• 30.

    כתבה ממש ממש יפה, טובה ומיטיבה!

    , 24/12/15 12:36

    תודה! :)

    IP: 79.179.54.152דווח על תגובה זו

  • 29.

    ג. גם טען שחלומות הם מיותרים

    אבי חיפאי, 06/08/11 09:12

    ג. היה גאון ומורה גדול, אך גם טעה לפעמים באופן מביך. למשל: הוא לימד שחלומות הם תוצאה של עבודה לא נכונה של המרכזים, ושאדם שלם אינו חולם. כיום אנו יודעים בוודאות כי לכל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מחזורי חלום בכל לילה, וכי אם לא מאפשרים לאדם לחלום הוא לא מסוגל לתפקד כלל.
    על גאונותו של האיש ניתן ללמוד מהתגובה שלו על פתיחת האוניברסיטה העברית בירושלים בראשית המאה שעברה. הוא אמר" בעוד 50 שנה יהיה מגרש חניה ליד הר הבית..." זה קרה בדיוק כך. הוא גם אמר את המפשט היפהפה: "רק האמריקנים הם מעושים באופן אותנטי... היחידים אנשים מזויפים באופן אוטנ

    IP: 84.229.148.190דווח על תגובה זו

  • 28.

    גורדייף ידע רק חלק מהאמת כדאי להגיע למשהו רק באמצעות

    בן, 22/07/09 10:21

    זכירה עצמית ואי ביטוי רגשות שליליים יקח מאות רבות של שנים

    IP: 128.139.28.67דווח על תגובה זו

  • 27.

    הזדהות!!!

    אוולין, 20/04/08 13:37

    אני מאוד מזדהה עם הכתבה!!!
    אני גם שואלת את השאלה. למה אני מרגישה משהו שלילי? , ואז נותנת לעצמי כמה השארות חיוביות לאותה התנהגות של אותו אדם ופתאום אני מגלה דברים חדשים לגמריי!! טובים בעיקר. זה גורם לי להתנהג בצורה הרבה יותר שקטה ונחושה ללא כל הפרעה. תודה.

    IP: 217.132.126.20דווח על תגובה זו

  • 26.

    גורדייף חי בזמן לא אקטואלי

    מירב, 08/04/08 18:38

    הוא טייל במרחבים עצומים
    בטח פגש ארבעה אנשים בשבוע
    לא היו אנטנות מכוניות פלאפונים טלוויזיה לווינים
    התודעה יכלה להיות נקיה ומרוכזת
    איפה זה ואיפה אנחנו
    אני בספק עם הוא השתמש בחשמל
    ואכל משהוא שמכיל חומרים משמרים או הורמונים.
    והתלמידי שלו בכלל הבין הכל קצת הפוך במילים עדינות.
    מה שאהבתי בגורדייף זה דווקא העומץ שלו לחיות ב-100 אחוז
    תעשה לי טובה תחייה
    ותבטא

    IP: 77.125.6.97דווח על תגובה זו

  • 25.

    ימימה

    דניאלה, 03/04/08 22:39

    מצאתי הרבה נקודות השקה לימימה, אני שמחה שיש לי שותפים.לדוגמה: אישי מול העצמי, ''לזכור את עצמך'' מאוד מזכיר לי את ההסתנכרנות לנקודה תוך כדי ההתרחשות הכללית וכו'.

    IP: 79.178.106.143דווח על תגובה זו

  • 24.

    כמו שמישהו אמר ממקודם, לכל דבר ניתן לתת משמעויות שונות חלק א'

    גולן, 03/04/08 09:28

    בדיוק כמו התנ''ך וכל תורה עתיקה אחרת כך שדברים עוברים מדור לדור במתכונת של טלפון שבור, מטאפורות שהשתמשו בהם בימים עברו, מעלים אסוציאציות אחרות לגמרי בזמנים יותר מודרניים. זה בדיוק כמו רכילות קטנה שפורשת לה כנפיים והופכת לשמועה רחבת מימדים כאשר הקשר בינה לבין המקור ניתק לחלוטין.

    אם אתם רוצים באמת להבין למה גורדייף או התנך התכוונו אז פשוט תהיו כנים עם עצמכם ואז תראו איך אתם פתאום מבינים לחלוטין כל תורה וכל גורו.

    לגבי ביטוי של רגשות שליליים, אין ממש בעייה עם כעס או עצבות, זו תגובה טבעית של הגוף למציאות שלא עומדת בקנה מידה אחד עם הציפיות(אמונות? אגו?) שלנו אז לפי זה, היכן שורש הבעייה, בביטוי הרגשות או בציפיות שאנחנו יוצרים?

    ניכנס קצת יותר עמוק, מדוע אנחנו יוצרים ציפיות?
    כי אף פעם לא טוב לנו עם מה שיש לנו כאן ועכשיו ומה יש לנו כאן ועכשיו?
    עם מה אנחנו נולדים?
    עם מה אנחנו מתים?

    נכון, עם כלום!!!

    תמיד חינכו אותנו שערום וערייה זה לא טוב וכתוצאה מכך אנחנו כל הזמן יוצרים רעיונות חדשים איך אנחנו יכולים לשפר את עצמינו כדי לכסות על הכלום הזה, צפיות ואמונות כבר אמרתי?

    עד כאן אין בעייה, זה גם תהליך טבעי וככה בדיוק נוצר העולם שלנו, לטוב ולרע. אני בטוח שאמתי יסכים איתי עד לכאן.

    הבעייה בכל העניין מתחילה כאשר אנחנו לא יודעים להתמודד עם הכלום הזה, כל אמונה שאנחנו מפתחים ומטפחים רק מרחיקה אותנו מהכלום אבל מה לעשות, לקיום יש חוקים משלו, לא תמיד הוא דואג לרצות אותנו ומה קורה כשציפיות לא מתגשמות??
    אנחנו מתגלים במערומינו ומי אוהב להיתפס עם המכנסיים למטה?
    אני לא מכיר הרבה כאלה...

    להיתפס עם המכנסיים למטה יוצר כאב כי זרימת החיים דרכינו נעצרת, אם אנחנו מצפים לעיגול אבל החיים שולחים לנו ריבוע (וכמובן ריבוע לא יכול לעבור דרך העיגול), החיים נתקעים ולא יכולים להמשיך לעבור, אנחנו מסרבים לקבל אותם.

    במקרה הנ''ל מה התגובה הטבעית של הגוף?
    מן הסתם, רגשות שליליים, כעס או עצבות, אנחנו נוטים להאשים את הריבוע שתקוע בציפייה לעיגול במקום לקחת אחריות ולהשיל את האמונה שלנו בעיגול.
    בדרך כלל, מה שאנחנו עושים זה לחפש משככי כאבים ע''י יצירת ציפיות חדשות שבפעם הבאה יהיה יותר טוב או יכול להיות שלריבוע שהחיים שלחו לנו יש השלכות חיוביות במקומות אחרים כך שאנחנו בוחרים להתמקד בצד החיובי, יענו בחצי הכוס המלאה אבל אנחנו עדיין מחזיקים באמונה ובציפייה לעיגול, קוראים לזה בעגה המקצועית רציונליזציה, זה עובד יופי כאשר אנחנו צעירים ותמימים אבל זה מאבד מהאפקטיביות שלו ככל שמתבגרים.

