89.139.49.20 דווח על תגובה זו

  • 28.

    ימימה

    לומדת, 08/05/08 11:05

    מדהימה אותי אי היכולת של הכותב לקבל ולהסכים, שבאמת ובתמים אין לו שום מידע על ימימה זצ''ל. הכתבה עמוסה בהשערות ובניסיון לדלות מידע רכילותי מפה ומשם ללא הצלחה. מצער העיסוק האובססיבי בטפל. והניסיון להשחיר לימוד שמוכיח יום יום ודקה דקה את יעילותו ופעולתו הטובה בחיי ובחיי רבים אחרים.

    IP: 77.126.101.13דווח על תגובה זו

  • 27.

    עוד אישה

    כוכבה, 08/05/08 09:07

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/726/701.html

    IP: 84.109.71.155דווח על תגובה זו

  • 26.

    למה לא כתבתם כלום על הסירופ מייפל המדהים שהיא הייתה עושה?

    מי פלא, 05/05/08 10:05

    דודה ימימה הייתה מחורה רוחנית גדגולה,א בל את הכסף היא עשתה מסירופ המייפל המטופלא שלה, ששווק בחו''ל תחת השם Aunt Jemima.
    שימו לב שבתמונות הן מאד דומות.

    IP: 62.219.129.174דווח על תגובה זו

  • 25.

    עוד בלבול שכל יהודי

    אני, 03/05/08 14:19

    ''ימימה'' הזו הגבילה את ''לימודיה'' ליהודים בלבד, והחזיקה בעמדה של''גויים'' אין נשמה.

    בלי קשר לדברים חכמים שאולי נפלטו לה (כמו שיכול לקרות לכל אדם מדי פעם), ההנחה הבסיסית הזו בלבד - ההפרדה המהותית בין נשמות של יהודים לגויים, מראה שכל התורה המגוחכת שלה היא שטות מוחלטת, במקרה הטוב, ומרושעת, במקרה הרע.

    IP: 217.132.15.56דווח על תגובה זו

    • טיפש!

      רן, 04/05/08 01:33

      טיפש!

      IP: 213.151.42.156 דווח על תגובה זו

      • מה זה התגובה הזו שלך?

        הילה, 04/05/08 10:33

        מה זה התגובה הזו שלך?
        אתה לא מסכים איתו אז הוא טיפש?את זה למדת אולי אצל ימימה?
        אם אכן אלו הם פני הדברים, כמו שהוא כותב, .אזי, זה חמור עד מאד.
        אלוהים לא עושה הבדל בין ילדיו, אלא, רק הם עצמם. ומאחר וזה כך הם רחוקים ומפורדים זה מזה וממנו. אשמח אם מישהו יעזור לי לקבל מידע, . אשמח לדעת אם יש סימוכין למה שהמגיב אמר. אם זה נכון, כל תורתה מבוססת על טעות והסחת דעת מסוכנת מאד. מפחידה.

        IP: 79.180.158.43 דווח על תגובה זו

        • למה ללבות משהוא שאין לך כל ידע עליו? (ל''ת)

          ?, 04/05/08 17:24


          IP: 62.90.5.205 דווח על תגובה זו

        • זה נכון מאוד

          נכון ועצוב, 05/05/08 11:23

          היא סירבה ללמד גויים וטענה שאין להם נשמות. פשוט כך.

          IP: 217.132.15.56 דווח על תגובה זו

          • צריך להבחין בין נפש לנשמה.

            ש''ח, 15/01/09 01:04

            בסלנג שלנו להגיד נשמה זה להתייחס לנפש האנושית המשותפת לכל בנאדם עלי אדמות, מובן שגם לגויים.
            נשמה במובנה הרוחני היא חלק אלוק ממעל, וזו לא המצאה של ימימה שרק ליהודים יש את אותו החלק, גם הכוזרי כותב שליהודי יש נשמה שמבדילה אותו מהותית, ולא כמותית מגוי. משמעות העניין שיהודי מסוגל לקבל נבואה. מאז חורבן ביהמ''ק בטלה נבואה ולכן אין לנו מושג בתפיסת ההבדל המהותי הזה בין גוי ליהודי.
            וחבל אם זה נשמע למישהו גזעני במובן השלילי.
            גזענות זה לא דבר רע אם זה מקנה לך יותר חובות מזכויות (בניגוד להיטלר ימ''ש)
            ותראו לי עם שחייב יותר מ-613 מצוות,
            ועם שסבל ונרדף יותר מהעם היהודי לאורך שנות ההיסטוריה הרבות שלו...
            אז לא להיעלב בשם הגויים. יש להם נפש, אבל מה לעשות, זו לא נשמה...

            IP: 89.139.202.46 דווח על תגובה זו

      • חכם! (ל''ת)

        Not, 04/05/08 13:35


        IP: 217.132.15.56 דווח על תגובה זו

      • אולי הוא עוד מתגרה מצוי שהגיע אל סיפוקו? (ל''ת)

        ?, 04/05/08 17:23


        IP: 62.90.5.205 דווח על תגובה זו

      • רן, אתה יהודי במקרה? (ל''ת)

        גם יהודי, 05/05/08 10:02


        IP: 62.219.129.174 דווח על תגובה זו

    • יהודי וגוי - לא אותו הדבר

      יהודית, 25/01/09 22:29

      הבנה פשוטה של מציאות זו מחייבת את כולנו לאמת אבסלוטית. וכמה שזה קשה למי שרוצה כל כך להיות ככל הגויים

      IP: 79.182.120.224 דווח על תגובה זו

  • 24.

    הכתבה מתעסקת בטפל השולי ביותר

    תמר, 29/04/08 22:58

    ולא בעיקר. כלל לא התקרב מחבר הכתבה אל המהות האמיתית של השיטה. לא יזיק לו למחבר ללמוד את שיטת ימימה ואז ידע בעצמו על עצמו כי ''כשרונו'' מבוזבז עקב התעסקותו בהטלת ספק וזלזול.
    חבל.

