• 5.

    מבט קרוב

    פלונית, 31/10/08 00:40

    ממבט קרוב תוך מסע בין העולמות ( במנעד האמוני והאתאיסטי) אהבתי את שקיפותה של הדוגמא ביכולתה לבטא את אי הבחירה או הבחירה התת מודעת שהמביאה לפעולה או תוצאה רצויה , חבל שלא הוזכר הצעד שאמור לשחרר אותנו מההתמסרות לתת מודע ולהגיע לבחירה תבונית מקדימה ( אני מתארת לי שהתשובה תהיה- תהליך- ובכל זאת...) , ישר כוח

  • 4.

    מבט קרוב

    פלונית, 31/10/08 00:38

    ממבט קרוב תוך מסע בין העולמות ( במנעד האמוני והאתאיסטי) אהבתי את שקיפותה של הדוגמא ביכולתה לבטא את אי הבחירה או הבחירה התת מודעת שהמביאה לפעולה או תוצאה רצויה , חבל שלא הוזכר הצעד שאמור לשחרר אותנו מההתמסרות לתת מודע ולהגיע לבחירה תבונית מקדימה ( אני מתארת לי שהתשובה תהיה- תהליך- ובכל זאת...) , ישר כוח

  • 3.

    הוכחה נוספת

    לי, 04/02/08 20:08

    עוד הוכחה למה שטענתי תמיד שכל הנשים הן זו..............

    • יוצא, שכל הגברים בני ז... (ל''ת)

      אם כך, 05/02/08 07:56

      • אני שמחה שיש לי מתחזה

        לי2, 05/02/08 08:41

        אני סך הכל אומרת את האמת והגברים ממש לא בני זו.. רק הנשים זו..

        • המממ

          קצת הגיון, 15/05/08 08:23

          לי2 שימי לב:

          אם כל הנשים הן ז...
          ואם אף תינוק לא יכול להגיח לעולם שלא מתוך רחם של אשה (מה לעשות, עובדות המציאות הקשות והכאובות)
          אזי כל הגברים הם לפחות בני ז...
          אלמנטרי.

  • 2.

    יופי של כתבה (ל''ת)

    בוני, 04/02/08 14:56

  • 1.

    למה תמיד מסתכלים על הצד הנשי

    מנחם, 04/02/08 13:51

    למה תמיד כותבים כל הזמן כמה האישה מסכנה וכמה היא סובלת וכמה לא מתאים לה והיא חייבת להשאר האם לא כדאי לכתוב גם על הצד הגברי. אז כדאי שתדעו שיש גם גברים שנמצאים בסיטואציות דומות. אני התחתנתי לפני 21 שנה עם אישה ממוצא מזרחי. בהתחלה הדברים היו עוד איך שהו בסדר אבל כשנולדו הילדים התחילו החיכוכים ושמתי לב שאשתי מנצלת אותם כדי להתנגח בי. כל פעם שבקשתי משהו או אסרתי לעשות משהו היא מיד ביטלה את בקשתי בהפגנתיות והיתה אומרת אל תעשי, אל תלך , מותר לך לצאת וכו . אני נמנעתי מלהגיב כדי לא לריב בנוכחות הילדים ואח"כ הייתי אומר לה שכך לא נוהגים אבל היא נהגה לבטל אותי בזילזול כולל תנועת יד מזלזלת. כמובן שככל שהילדים בגרו הם פחות ופחות שמעו לי וכמובן שזה חילחל גם אליה כי הם למדו שבתכלס אפשר לזלזל לא רק בי אלא גם בה וזה גם מה שאמרו לי אנשי מקצוע. אמנם המשכנו לחיות ביחד אבל זה היה יותר מכוח ההרגל ובסופו של דבר נפרדנו מכיוון שהיה ברור לי שאני סתם סובל והזילזול וחוסר היחס ימשכו ואין טעם למשוך ללא תכלית.

    • אל תסתכל בקנקן

      ישי, 04/02/08 18:24

      קראתי בעיון מה שכתבת ונראה לי שסבלת ועדיין אתה סובל ממה שעברת אבל שמתי לב שציינת שאשתך היתה ממוצא מזרחי ולכן אני נוטה להבין שאתה ממוצא אשכנזי וזה גם משלים לי את התמונה. בתקופה שהתחתנת הפערים היו עדיין כה גדולים כך שניתן היה לצפות מראש שנישואים כאלה לא יצליחו. אשתך לשעבר כנראה ספגה בבית סטיגמות לא נעימות על אשכנזים ופרקה את הכל עליך או על משפחתך באמצעותך . לכן אם היית שואל כבר אז התשובה הייתה זה לא ילך וזה נדון לכשלון מראש .כאשר אין פה אשמים אלא זה פשוט מהבדלים כה עמוקים שלא ניתן פשוט לא ניתן לגשר עלייהם ורק חבל על ילדיך שסובלים מכל הסיפור.