    IP: 69.201.162.19דווח על תגובה זו

  • 23.

    כמו שמישהו אמר ממקודם, לכל דבר ניתן לתת משמעויות שונות חלק ב'

    גולן, 03/04/08 09:27

    אז מה אני מנסה להגיד? בגדול, כל פעם שרגש שלילי עולה, לדוגמא, אם אשתי(לא שיש לי) בגדה בי ואני מתחיל להתעצבן אבל בכל זאת מנסה לשמור על קור רוח ע''י שאילתה עצמית של ''האם הרגש הזה נותן לי אינפורמציה מהימנה או שהוא משקר לי?'' אז זו פשוט רציונליזציה, עדיין לא הודיתי בטעות, עדיין לא נפטרתי מהאמונה הבסיסית ''שלאישתי אסור לבגוד בי'' ואני אאשים את אישתי במערומיי, במפגש שלי עם הכלום, עם הסבל.
    במקרה של הדחקה הרגש השלילי והאנרגיה שעלו לא יעלמו, הם פשוט יערמו וינוצלו על מנת ללבות את האמונה שלאישתי אסור לבגוד בי, אני בעצם אשתמש באנרגיה הפיזית הזאת על מנת לעצור את החיים, במקום להפתח לכל אני אנסה להיסגר אבל מה לעשות, החיים חזקים ממני ואחרי מספר בגידות האנרגיה שתצטבר תהיה כל כך גדולה כך שהיא תתפרץ החוצה מהגוף, מה שבמקרים מסויימים יכול להיות הרסני ועל מי תצא האנרגיה? מן הסתם על אישתי כי כאשר אני מאשים אותה אז היא הדבר היחיד שיושב לי בראש ורק אותה אני רואה...

    לסיום, כשאתם מתעצבנים, זה בסדר להוציא את הכל ורצוי כאשר זה עדיין קטן(כמו שגורדייף אמר, טיפין טיפין), כעס ובכי משחרר את האנרגיה שאצורה באמונות שלנו ועל כן האמונות נחלשות אבל אחרי שהסערה חולפת תשתדלו לקחת אחריות ולהודות שהציפיות והאמונות שלכם יצרו את הכאב הזה ואלו אתם שלא יודעים לקבל את הצורה הבסיסית ביותר של החיים שהיא כלום. ברגע שתפנימו אז תוכלו לחשוב כיצד להתחיל לאהוב את עצמכם, לא את האגו, את הרוח ורוח היא בעצם כלום... זה לא הרגש שמשקר לנו אלה אנחנו שבוחרים להיאחז באמונות שונות ומשונות בגלל שנאה עצמית.
    מדיטציה יכולה לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש אבל גם התנסויות בסופו של דבר יעשו את העבודה אם כי בדרך הקשה.

    גולן

    IP: 69.201.162.19דווח על תגובה זו

    • מה קודם למה?

      אמתי מגד, 03/04/08 20:57

      הי גולן
      כמו תמיד אני שמח לקיים איתך דיאלוג.
      אז מה קודם למה? המחשבות או האמונות לרגשות או שהרגשות למחשבות? מה יוצר את מה? ביירון קייטי מספרת לנו שאלה האמונות שלנו שיוצרות את הרגשות שלנו. לכן היא מציעה, כמו שנדמה לי שגם אתה מציע, לפרק קודם כל את האמונות. אז יתפרקו גם האמונות השליליים.
      גורדייף, לדעתי, מדייק קצת יותר. הוא אומר שלעיתים אלה הרגשות שקודמים למחשבות, ולעיתים המחשבות שקודמים לרגשות ולעיתים הגוף שקודם לרגשות ולמחשבות וכן הלאה. זו מערכת אסוציאטיבית בה כל מרכז משפיע על כל האחרים. זאת כל עוד הם אינם עובדים בהרמוניה.
      אני מסכים איתך שיש צורך לפרק הרבה אמונות בעייתיות בדרך. אני רק טוען שזה לא מספיק לפעמים. לעיתים הרגשות האוטומטיים שלנו ממשיכים לפעול גם אחרי שניקינו ופרקנו אמונות. לעיתים עצם העובדה שאנחנו ממשיכים לשבת, לדוגמא, באותה תנוחת גוף יוצר אצלנו את אותן רגשות ואת אותן מחשבות.
      בקיצור, צריך לתקוף מכל הכיוונים.
      להתראות
      אמתי

      IP: 217.132.210.246 דווח על תגובה זו

      • אמונות או קונספציה מוקדמת לעומת הרגש המרגיש זמן הווה פעיל

        עמי, 03/04/08 22:35

        פרספציה מוקדמת וכוח השפעתה על תפיסת המציאות החייה. האדם הפורמטיבי כאן יש משחק מעניין השכל ממהר לקבוע או לקבע כל תופעה שאנו נתקלים בה גם הופעות אנטימיות הקרובות ביותר לתחושת עצמינו בתוך חוויה כל שהיא. השכל ממהר להציב שלט השכל לא חש לא רואה לא שומע לא מרגיש,אך ממהר לקבע לנו את סוג הדבר ואת מעמדו כלפינו. גולן אמר נניח שאשתי בוגדת בי (לא בהכרח אשתו הספצפית) בו נדבר על מידעים מוקדמים האם באמת אדם כנה וישר עם עצמו ויודע היטב את מצב מערכת היחסים ואת אמיתה של בת הזוג, האם באמת יכולה להיות בגידה בין בני זוג ללא ידיעה מלאה ושלמה בין השתיים לאור הכנות והאמת שישנה או אינה בין שני אנשים אוהבים באמת ובתמים? הכעס יבוא כמגננה כהטלת האשמה במישהוא אחר? .. הרגש מבקש להרגיש לחוש חייב במגע ( אין רגש ללא קשר ישיר בין שני אובייקטים ) משחק ההתקרבות מגע חש מביא את האדם להתקרב ולהתרשם ולקבל אין ספור מידעים ככל שיעמיק כך יפתח לו ככל שבכנות יחפוץ יעניק בכנות בקשב משלו כך האובייקט (כל אובייקט ) ילך ויגלה עוד ממרקם חייו כך ילמד לדעת יותר. (השכל נוטה לפרמט לקבוע לכמת לשים במדרג להציב שלט לפני התודעה ואז היא נרדמת.כבייכול נרגעת נעצרת) אך הרגש המרגיש חייב להפעיל מעבר לחושים תבונה יוצרת. מערכת הפרספציות (אמונות) תפישות שיש לנו בדרכ נשלטת עי השכל.מתוך עצלות.עייפות חוסר עניין (הרי השכל אמר שהאובייקט ההוא בסך הכל ענף של עץ) החיים אומרים שהענף יודע הכל על העץ ומוצאותיו כך שלו היה לי הענף כידע אורגני חי ודאי לי שכאדם אדע יותר את החי סביבי בכלל זה את עצמיותי שלי.