    IP: 89.138.63.223דווח על תגובה זו

    • הם באמת התעסקו לא בשיטת ימימה אלא בימימה עצמה. לא פלא שהכתבה (ל''ת)

      מלאה תולעים, 30/04/08 08:54


      IP: 77.125.78.119 דווח על תגובה זו

      • אי אפשר להפריד בין ימימה לשיטתה

        ב', 30/04/08 14:41

        וכל מי שמבין באנרגיות, יודע את זה.
        כמו שאי אפשר להפריד בין לימוד לבין המלמד של אותו לימוד.

        IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

        • אם אי אפשר להפריד, אז צריך לקבור את השיטה יחד עם משתיטטה

          איכסוויסנישסט, 01/05/08 12:27

          למה שהעולם יהיה מלא בשיטות של אנשים מתים רק כי יותר קל לשמור על שיטות מאשר על אנשים. שהשיטות ייקברו יחד עם האנשים שהמציאו אותן ולא ימלאו את העולם ולא יאפשרו לאנשים חיים לגלות שיטות משל עצמם ולהיות הם עצמם, אלא להיות עבדים לשיטה של מישהי שכבר מתה מזמן.

          כמה שיטות כבר אפשר להמציא בכלל?
          לא הרבה. אבל לשמור על שיטות שכבר המציאו - זה לא בעיה, לא בעיה לשכפל שיטות שכבר קיימות. לא משנה כמה מת מי שהמציא אותן כי הוא לא חי בזמן שעוד מעט יגיע עלינו לטובה שבו אפשר יהיה לשכפל את ימימה עצמה. איזה אושר זה יהיה. במקום שהיא תאלץ לחלק את שיטתה למורות אהבליות שלא מבינות בדיוק בדיוק מה שרצתה בהוד רוממותה להגיד - היא בעצמה תשוכפל, ותוכל ללמד 6 כיתות במקביל! ובכל אחת מהן ילמד אברי גלעד משוכפל במקביל גם כן.

          IP: 77.125.73.31 דווח על תגובה זו

          • אני מכירה שיטה יותר יעילה משיכפול (ל''ת)

            סמביוזה, 01/05/08 15:19


            IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

          • גדול :) (ל''ת)

            , 12/12/15 02:12


            IP: 46.121.46.44 דווח על תגובה זו

    • אם לא נטיל ספק... לאן נגיע??? (ל''ת)

      אלה, 21/12/08 00:59


      IP: 77.127.146.120 דווח על תגובה זו

  • 23.

    אישה מופלאה ומורה בחסד. (ל''ת)

    מיה, 29/04/08 17:36


    IP: 77.127.64.210דווח על תגובה זו

  • 22.

    שיטה עדינה ומדוייקת להפליא

    יעל, 29/04/08 13:46

    התחלתי ללמוד לפני מספר חודשים אצל תלמידה של ימימה, שושנה פריד, במרכז ''מודעות'' בנווה צדק.
    השיטה הזאת פשוט משנה חיים. כבר בשיעור הראשון הרגשתי שיש כאן משהו שונה. בפעם הראשונה בחיים שלי משהו עקף את השכל שלי והגיע ללב ליבם של נימי רגשותיי וליבי (אף פסיכולוג או מטפל אלטרנטיבי לא הצליח לגעת בי כל כך עמוק, נהפוך הוא - שילמתי להם הרבה כסף כדי לסבן אותם וכדי שירגישו שהם מתקדמים :-) ).
    לא מכירה את ימימה ולא את כל הידוענים שלומדים או למדו אצלה אבל נראה לי שחלק מההצלחה המדהימה של השיעורים האלה אצל הבנות האחרות ואצלי היא הניקיון של המורה והדיוק שלה. ניקיון ודיוק!
    בקיצור, שיטה מדהימה ואני ממליצה עליה מקרב לב לכל מיש רוצה לעשות שינוי אמיתי בחיים שלו ולהיות יותר קרוב לעצמו, למי שהוא באמת.

    IP: 79.182.182.2דווח על תגובה זו

    • כמה טפשות בנות ישראל

      אמיר קוסטריצה, 01/09/08 18:52

      ניקיון ודיוק עאללק
      בנות ישראל הפתיות שהולכות שבי אחר מניפולטורים כאלה שמחזיקים בכן כבנות ערובה כולאים וכולאות את נפשותיכן האבודה .
      בנות ונשים אבודות ומפוחדות ממשיכות ליפול לתוך החור הזה שנקרא אצלן ' הארה ' ורוחניות .
      חופש המחשבה ניתן לחכמים !

      IP: 77.125.84.141 דווח על תגובה זו

      • האימן בישראל

        מישלאמכיר את תנועת האימן בישראל לא מבין מהחיים שלו, 24/02/09 15:02

        מי שלא מכיר את תנועת האימן בישראל כולל אברי המלומד אין לו תוכן אמיתי בחיים

        IP: 85.159.160.204 דווח על תגובה זו

  • 21.

    לימודי ימימה -הם דרך , תפיסה ולא פסיכולוגיה!!!

    א.א, 29/04/08 09:35

    אני טעמתי מזה והכתבה פשוט מתעתעת עד כדי שלא ברור מה באה לומר בעד או נגד ??
    כמו עוד קורס שאתה לוקח כדי להבין את הנפש שלך, של הסובבים יש כאלה שדרוש להם זמן קצר וכאלה יותר .ולנו כעם מורד , מתגונן , שנלחם על חייו זאת שהשרדות היא בעורכיו לא יזיק לנו לטעום טעימות קטנות של הבנה, מרככת , מעדנת , מקבלת ,סלחנית ,לא רק במצבי מצוקה סתם כך ביום של חול בתור ל-.. בנסיעה-.. בכל סיטואציה אפשרית שמחייכת לך את היום במקום לחרבן לך את החיים ...

    IP: 83.130.41.113דווח על תגובה זו

  • 20.

    לימודי ימימה -הם דרך , תפיסה ולא פסיכולוגיה!!!