      • ניתוח נכון

        רפי, 05/02/08 09:25

        כמי שהיה נשוי פעם לאישה ממוצא מזרחי אני פשוט מסכים עם הניתוח שלך .בתקופה שהתחתנתי לפני 28 שנה הסטיגמה של אשכנזים וביחוד אצל אנשים מעיירות פיתוח היתה גרועה וכל התסכולים האלה הועברו אל בן הזוג.זה היה כאילו בתת מודע נקמה בכל הרגשות של הקיפוח והאפליה ולכן לא היה סיכוי שזה יצליח רק חבל שהילדים גם סבלו וגם נשארו מבולבלים.

        • חברי יפי הנפש

          קרוסלה, 15/05/08 08:19

          אל תתכחשו למציאות, להוויתכם הפנימית האמיתית:
          אתם כולכם גזענים מכוערים.

          בלי תירוצים של הבדלי תרבות, יקירי, כי לו הייתם מתחתנים עם מישהי מהמוצא שלכם הייתם מתגרשים ממנה גם, רק הייתם מוצאים איזה תירוץ מגעיל אחר.

      • הבדלים ברקע

        עוד גבר סובל, 05/02/08 09:30

        גם אני קראת בעיון את מכתבך. וגם אני כמו בטח רבים נוספים לא יכולתי שלא לשים לב להערה על המוצא של אשתך. אני מסכים עם התגובה המדודה והשקולה של המגיב לפני. קל לבוא ולנסות לתייג זאת כגזענות אבל בהחלט יש פערים עמוקים במנטליות לפעמים שלא מקלים על הנישואים. אני עומד עכשיו בפני גרושין מזוגתי ממוצא אתיופי. אני מחשיב את עצמי כאדם שלא נגוע אפילו בטיפת גזענות, אבל לצערי גיליתי, ובדרך הקשה, שלא ניתן לגשר על פערי מנטליות בקלות שהיינו רוצים. בקיצור, אני חושב שלמרות "השעמום" שבעניין ראוי שגברים ונשים יתחתנו עם אנשים דומים להם בתכונותיהם - במיוחד עם הקשר הוא בין עדתי או בין תרבותי

        • אני מכירה זוג הוא ניגרי והיא

          לי, 05/02/08 12:30

          אוקראינית והם הכירו באוקראינה וגם למדו ביחד והתחתנו שם ,ולפני כמה שנים הם באו לישראל הייתה להם תקופה של שנתיים + שהם גרו בנפרד אבל היו בקשר וגם נפגשו ולא מזמן חזרו סופית.

          • את מכירה אותו מבפנים? (ל''ת)

            רונה, 05/02/08 18:38

            • האמת שכן הוא היה ה1 שלי

              לי, 06/02/08 00:53

              כאשר הם גרו בנפרד הוא היה איתי ואיתה במקביל הם היו נפגשים הרבה רק לא גרו באותו בית ולפני חצי שנה הם חזרו סופית

        • אין חכם כבעל נסיון

          שמעון, 05/02/08 18:43

          התנסתי עברתי הרבה והגעתי למסקנה הנכונה שכל קודמיי הגיעו אליה לא היה סיכוי לגשר על הפערים והדעות שהושרשו שנים בבית וכמו כל האחרים גם אני הגעתי לגירושין עם ילדים מבולבלים שלצערי יסבלו כל החיים שלהם .

    • תתגרש ממנה (ל''ת)

      ורדה, 04/02/08 22:09

      • הוא כבר התגרש (ל''ת)

        רינה, 05/02/08 09:07

        • יחסים לא בריאים צריך לחתוך

          וחלי, 29/01/09 01:11

          ולדעת מתי ללכת להיות חזקים בכדי להמשיך הלאה למרות שניקשרים ורגילים... והעינין העידתי והמנטאליות יש בזה משהוא אך זה זעום לעומת האדם ןהפנימיות נכון שהבית הוא המקור הראשון לעיצוב האישיות הבסיסת אך הדרך עוד ארוכה ומפוטלת שמעצבים את האישיות בכול מיני כיונים זה הכול תלוי בנו