        את הדברים החשובים בחיים אי אפשר להגיד במילים. נסה להגיד במילים את טעמם של המיים ולתארם למי שמעולם לא טעם. נסה להגיד במילים את אהבתך למי שמעולם לא ידע לאהוב?

        נתן זך כתב, את הגשם שאני מרגיש / עוד לא אמרתי לאיש.

        IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

      • אהלן אמתי

        גולן, 04/04/08 00:41

        לא יצא לי להיות מעורב בטוקבקים תקופה מסויימת אבל אני שמח להיות כאן בחזרה.

        אתה יודע, לגבי ''מה קודם למה'', לפעמים מתרחשות בגוף תגובות כימיות שיוצרות רגשות, זה נפוץ בקרב נשים שמן הסתם הפעילות הורמונלית בגוף שלהם היא גבוהה משל גברים, לדוגמא, הריון או מחזור חודשי.

        ישנן נשים שאתה פשוט רואה את זה עליהן שהן במחזור וישנן נשים שאם לא תפשיט אותן לעולם לא תדע. מדובר באותו גוף נשי אבל יש נשים שבוחרות ליפול קורבן לכימיקלים אלו ויש נשים שבוחרות לקבל ולהכיל בתוכן את המציאות ולהמשיך לחיות בלי שההשפעות של הגוף מוציאות מהן את רוח החיים. זה נכון דרך אגב גם לגבי גברים שגופם עובר תהליך פיזי מסויים, אין כאן אפלייה.

        כיצד ניתן להסביר זאת? זה לא ממש משנה אם רגשות מגיעות לפני המחשבות או אחרי, הרגשות הן לא הבעייה, ההזדהות עם הרגשות היא הבעייה, ההיאחזות בהן וההאשמה שלהן בגרימת הסבל היא הבעייה, כמו שציינתי, סבל הוא מחסום בזרימת החיים ואנחנו אלו שעוצרים את החיים כי אנחנו מפחדים לחיות ברגע, לדוגמא, אם אנחנו קופצים מעל מכשול ומצפים לנחות בשלום אבל משום מה מעדנו, נפלנו ושברנו את הרגל אז מה שכואב זה אי מימוש הציפיות, לא הרגל השבורה, הרגשת הכאב של הגוף היא תחושת גוף שבאה לאותת לנו שישנה בעייה מסויימת אבל ברגע שאנחנו מודעים לבעייה הכאב כבר לא חשוב כך שאנחנו יכולים לבחור להתמקד בכאב או לעשות משהו בנידון ולהתמקד ביצירתיות.

        האם קרה לך פעם שבתור ילד כאשר שיחקת תופסת, נפלת ונחתכת ברגלך אבל משום מה היה חשוב לך להמשיך לשחק? האם הרגשת את הכאב תוך כדי המשחק? סביר להניח שהכאב התחיל להטריד אותך רק במצב של מנוחה כאשר ישבת בלי לעשות כלום.

        כמו שאמרתי קודם, הפחד שלנו מהרגע הנוכחי, מהכלום, הוא הכאב, שבירת הרגל בעת קפיצת מכשול לא גרמה לך את הסבל, זה אתה שלא יודע להתמודד עם הרגע והרגל השבורה היא שעיר לעזאזל כי היא הזכירה לך בדיוק מי אתה באמת, כמו שאומרים, המציאות טפחה לך על הפנים.

        אולי ביירון קייטי לא לחלוטין דייקה בדבריה או שזה אבד בתרגום או שהיא דייקה בדבריה אבל התכוונה למשהו אחר(טלפון שבור) אבל אם יורשה לי לתקן, המחשבות יוצרות את הסבל, לא את הרגשות, רגשות זה דבר ארצי, חומרני, פיזי, כימיקלי, חשמלי אבל סבל זו עצירה פיזית של הנפש.
        כמובן שעצירה פיזית של הנפש גוררת תגובות אחרות בגוף, זה מבזבז המון אנרגיה ולא סתם תוחלת החיים של אנשים מרירים היא קצרה יותר או שבמקרה הפחות גרוע, גופם הוא שברירי יותר.

        ככל שתשב זמן ארוך יותר בלי לעשות כלום, למרות הדאגות ולמרות המחשבות והמטלות שעליך לעשות, רק ככה בסוף תלמד להשלים עם המציאות ותשיל את כל האמונות שלך. מדיטציה מתרגלת את זה כך שבשעת אסון, כאשר תיתפס במערומיך, יהיה לך הרבה יותר קל להגיב ביצירתיות מתוך הכלום הזה, אתה תדע שבעצם אין לך מה להפסיד ואם לא מדיטציה אז התנסות, הרב לייטמן הגדיר את זה יפה בכתבה האחרונה שלו ומשל את ההתנסות הזאת בגלגלי רכבת שהולכים בו זמנית קדימה ואחורה אבל ללכת אחורה מהר מדי, לפעמים יכול להפגיש אותנו עם טראומות והלם שהגוף לא תמיד יכול לעמוד בהם, כמו שגורדייף אמר, מכונה עדינה שאנחנו צריכים להיות מודעים למגבלות שלה על מנת להרחיב את המגבלות הללו אבל ככל שננסה בעדינות, לפעמים החיים חזקים מאיתנו וטראומות קרו וימשיכו לקרות, יש בזה הרבה מזל או אם תרצה, כח עליון.

        לסיום, קורה גם שאנחנו נאחזים באמונות שיוצרות רגשות בגלל שהגוף שלנו התמכר לכימיקלים האלו, הגוף צריך את זה ובגלל זה הרבה אנשים מתמכרים להרס עצמי וזה לא חייב להיות הימורים, אלכוהול או סמים, זה יכול להיות גם הרס משפחה או קריירה רק בשביל שהגוף יקבל את הכימיקל שהוא צריך.

        מקווה שהייתי ברור יותר הפעם
        גולן

        IP: 69.201.162.19 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מדהים כמה שזה דומה לימימה (ל''ת)

    גיא, 03/04/08 02:45


    IP: 84.110.220.160דווח על תגובה זו

    • כן, הרבה אומרים לי את זה (ל''ת)

      אמתי מגד, 03/04/08 20:46


      IP: 217.132.210.246 דווח על תגובה זו

  • 21.

    ביטוי רגשות שלליים כמו כל הרגל.

    יוגה אמיתית, 02/04/08 12:57

    ברגע שאתה מתרגל לאכול בלילה אתה לא יכול לצאת מזה.
    ברגע שאתה מתרגל לאכול מתוקים בלי חשבון אתה לא יכול לצאת מזה.
    ברגע שאתה מתרגל לרחם על עצמך אתה לא יכול לצאת מזה.
    ברגע שאתה מתמכר לשינה בלי חשבון ועצלות אתה לא יכול לצאת מזה.
    ברגע שאתה מתמכר להשתולל כמו קוף שעכל פילפל חריף מתובל בצואת פיגוונים כל פעם שמשהוא לא מוצא חן בעיניך אתה לא יכול לצאת מזה.