    א.א, 29/04/08 09:33

    אני טעמתי מזה והכתבה פשוט מתעתעת עד כדי שלא ברור מה באה לומר בעד או נגד ??
    כמו עוד קורס שאתה לוקח כדי להבין את הנפש שלך, של הסובבים יש כאלה שדרוש להם זמן קצר וכאלה יותר .ולנו כעם מורד , מתגונן , שנלחם על חייו זאת שהשרדות היא בעורכיו לא יזיק לנו לטעום טעימות קטנות של הבנה, מרככת , מעדנת , מקבלת ,סלחנית ,לא רק במצבי מצוקה סתם כך ביום של חול בתור ל-.. בנסיעה-.. בכל סיטואציה אפשרית שמחייכת לך את היום במקום לחרבן לך את החיים ...

    IP: 83.130.41.113דווח על תגובה זו

  • 19.

    הכתבה מרושעת. מחפשת את הליכלוך מתחת לאדמה

    יעל, 29/04/08 01:57

    פשוט לא יאמן. כמה שהכותבים התאמצו למצוא משהו ללכלך. בתור בחורה שלימודי ימימה שינו את חייה לטובה. בתור אדם מדוכא ועצוב שהפך שמח וחיוני מלימודי ימימה וכך גם רבות מחברותי וידידי אני מרשה לעצמי להעיד , לא ראיתי בדל מכל מה שכתוב. התרשמתי שזו בעיקר ציניות לשמה שלצערי מאפיינת רבים מן הכותבים במעריב, מישהו חושב שזה מה שאנשים רוצים לקרוא: זבל וליכלוכים על אנשים טהורים, ועם גם סלבס מעורבים ]ה אז על אחת כמה וכמה .. הילולה וחינגה נסתובבה כל היום. אני חושבת שקהל הקוראים קצת יותר אינטליגנטי מזה ומקווה שלא יקבלו את הדברים כתורה מסיני. הכותבים מעולם לא למדו, ורואים את זה . אין להם מושג על מה מדובר. נכנסו לשיעור אחד ובחרו לראות את מה שמראת תכננו לראות.. כל כך עצוב איך אפשר להציג אפילו את הדבר היפה ביותר: אנשים שעובדים על עצמם להשתפר להיות שמחים וטובים יותר, כנלעג.. אין לי מה לומר להם מלבד איחול, שאלוהים יעזור להם להינצל מהציניות ולגלות קצת רגש טוב כלפי העולם הזה והאנשים שחיים בו. כמו שהם עכשיו , בוחרים לראות את הרע בכל דבר, אני פשוט מרחמת עליהם.איזה חיים מבאסים לחיות כך!

    IP: 85.250.118.236דווח על תגובה זו

  • 18.

    למדתי, זה מצויין, דעו...

    גלעד, 29/04/08 00:21

    שיש כתבות רצניות מזו ברשת.הרבה יותר קונקרטיות. בכל אופן אני הסתפקתי בנתיים בשלושה חודשי לימוד. הרושם שלי היה שזה נקי מאוד, מתאים ל''מיינד'' היהודי, ושלם יותר מהבודהיזם. יחד עם זאת הם לא שוללים שום דבר אחר. יפה מאוד.

    IP: 79.182.102.114דווח על תגובה זו

    • היהדות אף פעם לא שללה אף אחד, זה לא חדש. אבל בכל זאת הגיע הזמן

      שירן, 29/04/08 03:16

      שכולם כבר ידעו את זה. לא צריך ליסוע להודו ונפאל כדי לחפש את הרוח, פה זה הדבר האמיתי.

      בהצלחה.

      IP: 89.138.19.200 דווח על תגובה זו

  • 17.

    לכותבים - כדאי שתתחילו לדייק

    דנה, 28/04/08 19:02

    לא היה מזיק לכם ללמוד מלימודי ימימה - ה''להטוטנות המילולית...סהרוריות...טשטוש'' הם שלכם, וגרוע מזה, הציניות.
    אין זאת כי כתבה מסולפת זו היא הדרך שלכם לכסות על הפחד וחוסר היכולת שלכם לנסות ולהיות אנשים טובים יותר - זה הדבר שימימה ולומדיה מנסים באומץ לעשות.

    IP: 194.90.167.208דווח על תגובה זו

  • 16.

    עובדות פשוטות: בעבר היא הייתה מרצה לפסיכולוגיה בסורבון.

    ד, 28/04/08 15:27

    מהכתבה נודף ריח חריף של אנטי. חבל. דוג':'' סימי - שמה הראשון שהסתירה מתלמידיה'' וואו איזו צבועה !! דוג' פשוטה נוספת: למה לכתוב : ''אחרים שמעו שהיתה פסיכיאטרית, פסיכולוגית, מרפאה בחסד. בבליל המיסטי הזה קשה ליצור הפרדה בין כזב ואמת. הדבר היחיד שעולה בבירור הוא כי סיפורים אלה תרמו למיצובה כמנהיגת קבוצה...'' זה היה לפני 10 שנים לא 2000 שנה ! אלו עובדות פשוטות שניתן לאמת בטלפון אחד.

    IP: 10.98.65.166דווח על תגובה זו

    • עובדות פשוטות עוד יותר: לא סורבון ולא סורבט

      סרבן, 05/05/08 10:03

      סימי מבאר שבע לא לימדה בסורבון וגם לא למדה שם.
      על מי אתה עובד?

      IP: 62.219.129.174 דווח על תגובה זו

  • 15.

    נבזות!

    בן, 28/04/08 15:17

    לא היה לבוש ולא קודים אחרים אישה צדקת שהצילה חיים ולא ייחסה לעצמה דבר.
    מילא לשון הרע אבל גם שקרים?
    למה ?!!!

    IP: 84.95.212.168דווח על תגובה זו

  • 14.

    חבל

    ורד, 28/04/08 14:26

    חבל שבחרתם לעסוק בנושא כ''כ מורכב בצורה חסרת רגישות כזו. שוב, מהנטייה לשטחיות שולטת. אני מזהה גם רצון ליצור זילות אצל הקורא ביחס לגישה. כמטפלת מוסמכת וכלומדת במשך 8 השנים האחרונות, אני יכולה לומר שזה עמוק מני ים, ואינסופי. הלימוד מסייע לתקן את הנפש הפצועה, להיבנות מחדש ולהשתחרר מהגנות מיותרות. כל הלומד בסיוע שימוש בסמים, או ערבוב של נשים וגברים, שלא לפי הכללים של ימימה זצ''ל לא יישא ברכה ופרי בעמלו. חבל שבחרתם להציג אנשים שלא הולכים בתלם, והם אינם מייצגים את הכלל.

    IP: 147.237.70.104דווח על תגובה זו

  • 13.

    תזכורת מהבודהיזם

    רשימתNIHI, 28/04/08 12:05

    'אם תפגוש את בודהא בדרך, הרוג אותו'

    IP: 195.212.29.163דווח על תגובה זו

    • לפי מסורת הדזוגצ'ן כולנו בעצם בודהות... (ל''ת)

      והמבין יבין, 28/04/08 22:43


      IP: 84.228.193.155 דווח על תגובה זו

  • 12.

    תודה על הכתבה ועל המידע (ל''ת)

    א.ב., 28/04/08 12:02


    IP: 77.127.204.52דווח על תגובה זו

  • 11.

    מנהיגות וכריזמה

    אלית, 28/04/08 01:12

    כתלמידת השיטה אצל אחת מתלמידותיה של ימימה, מצאתי דברים מדהימים שיצאו מימימה. לפני הלימוד יש הכנה ללימוד. בתהליך ההכנה היא מאפשרת לך לקבל את מגבלות הקיום היום יומי וכיצד לכוון אותו על מנת להפנים וללמוד. כל משפט שלה שמוכתב הוא עולם ומלואו. בל ישתמשו הכותבים בציניות, בביקורתיות, בנסיון לצייר אותה כפי שהיא לא. בואו נקבל אותה כמורה רוחנית שראתה דברים ומשתפת אותנו בהם ובל נחטא למטרה שכן ליבה ונפשה, מוחה וגופה רק רצו לתת כלים להתמודד אמיתי עם החיים ולתת גושפנקא אמיתית לחיפוש האושר הפנימי ואלה לא מילים מתפלצנות אלה מילים כל כך אמיתיות ואני מודה לה על שהיתה ומודה למי ששלח אותי בדרך זו או אחרת ללמוד את משנתה. בואו נקבל דברים באהבה ומספיק עם הביקורתיות והשיפוט המוגזמים.

    IP: 87.70.130.183דווח על תגובה זו

  • 10.

    על המלמדים...

    ריבי, 27/04/08 20:06

    בכתבה עלתה סוגיה מאד חשובה בעניין המלמדים.נושא תמוה שנוגד את עקרונות הלימוד.
    על גדולתה של ימימה אין עוררין, גדולתו של אדם נמדדת דוקא לאחר פטירתו. אם הצליחה לאחד סביב משנתה כ''כ הרבה לומדים, סימן שהיא הניחה יסודות לנושא מאד משמעותי. השינוי שחווים הלומדים, השמחה , האהבה לזולת, קבלת האחר, הם דברים שמאפיינים את עקרונות הלימוד. והם באים לידי ביטוי באופן מובהק אצל הלומדים. אנשים שלומדים משתנים ומשפיעים לטובה על סביבתם.
    הנושא התמוה שנוגד את עקרונות הלימוד, הוא בדיוק חוסר הפירגון בין אלה שלמדו אצלה ומלמדים.
    כאן נשמעות מגוון גרסאות: יש מורות מפרגנות שמצטטות את ימימה שאמרה כי כל לומדת היא גם מלמדת, ומי שמרגישה שיש לה הכלים והרצון להשפיע , שתלמד.
    הלימוד מנחה שאין מלאכה נוגעת בחברתה, אף אחד לא לוקח מהשני את מה ששיך לו, אז למה לא לפרגן, למה צרות העין? גילדה סגורה של מורים שלא מפרגנת לאחרים להכנס לתחום. נכון שקיים חשש שמלמדים מסויימים יקחו את הנושא לכוונים שונים, אבל מי הסמיך אתכם לפקח על כך? הרי לא כל אחד מוכשר להוראה, להעברה, גם מי שלמד אצל ימימה שנים רבות, לא לכל אחד יש את היכולת הזו, אז מי קובע היום מי מתאים או לא? מי שמכם? מהיכן היהירות והניכוס? אינכם סומכים על האינטיליגנציה של התלמידים, וכי נראה שמישהו ילך ללמוד אצל מורה שלא נותן מענה? בסופו של דבר , כל אדם הולך למקום שליבו חפץ, ויש מספיק מקום לכולם. ההתנהלות בתחום לא מכבדת ונוגדת את עקרונות הלימוד.

    IP: 87.69.142.35דווח על תגובה זו

    • הפקרות?

      מאירה, 28/04/08 15:37

      אם את מורה ואף אחד לא הסמיך אותך אז הנושא פרוץ ויכול להביא למורות הזויות ומדומיינות כפי שאותו תמהוני מבטיח אורגזמות רוחניות.
      יקירתי את נשמעת מתוסכלת וממורמרת תלכי ללמוד תורה ותהיי רבנית מוסמכת זה יענג את כל עם ישראל.

      IP: 84.95.212.168 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מבחן התוצאה

    ריבי, 27/04/08 19:34

    זו יותר מיומרה להגיב בציניות ודעתנות , כשמהדברים משתמע שאין שום הבנה וידע מאחורי הדברים.אתה יכול להתייחס לדבר רק כשאתה מכיר אותו ולא מהתרשמות שטחית או מהאדם הלומד, כי כל לומד מביא את עצמו ולוקח מהלימוד מה שמתאים לו. איך אפשר לזלזל בעשרות אלפי לומדים שמעידים בפורומים אחרים, ויש הרבה באינטרנט, כמה הם נהנים, מתמידים בלימוד שנים, כמה הלימוד שינה את חייהם לטובה, הצמיח אותם, כמה דברים בהירים ונהירים להם היום יותר, כמה שמחה הם חווים בלימוד.
    נכון-הכתבה שטחית, לא נותנת כלום על מהות הלימוד, מאד כללית ומנסה להציג ולהבליט את ה''לא''.
    הלימוד מביא אותך בהפוכה, לראות בכל דבר את ה''כן''.
    כלומדת ותיקה, אני ממליצה ,כדאי לנסות, להגיע לשיעור ולא להתרשם מכתבה.
    הכתבה עשתה שרות, היא עוררה את הסקרנות , ואני נותנת קרדיט לקוראים שבאמת מתעניינים. הם ימצאו את הדרך, לבחון בעצמם אם זה מתאים להם.
    שיהיה לכולם קיץ טוב ולימוד פורה.