    אז תלמדי משמעת עצמית וטפחי הרגלים שטובים לך ולאחרים, אחרת את מכניסה את עצמך ואת סביבתך הקרובה לצרות.

    IP: 24.63.89.5דווח על תגובה זו

  • 20.

    גורדייף אומר לא לבטא - האם זה באמת אומר להכחיש?

    ראובן, 01/04/08 23:18

    הרגשות שעולים בנו הם לגיטימיים. אבל מדוע כשאני כועס אני צורח? משתולל? פוגע?

    האם תחושת הכעס מחייבת פורקן בדמות שבירת כלים? מדוע?

    הסיבה לביטוי רגשות שליליים היא שאנו חשים ש''איננו יכולים'' להכיל אותם. אז אנו מתפרצים: בבכי, בכעס, בציניות, בהשפלה,, בהאשמות...

    בשיטות מזרחיות רבות מעודדים להתבונן במקור הרגשות והמחשבות - מנין הן נובעות? כולנו יודעים כאשר אנו מביעים רגשות שליליים קשה לנו מאוד להתבונן באותו הרגע. אנו נסחפים ומאבדים את עצמנו בסיטואציה.

    למעשה מה שגורדייף אומר די זהה לכך: אל תתמכר לביטוי רגשות שליליים, חפש את המקור האמיתי, זה שיכול להכיל את הסיטואציה ללא שליליות. אין זה אומר שעליך להדחיק את התחושה, ההיפך מכך: עליך להכיל אותה במלואה. כך לא תיצטרך להשבר כאשר האנרגיה הבלתי מטופלת הזו תפרוץ אותך ותשאיר אותך מרוקן ככלי ריק.

    IP: 217.132.228.154דווח על תגובה זו

  • 19.

    גורדייף אומר לא לבטא - האם זה באמת אומר להכחיש?

    ראובן, 01/04/08 23:17

    הרגשות שעולים בנו הם לגיטימיים. אבל מדוע כשאני כועס אני צורח? משתולל? פוגע?

    האם תחושת הכעס מחייבת פורקן בדמות שבירת כלים? מדוע?

    הסיבה לביטוי רגשות שליליים היא שאנו חשים ש''איננו יכולים'' להכיל אותם. אז אנו מתפרצים: בבכי, בכעס, בציניות, בהשפלה,, בהאשמות...

    בשיטות מזרחיות רבות מעודדים להתבונן במקור הרגשות והמחשבות - מנין הן נובעות? כולנו יודעים כאשר אנו מביעים רגשות שליליים קשה לנו מאוד להתבונן באותו הרגע. אנו נסחפים ומאבדים את עצמנו בסיטואציה.

    למעשה מה שגורדייף אומר די זהה לכך: אל תתמכר לביטוי רגשות שליליים, חפש את המקור האמיתי, זה שיכול להכיל את הסיטואציה ללא שליליות. אין זה אומר שעליך להדחיק את התחושה, ההיפך מכך: עליך להכיל אותה במלואה. כך לא תיצטרך להשבר כאשר האנרגיה הבלתי מטופלת הזו תפרוץ אותך ותשאיר אותך מרוקן ככלי ריק.

    IP: 217.132.228.154דווח על תגובה זו

  • 18.

    גורדייף משקר לך, אמיתי

    יאיר, 01/04/08 08:37

    כל מי שאומר שהרגשות השליליים אינם באמת חלק אורגני שלנו משקר לך, אמיתי, והמחיר שאתה משלם על השקר הוא העוצמה שאתה מפסיד (חוסר אוטנטיות = הפסד עוצמה).
    98 אחוז מהגנים שלנו הם 'קופיים', וכל התצפיות מראות כמה הרבה אנוכיות וברוטליות יש אצל כל קבוצת קופים (וכל חיה אחרת). אז להגיד שאנוכיות וברוטליות אינם חלק אורגני של המכונה שלנו זה שקר.
    מה שאכן אינו חלק אורגני שלנו הוא הזיהוי של האנוכיות והברוטאליות הללו עם 'רוע', אך זה כבר דיון נפרד, שאפשר לראותו בלינק
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=497672&blogcode=8880644

    IP: 24.45.231.128דווח על תגובה זו

    • אנוכיות וברוטליות אינם רגשות שליליים. טענתך אינה ברורה לי. (ל''ת)

      קוף, 01/04/08 19:48


      IP: 84.229.72.182 דווח על תגובה זו

  • 17.

    תא

    רגישה, 31/03/08 01:08

     יש משהו בזה.אני ינסה את זה, וחוץ מיזה מה קורה שאנשים משפיעים על הלב שלנו ומיזה נוצר רגשות אז למי לאמין?

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 16.

    תא

    רגישה, 31/03/08 01:08

     יש משהו בזה.אני ינסה את זה, וחוץ מיזה מה קורה שאנשים משפיעים על הלב שלנו ומיזה נוצר רגשות אז למי לאמין?

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • הרגש מייצר תגובות,התגובות והגישה שלנו מושפעת מתפישות מוקדמות.

      דן, 31/03/08 22:02

      גורדייף קבע נכון שהאמונות או תפישות מוקדמות שלנו הרבה יותר חזקות מתפישות החושים. יותק מזה תפישת החושים שלא לדבר על רגש לאדם אחר מושפע רבות מתפישות מוקדמות חלק גדול מתורתו של גורדייף הוא לחשוף את הקבעון המחשבתי והרגשי עי חשיפה של תפישות עולם ומערכות שלמות של אמונות רובם סטריאוטיפיות מקובעות מרובעות לעומד שהרגש המרגיש הוא חי רב גוני מלה צבעים ורמות ואינו ניתן להגדרה במילים. להרגיש ולחוש זה תמיד סוג של התקרבות העמקה התרחקות מגע נוגע חם מתחמם קריר אלף תחושות שאינם מנסוץ להגיע למסקנה או לאמירה ברגע שמנסים להגיד ולקבע רגש אנו נתקעים מתנגשים במערכות האמונה או תפישות העולם המקובעות שלנו.

      IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

  • 15.

    המרכז הרגשי

    יוסף.ש., 30/03/08 23:50

    המערכת האנושית מאד מורכבת וניתן לחלק אותה למספר מרכזי אנרגיה (צאקרות) שכל אחד אחראי על תחום מסויים. המרכז הרגשי נמצא לפי תפיסות אלה במקלעת השמש. התפקיד של מרכז זה הוא לאפשר לנו לחוות את כל הרגשות, מצבי הרוח, התשוקות והרגישויות .ישנם 7 פחדים המונעים מאיתנו לחוות את הרגשות של מקלעת השמש.
    א. הפחד מעתיד היחסים
    ב. הפחד שלא יהיה מי לאהוב
    ג. הפחד מדחיה רגשית
    ד. הפחד מאינטימיות
    ה. הפחד ליצור מסגרת נישואין
    ו. הפחד שלא ישמעו לנו
    ז. פחד מאי התאמה מינית
    הדרך להתגבר על פחדי מרכז הרגש היא פשוט להתבונן איך הרגש הוא תמיד כמו גל, הוא בא מתעצם ונמוג, תמיד, היכולת לחכות שהגל הרגשי יעבור בטרם החלטה, מאפשר לא לתת לרגש לשלוט עלינו כמו שאין לתת למיינד לשלוט עלינו, פשוט להרגיש את הרגשות ללא שיפוט, באים והולכים וכך ע''י מודעות לרגש משלימים איתו ונהנים ממנו.
    אין שום בעיה עם רגש כל עוד לא מחליטים לפיו.