    IP: 87.69.142.35דווח על תגובה זו

  • 8.

    שיטת ימימה=פסיכולוגיה התנהגותית ...

    מישהי שאכפת לה, 27/04/08 19:11

    שיטת ימימה זו פסיכולוגיה, אלו לימודי מודעות, אבל זו לא רוחניות.
    רק רוחניות בסופו של דבר מוציאה את האדם ממצבו התקוע למצבו השלם והמאוזן.
    בשביל זה נכתבה לנו התורה, שהיא המפה להגיע לשלימות שלנו.
    לכן, חבר'ה , רק חכמת הקבלה תוציא אותנו מהמצב הרע והתקוע בו נמצאים אנו והאנושות כוווולה...!!...

    ממליצה לכולם בחום ללמוד את חכמת הקבלה!! ויפה שעה אחת קודם!!

    IP: 85.250.114.12דווח על תגובה זו

    • תיקון -לגבי השיטה

      ריבי, 29/04/08 07:43

      הגדרת השיטה כפסיכולוגיה התנהגותית-טעות! זה בדיוק השילוב של המקורות-ארון הספרים היהודי ופסיכולוגיה וזה היופי בשיטה. כי גם הפסיכולוגיה נמצאת בספרות היהודית, וכל החוכמות יונקות ממנה.
      עובדה-גם באקדמיה מלמדים ימימה !

      IP: 87.69.142.35 דווח על תגובה זו

  • 7.

    stam sharletanit. i knew her.. (ל''ת)

    shlomo, 27/04/08 18:46


    IP: 200.171.161.226דווח על תגובה זו

  • 6.

    stam sharletanit. i knew her.. (ל''ת)

    shlomo, 27/04/08 18:38


    IP: 200.171.161.226דווח על תגובה זו

  • 5.

    מבחן התוצאה

    JEWאיש, 27/04/08 15:28

    אינני מכיר את ימימה ואת שיטתה, אבל אני שומע לעתים קרובות את תלמידה הנלהב מר אברי גלעד ברדיו.
    אם מר גלעד אמור להוות דוגמה להצלחת השיטה, אז אין מה לעשות, אני אמשיך להעדיף את דודה ימימה שעל בקבוק סירופ המייפל...
    מר גלעד מתגלה בתוכניתו היומית כאדם מרושע, צר אופקים, לאומני וגזעני, חסר כל חמלה או יכולת קבלה של השונה, נוטה לאלימות מילולית וחסר מודעות עצמית באופן קיצוני.
    למעשה, קשה להבחין בינו לבין שותפו ג'קי לוי, מין דוס לאומני ימני שחושב שהתהדרות בקסקט וקוקו הופכת אותו לבן אדם נאור - ובכן מר לוי, צר לי לאכזב אותך - אתה חשוך לא פחות מבניזרי או הרב אליהו (האב והבן), ומילים מכובסות לא יכסו על כך.
    ומר גלעד - אתה אינך מהווה ניגוד או איזון למר לוי, שכן באופן מהותי אינך שונה ממנו במאומה.
    אז קחו את הימימה שלכם ותדחפו אותה לאן שתרצו. אותי היא לא שיכנעה.

    IP: 62.219.129.174דווח על תגובה זו

    • הפוך ...

      עוד מאזין, 27/04/08 16:12

      כשאני שומע משהו שלא לטעמי אני מעביר לתחנה אחרת...אתה טוען שאתה שומע את אברי וג'קי לעיתים קרובות...כנראה שאתה אוהב את מה שאתה שומע...

      IP: 217.132.180.191 דווח על תגובה זו

      • וידוי אישי

        JEWאיש, 27/04/08 17:22

        מאז שגנבו לי את האנטנה אני קולט רק גל''צ...

        IP: 62.219.129.174 דווח על תגובה זו

    • תראה, עקרונית כולנו בוראי האלוהים. הוא המקור של כולנו,

      ג'וני, 27/04/08 22:51

      בלעדיו אין איש או דבר מתקיים.

      ולכן לשיטתך,

      כיון שאברי גלעד וג'קי לוי אינם נאורים ומרגיזים אותך במיוחד לאחר שנגנבה האנטנה...
      הרי יוצרם, האל הכל יכול,

      איך בדיוק אמרת...

      ''אז קחו את ה...... שלכם ותדחפו אותו לאן שתרצו. אותי הוא לא שיכנע.''

      IP: 24.63.89.5 דווח על תגובה זו

    • דווקא אתה זה שנשמע אדם קטן ומתלהם.

      דרור, 28/04/08 07:48

      מה הקשר של ג'קי לוי לכאן? אולי פשוט תעשה לך בבית, דמויות קרטון של כל מי שאתה לא סובל ותשפוך עליהן את כל הרעל שאתה רוצה. למה לשתף אותנו בזה?

      IP: 79.182.99.27 דווח על תגובה זו

    • אתה מביט רק על מיקום האדם, ולא לאן הוא נע

      גל, 28/04/08 15:35

      תשווה את גלעד למה שהיה לפני 10 שנים?
      הוא אומר בפירוש שהוא עדיין לומד. למה אתה כל כך סגור לאפשרות שבני האדם יכולים להשתפר ולהשתנות?

      IP: 79.181.113.122 דווח על תגובה זו

  • 4.

    כתבה שטחית המעידה על כותביה

    חנן, 27/04/08 14:45

    יש צורך בשטחיות וביוהרה רבה להתייחס בזלזול מופגן לתופעה המקיפה אנשים רבים, טובים וחכמים מכם [שחלקם ציינתם בשמותם].
    העיסוק בטפל במקום בעיקר שומט כל התייחסות רצינית למהותו של הלימוד ולמטרותיו. כנראה שאכן לא הבנתם. . .
    כמי שהתנסה בעבר בלימוד של ימימה, אני מוכרח לומר שפשוט פספסתם ובגדול.

    IP: 213.151.32.54דווח על תגובה זו

  • 3.

    על שלמה ארצי זה נכון ושמעתי דברים דומים ממקורות אחרים.

    איציק, 27/04/08 14:36

    אבל אין זה אומר שדעותיו הפוליטויות אינן מוטעות.

    IP: 24.63.89.5דווח על תגובה זו

  • 2.

    לכותבים

    קרן, 27/04/08 10:37

    מאוד מעניין לקרוא על שיטה שיש לה כל כך הרבה חסידים (אני תמיד שומעת על זה, ואף פעם לא ממש הבנתי מהי השיטה הזו). אני בטוחה שיש בזה משהו שתורם עמוקות לחיים, אחרת זה לא היה תופס ככה, בייחוד לאחר מותה של ימימה.
    אבל הכתיבה שלכם מלאה בציניות ובחיפוש אחר ''הצהוב''. במקום להתמקד בתרומה של השיטה, איך בדיוק מתבצעת העבודה הפנימית, מדוע ה''מלאכה'' כל כך משמעותית למשתתפים (ואולי מה ההבדל המהותי בין זה לבין קבוצת תמיכה וטיפול פסיכולוגי)? במקום לנסות ולבדוק מהם השורשים שממנה ינקה ימימה, מה הקשר בין שיטתה לחזרה בתשובה (ושוב יש הרבה מה לחשוב על העניין ולנסות לתת הסברים מעניינים ומעמיקים), מהי התיאולגיה המיסטית שאותה היא תיארה ואיך זה רלוונטי לחיי המתרגלים, כתבתם בצורה מאוד שיטחית.
    חבל, אפשר היה להביא לנו, הקוראים, כתבה הרבה יותר מעמיקה, שבאמת מנסה להסביר את התופעה והמורכבות שלה. במקום זה, בחרתם כמו כל כך הרבה עיתונאים, להביא את הסנסציות, לפזר שמות של סלבס ולתאר את החיכוכים בין המורים. פשוט חבל!

    IP: 85.250.201.151דווח על תגובה זו

    • אולי שיטה שסופה בעמימות גדולה,

      ב', 27/04/08 12:09

      ושמוריה מנגחים זה את זה, מלמדת יותר מכל דבר אחר על השיטה.

      ולמה להקריא בקול את הוידוי, מריח לא נכון. עבודה רוחנית היא אישית ולא קולקטיבית.

      ולמה אחרי כל כך הרבה דפים לא הבנתי כלום.

      IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

      • מה זה לא נכון? הרי בפסיכותרפיה קבוצתית כולם חולקים את רגשותיהם זה

        *, 27/04/08 15:03

        עם זה. כחלק מהדינמיקה.

        אולי זה לא מתאים לכל אחד ולכן יש את הטיפול היחידני של אחד על אחד בשיטות אחרות.
        וכן גם לי מהצד הכל ניראה חידתי ומעורפל, אבל צריך לנסות את השיטה כדי להבין לעומק.

        IP: 89.139.60.53 דווח על תגובה זו

        • פסיכולוגיה היא לא רוחניות.

          ב', 27/04/08 16:10

          בעבודה רוחנית כל אינדודואל נדרש לטפל בעבודה פרטנית שלו, שאין לה מכנה משותף עם האחרים.
          אז מה קשורה הקאה/הלקאה קבוצתית לעבודה הזו?
          ובמה אני אתרם אם אדע כיצד התקדמת השבוע?
          יש כאן אולי פסיכולוגיה, אבל כאשר הכלל נכנס לתהליכים פרטניים, נוצרים עיכובים ועיוותים.
          אני לא מסכימה איתך שצריך לבדוק את השיטה לעומק.
          לא צריך לבזבז אנרגיה ומשאבים על מה שמלכתחילה האינטואיציה מראה שאין בו זרימה מדויקת.

          IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

          • פסיכולוגיה היא לא רוחניות?!

            *, 28/04/08 09:19

            מבחינה אובייקטיבית: פסיכולוגיה היא אחד מתחומי מדעי הרוח. העוסקת במודעות בכלל ובהעלאה מן הלא מודע למודע בפרט.
            לתחושתי האינטואיטיבית, יש לומר, כיוון שיש לך התנגדות לשיתוף הרגשי בין חברי הקבוצה (עליו דובר בכתבה השטחית למדי על השיטה), את מגייסת את הרציונאליזציה שלך ומבטלת את השיטה ע''י טענתך שאין בפסיכולוגיה רוחניות.
            קצת מופרז מצידך, את לא חושבת?
            להבנתי כל דבר שיש בו מן השכלתני-עיוני הוא גם רוחני.

            IP: 89.139.71.146 דווח על תגובה זו

            • מודעות, נשגבה ככל שתהיה, היא לא התפתחות

              ב', 28/04/08 14:50

              אבל בלעדיה לא תתכן התפתחות.
              אני נדרשת כאן לרמות דיוק, שספק אם ניתן בטוקבק לדון בו, אבל אנסה להסביר.
              פסיכולוגיה מנסה להציף ולהעלות אל המודע, הנעות, תחושות, מחשבות, לשיים, להגדיר אותם, ואז ליצור התייחסות לגביהם.
              במסגרת הזו באים אל הפועל המטופל המטפל אמונותיהם ודעותיהם ומיגבלותיהם.
              כאשר במסגרת המיגבלות רובו של הלא ידוע, גדול מן הידוע, והמטפל יכול להתייחס אל מה שמובא בפניו עם שיקלולו ממקצועניותו.
              בתרפיה קבוצתית נכנס גורם נוסף למוגבלות הזו והיא הדינמיקה הקבוצתית, שאם קראת את הספר הזבוב, יכולת להחשף לכוחה ולעיוותים שהיא עלולה ליצור.
              מאחר ומלאכתי בהתפתחות, אני מבחינה בניואנסים שהם מתחת לפני השטח, וכאשר אני מצביעה על חוסר דיוק אין הכוונה לראיית שחור/לבן אלא גם במסגרות שמדברות על התפתחות כביכול, היכן נמצא עקב אכילס שלהם. או האם הוא מתאים/לא מתאים עבורי.
              ולהלן הדוגמאות:
              האם כליהודיה, שנושאת גנים התפתחותיים מסויימים, מתאימה שיטת התפתחות שמיועדת לעם אחר, למשל בודהיזם. (אני לא דתיה, אל תקפצו), אין זה מבטל את השיטה, אבל מעמיד אותה בספק כרלוונטית לגבי.
              דוגמא קונקרטית מן המאמר: האם מרגיש לי נכון להיות בקבוצה שמעשנים בה בזמן השיעור, ושיורדים בה על אחת הלומדות. התשובה היא לא נחרץ. כי דיוק בלימוד לא יכול להיות באווירה של חוסר דיוק. (ועדיין לא נכנסתי למקום ערכי של לעשן בשעות הפנאי, אלא בשיעור, ולא התכוונתי לסיגריות)