    IP: 79.182.156.193דווח על תגובה זו

  • 14.

    מאז התקופה באשראם שלי בהודו

    שאול פרחיו, 30/03/08 18:35

    הפנמתי והגעתי להבנה עם עצמי שהרגשות שלי לא אותנטיים לפעמים וזה רק בגלל שאני נטול כמו נטול קפאין, הקשר מעצים לגביהם. אז במשימה הבאה שלי- פתיחת אתר אינטרנט, אני שומר על הקשר מעצים נון-סטופ, והוא כמובן להמציא מחדש את תחום הפרחיה המקוונת ולהיהפך לאיל צמחייה ולבעלים של רשת אתרים בתחום אספקת פרחים!

    IP: 79.176.135.65דווח על תגובה זו

  • 13.

    זו גם שיטת היהדות. כעס , קינאה וכו'

    יוסף, 30/03/08 17:49

    הם רגשות שצריך להתמיר אותם (על ידי אמונה ועל ידי השכל) למשהו גבוה יותר , ולא לכעוס ממש.

    ככל שהאדם מיומן יותר בהתמרת הרגשות הללו - הוא מגיע לדרגה רוחנית גבוהה יותר.

    למשל -
    אדם חש רגש של קינאה.

    אז אפשרות אחת היא לקנא. ואפשרות שניה היא לשים אל ליבו את מה שאמרו חכמינו ''אין אדם נוגע במוכן לחברו אפילו כמלא נימה''. כלומר - שלכל אדם יש שפע משלו ואין לו מה לקנא בחבירו.

    ואם יתנהג כמו הגישה השניה הוא בעצם מתמיר את הקינאה לאמונה.

    וכן בכל הרגשות השליליים. את כולם אפשר להתמיר וליצור מהם יהלומים.

    IP: 89.1.154.84דווח על תגובה זו

  • 12.

    במילים אחרות לא להזדהות עם הכאב שלנו

    חופשי ומאושר, 30/03/08 17:22

    הכאב הוא לא אנחנו

    IP: 89.139.122.152דווח על תגובה זו

    • או עם הסבל של אחרים. או עם הסבל של העולם.

      מזהה לא מזהה, 01/04/08 19:52

      או עם כל דבר בכלל, גם אם אינו כאב או סבל. כי אם אתה מזדהה עם ההנאה שלך, וההנאה נמוגה, אולי זה יגרום לך לרגשות שליליים. ואם אתה מזדהה עם הציפורן שלך, והציפורן שלך נתלשת, אולי זה יגרום לך לרגשות שליליים.

      IP: 84.229.72.182 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אמנם לא שאלת אותי אך הרשה לנסות ולענות

    א., 30/03/08 17:18

    לא מדובר באיבר קונדאבופר, אמיתי טועה בפירושו את הדברים, שגיאתו איננה בפירוש אלא במשתמע מהפירוש.

    הכוונה באי הבעה של רגשות שליליים נובעת מההבנה שאינם אלא ביטוי של האישיות, המהות שלנו לא מבינה האם רגש או חיובי או שלילי, היא רק חווה פרץ אנרגיה, הפירוש הוא הדבר שהופך רגש לחיובי או שלילי.

    גורדיף התכוון שאין דבר כזה רגשות שליליים, לא בגלל שהרגשות משקרים אותנו!! אלא בגלל שהפיכה של אנרגיה לרגש שלילי הוא רק פירוש שהמרכז השיכלי נותן!! היות שכך, כל רגש הוא רק מקור זמין לאנרגיה וחבל לבזבזו בעקבות פירוש שלילי!!

    בעניין האיבר קונדאבופר - היריעה בתגובה קצרה מכדי להסביר לעומק, אך כחומר למחשבה מדובר באותו חלק באדם שגורם לו להיות מהופנט, במצב של הזדהות עם רגש או מחשבה או תחושה.
    אותו איבר בדיוק שהביא את אמיתי לטעות ולחשוב שהרשות משקרים אותו, בעוד בעצם רק הפירוש של הרגש משקר אותו... (הרגש עצמו הוא רק אנרגיה)

    קונדאבופר הוא הדימיון שעוטף כל דבר ומונע מאיתנו לצפות בפשטותה הגולמית של המציאות.

    IP: 80.179.195.231דווח על תגובה זו

  • 10.

    תוכל להתייחס לאיבר ה''קונדאבופר'' ?

    ירקרק, 30/03/08 15:57

    האם על כל רומז גורדייף בסיפורי בעל זבוב לנכדו ?

    הקריאה מאוד קשה לי בלשון המעטה והיה מאוד עוזר אם תוכל להרחיב בנושא.

    IP: 62.219.104.10דווח על תגובה זו

    • לקסים קסם ולירקרק

      אמתי מגד, 30/03/08 17:39

      תשמעו, כאשר מסתכלים על האופן שבו אנשים פועלים באופן רגיל ועל האופן הפוטנציאלי שבו בני אדם יכולים לפעול, מתגלה פער עצום.
      ההבדל בין חווית החיים של אדם ישן או אדם ער הוא עצום. ולהיות אדם ער, או אפילו קצת ער, זה כמו לצאת מסיוט, מחלום נורא.
      ובכל זאת רוב האנשים פשוט אינם מעוניינים בכך. זה מדהים. גם רוב רובם של אלו שהולכים למורים רוחניים וסדנאות למיניהן, אינם באמת מעוניינים להתעורר. הם אינם מעוניינים בעבודה הנדרשת לשם כך ולמעשה הם מעדיפים להמשיך לישון בשקט, ואולי לחלום שהתעוררו, מאשר להתעורר באמת.
      וכל מי שהתעורר, אפילו במידת מה, לא יכול שלא להתפלא על כך. מדוע אנשים מעדיפים לישון על פני להתעורר? מדוע אנשים מעדיפים, כולל אני, להתמכר לרגשות שליליים, לסרטים, לסיפורים, לחלומות? מדוע אנשים מעדיפים התיחס אל הרגשות השליליים שלהם כאל גורו ולא להתבונן ישירות במציאות? זו שאלה עצומה. וככל שאתה מתעורר אתה יותר מתפלא על כך. הרי החלומות והסרטים שלנו אינם כה נפלאים. ברובם הם די סיוט. ובכל זאת, אנשים פשוט אינם מוכנים לעשות את העבודה. הם מוכנים ללהג עד אין קץ על כל מיני תיאוריות רוחניות מוזרות, אבל לעשות את מה שצריך כדי להתעורר? בשום אופן לא.
      אז כדי לנסות ולהסביר את זה, לנסות ולהסביר מדוע אנחנו מעדיפים חלומות על מציאות, ניסו כל מיני מורים להמציא משלים, להביא דוגמאות, למצוא עקרונות.
      קונדבפר הוא ניסיון כזה. ניסיון להסביר מדוע אנשים, לכל אורך ההיסטוריה, העדיפו להמשיך לישון על פני להתעורר.
      אולי יש לזה סיבה? אולי הייתה לזה סיבה? אולי פעם היקום רצה שנישן? אולי היקום או הבריאה הייתה מעוניינת בכך שנמשיך לישון כדי שתוכל להשתמש באנרגיות שלנו לטובת משהו אחר? אולי פעם הייתה איזו טעות שגרמה לחבלה הזאת ואנחנו ממשיכים לשלם עליה?
      קונבפר הוא איבר שהוחדר בתוכנו כדי לגרום לנו להמשיך לישון ולחלום שהכל בסדר. לפי סיפורי בעל זבוב לנכדו, האיבר הזה כבר הוצא מאיתנו, אך אנו כל כך התרגלנו לחיות איתו ולאמין לו, שלא שמנו לב שהוא כבר לא איתנו ואנו ממשיכים להתנהג כאילו הוא עדיין מהפנט אותנו.
      ולגבי הספר, זהו אחד הספרים הנפלאים ביותר שקיימים עלי אדמות. קשה מאוד בתחילה להתרגל לשפה המוזרה שלו. הוא אינו מדבר אלייך ישירות אלא מדבר אל הלא מודע שלך. אני ממליץ לנסות להמשיך ולקרוא בו, עד שפתאום מתחברים והוא נהפך כייפי ומצחיק ומחכים ומשנה את תפיסותייך ואמונותייך לעד.
      בהצלחה