              מניסיוני, למרות המגמתיות של הכתבה, עולות תהיות רבות באשר לשיטה, ולא אחשוף אותן כאן.
              גם אם השיטה מעניקה תובנות פסיכולוגיות, עדיין מודעות אינה כוח פריצה, אפשר לטחון שנים אצל פסיכולוג ולעשות אותם מעשי אהבלות פעם אחר פעם, למרות הידיעה והמודעות.
              וזה שהשיטה פופולרית אצל סלבס, דווקא מדליקה לי את כל הנורות האדומות.

              צר לי אם מי אשר פסיכולוגיה קרובה לליבו ולכיסו ראה בכך שלילה של השיטה. ברמות נמוכות של תיקונים היא משיגה תוצאות.
              ברמות קשות של תיקונים, אין היא מועילה למרות התובנות שהושגו בממון רב.

              IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

            • ראשית ממש תודה עבור ההתייחסות והפירוט, אם כי הוא רק מעלה עוד שאלות

              תודה :), 28/04/08 21:20

              מס' פעמים אנשים שנחשפו לשיטה הציעו לי לנסות ולמרות שמלל כן מדבר אלי ומרתק אותי, פשוט באופן קפריזי משהו דחיתי זאת כל פעם מחדש, אבל קראתי מעט על השיטה מאפייניה ומוריה.
              ובהקשר לדברייך על התאמה בין האדם לבין הדרך בה מתפתחים רוחנית, לילי רוזנפלד, בספרה: התודעה; הדרכים להתפתחותה, מציינת ''שדרכה של הקבלה היא הדרך המתאימה ביותר ליהודים'', למרות שהיא מביאה דרכים רבות ושונות, שבחלקן היא גם התנסתה, כגון אנתרופוסופיה, בודהיזם, סיינטולוגיה ועוד.
              ועדיין אני לא פוסלת את השיטה...
              דרך אגב מי כתב את הספר ''הזבוב'' שעליו כתבת? (את לא מתכוונת ל''בעל זבוב'' של המינגווי נכון?)

              IP: 217.132.246.107 דווח על תגובה זו

            • צדקת. התכונתי ל''בעל זבוב'' של ויליאם גולדינג

              ב', 28/04/08 22:06

              ובאשר לשיטה שמתאימה ליהודים, אי אפשר לדון בה, בלי להסביר, כך שעדיף להשאיר פתוח, מאשר חלקי.
              :)

              IP: 85.250.212.76 דווח על תגובה זו

            • תיקון טעות: התכוונתי ל''בעל זבוב'' של ויליאם גולדינג והמינגווי השתרבב (ל''ת)

              לי אכשהו..., 28/04/08 22:36


              IP: 217.132.246.107 דווח על תגובה זו

            • יקירתי

              רוני, 29/04/08 13:07

              בטיפול רוחני המטרה העליונה היא השגת הטוב ברמות הכלליות החל מבריאות תקינה וכלה בנפש סקרנית ותוססת, האמצעים לכך רבים ומגוונים ומותאמים לכל מקרה ולגופו של עניין, אין אמצעי יחידי , האמצעי הניקרא פסיכולוגיה אם מועיל יבוצע בו שימוש, כמובן שלא ניתן להרחיב במסגרת זו וכמענה לכתבה רדודה ושיטחית הנותנת מענה להמון ע''מ שירגיש שהוא רם מעל אותם ''טמבלים'' .

              IP: 193.34.56.1 דווח על תגובה זו

            • לא מדובר במודעות אלא ב''שדה ההכרה'' (ל''ת)

              רחל, 11/05/08 22:55


              IP: 62.219.107.20 דווח על תגובה זו

          • לא הקאה קבוצתית בכלל!!

            יעל, 29/04/08 13:51

            כשחבר בקבוצה מספר מה עבר עליו ומשתמש בכלים שלמד בשיעורים והמורה מסייע לו לדייק את התחושות שלו - אז אתה לומד מזה על עצמך ועל המקומות האלה בעצמך.
            אני לא יודעת על קבוצות אחרות אבל בקבוצה שלנו לא נכנסים לביטס ולבייטס של מה הבוס שלי אמר לי ומה אמרתי לו ואיזה צבע חולצה לבשתי באותו יום. זה לא מעניין באמת. מה שמעניין הוא איך הרגשתי השבוע ומה למדתי על עצמי בעקבות השיעור או השיעורים האחרונים. וכל מה שלמדתי הוא התקדמות שמסייעת גם לך.
            בסופו של דבר, התפאורה בחיים שלנו שונה מאחד לשני אבל העיקר דומה אצל כולם ומכולם אפשר ללמוד.

            IP: 212.143.147.217 דווח על תגובה זו

            • המלאכה האישית היא ההבנה והיישום האישי של הלומד והיא מאפשרת הבנת

              רבקה, 11/05/08 23:05

              המקום האישי שלי הלומד וזה חשוב כדי לאפשר קבלה עצמית, קבלת היש, קבלת ההבנה האישית היחסית, וקבלת חלקים נוספים לאיזון ושוב איזון. גם הכתיבה של החלקים ושל העבודה האישית היא כלי המאפשר את הבנת המקום האישי. לפעמים כשישבתי עם ימימה, היו רגעים שהיא היתה כל כך דקה, כל כך עדינה, כל כך נדירה בפשטותה שאי אפשר היה שלא לאהוב אותה. יהי זכרך ברוך. אמן.