      IP: 83.130.91.184 דווח על תגובה זו

      • אותה החדרה שאתה מזכיר מדבר בה רבות שטיינר

        אורן, 31/03/08 19:08

        רודולף שטיינר מדבר על שתי נפילות קוסמיות שחווה המין האנושי, מה שבתנך מצויין כהנפילה מגן עדן ( עדן זמן?)שאז התהלך אדם עם אלוהים הנפילה הראשונה היא לוציפרית ההוויה הלוציפרית בישות האדם יצרה קרע בינו ובין העולם והאובייקטים החיים האדם תואר כבעל יכולת להבין את פנימיות הדברים וכינה אותם בשמות הקשר היה מהותי סגולי איכותי. החדירה הלוציפרית יצרה באדם יכולת התחברות מכמתת התייחסות כמותית מפצלת כך נולד מדע כמותי העולם פוצל למרכיביו באמצעות ספירה ומישקל באמצעים מכמתים.גם השפה נקרעה מהיכולת לנגוע באמת במהות האובייקט אלה יכלה רק לדבר על . להתקרב ולסמן. כמיבחוץ כצופה .הנפילה הקוסמית השנייה באנושות הינה הרמינית המהותה קורעת את האדם מעצמו היינו האדם אינו מכיר עוד את עצמיותו את איבריו הרוחניים ואת הפיזיים האדם קר למתחולל בנפשו ובגופו הוא מתייחס לגופו כאל כלי או שק הנושא את הרוח. אפשר לראות עד כמה הצעירים עושים בהתפרצויות של נסיון לחוות כדי להגיע לעצמם להרגיש את עצמם סמים פירסינג קעקועים התנסויות להיתקשר ולחוות דרך מין לעיתים אלימות. ברור הוא שהשלב הבא יהיה ההבנה חובקת כל של האנושות והאני הפרטי שאין משמעות לאני ללא האחר כוחו והתפתחותו יבחנו עי כמה היכולת להכיל להכיר להיות חלק איכותי יצירתי בעולמו של הזולת. לא אוכל ולא אבקש לצמוח ולגדול מבלי היכולת להצמיח לפתח ולהגדיל את פרישת כנפיו של האחר תודעתו תביא עימה מתנות תובנות חדשות שיעזרו לי לדעת יותר את עצמי במגעי עם אחרים .זאת תהיה ההבנה העמוקה של הדורות שבדרך. שהרי כל אדם חווה את החיים ומתנסה בהם בדרכו המיוחדת לו.

        IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

  • 9.

    רגשות שליליים

    אמ, 30/03/08 14:09

    הייתי אומרת שלא רק כדאי להתמקד ברגשות השליליות אלא אפילו נחוץ להמשך ההתפתחות שלנו.

    IP: 79.177.254.213דווח על תגובה זו

  • 8.

    צודק, כל הכבוד

    אוספנסקי, 30/03/08 13:28

    לדעתי המחבר צודק מאוד. אמנם לא צריך להילחם במרכז הרגשי, אך אין ספק שהוא יכול למכור לנו שקרים ואשליות שעלולות להוליך אותנו הרבה שנים. בנוסף לכך, נראה לי שהיית צריך להדגיש ששאלת השאלה האם המרכז הרגשי מספר לי את האמת או משקר לי, ושחרור מהאשליות של הרכז הרגשי, אינם גורמים להורדה בשמחת החיים ובחווית האושר, אלא להיפך, ע''י החסכון באנרגיה ובתסכולים מיותרים, האדם הופך לאנרגטי יותר, שמח יותר... הלוואי שנצליח

    IP: 82.166.135.14דווח על תגובה זו

  • 7.

    לדעתי

    ניר, 30/03/08 13:15

    כשהרגשות השליליים מספרים לנו משהו על מישהו אחר בטוח הם משקרים לנו, הרי אנחנו מייצרים את הרגש השלילי, כשנבין ונדע איך אנחנו מייצרים אותו ומהו התהליך בתוכנו שמייצר אותו, אז הגענו לתובנה שאנחנו צריכים ללמוד ממנו. לדעתי כשהרגש נוצר כביכול ע''י מישהו אחר ניתן לעשות את התהליך שאתה מתאר כי אז הרגש באמת משקר לנו.
    דווקא במקרה של רגש שלילי שחוזר על עצמו כמה פעמים יש יותר סיכוי שנעלה על הדפוס שגורם לרגש הזה.ולאו דווקא אם נדחיק או נברח מהרגש.

    IP: 193.151.114.18דווח על תגובה זו

  • 6.

    גורדייף לא יודע בעצמו מהו,הוא רק מנסה... (ל''ת)

    קבלה=פיזיקה..., 30/03/08 12:45


    IP: 89.139.210.251דווח על תגובה זו

  • 5.

    עיוות חמור של תפיסת גורדייף את הרגשות

    דוד ס., 30/03/08 12:38

    הרגש איננו בנוי רק על חיכוי. הוא זה שנותן לנו בסיס לידיעה אמיתית. הצורך בהתנתקות מרגשות שליליים הוא ברור והכרחי, אולם אין מדובר בהתנתקות מהפעילות הרגשית עצמה. פעילות תקינה של המרכז הרגשי הנמוך מאפשרת התעוררות של המרכז הרגשי הגבוה, ויוצרת את הזעזועים הדרושים שמבלעדיהם לא תתכן כל התפתחות נוספת.

    IP: 194.90.37.90דווח על תגובה זו

  • 4.

    לדעתי, הגדרת התפקיד של הרגש מוטעית

    מושון, 30/03/08 11:43

    הרגש, לדעתי, אמור לתת אבחנה של כל המערכת יחד, כלומר חיבור המערכת לאמירה, למה אני מתכוון.
    הם אמורים לתת את היחס בין הנתונים השכליים והפיזיים ובין ''המטרות'', ברמה הבסיסית המטרות הם הישרדות וריבוי, עליהם ניבנו עם התפתחות החברה עוד נתבחים.

    הבעיה עם הרגש התחילה עם המעבר מהרמה הביולוגית (שרידה וריבוי) אל החברה האנושית, במעבר זה בוצעה העתקה לא מוצלחת (כושלת לחלוטין ליתר דיוק) של תגובות השרדותיות למצבים חברתיים.

    כלומר שלדוגמא התגובה הריגשית לסכנת חיים (פחד מוות) שמסמנת את משמעות המידע הפיזי והשכלי כמצב מסוכן הועתק בטעות אל מצבים חסרי כל איום ממשי (קחו לדוגמא את הפחד של אנשים מלנאום מול אנשים אחרים).

    ומכאן הכשל העיקרי של הרגשות.

    אין שום צורך להתנתק מהם! יש צורך להתאימם למציאות החדשה ה-לא הישרדותית, למציאות החברתית...לאזן, לרכך, לדייק אותם.

    זו דעתי

    יום טוב

    IP: 62.90.161.244דווח על תגובה זו

  • 3.

    למה הגוף שלנו מוסר מידע שקרי, ומה היחס בין הפירוש השכלי לרגש?

    SPADE, 30/03/08 11:37

    ומה היחס בין רגש אחד לשני ממקומות שונים (עצבים מהעבודה וכעס על חברה)

    IP: 89.0.209.191דווח על תגובה זו

    • המרכז הסינטטי נוצר עם יצירת האשיות הסינטטית הסובייקטיבית

      עידן, 30/03/08 12:18

      על פי גורדייף, לאדם יש שתי אשיות אחת אובייקטיבית והאחרת סובייקטיבית, הסובייקטיבית היא האשיות שבנינו יצרנו בלחץ הסביבה המקצוע מעמד המין ויחוס,היינו היה ואני עורך דין נכבד או שופט אני מסגל לעצמי קודים חברתיים סוג שפה ואופן דיבור צורת עמידה מול אנשים לבושי יהיה בהתאם ( ראו שופט מהמאה ה19 באנגליה לעומת שופט בעל אותה דרגה אופן דיבור צורת לבוש ) אנו מסגלים לעצמינו אישיות סינטטית בהתאם לתקופה למעמד לתפישה העצמית,אשיות זאת משתנה בהתאם ללחצי הסביבה התקופה והמעמד, אשיות נרכשת. להבדיל מאשיות האדם האובייקטיבית הנענית לעולם באופן אובייקטיבי היינו לחוקיו הבלתי משתנים של העולם, לכל אדם יש דרך משלו להגיע לדעת את אותם עקרונות מעמבר למציאות הגלוייה. הבעת רגשות שליליים היא היענות למרכזים סינטטיים. העבודה על פי גורדייף היא לפרק את הסינטטי על מנת ולפעול על פי המרכזים האותנטיים.

      IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

    • מדוע הגוף?

      אמתי מגד, 30/03/08 14:13

      הגוף דווקא בכלל לא מוסר לנו מידע שיקרי. הגוף עם תחושותיו מוסר לנו, יחסית, מידע מאוד אמין. זהו המרכז הרגשי שמוסר לנו מידע שיקרי או לא אמין.
      אתה שואל מה בין הפירוש השכלי והרגשי. שאלה טובה. ישנן גישות פסיכולוגיות שטוענות שכל הרגשות שלנו הם תולדה של המחשבות והאמונות. ישנן גישות שטוענות ההיפך: שהמחשבות הם התולדה של הרגשות.
      גורדייף מספר לנו סיפור מורכב הרבה יותר. ישנם חמישה מרכזים שמשפיעים אחד על השני הדדית. כשהם עובדים באופן מאוזן והרמוני, חמישתם ביחד יכולים לתת לנו מידע מאוד אמין על המציאות. אך במצבנו העכשווי הם אינם מאוזנים. כל אחד מהם עובד לרגע, או מספר רגעים, בעצמו, ואז מפעיל באופן אסוציאטיבי את השני. וכך רגש מסוים יכול להוביל למחשבה, מחשבה לרגש, רגש לתחושה גופנית או לתנועה, ותנועה או תנוחה גופנית יכולה ליצור רגש או מחשבה. כולם משפעים על כולם.
      לכן, כאשר אנחנו מצליחים להתערב באחד מהם ולשנות את ההתנהגות שלו, אנו משפיעים גם על כל האחרים.
      ומצד שני, זה גם מה שמקשה כל כך על העבודה והשינוי. כיוון שגם אם הצלחת, לדוגמא, לשנות את המחשבות שלך על נושא מסוים, כל עוד אתה, נגיד, יושב באותה תנוחה, מצב הרוח והרגשות שלך ימשיכו להיות כמו קודם, וגם המחשבות הישנות יחזרו.
      לגבי שאלתףך האחרונה, לא ממש הבנתי את כוונתך.
      להתראות
      אמתי

      IP: 83.130.91.184 דווח על תגובה זו

  • 2.

    מרכז רגשי

    סתם, 30/03/08 10:28

    הניתוח והמסקנה במאמר האומרת שהמרכז הרגשי הוא חיקוי של הסביבה הם אי הבנה גדולה!
    המרכז הרגשי הוא שריר וקיים הוא עובד בצורה סיפרתית: רוצה - לא רוצה, אוהב - לא אוהב וכו'
    הרגשות השלילים הם התוצאה של פעולה לא נכונה של מספר מרכזים כתוצאה מחיקוי הסביבה ומהווים מרכז ללא מרכז(מרכז פיקטיבי) הגוזל אנרגיה רבה. ועל כן אי מתן התיחסות לרגשות השלילים אכן שומרת על האנרגיה מפני ביזבוז וקוטעת את הפעולה ה''שגויה'' של המרכזים.
    ה''רגשות'' המוזכרים בכתבה אינם רגשות אלה עירבוביה לשמה.

    IP: 212.235.28.58דווח על תגובה זו

    • לא כתבתי בשום מקום בכתבה

      אמתי מגד, 30/03/08 11:28

      שהמרכז הרגשי שלנו פיקטיבי. כתבתי שהרגשות השליליים שלנו נוצרים במין מרכז פיקטיבי. זה גם מה שאתה כתבת. לא?

      IP: 83.130.91.184 דווח על תגובה זו

      • בסיפורי בעל זבוב לנכדו

        קסים קסם, 30/03/08 15:54

        מתוארת ההיסטוריה של איבר הקונדבאופר.

        אתה יודע להסביר לאיזה איבר או מערכת התכוון הכותב ?