              IP: 62.219.107.20 דווח על תגובה זו

      • ה''עמימות'' כפי שמכנים אותה מאפשרת לדעתי לשמור על הבחירה שימימה ניסתה

        לאה, 11/05/08 22:58

        כל כך לאפשר לכל אדם ואדם. ה''עמימות'' היא גם צורה של שפה המדברת מעבר לשכל ולכן מעוררת את החלקים עצמם לבניה והתפתחות. ה''עמימות'' היא גם לאפשר לכל אדם להתפתח לפי המבנה האישי והחד פעמי שלו.
        כל טוב

        IP: 62.219.107.20 דווח על תגובה זו

    • לקרן

      רוני, 27/04/08 13:47

      קראתי הכתבה בעיתון החג ואני חושב בדיוק כמוך, הציניות של העיתונאים מגמתית ונובעת מרצון למכור בלבד, אבל בוא ונראה חצי הכוס המלאה , באמצעות כתבות אלו הנושא עולה למודעות הציבור ומי שמתעניין יכול לקבל מידע ממקורות יותר אמינים,
      ולשאלתך: בבסיסה של התופעה מדובר על שיפור החיים באמצעות טיפול רוחני (ראי הסבר בתורת ה''לוגותרפיה'' - של ויקטור פרנקל מחבר ''האדם מחפש משמעות''...) החומרים עליהם מבוסס הטיפול הם אוצר הידע היהודי (רמב''ם, הרב קוק, רבי יהודה הלוי, ועוד רבים...) ואוצר המדע והפילוסופיה הכללי ( פרויד , אריסטו, ניטשה, אדלר...) , מדובר על תהליך ארוך מאד (שנים רבות) של לימוד (כללי,ופרטי...) אין כוונה לחזור בתשובה במובן של לבישת שחורים וכיפה וכיוב... אלא חזרה אל שורש העצמיות של האדם... ולהכרה בעובדה שהתשובה קדמה לבריאת האדם והיא אמצעי חשוב בחיינו ... אינני מכיר לפרטים את תורתה של ימימה, אני מכיר עבודה רוחנית המבוססת על אוצר שבארון הספרים היהודי... עבודה מסוג זה לא כוללת אמונה עיוורת, ניסים מכל סוג שהוא, אלא הבנה שביכולתנו לצלול למעמקי ההוויה האנושית ולחפש את האלוהי שבנו ומסביבנו וכל זאת רק באמצעות עבודה קשה לאורך זמן.... צאי לדרך מספיקה בשלב הראשון רק הכוונה!!! בהצלחה. רוני.

      IP: 193.34.56.1 דווח על תגובה זו

      • השיטה עוזרת להרבה אנשים להתקרב לשורשים היהודיים מבלי לשמור מצוות

        לומדת, 28/04/08 01:08

        הכתבה מנסה מצד 1 להביא דיעות שונות ומאידך מלגלגת.
        נראה שהכותבים לא בדיוק הבינו מהי השיטה ולשם כתיבת מאמר רציני,כדאי ללכת ליותר משיעור 1
        אך מה כבר אפשר לצפות ממעריב של סופש?
        אולי לקצת עומק..בכל מקרה השיטה עוזרת למי שבאמת מעוניין לעזור לעצמו בלימוד עקבי וממושך ויש תוצאות ופריצות דרך ללא קסמים.אני ממליצה לנסות אצל מס' מורים ולהתעלם מכל הפוליטיקה.
        לכו עם הלב.לי זה תורם המון.שבוע טוב

        IP: 89.0.32.120 דווח על תגובה זו

    • בהחלט, הכתבה זרועה המילות ההסתה הקבועות

      גל, 28/04/08 12:13

      ''חזרה בתשובה'', ''הדברים באויר'', שאלה כמו ''איך שמעת עלי'' מוכתרת כחקירת שב''כ.. ''אריסטוקרטיות מנותחות חוטם''? WTF?!?
      בקיצור, שהקורא לא יגיע לבד למסקנות, חס וחלילה, יש כאן צורך כפייתי בשליטה בדעתו. סובייטי לגמרי..

      IP: 79.181.113.122 דווח על תגובה זו

  • 1.

    הצנועה הידועה

    גלי, 27/04/08 10:29

    אני לא מכירה את סיפור ימימה אבל לפי העיתון יש הרגשה שניסו ללכלך אותה.

    בכל אופן לא אהבתי את תיאור צניעותה של ימימה אם זה נכון. כל סיפור הוילון והשיחות שלה מקומה שנייה מגוחכות. זה סוג של ענווה שצועקת יותר מיהירות. אדם יהיר הוא לפחות מתנהג ביושר. הצנוע הידוע מתנהג ביהירות אבל מתחזה לענוו. עם זאת מצא חן בעיני סיפור התשלום שהקפידה שלא יהיה גבוה מדי.

    שמעתי גם בטלוויזיה שיחות בשמה ולא הבנתי מה מיוחד בשיטה שלה. כנראה מה שמושך את הקהל זה השילוב של יהדות ופסיכולוגיה וקצת ניו אייג'.

    IP: 77.126.249.143דווח על תגובה זו

    • וילון

      מאירה, 28/04/08 15:41

      לא היה שום וילון עוד המצאה בסדרת הליכלוכים!כדי שלא יתרכזו בה וביכולותיה היא עלתה למעלה וזה היה נפלא ומרומם ללמוד ולא לעסוק במלמדת

      IP: 84.95.212.168 דווח על תגובה זו

      • שנזכה לקבל את הניתן ולהיות בהסכמת הלב למתרחש (ל''ת)

        לומדת, 09/05/08 16:55


        IP: 89.0.7.87 דווח על תגובה זו

        • Y Y

          גילי, 01/09/08 19:13

          שימו לב מה אחוז הנשים היוצאות להגנתה של סימי מבאר שבע !!
          בנות ישראל = נשים אובדות !

          IP: 77.125.84.141 דווח על תגובה זו