        IP: 84.110.110.48 דווח על תגובה זו

        • קונדליני באפר זון, אלו אותם מרכזי קליטה ועיבוד

          עמי, 30/03/08 17:06

          המוח כדוגמה הינו מערכת קליטה עיבוד (עיכול) ושידור המסוגל לכייל לעבד מידע מעודן כגול גלי רדיו גלי אור גלי חשמל המתקבלים דרך האיברים הפחות מעודנים. אך גם המרכז הרגשי מורכב ממרכז אנסטנקטיבי (אנטואיטיבי גבוה ומעודן ביותר ) ומרכז שכלי גבוה, מהירות פעילותו גבוה מהמרכז השכלי בכמה דרגות. הן המרכז הנמוך כבייכול מכיל מערכי עיבוד מהמרכז הרגשי והרגשי גבה ומהמרכז השכלי והשכלי רגשי הגבוה. כך שברמות אופטימליות המרכז האינסטנקטבי הופך למרכז אנטואיטיבי שהיא רמת העבודה הגבוה ביותר שיכול האדם להגיע.

          1. עבודה אמגנטיבית באמצעות הדמיון ( לא דמיונות סתם אלה דמיון ככח עבודה ביכלות האדם עם עצמו ועם העולם.
          2.אנספראטיבית דרגה שתיים של עבודה היינו יכולת לחבר מישורים שונים של עבודה באותו אובייקט מיקרוקוסמוס ביחס למקרוקוסמוס.

          3.אנטואיציה. חיבור מיידי איכותי ברמה האובייקטיבית אינך צופה מין הצד עוד אתה חי את מה שאתה עובד איתו. האדם הסובייקטיבי סנטטי נעלם עתה כל עולמו הוא חיי עולם הבלתי משתנה זורם באינסוף בטויי חיים אך חוקיו נצחיים.

          IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

          • אתה מרגיש את מה שכתבת?

            אמ, 31/03/08 22:13

            אם כן, אז אתה בדרך להארה או מואר.

            IP: 79.183.251.44 דווח על תגובה זו

            • איני יכול להגיד מה זאת הארה גם גורדייף לא ממש עסק בהארה כמטרה.

              עמי, 01/04/08 11:59

              מטרות הדרך והכלים שהיא נותת כגון חשיפת המערכות הסינטטיות. והכרה במערכות האוטנטיות את דרך עבודתן בהחלט משמשות כל מי שהתעמק באמת בספר המופלא לאורך שנים.

              אחד מהשגי התרבות והפילוסופיה והמדע של העת החדשה, היא היכולת להמשיג תופעות אובייקטיביות וסובייקטיביות. מה שמעניין הוא שמרגע שהאדם הפורמטיבי האדם המפרמט מתבנת כל תופעה גם הסובייקטיבית ביותר והחושנית אינטימית הקרובה ביותר לאדם. בעצם הליך התיבנות והכנסה לרובריקה אנו מבטלים קשרים הזורמים אלנו מכל עבר אנו מתנתקים מהחוויה העצמית מהקשר הבלתי אמצעי שלנו אל עצמינו אל כל אובייקט חי. גורדייף מגלה שהיקום חי האנטלגנציה חייה תודעה זורמת נגלית אלינו באלף צורות של גילוי ואנו מורגלים כל כך לעשות כמעשה מידאס ( אותו מלך יווני שביקש שכל מה שיגע בוא יהפוך לזהב,האלוהות נתנה לו עולם שלם עשוי זהב ילדיו מזונו מיים הכל הפך זהב ) אנו הופכים כל דבר כל תופעה בעניים מכמתות לסוג הגדרנו ועברנו הלאה בדרכ חיים שלימים עוברים בהסח דעת.מליון פעולות מדי יום של הסחת דעת. לדעת בלשון תנכית ידיעה מתוך חוויה (בעברית לחיות) הוויה מתנסה לומדת מתוך מגע תחושה והיתנסות ישירה. גורדייף אהב להזכיר שאין מודעות לא מודעת.אי אפשר לדעת בלא ידיעה ללא היודע.(כאשר היודע אינו נוכח).

              כמו כולם גם אני בדרך.

              תודה על המאמר.

              IP: 212.143.147.188 דווח על תגובה זו

      • לא יצרת הבחנה בין

        סתם, 30/03/08 17:08

        מרכז רגשי לבין ה''רגשות'' כפי שתיארת אותם.
        ומתוך הקטע האחרון של המאמר : ''הוא אומר שכיוון שהמרכז הרגשי שלנו אינו באמת שלנו. כיוון שהוא מין מרכז שנוצר על ידי חיקוי ואינו באמת חלק אורגני של המכונה שלנו (למעשה זהו חלק מיותר לחלוטין)''.

        בגלל זה גורדייף אמר שברגע שהתורה תהיה נחלת הציבור היא תאבד מכוחה ומקסמה....

        IP: 212.235.28.58 דווח על תגובה זו

        • צודק

          אמתי מגד, 30/03/08 17:41

          אני מתקן את הטעות ומקווה שלא הטעייתי רבים
          לרגשות השליליים אין מרכז אמיתי משלהם, המרכז הרגשי הוא אמיתי מאוד וחשוב מאוד להתפתחות.
          מצטער ותודה על התיקון

          IP: 83.130.91.184 דווח על תגובה זו

  • 1.

    כמוך-גם אני נחשפתי

    לביאה, 30/03/08 10:22

    לפני למעלה מ-20 שנה לגורדייף/
    אוספנסקי והגעתי למסקנה שקיימת
    אצלם הפרדה ברורה בין שכלתנות
    לרגשות כשהשכלתנות ''מובילה''
    ואילו העולם הרגשי מתאים ל''חלשים''.
    לא מתאים לי שלא להיות מחוברת
    לצד הרגשי ולהתכחש לו.בעזרת
    מדיטציה אני מצליחה ''לטפל'' ברגשות
    שליליים ולחוות איזון.בעזרת מדיטציה
    התפתחה אצלי החמלה והיכולת
    לראות ולהעצים את החיוב והטוב.
    אני למשל לא מסוגלת ליצור בתקופה
    שאני חווה רגשות שליליים, אינני
    מסוגלת ליצור כשלא טוב לי,בניגוד
    לאומנים ויוצרים רבים שיצירתם
    ''קולחת'' כשרע להם.אני מוציאה
    מעצמי יצירה רק בתקופות של
    אנרגיות טובות.זו לא בושה להרגיש
    רע אך אז הכל אצלי ''נתקע''.
    כשאני מטפלת ברגשות השליליים בעזרת מדיטציה, האנרגיות מתחדשות,
    אני מתחזקת, אני יוצרת,אני נותנת,
    אני מקבלת.
    אני סבורה שהשיטה של ביירון קייטי
    מאד מוצלחת באשר לידיעת האמת
    (יש צורך ביכולת להכיל אותה)
    אך אינה מעודדת חיבור לעולם הרגשי.
    וגם לגבי שיטה זו אני יודעת שמי שעדיין
    לא התפתחה אצלו החמלה ישיג בשיטה שלה תוצאות חלקיות בלבד.

    IP: 192.114.179.253דווח על תגובה זו